Η ώρα της αλήθειας για κάθε αυτοκίνητο είναι μόλις το οδηγήσεις. Από τη
στιγμή που θα πιάσεις το τιμόνι μέχρι να εγκαταλείψεις την προσπάθεια
που δημιούργησαν χιλιάδες άνθρωποι διαφορετικών εθνικοτήτων, σου στέλνει
αναρίθμητα μηνύματα και σε βομβαρδίζει με πληροφορίες και ερεθίσματα.
Αυτό συνέβη και με τη νέα γενιά του Opel Astra. Μετά την πλήρη ενημέρωση
από το εργοστάσιο και τη συνέντευξη με τον Καρίμ Τζιορντιμάινα,
διευθυντή Εσωτερικής Σχεδίασης της General Motors, στην Εκθεση της
Φρανκφούρτης, βρέθηκα πίσω από το τιμόνι του νέου γερμανικού
αυτοκινήτου.
Η πανευρωπαϊκή παρουσίαση περιελάμβανε διαδρομές από την Αυστρία προ τη
Σλοβακία, δύο χώρες με πολλές διαφορές αλλά έναν στόχο: την ανάπτυξη. Το
πεντάπορτο αυτοκίνητο, με το σμιλευμένο αμάξωμα, το μειωμένο βάρος και
την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, γρήγορα μου έδειξε τις ικανότητές
του.
Για μένα, το πιο σημαντικό νέο στοιχείο είναι ο οδηγοκεντρικός του
προσανατολισμός. Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο της μάρκας που σέβεται
τον οδηγό σε τόσο μεγάλο βαθμό.
Σε κάθε μέτρο εκτίμησα την προσαρμογή του ταμπλό (εμπνευσμένο έργο του
Καρίμ Τζιορντιμάινα), το στιβαρό τιμόνι, το καλό πάτημά του στον δρόμο
και τον τρόπο που στρίβει.
Το νέο πλαίσιο και οι αναθεωρημένες αναρτήσεις (θα ήθελα πιο σκληρές
ρυθμίσεις) «καταπίνουν» ακόμη και τα ενοχλητικά εγκάρσια σαμαράκια.
Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς «βάζει τα γυαλιά» στο Ford Focus και
αφήνει πίσω τα δημοφιλή VW Golf, Peugeot 308, Toyota Auris, Citroen C4,
Skoda Octavia κ.ά. Η Opel πλέον είναι μπροστά, για πρώτη φορά στη
σύγχρονη ιστορία της.
Επίσης, είναι η πρώτη προσπάθεια της Opel να χτυπήσει αποφασιστικά την
πόρτα της πολυτελούς κατηγορίας. Το βάζω δίπλα στα Audi A3, BMW 1,
Mercedes A Class και Volvo V40, στους τομείς της ποιότητας των υλικών
και της προσαρμογής των τμημάτων.
Τώρα που άναψε η φωτιά με τα ντίζελ, ενισχύεται η θέση του νέου
τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα 1.000 κ.εκ. ισχύος 105 ίππων, που
εισέρχεται για πρώτη φορά στην γκάμα.
Προσωπικά θα τον επέλεγα γιατί δίνει την εντύπωση ότι είναι πιο μεγάλο
σύνολο, έχει καλή απόδοση από χαμηλά, το επίπεδο θορύβου είναι
περιορισμένο και επιπλέον είναι οικονομικό στην κατανάλωση. Ομως θα
έπρεπε να συνδυαζόταν με εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων.
Ο ντίζελ 1.600 κ.εκ. 136 ίππων είναι από τα καλύτερα σύνολα με χαμηλό
επίπεδο θορύβου, αλλά πλέον η επιλογή του απαιτεί περισσότερη
οικονομοτεχνική ανάλυση.
Δοκίμασα και το νέο προσαρμοζόμενο σύστημα φώτων Intelli Lux LED σε νυχτερινή διαδρομή.
Η απόδοση είναι εντυπωσιακή και συμβάλλει στην ασφαλέστερη οδήγηση τη
νύχτα. Αναμένεται στην Ελλάδα στα μέσα Νοεμβρίου. Οι τιμές δεν θα έχουν
σημαντικές διαφορές σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.
real.gr