Τρίτη, 29 Δεκεμβρίου 2015

To ιδρυτικό μέλος και ψυχή των θρυλικών Motörhead, Lemmy Kilmister, έσβησε στα 70 του χρόνια. Τα δυσάρεστα νέα μετέδωσε ο επιστήθιος φίλος του και παρουσιαστής σε τηλεόραση και ραδιόφωνο, Eddie Trunk, και πριν λίγο το επιβεβαίωσε και το συγκρότημα με επίσημη ανακοίνωση, η οποία αναφέρει ως αιτία θανάτου του μια εξαιρετικά επιθετική μορφή καρκίνου.

http://straightonmusic.com

Αρχίζουν και πάλι ύστερα από πολύμηνη διακοπή τα έργα στο μετρό της Θεσσαλονίκης, αφού όπως ανακοίνωσε ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του νέου έτους θα ξεκινήσουν οι εργασίες στη βασική γραμμή Ν. Σ. Σταθμός – Ν. Ελβετία.
"Προβλέπουμε την άμεση έναρξη των εργασιών στο βασικό έργο, στην κύρια γραμμή μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου του 2016 και μέχρι την 1η Φεβρουαρίου την πλήρη επανεκκίνηση του έργου”, υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης, μιλώντας στην εκπομπή "Δεύτερη Ανάγνωση” με τον Κώστα Μπλιάτκα.

Ο υπουργός ανακοίνωσε, επίσης, ότι η πρώτη φάση του έργου θα ολοκληρωθεί το Μάρτιο του 2017, ενώ το έργο θα παραδοθεί στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020.

Είπε ότι η διαπραγμάτευση με τους εκπροσώπους της κοινοπραξίας που έχουν αναλάβει την κατασκευή του μετρό ολοκληρώθηκε με επιτυχία και υπογράμμισε ότι η επανεκκίνηση των εργασιών θα δώσει οριστική λύση σε ένα έργο που είχε μετατραπεί σε "γόρδιο δεσμό" για τους Θεσσαλονικείς.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

http://www.fpress.gr

Ποδαρικό στο 2016 με μαζικές προσλήψεις στο Δημόσιο θα κάνει το υπουργείο Εργασίας. Συνολικά θα ανοίξουν 45.737 θέσεις από τις οποίες οι 21.161 θέσεις θα αφορούν μόνιμο προσωπικό, ενώ οι 24.567 σε προσλήψεις εποχικού προσωπικού.
Αναλυτικά:

ΔΕΗ/ΔΕΔΔΗΕ: 3.000 εποχικοί
ΕΛΤΑ: 580 εποχικοί
ΕΥΔΑΠ: 175 εποχικοί

Θέσεις εποχικών ανοίγουν στην Υγεία και τους δήμους, αλλά και σε μουσεία, και ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ.

ΚΕΘΕΑ/ΟΚΑΝΑ.ΚΕΕΛΠΝΟ/ΚΕΑΤ: 922 συμβασιούχοι
Παιδικοί σταθμοί δήμων: 3.500 συμβασιούχοι
Περιφέρειες: 1.200 εποχικοί
Υπηρεσίες καθαριότητας/ύδρευση δήμων: 6.000 συμβασιούχοι
Μουσεία: 3.871 αρχαιολόγοι, εργατες, φυλακες,μηχανικοί με συμβάσεις
Πολιτιστικοί οργανισμοί και ΝΠΔΔ: 1.400 καλλιτέχνες, και καθηγητές φυσικής αγωγής
ΕΛΓΑ, ΕΛΓΟ, ΕΒΖ: 450 εποχικοί
ΑΕΙ/ΤΕΙ/ΙΕΚ/ΕΠΑΣ: 4.000 με σύμβαση έργου
Κατασκηνώσεις: 700 εποχικοί

Ανοίγουν 21.161 μόνιμες θέσεις εργασίας μέσω διαγωνισμών του ΑΣΕΠ στην Παιδεία, τους Δήμους και τις Περιφέρειες, αλλά και στην ΕΛΑΣ, το Λιμενικό, τη Δικαιοσύνη και την Υγεία.

Υπουργείο Παιδείας: 10.000 εκπαιδευτικοί
Δήμοι/Περιφέρειες: 5.000 θέσεις κυρίως στην καθαριότητα
Σώματα Ασφαλείας: 2.600
Υπ. Δικαοσύνης: 200 ειρηνοδίκες, δικαστικοί λειτουργοί, επιμελητές
ΕΣΔΑΑ: 100 νέοι εισακτέοι
Ταμείο Παρακαταθηκών: 121
Νοσοκομεία: 2.440 ιατροί και νοσοκομειακό προσωπικό
Λιμενικό: 49
ΑΕΙ/ΤΕΙ: 500 καθηγητές
Διάφορα υπουργεία: 151

http://www.fpress.gr


Η Volvo Cars δείχνει το μέλλον σε τεχνολογίες που σχετίζονται με το αυτοκίνητο και τον άνθρωπο, με μία εντελώς νέα, πρωτοποριακή υπηρεσία! Λανσάρει την πρώτη παγκοσμίως τεχνολογία παράδοσης αγαθών στο αυτοκίνητο! Μέσω της υπηρεσίας, χριστουγεννιάτικα παιχνίδια, δώρα, τρόφιμα, ποτά και άλλα αγαθά θα παραδίδονται απευθείας στα αυτοκίνητα των κατόχων Volvo.

Συνεργάτες της σουηδικής μάρκας, η PostNord, η μεγαλύτερη εταιρεία διανομών και επικοινωνίας στη Σκανδιναβία, η Lekmer.com, ηγετική σκανδιναβική δύναμη στο διαδικτυακό εμπόριο παιχνιδιών και βρεφικών ειδών και η Mat.se, σουηδική εταιρεία που δραστηριοποιείται στο online λιανικό εμπόριο ειδών καθημερινής χρήσης.

Η απευθείας (in-car) παράδοση στο αυτοκίνητο ξαναφέρνει τη χαρά των Χριστουγέννων, εξαφανίζοντας μερικές από τις πιο άχαρες πλευρές των εποχικών αγορών, όπως η απελπισμένη αναζήτηση θέσης στάθμευσης σε ένα πολυσύχναστο αστικό κέντρο, τα αγχωμένα καταναλωτικά πλήθη και η απογοήτευση από αδυναμία εύρεσης του επιθυμητού προϊόντος ή και αναμενόμενες παραδόσεις που δεν έγιναν έγκαιρα ή και …ποτέ.

Η υπηρεσία είναι πανεύκολη στη χρήση της. Οι ιδιοκτήτες των Volvo, αφού αγοράσουν δώρα, ποτά, τρόφιμα, ποτά ή ό,τι άλλο επιθυμούν μέσω διαδικτύου, απλώς επιλέγουν την απευθείας παράδοση κατά τη διαδικασία του ηλεκτρονικού «checkout». Η απευθείας παράδοση στο αυτοκίνητο λειτουργεί με τη χρήση ενός ψηφιακού κλειδιού, το οποίο αποστέλλεται στο διανομέα και μέσω του οποίου παρέχεται άπαξ η πρόσβαση στο πορτ-μπαγκάζ του αυτοκινήτου. Όταν τα αγαθά παραδοθούν στο όχημα, ο κάτοχός του λαμβάνει μια ειδοποίηση ότι τα ψώνια του έχουν παραδοθεί και είναι τακτοποιημένα στο αυτοκίνητο.

«Τα Χριστούγεννα είναι χαρά αλλά, ας είμαστε ειλικρινείς, είναι επίσης μια πολύ “φορτωμένη” περίοδος για τις περισσότερες οικογένειες. Η συγκεκριμένη υπηρεσία απλοποιεί και διευκολύνει τις αγορές», δήλωσε ο Μπγιορν Άνβαλ (Björn Annwall), Ανώτερος Αντιπρόεδρος Πωλήσεων, Μάρκετινγκ κι Εξυπηρέτησης Πελατών της Volvo Cars. «Η απευθείας παράδοση της Volvo στο αυτοκίνητο είναι μια ατράνταχτη απόδειξη ότι οι τεχνολογίες δικτύωσης αυτοκινήτου μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να εξοικονομήσουν χρόνο στους ανθρώπους και να κάνουν τις ζωές τους πιο εύκολες».

Η απευθείας παράδοση της Volvo στο αυτοκίνητο είναι προς το παρόν διαθέσιμη στους πελάτες της Volvo στην έδρα της εταιρείας, στην πόλη του Γκέτεμποργκ, σύντομα όμως θα επεκταθεί και στην υπόλοιπη Σουηδία, αλλά και σε άλλες χώρες. Επιπλέον, καθώς η Volvo θα συνάπτει συνεργασίες και με άλλες εταιρείες, η γκάμα των διαθέσιμων αγαθών πρόκειται να διευρυνθεί.
real.gr

Ηταν 3 Δεκεμβρίου του 1992 όταν ο 22χρονος τότε, βρετανός μηχανικός Νιλ Πάπγουορθ απέστειλε το πρώτο σύντομο γραπτό μήνυμα στoν φίλο του Ρίτσαρντ Τζάρβις για Καλά Χριστούγεννα μέσω του δικτύου GSM της Vodafone.

Εκτοτε, και με τη βοήθεια των τεχνολογικών εξελίξεων υπό μορφή κινητών τηλεφώνων και δικτύων που επέτρεπαν την αποστολή γραπτών μηνυμάτων, τα γνωστά σε όλους μας SMS πήραν «φωτιά» και από τους 160 χαρακτήρες που υποστήριζαν κάποτε, πλέον έχουν αποκτήσει διαδικτυακή υπόσταση, γεγονός που τους επιτρέπει να φιλοξενούν «σεντόνια» κειμένου ή να συνοδεύονται από αρχεία πολυμέσων (π.χ. φωτογραφίες, βίντεο, ηχητικά ντοκουμέντα κ.ά.).

Πληκτρολογώντας την ιδέα

Η ιδέα του σύντομου γραπτού μηνύματος, κατά την ιστορία, φαίνεται ότι ανήκει στον Φινλανδό Μάτι Μακόνεν, ο οποίος την ανέπτυξε το 1984.

Ο ίδιος, παρά το γεγονός ότι χαρακτηρίστηκε «πατέρας» του SMS, υποστήριζε ότι δεν ήταν ο μόνος που συνέβαλε στη γέννηση του σύντομου γραπτού μηνύματος, καθώς επρόκειτο για μια συλλογική προσπάθεια.

Σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει το 2012 στο βρετανικό ειδησεογραφικό δίκτυο BBC, με αφορμή τα 20ά γενέθλια του SMS, o Μακόνεν είχε πει ότι πίστευε πως τα γραπτά μηνύματα θα υπάρχουν «για πάντα».

Είχε υπογραμμίσει ακόμη ότι η Nokia ήταν εκείνη η οποία συνέβαλε στη ραγδαία εξάπλωση της τότε νέας υπηρεσίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Εφέτος τον Ιούνιο και σε ηλικία 63 ετών ο Μακόνεν απεβίωσε εξαιτίας ασθένειας.

Και ο γερμανός μηχανικός Φρίντχελμ Χίλεμπραντ όμως φαίνεται ότι έπαιξε καθοριστικό ρόλο ως προς την ιστορία του SMS, καθώς ήταν εκείνος ο οποίος προσδιόρισε το αρχικό του μέγεθος.

Το 1985, καθισμένος μπροστά από τη γραφομηχανή του στο σπίτι του στη Βόννη, προσπαθούσε να υπολογίσει τον αριθμό των χαρακτήρων ενός μέσου μηνύματος.

Κάθε απόπειρά του είχε δείξει ότι οι 160 χαρακτήρες (μαζί με τα κενά) ήταν υπεραρκετοί για να συμπεριλάβουν τις απαραίτητες πληροφορίες ενός γραπτού μηνύματος.

Στην ιδέα του, αρκετά χρόνια αργότερα και με 20 χαρακτήρες λιγότερους βασίστηκε το Twitter, όπου οι χρήστες «τιτιβίζουν» λακωνικά μέσα σε μόλις 140 χαρακτήρες.

Ενα κινητό, χίλιες λέξεις

Το 1993 ο φινλανδικός κολοσσός κινητής τηλεφωνίας Nokia εισήγαγε στην αγορά το Νokia 2010 - την πρώτη συσκευή κινητού τηλεφώνου που επέτρεπε την αποστολή γραπτών μηνυμάτων.

Η πληκτρολόγηση γινόταν με τη βοήθεια των αριθμών στους οποίους αντιστοιχούσαν γράμματα της αλφαβήτου, ενώ τα πρώτα SMS που προσέφεραν οι πάροχοι ήταν δωρεάν και μπορούσαν να αποσταλούν αποκλειστικά και μόνο μεταξύ χρηστών του ίδιου δικτύου.

Το σκηνικό άρχισε να αλλάζει το 1994 όταν η Vodafone στη Βρετανία εισήγαγε μια πρωτοποριακή για την εποχή υπηρεσία ενημέρωσης γύρω από τις τιμές μετοχών του χρηματιστηρίου μέσω SMS για επαγγελματίες.

Το 1995 και με την άφιξη του συστήματος ταχείας πληκτρολόγησης μέσω «πρόβλεψης» Τ9, βάσει των πλήκτρων που είχαν πατηθεί, από την αμερικανική εταιρεία Tegic Communications, τα SMS είχαν ήδη λάβει θέση απογείωσης.

Το 1997 η Nokia ανακοίνωσε το Nokia 9000i Communicator: το πρώτο κινητό που άνοιγε στη μέση σαν μίνι λάπτοπ αποκαλύπτοντας ένα QWERTY πληκτρολόγιο για γρήγορη πληκτρολόγηση.

Το 1999 το RIM 850 - της καναδικής «μαμάς» των BlackBerry - κάνει την εμφάνισή του μεταφέροντας την επικοινωνία στα δάχτυλα των χρηστών που ήταν κυρίως επαγγελματίες.

Την ίδια χρονιά, τα «σύνορα» ανταλλαγής μηνυμάτων μεταξύ χρηστών διαφορετικών παρόχων άνοιξαν, εκτοξεύοντας την αποστολή των γραπτών μηνυμάτων στα ύψη, ενώ η αμερικανική εφημερίδα «Τhe Wall Street Journal» είχε χαρακτηρίσει την τρέλα των SMS ως «έναν νέο πυρετό».

Από το SMS στο WhatsApp

Το 2000 η γραπτή επικοινωνία είχε τρυπώσει στην καθημερινότητα του κόσμου. Στις ΗΠΑ ο μέσος χρήστης έστελνε περί τα 35 SMS τον μήνα - αριθμός μάλλον «πρωτόγονος» για τα σημερινά δεδομένα.

Δύο χρόνια αργότερα, η αγορά των σύντομων γραπτών μηνυμάτων χτύπησε «κόκκινο», καθώς παγκοσμίως είχαν αποσταλεί περί τα 250 δισεκατομμύρια SMS.

Την ίδια χρονιά ο διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision ενέταξε στη διαδικασία του «televoting» τη δυνατότητα ψηφοφορίας μέσω της αποστολής γραπτού μηνύματος.

Το 2005 ο διαγωνισμός διοργάνωσε τη μεγαλύτερη τηλεψηφοφορία στην μέχρι τότε ιστορία του. Ηταν η χρονιά όπου η Ελλάδα κατέλαβε την πρώτη θέση στο Κίεβο της Ουκρανίας με την Ελενα Παπαρίζου και το τραγούδι «My Number One».

Το 2008 η αμερικανική εταιρεία μετρήσεων Nielsen είχε ανακοινώσει σε έκθεσή της ότι ο μέσος χρήστης υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας στις ΗΠΑ έστελνε και λάμβανε μηνιαίως περισσότερα SMS από ό,τι κλήσεις.

Εναν χρόνο αργότερα, η ίδρυση του WhatsApp, της (γνωστής για τους περισσότερους) εφαρμογής για smartphones που επιτρέπει τη δωρεάν ανταλλαγή μηνυμάτων μέσω διαδικτυακής σύνδεσης, σηματοδότησε τη «μετακόμιση» των SMS στο... Διαδίκτυο.

Η «επανάσταση» της σύντομης γραπτής επικοινωνίας, που έσωσε ζωές και διέλυσε γάμους, οδήγησε στη γέννηση μιας νέας παγκόσμιας γλώσσας από ακρωνύμια και φάτσες, αλλά και στη δημιουργία νέων τεχνολογικών καινοτομιών, επιχειρηματικών κλάδων (μάρκετινγκ και διαχείρισης περιεχομένου), ευρηματικών start-ups αλλά κυρίως σε μια νέα γενιά «εσωστρεφών» χρηστών που τείνουν να επιλέγουν τον γραπτό από τον προφορικό λόγο, κατακτώντας έτσι τον οικουμενικό μικρόκοσμο του «messaging».

ΠΗΓΗ: tovima.gr
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!