Η εφαρμογή της σύγχρονης τεχνολογίας, προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα
στα νέα μοντέλα αλλά παράλληλα δημιουργεί και ένα μεγάλο άγχος στους
κατασκευαστές αυτοκινήτων. Όλες οι μάρκες μπορούν να αγοράσουν όποια
διάταξη θέλουν και να την εφαρμόσουν στο αυτοκίνητο τους. Τι μένει όμως
για να κάνει την διαφορά σε ένα καινούργιο μοντέλο; Προφανώς το στήσιμο
του αυτοκινήτου στο δρόμο. Η ικανότητα του να μην χλομιάζει μόλις
συναντήσει μια δυσκολία, μια κλειστή στροφή, μια απαιτητική διαδικασία
φρεναρίσματος.
Με δυο λόγια η προσπάθεια έχει επικεντρωθεί στην ανάπτυξη της οδηγοκεντρικής προσέγγισης. Η Volvo, παρά τα άλματα που έχει κάνει στους τομείς της ασφάλειας και της άνεσης, δεν είχε καταφέρει μέχρι τώρα να πλησιάσει τα στάνταρ της BMW στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Τα νέα μοντέλα της έχουν καλά χαρακτηριστικά αλλά δεν φτάνουν το επίπεδο των οδηγοκεντρικών αυτοκινήτων από την Βαυαρία. Το ίδιο συμβαίνει και με τα νέα μοντέλα της Mercedes, τα όποια όμως έχουν μειώσει σημαντικά την διαφορά από τις κατασκευές της BMW.
Οι Σουηδοί δεν το βάζουν κάτω. Παλεύουν, με τις premium γερμανικές μάρκες και συχνά βάζουν γκολ. Στη περίπτωση του ολοκαίνουργιου Volvo V60, οι μηχανικοί της μάρκας δούλεψαν σκληρά και ανέβασαν πολλά επίπεδα τον τομέα της οδικής συμπεριφοράς.
Όπως διαπιστώθηκε στη παγκόσμια παρουσίαση του σουηδικού στέσιον βάγκον στη Βαρκελώνη, το αυτοκίνητο της οικογένειας είναι έτοιμο για οδηγικές προκλήσεις.
Από τα πρώτα χιλιόμετρα στους δρόμους της πόλης με τα τόσα θετικά στοιχεία, το αυτοκίνητο έδειξε ότι έχει τσαγανό.
Θυμίζει BMW όταν στρίβει και προσφέρει την άνεση της Mercedes. Σε μια ανηφορική διαδρομή με άψογη άσφαλτο, το όμορφο στέσιον βάγκον κινήθηκε με υποδειγματικό τρόπο. Στις στροφές διατηρούσε την πορεία του και παρά τις προσπάθειες του οδηγού δύσκολα η ουρά έχανε την επαφή της με τον δρόμο. Επίσης, δεν παρατηρήθηκαν έντονες κλίσεις και κλυδωνισμοί. Είναι το πρώτο μοντέλο της πολυτελούς σουηδικής μάρκας που δεν φοβάται την σύγκριση με τα ανταγωνιστικά premium μοντέλα.
Αξίζει να τονισθεί, και η προσπάθεια που έκαναν οι μηχανικοί και οι δοκιμαστές για να ρυθμίσουν το σύστημα διεύθυνσης. Το αυτοκίνητο πατάει καλά στο δρόμο και ο οδηγός ελέγχει άμεσα την κατεύθυνση από το ακριβές τιμόνι. Μέχρι και την σωστή δόση υποβοήθησης πέτυχαν!
Οι υπόλοιποι τομείς είναι πλέον εύκολη αποστολή για κάθε κατασκευαστή. Ο εσωτερικός χώρος αναβαθμίστηκε και απέκτησε περισσότερα πολυτελή στοιχεία σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Το πιο σημαντικό νέο έχει σχέση με την αύξηση της χωρητικότητας. Πλέον οι πίσω επιβάτες κάθονται πιο άνετα μετά την αύξηση του χώρου για τα γόνατα τους. Τα καθίσματα είναι καλύτερης ποιότητας και οι μπροστινοί επιβάτες απολαμβάνουν ακόμη και το μασάζ στη πλάτη τους.
Η αναβάθμιση της ποιότητας των υλικών, της προσαρμογής και του φινιρίσματος καταγράφονται στα θετικά του πολυτελούς αυτοκινήτου.
Η δοκιμή έγινε δυο εκδόσεις κινητήρων, που διέθεσε η εταιρεία στην Βαρκελώνη. Η βενζινοκίνητη Τ6. Αποδίδει 310 ίππους. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Αυτό το μοτέρ προσδίδει υψηλές ταχύτητες και ισχυρές επιδόσεις στο αυτοκίνητο.
Η πετρελαιοκίνητη μονάδα D4, η οποία επίσης έχει χωρητικότητα 2.000 κ.εκ. Η ισχύς ανέρχεται στους 190 ίππους. Και εδώ το κιβώτιο είναι αυτόματο με 8 σχέσεις.
Tο νέο V60 στηρίζεται στη καινούργια πλατφόρμα της Volvo, που χρησιμοποιείται για την κατασκευή των SUV XC90 και XC60. Πρόκειται για την πλατφόρμα SPA - Μεταβλητή Αρχιτεκτονική Προϊόντος (Scalable Product Architecture), η οποία είναι κλιμακούμενη ως προς το μήκος. Η μεγαλύτερη πλατφόρμα της μάρκας έχει υψηλά στάνταρ στους τομείς της ασφάλειας, της ακαμψίας και επιπλέον επιτρέπει στους σχεδιαστές να προσαρμόσουν εύκολα υβριδικές μονάδες παραγωγής ενέργειας, ηλεκτροκίνητες μονάδες καθώς και συστοιχίες μπαταριών που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος των ηλεκτρικών εκδόσεων. Αυτή η πλατφόρμα, συνέβαλε καθοριστικά στην επίτευξη υψηλών χαρακτηριστικών και στα μοντέλα XC90 και XC60. Ειδικότερα, καθόρισε σε μεγάλο βαθμό την οδική συμπεριφορά καθώς και τα επίπεδα ασφάλειας των πολυτελών αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου της μάρκας.
Το Volvo V60 διακρίνεται για την προηγμένη συνδεσιμότητα, τα τελευταία συστήματα υποστήριξης οδηγών και τις νέες τεχνολογίες ασφάλειας.
Ένας τομέας που προσπαθεί να αναπτύξει η εταιρεία είναι η παροχή του αυτοκινήτου για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Ο οδηγός που θέλει να πραγματοποιήσει μια εκδρομή είτε να πάει διακοπές σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, μπορεί να αξιοποιήσει τις δυνατότητες της νέας συνδρομητικής υπηρεσίας Premium Cars της εταιρείας. Αυτή η νέα παροχή προσφέρει πρόσβαση σε αυτοκίνητα μέσω της μηνιαίας συνδρομής flat fee αντί της ιδιοκτησίας. Η Volvo, ανακοίνωσε ότι πλέον καθιστά το αυτοκίνητο σαν ένα αξιόπιστο προϊόν που εύκολα αποκτάται για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, χωρίς προβλήματα όπως συμβαίνει και με το κινητό τηλέφωνο που παρέχουν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.
Αξίζει να τονισθεί η προσπάθεια της σουηδικής μάρκας, να ενισχύσει την θέση της στη κατηγορία των υβριδικών αυτοκινήτων. Το 2019, το νέο Volvo V60, θα κυκλοφορήσει σε δυο εξελιγμένες υβριδικές εκδόσεις. Η πρώτη υβριδική εκδοχή είναι η T6 Twin Engine AWD που παράγει 340 ίππους και η δεύτερη, επίσης υβριδική, T8 Twin Engine AWD απόδοσης 390 ίππων.
Το νέο V60 ενισχύει τη θέση της Volvo, στον τομέα της ασφάλειας, παρέχοντας έναν πλήρη κατάλογο συστημάτων και διατάξεων ασφάλειας. Τα βασικά συστήματα προσφέρονται στάνταρ, συμπεριλαμβανομένων προηγμένων συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, γνωστών από τα XC90 και XC60.
Η τεχνολογία City Safety with Autobrake χρησιμοποιεί αυτόματα συστήματα πέδησης και ανίχνευσης για να βοηθήσει τον οδηγό να αποφύγει πιθανές συγκρούσεις. Αξίζει να τονισθεί ότι αναγνωρίζει τους πεζούς, τους ποδηλάτες και τα μεγάλα ζώα.
Το σύστημα Pilot Assist, υποστηρίζει τον οδηγό, διατηρώντας σε μεγάλο βαθμό την πορεία του αυτοκινήτου, παρεμβαίνοντας στο τιμόνι, κατά την διάρκεια της επιτάχυνσης ακόμη και του φρεναρίσματος σε ταχύτητες έως και 130 χλμ.
Το V60 περιλαμβάνει επίσης το Runoff Road, σύστημα ελέγχου της οπισθοπορείας και άλλα συστήματα υποβοήθησης της διεύθυνσης. Η προαιρετική προειδοποίηση Cross Traffic Alert με autobrake βελτιώνει περαιτέρω την ασφάλεια για τους ανθρώπους μέσα και έξω από το αυτοκίνητο.
Το σύστημα πληροφοριών Infotainment είναι πλήρως συμβατό με τα Apple CarPlay, Android Auto και 4G και εξασφαλίζει την σύνδεση του αυτοκινήτου με το Ιντερνετ και τις υπηρεσίες της Τροχαίας. Μέσω μιας οθόνης αφής, παρέχονται οι λειτουργίες του αυτοκινήτου, η πλοήγηση, οι συνδεδεμένες υπηρεσίες και οι εφαρμογές ψυχαγωγίας.
Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο. Η βασική έκδοση Τ6 κοστίζει 54.648 ευρώ και η αντίστοιχη D4 53.664 ευρώ.
Με δυο λόγια η προσπάθεια έχει επικεντρωθεί στην ανάπτυξη της οδηγοκεντρικής προσέγγισης. Η Volvo, παρά τα άλματα που έχει κάνει στους τομείς της ασφάλειας και της άνεσης, δεν είχε καταφέρει μέχρι τώρα να πλησιάσει τα στάνταρ της BMW στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Τα νέα μοντέλα της έχουν καλά χαρακτηριστικά αλλά δεν φτάνουν το επίπεδο των οδηγοκεντρικών αυτοκινήτων από την Βαυαρία. Το ίδιο συμβαίνει και με τα νέα μοντέλα της Mercedes, τα όποια όμως έχουν μειώσει σημαντικά την διαφορά από τις κατασκευές της BMW.
Οι Σουηδοί δεν το βάζουν κάτω. Παλεύουν, με τις premium γερμανικές μάρκες και συχνά βάζουν γκολ. Στη περίπτωση του ολοκαίνουργιου Volvo V60, οι μηχανικοί της μάρκας δούλεψαν σκληρά και ανέβασαν πολλά επίπεδα τον τομέα της οδικής συμπεριφοράς.
Όπως διαπιστώθηκε στη παγκόσμια παρουσίαση του σουηδικού στέσιον βάγκον στη Βαρκελώνη, το αυτοκίνητο της οικογένειας είναι έτοιμο για οδηγικές προκλήσεις.
Από τα πρώτα χιλιόμετρα στους δρόμους της πόλης με τα τόσα θετικά στοιχεία, το αυτοκίνητο έδειξε ότι έχει τσαγανό.
Θυμίζει BMW όταν στρίβει και προσφέρει την άνεση της Mercedes. Σε μια ανηφορική διαδρομή με άψογη άσφαλτο, το όμορφο στέσιον βάγκον κινήθηκε με υποδειγματικό τρόπο. Στις στροφές διατηρούσε την πορεία του και παρά τις προσπάθειες του οδηγού δύσκολα η ουρά έχανε την επαφή της με τον δρόμο. Επίσης, δεν παρατηρήθηκαν έντονες κλίσεις και κλυδωνισμοί. Είναι το πρώτο μοντέλο της πολυτελούς σουηδικής μάρκας που δεν φοβάται την σύγκριση με τα ανταγωνιστικά premium μοντέλα.
Αξίζει να τονισθεί, και η προσπάθεια που έκαναν οι μηχανικοί και οι δοκιμαστές για να ρυθμίσουν το σύστημα διεύθυνσης. Το αυτοκίνητο πατάει καλά στο δρόμο και ο οδηγός ελέγχει άμεσα την κατεύθυνση από το ακριβές τιμόνι. Μέχρι και την σωστή δόση υποβοήθησης πέτυχαν!
Οι υπόλοιποι τομείς είναι πλέον εύκολη αποστολή για κάθε κατασκευαστή. Ο εσωτερικός χώρος αναβαθμίστηκε και απέκτησε περισσότερα πολυτελή στοιχεία σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Το πιο σημαντικό νέο έχει σχέση με την αύξηση της χωρητικότητας. Πλέον οι πίσω επιβάτες κάθονται πιο άνετα μετά την αύξηση του χώρου για τα γόνατα τους. Τα καθίσματα είναι καλύτερης ποιότητας και οι μπροστινοί επιβάτες απολαμβάνουν ακόμη και το μασάζ στη πλάτη τους.
Η αναβάθμιση της ποιότητας των υλικών, της προσαρμογής και του φινιρίσματος καταγράφονται στα θετικά του πολυτελούς αυτοκινήτου.
Η δοκιμή έγινε δυο εκδόσεις κινητήρων, που διέθεσε η εταιρεία στην Βαρκελώνη. Η βενζινοκίνητη Τ6. Αποδίδει 310 ίππους. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Αυτό το μοτέρ προσδίδει υψηλές ταχύτητες και ισχυρές επιδόσεις στο αυτοκίνητο.
Η πετρελαιοκίνητη μονάδα D4, η οποία επίσης έχει χωρητικότητα 2.000 κ.εκ. Η ισχύς ανέρχεται στους 190 ίππους. Και εδώ το κιβώτιο είναι αυτόματο με 8 σχέσεις.
Tο νέο V60 στηρίζεται στη καινούργια πλατφόρμα της Volvo, που χρησιμοποιείται για την κατασκευή των SUV XC90 και XC60. Πρόκειται για την πλατφόρμα SPA - Μεταβλητή Αρχιτεκτονική Προϊόντος (Scalable Product Architecture), η οποία είναι κλιμακούμενη ως προς το μήκος. Η μεγαλύτερη πλατφόρμα της μάρκας έχει υψηλά στάνταρ στους τομείς της ασφάλειας, της ακαμψίας και επιπλέον επιτρέπει στους σχεδιαστές να προσαρμόσουν εύκολα υβριδικές μονάδες παραγωγής ενέργειας, ηλεκτροκίνητες μονάδες καθώς και συστοιχίες μπαταριών που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος των ηλεκτρικών εκδόσεων. Αυτή η πλατφόρμα, συνέβαλε καθοριστικά στην επίτευξη υψηλών χαρακτηριστικών και στα μοντέλα XC90 και XC60. Ειδικότερα, καθόρισε σε μεγάλο βαθμό την οδική συμπεριφορά καθώς και τα επίπεδα ασφάλειας των πολυτελών αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου της μάρκας.
Το Volvo V60 διακρίνεται για την προηγμένη συνδεσιμότητα, τα τελευταία συστήματα υποστήριξης οδηγών και τις νέες τεχνολογίες ασφάλειας.
Ένας τομέας που προσπαθεί να αναπτύξει η εταιρεία είναι η παροχή του αυτοκινήτου για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Ο οδηγός που θέλει να πραγματοποιήσει μια εκδρομή είτε να πάει διακοπές σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, μπορεί να αξιοποιήσει τις δυνατότητες της νέας συνδρομητικής υπηρεσίας Premium Cars της εταιρείας. Αυτή η νέα παροχή προσφέρει πρόσβαση σε αυτοκίνητα μέσω της μηνιαίας συνδρομής flat fee αντί της ιδιοκτησίας. Η Volvo, ανακοίνωσε ότι πλέον καθιστά το αυτοκίνητο σαν ένα αξιόπιστο προϊόν που εύκολα αποκτάται για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, χωρίς προβλήματα όπως συμβαίνει και με το κινητό τηλέφωνο που παρέχουν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.
Αξίζει να τονισθεί η προσπάθεια της σουηδικής μάρκας, να ενισχύσει την θέση της στη κατηγορία των υβριδικών αυτοκινήτων. Το 2019, το νέο Volvo V60, θα κυκλοφορήσει σε δυο εξελιγμένες υβριδικές εκδόσεις. Η πρώτη υβριδική εκδοχή είναι η T6 Twin Engine AWD που παράγει 340 ίππους και η δεύτερη, επίσης υβριδική, T8 Twin Engine AWD απόδοσης 390 ίππων.
Το νέο V60 ενισχύει τη θέση της Volvo, στον τομέα της ασφάλειας, παρέχοντας έναν πλήρη κατάλογο συστημάτων και διατάξεων ασφάλειας. Τα βασικά συστήματα προσφέρονται στάνταρ, συμπεριλαμβανομένων προηγμένων συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, γνωστών από τα XC90 και XC60.
Η τεχνολογία City Safety with Autobrake χρησιμοποιεί αυτόματα συστήματα πέδησης και ανίχνευσης για να βοηθήσει τον οδηγό να αποφύγει πιθανές συγκρούσεις. Αξίζει να τονισθεί ότι αναγνωρίζει τους πεζούς, τους ποδηλάτες και τα μεγάλα ζώα.
Το σύστημα Pilot Assist, υποστηρίζει τον οδηγό, διατηρώντας σε μεγάλο βαθμό την πορεία του αυτοκινήτου, παρεμβαίνοντας στο τιμόνι, κατά την διάρκεια της επιτάχυνσης ακόμη και του φρεναρίσματος σε ταχύτητες έως και 130 χλμ.
Το V60 περιλαμβάνει επίσης το Runoff Road, σύστημα ελέγχου της οπισθοπορείας και άλλα συστήματα υποβοήθησης της διεύθυνσης. Η προαιρετική προειδοποίηση Cross Traffic Alert με autobrake βελτιώνει περαιτέρω την ασφάλεια για τους ανθρώπους μέσα και έξω από το αυτοκίνητο.
Το σύστημα πληροφοριών Infotainment είναι πλήρως συμβατό με τα Apple CarPlay, Android Auto και 4G και εξασφαλίζει την σύνδεση του αυτοκινήτου με το Ιντερνετ και τις υπηρεσίες της Τροχαίας. Μέσω μιας οθόνης αφής, παρέχονται οι λειτουργίες του αυτοκινήτου, η πλοήγηση, οι συνδεδεμένες υπηρεσίες και οι εφαρμογές ψυχαγωγίας.
Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο. Η βασική έκδοση Τ6 κοστίζει 54.648 ευρώ και η αντίστοιχη D4 53.664 ευρώ.