Οι Βρετανοί φίλαθλοι είναι οι πλέον παθιασμένοι
στην Ευρώπη, σύμφωνα με την έρευνα του «Δωδέκατου Παίκτη» (The 12th Man’
study) της Mastercard. Η έρευνα εξέτασε μέχρι ποιο σημείο φτάνουν οι
φίλαθλοι για να υποστηρίξουν την ομάδα τους, τόσο σε ό,τι αφορά τη
δαπάνη χρημάτων και τις αποστάσεις ταξιδιών, όσο και μέσω κοινωνικών
παραγόντων - όπως το να επιλέξουν μεταξύ… έρωτα και μπάλας.
Σχεδόν
το ένα τρίτο (32%) των συμμετεχόντων στην έρευνα της Mastercard
-Eπίσημου Χορηγού του UEFA Champions League- κατέταξε τους Βρετανούς
στην κορυφή της λίστας με τους πιο παθιασμένους φιλάθλους, με τους
Ισπανούς (16%) και τους Ιταλούς (12%) να ακολουθούν στη δεύτερη και
τρίτη θέση αντίστοιχα.
Σχολιάζοντας
το συγκεκριμένο εύρημα της έρευνας, ο πρώην άσος της Manchester United
-γεννημένος στο Κάρντιφ που θα φιλοξενήσει τον φετινό τελικό- και
πρέσβης της Mastercard για το UEFA
Champions League,
Ράιαν Γκιγκς δήλωσε ότι, έχοντας αγωνιστεί κατά τη διάρκεια της
καριέρας του σε όλο τον κόσμο, για εκείνον δεν αποτελεί έκπληξη το ότι
οι Βρετανοί φίλαθλοι θεωρούνται οι πιο παθιασμένοι.
Βάσει
της έρευνας, η αφοσίωση των Βρετανών φιλάθλων στην ομάδα τους, σε
μερικές περιπτώσεις υπερτερεί ακόμα και της αναζήτησης της αγάπης, καθώς
το 11% εξ αυτών παραδέχεται ότι… δεν θα μπορούσε να συνάψει σχέση με
οπαδό αντίπαλης ομάδας. Ο ίδιος ανασταλτικός παράγοντας είναι αντίστοιχα
υψηλός και στην περίπτωση των Τούρκων φιλάθλων, καθώς σύμφωνα με την
έρευνα, το 12,7% επίσης δεν θα έκανε σχέση με οπαδό αντίπαλης ομάδας.
Στον αντίποδα, μόνο το 4,4% των Ελλήνων φιλάθλων συμφωνεί με τα
παραπάνω, ενώ το 47,1% δεν έχει πρόβλημα να κάνει σχέση με άνδρα ή
γυναίκα που υποστηρίζει τον μεγαλύτερο αντίπαλο της ομάδας τους.
Εξάλλου,
ένας στους δέκα Ευρωπαίους φιλάθλους παραδέχτηκε ότι θα ακύρωνε ακόμα
και τον μήνα του μέλιτος, για να παρακολουθήσει την ομάδα του να παίζει
στον τελικό του UEFA Champions League.
Η έρευνα αποκάλυψε επίσης
ότι οι το 59% των Ελλήνων φιλάθλων επιλέγει την ομάδα που υποστηρίζει σε
ηλικία μικρότερη των 10 ετών, ενώ το 24% δήλωσε ότι επέλεξε την ομάδα
του μεταξύ 10 και 15 χρόνων. Η μέση ηλικία κατά την οποία οι φίλαθλοι
επιλέγουν ομάδα στην Ευρώπη είναι τα 13 χρόνια. Οι Πορτογάλοι είναι
εκείνοι που επιλέγουν ομάδα σε μικρότερη ηλικία, μόλις 7 ετών, ενώ οι
Έλληνες αντίστοιχα στην ηλικία των 9 ετών κατά μέσο όρο.
Πάντως,
αν και οι Βρετανοί φίλαθλοι εμφανίζονται πρόθυμοι να θυσιάσουν τις
σχέσεις τους για χάρη του ποδοσφαίρου, τελικά δεν φαίνονται το ίδιο
πρόθυμοι να ταξιδέψουν μακριά για χάρη της ομάδας τους. Στην ερώτηση
σχετικά με την μεγαλύτερη απόσταση που έχουν ταξιδέψει ποτέ για να
παρακολουθήσουν έναν αγώνα, ο μέσος χρόνος ταξιδιού των Βρετανών
φιλάθλων ανέρχεται στις 4,13 ώρες, σχεδόν στο μισό από αυτόν των Πολωνών
φιλάθλων (8,24 ώρες). Αντίστοιχα το 41% των Ελλήνων ποδοσφαιρόφιλων που
συμμετείχαν στην έρευνα, έχει ταξιδέψει από 2 έως 5 ώρες για να
παρακολουθήσει αγώνα της ομάδας του, με το μέσο όρο να κυμαίνεται στις
4,6 ώρες.
Επίσης, η έρευνα ασχολήθηκε και με την προθυμία των
Ευρωπαίων φιλάθλων για θυσίες, με αντάλλαγμα ένα εισιτήριο για τον
τελικό. Το 21% των Ελλήνων φιλάθλων απάντησε ότι κανένα χρηματικό ποσό
δεν θα ήταν αρκετό για να ανταλλάξουν το εισιτήριό τους, εάν είχαν την
ευκαιρία να δουν την ομάδα τους να αγωνίζεται σε τελικό Champions
League.
Τέλος, η έρευνα ανέδειξε μία σειρά από ενδιαφέροντα ευρήματα, όπως μεταξύ άλλων:
- Οι
Ολλανδοί φίλαθλοι είναι οι μόνοι στην Ευρώπη που προτιμούν να
παρακολουθούν την ομάδα τους στην τηλεόραση παρά στα γήπεδα, με το 41%
να δηλώνει αυτή του την προτίμηση.
- Οι Ιταλοί φίλαθλοι είναι οι
πιο πιστοί «στην έδρα τους», με το 41% να δηλώνει ότι υποστηρίζει την
τοπική ομάδα της γενέτειράς του – περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη χώρα
στην Ευρώπη.
- Οι Ρουμάνοι αποτελούν τους μεγαλύτερους «κυνηγούς
της δόξας», καθώς το 26% αυτών παραδέχτηκε ότι η υποστήριξή
διαμορφώνεται σε συνάρτηση με την επιτυχία της ομάδας του.
- Το
66% των Ουκρανών φιλάθλων δήλωσε ότι προτιμά να δει την ομάδα του στον
τελικό του UEFA Champions League, παρά να κερδίσει το λαχείο .
Σχολιάζοντας την έρευνα, η Marketing Director της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, Φούλη
Αθανασίου,
δήλωσε σχετικά: «Το Champions League έχει προσφέρει πολλές αξέχαστες
στιγμές στο ποδόσφαιρο, και η συμβολή των φιλάθλων είναι πολύ σημαντική
στη δημιουργία αυτής της μαγείας. Η χορηγία της Mastercard στον θεσμό
ενσαρκώνει ακριβώς αυτό το αθλητικό πνεύμα ανεκτίμητης αξίας».
Η
έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Mortar για λογαριασμό της Mastercard.
Ερωτήθηκαν 10.500 άτομα από 16 ευρωπαϊκές χώρες – Ηνωμένο Βασίλειο,
Γερμανία, Ισπανία, Γαλλία, Ολλανδία,
Ιταλία, Τουρκία, Ρωσία, Σουηδία,
Πορτογαλία, Ελλάδα,
Ουκρανία, Ρουμανία, Ισραήλ, Τσεχία και Πολωνία.