Τετάρτη 26 Μαρτίου 2014

Η ιστορία ξεκίνησε από τα 5άρια την δεκαετία του ’80 για να φτάσει ως τις ημέρες μας με τα Clio. Μεσολάβησε σχεδόν μια 8ετία, όπου προβλήματα αξιοπιστίας στο προϊόν σε συνδυασμό με ανεπάρκεια αντιπροσώπευσης στη χώρα μας, έφεραν το δημοφιλέστερο Renault στον πάτο της λίστας προτίμησης των καταναλωτών. Όμως τα δύσκολα χρόνια πέρασαν και έτσι η 4η γενιά είναι μια υποδειγματική πρόταση για τον τρόπο που πρέπει να φτιάχνονται τα «μικρά» αυτοκίνητα.
Με διαστάσεις και μεταξόνιο που λίγα χρόνια πριν θα ανήκαν στην επόμενη κατηγορία, το νέο Clio δείχνει και είναι μεγαλύτερο αυτοκίνητο διατηρώντας
ωστόσο μια αρμονία στο «μακρόστενο» αμάξωμά του.
Το εσωτερικό δημιουργεί ευχάριστη διάθεση στους επιβάτες και προσφέρει καλή εργονομία και ικανοποιητικούς χώρους για μικροαντικείμενα. Τα χαρακτηριστικά της σχεδίασης με τις φαρδιές πίσω κολόνες και το μικρό παρμπρίζ, έχουν περιορίσει την ορατότητα προς τα πίσω. Οι πίσω επιβάτες
ακόμα και αν είναι εύσωμοι ενήλικες δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα στο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι, ενώ μόνο η ύπαρξη τρίτου θα ζορίσει την κατάσταση.
Στην πράξη το μεγάλο όφελος πάει στον χώρο αποσκευών που προσφέρει 300 λίτρα για αποσκευές (έως 1.147 λίτρα με αναδίπλωση καθισμάτων). Στο ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη 7’’ στην οποία, πέρα από τα συστήματα ήχου, ραδιοφώνου και εξωτερικών πηγών, παρέχονται πληροφορίες πλοήγησης Nav N Go με απεικόνιση 2D και 3D, λειτουργίες τηλεφώνου μέσω Bluetooth, αλλά και μια σειρά από χρήσιμες ρυθμίσεις για τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου. Στο στάνταρ Media Nav μπορεί να απουσιάζει το Cd player, όμως ξεχωρίζει σε επίπεδο ευχρηστίας και δεν χρειάζεται να είσαι εξοικειωμένος για να εκμεταλλευτείς τις υπηρεσίες του.

Το «μυστικό όπλο»
Βασικό χαρακτηριστικό του κινητήρα 1.5 dCi, είναι το εντυπωσιακό του τράβηγμα, σχεδόν από το ρελαντί. Μόλις ξεπεράσεις τις σχεδόν 1100 σ.α.λ. νοιώθεις τη ροπή να εκδηλώνεται με διάρκεια και σπρώξιμο προς τα εμπρός. Μπορείς να αλλάζεις νωρίς ταχύτητες, διατηρώντας ένα σβέλτο ρυθμό, ενώ αν ψάχνεις επιδόσεις μπορείς να ανεβάζεις μέχρι τα κόκκινα, κάτι που σύντομα καταλαβαίνεις ότι δεν σου είναι απαραίτητο για να κινείσαι γρήγορα. Άλλωστε τα 220Nm ροπής εκδηλώνονται πολύ πριν τις δύο χιλιάδες (1.750 rpm) και εδώ κρύβεται η αιτία του εντυπωσιακού τραβήγματος που εξασφαλίζει ο 1.5 dCi, στο 1.070 κιλών αμάξωμα. Σε κάθε περίπτωση είναι προτιμότερο από το να ψάχνεις τους 90 ίππους «ψηλά» στο στροφόμετρο, καλύτερα είναι απολαμβάνεις στις χαμηλομεσαίες στροφές την εντυπωσιακή και πλήρως αξιοποιήσιμη ροπή του πετρελαιοκινητήρα.
Οι αριθμοί επιβεβαιώνουν τις καλές επιδόσεις με 11,7’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση και 178km/h τελικής ταχύτητας, όμως το ζητούμενο δεν είναι οι αριθμοί όσο η αίσθηση που απολαμβάνεις πατώντας το γκάζι.
Οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις είναι το δυνατό χαρτί του κινητήρα και το κατέβασμα στο 5άρι κιβώτιο κρίνεται στις περισσότερες των περιπτώσεων περιττό.
Με 1.461 cc, άμεσο ψεκασμό και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, ο 1.5 dCi είναι από τους ποιοτικότερους σε απόδοση, λειτουργία και οικονομία κινητήρες που υπάρχουν έως τα 1,6 λίτρα. Χρησιμοποιείται με επιτυχία σε όλη την γκάμαRenault και Dacia με αποδόσεις από 75 έως 110 ίππων, ενώ πρόσφατα υιοθετήθηκε  και από την Mercedes μετά από συμφωνία των δυο εταιρειών. Το μεγάλο «προσόν» όμως είναι η ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση.
Με ελαφρύ πόδι και οδήγηση στο στιλ ντηζελοκινητήρα απολαμβάνεις σβέλτη μετακίνηση χωρίς να ξεπερνάς τα 4 lt/100 km, ή και ακόμα χαμηλώτερα.
Σε γρήγορο ταξίδι πάνω από το Clio 1.5 dCi δύσκολα θα ξεπεράσει τα 6,5 lt/100 km, ενώ η μέση κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής μας «κάθισε» στα 4,4 lt/100 km. Στην πράξη γεμίζεις το 45λιτρο ρεζερβουάρ και ξαναπερνάς από πρατήριο μετά από 800-900 χιλιόμετρα.
Επιπλέον το Clio είναι σχεδόν αθόρυβο και με άριστη ποιότητα κύλισης. Συμπεριφέρεται υποδειγματικά στο σκληρό αστικό οδικό δίκτυο, φιλτράρει άριστα τις εδαφικές ανωμαλίες και δείχνει παντού συμπαγές, με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και ακρίβεια ελιγμών.
Σε αυτό βοηθά και το στάνταρ ESP που δεν απενεργοποιείται και «μαζεύει» διακριτικά τις όποιες τάσεις εκτροπής. Γενικά, ο τρόπος που συμπεριφέρεται, ξεχωρίζει από την κατηγορία του κάτι που προκύπτει από την στιβαρή αίσθηση, την προθυμία να μεταφέρει πληροφορίες και την άνεση στα ταξίδια.
Συνολικά η πληρότητα του Clio το τοποθετεί σε ξεχωριστή θέση, πολύ ψηλότερα από την κατηγορία που θεωρητικά ανήκει. Ιδιαίτερα στην πετρελαιοκίνητη έκδοση αποδεικνύει ότι έχει όλες τις προϋποθέσεις να προσελκύσει ένα πολύ μεγαλύτερο κοινό από αυτό του προκατόχου του.
news.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!