Τρίτη, 30 Αυγούστου 2016


Όλο και πιο απαραίτητη γίνεται η αξιολόγηση της ικανότητας ηλικιωμένων για την παράταση ή τη διακοπή της οδήγησης, λόγω του αυξανόμενου ποσοστού ατόμων με άνοια σε αυτή την ηλικιακή ομάδα και του κινδύνου πρόκλησης ατυχημάτων, επισημαίνει η καθηγήτρια Εφαρμογών, στο Τμήμα Εργοθεραπείας του ΤΕΙ Αθηνών, Ιωάννα Κατσούρη, η οποία εκπονεί διδακτορική διατριβή με θέμα την επίδραση της άνοιας στην οδήγηση, υπό την επίβλεψη της καθηγήτριας του ΑΠΘ νευρολόγου-ψυχιάτρου Μάγδας Τσολάκη.

Σε ποιες περιπτώσεις δεν θα πρέπει να οδηγούν οι ηλικιωμένοι και ποιες παθήσεις είναι απαγορευτικές για την οδήγηση;

Διαβάστε περισσότερα στο boro.gr

Στην εκπαίδευση των σκύλων, ένα χάδι και μια καλή κουβέντα μάλλον είναι πιο αποτελεσματικά από την επιβράβευση μιας λιχουδιάς. Τουλάχιστον αυτό προκύπτει από μελέτη με σκυλάκια στον μαγνητικό τομογράφο.

Η μελέτη

Το συμπέρασμα της ασυνήθιστης μελέτης, η οποία δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Social, Cognitive and Affective Neuroscience», είναι ότι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου απολαμβάνει περισσότερο τις εκδηλώσεις τρυφερότητας, όπως το άγγιγμα ή ένας έπαινος, από ένα λαχταριστό λουκάνικο.

Ο νευροβιολόγος Γκρέγκορι Μπερνς του Πανεπιστημίου Emory της Ατλάντα, συγγραφέας του βιβλίου How Dogs Love Us: A Neuroscientist and His Adopted Dog Decode the Brain,μίλησε με ιδιοκτήτες σκύλων στην Ατλάντα και τους έπεισε να συμμετάσχουν σε τρία πειράματα.

Ο ερευνητής επέλεξε 15 σκύλους που θα μπορούσαν να καθίσουν ακίνητοι στον μαγνητικό τομογράφο για μισή ώρα, κάτι που σημαίνει ότι τα πιο ενεργητικά σκυλιά αποκλείστηκαν.

Στο πρώτο πείραμα, οι ερευνητές έδειξαν στα πειραματόζωα τρεις εικόνες: ένα πλαστικό αυτοκίνητο, μια βούρτσα μαλλιών και ένα πλαστικό αλογάκι.

Τα σκυλιά έλαβαν ένα λαχταριστό χοτντόγκ όταν είδαν την πρώτη εικόνα, έναν έπαινο για τη δεύτερη και τίποτα για την τρίτη.

Οι τομογραφίες αποκάλυψαν ότι, σε 13 από τα 15 σκυλιά, η δραστηριότητα που προκαλούσε ο απλός έπαινος στα κέντρα επιβράβευσης του εγκεφάλου ήταν τουλάχιστον εξίσου έντονη με αυτό που προκαλούσε το κέρασμα.

Τα πειράματα

Το δεύτερο πείραμα ήταν μια παραλλαγή του πρώτου, στην οποία ορισμένα από τα σκυλιά δεν έλαβαν λεκτικό έπαινο.

Η ανάλυση της εγκεφαλικής δραστηριότητας έδειξε ότι τα σκυλιά που είχαν αντιδράσει πιο έντομα στους επαίνους του πρώτου πειράματος απογοητεύτηκαν περισσότερο όταν δεν έλαβαν έπαινο.

Και σε ένα τρίτο πείραμα, το οποίο πραγματοποιήθηκε εκτός του τομογράφου, τα σκυλιά κλήθηκαν να βγουν από έναν λαβύρινθο με δύο εξόδους, από τις οποίες η μία οδηγούσε σε μια λιχουδιά και η δεύτερη στον ιδιοκτήτη τους. Τα περισσότερα προτίμησαν να τρέξουν στο αφεντικό τους για ένα χάδι.

Σε συνδυασμό, τα παραπάνω ευρήματα δείχνουν ότι τα σκυλιά, τουλάχιστον τα περισσότερα, εκτιμούν την κοινωνική επιβράβευση περισσότερο κι από το ίδιο το φαγητό.

Όπως επισημαίνει ο Δρ Μπερνς, τα ευρήματα έχουν σημασία για την εκπαίδευση των σκύλων, η οποία πρέπει να βασίζεται όχι στην τιμωρία αλλά στην επιβράβευση με επαίνους ή λιχουδιές.

Θα μπορούσαν επίσης να αποδειχθούν χρήσιμα στην επιλογή σκύλων για συγκεκριμένες δουλειές.

ΠΗΓΗ: tovima.gr

Περίεργος θάνατος 32χρονου λαϊκού, που είχε μπει παράνομα στο Άγιον Όρος. Ο νεαρός άντρας, που κατάγονταν από την Καρδίτσα και έμενε στη Σαλαμίνα, έπεσε από ύψος 17 μέτρων από μπαλκόνι στην Μονή Εσφιγμένου, η οποία εδώ και 4 δεκαετίες είναι υπό κατάληψη από ζηλωτές μοναχούς…
Η νόμιμη αδελφότητα, που με επικεφαλής τον ηγούμενο Βαρθολομαίο έχει εγκατασταθεί στις Καρυές, υποστηρίζει ότι στο υπό κατάληψη μοναστήρι έχουν απομείνει μόλις 25 άτομα, κάποια από τα οποία έχουν ύποπτη δράση και παραβατική συμπεριφορά. Με ανακοίνωσή τους, αναφέρονται στο συμβάν που έλαβε χώρα πριν από λίγες μέρες  και σημειώνουν ότι ο άτυχος 32χρονος μπήκε παράνομα στο Άγιον Όρος από τα χερσαία σύνορα.
Μέλη της αδελφότητας ζητούν από την πολιτεία να επαναφέρει την τάξη και την κανονικότητα και εκφράζουν φόβους για τους θησαυρούς του μοναστηριού, στους οποίους δεν έχουν πρόσβαση εδώ και πολλά χρόνια. «Έχουμε καταγγελίες ότι τα κελιά είναι σε κακή κατάσταση, όπως και το καθολικό, αλλά και όλοι οι χώροι. Δεν έχουμε ενημέρωση για τα σπουδαία θρησκευτικά κειμήλια που φυλάσσονται στο μουσείο, καθώς χωρίς κανέναν έλεγχο μπαίνει και βγαίνει όποιος θέλει στο μοναστήρι», λένε στο «Έθνος», μέλη της αδελφότητας.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο 32χρονος ήταν τακτικός επισκέπτης της Μονής Εσφιγμένου, ενώ τελευταία φορά πήρε διαμονητήριο την 25η Μαρτίου του 2011 και έκτοτε έμπαινε παράνομα, φέρεται μάλιστα να διατηρούσε στενές σχέσεις με τους μοναχούς και να βοηθούσε σε διάφορες εργασίες.
Οι συνθήκες της πτώσης του παραμένουν άγνωστες. Έκανε βουτιά θανάτου από το μπαλκόνι του 3ου ορόφου και βρέθηκε αιμόφυρτος στο τσιμεντένιο δάπεδο της εισόδου στην βόρεια-θαλάσσια πύλη. Αμέσως κλήθηκε ένας Σέρβος γιατρός, που βρισκόταν για προσκύνημα στην παρακείμενη Ιερά Μονή Χιλανδαρίου για να παράσχει τις πρώτες βοήθειες, ενώ ταυτόχρονα ειδοποιήθηκε η αστυνομία.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι λίγο πριν ξεψυχήσει ο 32χρονος είπε ότι έπεσε μόνος του από το παράθυρο και ότι επρόκειτο για ατύχημα. Η σορός του μεταφέρθηκε με ταχύπλοο ιδιώτη στα Νέα Ρόδα και από εκεί στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να γίνει νεκροψία και νεκροτομή. «Το πιθανότερο είναι ότι ο θανών ανήκε στους φίλους της κατάληψης  που συνηθίζουν να περνούν τα χερσαία σύνορα του Αγίου Όρους λάθρα. Συναφώς δεν είναι δυνατή η ακριβής περιγραφή της σχέσεως του θανόντος με τους καταληψίες, αν τυχόν δηλαδή ήταν επισκέπτης-προσκυνητής ή στενότερος φίλος ή δόκιμος, κ.λ.π.», αναφέρεται στην ανακοίνωση της νόμιμης αδελφότητας.
Ο «πόλεμος» μεταξύ των «ζηλωτών» μοναχών που αρνούνται να μνημονεύσουν τον Οικουμενικό Πατριάρχη από τις αρχές της δεκαετίας του 1970 και των «κατσουλιέρηδαν» που εγκαταστάθηκαν το 2005 στο περιβόλι της Παναγίας, περιλαμβάνει συλλήψεις, συγκρούσεις με ξύλα, πέτρες, σιδερολοστούς και βαριοπούλες, ακόμη και…μολότοφ. Τον Ιούλιο του 2013 «ζηλωτές» μοναχοί που είχαν ταμπουρωθεί στο κονάκι της Μονής Εσφιγμένου στης Καρυές, πέταξαν μολότοφ στον δικαστικό επιμελητή και τους αστυνομικούς που τον συνόδευαν για να τους επιδώσει την κλήση για την εκκένωση του κτιρίου. Η ρήξη με το Οικουμενικό Πατριαρχείο χρονολογείται από το 1972, όταν ο τότε ηγούμενος της Μονής Εσφιγμένου, Αθανάσιος, σταμάτησε να μνημονεύει στον πατριάρχη Αθηναγόρα, ενοχλημένος από τα ανοίγματά του προς τη Δύση και διάκοψε κάθε επικοινωνία με τις άλλες μονές.
Αρχικά ακολούθησαν άλλες 10 μονές, στη συνέχεια όμως επέστρεψαν στην κανονικότητα και αποκατέστησαν τις σχέσεις τους με το Πατριαρχείο. Τον Δεκέμβριο του 2002 με πατριαρχική πράξη οι «ζηλωτές» μοναχοί χαρακτηρίστηκαν ως «σχισματικοί» και αποφασίστηκε η απέλασή τους από το Άγιον Όρος, ενώ τον Οκτώβριο του 2004 η Ιερά Κοινότητα όρισε νέα διοίκηση στη Μονή με επικεφαλής τον μακαριστό αρχιμανδρίτη, Χρυσόστομο Κατσουλιέρη.
Πηγή: ethnos.gr

Η Γερμανία θα θεσπίσει νόμο που θα υποχρεώνει τις γυναίκες να ομολογούν στους συζύγους τους, που αμφισβητούν ότι είναι οι βιολογικοί πατέρες του παιδιού τους, το όνομα του γεννήτορα του παιδιού που έχει γεννηθεί από εξωσυζυγική σχέση ώστε εκείνος να συμμετάσχει στα έξοδα για τη φροντίδα του, ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Δικαιοσύνης.
Ένα νομοσχέδιο προς την κατεύθυνση αυτή πρόκειται να υιοθετηθεί την Τετάρτη από το υπουργικό συμβούλιο και να κατατεθεί στη συνέχεια στο κοινοβούλιο, σύμφωνα με τον υπουργό Χάικο Μας.
Βάσει του κειμένου αυτού, ένας άνδρας που αμφισβητεί ότι είναι ο πατέρας του παιδιού του, θα μπορεί να υποχρεώνει τη σύντροφό του να αποκαλύπτει το όνομα του ή των εραστών που έβλεπε τη στιγμή της σύλληψης του παιδιού και έτσι να προσδιορίζει ποιος είναι ο βιολογικός πατέρας.
“Θέλουμε να εξασφαλίσουμε περισσότερα δικαιώματα και νόμιμα μέσα προσφυγής για τους ‘ψεύτικους πατέρες'”, εξήγησε ο υπουργός, “η μητέρα πρέπει να μην μπορεί να σιωπά, παρά μόνο αν υπάρχουν πολύ σοβαρές αιτίες για να μην αποκαλύψει την ταυτότητα του βιολογικού πατέρα”.
Οι απατημένοι σύζυγοι θα μπορούν, σύμφωνα με το νομοσχέδιο αυτό, να απαιτήσουν από τον βιολογικό πατέρα του παιδιού να τους επιστρέψει τα έξοδα που έχουν κάνει για τη φροντίδα του παιδιού για μια περίοδο μέχρι δύο ετών.
Ο υπουργός δεν διευκρίνισε αμέσως ποια κύρωση θα μπορούσε να επιβληθεί σε μια γυναίκα η οποία αρνείται να αποκαλύψει την ταυτότητα του βιολογικού πατέρα του παιδιού της. Δεν έκανε επίσης γνωστούς αριθμούς που θα επέτρεπαν να υπολογιστεί ο αριθμός των οικογενειών στις οποίες αφορά η νέα νομοθεσία.
Στο θέμα που δημιουργήθηκε με τις δηλώσεις του σε τηλεοπτικό σταθμό της ΠΓΔΜ, κατά τη διάρκεια της πρόσφατης επίσκεψής του στη γειτονική χώρα, αναφέρθηκε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.
“Έκανα μία παρατυπία. Σε μια συνέντευξη που έδωσα σε τηλεόραση των Σκοπίων, άλλες φορές έλεγα Σκόπια, άλλες ‘Μακεδονία’, άλλες έλεγα Σλαβομακεδονία. Εάν ενόχλησε κάποιους αυτό το θέμα, λυπάμαι πάρα πολύ” ανέφερε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, με αφορμή τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν, λόγω της συνέντευξης.
“Το κύριο πράγμα που τόνιζα στη συγκεκριμένη συνέντευξη είναι πως αναρωτιέμαι γιατί εσείς ως Σλάβοι δεν αναδεικνύεται τη δική σας ιστορία και ζητάτε να κλέψετε ιστορικά στοιχεία και να λέτε ότι είστε απόγονοι του Μ. Αλέξανδρου. Αν πάτε στα Σκόπια θα σας πιάσουν τα γέλια, είναι απίστευτη η κατάσταση” είπε ο κ. Μπουτάρης, στη διάρκεια της τοποθέτησής του στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Θεσσαλονίκης.
“Εμείς δεν ασκούμε εξωτερική πολιτική, απλώς συντασσόμαστε με την πολιτική της κυβέρνησης για την οικοδόμηση των περίφημων μέτρων εμπιστοσύνης. Δεν θα λύσουμε τώρα τις όποιες ιστορικές διαφωνίες υπάρχουν. Το θέμα είναι να ξεπεράσουμε τα προβλήματα, να τα αφήσουμε για λίγο στην άκρη. Έχουν μια προσωρινή κυβέρνηση και όταν θα αποκτήσουν μια σοβαρή κυβέρνηση μπορεί να λυθεί. Γιατί η κυβέρνησή τους έχει ένα φανατισμό περίεργο και βασίζει όλη τη διαδικασία σε μια ιστορική ανακρίβεια, οι άνθρωποι είναι υποχρεωμένοι να στήσουν ένα μύθο. Προσπαθώντας να βρουν μια ταυτότητα. Δεν μας αφορά τι κάνουν” είπε ο κ. Μπουτάρης.
“Αυτό που μας αφορά”, πρόσθεσε, “είναι να αναπτυχθούν οι σχέσεις, το εμπόριο, ο τουρισμός και να έχουμε κοινές αντιλήψεις για πολλά πράγματα. Οι Σκοπιανοί είναι καλοί πελάτες της Θεσσαλονίκης και πρέπει να γίνουν καλύτεροι πελάτες”.
Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Σταύρος Καλαφάτης, απευθυνόμενος στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, τόνισε: “Είπες πως λυπάσαι. Ένας μεγάλος αριθμός Θεσσαλονικέων λυπούνται κι αυτοί με τον τρόπο που διαχειρίζεσαι αυτό το σοβαρό ζήτημα. Μίλησες για παρατυπία και να αναρωτηθούμε εάν αυτό το επαναλαμβανόμενο λάθος έχει κάτι πιο βαθύ. Ελπίζω πως όχι. Πρέπει να σταθείς στο ύψος του αξιώματος σου. Σε αυτές τις συναντήσεις εκπροσωπείς τους Θεσσαλονικείς και θα πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός”.
Από την πλευρά της, η επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “Θεσσαλονίκη Ανοιχτή Πόλη”, Ρία Καλφακάκου, είπε: “Καλό θα ήταν ο κ. Σαμαράς να είχε αφήσει να λυθεί το θέμα και να μην μιλάμε 23 χρόνια γι’ αυτό και να είχαμε μια σύνθετη ονομασία”.
Τη συνέντευξη του δημάρχου Θεσσαλονίκης στον τηλεοπτικό σταθμό “Sitel” είχε σχολιάσει, μέσω του λογαριασμού του στο Twitter, και ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, χαρακτηρίζοντας τις δηλώσεις “απαράδεκτες και εθνικά επιζήμιες” και καλώντας τον κ. Μπουτάρη “να ανασκευάσει άμεσα και να είναι πιο σοβαρός με τα εθνικά θέματα”.
Ανακοίνωση για το θέμα εξέδωσαν, σήμερα, και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες Θεσσαλονίκης, στην οποία -μεταξύ άλλων- αναφέρουν: “Η αβάσταχτη ελαφρότητα του κ. Μπουτάρη δεν αλλάζει. Προφανώς παραμένει σε σύγχυση εάν είναι Δήμαρχος Θεσσαλονίκης ή Σκοπίων”.
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!