«Εάν κάποιος έρθει με μία λογική προσφορά, θα δούμε ποιος είναι, τι προτείνει και θα εξετάσουμε σοβαρά την ιδέα» δήλωσε ο
Μαρκ Μέιερ του μεσιτικού γραφείου Herzfeld and Rubin που έχει αναλάβει την πώληση του κάστρου.
Το κάστρο Μπραν χτίστηκε το 1212 και βρίσκεται στην πόλη Μπρασόφ.
Έγινε ευρύτερα γνωστό παγκοσμίως χάρη στον
Μπραμ Στόκερ, ο οποίος το 1897 έγραψε μια ιστορία τρόμου με ήρωα τον κόμη Δράκουλα. Ωστόσο αυτός ο κόμης Δράκουλας, δεν είναι ο ίδιος με τον ένοικο του κάστρου Μπραν.
Στο κάστρο έμενε ο πρίγκιπας Βλαντ -πρόκειται για τον Βλαντ τον Ανασκολοπιστή, γνωστό και ως κόμη Δράκουλα- που κατά τον 15ο αιώνα το χρησιμοποίησε ως ορμητήριο.
Οι μύθοι λένε ότι ο κόμης Δράκουλας έζησε ελάχιστα στο κάστρο, αλλά δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι του ανήκε.
Διαθέτει πολλές κρεβατοκάμαρες, όχι μόνο για να κοιμίσει μερικούς, δούκες και δούκισσες, αλλά και υπηρέτες και στρατιώτες. Και, φυσικά, όπως κάθε τρομακτικό κάστρο που σέβεται τον εαυτό του, διαθέτει και μπουντρούμια. Στη δεκαετία του 1920 το κάστρο δόθηκε στη βασίλισσα Μαρί, εγγονή της βασίλισσας Βικτωρίας της Βρετανίας.
Όταν πέθανε το 1938 το άφησε στην κόρη της, η οποία στη διάρκεια του Β” Παγκοσμίου Πολέμου το μετέτρεψε σε νοσοκομείο για τους τραυματίες πολέμου. Το 1948 οι κομμουνιστές ανήλθαν στην εξουσία και έδωσαν τελεσίγραφο στην βασιλική οικογένεια να εγκαταλείψει το κάστρο μέσα σε ένα 24ωρο.
Μετά την πτώση του καθεστώτος του Τσαουσέσκου, το κάστρο δόθηκε ξανά στη βασιλική οικογένεια. Το κάστρο ανήκει στον αρχιτέκτονα Ντόμινικ φον Χάπσμπουργκ, ανιψιό του τελευταίου βασιλιά της Ρουμανίας. Δεν είναι η πρώτη φορά που γίνονται προσπάθειες για την πώληση του κάστρου. Παρόμοιες προσπάθειες είχαν γίνει και το 2007.
Δεν είναι γνωστό πόσο ζητάει ο φον Χάπσμπουργκ για το κάστρο. Πληροφορίες θέλουν να έχει κάνει πρόταση στη ρουμανική κυβέρνηση να το αγοράσει για 80 εκατομμύρια δολάρια.
Οι κληρονόμοι ελπίζουν ότι το ρουμανικό κράτος θα ενδιαφερθεί για τα έσοδα που προσφέρει ετησίως το κάστρο και θα θελήσουν να τα μεγιστοποιήσουν.
Τον περασμένο Οκτώβρη, στο κάστρο φιλοξενήθηκε έκθεση εργαλείων βασανισμού.
Μεταξύ των εργαλείων βασανισμού ήταν η «σιδηρά παρθένος», ένα σιδερένιο κουβούκλιο, το εσωτερικό του οποίου καλύπτεται από προσεκτικά τοποθετημένα αιχμηρά αντικείμενα, που σκοπό έχουν να βασανίσουν όποιον καταλήξει εκεί. Τα καρφιά καταλήγουν στα μάτια, στο στήθος και την πλάτη του θύματος, αλλά αποφεύγουν να τραυματίσουν κάποιο όργανο ζωτικής σημασίας, προκειμένου το θύμα να αιμορραγεί και να υποφέρει για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Επίσης, στα εκθέματα ήταν η κλίνη του Προκρούστη, μάσκες ντροπής, χειροπέδες, δρεπάνια, αλυσίδες, ζώνες παρθενίας και η καρέκλα του Ιούδα, ένα κάθισμα σαν πυραμίδα, όπου το θύμα καθόταν πάνω, έτσι ώστε η κορυφή της πυραμίδας να μπαίνει σε κάποια οπή και δενόταν με σχοινιά η βαρίδια. Αυτά σιγά-σιγά τραβούσαν προς τα κάτω.
Συνολικά εκτέθηκαν 53 εργαλεία βασανισμού, που αποτελούν τμήμα ιδιωτικών συλλογών από την Ιταλία και την Ισπανία.
Ο μύθος του κόμη Δράκουλα παραμένει το πιο δυνατό τουριστικό brand name της Ρουμανίας
Ο μύθος του Κόμη Δράκουλα που ενέπνευσε κινηματογραφικούς παραγωγούς να τον »μεταφέρουν» στη μεγάλη οθόνη και συνεχίζει να προκαλεί το ενδιαφέρον χιλιάδων ανθρώπων, εξακολουθεί να παραμένει το πιο δυνατό τουριστικό brand name της Ρουμανίας, που αξιοποιείται για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της χώρας.
Η αξιοποίηση του μύθου του Κόμη Δράκουλα που προκαλεί το ενδιαφέρον χιλιάδων επισκεπτών, μπορεί να αποτελέσει και κινητήρια δύναμη για την περαιτέρω ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας, όπως ανέφερε πρόσφατα η Συνομοσπονδία Τουρισμού και Υπαλλήλων Υπηρεσιών (FPTS) της Ρουμανίας.
Οι τοπικές αρχές σε έξι περιφέρειες της Τρανσυλβανίας μπορούν να αναπτύξουν – με την αξιοποίηση ευρωπαϊκών κονδυλίων – ένα περιφερειακό έργο που έχει τίτλο »Δράκουλα» και αποτελεί πρόταση του δημάρχου του Τάργκου Μούρες (κεντρική Ρουμανία). Ο δήμαρχος Ντόριν Φλορέα συναντήθηκε πρόσφατα με αξιωματούχους της τοπικής αυτοδιοίκησης, προκειμένου να βρουν κοινό και βιώσιμο τρόπο ανάπτυξης του έργου, μέσω της προσέλκυσης ευρωπαϊκών κονδυλίων.
Το έργο »Δράκουλα» για την προώθηση της Τρανσυλβανίας ως τουριστικού προορισμού αποτελεί την πιο κερδοφόρα αναπτυξιακή στρατηγική που – εφόσον αναπτυχθεί κατάλληλα – θα αποφέρει θετικά αποτελέσματα για την ευρύτερη περιοχή, προστίθεται στην ανακοίνωση της FPTS.
Πηγή:
news247.gr