Πέμπτη, 28 Δεκεμβρίου 2017


H βρετανική εταιρεία Zanco παρουσίασε ένα νέο κινητό τηλέφωνο που είναι το μικρότερο στον κόσμο, καθώς έχει το μέγεθος μόνο ενός αντίχειρα.
Η συσκευή, που λειτουργεί στο δίκτυο δεύτερης γενιάς (2G), έχει ύψος 46,7 χιλιοστά (λίγο πάνω από 4,5 εκατοστά), πλάτος 21 χιλιοστά (δύο εκατοστά) και βάρος μόλις 13 γραμμαρίων. Η οθόνη της είναι μόνο μισή ίντσα και διαθέτει ανάλυση 64Χ32. Η μπαταρία είναι 200 mΑh και φορτίζεται μέσω θύρας micro USB, επιτρέποντας 180 λεπτά ομιλίας ή τρεις μέρες σε αναμονή (standby)

Παρά το μικρό μέγεθός του και το ακόμη πιο μικροσκοπικό πληκτρολόγιό του, το τηλέφωνο Zanco Tiny t1 -που ακόμη δεν έχει βγει στην αγορά- μπορεί να κάνει κλήσεις και να στέλνει γραπτά μηνύματα, αλλά πέραν αυτών δεν μπορεί να κάνει πολλά άλλα πράγματα. Δεν συνδέεται στο Ίντερνετ, συνεπώς ούτε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter κ.α.).
Αν και η τάση διεθνώς είναι τα κινητά να γίνονται ολοένα πιο μεγάλα, κάποιες εταιρείες ακολουθούν την αντίυθετη κατεύθυνση, θεωρώντας ότι κάποιοι χρήστες προτιμούν το μικρό. Και η αστυνομία φοβάται ότι πρώτοι και καλύτεροι αυτοί θα είναι οι…φυλακισμένοι, καθώς μια τόσο μικρή συσκευή είναι ευκολότερο να τρυπώσει παράνομα στη φυλακή.
Η ανάπτυξη του τηλεφώνου, σύμφωνα με τη βρετανική «Ντέιλι Μέιλ», έγινε μέσω καμπάνιας συλλογής χρημάτων στο διαδικτυακό τόπο Kickstarter. Η Zanco το πρωθεί ως το τέλειο τηλέφωνο για «μπακ-απ», καθώς και για κάθε περίσταση που ο χρήστης δεν θέλει να κουβαλάει μαζί του μια μεγάλη συσκευή, π.χ. ενώ αθλείται κάνοντας τζόκινγκ, ποδήλατο κ.α.
Οι πωλήσεις του τηλεφώνου αναμένεται να αρχίσουν το Μάιο 2018 σε τιμή κοντά στις 40 λίρες

Τα Χριστούγεννα στη Λατινική Αμερική είναι γνωστά ως Las Posadas, Navidad και de los Tres Reyes Dia. Όλη την περίοδο τα σπίτια και οι δρόμοι είναι στολισμένοι με φωτεινά λουλούδια και πολύχρονα στολίδια.
Τα τραγούδια και τα τρόφιμα που καταναλώνονται είναι επηρεασμένα σε μεγάλο βαθμό από τους διάφορους αυτόχθονες λαούς της περιοχής, αλλά και από Ευρωπαικές χώρες , η επιρροή των οποίων  χρονολογείται από τον ρωμαικό καθολικισμό εκατοντάδες χρόνια πριν.
Πρόκειται για αρκετά  σημαντική εορτή  για τους λατινοαμερικάνους, επικεντρωμένη γύρω από την μακραίωνη ιστορία του Nacimiento,  των παιδιών του Χριστού.

Χιλή
Όπως και στις περισσότερες χώρες της Λατινικής Αμερικής,  η εκκλησία και η οικογένεια βρίσκονται στο επίκεντρο των εορτών των Χριστουγέννων.
Οι καθολικοί  τηρούν τις παραδόσεις και έτσι για εννέα ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα προσεύχονται και νηστεύουν.
Την Παραμονή  των Χριστουγέννων το δείπνο σερβίρεται αργά το βράδυ, συνήθως μετά τα μεσάνυχτα και ονομάζεται «Misa del Gallo«, και αποτελείται από την γαλοπούλα και μια σειρά από σαλάτες, θαλασσινά, και ελιές, συνοδευόμενο από ντόπιο κρασί.
Αργεντινή
Οι Αργεντίνοι συνηθίζουν να πηγαίνουν όλοι μαζί στην εκκλησία και στην συνέχεια γευματίζουν  σαν μια οικογένεια.
Τα μεσάνυχτα σερβίρεται το δείπνο, το οποίο περιλαμβάνει χοιρινό, γαλοπούλα, και μια μεγάλη ποικιλία από τα αλλαντικά. Σειρά στο γιορτινό τραπέζι έχουν τα γλυκά, ο μηλίτης, η μπύρα, και ο χυμός.
Μετά το δείπνο συνέχεια έχει ο «χορός των ενηλίκων «, ενώ οι νεότεροι  βγαίνουν έξω για να δούν τα πυροτεχνήματα. Το άνοιγμα των δώρων ακολουθεί μετά το φαγητό και τον χορό και λίγο πριν τον ύπνο.
Μεξικό
Οι Μεξικανοί μοιράζονται πολλές παραδόσεις με τους Ισπανούς.
Ο  κύριος εορτασμός των Χριστουγέννων τους ονομάζεται La Posada. Πρόκειται για μια θρησκευτική πομπή «reenacts«, δηλαδή την αναζήτηση καταφυγίου από τον Ιωσήφ και τη Μαρία πριν από τη γέννηση του Ιησού. Κατά τη διάρκεια της πομπής, οι Μεξικανοί πηγαίνουν από σπίτι σε σπίτι μεταφέροντας τις εικόνες της Παναγίας και του Ιωσήφ  που αναζητούν καταφύγιο.
Ο Άγιος Βασίλης δεν έχει κυρίαρχο ρόλο, αλλά το φωτεινό κόκκινο κοστούμι του εκπροσωπείται στο παραδοσιακό λουλούδι της σεζόν. Αυτό το λουλούδι είναι η Poinsettia (Ποϊνσέττια) η οποία έχει ένα λαμπρό κόκκινο αστέρι ως σχήμα. Πιστεύεται ότι ένα νεαρό αγόρι κατευθυνόμενο προς την εκκλησία για να δεί την σκηνή της γέννησης του Ιησού είχε συνειδητοποιήσει  ότι δεν είχε δώρο να προσφέρει στον Χριστό και έτσι συγκέντρωσε  μερικά απλά πράσινα κλαδιά . Όταν έφτασε στην εκκλησία τοποθέτησε τα πράσινα κλαδιά δίπλα στον Χριστό ξαφνικά άρχισε να ανθίζει ένα φωτεινό κόκκινο λουλούδι σε κάθε πράσινο κλαδί, η  Ποϊνσέττια.
Περού
Τα Χριστούγεννα είναι η σημαντικότερη γιορτή του χρόνου στο Περού και  εορτάζεται στις 24 Δεκεμβρίου, με πολλές τυμπανοκρουσίες ως «Nocha Buena», που σημαίνει «Νύχτα καλή» στα ισπανικά.
Το βράδυ, όλη η  οικογένεια μαζί γιορτάζει τα Χριστούγεννα.
Η παράδοση θέλει όποιον επισκέπτεται φίλους ή συγγενείς να πηγαίνει  ένα κέικ ως δώρο. Στα περισσότερα σπίτια υπάρχει  το Pavo (γαλοπούλα) καθώς και σάλτσα μήλου. Υπάρχουν δώρα κάτω από το δέντρο, τα οποία υποτίθεται ότι ο Άγιος Βασίλης έχει φέρει στα καλά παιδάκια.

Ένα ευρύ φάσμα χειροτεχνίας παράγεται κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων του Περού από τους κατοίκους των Άνδεων.
Οι άνθρωποι του Περού στολίζουν τα σπίτια τους με την αναπαράσταση της γέννησης του Ιησού, την οποία διατηρούνε μέχρι τη La Bjeda de los Reyes που είναι η άφιξη των τριών σοφών στις 6 Ιανουαρίου.
Τα παιδιά πάνε για ύπνο μετά τα μεσάνυχτα αλλά όχι και οι μεγάλοι για τους οποίους η διασκέδαση μόλις έχει ξεκινήσει.  Η τραπεζαρία χρησιμοποιείται ως  πίστα για να φιλοξενήσει τους χορούς  salsa. Τα πάρτυ μπορεί να κρατήσουν μέχρι και τις 6 το πρωί. Τα πυροτεχνήματα κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων αν και έχουν απαγορευθεί στο Περού, κάθε οικογένεια δεν παραλείπει να γιορτάζει την γέννηση του Ιησού ρίχνοντας πυροτεχνήματα.
Βραζιλία
Στη Βραζιλία, τα Χριστούγεννα είναι μια από τις πιο σημαντικές γιορτινές μέρες,  αποκαλείται «dia de Festas» και  εορτάζεται στις 25 Δεκεμβρίου.
Έχοντας ένα πολυπολιτισμικό πληθυσμό, οι εορταστικές εκδηλώσεις στη χώρα επηρεάζονται από εθνοτικούς τρόπους.
Ως πρώην πορτογαλική αποικία, έχει διατηρήσει μερικά από τα Χριστουγεννιάτικα έθιμα της Πορτογαλίας. Σ ‘αυτές είναι η δημιουργία μίας σκηνής της γέννησης ή «Presepio». Η λέξη «Presepio» προέρχεται από το «presepium»  που σημαίνει το κρεβάτι του άχυρου, στο οποίο ο Ιησούς πρώτα κοιμήθηκε μετά τη γέννηση στη Βηθλεέμ.
Το έθιμο αυτό είναι κοινό σε τόπους της  βορειοανατολικής Βραζιλίας, όπως Bahia, Sergipe, Rio Grande do Norte, Paraiba, Maranhao, Ceara, Pernambuco, Piaui και Alagoas.
Η  δημιουργία του presepios συνεχίζεται μέχρι σήμερα και  δημιουργείται κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων στολίζοντας  εκκλησίες, σπίτια και καταστήματα.
Την παραμονή των Χριστουγέννων, χιλιάδες των ευσεβών καθολικών παρακολουθήσουν την «Missa do Galo» ή οι Midnight Μάζες Μασαχουσέτης διοργάνωσε επίσης στις 25 Δεκεμβρίου το πρωί και αργότερα το απόγευμα.
Διάφορα χριστουγεννιάτικα κάλαντα τραγουδιούνται κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων για τον εορτασμό της γέννησης του Χριστού.
Το «Noite Feliz» («Άγια Νύχτα») είναι ίσως το πιο διαδεδομένο τραγούδι που συνδέεται με τα Χριστούγεννα στη Βραζιλία.
Τα τρόφιμα που καταναλώνονται στη Βραζιλία κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων είναι επηρεασμένα  από τη Γερμανία, την Ιταλία, την Πορτογαλία, την Ισπανία και άλλες χώρες.
Το παραδοσιακό δείπνο των Χριστουγέννων  περιλαμβάνει ψητό γαλοπούλας, λαχανικά και φρούτα. Η μπύρα και  το κρασί έχουν την τιμητική τους στο γιορτινό τραπέζι.
Σε ορισμένες περιοχές  ο εορτασμός ξεκινά την παραμονή των Χριστουγέννων γύρω στις 9 το βράδυ.
Όπως Άγιος Βασίλης στις ΗΠΑ,  έτσι και ο Papai Noel (Noel Πατέρα) είναι αυτός που φέρνει τα  δώρα στη Βραζιλία.
Σύμφωνα με το θρύλο, ζει στη Γροιλανδία και φοράει ένα κόκκινο παλτό  με γούνα  και μεταφέρει μια τσάντα γεμάτη δώρα.
Σύμφωνα με την παράδοση ο Άγιος Βασίλης αφήνει ένα δώρο την ημέρα των Χριστουγέννων για κάθε καλό παιδί.
Εκτός από τις υψηλές θερμοκρασίες και την απουσία του χιονιού, τα Χριστούγεννα είναι λίγο πολύ το ίδιο όπως είναι στις ΗΠΑ.
Πηγήhttp://www.americalatina.com.gr (έγραψε: Αναστασία Καραπατσιά)
Photo: indianapublicmedia.org
«Χαράτσι» 4 λεπτά στην πλαστική σακούλα από Πρωτοχρονιά«Κρυμμένο θησαυρό» δεκάδων ή και εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ ψάχνει η κυβέρνηση στις πλαστικές σακούλες που οι Έλληνες παίρνουν τζάμπα από τα σούπερ μάρκετ και τις πετάνε στα σκουπίδια και στις θάλασσες.

Μη έχοντας τι άλλο πια να φορολογήσει, ανακάλυψε «φορολογητέα ύλη» στο Περιβαλλοντικό Τέλος που θα επιβληθεί από 1.1.2018 στις πλαστικές σακούλες. Παρότι όμως το Τέλος αυτό δεν αποτελεί εισόδημα ή κέρδος για την επιχείρηση, το υπουργείο Οικονομικών βάζει και ΦΠΑ  24% πάνω στο ίδιο το «χαράτσι». Έτσι, ενώ ο νόμος προβλέπει κόστος 3 λεπτά του ευρώ ανά σακούλα, ο καταναλωτής θα πληρώνει με ΦΠΑ 4 λεπτά του ευρώ (χάριν στρογγυλοποίησης γιατί στις ταμειακές μηχανές δεν μπορεί να εμφανιστεί ποσόν χρέωσης 0,0372 ευρώ ανά σακούλα). Από 1.1.2019 μάλιστα το Τέλος θα αυξηθεί στα 7 λεπτά του ευρώ και μαζί με τον ΦΠΑ θα φτάσει τότε να κοστίζει 9 λεπτά του ευρώ (0,0868 ευρώ χωρίς την στρογγυλοποίηση).

Αξίζει να σημειωθεί ότι:

- Το τέλος επιβαρύνει και λεπτές σακούλες που πωλούνται από όλα τα καταστήματ, όχι μόνον τα σούπερ μάρκετ.
- Το Κράτος θα εισπράττει και από πρόστιμα από 200 μέχρι 5.000 ευρώ, που θα επιβάλλονται σε όποιον έμπορο παραβαίνει τις υποχρεώσεις του, για να χρεώνει και να αποδίδει τέλος και ΦΠΑ ανά σακούλα.
- Λεπτές σακούλες στα τμήματα μαναβικής κλπ δεν θα φορολογούνται γιατί θα θεωρούνται υλικά συσκευασίας και όχι τσάντες μεταφοράς.

Στο υπουργείο Περιβάλλοντος εκτιμούν ότι διακινούνται κάθε χρόνο περίπου 4,5 δισεκατομμύρια σακούλες και κάθε Έλληνας χρησιμοποιεί περίπου 400 ετησίως. Με 4 λεπτά τη σακούλα το δημόσιο θα εισέπραττε έως και 2 δισ. ευρώ και κάθε καταναλωτής θα πλήρωνε 16 ευρώ το χρόνο.

Στόχος όμως της ΕΕ -που είχε την έμπνευση να βάλει το περιβαλλοντικό «χαράτσι»- είναι να έχει περιοριστεί η κατανάλωση ως το 2020 στις 90 σακούλες ανά κάτοικο. Και έτσι ακόμα,  εάν περιοριστεί δραστικά  η χρήση της λεπτής πλαστικής σακούλας, κάθε καταναλωτής θα επιβαρύνεται αναλογικά κατά μέσο όρο 3,6 – 8 ευρώ το χρόνο (με τιμή 4 το 2018 ή 9 λεπτά από το 2019) και το δημόσιο θα εισπράττει τουλάχιστον 35 ή έως και 80 εκατομμύρια κάθε χρόνο.

Σύμφωνα με τη σχετική εγκύκλιο της ΑΑΔΕ, ειδικά για την αναγραφή του περιβαλλοντικού τέλους στις αποδείξεις πώλησης, ορίζεται ότι κατά την διάθεση λεπτών πλαστικών σακουλών μεταφοράς εμπορευμάτων ή προϊόντων, θα πρέπει, με μέριμνα του χειριστή, το περιβαλλοντικό τέλος να εμφανίζεται, διακριτά, ως πρόσθετο είδος που υπόκειται σε κανονικό συντελεστή Φ.Π.Α. και με ποσότητα ισάριθμη της ποσότητας των διατεθέντων πλαστικών σακουλών μεταφοράς εμπορευμάτων ή προϊόντων.

Προκειμένου να αυτοματοποιηθεί η παραπάνω διαδικασία, σκόπιμο είναι να γίνουν κατάλληλες ρυθμίσεις στην εφαρμογή εμπορικής διαχείρισης που εκδίδει τα παραστατικά, ώστε όταν διατίθεται μια λεπτή πλαστική σακούλα μεταφοράς εμπορευμάτων ή προϊόντων, να εμφανίζεται αυτόματα, ως παρελκόμενο είδος, το περιβαλλοντικό τέλος με Φ.Π.Α. 24%.

Πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών έδειξε ότι στην Ελλάδα από το σύνολο των σακουλών που χρησιμοποιούνται κάθε χρόνο από τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις, μόλις το 1% ανακυκλώνεται. Η Ελλάδα κατατάσσεται στην 1η θέση σε κατανάλωση πλαστικής σακούλας, υπερδιπλάσια σχεδόν από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο των 175 τεμαχίων.

Αντίθετα, οι επαναχρησιμοποιούμενες σακούλες (π.χ. υφασμάτινες) είναι ελάχιστες. Υπολογίζονται με βάση την ίδια έρευνα του ΙΕΛΚΑ σε 400.000-500.000 ανά έτος, δηλαδή περίπου 0.05 σακούλες ανά κάτοικο, όταν π.χ. η Δανία η οποία είναι από τις πιο προχωρημένες χώρες στη μείωση της πλαστικής σακούλας έχει 75 επαναχρησιμοποιούμενες σακούλες ανά κάτοικο, ενώ ο μέσος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι 23.

Μάλιστα ο Έλληνας καταναλωτής παίρνει κατά μέσο όρο 4 σακούλες και από αυτές γεμίζει μόνο το 50% της αντοχής και χωρητικότητάς τους ,ενώ το 80% των καταναλωτών τις χρησιμοποιούν στη συνέχεια για τη μεταφορά των οικιακών απορριμμάτων τους. Πάντως μετά την ανακοίνωση των μέτρων για τη χρέωση της πλαστικής σακούλας μόνο ένας στους δέκα Έλληνες δηλώνει ότι θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί πλαστική ενώ δύο στους τρεις καταναλωτές θεωρούν ότι πρέπει να απαγορευτεί η χρήση της.

Να σημειωθεί ότι η κοινοτική οδηγία την οποία οφείλει να εφαρμόσει και η Ελλάδα έδινε στις χώρες-μέλη της ΕΕ το δικαίωμα να επιλέξουν είτε τη λήψη μέτρων που εξασφαλίζουν ότι το ετήσιο επίπεδο κατανάλωσης δεν υπερβαίνει τις 90 λεπτές πλαστικές σακούλες κατά κεφαλήν το αργότερο στις 31 Δεκεμβρίου 2019 και τις 40 σακούλες έως το τέλος Δεκεμβρίου 2025, είτε την έκδοση αποφάσεων που θα εξασφαλίζουν ότι το αργότερο έως το τέλος Δεκεμβρίου 2018 οι πλαστικές σακούλες δεν θα παρέχονται δωρεάν στα σημεία πώλησης εμπορευμάτων ή προϊόντων.
Η εξέλιξη των κινητών τηλεφώνων από το 1916 μέχρι σήμερα
Η κινητή τηλεφωνία λένε πως ξεκίνησε αμέσως μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Όμως, ως ληξιαρχική πράξη γέννησής της θεωρείται η 3η Απριλίου 1973.
Ήταν ένα μουντό ανοιξιάτικο πρωινό στη Νέα Υόρκη. Ο δόκτωρ Μάρτιν Κούπερ της Motorola, περπατώντας σ' ένα δρόμο της αμερικάνικης μεγαλούπολης ήξερε ότι έγραφε ιστορία.
Στα δυο του χέρια κρατούσε μια συσκευή που έμοιαζε με φορητό ασύρματο. Είχε ύψος 25 εκατοστά και βάρος 900 γραμμάρια. Ήταν το πρώτο σύγχρονο κινητό τηλέφωνο με τον κωδικό MotorolaDynaTAC. Σχημάτισε τον αριθμό του βασικού ανταγωνιστή του, Τζόελ ΄Ενγκελ, που δούλευε για λογαριασμό της Bell Labs.
Δείτε ένα αλμπουμ φωτογραφιών από το 1916 μέχρι σήμερα που συγκέντρωσε το time.com.
1916. Ένας γερμανικός τηλεφωνικός σταθμός στο τμήμα Aisne της βόρειας Γαλλίας κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Πολέμου-Paul Thompson—FPG/Getty Images
kin11.PNG
1970 Ο Γάλλος τραγουδιστής και ηθοποιός Johnny Hallyday σε σκηνή από την ταινία «Point de Chute» (γνωστό και ως «Falling Point»)- Keystone / Holton / Getty Images
a12.PNG
1980 Ένα από τα πρώτα κινητά τηλέφωνα κατά τη διάρκεια της πολιορκίας της Πρεσβείας του Ιραν στην πύλη Princes στο Νότιο Κένσινγκτον του Λονδίνου. Κυπρος / Getty Images
a133.PNG
1983 Ο Bob Maxwell, γενικός διευθυντής της Μοbile Telephone με έδρα το Englewood, πραγματοποιεί κλήση σε ραδιοφωνική συχνότητα που έχει εγκριθεί από την FCC ενώ οδηγεί. Lyn Alweis-Denver Δημοσίευση / Getty Images
b11.PNG
1992 Ο Μπιλ Κλίντον χρησιμοποιεί κινητό τηλέφωνο ενώ συναντάται με τον Δήμαρχο της Βοστώνης Ray Flynn σε ξενοδοχείο της Νέας Υόρκης στις 25 Σεπτεμβρίου. Mark Lennihan-AP
c11.PNG
1997 Ένας αγρότης με την οικογένειά του κάθεται σε ένα Bullock και μιλάει σε ένα κινητό τηλέφωνο, στο Δελχί. Ημέρα της Ινδίας / Getty Images
d11.PNG
2001 Μια γυναίκα παρακολουθεί τον καπνό που βγαίνει από τους Δίδυμους Πύργους  στη Νέα Υόρκη στις 11 Σεπτεμβρίου. Nicholas Goldberg-Gamma-Rapho / Getty Images
52.PNG
2011 Ένας νέος απαθανατίζει με το κινητό του τις βίαιες συγκρούσεις στην πλατεία Ταχρίρ στις 23 Νοεμβρίου στο Κάιρο. Peter Macdiarmid-Getty Images
852.PNG
2014 Ένα παιδί βγάζει selfie με τη βασίλισσα Ελισάβετ Β 'κατά τη διάρκεια ενός περιπάτου στο Μπέλφαστ.  Peter Macdiarmid-PA Σύνδεσμος Συλλογών / Τύπου Σύνδεσμοι / AP
1238.PNG


Αν και η χώρα μας δεν έχει παράδοση στην παραγωγή χαβιαριού, ωστόσο υπάρχει μια ελληνική εταιρεία -ονομάζεται Thesauri- που με πολλή υπομονή και κυρίως μεγάλο πείσμα, κατάφερε να αποκτήσει την τεχνογνωσία και την πείρα που χρειάζεται για την παραγωγή ενός από τα εκλεκτότερα εδέσματα στον κόσμο, με την τιμή του να κυμαίνεται από 2200 έως 3500 ευρώ το κιλό, ανάλογα με το είδος, το κανάλι διανομής και τα επιμέρους χαρακτηριστικά κάθε παρτίδας.
Όμως κάτι που οι περισσότεροι δεν γνωρίζουμε είναι ότι το χαβιάρι, στη σύγχρονη μορφή του, είναι και ελληνική εφεύρεση. «Η εφεύρεση ανήκει στον Ιωάννη Βαρβάκη, έναν από τους ευεργέτες του ελληνικού έθνους ο οποίος μεταξύ άλλων έδωσε τα χρήματα για να χτιστεί η Βαρβάκειος Αγορά.
Αυτός ήταν λοιπόν που βρήκε τον τρόπο διατήρησης του χαβιαριού, που μέχρι τότε γεύονταν μόνο οι ψαράδες της Κασπίας, και κατάφερε σε μία εποχή που δεν υπήρχαν τα σύγχρονα μέσα μεταφοράς να το καταστήσει ένα εμπορεύσιμο προϊόν, να το κάνει παγκόσμια μόδα και να το διακινήσει σε ολόκληρη την Ευρώπη», σπεύδει να επισημάνει ο κ. Ανδρέας Μίντσιος, Γενικός Διευθυντής της Thesauri, θυμίζοντας μου παράλληλα και το θέμα της ταινίας του Γιάννη Σμαραγδή «Ο Θεός αγαπά το χαβιάρι».
Πώς όμως μια ελληνική εταιρεία αποφασίζει να ασχοληθεί με την παραγωγή χαβιαριού; «Η εταιρεία μας ξεκίνησε το 1990, αρχικά ως ιχθυοκαλλιέργεια χελιών. Αναπτυχθήκαμε σε μία έκταση που σήμερα εκτείνεται σε περισσότερα από 300 στρέμματα, λίγο πιο έξω από την Άρτα. Όταν αποφασίσαμε να εγκαταλείψουμε την εκτροφή χελιών και να στραφούμε στον οξύρρυγχο για την παραγωγή χαβιαριού, ήμασταν η πρώτη (και παραμένουμε) μονάδα στην Ελλάδα. Αλλά και σε διεθνές επίπεδο, οι μονάδες παραγωγής αυτού του πολύτιμου εδέσματος ήταν μετρημένες», λέει ο κ. Μίντσιος.
Σήμερα περίπου το 95% της παραγωγής της Thesauri κατευθύνεται προς τη διεθνή αγορά.
Επειδή δεν υπήρχε καταγεγραμμένη τεχνογνωσία –δεν είναι όπως άλλες εκτροφές πιο συνηθισμένων ειδών που μπορείς να ανοίξεις ένα βιβλίο και να μάθεις για την εκτροφή– πέρασαν αρκετά χρόνια για να αναπτύξουν τη δική τους τεχνογνωσία και για την εκτροφή του οξύρρυγχου αλλά και για την παραγωγή του χαβιαριού και αυτό έγινε με πάρα πολλές δοκιμές.
Να σημειώσουμε εδώ ότι ο οξύρρυγχος μπορεί να είναι γνωστός για το χαβιάρι, αλλά έχει και εξαιρετικό κρέας όπως με πληροφορεί ο κ. Μίντσιος. «Στις χώρες που έχουν οξύρρυγχο, όπως είναι η Ρωσία, το Ιράν –οι βασικές χώρες που παράγουν χαβιάρι– το κρέας του οξύρρυγχου αποτελεί ένα από τα εκλεκτότερα εδέσματα». Ανδρέας Μίντσιος Αφού λοιπόν διαπίστωσαν ότι τα γεωγραφικά και κλιματικά χαρακτηριστικά της περιοχής όπου βρίσκονται οι ιχθυοκαλλιέργειες ήταν ιδανικά, πλέον η εταιρεία ειδικεύεται στην εκτροφή του είδους Οσιέτρα, ο οποίος θεωρείται ένα από τα καλύτερα είδη, ανάμεσα στα οποία είναι και ο Μπελούγκα.

«Κάπως έτσι πήραμε την απόφαση ότι θα αφιερωθούμε στον οξύρρυγχο και σταματήσαμε οποιοδήποτε άλλο είδος. Η μονάδα από εκεί που ήταν χελοκαλλιέργειας έγινε οξυρρυγχοκαλλιέργειας. Εκτός από ρώσικο οξύρρυγχο βάλαμε οξύρρυγχο Σιβηρίας και έτσι σιγά-σιγά αρχίσαμε να αναπτυσσόμαστε και στο χαβιάρι», καταλήγει ο κ. Μίντσιος. Σήμερα περίπου το 95% της παραγωγής της Thesauri κατευθύνεται προς τη διεθνή αγορά. «Έχουμε συνάψει 17 διεθνείς συνεργασίες με χονδρεμπόρους, με σημαντικότερη αγορά μας στην Ευρώπη τη Γερμανία.
Σημαντική αγορά για εμάς είναι επίσης και η Ρωσία, η οποία όπως είναι γνωστό έχει μακρά παράδοση στο χαβιάρι. Εκεί εξάγουμε το χαβιάρι Thesauri καθώς και κρέας οξύρρυγχου, το οποίο είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο». Όμως, βλέποντας ότι η τουριστική κίνηση στην Ελλάδα ακολουθεί σταθερά ανοδική πορεία, με μερίδα του τουρισμού να αναζητά κατά την περίοδο των διακοπών του την πολυτέλεια των premium προϊόντων η εταιρεία της οικογένειας Παπαγιάννη ξεκίνησε πρόσφατα μία πολύ σημαντική συνεργασία με την Luxury Concierge, την εταιρεία παροχής VIP υπηρεσιών σε ξένους και Έλληνες τουρίστες, η οποία μάλιστα πρόσφατα άνοιξε κατάστημα στο Hilton Αθήνας με premium προϊόντα, μεταξύ των οποίων και το χαβιάρι της Thesauri.

πηγή: lifo.gr

Σε πρωτοφανή επίπεδα κινούνται τα χρέη των Βρετανών μετά τα Χριστούγεννα, σύμφωνα με δημοσίευμα της DW. Η χρήση πιστωτικών χτύπησε «κόκκινο», με τα χρέη να ανέρχονται συνολικά στις 8,5 δισ. στερλίνες.
Στον απόηχο των Χριστουγέννων οι Βρετανοί που χρησιμοποίησαν πλαστικό χρήμα για δώρα και γεύματα, προσγειώνονται στη δυσάρεστη πραγματικότητα, επισημαίνει η Deutsche Welle.
Το 2018 θα τους βρει με χρέος κατά μέσον όρο μεγαλύτερο των 460 στερλίνων κατά κεφαλήν σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Συνολικά 8,5 δισεκατομμύρια στερλίνες έχουν χρεωθεί σε πιστωτικές κάρτες, σύμφωνα με έρευνα της οργάνωσης καταναλωτών uSwitch.
Το 25% των καταναλωτών ξεπέρασαν μάλιστα κατά πολύ τον προσωπικό προϋπολογισμό τους για τις δαπάνες των γιορτών
Σε πιο προνομιακή θέση οι συνταξιούχοι
Ακόμη και ένα χρόνο μπορεί να πάρει η αποπληρωμή του χρέους από πιστωτικές κάρτες
«Ο Ιανουάριος είναι κατά παράδοση ο μήνας που οι πολίτες σχεδιάζουν το μέλλον τους, ωστόσο την μεγάλη πλειοψηφία θα βαρύνει το χρέος των εξόδων τους για την εορταστική περίοδο» αναφέρει η έκθεση της uSwitsh. Το 2017 πάντως τα έξοδα των Χριστουγέννων αυξήθηκαν κατά 15%, λόγω της αύξησης του πληθωρισμού στο 3%, εξαιτίας της κατακόρυφης μείωσης της αξίας της στερλίνας, γεγονός που έχει κάνει ακριβότερες τις εισαγωγές αγαθών και πρώτων υλών.
Όσο κι αν οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων και σούπερ μάρκετ έχουν συρρικνώσει τα κέρδη τους, λόγω του σκληρού ανταγωνισμού για τους καταναλωτές ακόμα και η ελάχιστη αύξηση των τιμών γίνεται αισθητή στον οικογενειακό προϋπολογισμό.
Είναι η πρώτη φορά στην νεότερη ιστορία της Βρετανίας που οι συνταξιούχοι βρίσκονται σε πιο προνομιακή κατάσταση, συγκρινόμενοι με τους εργαζομένους με οικογένειες και υποθήκες σπιτιών. Οι συντάξεις ανεβαίνουν περισσότερο από τον πληθωρισμό ενώ ο μέσος μισθός αυξήθηκε μόλις κατά 2.5%.
Σε κάθε περίπτωση για ένα μεγάλο ποσοστό χρηστών πιστωτικών καρτών θα πάρει ακόμη και ένα χρόνο για να τις ξεχρεώσουν, προειδοποιεί η ανεξάρτητη οργάνωση StepChange, η οποία παρέχει δωρεάν και αντικειμενική πληροφόρηση για την διαχείριση του ατομικού χρέους.
Πηγή: DW

Κάτι παραπάνω εκτός από ισχυρό δεσμό φιλίας ανακάλυψαν ότι ενώνει τους δύο κολλητούς φίλους από τη Χαβάη, Alan Robinson και ο Walter Macfarlane καθώς έπειτα από 60 χρόνια ανακάλυψαν ότι ήταν βιολογικά αδέρφια.
Ο Alan Robinson και ο Walter Macfarlane, έχουν διαφορά ηλικίας 15 μηνών και γνωρίζονται για περισσότερο από 60 χρόνια. Οι δύο άντρες πρωτοσυναντήθηκαν στην έκτη δημοτικού και έκτοτε κάνουν κολλητή παρέα.
Ο Macfarlane δεν γνώρισε ποτέ τον πατέρα του, ενώ ο Robinson υιοθετήθηκε από μία οικογένεια.
Γι’ αυτό το λόγο, και οι δύο αποφάσισαν να ανακαλύψουν την πραγματική τους ταυτότητα.
Έπειτα από αναζητήσεις σε ιστότοπους και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι ίδιοι ανακάλυψαν ότι έχουν την ίδια… βιολογική μητέρα.
Ο Macfarlane ανέφερε σε τοπικά μέσα μαζικής ενημέρωσης:
«Ήταν ένα σοκ», ενώ ο Robinson επισήμανε:
«Είχα έναν μικρότερο αδερφό που τον έχασα όταν ήταν 19 ετών, οπότε δεν είχα ποτέ ανιψιά ή ανιψιό» και συμπλήρωσε:
«Νόμιζα ότι ποτέ δε θα γνωρίσω τη βιολογική μου μητέρα, δεν θα έχω ποτέ καμία ανιψιά ή ανιψιό», καταλήγοντας:
«Ήταν μια συντριπτική εμπειρία και είναι ακόμα συντριπτική. Δεν ξέρω πόσο καιρό θα πάρει για μένα να ξεφορτωθώ αυτό το συναίσθημα».
Σύμφωνα με δηλώσεις τους, τα αδέλφια σκοπεύουν να ταξιδέψουν και να απολαύσουν τη συνταξιοδότηση μαζί.
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!