Σάββατο, 16 Απριλίου 2016

Η υπηρεσία της τοποθεσίας είναι πλέον ενσωματωμένη στα smartphones και στις διάφορες εφαρμογές, με τον εντοπισμό της συσκευής μας να είναι πλέον εύκολη υπόθεση. Ωστόσο αυτές οι παροχές έχουν αρχίσει και αμφισβητούνται από κάποιους.
Μια ομάδα ερευνητών στην επιστήμη της τεχνολογίας των υπολογιστών αναφέρει ότι οι εφαρμογές που χρησιμοποιούν τα δεδομένα τοποθεσίας ως προεπιλογή, όπως το Instagram και το Twitter, μπορεί να είναι επιβλαβείς στην προστασία της ιδιωτικής μας ζωής. Με τη χρήση ενός αλγόριθμου, οι ερευνητές έχουν δημιουργήσει ένα online εργαλείο το οποίο όπως ισχυρίζονται είναι σε θέση να βρει προσωπικά δεδομένα για έναν χρήστη από μια σχετικά περιορισμένη ποσότητα πληροφοριών.
Το εργαλείο το οποίο ονομάζεται «find-you.herokuapp» ζητά από τους χρήστες να συνδεθούν σε έναν από τους λογαριασμούς τους σε Foursquare, Instagram ή Twitter και προχωρά σε υποθέσεις με βάση τα δεδομένα που έχουν κοινοποιηθεί στα κοινωνικά αυτά δίκτυα. Οι χρήστες μπορούν να αποκαλύψουν, αν θέλουν, αν αυτά τα στοιχεία που βρήκε η εφαρμογή είναι σωστά ή λάθος και τότε το εργαλείο εξηγεί πώς κατέληξε στα συμπεράσματά του. Οι χρήστες μπορούν εύκολα να αποσυνδεθούν στη συνέχεια από το λογαριασμό τους και η εφαρμογή, τους ενημερώνει ότι δεν έχει αποθηκευτεί κανένα προσωπικό τους δεδομένο.
Στην έρευνα συμμετείχαν ερευνητές από το πανεπιστήμιο Κολούμπια με την υποστήριξη της Google. Σε μια νέα έκθεση προειδοποιούν ότι είναι «πολύ εύκολο να εντοπιστούν οι άνθρωποι», ακόμη κι όταν τα ονόματα και τα προσωπικά στοιχεία τους είναι δήθεν «ανώνυμα» στις δημοσιεύσεις που κάνουν μέσω των κοινωνικών δικτύων.
«Οι δημοσιεύσεις με τοποθεσίες σε μόλις 2 εφαρμογές κοινωνικών δικτύων είναι αρκετές για να συνδεθούν οι λογαριασμοί που κατέχονται από το ίδιο πρόσωπο», προειδοποιεί η έκθεση και προσθέτει: «Από τα πολλά ψηφιακά ίχνη που αφήνουμε στην καθημερινή ζωή, τα μεταδεδομένα της τοποθεσίας μπορεί να είναι τα πιο αποκαλυπτικά».
Οι ερευνητές κάνουν λόγο επίσης για δύο σύνολα δεδομένων που μπορεί να αποκαλύψουν στοιχεία για ένα χρήστη σε πολύ μεγάλο βαθμό. Πρόσθεσαν επίσης ότι τα ευρήματα, μέσω του αλγόριθμου που χρησιμοποιούν, θα μπορούσαν να αποκαλύψουν ευαίσθητες πληροφορίες, όπως την ηλικία κάποιου, το φύλο και την εθνικότητά του, δηλαδή προσωπικά δεδομένα που και ο ίδιος ο χρήστης πιθανόν δε θα ήθελε.
«Πρέπει να προχωρήσουμε σε ένα μοντέλο της προστασίας της ιδιωτικής μας ζωής μέσω της ασφάλειας. Αντί να κάνουμε ανώνυμα τα δεδομένα και να τα καθιστούμε δημόσια, θα πρέπει να υπάρχουν τεχνικοί έλεγχοι για το ποιος έχει πρόσβαση στα δεδομένα, πώς χρησιμοποιούνται και για ποιον σκοπό», καταλήγουν.
Μπορεί καθημερινά να έχετε το τηλέφωνό σας στην τσάντα σας ή στο γραφείο σας ή στην τσέπη σας, αλλά το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας βρίσκεται σε έναν πολύ βρώμικο χώρο το οποίο δεν είναι άλλο από το χέρι σας.
Περισσότεροι από τους μισούς κατόχους κινητών τηλεφώνων τα ελέγχουν ανά ώρα ή και περισσότερο, σύμφωνα με την Gallup.
Από την άλλη πλευρά η Deloitte διαπίστωσε ότι ο μέσος άνθρωπος ελέγχει το τηλέφωνό τους 46 φορές την ημέρα και πιο συγκεκριμένα οι νέοι πολύ περισσότερο.
Αυτή η συνήθεια έχει ως αποτέλεσμα κάθε φορά που αγγίζετε το τηλέφωνό σας να μεταφέρετε τα βακτήρια που έχετε στο χέρι σας. Αυτό περιλαμβάνει και τα μικρά μικρόβια που λαμβάνουμε από το μετρό, από την πόρτα του μπάνιου ακόμα και από το σφουγγάρι της κουζίνας. Επιπλέον, κάθε φορά που μιλάτε ή βήχετε με το τηλέφωνό σας κοντά στο στόμα σας, το μολύνετε με ο, τι ζει στην αναπνευστική σας οδό, αναφέρει το techinsider.
«Είναι σοφό να καθαρίζετε τακτικά το τηλέφωνό σας», λέει ο Philip Tierno, μικροβιολόγος και παθολόγος στο New York University School of Medicine. «Εγώ το κάνω πάντα στο τέλος της ημέρας με ένα μαντηλάκι».
Ο Tierno τονίζει ότι οι μελέτες έχουν βρει πολλά διαφορετικά είδη βακτηρίων και ιών στα κινητά.
Ορισμένα από τα βακτήρια δεν είναι παθογόνα ωστόσο υπάρχουν και άλλα που δεν είναι εντελώς ακίνδυνα. Διάφορες μελέτες έχουν βρει το E. coli, το MRSA, τον στρεπτόκοκκο και πολλά άλλα είδη να ζουν σε κινητά τηλέφωνα.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, ίσως χρειαστεί να εκτεθείτε σε χιλιάδες από αυτά τα μικρόβια πριν αρρωστήσετε, συνεπώς, η απλή παρουσία τους, δεν είναι αναγκαστικά μια αιτία ανησυχίας. Ωστόσο ο Tierno λέει ότι στην περίπτωση ορισμένων παθογόνων, όπως του Norovirus (ο οποίος έχει βρεθεί επίσης σε τηλέφωνα), μπορεί να είναι αρκετός για να σας προκαλέσει ναυτία και εμετό.
Ευτυχώς, μπορείτε να καθαρίσετε τη συσκευή σας. Ένα πανί από μικροΐνες θα αφαιρέσει τα περισσότερα -αν όχι όλα- τα βακτήρια. Και ενώ οι κατασκευαστές γενικά δεν συνιστούν τη χρήση σκληρών καθαριστικών όπως το αλκοόλ σε λεπτή οθόνη αφής, υπάρχουν και άλλα προϊόντα καθαρισμού που συνιστώνται.

Μετά τον Γιάννη Τσιμιτσέλη και την Δανάη Επιθυμιάδη που μπήκαν στην σειρά «Μην αρχίζεις τη Μουρμούρα» αντικαθιστώντας τον Πάνο Βλάχο και την Ιωάννα Τριανταφυλλίδου, τώρα αναμένεται να καλωσορίσουμε και ένα τέταρτο ζευγάρι!

Την τέταρτη γυναίκα, όπως αναφέρει, το περιοδικό «TV ζάπινγκ», θα υποδύεται η κόρη του Θοδωρή Αθερίδη, Φωτεινή η οποία και είναι ηθοποιός.

Ένας από τους λόγους που σκέφτονται να κάνουνε αλλαγές φαίνεται να είναι τα άλλοτε 30αρια που έκανε η σειρά τα οποία πλέον δεν υφίστανται.

Ένα δαχτυλίδι με 17 κάμερες ικανές να καταγράψουν συγχρονισμένα με αληθοφανή εικόνα τη δράση γύρω τους και το λογισμικό που αναλαμβάνει την παραγωγή βίντεο 360 μοιρών, παρουσίασε η Facebook Inc στο ετήσιο συνέδριο των προγραμματιστών στην πλατφόρμα της F8.

Εντούτοις, η εταιρεία δεν θέλει να δραστηριοποιηθεί στον τομέα αυτό, διευκρινίζεται, αλλά να εμπνεύσει με τη "Surround.360 by Facebook" τους δημιουργούς περιεχομένου που θα μας καθηλώσει -hardware και software θα είναι «ανοικτά», open source.

Ανάλογη διάταξη καμερών σε δαχτυλίδι για τις ανάγκες λήψεων 360 μοιρών έχει παρουσιάσει παλαιότερα και η Google, το Google Jump. Επίσης, επαγγελματικές λήψεις υπόσχεται και η Nokia Ozo, το Jaunt One και άλλες επαγγελματικές προτάσεις, σημαντικά χαμηλότερου κόστους που απευθύνονται στον τελικό χρήστη.

Για να υλοποιηθεί η open source λύση που παρουσιάζει το Facebook απαιτείται επένδυση τουλάχιστον 25000 δολαρίων, επισημάνθηκε στο συνέδριο, το αποτέλεσμα όμως είναι «όπως πρέπει». Η μεγαλύτερη πρόκληση,ο συντονισμός εικόνας και ήχου στο τελικό βίντεο υπερυψηλής ανάλυσης (8k) που καλύπτει οτιδήποτε περιμετρικά του δακτυλίου αλλά και επάνω και κάτω (με 14 κάμερες γύρω γύρω και τρεις κάμερες fish eye, μια επάνω και δύο κάτω). Αισθητήρες στις κάμερες του δακτυλίου ενεργοποιούν το κοινό κλείστρο των καμερών, αντιμετωπίζοντας το πρόβλημα του κινούμενου αντικειμένου, την εικόνα του οποίου καλούνται να συλλάβουν διαδοχικά οι κάμερες. Η καταγραφή βίντεο 360 μοιρών με τη Surround.360 γίνεται με ρυθμό έως και 60 καρέ το δευτερόλεπτο με ανάλυση έως και 8k για κάθε μάτι.

Λογισμικό που αναπτύχθηκε στο Facebook και θα διατεθεί από το καλοκαίρι του 2016 σε developer από το Github, θα αναλαμβάνει να μειώσει σημαντικά το χρόνο για την επεξεργασία του βίντεο εκ των υστέρων (post production) -υπολογίζεται ότι απαιτούνται σήμερα τουλάχιστον τρεις μήνες.

Στόχος της Facebook Inc., να υπάρξει o εξοπλισμός με τις δικές της «ελάχιστες απαιτήσεις» για VR, ώστε να εμπλουτιστεί το δίκτυο από περιεχόμενο κατάλληλο να δημιουργήσει την αίσθηση της ολοκληρωμένης, αν και εικονικής, πραγματικότητας.

Η εταιρεία έχει επενδύσει στην Oculus, η οποία άρχισε ήδη να διαθέτει το πρώτο της headset, το Oculus Rift. Σε ανάλογες κινήσεις έχουν προχωρήσει και οι ανταγωνιστές της Facebook -η Google, η HTC και άλλοι. Η εμπειρία παρακολούθησης βίντεο 360 μοιρών θεωρείται βέλτιστη φορώντας μια κάσκα εικονικής πραγματικότητας.

Τα σχέδια για το "VR rig" θα διατεθούν επίσης στο Github, το αποθετήριο από το οποίο αναμένεται να αξιοποιηθεί από κατασκευαστές και επαγγελματίες του χώρου.

Σφαιρικά βίντεο 360 μοιρών περνούν από τις Ενημερώσεις στο Facebook ήδη από το Σεπτέμβριο του 2015, είναι όμως λιγοστά. Η Nokia ετοιμάζει την OZO, μια κάμερα εικονικής πραγματικότητας. Το ανταγωνιστικό YouTube της Google υποστηρίζει επίσης, το ανέβασμα και την αναπαραγωγή σφαιρικών βίντεο στον Chrome. H αναπαραγωγή τους είναι εφικτή από τα apps του YouTube για Android και iOS. Η εμπειρία είναι πιο ενδιαφέρουσα με την πλέον οικονομική μάσκα εικονικής πραγματικότητας της Google, το Cardboard μέσω του YouTube app.

Πηγή: in.gr
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!