Παρασκευή 3 Μαΐου 2019


Τις Τετάρτες, ενώ οι περισσότεροι φίλοι της βρίσκονται στη δουλειά, η Τίφανι Σράουεν, χαλαρώνει στο γήπεδο του τένις. Δεν κάνει «κοπάνα». Απλώς εδώ και ένα χρόνο η εταιρεία ψηφιακού μάρκετινγκ, στην οποία εργάζεται, Versa, έχει απαγορεύσει... την εργασία τις Τετάρτες, προσφέροντας στους εργαζομένους τετραήμερη εργασία, αλλά πενθήμερες απολαβές.
Την πρωτοβουλία της αυστραλιανής εταιρείας και το πώς αυτή λειτουργεί παρουσιάζει σε αναλυτικό ρεπορτάζ του το BBC. Όπως εξηγεί το βρετανικό δίκτυο, οι υπάλληλοι εργάζονται κανονικό ωράριο όλες τις υπόλοιπες ημέρες και για τις Τετάρτες δεν προγραμμίζονται ποτέ συναντήσεις, συσκέψεις ή άλλες υποχρεώσεις. Αν ωστόσο κάποιος πελάτης χρειαστεί κάτι επείγον, θα σηκώσουν το τηλέφωνο.
Όταν ανακοινώθηκε αρχικά το σχέδιο οι εργαζόμενοι ήταν ενθουσιασμένοι, αλλά και ελαφρώς προβληματισμένοι για το εάν αυτό μπορεί να λειτουργήσει στην πράξη. Ειδικά η Σράουεν ως project manager και κύρια επαφή τόσο για προσωπικό όσο και για πελάτες, ανησυχούσε για χαμένες προθεσμίες, κακή επικοινωνία και τελικά μεγαλύτερο άγχος.
Ωστόσο καθώς το σύνολο του προσωπικού της Versa αναδιοργάνωσε το μοντέλο εργασίας, το σχέδιο αποδείχθηκε αποτελεσματικό. «Όλοι ήθελαν να πετύχει και έκαναν ό,τι μπορούσαν για αυτό, γιατί είναι ωραίο να έχουμε ευελιξία» εξηγεί στο BBC, προσθέτοντας: «Ακριβώς επειδή θέλω να αφήνω ελεύθερη την Τετάρτη, προετοιμάζω καλύτερα ολόκληρη την εβδομάδα, προκειμένου να το πετύχω».

Η πολιτική της τετραήμερης εργασίας εφαρμόστηκε για πρώτη φορά τον περασμένο Ιούλιο. Έκτοτε τα έσοδα της αυστραλιανής εταιρείας έχουν αυξηθεί 46% και τα κέρδη της σχεδόν τριπλασιάστηκαν σύμφωνα με την ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλο, Καθ Μπλάκχαμ. Τα αποτελέσματα αποτελούν δικαίωση για την Μπλάκχαμ.
Πηγή: BBC

Αναστάτωση έχει προκληθεί στην Πολωνία, και συγκεκριμένα στην πρωτεύουσά της, Βαρσοβία, με αφορμή ένα έργο τέχνης, στο οποίο απεικονίζεται μία γυναίκα να τρώει μία μπανάνα.
Πρόκειται για το βίντεο - έργο τέχνης με τίτλο «Consumer Art», του 1973, που δείχνει μια νεαρή γυμνή γυναίκα, να απολαμβάνει το τροπικό φρούτο. Το έργο, που βρισκόταν στο Εθνικό Μουσείο της Βαρσοβίας, έχει επιμεληθεί η καλλιτέχνιδα Natalia LL. Απομακρύνθηκε από το Μουσείο, έπειτα από δεκάδες παράπονα επισκεπτών. Σύμφωνα με τις αρχές της χώρας, πολλοί γονείς το χαρακτήρισαν χυδαίο και βλαβερό για τα παιδιά τους.
Από την άλλη πλευρά, υπήρξαν αντιδράσεις, καθώς αρκετοί Πολωνοί διαμαρτύρονται για την απαγόρευση, την οποία χαρακτηρίζουν στενόμυαλη και κάνουν λόγο για λογοκρισία. Μάλιστα, διαδηλώνουν βγάζοντας selfies τρώγοντας μπανάνες και τις ανεβάζουν στα social media, κυρίως στο Twitter και το Facebook, με το hashtag #bananaselfie.
Εκατοντάδες Πολωνοί μαζεύτηκαν μπροστά από το Μουσείο για να διαμαρτυρηθούν, τρώγοντας μπανάνες. Η απομάκρυνση του έργου τέχνης από την γκαλερί, έγινε αφού ο διευθυντής του Μουσείου Jerzy Miziolek, εκκλήθη από τον υπουργό Πολιτισμού.
Ο διευθυντής δήλωσε στην εφημερίδα της Βαρσοβίας Gazeta Wyborcza: «Αυτό είναι το Εθνικό Μουσείο και κάποια θέματα στον τομέα του φύλου δεν πρέπει να παρουσιάζονται λεπτομερώς. Είχαμε πολλά παράπονα. Πολλοί άνθρωποι μας έστειλαν email, ενώ δεχόμαστε επισκέπτες 12, 13 ετών ή και πολύ μικρότερους».
Σύμφωνα με το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Βαρσοβίας «η φαινομενικά αθώα δραστηριότητα, αποκτά μια έντονη ερωτική χροιά». Το υπουργείο Πολιτισμού από την πλευρά του, αρνείται ότι άσκησε πίεση στο Μουσείο να αφαιρέσει το επίμαχο έργο.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι σε 50 χρόνια από σήμερα το πλήθος των προφίλ όσων έχουν αποβιώσει θα είναι μεγαλύτερο από εκείνο των ζωντανών στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
Οι ενεργοί χρήστες του Facebook είναι σαφώς περισσότεροι από εκείνους που έχουν εγκαταλείψει τα εγκόσμια και μένουν ως μία ψηφιακή ανάμνηση με το προφίλ τους να αποτελεί έναν τρόπο για να τους θυμούνται τα αγαπημένα τους πρόσωπα.
Οι αναλύσεις, όμως, δείχνουν ότι σε μισό αιώνα από σήμερα, ο αριθμός των προφίλ αυτών που λειτουργούν ως... ψηφιακά μνημόσυνα των αποθανόντων θα καταφέρει να ξεπεράσει τους ενεργούς χρήστες του Facebook, κάνοντάς το ένα κοινωνικό δίκτυο... ζωντανών νεκρών!
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την σπουδή του Internet Institute του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης.
kalluntika-kannabi
Η κάνναβη είναι ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα ναρκωτικά του κόσμου, αλλά ένας αυξανόμενος αριθμός επιστημόνων της δερματολογίας, της ομορφιάς και της ευεξίας πιστεύει ότι ένα συγκεκριμένο ζεύγος από τα 80 συστατικά που προέρχονται από το φυτό, μπορεί να φέρει επανάσταση στον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τα πάντα, από την ακμή μέχρι το έκζεμα και τις ρυτίδες.
Η πρώτη ουσία του φυτού, η τετραϋδροκανναβινόλη (THC) είναι η πιο διχαστική επειδή δημιουργεί ψυχοδραστικές μεταβολές στον ανθρώπινο εγκέφαλο. Ωστόσο, σε συγκεντρώσεις κάτω του 0,3%, η THC προσφέρει ισχυρές αντιφλεγμονώδεις και αναλγητικές ιδιότητες, ενώ διαθέτει υψηλές ικανότητες απορρόφησης της UVB ακτινοβολίας.
Το δεύτερο συστατικό, η κανναβιδιόλη (CBD) είναι μη ψυχοδραστική -και εντελώς νόμιμη- με αποδεδειγμένα οφέλη στην υγεία της επιδερμίδας.
Σε πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε από δερματολόγους της ιατρικής σχολής του πανεπιστημίου του Κολοράντο, διαπιστώθηκε ότι η CBD μειώνει τη φλεγμονή και τις ερυθριάσεις σε περιπτώσεις ψωρίασης, εκζέματος και αλλεργικής δερματίτιδας, ενώ καθυστερεί την εμφάνιση ρυτίδων.
Η επικεφαλής της μελέτης Dr. Sarah Shah, εξηγεί: «Αυτό που δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι είναι ότι ο ανθρώπινος οργανισμός είναι βιολογικά προετοιμασμένος για να αποκομίσει τα οφέλη των κανναβινοειδών κατά την κατάποση ή την τοπική εφαρμογή, επειδή το σώμα διατηρεί από μόνο του ένα αυτόνομο ενδοκανναβινοειδές σύστημα. Έτσι, όταν αυτές οι ουσίες εισέρχονται στο σώμα ξεκινά μια ωφέλιμη βιοχημική αντίδραση, η οποία ισορροπεί την παραγωγής σμήγματος και της κατακράτησης υγρασίας στο δέρμα. Άπειρες κλινικές μελέτες δείχνουν ότι οι ασθενείς με ακμή και σμηγματορροϊκή δερματίτιδα που υποβλήθηκαν σε θεραπεία με κρέμα από εκχύλισμα σπόρου κάνναβης (σε ποσόστωση κάτω του 3% για την CBD και κάτω του 0,3% για την THC), εμφάνισαν χαμηλότερα επίπεδα σμήγματος και ερυθήματος».
Παρά τις σχετικές αντεγκλήσεις μεταξύ επιστημόνων, η επιτυχία των εμπορικών σημάτων που χρησιμοποιούν CBD και THC στις φόρμουλές τους, υποδηλώνει ότι η τάση ήρθε για να μείνει. «Το κίνημα είναι ακόμη στα σπάργανα», λέει η Paula Begoun, μια εμπειρογνώμονας της βιομηχανίας καλλυντικών και ειδική στη φροντίδα του δέρματος και συνεχίζει: «Αλλά καθώς οι απαιτήσεις του καταναλωτικού κοινού ευθυγραμμίζονται όλο και περισσότερο με την ηθική της χρήσης φυσικών συστατικών σε προϊόντα που απλώνονται στο δέρμα, ανακαλύπτει ότι η κάνναβη (και ειδικά το απόσταγμα της κανναβιδιόλης) είναι ό,τι πιο αποτελεσματικό και πολλά υποσχόμενο, κερδίζοντας σε πολλά σημεία την αντίστοιχη χρήση συστατικών που προέρχονται από τα εκχυλίσματα ωμέγα λιπαρών οξέων, γλυκόριζας, φυκιών, πράσινου τσαγιού ή αλόης βέρα».
Όμως, προσθέτει: «Οι μέχρι τώρα μελέτες, αν και εντυπωσιακές, παραμένουν σε μικρή κλίμακα. Άρα οφείλουμε να περιμένουμε πιο ενδελεχείς έρευνες, οι οποίες να αποδείξουν οριστικά και αμετάκλητα εάν οι εν λόγω κανναβινοειδείς ουσίες δημιουργούν κάποιου είδους “εξάρτησης” από το δέρμα και τον οργανισμό του χρήστη».
Το γεγονός ότι πολλές διάσημες γυναίκες του πλανήτη (πρωτοστατούσης της Κιμ Καρντάσιαν) ορκίζονται στα ευεργετήματα που χαρίζει η κάνναβη στην ρουτίνα ομορφιάς τους, δεν αποτελεί ασφαλή λόγο για να τις μιμηθείτε -προσώρας.
ΣΟΦΙΑ ΜΑΡΓΑΡΗ

Παρά τον «πόλεμο» που δέχεται από τις ΗΠΑ και τις έντονες ανησυχίες ανά την Ευρώπη, η κινεζική Huawei επεκτείνει το μερίδιό της στην αγορά των έξυπνων κινητών. Υποσκέλισε εκ νέου την αμερικανική Apple το πρώτο τρίμηνο του 2019, για να κατακτήσει την δεύτερη θέση παγκοσμίως, πίσω από την κορεατική Samsung.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, που δόθηκαν στη δημοσιότητα, είδε τις πωλήσεις της στην παγκόσμια αγορά να κάνουν άλμα κατά 50,3% στα 59,1 εκατ. συσκευές και το μερίδιο αγοράς της να σκαρφαλώνει στο 19%. Στην κορυφή φιγουράρει η Samsung με τις πωλήσεις να υποχωρούν κατά 8,1% στα 71,9 εκατ. συσκευές και το μερίδιο αγοράς να διαμορφώνεται στο 23,1%.
 Την ίδια ώρα η Apple είδε τις δικές της πωλήσεις να κάνουν βουτιά κατά 30,2% και το μερίδιό της να υποχωρεί στο 11,7% από 15,7% το πρώτο τρίμηνο του 2018.
Υπό πίεση βρέθηκαν και οι πωλήσεις της κινεζικής Xiaomi διαμορφούμενες στο 8% από 8,4%.
naftemporiki.gr 
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!