Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου 2015


Κάθε φορά που οδηγώ το Fiat 500 προσπαθώ να αποκρυπτογραφήσω την πιο επιτυχημένη ιταλική ιδέα στον χώρο του αυτοκινήτου.

Αυτό το μοντέλο είναι μοναδικό και όποιος έχει αντίρρηση, ας αναλογιστεί την ιστορία του και το γεγονός ότι μετά την επανεμφάνισή του κάνει ρεκόρ πωλήσεων.

Είναι το «χρυσό αβγό» της Fiat, με πάνω από 1,5 εκατ. Πωλήσεις. Εδώ και οκτώ χρόνια είναι μια ξεχωριστή άποψη ανάμεσα σε τόσα και τόσα αυτοκίνητα που μοιάζουν μεταξύ τους.

Κέρδισε τη μάχη και με τον χρόνο, επειδή όμως άλλαξαν οι απαιτήσεις μας, οι Ιταλοί άφησαν την παρμεζάνα και πήραν πάλι το πενάκι τους.

Ζωγράφισαν την ανανεωμένη εξωτερική εμφάνιση και οι στιλίστες, μετά από μερικά παγωμένα κρασιά Prosecco, διάλεξαν το νέο εσωτερικό λουκ.

Το αποτέλεσμα είναι μπροστά μου και εκφράζεται μέσω του ανανεωμένου Fiat 500. Οδηγώ την καλύτερη έκδοση για τα σημερινά δεδομένα.

Αυθεντικό ιταλικό μοτέρ βενζίνης 900 κ.εκ., εξοπλισμός Lounge και απίθανα χρώματα. Πρόσθεσαν νέα ηλεκτρονικά συστήματα πολυμέσων και συνδεσιμότητας.

Οι τροποποιήσεις έγιναν σε 1.900 σημεία. Τα νέα μπροστινά φωτιστικά σώματα με φώτα ημέρας LED, η νέα γρίλια, τα πίσω ανάγλυφα φώτα και το χρώμιο στον προφυλακτήρα είναι οι πλέον εμφανείς αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση.

Νέα συστήματα

Στον εσωτερικό χώρο ξεχωρίζουν το ανασχεδιασμένο τιμόνι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων TFT. Η μεγάλη έγχρωμη οθόνη 5 ιντσών δίνει ζωή στο σύστημα Uconnect και το Digital Audio Broadcasting.

Το τελευταίο είναι η χαρά του οδηγού που ψάχνει ειδήσεις και μουσική. Εύκολη πρόσβαση σε ειδήσεις του Reuters και 35 εκατ. τραγούδια.

Επίσης, να τονίσω τα βελτιωμένης ποιότητας υλικά, τα ανασχεδιασμένα χειριστήρια, καθώς και τα διαιρούμενα και αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα. Αποθηκευτική ικανότητα 185 λίτρα.

Δεν έκαναν όμως σημαντικές αλλαγές στο τεχνικό υπόβαθρο. Το δικύλινδρο μοτέρ εξακολουθεί να κάνει θόρυβο στο ρελαντί. Μέχρι τις 2.000 σ.α.λ. είναι νωχελικό, αλλά μετά παρέχει μεγάλη ποσότητα ισχύος και ροπής.

Οι 105 ίπποι και τα 14,8 χλγμ. ροπής συνθέτουν ένα πολύ καλό μείγμα.

Οι επιδόσεις είναι όπως αρμόζει σε ένα νευρικό και ατίθασο ιταλικό αυτοκίνητο. Σε 11’’ το σβέλτο 500 πιάνει τα 100 χλμ./ώρα και αν το πατήσεις, βλέπεις και τα 170 χλμ./ώρα.

Η κατανάλωση στη δοκιμή ήταν 6 λίτρα/100 χλμ., εργοστασιακή 4,2 λίτρα/100 χλμ. Εκπομπές CO2 99 γρ./χλμ., τέλη κυκλοφορίας 89 ευρώ.

Η οδική συμπεριφορά διατηρεί τα χαρακτηριστικά που γνωρίσαμε στην αρχική έκδοση. Είναι σταθερό, με καλό σύστημα διεύθυνσης, αποδοτικές αναρτήσεις, ευέλικτο και ευχάριστο.

Να τονίσω ότι μετά την αναβάθμιση της ηχομόνωσης, το επίπεδο θορύβου στην καμπίνα είναι χαμηλότερο.

Η τιμή του καθορίστηκε στα 16.200 ευρώ με το όφελος της απόσυρσης. Βρίσκεται στο ανώτερο τμήμα της κατηγορίας του και δικαιολογείται από την ιδιαιτερότητα του μοντέλου.

Ανάλογα με το πρόγραμμα χρηματοδότησης, επιπλέον έκπτωση από 500 έως 800 ευρώ.
real.gr

Για πόσο καιρό οι σουηδοί πολίτες θα χρησιμοποιούν ακόμη τις κορώνες τους για να κάνουν τις αγορές τους;

Η χώρα που έχει ήδη το παγκόσμιο ρεκόρ της πιο ελάχιστης χρήσης μετρητών, σύντομα θα γίνει και η πρώτη στον κόσμο, όπου τα πάντα θα γίνονται ηλεκτρονικά. Αναμένεται ότι θα φτάσει σ’ αυτό το σημείο σε λιγότερο από δέκα χρόνια.

Τα στοιχεία της Κεντρικής Τράπεζας της Σουηδίας αποδεικνύουν ότι η χρήση μετρητών μειώνεται στο πέρασμα των ετών. Από το 2009 έως το 2014, τα χαρτονομίσματα και τα νομίσματα που χρησιμοποιούνται έχουν πέσει από 11,3 δις ευρώ στα 8,5 δις ευρώ.

Ο Νίκλας Άρβιντσον, αναπληρωτής καθηγητής στο Βασιλικό Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Στοκχόλμης, έχει κάνει μια μελέτη για τη χρήση μετρητών στη σουηδική κοινωνία:

«Παλιότερα έλεγα, ότι το 2030, η Σουηδία δεν θα χρησιμοποιεί πλέον μετρητά. Δηλαδή τα μετρητά θα πάψουν να παίζουν κάποιο ρόλο στην κοινωνία.

Αλλά όταν βλέπω την εξέλιξη που έχουμε τα τελευταία δύο χρόνια, αρχίζω να πιστεύω ότι αυτό θα συμβεί πολύ νωρίτερα από ότι είχα προβλέψει. Μπορεί να γίνει σε 10 χρόνια, ίσως και γρηγορότερα».

Οι πληρωμές που γίνονται μέσα από εφαρμογές κινητών τηλεφώνων και μέσα από πιστωτικές κάρτες έχουν αυξηθεί πολύ στη Σουηδία.

Όλο και περισσότερες εμπορικές υπηρεσίες ή μαγαζιά έχουν σταματήσει να δέχονται μετρητά, καθώς με αυτόν τον τρόπο έχουν εξαλείψει τον κίνδυνο κλοπής.

Το μόνο που ανησυχεί τους υπεύθυνους είναι πώς θα προσαρμοστούν οι πιο ηλικιωμένοι σ’ αυτή την ιστορική αλλαγή.

Οι ψηφιακές πληρωμές αναμένεται λοιπόν σύντομα να αντικαταστήσουν την παλιά μέθοδο αγοράς πραγμάτων και να περιορίσουν τους φόβους των καταναλωτών ότι θα κάποιος θα τους εξαπατήσει ηλεκτρονικά.

ΠΗΓΗ: euronews.com
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!