Τρίτη 17 Ιουλίου 2018

ο «ιπτάμενο ταξί» βρίσκεται καθ΄οδόν: ο βρετανικός όμιλος Rolls-Royce αποκάλυψε το σχέδιο κατασκευής ενός υβριδικού ηλεκτρικού οχήματος κάθετης απογείωσης, που είναι πιθανόν να βρίσκεται στον ουρανό σε πέντε χρόνια.
Ο όμιλος, με έδρα το Ντέρμπι της κεντρικής Αγγλίας, παρουσίασε για πρώτη φορά το σχέδιο στο σαλόνι του Φάρνμπορου την στιγμή που και άλλες βιομηχανίες δραστηριοποιούνται στον τομέα.
Ο γίγας της αεροναυπηγικής ελπίζει ότι θα έχει κατασκευάσει ένα πρωτότυπο του «ιπτάμενου ταξί» του τους επόμενους δεκαοκτώ μήνες: θεωρητικά, θα μπορεί να τεθεί σε κυκλοφορία στις αρχές της δεκαετίας του ΄20. Το ηλεκτρικό αεροπλάνο θα μπορεί να μεταφέρει τέσσερις έως πέντε επιβάτες, με μέγιστη ταχύτητα 322 χιλιομέτρων την ώρα και θα μπορεί να καλύπτει απόσταση 805 χιλιομέτρων.
«Θα δούμε ένα παρόμοιο προϊόν να πετάει σε τρία ή πέντε χρόνια και θα κάνουμε μία επίδειξη του συστήματος αυτού σε δύο χρόνια», δήλωσε ο υπεύθυνος του προγράμματος Ρομπ Γουότσον.
Το υβριδικό όχημα, η ανάπτυξη του οποίου έχει ήδη κοστίσει αρκετά εκατομμύρια λίρες, θα χρησιμοποιεί παραδοσιακό κινητήρα αερίου και θα διαθέτει συμπληρωματικό ηλεκτρικό σύστημα.
Η Rolls-Royce μελετά παράλληλα την ανάπτυξη ενός εξ ολοκλήρου ηλεκτρικού οχήματος, το οποίο δεν βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο ανάπτυξης όσο το υβριδικό ιπτάμενο ταξί.
«Υπάρχει μία αναδυόμενη αγορά εξ ολοκλήρου ηλεκτρικών αεροσκαφών, αλλά για εμάς, ένα τέτοιο σύστημα δεν μπορεί πραγματικά να ανταποκριθεί σήμερα στο επίπεδο των απαιτήσεών μας», εξήγησε ο Ρομπ Γουότσον.
Υβριδική προώθηση
Το εξ ολοκλήρου ηλεκτρικό όχημα είναι ένα μέσο για την πόλη, αλλά για να πάει κανείς από το Λονδίνο στο Παρίσι, θα χρειάζεται έναν κινητήρα που θα επιτρέπει αυτό το ταξίδι. Και θα είναι τα υβριδικά συστήματα που θα καταλάβουν την αγορά αυτήν», πρόσθεσε.
Η Rolls-Royce δεν είναι η μόνη στην αγορά των «ιπτάμενων ταξί». Kαι άλλοι οι όμιλοι, όπως η Uber, το σχέδιο Kitty Hawk που υποστηρίζεται από την Google, η γερμανική Lilium, η γαλλική Safran και η αμερικανική Honeywell πραγματοποιούν αντίστοιχες έρευνες.
Η στροφή του τομέα της αεροναυπηγικής προς την ηλεκτρική προώθηση θυμίζει την ηλεκτρική κίνηση στο αυτοκίνητο: τα εξ ολοκλήρου ηλεκτρικά αυτοκίνητα κερδίζουν έδαφος σε δημοτικότητα και επιδόσεις.
«Κοιτάξτε την αυτοκινητοβιομηχανία. Ιστορικά, όλος ο κόσμος είχε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Mε το πέρασμα του χρόνου, προσετίθετο όλο και περισσότερη ηλεκτρική ικανότητα μέχρι που είδαμε να εμφανίζονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα», σύμφωνα με τον Ρομπ Γουότσον.
«Με τον ίδιο τρόπο, εισάγουμε ένα σύστημα υβριδικής κίνησης στην αγορά αυτήν διότι κομίζει εμβέλεια και επιδόσεις».
Ο Ντέιβιντ Στιούαρτ, ειδικός αεροπλοΐας στην εταιρεία στρατηγικών συμβούλων Oliver Wyman αποκαλύπτει ότι ο αεροδιαστημικός τομέας δέχεται πιέσεις για να γίνει πιο φιλικός προς το περιβάλλον.
«Η ηλεκτρική κίνηση μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στον τρόπο με τον οποίο τροφοδοτούνται αυτές οι μηχανές. Ο ηλεκτρισμός δεν μπορεί αυτήν την στιγμή να αντικαταστήσει την κηροζίνη, αλλά δεν πρέπει ποτέ να λέμε ποτέ».
Κατά την γνώμη του, το σχέδιο του «ιπτάμενου ταξί» της Rolls-Royce στην πραγματικότητα αποτελεί μία πλατφόρμα δοκιμής της νέας τεχνολογίας.
Σύμφωνα με τον Στιούαρτ, το προϊόν που θα τεθεί σε εμπορική χρήση θα είναι πιθανότατα μία βελτιωμένη εκδοχή του «ιπτάμενου ταξί», που θα περιλαμβάνει 10 έως 15 θέσεις και μεγαλύτερες πιθανότητες χρήσης.
«Με τον καιρό, έχουμε περισσότερη ικανότητα ηλεκτρικής κίνησης για όλο και μεγαλύτερα αεροπλάνα και σε αυτό επικεντρώνουμε σήμερα. Βρισκόμαστε σε μία διαδικασία εκμάθησης της τεχνολογίας που θα έχουμε ανάγκη αύριο», λέει ο Ρομπ Γουότσον.

Αν σχεδιάζετε να κάνετε διακοπές στη Μαγιόρκα, καλό θα είναι να μην πάρετε μαζί σας αποκαλυπτικά ρούχα.
Οι αρχές της πρωτεύουσας του ισπανικού νησιού, Πάλμα κήρυξαν τον «πόλεμο» στον «τουρισμό των υπερβολών», βάζοντας πρόστιμο σε όσους επιδεικνύουν αντικοινωνική συμπεριφορά: από αυτούς που πηδούν από τα μπαλκόνια των ξενοδοχείων μέσα στην πισίνα μέχρι τις γυναίκες που περιφέρονται topless.
Πρόστιμα θα επιβάλλονται επίσης σε όσους κυκλοφορούν μεθυσμένοι, σε όσους κάνουν σεξ σε δημόσιους χώρους αλλά και σε όσους πωλούν «αέριο του γέλιου».
Όπως αναφέρει το αμερικανικό δίκτυο CNN, οι αρχές της Πάλμα έχουν καταρτίσει μία νέα λίστα κανόνων και ρυθμίσεων που θα ενθαρρύνουν τους τουρίστες να «ενεργούν υπεύθυνα», διαφορετικά θα βρίσκονται αντιμέτωποι με μεγάλα πρόστιμα.
«Αυτό το διάταγμα δεν θα λύσει όλα τα προβλήματα, αλλά παρέχει την δυνατότητα στην αστυνομία να αναλάβει δράση», δήλωσε η Αγκέλικα Πάστορ, σύμβουλος σε θέματα ασφάλειας στη Πάλμα. «Ελπίζω ότι θα συμβάλει στη βελτίωση της πόλης», πρόσθεσε.
Τα νέα μέτρα, που κινούνται στο ίδιο μήκος κύματος με αυτά που θεσπίστηκαν το 2017 στο Magaluf, το πιο δημοφιλές θέρετρο του νησιού, έρχονται μετά τις αυξανόμενες καταγγελίες από ντόπιους για τη συμπεριφορά των επισκεπτών που αποτελούν τη βασική πηγή εσόδων της Μαγιόρκα.

Ο πλουσιότερος άνθρωπος της σύγχρονης ιστορίας έγινε επισήμως ο ιδρυτής της Amazon, Τζεφ Μπέζος. Σύμφωνα με το Bloomberg Billionaires Index, η καθαρή αξία του έσπασε το πρωί της Δευτέρας το φράγμα των 150 δισ. δολαρίων στη Νέα Υόρκη.
Το ποσό αυτό είναι περίπου 55 δισ. δολάρια μεγαλύτερο από αυτό του συνιδρυτή της Microsoft, Μπιλ Γκέιτς, του δεύτερου πλουσιότερου ανθρώπου παγκοσμίως τουλάχιστον από το 1982, όταν το Forbes δημοσίευσε την πρώτη του σχετική κατάταξη.
Η τιμή της μετοχής της Amazon έφτασε τα 1.825,73 δολάρια στη Νέα Υόρκη, αυξάνοντας το κέρδος της στο 56% μέσα στο 2018 και φτάνοντας τον Μπέζος στα 150,8 δισ. δολάρια. Η καθαρή αξία του αυξήθηκε κατά 52 δισ. δολάρια φέτος. Να σημειωθεί ότι το ποσό αυτό είναι μεγαλύτερο από ολόκληρη της περιουσία του Μουκές Αμπάνι, του πιο πλούσιου ανθρώπου στην Ασία και πολύ κοντά στα 151,5 δισ. δολάρια της οικογένειας Γουόλτον, της πλουσιότερης δυναστείας του κόσμου.
Ο Τζέφρυ Μπέζος (Jeffrey Preston «Jeff» Bezos, 12 Ιανουαρίου 1964), γνωστός ως Τζεφ Μπέζος, είναι Αμερικανός επιχειρηματίας της τεχνολογίας και του λιανικού εμπορίου, επενδυτής, επιστήμονας της πληροφορικής και φιλάνθρωπος. Είναι γνωστός ως ιδρυτής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Amazon.com, της μεγαλύτερης λιανεμπορικής εταιρείας στον κόσμο με πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών μέσω Διαδικτύου.
Η εταιρεία ξεκίνησε ως διαδικτυακή εταιρεία εμπορίας βιβλίων και επεκτάθηκε σε μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων και υπηρεσιών. Η Amazon.com αποτελεί σήμερα την μεγαλύτερη διαδικτυακή εταιρεία πωλήσεων και τον μεγαλύτερο πάροχο υπηρεσιών υποδομής, οι οποίες είναι διαθέσιμες μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας της Amazon.
Τα υπόλοιπα επιχειρηματικά ενδιαφέροντα του Μπέζος περιλαμβάνουν την αεροδιαστημική και τις εφημερίδες. Είναι ο ιδρυτής και κατασκευστής της εταιρείας Blue Origin (ιδρύθηκε το 2000) η οποία πραγματοποίησε δοκιμαστικές πτήσεις στο διάστημα που ξεκίνησαν το 2015 και κάνοντας σχέδια για διαστημικές πτήσεις ανθρώπων τα οποία ξεκίνησαν το 2015. Το 2013 ο Μπέζος αγόρασε την εφημερίδα The Washington Post.[4]Η εταιρεία Bezos Expeditions διαχειρίζεται έναν σημαντικό αριθμό άλλων επιχειρηματικών επενδύσεων.
Κατά το άνοιγμα των χρηματοπιστωτικών αγορών στις 27 Ιουλίου 2017, ο Μπέζος ξεπέρασε για λίγο τον Μπιλ Γκέιτς και έγινε ο πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου, με εκτιμώμενη περιουσία λίγω πάνω από 90 δισ. δολάρια.[5]Αργότερα την ίδια ημέρα έχασε τον τίτλο καθώς τα έσοδα της Amazon μειώθηκαν και τελικά έμεινε στην δεύτερη θέση με λίγο κάτω από τα 90 δισ. δολάρια.

Στην... αγκάλη του Δημοσίου οδηγούνται πλέον εκατοντάδες χιλιάδες ακίνητα ιδιωτών, όχι γιατί οφείλουν κάποια δυσθεώρητα ποσά στην εφορία, αλλά απλώς και μόνον από τις αποποιήσεις κληρονομιών.
Σύμφωνα με στοιχεία φορέων της αγοράς ακινήτων, υπολογίζεται ότι το 2017 οι αποποιήσεις κληρονομιών ξεπέρασαν τις 135.000, είτε λόγω αδυναμίας των κληρονόμων να πληρώσουν τον φόρο κληρονομιάς είτε επειδή εκτιμούν ότι δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν μελλοντικά στο κόστος κατοχής του ακινήτου, π.χ. λόγω υψηλού ΕΝΦΙΑ και συμπληρωματικού φόρου. Πρόκειται για χαρακτηριστικό δείγμα της απόγνωσης χιλιάδων νοικοκυριών, που, υπό το οικονομικό και φορολογικό βάρος που συνεπάγεται πλέον η κατοχή ακινήτου, σπεύδουν να το εκχωρήσουν στο δημόσιο δωρεάν!
Την ίδια στιγμή, το μεγαλύτερο μέρος των κατοικιών της χώρας παραμένει απαξιωμένο, ενώ η απουσία αγοραστικής ζήτησης είναι δεδομένη. Έτσι, δυσχεραίνεται ακόμα και το προφανές, δηλαδή η δυνατότητα των κληρονόμων να εντοπίσουν αγοραστή και, σε συνεννόηση μαζί του, να προχωρήσουν στην αποδοχή κληρονομιάς και έτσι να μπορέσουν να πωλήσουν τουλάχιστον το ακίνητό τους και να βελτιώσουν την οικονομική τους κατάσταση. Σύμφωνα με τον ορκωτό εκτιμητή κ. Μπάμπη Χαραλαμπόπουλο, επιστημονικό σύμβουλο της Solum Property Solutions και πρώην πρόεδρο του Ελληνικού Ινστιτούτου Εκτιμητικής, «το ακίνητο αποτελεί πλέον άγος. Τα χρόνια της κρίσης οι κατοικίες έχασαν κατά μέσον όρο το 45% της αξίας τους και αυτή την περίοδο σημειώνεται μια σταθεροποιητική τάση».
Υπενθυμίζεται ότι, με βάση πρόσφατα στοιχεία της Eurostat, προκύπτει πως η Ελλάδα είναι – μακράν της δεύτερης– η χώρα με τη μεγαλύτερη επιβάρυνση σε ό,τι αφορά τις δαπάνες στέγασης, καθώς ο αριθμός των Ελλήνων που είναι υπερβολικά επιβαρυμένος με δαπάνες στέγασης είναι τετραπλάσιος του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Συγκεκριμένα, το 2016, στην Ελλάδα το ποσοστό των νοικοκυριών τα οποία δαπανούν περισσότερο από το 40% του διαθέσιμου εισοδήματός τους για την κάλυψη αναγκών στέγασης ανήλθε σε 40,5%, τη στιγμή που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος δεν ξεπερνάει το 11,1%. Η εικόνα είναι σχεδόν αμετάβλητη την τελευταία τριετία, καθώς το 2015 το αντίστοιχο ποσοστό είχε ανέλθει σε 40,9%, έναντι 11,3% του μέσου όρου της Ε.Ε. και το 2014 σε 40,7% (11,5% στην Ε.Ε.). Ως δαπάνες στέγασης λογίζονται ο φόρος ή το τέλος που συνδυάζεται με την κατοχή ακινήτου και όλα τα έξοδα για τη συντήρηση και τη διαμονή σε αυτό, όπως π.χ. θέρμανση, ηλεκτρικό ρεύμα, ύδρευση, τηλέφωνο κτλ.
Σύμφωνα με τον κ. Χαραλαμπόπουλο, «έχουμε πλέον διαμορφωμένη μια αγορά δύο ταχυτήτων στην Ελλάδα. Η πρώτη αφορά σε ξενοδοχεία, κατοικίες κατάλληλες για βραχυχρόνια μίσθωση, μονοκατοικίες σε περιοχές που δεν έχουν επηρεαστεί από την κρίση, όπως π.χ. η Μύκονος και η Σαντορίνη, σύγχρονα κτίρια αποθηκών και γραφεία πολύ υψηλών προδιαγραφών, που αποτελούν βασική επενδυτική επιλογή των ΑΕΕΑΠ. Η δεύτερη ταχύτητα αφορά όλα τα υπόλοιπα χιλιάδες ακίνητα της χώρας, όπως π.χ. γραφεία και καταστήματα μεγάλης ηλικίας και σε σημεία χαμηλής εμπορικότητας, κατοικίες και παλιά βιομηχανοστάσια που μένουν στα αζήτητα.
Εν τω μεταξύ, ενόψει των νέων αντικειμενικών αξιών που θα ισχύσουν από τις αρχές του 2019, ο κ. Χαραλαμπόπουλος επισημαίνει ότι αυτό που πρέπει να εξετάσουν οι ενδιαφερόμενοι για γονικές παροχές, δωρεές και άλλες μεταβιβάσεις είναι αν η νέα τιμή ζώνης που έχει ανακοινωθεί είναι χαμηλότερη ή υψηλότερη από την παλαιά. «Αν είναι χαμηλότερη κάνουν τη μεταβίβαση από το νέο έτος, ενώ αν η νέα τιμή ζώνης είναι υψηλότερη κάνουν τη μεταβίβαση εντός του 2018», αναφέρει ο κ. Χαραλαμπόπουλος.
Πηγή: Καθημερινή
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!