Σάββατο 15 Ιουλίου 2017


Το Σάββατο ξεκινά το φεστιβάλ Κασσάνδρας που πραγματοποιείται για 25η χρονιά στη Χαλκιδική και προσελκύει, όπως λέει ο πρόεδρος της Κοινωφελούς Επιχείρησης του δήμου, Χάρης Κουκουβίνος, χιλιάδες ανθρώπων, οι οποίοι το αγκαλιάζουν κάθε χρόνο με μεγάλη ζεστασιά.

Η αυλαία σηκώνεται με την παράσταση «ΓΙΑ ΟΝΟΜΑ» του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη όπου πρωταγωνιστούν οι: Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Βίκυ Σταυροπούλου, Φάνης Μουρατίδης, Μαρία Κωνσταντάκη και Αντώνης Λουδάρος.

Στις 21 Ιουλίου ανεβαίνει η παράσταση «ΤΟ ΨΕΜΑ» του Θ. Αθερίδη με πρωταγωνιστές τους Θ. Αθερίδη, Σμ. Καρύδη και Μ.Αλικάκη.

Στις 23 Ιουλίου θα ανέβει η παράσταση Αλέξης Ζορμπάς του Στ. Φασουλή με πρωταγωνιστές τους Γρ. Βαλτινό και Μ. Μπεγνή.

Τέλος στις 31 Ιουλίου το παιδικό θέατρο Χάνσελ και Γκρέτελ, σε σκηνοθεσία Χάρη Ρώµα, μουσική Γιάννη Ζουγανέλη, κοστούµια Μιχάλη Ασλάνη και πρωταγωνιστές τους Έλ. Καλλιγέρη, Σπύ. Κυριάκο, Κων. Σάννη, Ηλ. Παπακωνσταντίνου και Ηλ. Νοµικό.

Το πρόγραμμα του Αυγούστου διαμορφώνεται ως εξής:

01/8/2017 Παράσταση SANKARA “The Magic Man”
4/8/2017 Συναυλία ΝΑΤΑΣΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ
8/8/2017 Παραδοσιακό γλέντι με ΤΑ ΧΑΛΚΙΝΑ ΤΟΥ ΒΟΪΟΥ
11/8/2017 Συναυλία με ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ - ΓΛΥΚΕΡΙΑ - ΒΙΤΑΛΗ
13/8/2017 Παράσταση ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΕΝ ΑΥΛΙΔΙ σε σκηνοθεσία: Αιµίλιος Χειλάκης – Μανώλης Δούνιας Μουσική: Σταµάτης Κραουνάκης Πρωταγωνιστούν: Αιµίλιος Χειλάκης, Αθηνά Μαξίµου, Λένα Παπαληγούρα
14/8/2017 Συναυλία ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ - ΞΑΡΧΑΚΟΣ
και τέλος στις 21/8/2017 Παιδική παράσταση «Το όνειρο της Πέπππα» (Κείµενα: Πένυ Φυλακτάκη Σκηνοθεσία: Βασίλης Ισσόπουλος)

Το φεστιβάλ πραγματοποιείται στο αμφιθέατρο Σίβηρης.

Ναι, η ηλιακή ενέργεια δεν είναι μόνον φιλική στο φυσικό περιβάλλον. Μπορεί να είναι και χαριτωμένη! Κι αυτό αποδεικνύεται περίτρανα από το ηλιακό πεδίο Panda Power Plant στην Ντατόνγκ της Κίνας.

Με σχήμα ενός γιγάντιου Πάντα, του πιο αγαπημένου ζώου για τους Κινέζους, η εγκατάσταση του πεδίου από την Panda Green Energy είναι σε θέση να παράγει, σε πρώτη φάση, 50 MW καθαρής ενέργειας, η οποία ήδη διοχετεύεται στο δίκτυο. Με την ολοκλήρωσή του, το πεδίο θα παράγει 100 MW.

Σύμφωνα με το «PV Magazine» ότι τα μαύρα μέρη του Πάντα αποτελούνται από μονοκρυσταλλικά ηλιακά κύτταρα από σιλικόνη, ενώ τα γκρίζα και λευκά μέρη από ηλιακά κύτταρα λεπτής μεμβράνης.

Η κινεζική εταιρεία ήρθε σε συνεννόηση με το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών (UNDP) να υποστηρίξει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, μέσω του κέντρου νεανικών δραστηριοτήτων της Panda Green Energy, στο οποίο μαθητές σχολείου διδάσκονται τη σημασία υιοθέτησης βιώσιμων συνηθειών (ή βιώσιμου life style). Μελλοντικά, το UNDP θα συνεργαστεί με την China Merchants New Energy – τον μεγαλύτερο μέτοχο στην Panda Green Energy – για τη διοργάνωση summer camps και διαγωνισμό σχεδιασμού.

Εκτιμάται ότι, μέσα σε 25 χρόνια, το πεδίο Panda Power Plant θα προσφέρει 3,2 δισεκατομμύρια κιλοβατώρες «πράσινης» ενέργειας, το οποίο οδηγεί σε «εξοικονόμηση» 1,056 εκατομμυρίων τόνων κάρβουνου και σε μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 2,74 εκατομμύρια τόνους!

Στο πλαίσιο της στρατηγικής του Προέδρου της Κίνας Σι Τζινπίνγκ, γνωστής ως «Θαλάσσιος Δρόμος του Μεταξιού», θα εγκατασταθούν και άλλα ηλιακά πεδία σε σχήμα πάντα. Κάποια από αυτά και εκτός Κίνας.

Ήταν μια φορά -κοντά 300 χρόνια πριν- ο ...Βαλκάνιος πραματευτής Θόδωρος Εμμανουηλίδης από τη Σιάτιστα της τουρκοκρατούμενης Μακεδονίας, που έχτισε ένα αρχοντικό ψηλό, στολισμένο με ζωγραφιές και με καράβια και με λουλούδια και με την Πόλη ολόκληρη ζωγραφισμένη μαζί με τον Βόσπορο, και με τζάκια και με στεφάνια και γιρλάντες και...

Ύστερα, όμως, το πούλησε στον συντοπίτη του, έμπορο καπνού Λάζαρο Πουλκίδη ή Πούλκο, στη Βιέννη, που το ήθελε για προίκα της κόρης του, της Ελένης. Και... το πήρε, την προίκισε την Ελένη και έμεινε το αρχοντικό στα χρόνια που ακολούθησαν με τ' ονομα... «Το αρχοντικό της Πούλκως».

«Είμαστε Μακεδόνες πραματευτάδες, από την Κοζάνη και τη Σιάτιστα, Ηπειρώτες έμποροι, απόδημοι από τα βλαχοχώρια της Πίνδου, του Σινιάτσικου, του Ολύμπου και της Κερκίνης, μετανάστες πάροικοι της ελληνικής διασποράς...

...Σπαράγματα μνήμης, αλλοτινοί καιροί που έσβησαν. Το πέρασμά μας άφησε ίχνη ανεξίτηλα, ονόματα ελληνικά, γλυκές αναμνήσεις σε φίλους λαούς, εκκλησίες και κιβούρια, αρχοντικά, σχολεία και ιδρύματα με άλλες χρήσεις σήμερα» (από το βιβλίο «Βαλκάνιος Πραματευτής» και τη σειρά ομότιτλων ραδιοφωνικών εκπομπών του δημοσιογράφου Χρίστου Ζαφείρη -1998 Εκδόσεις «Εξάντας» και του πολιτιστικού ραδιοφώνου 9.58).



Η μοίρα της... καλοπροικισμένης Σιατιστινής Ελένης χάνεται στις δεκαετίες που ακολουθούν, όπως κι αυτή των πιθανών απογόνων της, το όνομα όμως μένει και το αρχοντικό της Πούλκως, στη συνοικία Γεράνεια της Σιάτιστας, στέκει ακόμα, συντηρημένο πλέον και διατηρημένο -ένας κόσμος πολύχρωμος και παραμυθένιος- που έγινε «προίκα» κι αυτό και κληρονομιά μαζί με πολλά άλλα της ονομαστής κωμόπολης των κατοίκων και των επισκεπτών της.

«Ένα στολίδι της Σιάτιστας, το αρχοντικό της Πούλκως ανοίγει για το κοινό μετά την ολοκλήρωση των εργασιών αποκατάστασής του, που συγχρηματοδοτήθηκε με 1,5 εκατομμύριο ευρώ από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ 2007–2013.

Οι επισκέπτες θα μπορούν πλέον να θαυμάσουν από κοντά το εντυπωσιακό κτίριο με τη λαμπρή διακόσμηση στη συνοικία της Γεράνειας στη Σιάτιστα, από την Κυριακή 16 Ιουλίου, στις 12:00.

Το πολύτιμο αυτό αποτύπωμα μεγαλοαστικής καθημερινότητας της Δυτικής Μακεδονίας του 18ου αιώνα θα εγκαινιάσει η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού Ανδρεαδάκη–Βλαζάκη» αναγράφεται στην πρόσκληση.

«Κτισμένο ανάμεσα στα 1752-1759, είναι ένα εξαιρετικό δείγμα αστικής αρχιτεκτονικής του 18ου αιώνα, εύγλωττος μάρτυρας της άνθισης των πόλεων της Δυτικής Μακεδονίας, όπου το επιχειρηματικό δαιμόνιο των Ρωμιών εμπόρων κατάφερε να μετατρέψει τις ευκαιρίες που πρόσφερε η αχανής Οθωμανική αυτοκρατορία σε πλούτο και ποιότητα ζωής. Οι τοιχογραφίες με τα τρικάταρτα εμπορικά ιστιοφόρα και τα περίτεχνα αραβουργήματα που διακοσμούν τους εξωτερικούς τοίχους του ορόφου δηλώνουν τις πηγές του πλούτου, αλλά και την κοσμοπολίτικη διάθεση των ιδιοκτητών του αρχοντικού, ενώ η μορφολογία, η δομή και η διακόσμησή του ακολουθούν τα εξαιρετικά λειτουργικά πρότυπα που, όντας προϊόντα παράδοσης και εξέλιξης αιώνων, καθιερώθηκαν και επαναλαμβάνονταν παντού, από την Κωνσταντινούπολη, τη Σμύρνη και την Αττάλεια, μέχρι το Κάιρο και τα Βαλκάνια, αντικατοπτρίζοντας το κοινό γούστο -τη μόδα της εποχής- και ενσωματώνοντας τις τοπικές ιδιαιτερότητες».

Αυτό σημειώνει η έφορος αρχαιοτήτων Ημαθίας Αγγελική Κοτταρίδη (σ.σ. η αποκατάσταση του αρχοντικού υλοποιήθηκε από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ημαθίας, στην οποία ανήκε η Σιάτιστα τα προηγούμενα χρόνια κι έγινε με συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το ΕΣΠΑ 2007–2013.



Κόστισε 1,5 εκατομμύριο ευρώ και περιλάμβανε -μεταξύ άλλων- εργασιών την αποκατάσταση των τοιχοποιϊών, της στέγης, των θυρωμάτων και των πατωμάτων, καθώς και του ζωγραφικού διακόσμου, αλλά και εργασίες απαραίτητες για τη μετατροπή του αρχοντικού σε επισκέψιμο μνημείο).

«Από τα μέσα του 18ου αιώνα, η αρχιτεκτονική της κατοικίας στον νομό Κοζάνης γνωρίζει μεγάλη άνθηση, αντανακλώντας την οικονομική ευμάρεια, η οποία συμπίπτει με την εμφάνιση της νέας αστικής τάξης των εμπόρων και τη μεγάλη οικονομική ανάπτυξη πολλών πόλεων.

Η Κοζάνη, η Σιάτιστα, η Εράτυρα, το Τσοτύλι, το Βελβεντό και πολλά από τα χωριά του Βοΐου, όπως ο Πεντάλοφος και η Αγία Σωτήρα, έχουν να επιδείξουν εξαίρετα αρχιτεκτονικά δείγματα της εποχής εκείνης. Γύρω από την αρχιτεκτονική παρατηρείται άνθηση όλων των τομέων της λαϊκής τέχνης.

Η ζωγραφική, η ξυλογλυπτική, η λιθογλυπτική αποτελούν τους κύριους κλάδους της διακοσμητικής τέχνης. Λιθανάγλυφα στολίζουν εισόδους και τζάκια, ενώ ο ξυλόγλυπτος διάκοσμος καλύπτει μεγάλες επιφάνειες του εσωτερικού των σπιτιών. Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στην οροφή και στον ομφαλό που στολίζεται με ρόδακες, άστρα, φρούτα, συχνά σε συνδυασμό με γεωμετρικά σχήματα και άνθη. Μεγαλύτερη έκταση και ποικιλία παρουσιάζει ο ζωγραφικός διάκοσμος που καλύπτει εσωτερικές και εξωτερικές επιφάνειες.

Aπόψεις πόλεων, φανταστικά τοπία, μυθολογικές σκηνές, ακόμη και προσωπογραφίες. Φυτικά και άλλα μοτίβα έχουν εμφανείς επιδράσεις από το μπαρόκ και το ροκοκό, το νεοκλασικισμό και τη μουσουλμανική τέχνη, προσαρμοσμένων στην αισθητική της παράδοσης. Η διακόσμηση δεν προορίζεται μόνο να τέρψει τον ιδιοκτήτη, αλλά είναι μέσο προβολής, διαφοροποίησης, κοινωνικής ανωτερότητας και επίδειξης» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η προϊσταμένη της Εφορείας Κοζάνης (όπου ανήκει πλέον η Σιάτιστα) Αρετή Χονδρογιάννη.

Το αρχοντικό της Πούλκως «ανοίγει» και επίσημα την ερχόμενη Κυριακή. Ένα εξαιρετικό δείγμα αστικής αρχιτεκτονικής του 18ου αιώνα, είναι έτοιμο να δεχθεί τους ντόπιους επιγόνους και τους επισκέπτες και να τους... μιλήσει ως εύγλωττος μάρτυρας της άνθησης των πόλεων της δυτικής Μακεδονίας, όπου το επιχειρηματικό δαιμόνιο των Ρωμιών εμπόρων κατάφερε να μετατρέψει τις ευκαιρίες που πρόσφερε η αχανής Οθωμανική αυτοκρατορία σε πλούτο και ποιότητα ζωής.

Μοναδικό πρόβλημα είναι η έλλειψη υπαλλήλων, η αδυναμία πρόσληψης φυλάκων και συντηρητών, γραφειοκρατικά προβλήματα στην εκτύπωση εισιτηρίων για τους επισκέπτες, το ...ποιος θα κρατά τα «κλειδιά» (οι επισκέψεις μπορούν να γίνονται με ραντεβού) της ιστορίας που κρύβεται πίσω από τις πελεκητές πέτρες και τις σιδεριές, τα μιντέρια, τα χρωματιστά γυαλιά στα παραθύρια και τους φεγγίτες\, τους «μπας-οντάδες» και τα Σιατιστινά σαχνισιά της Πούλκως.

Ο Ντάνιελ Κρεγκ παραμένει στο παιχνίδι του Τζέιμς Μποντ και σύμφωνα με νέα ρεπορτάζ ο Βρετανός ηθοποιός θα επιστρέψει κατά πάσα πιθανότητα στον ρόλο του θρυλικού πράκτορα 007.

Οι φήμες ότι ο Κρεγκ δεν θα συνέχιζε στην κινηματογραφική σειρά ξεκίνησαν πριν βγει στις κινηματογραφικές αίθουσες το Spectre το 2015 από τις δηλώσεις που έκανε ο ίδιος ο ηθοποιός, τώρα όμως νέες πληροφορίες θέλουν ο 49χρονος Βρετανός να έχει αλλάξει γνώμη και η παραγωγός της σειράς, Μπάρμπαρα Μπρόκολι, να έχει εξασφαλίσει τη συμμετοχή του και στην επόμενη ταινία του φραντσάιζ.

Πάντως, ο Κρεγκ ίσως να μην είναι ο μόνος που θα επιστρέψει, -αν και ποτέ δεν έφυγε- στον Τζέιμς Μποντ, αφού σύμφωνα με την εφημερίδα The Mirror, η Μπρόκολι είναι αποφασισμένη να πείσει την Αντέλ να τραγουδήσει το σάουντρακ της νέας ταινίας, κάτι που είχε κάνει για το Skyfall, την πλέον κερδοφόρα ταινία της κινηματογραφικής σειράς.

Μάλιστα, ήταν το τραγούδι που κέρδισε Grammy, Χρυσή Σφαίρα, Όσκαρ και Brits.

Η εφημερίδα επικαλείται ανώνυμη πηγή η οποία υποστηρίζει ότι η Μπρόκολι «μιλάει με την τραγουδίστρια».
10 πράγματα για την ιαπωνική κουλτούρα που θα σας αφήσουν με το στόμα ανοιχτό
Όσο ταξιδεύεις προς την ανατολή, τόσο περισσότερο βλέπεις διαφορές στην κουλτούρα των λαών, με τα δυτικά πρότυπα που έχουμε συνηθίσει. Ινδία, Κίνα και Ιαπωνία έχουν τους δικούς τους κώδικες συμπεριφοράς που σε χώρες σαν την δική μας, μπορεί να μην σημαίνουν απολύτως τίποτα ή έστω να μην είναι και τίποτα το τρομερό.
Η Ιαπωνία, η χώρα του ανατέλλοντος ηλίου, είναι μια παράξενη υπόθεση. Διαφορετικός τρόπος ζωής και μια κουλτούρα που μας φαίνεται υπερβολική και πολλές φορές αποκρουστική. Όμως η κουλτούρα της κάθε χώρας είναι αυτή που την κάνει ξεχωριστή.
Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να μείνουμε έκπληκτοι από μερικές συνήθειες τις ιαπωνικής κουλτούρας.
Τα παρακάτω 10 χαρακτηριστικά της μάλλον θα σας αφήσουν με το στόμα ανοιχτό:
1. Η λέξη «ηλίθιος» είναι η πιο προσβλητική λέξη στην ιαπωνική γλώσσα
2. Τα δελφίνια είναι ένα εξαίσιο έδεσμα για τους Ιάπωνες!
3. Στην Ιαπωνία δεν πρέπει να αφήνεις πουρμπουάρ στον σερβιτόρο, αφού θεωρείται υποτιμητικό για την δουλειά και την υπηρεσία που προσφέρει
4. Το Τόκιο θεωρείται τόσο ασφαλές, που τα παιδιά χρησιμοποιούν μόνα τους τα Μέσα μεταφοράς από 6-7 ετών
5. Αν χάσεις το πορτοφόλι σου, η πιθανότητα να σου επιστραφεί με όλα τα χρήματα μέσα είναι 90%!
6. Στην Ιαπωνία δεν υπάρχουν εξετάσεις μέχρι την τέταρτη τάξη, γιατί οι δάσκαλοι μέχρι τότε τους μαθαίνουν πως να ζουν!
7. Οι Ιάπωνες μπορούν (και το κάνουν) να δουλεύουν 18 ώρες χωρίς διάλειμμα!
8. Στην Ιαπωνία υπάρχουν σε πολλά μέρη θήκες με ομπρέλες, τις οποίες μπορεί να χρησιμοποιήσει όποιος θέλει δωρεάν.
9. Στα ιαπωνικά, οι μήνες δεν έχουν ονόματα. Αναφέρονται σε αυτούς αριθμητικά, π.χ. Ιανουάριος – 01, Φεβρουάριος – 02 κ.ο.κ.
10. Η Ιαπωνία είναι η μοναδική χώρα στον κόσμο που κυβερνάται από αυτοκράτορα

 
Η εφαρμογή που σου βρίσκει ξαπλώστρα
Κυριακή μεσημέρι και εσύ να πηγαίνεις από παραλία σε παραλία με το αυτοκίνητο-κλίβανο αναζητώντας ελεύθερη ξαπλώστρα σε κάποιο beach bar. Όλοι το έχουμε περάσει, και έχουμε καταραστεί την ώρα και την στιγμή που ξεκινήσαμε από το σπίτι μας.
Κι όμως πλέον υπάρχει λύση, καθώς δύο Έλληνες έφτιαξαν μία ψηφιακή εφαρμογή, η οποία σου επιτρέπει να «κλείσεις» ξαπλώστρα σε οργανωμένη παραλία από το κινητό σου.
Η εφαρμογή ονομάζεται Plazz, ενώ όσοι δεν έχουν πρόσβαση σε Android και iOS μπορούν να επισκεφτούν και το site, plazz.com και να διαλέξουν την δική τους ξαπλώστρα, σαν να διαλέγουν θέση σε κινηματογράφο.
Η ψηφιακή πλατφόρμα, λοιπόν, σου επιτρέπει να διαλέξεις όποια ξαπλώστρα θέλεις ανάμεσα από τις συνολικά 3.000 διαθέσιμες που υπάρχουν σε 65 πλαζ σε όλη την Ελλάδα, με προσιτές τιμές που ξεκινούν από 1 ευρώ ή και δωρεάν.
Η ιδέα
Η ιδέα δεν ήρθε ουρανοκατέβατη, αλλά «γεννήθηκε» από την προσωπική ταλαιπωρία του Μάνου Πατεράκη, ο οποίος το καλοκαίρι του 2014 έζησε έναν «εφιάλτη» στα Φαλάσαρνα των Χανιών, καθώς μετά από 45 λεπτών ταξίδι δεν κατάφερε να καθίσει πουθενά στην παραλία, μιας και όλες οι ξαπλώστρες ήταν πιασμένες.
Έτσι, μετά από αυτή την κακή εμπειρία, η ιδέα του κ. Πατεράκη πήρε σάρκα και οστά με την βοήθεια του συνεταίρου του, Λευτέρη Φαρμάκα. Μάλιστα, οι ίδιοι φρόντισαν να συμπεριελάβουν στην εφαρμογή τους αρκετές παραλίες των Χανιών, ώστε να μην χρειαστεί να περάσουν ξανά το ίδιο.
Η κράτηση γίνεται πανεύκολα. Αφού μπεις στην εφαρμογή ή στην ιστοσελίδα και κάνει εγγραφή, τότε έχεις πρόσβαση σε όλες τις διαθέσιμες παραλίες της πλατφόρμας.
Διαλέγεις την οργανωμένη παραλία της αρεσκείας σου, διαλέγεις επίσης ξαπλώστρα, ημέρα και ώρα και προπληρώνεις μέσω πιστωτικής κάρτας.
Επίσης με το Plazz μπορείς να απολαύσεις κι άλλες υπηρεσίες όπως καφέ, χυμό, αναψυκτικό, σνακ, parking, water sport, τα οποία προσφέρονται σε παραλίες σε καλύτερες τιμές ειδικά και αποκλειστικά για τους χρήστες της εφαρμογής.

 
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!