Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2017


Η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών γεννά διάφορα συναισθήματα σε αυτόν που πίνει, αλλά το συχνότερο είναι η επιθετικότητα, ιδίως στους άνδρες, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική μελέτη. Όσον αφορά τη χαλάρωση -τον βασικό λόγο που πολλοί και πολλές πίνουν αλκοόλ- το κόκκινο κρασί φαίνεται να είναι αυτό που την προκαλεί συχνότερα από κάθε άλλο ποτό.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Μαρκ Μπέλις του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ στην Ουαλία, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοοδικό "BMJ Open", ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 30.000 άτομα 18 έως 34 ετών από 21 χώρες, όσον αφορά τις συνήθειές τους στην κατανάλωση αλκοόλ και τα συναισθήματα που τους γεννά το ποτό.

Διαπιστώθηκε ότι κάθε ποτό προκαλεί κατά κύριο λόγο κάποιο διαφορετικό συναίσθημα. Έτσι, για παράδειγμα, το ποτό που συνδέεται συχνότερα με το αίσθημα της χαλάρωσης, είναι το κόκκινο κρασί (53% όσων πίνουν) και ακολουθεί η μπίρα (50%).

Αντίθετα, το λιγότερο χαλαρωτικό συναίσθημα γεννούν τα «σκληρά» αλκοολούχα ποτά όπως το ουίσκι, το ρούμι και η βότκα (μόνο στο 20% των ανθρώπων). Τα ποτά αυτά είναι επίσης πιθανότερο από κάθε άλλο ποτό, να προκαλούν αρνητικά συναισθήματα, ιδίως επιθετικότητα (30%). Συγκριτικά, μόνο το 2,5% όσων πίνουν κόκκινο κρασί, νιώθουν επιθετικοί.

Από την άλλη όμως, τα κατ' εξοχήν αλκοολούχα ποτά γεννούν ορισμένα θετικά συναισθήματα πολύ συχνότερα από ό,τι το κρασί ή η μπίρα, ιδίως ενεργητικότητα και αυτοπεποίθηση (59%) ή αίσθημα «σέξι» (43%). Τα δύο αυτά συναισθήματα (ενεργητικότητας-αυτοπεποίθησης και σεξουαλικότητας) τα νιώθουν κυρίως οι νεότερης ηλικίας πότες 18 έως 24 ετών.

Οι γυναίκες, περισσότερο από ό,τι οι άνδρες, συσχετίζουν πολύ πιο εύκολα το οποιοδήποτε αλκοόλ με κάποιο συναίσθημα, με εξαίρεση την επιθετικότητα. Από την άλλη, οι άνδρες, ιδίως όσοι πίνουν πολύ, είναι επιρρεπείς πολύ περισσότερο να συσχετίζουν το αλκοόλ με την επιθετικότητα.

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι περίπου 3,3 εκατομμύρια θάνατοι και ένα στα 20 περιστατικά ασθενειών και τραυματισμών σχετίζονται άμεσα με την κατανάλωση αλκοόλ παγκοσμίως.

Την πόρτα της εξόδου έδειξαν σε μια δημοτική σύμβουλος της επαρχίας Κουμαμότο στην Ιαπωνία, που αποφάσισε να πάει στη συνεδρίαση με το επτά μηνών μωρό της.
Η Γιούκα Ογκάτα πήρε μαζί το γιό της, θέλοντας να αναδείξει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν πολλοί γονείς στην Ιαπωνία, κυρίως οι γυναίκες, λόγω και της μεγάλης έλλειψης παιδικών σταθμών.
Η Ογκάτα μπήκε στην αίθουσα λίγο πριν ξεκινήσει η συνεδρίαση. Εκεί την προσέγγισαν συνάδελφοί της, μεταξύ αυτών και ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου και την ρώτησαν το λόγο που πήγε μαζί με το μωρό της.
Σύμφωνα με ιαπωνική εφημερίδα η συζήτηση κράτησε λίγο. Η Ογκάτα αποχώρησε και αφότου είχε συνομιλία με τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου, επέστρεψε στην αίθουσα, ενώ ένας φίλος της ανέλαβε καθήκοντα baby sitter.
Πάντως το περιστατικό φέρνει στην επιφάνεια τα προβλήματα των παιδικών σταθμών. Στη χώρα, ο αριθμός των παιδιών που περιμένουν σε λίστες αναμονής για μια θέση σε βρεφονηπιακό σταθμό αυξήθηκε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά. Τα στοιχεία θέτουν σε αμφισβήτηση τα σχέδια της κυβέρνησης να παρέχει μια θέση σε κάθε παιδί μέχρι τον Απρίλιο του 2020. Την ίδια ώρα, ο αριθμός των γυναικών που βρίσκονται σε διευθυντικές θέσεις έχει διπλασιαστεί τα τελευταία πέντε χρόνια.

Η μόδα της δεκαετία του 60 είναι το θέμα της έκθεση «Mod New York: Fashion Take a Trip» στο Μουσείο της πόλης της Νέας Υόρκης.
Η έκθεση καταγράφει τα ριζικά μεταβαλλόμενα στυλ της δεκαετίας του ’60 για μια περίοδο 14 ετών από το 1960 έως το 1973 και περιλαμβάνει σχεδιαστές όπως η Mary Quant, η Pauline Trigere, ο Yves Saint Laurent, ο Geoffrey Beene και ο Oscar de la Renta, σύμφωνα με το WWD.
Η έκθεση αφηγείται δύο ιστορίες, από τη μία την αισθητική ιστορία και από την άλλη ένα είδος κοινωνικής ιστορίας.
Το 1961, όταν οι Κένεντι μετακόμισαν στον Λευκό Οίκο, η Ζακλίν Κένεντι άρχισε να επιλέγει εφαρμοστά φορέματα χωρίς μανίκια και υπερμεγέθη γυαλιά ηλίου. Άλλες γυναίκες πήραν το σύνθημα από την Πρώτη Κυρία των ΗΠΑ και υιοθέτησαν παρόμοια απελευθερωμένη εμφάνιση. Στη συνέχεια, το 1965, η συντάκτρια μόδας της Vogue Νταϊάνα Βρίλαντ επινόησε τον όρο «Youthqake», περιγράφοντας μια έκρηξη φωτεινών χρωμάτων και νέων σχημάτων που ξεκίνησε στο Λονδίνο και έγινε φαινόμενο της μόδας. Με μίνι φούστες και φορέματα με έντονες χρωματικές αντιθέσεις ακολούθησαν η Op και Pop Art και η Beatlemania. Η δεκαετία έκλεισε με τους χίπις και το στυλ «New Bohemia».
Επίσης παρουσιάζονται κοσμήματα, παπούτσια, τσάντες και φωτογραφίες που αποτυπώνουν το πνεύμα μιας εποχής δημιουργικότητας και συγκρούσεων.
Η έκθεση «Mod New York: Fashion Takes a Trip» θα διαρκέσει έως την 1η Απριλίου 2018.

Βγάλτε το παλτό, το πουκάμισο, βγάλτε τα πάντα. Προχωρήστε με αδαμιαία περιβολή και καθίστε στο τραπέζι: στις αρχές Νοεμβρίου, το πρώτο παρισινό εστιατόριο για γυμνιστές άνοιξε τις πύλες του. Καλώς ήρθατε στο «O’Naturel». Ένα μεγάλο ριντό καλύπτει τη βιτρίνα του ρεστοράν, που σκόπιμα δεν διακρίνεται εύκολα στην ήσυχη οδό Γκραβέλ στο ανατολικό Παρίσι. Μόνο το όνομα και ένα μενού δείχνουν στους πελάτες ότι χτυπούν τη σωστή πόρτα.

Η ιδέα για τη λειτουργία του εστιατορίου ανήκει στους δίδυμους Μάικ και Στεφάν Σααντά, 42 ετών, γέννημα θρέμμα της γειτονιάς αυτής, πρώην ασφαλιστές. Τα δύο αδέλφια αφιέρωσαν πολύ χρόνο για να «κατανοήσουν και να αποκωδικοποιήσουν» τους γυμνιστές αλλά και να αντιληφθούν πως υπάρχει ζήτηση σε αυτόν τον τομέα.

Στο ρεστοράν των Σααντά στο 12ο διαμέρισμα της γαλλικής πρωτεύουσας, ο πελάτης καλείται να αφήσει τα ρούχα και τον υπολογιστή του στο βεστιάριο, σε ειδικές θυρίδες που κλειδώνουν. Κρατά μόνο τις παντοφλίτσες που έχει φέρει από το σπίτι (εξαιρούνται οι γυναίκες που μπορούν, αν θέλουν, να συνεχίσουν να φορούν τα ψηλοτάκουνά τους). «Ο ρόλος μας είναι να τους κάνουμε να νιώθουν άνετα. Από τη στιγμή που μπαίνουν στην αίθουσα, τους συνοδεύουμε στο τραπέζι τους, τους καθησυχάζουμε λέγοντας ότι δεν είναι όλα τα βλέμματα στραμμένα πάνω τους».

Μέσα στη μικρή αίθουσα με τους μπλε τοίχους, τα 20 τραπέζια και τη λιτή διακόσμηση, τα καθίσματα στις καρέκλες σκεπάζονται από μαύρο κάλυμμα μιας χρήσης για λόγους υγιεινής. Τα μόνα υφάσματα στο ρεστοράν είναι τα τραπεζομάντηλα, οι πετσέτες φαγητού και τα ρούχα των πέντε εργαζομένων στο ρεστοράν, που είναι οι δύο διευθυντές που εξυπηρετούν, και άλλοι τρεις εργαζόμενοι στην κουζίνα, καθώς αυτοί σύμφωνα με τον νόμο πρέπει να είναι ντυμένοι.
Το μικρό εστιατόριο που επιδιώκει να γίνει γαστρονομικό στέκι λειτουργεί μόνο βραδινές ώρες, από τις 19.30 έως τις 23. 00 και η κράτηση είναι υποχρεωτική. Προτείνει εκλεπτυσμένη κουζίνα με περιορισμένο αριθμό πιάτων και επιδόρπιων και μια επιλογή καλών κρασιών, όπως τα μπιστρό. Η τιμή κατ’ άτομο κυμαίνεται από 39 έως 49 ευρώ με ένα μενού vegan ως επιλογή.

Χιλιάδες Γάλλοι που δηλώνουν λάτρεις του γυμνισμού αναμένεται να δοκιμάσουν την εμπειρία αυτή. Πάντως τις πρώτες ημέρες λειτουργίας του, η πλειονότητα των πελατών ήταν άνδρες. Το 12ο διαμέρισμα φιλοδοξεί να είναι το κέντρο του παρισινού γυμνισμού. Πράγματι εκεί υπάρχει ήδη δημοτική πισίνα, η οποία τρεις ημέρες της εβδομάδας διατίθενται στους γυμνιστές. Το φετινό καλοκαίρι άνοιξε επίσης χώρος για γυμνιστές στην καρδιά του δάσους της Βενσέν που έμεινε ανοικτός έως τις 15 Οκτωβρίου, για να κλείσει για χειμώνα.

Μηνιαίους λογαριασμούς θα εκδίδει σύντομα η ΔΕΗ σύμφωνα με όσα ανήγγειλε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Επιχείρησης, Μανώλης Παναγιωτάκης. Αυτό θα αφορά στους καταναλωτές που πληρώνουν ηλεκτρονικά. Οπως είπε ο κ. Παναγιωτάκης, οι καταναλωτές που πληρώνουν ηλεκτρονικά τώρα είναι 850.000, ενώ το 2018 προβλέπεται να είναι 2 εκατ.
Στο επιπεδο της λιανικής, η εκτιμηση της ΔΕΗ ειναι πως ο στόχος για περιορισμό του μεριδίου στο 50% ως το 2020 ειναι ανέφικτος αλλά και αχρείαστος. Όπως είπε, μόνο το 3,5% των καταναλωτών έχουν μετακινηθεί από τη ΔΕΗ (σε επίπεδο όγκου το μερίδιο της ΔΕΗ είναι 83,5%) και για να επιτευχθεί ο στόχος πρέπει να φύγουν 4,5 εκατ. ρολόγια. «Δεν έχω δει κανενα επιχειρηματικό πλάνο γι’ αυτό», είπε ο κ. Παναγιωτάκης.
Ο πρόεδρος της ΔΕΗ ζήτησε επίσης το κόστος του Κοινωνικού Τιμολογίου να καταβάλλεται από τον προϋπολογισμό και όχι από τους προμηθευτές. Άσκησε εξάλλου κριτική στον τρόπο λειτουργίας του δικτύου διανομής (η σημερινή κατάσταση, όπως είπε, δεν είναι αποδεκτή και πρέπει να αλλάξει), ενώ ανήγγειλε παρεμβάσεις για τη δημιουργία «έξυπνου νησιού» με αυξημένη συμμετοχή των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.
aftodioikisi.gr
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!