Πέμπτη, 3 Δεκεμβρίου 2015

Roots, το μόνο χορτοφαγικό εστιατόριο της Θεσσαλονίκης
Χορτοφάγος ή vegan; Τίποτα από τα δύο; Το μόνο σίγουρο είναι πως αν ανήκεις στις δύο πρώτες κατηγορίες και είσαι στη Θεσσαλονίκη θα δυσκολευτείς πολύ να ικανοποιηθείς σε ό,τι αφορά τη διατροφή σου. Θα δυσκολευόσουν για την ακρίβεια, έως πέρυσι όταν και άνοιξε στην πόλη το Roots.

Οδηγός ΘεσσαλονίκηΣε αυτό το σημείο, ίσως είναι χρήσιμο να γίνει μια μικρή επεξήγηση των όρων και των διαφορών τους. Χορτοφάγος (vegetarian) είναι εκείνος που μπορεί να αποκλείει από τη διατροφή του το κρέας, τα πουλερικά και τα ψάρια, αλλά καταναλώνει γαλακτοκομικά προϊόντα ή/και αυγά. Οι vegans σε αντίθεση δεν τρώνε κανένα ζωικό προϊόν και οτιδήποτε προέρχεται από τα ζώα πχ μέλι και πρεσβεύουν μια ισχυρή φιλοσοφία που «αποκλείει» την χρήση-εκμετάλλευση των ζώων.

Επανερχόμαστε στο Roots. To μοναδικό vegetarian και vegan στέκι της Θεσσαλονίκης, άνοιξε τον Αύγουστο του 2014 και βρίσκεται κοντά στην πλατεία Άθωνος, λίγα λεπτά από την κεντρική Αριστοτέλους. Μια παρέα νέων ανθρώπων αποφάσισε να προσθέσει στο γαστρονομικό χάρτη της πόλης κάτι που να λείπει. Χωρίς να είναι οι ίδιοι χορτοφάγοι μυήθηκαν κατευθείαν στην «πράσινη» φιλοσοφία». Ο χώρος είναι απλός, παρεϊστικος, θυμίζει «μεζεδοπωλείο» και λειτουργεί από το πρωί για καφέ.

Η υπογραφή στο μενού του green chef, γνωστού και από το αθηναϊκό Rosebud, Νίκου Γαϊτάνου -ο οποίος έχει εργαστεί για σημαντικά χορτοφαγικά εστιατόρια του εξωτερικού- αποτελεί ένα πρώτο δείγμα σοβαρότητας. Ο κατάλογος του Roots είναι καθολικά χορτοφαγικός αλλά και σε ένα ποσοστό 90% vegan. «Για παράδειγμα ένα από τα best seller πιάτα του καταλόγου μας, το ριζότο μανιταριών (3 είδη μανιταριών και λάδι τρούφας) στην vegan εκδοχή του εμπεριέχει avocando έναντι βουτύρου και παρμεζάνας», μας εξηγεί ο Νίκος. Αυτό συμβαίνει με τα περισσότερα πιάτα εδώ.

Σε μια εβδομάδα περίπου το μενού θα αλλάξει, με νέες προτάσεις του chef να μας βάζουν σε πειρασμό αλλά και παλιά πιάτα να μένουν σταθερά στον κατάλογο. Εμείς (υπήρξαμε τυχεροί και) δοκιμάσαμε πρώτοι μερικά, από τα οποία σας συνιστούμε ανεπιφύλακτα το κίτρινο κάρι Ταϋλάνδης και την κόκκινη πικρόγλυκη σαλάτα με ρόδι, καρύδια , λόλα και ραντίτσιο. Στα must η βιολογική κινόα με λαχανικό κέιλ μέσα σε κρέμα καπνιστής μελιτζάνας και κόκκινη πιπεριά. Επίσης, βρίσκουμε πιάτα που προσομοιώνουν το κρέας όπως για παράδειγμα μουσακάς, πίτα γύρο, βιολογικό κεμπάπ σόγιας αλλά και (χορτοφαγικά) μεζεδάκια ιδανικά για τσίπουρο.

Στα συν του Roots, πέραν των πιάτων, συμπεριλαμβάνεται το φιλικό κλίμα που δημιουργούν με το χαμόγελο και την ευγενική τους διάθεση οι ιδιοκτήτες. Τους τελευταίους θα τους δείτε να σερβίρουν, να σας εξυπηρετούν και στο τέλος να γίνεστε μια παρέα προκειμένου να μάθουν τι σας άρεσε περισσότερο και τι λιγότερο. «Το Roots δεν είναι απλά ακόμα ένας χώρος φαγητού, αλλά και χώρος διασκέδασης» αναφέρει ο Νίκος Γαϊτάνος εν μέσω του γεύματος και έχει απόλυτο δίκιο.
Tip: Μην χάσετε τα events που διοργανώνονται με τον chef Νίκο Γαϊτάνο να δίνει το παρόν.

Info:
Καθημερινά:10.00-αργά, 13.00-01.00 (κουζίνα)
Από €13/ άτομο χωρίς κρασί
Μπαλάνου 4-6, Θεσσαλονίκη
Τηλ. 2310 268 063, 6983 30 78 61
www.facebook.com/rOOTS-1512775345602506

news.gr
Η Opel έριξε στη μάχη των πωλήσεων τη νέα γενιά του Astra. Η εμπορική καριέρα του γερμανικού αυτοκινήτου ξεκίνησε με την επίσημη παρουσίασή του στο Ιδρυμα Ευγενίδου.

Ο Γιάννης Πασσάδης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της GM Hellas, δήλωσε: «Το νέο Astra θα συνεχίσει την παράδοση της Opel να κάνει τις καινοτομίες των υψηλότερων κατηγοριών προσιτές στο ευρύ κοινό.

Ταυτόχρονα θα σηματοδοτήσει την έναρξη μιας νέας εποχής στην Opel κάνοντας ένα τεράστιο άλμα εμπρός.

Το νέο Astra είναι οδηγοκεντρικό, ελαφρύτερο, μικρότερο εξωτερικά, μεγαλύτερο εσωτερικά. Το Astra εξοπλίζεται μόνο με κινητήρες τελευταίας γενιάς.

Πολυάριθμες τεχνολογίες και συστήματα υποστήριξης από ανώτερες κατηγορίες αυξάνουν τα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας για τους επιβάτες του Astra, όπως το επαναστατικό, νέο προσαρμοζόμενο σύστημα φωτισμού IntelliLux LED matrix light, που ήδη βραβεύτηκε με το Safety Best 2015».

Μετά την παρουσίαση, που περιελάμβανε και εντυπωσιακά βίντεο, ακολούθησε δοκιμαστική οδήγηση, η οποία είχε σαν κύριο στόχο την αξιολόγηση του νέου συστήματος φώτων IntelliLux LED matrix light.

Προσφέρει οδήγηση με μεγάλη σκάλα φώτων που δεν «τυφλώνει» τους άλλους οδηγούς και διατίθεται για πρώτη φορά στη μικρομεσαία κατηγορία.

Αποτελείται από 16 τμήματα LED -οκτώ σε κάθε πλευρά του οχήματος- και έχει την ικανότητα να προσαρμόζει αυτόματα και συνεχώς το μήκος και την κατανομή της δέσμης φωτός, ανάλογα με τις συνθήκες κυκλοφορίας.

Οταν η κάμερα ανιχνεύσει πηγές φωτός από αντίθετα ερχόμενα ή προπορευόμενα οχήματα, ατομικές λυχνίες LED στη σχετική ζώνη απενεργοποιούνται, «συσκοτίζοντας» την περιοχή γύρω από τα οχήματα.

Το υπόλοιπο τμήμα του δρόμου και της γύρω περιοχής παραμένει άριστα φωτισμένο.

Η επόμενη γενιά εμπρός κάμερας Opel Eye, που κάνει πρεμιέρα στο νέο Astra, προσφέρει σημαντικές βελτιώσεις: το Traffic Sign Assist συνδυάζει τώρα εικόνες από κάμερα και πληροφορίες από το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης, για να προσφέρει ακόμα πιο ακριβείς υποδείξεις.

Η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας οχήματος εμπλουτίζεται με σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας με αυτόματη διόρθωση διεύθυνσης εάν ο οδηγός βγει τυχαία από τη λωρίδα του.

Το σύστημα αναγνώρισης επικείμενης σύγκρουσης που προειδοποιεί τον οδηγό για πιθανούς κινδύνους περιλαμβάνει τώρα ανακλαστικά LED στο παρμπρίζ, επιπλέον του ακουστικού σήματος και του αναδυόμενου εικονιδίου.

Εάν η αντίδραση του οδηγού στην προειδοποίηση δεν είναι επαρκής, το σύστημα ενισχύει την πίεση πέδησης ή φρενάρει αυτόματα το όχημα, βοηθώντας στην αποφυγή ή στη μείωση των συγκρούσεων με σχετικά χαμηλές ταχύτητες.

Η πλούσια εξοπλισμένη έκδοση με τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0 ισχύος 105 ίππων κοστίζει 18.040 ευρώ. Ντίζελ 1.6 CDTI 110 προς 18.720 ευρώ και 1.6 CDTI 136 ίππων 20.884 ευρώ.
real.gr

Σύμφωνα με τη νέα έκθεση του ΟΟΣΑ «Η Υγεία σε μια ματιά το 2015», οι Ισλανδοί αναδεικνύονται «πρωταθλητές» στην κατανάλωση αντικαταθλιπτικών φαρμάκων παγκοσμίως.
Συγκεκριμένα τα στοιχεία της έκθεσης για το 2013 δείχνουν ότι κάθε μέρα 188 στους 1.000 Ισλανδούς καταναλώνουν αντικαταθλιπτικά  φάρμακα και ακολουθούν οι Αυστραλοί (96 στους 1.000), οι Πορτογάλοι (88 στους 1.000), οι Καναδοί (85 στους 1.000), οι Σουηδοί (84 στους 1.000), οι Άγγλοι (82 στους 1.000), οι Δανοί (80 στους 1.000), οι Νεοζηλανδοί (73 στους 1.000), οι Βέλγοι (72 στους 1.000), οι Φινλανδοί (69 στους 1.000), οι Ισπανοί (65 στους 1.000) και οι Αυστριακοί (59 στους 1.000).
Όπως αναφέρει το Forbes, η Ισλανδία και το 2000 κατείχε το υψηλότερο ποσοστό χρήσης αντικαταθλιπτικών και πιθανότατα αυτό οφείλεται σε αιτιάσεις όπως η αποδυνάμωση των κοινωνικών ταμπού συνδυαστικά με μια αυξανόμενη τάση αναζήτησης θεραπείας.
Ωστόσο, κάποιοι ειδικοί συνδέουν την κατανάλωση αντικαταθλιπτικών με τη μεγάλη διάρκεια της οικονομικής κρίσης.

Μία πρωτότυπη ιδέα για να μένουν ασφαλείς οι χελώνες που προσπαθούν να διασχίσουν τις γραμμές του τρένου είχαν οι ιθύνοντες των ιαπωνικών σιδηροδρόμων.
Οι χελώνες απέκτησαν τις δικές τους «σήραγγες», περνώντας έτσι με ασφάλεια κάτω από τις ράγες για να γλιτώσουν από τα χειρότερα.
Τα ειδικά «τούνελ» αποτελούν προϊόν συνεργασίας της εταιρείας σιδηροδρόμων της δυτικής Ιαπωνίας και ενός πάρκου προστασίας ζώων, στο Κόμπε το οποίο απέχει περίπου 30 χιλιόμετρα από την Οζάκα.

Σοβαρό το πλήγμα στην οικονομία της Γαλλικής πρωτεύουσας μετά τη κατακόρυφη πτώση της τουριστικής κίνησης για την περίοδο των Χριστουγέννων, μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις που στοίχισαν τη ζωή σε 130 ανθρώπους. Ο Βαλς προσπαθεί να δικαιολογήσει τα “ακραία” μέτρα ασφαλείας
Η γαλλική κυβέρνηση προσπάθησε σήμερα να δικαιολογήσει την κατάσταση έκτακτης ανάγκης που επιβλήθηκε στη Γαλλία μετά τις επιθέσεις του Νοεμβρίου, καλώντας την ίδια στιγμή τους τουρίστες να έρθουν στο Παρίσι, ενώ αυξάνονται οι επικρίσεις για υπερβολική χρήση αυτής της κατάστασης εξαίρεσης.
Μία παράταση της κατάστασης έκτακτης ανάγκης πέρα από τον Φεβρουάριο; “Ολοφάνερα, δεν πρέπει να αποκλείσουμε αυτή την πιθανότητα, ανάλογα με την απειλή, και πρέπει να δράσουμε με πολλή υπευθυνότητα” απάντησε στον ραδιοφωνικό σταθμό Europe 1 ο πρωθυπουργός Μανουέλ Βαλς, υπενθυμίζοντας την πρόθεση της κυβέρνησης να περιλάβει στο Σύνταγμα την έννοια της κατάστασης έκτακτης ανάγκης.
Η λήξη της κατάστασης έκτακτης ανάγκης στις 26 Φεβρουαρίου ορίστηκε με έναν νόμο που εγκρίθηκε μετά τις επιθέσεις της 13ης Νοεμβρίου (130 νεκροί, 350 τραυματίες) που πραγματοποιήθηκαν από γαλλόφωνους δράστες από τους οποίους ορισμένοι διαφεύγουν ακόμη. Την ευθύνη για τις επιθέσεις ανέλαβε η τζιχαντιστική οργάνωση Ισλαμικό Κράτος.
Βαλς: Υπάρχει περιορισμός ελευθεριών, για να προστατευθούν οι ελευθερίες μας
Ο Μανουέλ Βαλς παραδέχθηκε σήμερα ότι υπάρχει ένας “περιορισμός των ελευθεριών” ακριβώς, όμως, “για να προστατευθούν οι ελευθερίες μας”.
Πηγή: News247.gr

Ποιο είναι το καλύτερο μέρος στον κόσμο για να σπουδάσει κάποιος; Οι εμπειρογνώμονες… δεδομένων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης QS συνέταξαν έναν πίνακα κατάταξης με βάση παράγοντες όπως οι προσιτές τιμές, η επιθυμία, τα ακαδημαϊκά πρότυπα και οι προοπτικές απασχόλησης.
10. Σεούλ
Η μητρόπολη της Σεούλ, στη Νότια Κορέα, δεν φαντάζει προφανής επιλογή για έναν υποψήφιο φοιτητή, αλλά οι σημαντικές ευκαιρίες απασχόλησης για τους αποφοίτους βοηθούν την πόλη να μπει στο top 10.Σεούλ
9. Βερολίνο
Το Βερολίνο μπήκε -και όχι άδικα- στο top 10 της κατάταξης των καλύτερων φοιτητικών πόλεων τόσο για την ποιότητα ζωής όσο και για την οικονομική προσιτότητα. Είναι επίσης ο ιδανικός προορισμός για τους ανήσυχους περιβαλλοντικά μαθητές: Υπολογίζεται ότι το 44% της πρωτεύουσας της Γερμανίας αποτελείται από πάρκα, χώρους αναψυχής, δάση και ποτάμια.Βερολίνο
8. Χονγκ-Κονγκ
Η ποιότητα ζωής αλλά και η αγορά εργασίας με τις χιλιάδες ανοικτές θέσεις οδηγούν το Χονγκ Κονγκ στην όγδοη θέση της φετινής κατάταξης, αλλά τα ακριβά ενοίκια μπορεί να αποτελέσουν εμπόδιο για μερικούς σπουδαστές. Εστιατόρια και εμπορικά κέντρα παραμένουν ανοικτά μέχρι πολύ αργά στο Χονγκ Κονγκ.Χονγκ-Κονγκ
7. Μόντρεαλ
Όλες οι καναδικές πόλεις διαθέτουν εκπληκτική ποιότητα ζωής, αλλά το προτέρημα του Μόντρεαλ είναι η μίξη των φοιτητών του, αφού προσελκύει έναν τεράστιο αριθμό φοιτητών από όλο τον πλανήτη.Μόντρεαλ
6. Σιγκαπούρη
Η Σιγκαπούρη είναι ιδανική πόλη για έναν φοιτητή και όπως γράφει ο Guardian, με μια μικρή βελτίωση στα πανεπιστήμια της πόλης θα μπορούσε στο μέλλον να κατακτήσει την πρώτη θέση.Σιγκαπούρη
5. Λονδίνο
Παρά το γεγονός ότι έχει σχεδόν κορυφαία βαθμολογία όσον αφορά τη μίξη των φοιτητών, την ποιότητα ζωής και τον τεράστιο αριθμό κορυφαίων πανεπιστημίων, τα ακριβά ενοίκια έχουν “ρίξει” το Λονδίνο από την τρίτη θέση πέρυσι και τη δεύτερη πριν από δύο χρόνια.Λονδίνο
4. Σίδνεϊ
Η μεγαλύτερη πόλη της Αυστραλίας δεν έχει πολύ καλό σκορ μόνο όσον αφορά τα κορυφαία της πανεπιστήμια ή τις προσιτές τιμές. Ηποιότητα ζωής, όπως και ο ήλιος προσελκύουν φοιτητές από όλο τον κόσμο. Το Σίδνεϊ επίσης είναι ότι πρέπει για όσους θέλουν να σπουδάσουν σχέδιο μόδας, αφού είναι η μόνη πόλη στον κατάλογο που διαθέτει ετήσια επίδειξη μόδας για πάπιες.Σίδνεϊ
3. Τόκιο
Το Τόκιο έχει βαθμολογηθεί ως εξαιρετικά ελκυστικό για τους φοιτητές, με την κορυφαία βαθμολογία να λαμβάνει η ποιότητα ζωής. Είναι πολύ καλό για προοπτικές απασχόλησης μεταπτυχιακών, ωστόσο η έλλειψη διεθνών φοιτητών, του κόστισε μια θέση φέτος.Τόκιο
2. Μελβούρνη
Η Μελβούρνη είναι το ιδανικό μέρος για φοιτητές και αυτό φαίνεται από την βαθμολογία της. Πήρε άριστα για τις προοπτικές απασχόλησης, για τη μίξη των φοιτητών και την καλή ποιότητα ζωής.Μελβούρνη
1. Παρίσι
Δεκαοκτώ πανεπιστήμια που μπορούν να ανταγωνιστούν όλα τα υπόλοιπα στην παγκόσμια σκηνή, καλή ποιότητα ζωής και μια ισχυρή αγορά εργασίας. Το Παρίσι κρατά στα χέρια του την πρώτη θέση για τρίτη συνεχόμενη χρονιά.

Σε δημόσια διαβούλευση έδωσε σήμερα ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Χριστόφορος Βερναρδάκης το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση και την επιλογή προϊσταμένων στο Δημόσιο με τίτλο: «Διαφάνεια, Αξιοκρατία και Αποτελεσματικότητα της Δημόσιας Διοίκησης». Να σημειωθεί ότι η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι την Πέμπτη 10/12/2015 και ώρα 12:00, ενώ, σύμφωνα με το υπουργείο, τις επόμενες ημέρες θα αναρτηθεί και η αιτιολογική έκθεση προκειμένου να διευκολυνθεί περαιτέρω η διαδικασία της διαβούλευσης.
Σύμφωνα με νομοσχέδιο (άρθρο 17) Τα κριτήρια αξιολόγησης των υπαλλήλων όλων των κατηγοριών κατατάσσονται στις εξής διακεκριμένες κατηγορίες:
Ι. Γνώση του αντικειμένου ενδιαφέρον και δημιουργικότητα
IΙ. Υπηρεσιακές σχέσεις και συμπεριφορά.
ΙΙΙ. Αποτελεσματικότητα
Για την αξιολόγηση προϊσταμένων οργανικών (άρθρο 18) στα κριτήρια προστίθενται και οι  Διοικητικές ικανότητες.
Ι. ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ, ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ
  1. Διοικητική ικανότητα, επαγγελματική επάρκεια, δυνατότητα εφαρμογής των γνώσεων και της εμπειρίας κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του.
  2. Ολοκληρωμένη γνώση του διοικητικού έργου του φορέα (Υπουργείου, αυτοτελούς δημόσιας υπηρεσίας ή ν.π.δ.δ.)
3.Επίδειξη ενδιαφέροντος, ανάπτυξη δεξιοτήτων και αφοσίωση κατά την εκτέλεση των υπηρεσιακών καθηκόντων.
  1. Πρωτοβουλία, Καινοτομίες (ιδίως: ανάπτυξη δεξιοτήτων, ιεράρχηση προτεραιοτήτων, οργάνωση κινήτρων στους/στις υφιστάμενους/ες, συντονισμός και προγραμματισμός του έργου).
  2. Eκπόνηση σχετικών μελετών, άρθρων ή προτάσεων και βράβευση τέτοιων εργασιών.
6.Ανάληψη ευθυνών και ικανότητα άσκησης πολλαπλών καθηκόντων συναφών προς τη φύση της υπηρεσίας. Ιεράρχηση προτεραιοτήτων, συντονισμός και προγραμματισμός του έργου
IΙ. ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
  1. Επικοινωνία και άριστη συνεργασία με συνυπηρετούντες στην ίδια ή άλλη υπηρεσιακή μονάδα, υπαλλήλους
  2. Συμπεριφορά προς τους πολίτες σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις καθώς και άμεση εξυπηρέτηση των αναγκών τους στα πλαίσια της νομιμότητας.
ΙII. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
9.Ποσοτική και ποιοτική εργασιακή απόδοση (ιδίως: διαχείριση κρίσεων, αναβάθμιση εργασιακού περιβάλλοντος, προστιθέμενη αξία διοικητικού έργου)
  1. Βαθμός επίτευξης των στόχων της ατομικής στοχοθεσίας και συμμετοχής στη στοχοθεσία του Τμήματος.
  2. Στο υπ’ αριθμ. 8 κριτήριο αξιολογούνται μόνο οι υπάλληλοι που λόγω των αρμοδιοτήτων τους έρχονται σε επικοινωνία με το κοινό. Το υπ’ αριθμ. 10 κριτήριο βαθμολογείται, μόνο εφόσον έχουν τεθεί στόχοι για το έτος που αφορά η αξιολόγηση.
  3. Κάθε επί μέρους κριτήριο αξιολόγησης βαθμολογείται από τους αξιολογητές με ένα ακέραιο βαθμό, που κατά την αντικειμενική κρίση αρμόζει στο αντίστοιχο κριτήριο για τον αξιολογούμενο. Η κλίμακα των βαθμών ορίζεται από το 0 έως το 100, με ανώτατο βαθμό τον αριθμό 100 και κατώτατο τον αριθμό 0.
  4. Με βαθμό από 90 έως 100 βαθμολογούνται οι άριστοι υπάλληλοι, οι οποίοι έχουν επιδείξει όλως εξαιρετική απόδοση στα καθήκοντα τους. Ως όλως εξαιρετική επίδοση νοείται η προσφορά έργου υψηλού επιπέδου από τον αξιολογούμενο, από το οποίο προέκυψε σημαντικό όφελος για την Υπηρεσία. Για τη βαθμολογία με βαθμό 90 και άνω απαιτείται η κατάθεση από τους αξιολογητές ειδικής αιτιολογίας της βαθμολογίας αυτής για τα κριτήρια αξιολόγησης, με καταγραφή πραγματικών στοιχείων και δεδομένων που την στοιχειοθετούν και εξετάζεται υποχρεωτικά από την Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης του άρθρου 21.
  5. Με βαθμό από 75 έως 89 βαθμολογούνται οι πολύ επαρκείς υπάλληλοι, οι οποίοι μπορούν να ανταποκριθούν πλήρως στις απαιτήσεις της υπηρεσίας τους, μπορούν να αντιμετωπίσουν κάθε υπηρεσιακό ζήτημα και περιστασιακά μόνο ενδεχομένως να χρειάζονται ελάχιστη υποβοήθηση στο έργο τους.
  6. Με τους βαθμούς 60 έως 74 βαθμολογούνται οι καλοί υπάλληλοι που επιδιώκουν σταθερά να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της υπηρεσίας, αλλά υπολείπονται των παραπάνω κριτηρίων.
  7. Με τους βαθμούς 50 έως 59 βαθμολογούνται οι μη ιδιαίτερα επαρκείς υπάλληλοι, οι οποίοι αποδίδουν κάτω του συνηθισμένου μέτρου και μπορεί να χρειάζονται υποβοήθηση στο έργο τους.
  8. Με τους βαθμούς 40 έως 49 βαθμολογούνται οι μέτριοι υπάλληλοι οι οποίοι κατά κανόνα χρειάζονται υποβοήθηση στο έργο τους.
  9. Με τους βαθμούς 25 έως 39 βαθμολογούνται οι ανεπαρκείς υπάλληλοι.
  10. Με τους βαθμούς 1 έως 24 βαθμολογούνται οι ακατάλληλοι για τη συγκεκριμένη Υπηρεσία υπάλληλοι.
  11. Βαθμολογία κάτω του βαθμού εξήντα (60) πρέπει υποχρεωτικά να αιτιολογείται ειδικά και να θεμελιώνεται σε πραγματικά περιστατικά και αντικειμενικά στοιχεία και δεδομένα του προσωπικού μητρώου του υπαλλήλου, όπως η επιβολή πειθαρχικών ποινών, δυσμενών παρατηρήσεων των προϊσταμένων του ή άλλων αντικειμενικών στοιχείων που να καταδεικνύουν προδήλως μειωμένη ανταπόκριση στα υπηρεσιακά καθήκοντα. Εάν ελλείπουν παρόμοια υποστηρικτικά στοιχεία της δυσμενούς βαθμολογίας, ο υπάλληλος δύναται να ασκήσει ένσταση στην ειδική επιτροπή Αξιολόγησης του άρθρου 21, κατά τη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 20.
  12. α) Το κριτήριο 10 βαθμολογείται ανάλογα με τον βαθμό ανταπόκρισης των υπαλλήλων στη στοχοθεσία του τμήματος και στην ατομική τους στοχοθεσία και απαιτείται πάντοτε ειδική και τεκμηριωμένη αιτιολογία.
Πριν από τη βαθμολόγηση του κριτηρίου αυτού προηγείται, υπό την ευθύνη και την προεδρία του οικείου προϊσταμένου Διεύθυνσης, σύγκληση της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος του άρθρου 23 για τη συλλογική αξιολόγηση και ατομική αυτοαξιολόγηση κάθε υπαλλήλου, σε σχέση με τη στοχοθεσία του. Η αυτοαξιολόγηση δεν καταλήγει σε πρόταση βαθμολογίας κάθε υπαλλήλου, αλλά εντοπίζει προβλήματα και επιτεύγματα του τμήματος και λαμβάνεται υπόψη από τον αξιολογητή για την διαμόρφωση της αιτιολογίας της βαθμολογίας του.
β) Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος, το εν λόγω κριτήριο δε βαθμολογείται, εφόσον δεν έχει προηγηθεί διαδικασία στοχοθεσίας, σύμφωνα με το νόμο αυτό.
  1. Μετά την οριστικοποίηση των εκθέσεων αξιολόγησης, η αρμόδια Διεύθυνση Προσωπικού/Διοικητικού γνωστοποιεί την έκθεση αξιολόγησης στον αξιολογούμενο.
Κριτήρια και διαδικασία αξιολόγησης προϊσταμένων οργανικών Μονάδων (άρθρο 18)
  1. Τα κριτήρια αξιολόγησης των προϊσταμένων οργανικών μονάδων κατατάσσονται στις εξής διακεκριμένες κατηγορίες:
Ι. Γνώση του αντικειμένου, αντίληψη, ενδιαφέρον και δημιουργικότητα.
IΙ. Υπηρεσιακές σχέσεις και συμπεριφορά
ΙΙΙ. Διοικητικές ικανότητες
ΙV. Αποτελεσματικότητα
  1. Κάθε κατηγορία κριτηρίων αναλύεται στα εξής επί μέρους κριτήρια:
Ι. ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ, ΑΝΤΙΛΗΨΗ, ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΚΑΙ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ
  1. Επαγγελματική επάρκεια. Αξιολογείται η γνώση του αντικειμένου της δημόσιας διοίκησης, η ικανότητα οργάνωσης του ατομικού και συλλογικού φόρτου εργασίας και η ευθυκρισία.
  2. Αντίληψη και ικανότητα λύσης προβλημάτων. Αξιολογείται η ορθή σύλληψη των προβλημάτων, η ικανότητα αντίληψης σύνθετων καταστάσεων και θέση προτεραιοτήτων, η πρόβλεψη και έγκαιρη αντιμετώπιση συνεπειών και η ορθή διαχείριση κρίσεων.
  3. Πρωτοβουλία – Καινοτομίες. Αξιολογείται η ανάπτυξη δημιουργικών και πρακτικών λύσεων, η δυνατότητα για συνεχή βελτίωση της απόδοσης και δημιουργικότητας και η εισαγωγή και αποδοχή καινοτόμων μεθόδων.
IΙ. ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
4.Συμπεριφορά προς πολίτες. Εξυπηρέτηση του κοινού.
5.Επικοινωνία και συνεργασία με τους προϊσταμένους .
  1. Επικοινωνία και συνεργασία με τους υφισταμένους .
Αξιολογείται η ικανότητα ακριβούς και σαφούς επικοινωνίας, προφορικής και γραπτής, η ικανότητα διαπραγμάτευσης αλλά και αντίληψης των προβλημάτων επικοινωνίας, η επίδειξη σεβασμού στη διαφορετικότητα.
ΙΙΙ. ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
  1. Ικανότητα να προγραμματίζει, οργανώνει, συντονίζει και ελέγχει τις εργασίες της μονάδας του. Αξιολογείται η ηγετική ικανότητα, ιδίως ως προς την προετοιμασία μελλοντικών στελεχών και την κατανομή έργου στο προσωπικό ευθύνης τους.
  2. Ικανότητα να καθοδηγεί, ενημερώνει, παρακινεί τους υπαλλήλους και αναπτύσσει τις επαγγελματικές και προσωπικές τους δυνατότητες.
  3. Ικανότητα αντικειμενικής και αμερόληπτης αξιολόγησης.
  4. Ικανότητα λήψης αποτελεσματικών αποφάσεων, ιδίως σε συνθήκες κρίσης.
ΙV. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
11.Βαθμός επίτευξης των στόχων της ατομικής στοχοθεσίας.
  1. Στο υπ’ αριθμ. 4 κριτήριο αξιολογούνται μόνο οι Προϊστάμενοι, των οποίων οι οργανικές μονάδες έρχονται σε επικοινωνία με το κοινό. Το υπ’ αριθμ. 11 κριτήριο βαθμολογείται μόνον εφόσον έχουν τεθεί στόχοι για το έτος που αφορά η αξιολόγηση.
  2. Κάθε επί μέρους κριτήριο αξιολόγησης βαθμολογείται από τους αξιολογητές με ένα ακέραιο βαθμό που, κατά την αντικειμενική κρίση, αρμόζει στο αντίστοιχο κριτήριο για τον αξιολογούμενο. Η κλίμακα των βαθμών ορίζεται από το 0 έως το 100, με ανώτατο βαθμό τον αριθμό 100 και κατώτατο τον αριθμό 0.
  3. Με βαθμό από 90 έως 100 βαθμολογούνται οι άριστοι προϊστάμενοι, των οποίων οι οργανικές μονάδες έχουν σημειώσει κατά την περίοδο αξιολόγησης όλως εξαιρετικές επιδόσεις. Ως όλως εξαιρετική επίδοση
νοείται η υψηλού επιπέδου ικανότητα συντονισμού της οργανικής μονάδας για την επίτευξη συγκεκριμένων προδιαγεγραμμένων στόχων από τους οποίους προέκυψε σημαντικό όφελος για τον φορέα. Για τη βαθμολογία με βαθμό από 90 και πάνω απαιτείται η παράθεση από τους αξιολογητές ειδικής αιτιολογίας της βαθμολογίας αυτής για τα κριτήρια αξιολόγησης, με καταγραφή πραγματικών στοιχείων που την δικαιολογούν και εξετάζεται υποχρεωτικά από την Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης του άρθρου 21 .
  1. Με τους βαθμούς 75 έως 89 βαθμολογούνται από τους αξιολογητές όσοι θεωρούνται πολύ επαρκείς προϊστάμενοι οι οποίοι μπορούν να ανταποκριθούν πλήρως στις απαιτήσεις της Υπηρεσίας τους και να αντιμετωπίσουν κάθε υπηρεσιακό ζήτημα, με τους βαθμούς 60 έως 74 οι απλώς επαρκείς προϊστάμενοι, με τους βαθμούς 50 έως 59 οι μη ιδιαίτερα επαρκείς προϊστάμενοι, με τους βαθμούς 40-49 οι μέτριοι προϊστάμενοι, με τους βαθμούς 25-39 οι ανεπαρκείς προϊστάμενοι και με τους βαθμούς 1 έως 25 οι ακατάλληλοι για την Υπηρεσία προϊστάμενοι. Για βαθμολογία μικρότερη των 60 βαθμών πρέπει υποχρεωτικά να αιτιολογείται ειδικά και να βασίζεται σε πραγματικά περιστατικά και αντικειμενικά στοιχεία του προσωπικού μητρώου του υπαλλήλου, όπως η επιβολή πειθαρχικών ποινών, δυσμενών παρατηρήσεων των προϊσταμένων του ή άλλων αντικειμενικών στοιχείων που να καταδεικνύουν προδήλως μειωμένη ανταπόκριση στα υπηρεσιακά καθήκοντα. Ο υπάλληλος δύναται να ασκήσει ένσταση στην ειδική επιτροπή του άρθρου 21.
  2. Το κριτήριο 11 βαθμολογείται ανάλογα με τον βαθμό ανταπόκρισης του προϊσταμένου στην ατομική στοχοθεσία του. Η βαθμολογία αυτή αποτελείται από το άθροισμα δύο επιμέρους βαθμολογιών με όμοια κλίμακα από 1 έως 50, βάσει ειδικής πάντοτε αιτιολογίας. Η πρώτη τίθεται από τον αξιολογητή και η δεύτερη από τον άμεσο προϊστάμενο του τελευταίου. Σε περίπτωση αξιολόγησης προϊσταμένων Διευθύνσεων και Γενικών Διευθύνσεων, ο αρμόδιος αξιολογητής βαθμολογεί με κλίμακα 1-100.
  3. Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος, το εν λόγω κριτήριο δεν βαθμολογείται, εάν δεν έχει προηγηθεί διαδικασία στοχοθεσίας, σύμφωνα με το νόμο αυτό.
  4. Κάθε προϊστάμενος/η αξιολογείται και από τους άμεσους υφισταμένους του, εφόσον αυτοί είναι τουλάχιστον τρεις. Ο/Η προϊστάμενος/η Διεύθυνσης αξιολογείται από τους προϊσταμένους Τμήματος και εάν αυτοί είναι λιγότεροι από τρεις από το σύνολο των υπαλλήλων της διεύθυνσης. Ο προϊστάμενος επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης αξιολογείται από τους προϊσταμένους επιπέδου Διεύθυνσης και Τμήματος που υπάγονται στη Γενική Διεύθυνση.
Η κατά τα ανωτέρω αξιολόγηση από τους υφισταμένους πραγματοποιείται βάσει ανώνυμου ερωτηματολογίου, το οποίο καταρτίζεται από την οικεία Διεύθυνση Προσωπικού/Διοικητικού. Το ερωτηματολόγιο αυτό περιλαμβάνει τα κριτήρια: Ικανότητα διοίκησης και διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, ικανότητα αποτελεσματικής καθοδήγησης των υφισταμένων, υπηρεσιακές σχέσεις και συμπεριφορά, ικανότητα διαχείρισης κρίσεων, ανάληψη ευθύνης, δεκτικότητα στην εισαγωγή νέων μεθόδων και νέων τεχνολογιών. Επί των κριτηρίων αυτών αξιολογούν οι υφιστάμενοι τον προϊστάμενό τους βάσει της παρακάτω κλίμακας: 90 – 100: Άριστος, 75 – 89: πολύ επαρκής, 60 – 74: επαρκής, 50 – 59 όχι τόσο επαρκής, 40 – 49: μέτριος, 25 – 39: ανεπαρκής, 1 – 24: ακατάλληλος. Κάθε κριτήριο βαθμολογείται ξεχωριστά.
Συνέντευξη
Στην αξιολόγηση περιλαμβάνεται (άρθρο 19) και Συμβουλευτική Συνέντευξη η οποία πραγματοποιείται πριν από την ολοκλήρωση της αξιολόγησης από τον άμεσα ιεραρχικά προϊστάμενο.  «Σε περίπτωση αξιολόγησης του υπάλληλου με μέσο όρο βαθμολογίας της έκθεσης μικρότερο του εξήντα (60) συμπληρώνονται υποχρεωτικά από τον αξιολογητή στο έντυπο αξιολόγησης τα μέτρα βελτίωσης της απόδοσης του αξιολογούμενου».
Όπως προβλέπεται από το ν/σ (άρθρο 21) σε κάθε Υπουργείο, Γενική ή Ειδική Γραμματεία Υπουργείου, Αποκεντρωμένη Διοίκηση, Περιφέρεια ή αυτοτελή δημόσια υπηρεσία και σε κάθε νομικό πρόσωπο δημόσιου δικαίου, το οποίο έχει δικό του υπηρεσιακό συμβούλιο, σ υ σ τ ή ν ε τ α ι Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης, η οποία συγκροτείται κατά περίπτωση με απόφαση του οικείου Υπουργού ή του οικείου Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Η εν λόγω Επιτροπή αποτελείται από τον Προϊστάμενο Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικής Υποστήριξης ή αρμοδιότητας θεμάτων προσωπικού, από έναν Προϊστάμενο Γενικής Διεύθυνσης του οικείου φορέα και από έναν Προϊστάμενο Γενικής Διεύθυνσης έτερου φορέα με ισάριθμους ομόβαθμους αναπληρωτές τους από τον οικείο ή από έτερους φορείς».
Ποιοι είναι οι αξιολογητές
Αξιολογητές των υπαλλήλων και των προϊσταμένων οργανικών μονάδων κατά τις διατάξεις του παρόντος είναι οι δύο ιεραρχικά προϊστάμενοί τους με τον τρόπο που ορίζεται στο επόμενο άρθρο. Στην περίπτωση των Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων, αξιολογητές είναι ο οικείος Υπουργός, ο Αναπληρωτής Υπουργός και ο Γενικός Γραμματέας ή τα δύο ανώτερα μονοπρόσωπα διοικητικά όργανα της Υπηρεσίας. Αν δεν υπάρχουν, αξιολογητής είναι μόνο το ανώτερο μονοπρόσωπο διοικητικό όργανο. Στην περίπτωση των Προϊσταμένων Διευθύνσεων, όπου ελλείπει θέση Γενικού Διευθυντή, αξιολογητές είναι τα δύο ανώτερα μονοπρόσωπα διοικητικά όργανα της Υπηρεσίας. Όπου δεν υπάρχει δεύτερος ιεραρχικά προϊστάμενος, την αξιολόγηση διενεργεί αποκλειστικά ο ένας.
Ποιοι (δεν) αξιολογούνται (άρθρο 14)
1.Στις διατάξεις του συστήματος αξιολόγησης του παρόντος Κεφαλαίου υπάγονται οι τακτικοί πολιτικοί υπάλληλοι και οι υπάλληλοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (Ι.Δ.Α.Χ.):
α) του Δημοσίου,
β) των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) πρώτου και δεύτερου
βαθμού,
γ) των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.), συμπεριλαμβανομένου του Οργανισμού Γεωργικών Ασφαλίσεων (Ο.Γ.Α),
δ) το προσωπικό των Ανεξάρτητων Αρχών, της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς και της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων,
ε) οι υπάλληλοι των Περιφερειακών Ενώσεων Δήμων (Π.Ε.Δ.), της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Ε.) και της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝ.Π.Ε.),
στ) οι υπάλληλοι των νομικών προσώπων της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού και των λοιπών εκκλησιών, δογμάτων και κατά το άρθρο 13 του Συντάγματος γνωστών θρησκειών, που επιβαρύνουν τον Κρατικό Προϋπολογισμό.
  1. Στις διατάξεις του συστήματος αξιολόγησης του παρόντος Κεφαλαίου δεν υπάγονται:
α) οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
β) οι θρησκευτικοί λειτουργοί των νομικών προσώπων της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού και των λοιπών εκκλησιών, δογμάτων και κατά το άρθρο 13 του Συντάγματος γνωστών θρησκειών, που επιβαρύνουν τον Κρατικό Προϋπολογισμό,
γ) οι υπάλληλοι και λειτουργοί που δεν εμπίπτουν ευθέως στις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου και οι κατηγορίες υπαλλήλων ή λειτουργών που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του Μέρους Β` του ν. 3205/2003 (Α` 297).
Πώς γίνεται η Βαθμολογική διάρθρωση θέσεων
  1. Οι θέσεις προσωπικού της κατηγορίας Ειδικών θέσεων (ΕΘ) κατατάσσονται στους βαθμούς πρώτο (1ο) και δεύτερο (2ο).
  2. Οι θέσεις των κατηγοριών Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ), Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ), Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ) και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (ΥΕ) κατατάσσονται σε πέντε (5) συνολικά βαθμούς ως ακολούθως:
Βαθμός Α΄
Βαθμός Β΄
Βαθμός Γ΄
Βαθμός Δ΄
Βαθμός Ε΄.
  1. Οι θέσεις των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ κατατάσσονται στους βαθμούς Δ΄, Γ΄, Β΄ και Α΄, από τους οποίους κατώτερος είναι ο Δ΄ και ανώτερος ο Α΄.
Οι θέσεις της κατηγορίας ΥΕ κατατάσσονται στους βαθμούς Ε΄, Δ΄, Γ΄ και Β΄, από τους οποίους κατώτερος είναι ο Ε΄ και ανώτερος ο Β΄.
  1. Εισαγωγικός βαθμός των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ είναι ο βαθμός Δ΄ και της κατηγορίας ΥΕ ο βαθμός Ε΄. Για τους κατόχους διδακτορικού διπλώματος εισαγωγικός βαθμός είναι ο Β΄, στον οποίον κατατάσσονται με διαπιστωτική πράξη. Για τους κατόχους μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών εισαγωγικός βαθμός είναι ο Γ΄, στον οποίον κατατάσσονται με διαπιστωτική πράξη. Για τους αποφοίτους της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α) εισαγωγικός βαθμός είναι ο Β΄. Ο χρόνος φοίτησης στην Ε.Σ.Δ.Δ.Α. υπολογίζεται ως πλεονάζων στο Β΄ βαθμό. Για τους αριστούχους προσμετράται ένα επιπλέον έτος στον ίδιο βαθμό. Η παραμονή στον κατά περίπτωση εισαγωγικό βαθμό υποχρεωτικά διαρκεί για δύο συναπτά έτη τουλάχιστον ανεξαρτήτως των τυπικών προσόντων που διαθέτει ο υπάλληλος.
  2. Οι θέσεις όλων των βαθμών των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ και ΥΕ είναι σε
κάθε κατηγορία οργανικά ενιαίες.
Πώς κατατάσσονται οι υπάλληλοι από 1.1.2016
  1. Οι υπάλληλοι, που υπηρετούν κατά την έναρξη της ισχύος του παρόντος, κατατάσσονται την 1/1/2016 αυτοδικαίως στους βαθμούς της κατηγορίας που υπηρετούν, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 80 και 82 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ., όπως τροποποιούνται με τον παρόντα νόμο, με εξαίρεση τη διάταξη της παρ. 5 του άρθρου 82 και με βάση τον συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας, που έχει αναγνωριστεί για τη βαθμολογική ή τη μισθολογική τους εξέλιξη. Τυχόν πλεονάζων χρόνος θεωρείται ότι διανύθηκε στο βαθμό κατάταξης που προβλέπεται με τον παρόντα νόμο.
  2. Για την κατάταξη σύμφωνα με την παράγραφο 1 δεν υπολογίζονται:
– ο χρόνος της αργίας που επήλθε είτε εξαιτίας ποινικής δίωξης που κατέληξε σε οποιαδήποτε καταδίκη είτε εξαιτίας πειθαρχικής δίωξης που κατέληξε σε πειθαρχική ποινή τουλάχιστον προστίμου αποδοχών τριών (3) μηνών,
– ο χρόνος της αδικαιολόγητης αποχής από τα καθήκοντα,
– ο χρόνος της προσωρινής παύσης,
– ο χρόνος της άδειας άνευ αποδοχών που δεν αποτελεί χρόνο πραγματικής
δημόσιας υπηρεσίας,
– ο χρόνος της αναστολής άσκησης καθηκόντων εφόσον στη συνέχεια ο
υπάλληλος τέθηκε σε αργία,
– το χρονικό διάστημα κατά το οποίο στερήθηκε ο υπάλληλος το δικαίωμα για προαγωγή,
– χρονικό διάστημα ίσο προς το μισό του απαιτούμενου προς προαγωγή χρόνου, σε περίπτωση επιβολής της πειθαρχικής ποινής του υποβιβασμού.
  1. Για την κατάταξη, σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο, στο συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας δεν υπολογίζεται το μισό του πέραν της δεκαετίας χρόνου, που διανύθηκε με τυπικό προσόν κατώτερης κατηγορίας.
  2. Υπάλληλοι, οι οποίοι υπηρετούν σε κατηγορία χωρίς να κατέχουν το απαιτούμενο τυπικό προσόν, κατατάσσονται στους βαθμούς της κατηγορίας που υπηρετούν, με προσθήκη ενός (1) έτους στον χρόνο που απαιτείται για προαγωγή στον επόμενο βαθμό με εξαίρεση τον εισαγωγικό βαθμό.
  3. Για την κατάταξη, που προβλέπεται από τις διατάξεις των προηγούμενων παραγράφων του παρόντος άρθρου, εκδίδονται διαπιστωτικές πράξεις, που δεν δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Κριτήρια και διαδικασία επιλογής προϊσταμένων (άρθρο 85)
  1. Για την επιλογή προϊσταμένων λαμβάνονται υπόψη τέσσερις ομάδες κριτηρίων: α) Μοριοδότηση βάσει τυπικών, εκπαιδευτικών προσόντων και προσόντων επαγγελματικής κατάρτισης, β) Μοριοδότηση βάσει εμπειρίας και άσκησης καθηκόντων ευθύνης, γ) Μοριοδότηση βάσει αξιολόγησης και, δ) Μοριοδότηση βάσει συνέντευξης
  2. Για την τελική μοριοδότηση ο συνολικός αριθμός των μορίων κάθε κατηγορίας πολλαπλασιάζεται με τον εξής συντελεστή, ανά θέση ευθύνης:
-Για τη θέση προϊσταμένου Τμήματος με συντελεστή βαρύτητας 40 % για την ομάδα κριτηρίων (α), 20% για την ομάδα κριτηρίων (β), 20% για την ομάδα κριτηρίων (γ), 20% για την ομάδα κριτηρίων (δ)
-Για τη θέση προϊσταμένου Διεύθυνσης με συντελεστή βαρύτητας 35% για την ομάδα κριτηρίων (α), 20% για την ομάδα κριτηρίων (β), 20% για την ομάδα κριτηρίων (γ) και 25% για την ομάδα κριτηρίων (δ)
-Για τη θέση προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης με συντελεστή βαρύτητας 30% για την ομάδα κριτηρίων (α), 20% για την ομάδα κριτηρίων (β), 20% για την ομάδα κριτηρίων (γ) και 30% για την ομάδα κριτηρίων (δ).
  1. Η επιλογή των προϊσταμένων Γενικής Διεύθυνσης γίνεται από το Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Προϊσταμένων (ΕΙ.Σ.Ε.Π.), που συγκροτείται από τον Γενικό Γραμματέα του οικείου Υπουργείου, από δύο (2) μέλη του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.), έναν (1) λειτουργό του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους με βαθμό Νομικού Συμβούλου και ένα (1) μέλος του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.) με ειδικότητα στη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού. Το ΕΙ.Σ.Ε.Π. προεδρεύεται από το αρχαιότερο μέλος του ΑΣΕΠ. Η επιλογή των Προϊσταμένων Διεύθυνσης ή αντίστοιχου ή ενδιάμεσου (μεταξύ Διεύθυνσης και Τμήματος) επιπέδου οργανικής μονάδας γίνεται από το Συμβούλιο Επιλογής Προϊσταμένων (ΣΕΠ) το οποίο συγκροτείται από το Γενικό Γραμματέα του οικείου Υπουργείου, από έναν Προϊστάμενο Γενικής Διεύθυνσης του οικείου Υπουργείου, έναν λειτουργό του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους με βαθμό Νομικού Συμβούλου και δύο μέλη του ΑΣΕΠ. Το ΣΕΠ προεδρεύεται από το αρχαιότερο μέλος του ΑΣΕΠ. Η επιλογή των Προϊσταμένων Τμήματος, ή αντίστοιχου επιπέδου οργανικής μονάδας καθώς και αυτοτελών γραφείων γίνεται από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο του άρθρου 159, βάσει κριτηρίων που αξιολογούνται ως ακολούθως:
α. Τα Τυπικά – Εκπαιδευτικά προσόντα μοριοδοτούνται ως εξής:
– Ο βασικός τίτλος σπουδών του υποψηφίου με 100 μόρια
– Ο δεύτερος τίτλος σπουδών, εφόσον είναι της ίδιας εκπαιδευτικής
βαθμίδας με το βασικό τίτλο σπουδών με 30 μόρια,
– Ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών, ετήσιας τουλάχιστον διάρκειας με 150
μόρια και ο δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος με 30 μόρια,
– Η επιτυχής αποφοίτηση από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και
Αυτοδιοίκησης με 250 μόρια
– Το διδακτορικό δίπλωμα με 300 μόρια
– Οι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών και τα διδακτορικά
διπλώματα προκειμένου να μοριοδοτηθούν κατά τα ανωτέρω πρέπει να είναι
συναφή με τα αντικείμενα της προκηρυσσόμενης θέσης. Η συνάφεια, όπου
δεν έχει ήδη κριθεί, κρίνεται με αιτιολογία από το αρμόδιο συμβούλιο επιλογής
προϊσταμένων.
– Η πιστοποιημένη από το ΕΚΔΔΑ επιμόρφωση του υπαλλήλου μοριοδοτείται
με 10 μόρια ανά σεμινάριο επιμόρφωσης με ανώτατο όριο τα 60 μόρια. Για τη
βαθμολογία του κριτηρίου της πιστοποιημένης επιμόρφωσης που
προβλέπεται, λαμβάνεται υπόψη η επιμόρφωση κατά την τελευταία δεκαετία..
– Η πιστοποιημένη γλωσσομάθεια μοριοδοτείται ως εξής:
– Η άριστη γνώση κάθε γλώσσας της Ευρωπαϊκής Ένωσης με 20 μόρια και με ανώτατο όριο τα 60 μόρια
– Η άριστη γνώση κάθε γλώσσας άλλων χωρών εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης με 10 μόρια και με ανώτατο όριο τα 20 μόρια.
– Όλα τα ανωτέρω προσόντα πρέπει να αποδεικνύονται κατά τα οριζόμενα στο Π.Δ. 50/2001, όπως ισχύει.
– Το σύνολο των μορίων που μπορεί να λάβει ένας υποψήφιος από τα Τυπικά – Εκπαιδευτικά προσόντα δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 1000 μόρια.
β. Η Εργασιακή – Διοικητική Εμπειρία μοριοδοτείται ως εξής:
– Ο χρόνος υπηρεσίας στο δημόσιο ή σε συναφή θέση στον ιδιωτικό τομέα, όπου προβλέπεται σε διάταξη προγενέστερου νόμου: 25 μόρια για κάθε έτος με ανώτατο όριο τα 33 έτη για το δημόσιο τομέα και 25 μόρια για κάθε έτος με ανώτατο όριο τα 7 έτη για τον ιδιωτικό τομέα. Χρόνος υπηρεσίας μεγαλύτερος του εξαμήνου λογίζεται ως πλήρες έτος.
Το σύνολο των μορίων που μπορεί να λάβει ένας υποψήφιος από την Εργασιακή – Διοικητική Εμπειρία δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 1000 μόρια.
γ. Αξιολόγηση
Η βαθμολογία του κριτηρίου της αξιολόγησης που προβλέπεται εξάγεται με βάση τον μέσο όρο των εκθέσεων αξιολόγησης της τελευταίας τριετίας όπως προβλέπεται από του παρόντος. Ειδικά κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου δεν λαμβάνεται υπόψη η αξιολόγηση. Το σύνολο των μορίων που μπορεί να λάβει ένας υποψήφιος από την Αξιολόγηση δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 1000 μόρια.
δ. Δομημένη (Λυσιτελής) Συνέντευξη
  1. Η δομημένη συνέντευξη διενεργείται από τα αρμόδια Συμβούλια των άρθρων 157, 158 και 159.
  2. Σκοπός της δομημένης συνέντευξης είναι το Συμβούλιο να διαμορφώσει γνώμη για την προσωπικότητα, την ικανότητα και την καταλληλότητα του υποψηφίου για την άσκηση των καθηκόντων της θέσης ευθύνης για την οποία κρίνεται. Κατά το στάδιο αυτό λαμβάνονται υπόψη τα στοιχεία του προσωπικού μητρώου του υπαλλήλου, τα οποία περιλαμβάνονται στο
βιογραφικό σημείωμα του υποψηφίου, η αίτηση υποψηφιότητας, και η δήλωση ενδιαφέροντος.
  1. Η δομημένη συνέντευξη περιλαμβάνει δύο θεματικές ενότητες: α) Συζήτηση επί ερωτήσεων σχετικών με τη γνώση του αντικειμένου του φορέα, της οργάνωσης και λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης γενικότερα σε σχέση και με τις ανάλογες δεξιότητες και προσόντα του υποψηφίου, όπως προκύπτουν από το βιογραφικό του. β) Ανάπτυξη ενός υποθετικού σεναρίου (situational interview) που έχει ως σκοπό να αξιολογήσει τις διοικητικές ικανότητες του υποψηφίου να προγραμματίζει, να συντονίζει, να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, να λαμβάνει αποτελεσματικές αποφάσεις και να διαχειρίζεται κρίσεις.
  2. Για τη βαθμολόγηση λαμβάνονται υπόψη, επίσης, οι επικοινωνιακές και διευθυντικές δεξιότητες και εμπειρίες, η ικανότητα διαχείρισης χρόνου, τα χαρακτηριστικά ηγεσίας ιδίως υπό συνθήκες πίεσης, η ικανότητα συντονισμού ομάδων εργασίας και η δημιουργικότητα του υποψηφίου.
  3. Κάθε σκέλος της συνέντευξης βαθμολογείται με ανώτατο όριο βαθμολόγησης τα 500 μόρια. Το περιεχόμενο της συνέντευξης αναφέρεται συνοπτικά στο πρακτικό του Συμβουλίου, το οποίο είναι στη διάθεση όλων των υποψηφίων, χωρίς την παράλειψη κρίσιμων και ουσιαστικών σημείων και η βαθμολογία για τον κάθε υποψήφιο ξεχωριστά αιτιολογείται συνοπτικά από το κάθε μέλος ως προς κάθε ένα από τα δύο σκέλη της.
  4. Την τελική βαθμολογία του κριτηρίου της συνέντευξης αποτελεί ο μέσος όρος του βαθμού των μελών του ΕΙ.Σ.Ε.Π., του Σ.Ε.Π. και του Υπηρεσιακού Συμβουλίου αντίστοιχα.
  5. Το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης έχει την ευθύνη της οργάνωσης ερωτήσεων και θεμάτων, τα οποία περιλαμβάνουν αναπτύξεις υποθετικών σεναρίων και εφαρμογών, κατά την έννοια του νόμου αυτού. Οι ερωτήσεις και τα θέματα συνοδεύονται από ενδεικτικές απαντήσεις και είναι εντοπισμένες στο αντικείμενο κάθε υπουργείου ή δημόσιας υπηρεσίας. Ο Πρόεδρος του Υπηρεσιακού Συμβουλίου ενημερώνει το ΕΚΔΔΑ για τις ημέρες σύγκλησης του Συμβουλίου κατά τις οποίες θα διενεργηθούν συνεντεύξεις.
  6. Το σύνολο των μορίων που μπορεί να λάβει ένας υποψήφιος από τη συνέντευξη δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 1000 μόρια.
ε. Βαθμολόγηση
Το συνολικό αποτέλεσμα της μοριοδότησης κάθε ομάδας κριτηρίω νανά υποψήφιο πολλαπλασιάζεται με τον αντίστοιχο συντελεστή βαρύτητας, και εξάγεται το συνολικό άθροισμα. Η συνολική βαθμολογία των κριτηρίων εξάγεται με προσέγγιση δύο δεκαδικών ψηφίων.
Τι ισχύει μέχρι την επιλογή προϊσταμένων (άρθρο 30)
Μεταβατικές διατάξεις
  1. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου:
α) Έως την επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων σύμφωνα με τις, διατάξεις του παρόντος νόμου ή ειδικών διατάξεων, καθήκοντα προϊσταμένων εξακολουθούν να ασκούν οι κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου προϊστάμενοι.
β) Η θητεία των ανωτέρω προϊσταμένων λήγει αυτοδικαίως με την επιλογή και τοποθέτηση προϊσταμένων σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου.
γ) Η κατά τα ανωτέρω επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων γίνεται με τις προϋποθέσεις του άρθρου 84 του Υ.Κ., όπως αντικαταστάθηκε με τον παρόντα νόμο. Για την επιλογή λαμβάνονται υπόψη τα κριτήρια του άρθρου 85 του Υ.Κ., όπως αντικαταστάθηκε με τον παρόντα νόμο και διεξάγεται η διαδικασία της περίπτωσης γ) της παραγράφου 3 του άρθρου 86.
Ιδιαίτερα για την πρώτη εφαρμογή του παρόντος νόμου δεν εφαρμόζεται το κριτήριο γ (μοριοδότηση βάσει αξιολόγησης) της παραγράφου 3 του άρθρου
  1. Για την τελική μοριοδότηση ο συνολικός αριθμός των μορίων κάθε κατηγορίας πολλαπλασιάζεται με τον εξής συντελεστή ανά θέση ευθύνης
Προϊστάμενος Τμήματος: 40% για την ομάδα κριτηρίων α, 25% για την ομάδα κριτηρίων β, και 35% για την ομάδα κριτηρίων δ.
Προϊστάμενος Διεύθυνσης: 40% για την ομάδα κριτηρίων α, 25% για την ομάδα κριτηρίων β, 35% για την ομάδα κριτηρίων δ,
Προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης: 40% για την ομάδα κριτηρίων α, 25% για την ομάδα κριτηρίων β, 35% για την ομάδα κριτηρίων δ.
  1. α) Λήγει αυτοδικαίως η θητεία των μελών, εκτός των αιρετών εκπροσώπων, των Υπηρεσιακών Συμβουλίων που συγκροτήθηκαν στα Υπουργεία μετά την έναρξη ισχύος των οικείων οργανικών διατάξεων.
β) Συγκροτούνται με απόφαση του καθ’ ύλην αρμοδίου Υπουργού Υπηρεσιακά Συμβούλια μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από τη δημοσίευση του παρόντος, τα οποία είναι πενταμελή και αποτελούνται από:
βα) Τρεις (3) μόνιμους υπαλλήλους, που έχουν τοποθετηθεί ως Προϊστάμενοι
Διεύθυνσης, έχουν τον περισσότερο χρόνο άσκησης καθηκόντων προϊσταμένου Διεύθυνσης, υπάγονται στην αρμοδιότητα του Υπηρεσιακού Συμβουλίου και υπηρετούν στην έδρα του ή στο Νομό Αττικής, για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια που εδρεύουν στο νομό αυτό.
ββ) Δύο (2) αιρετούς εκπροσώπους των υπαλλήλων με βαθμό Α΄ των
κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ.
3.Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος συστήματος επιλογής προϊσταμένων, προκηρύσσονται αρχικά οι θέσεις προϊσταμένων Γενικής Διεύθυνσης. Η διαδικασία επιλογής και τοποθέτησης αυτών ολοκληρώνεται εντός δύο μηνών από την δημοσίευση του παρόντος νόμου. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής και τοποθέτησης προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων, συγκροτούνται τα Σ.Ε.Π. προκειμένου να προβούν στην επιλογή και τοποθέτηση προϊσταμένων Διευθύνσεων. Η διαδικασία επιλογής και τοποθέτησης προϊσταμένων Διευθύνσεων ολοκληρώνεται εντός τεσσάρων μηνών από το χρόνο έναρξής της. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής και τοποθέτησης προϊσταμένων Διευθύνσεων, συνεδριάζουν τα Υπηρεσιακά Συμβούλια προκειμένου να προβούν στις κατά τον παρόντα νόμο προβλεπόμενες ενέργειες για την επιλογή προϊσταμένων Τμημάτων. Η διαδικασία επιλογής και τοποθέτησης προϊσταμένων Τμημάτων ολοκληρώνεται εντός τεσσάρων μηνών από την τοποθέτηση προϊσταμένων Διευθύνσεων.
Εθνικό Μητρώο Επιτελικών Στελεχών Δημόσιας
Με το νομοσχέδιο (άρθρο 1) συστήνεται Εθνικό Μητρώο Επιτελικών Στελεχών Δημόσιας Διοίκησης το οποίο τηρείται ηλεκτρονικά από το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ), και σε αυτό εντάσσονται υποψήφιοι/ες για την κάλυψη διοικητικών θέσεων αυξημένης ευθύνης.
aftodioikisi.gr

Δύσκολη φαίνεται να είναι η πρόγνωση του καιρού μέσω των μοντέλων πρόγνωσης καιρού για το χρονικό διάστημα από τις 10-25 Δεκεμβρίου.
Για ακόμα μία φορά ισχυρός αντικυκλώνας θα κάνει την εμφάνιση του στην Μεσόγειο και την κεντρική Ευρώπη, εμποδίζοντας την οργάνωση κακοκαιριών τόσο στη χώρα μας όσο και στην κεντρική και δυτική Ευρώπη. Όλα τα οργανωμένα χαμηλά βαρομετρικά θα διέρχονται μέσω της Αγγλίας και της Σκανδιναβίας μέχρι τουλάχιστον και τις 6-7 Δεκεμβρίου, δίνοντας σε αυτές τις περιοχές της Ευρώπη ισχυρές βροχές και χιονοπτώσεις καθώς και ψύχος.
Ο αντικυκλώνας αυτός που λειτουργεί για όσους δεν γνωρίζουν όπου και αν οργανώνεται, ως εμποδιστής δημιουργίας βροχών, χιονιού και γενικότερα φέρνει καλοκαιρία, θα καθίσει μέχρι τουλάχιστον και τις 6-7 Δεκεμβρίου στην περιοχή μας. Θα έχουμε επομένως καλό καιρό ως το ανωτέρω χρονικό διάστημα.
Τα μοντέλα πρόγνωσης καιρού δείχνουν να τα έχουν ”χαμένα” όσον αφορά την πρόβλεψη του καιρού για το χρονικό διάστημα 10-25 Δεκεμβρίου και έτσι δεν μπορεί να προβλεφθεί ακριβώς τι καιρός θα επικρατήσει μέσα στις εορτές.
Αφού αναλύσαμε όλα τα μοντέλα πρόγνωσης καιρού και τα προγνωστικά στοιχεία, βλέπουμε την τάση για κακοκαιρία μέσα στο χρονικό διάστημα 10-25 Δεκεμβρίου, όπου ο αντικυκλώνας που θα έχουμε θα καταρρεύσει όχι σε όλη τη Μεσόγειο αλλά μόνο στη χώρα μας και τα Βαλκάνια, στέλνοντας κρύο ως και ψύχος με χιόνια και βροχές από τη βόρεια Ευρώπη όπου όπως προαναφέραμε, εκεί ο καιρός θα είναι ήδη επιδεινωμένος και έτσι τα συστήματα με αυτό το σπάσιμο του αντικυκλώνα, θα βρουν δίοδο και θα κατέβουν πιο νότια ως και την Ελλάδα.
Ουσιαστικά, η πιθανή τάση του καιρού μέχρι και τις 25 Δεκεμβρίου σε όλη την Ελλάδα, είναι η εξής: Καλοκαιρία με άνοδο της θερμοκρασίας 1-10 Δεκεμβρίου και επιδείνωση του καιρού περίπου το διάστημα 11-12 με 24-25 Δεκεμβρίου, με κρύο, βροχές και χιόνια ακόμα και σε περιοχές της βόρειας και κεντρικής Ελλάδας με χαμηλό υψόμετρο.
Πηγή: Tromaktiko/newsnowgr.com
Θα περάσει φέτος ο Άη-Βασίλης από το παλιό εργοστάσιο φωταερίου; Τι περίεργο συμβαίνει και δεν μπορεί να μοιράσει τα δώρα του;

Το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου υποδέχεται και φέτος τις γιορτές μ’ ένα μοναδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τους μικρούς του φίλους! Τα παιδιά μαθαίνουν την ιστορία του φωτισμού, ανακαλύπτουν την ιδιαίτερη σχέση του εργοστασίου φωταερίου της Αθήνας με τα Χριστούγεννα και βοηθούν τον Άη-Βασίλη να μοιράσει τα δώρα του κατασκευάζοντας μικρές καμινάδες από πηλό!
Ένα χριστουγεννιάτικο παραμύθι, εικαστικό εργαστήρι και πολλή φαντασία συνθέτουν τα «Χριστούγεννα με φωταέριο», που πραγματοποιείται καθημερινά για σχολικές ομάδες από τις 30 Νοεμβρίου ως τις 23 Δεκεμβρίου.
Απευθύνεται σε:
Σχολικές ομάδες παιδιών 4-8 ετών
Διάρκεια προγράμματος: 40 λεπτά
Κόστος συμμετοχής: 5€/άτομο
(Στο κόστος συμπεριλαμβάνεται η είσοδος στο Christmas Factory και η συμμετοχή στα διαδραστικά εργαστήρια Santa’s House, Toy’s Factory και Sweet Factory)
Ημέρες Διεξαγωγής:
Καθημερινά από 30 Νοεμβρίου ως 23 Δεκεμβρίου 2015
Κρατήσεις και Πληροφορίες:
Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου
Τηλ.: 210 3475535, 210 3461589, 210 3475518
Fax: 210 3413228
Οργή των θαυμαστών της Καρντάσιαν: Κιμ πόσο photoshop πια;
Οι φωτογραφίες της Κιμ Καρντάσιαν, που καλυμμένη με μπογιά πόζαρε γυμνή σε τοπίο ερήμου είχαν κάνει το γύρο του κόσμου. Κιμ είναι αυτή εξάλλου...
Οι εικόνες είχαν δημοσιευτεί σε ένα επεισόδιο του Keeping Up With the Kardashians, πριν από μερικούς μήνες.

Όπως είχε ανακοινώσει τότε η σελέμπριτι, τράβηξε τις φωτογραφίες γιατί προσπαθούσε να μείνει έγκυος και ήθελε να απαθανατίσει εικόνες του σώματος της πριν από αυτό το γεγονός.
Η Καρντάσιαν δημοσίευσε τώρα τις φωτογραφίες αυτές στην προσωπική της ιστοσελίδα. Όμως ξεσήκωσε την οργή των θαυμαστών της αφού οι φωτογραφίες είναι η... χαρά του photoshop.
Τα σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οργιάζουν και είναι διόλου κολακευτικά!


 



Το σίριαλ με το The Pirate Bay συνεχίζεται με μια πολύ ενδιαφέρουσα εξέλιξη από τις δικαστικές αίθουσες της Σουηδίας. Αρκετοί θα θυμάστε ότι πριν από περίπου 1 χρόνο είχε γίνει επιδρομή της σουηδικής Αστυνομίας και κατάσχεση των servers, αν και μετά από 2 μήνες ξανάρχισε η λειτουργία του στο original domain.

Τώρα έρχεται στο προσκήνιο η απόφαση του δικαστηρίου που έκρινε ότι οι κάτοχοι των πνευματικών δικαιωμάτων δεν μπορούν να πιέσουν καμία σουηδική πάροχο τηλεπικοινωνιών (ISP) να μπλοκάρει την πρόσβαση στην ιστοσελίδα!

Η δικογραφία αφορούσε την κοινή αγωγή των Universal Music, Sony Music, Warner Music, Nordisk Film και Swedish Film Industry εναντίον του παρόχου Bredbandsbolaget, την οποία κατηγόρησαν ότι επιτρέπει την πειρατεία στους πελάτες της επειδή αρνήθηκε να μπλοκάρει το The Pirate Bay.

Η πάροχος Bredbandsbolaget αρνήθηκε να συμμορφωθεί με το αίτημα των εναγόντων δηλώνοντας κατηγορηματικά ότι ο ρόλος της είναι απλά να παρέχει πρόσβαση στο Internet και να διασφαλίζει την ελεύθερη μετάδοση της πληροφορίας.

Μετά από έναν μήνα δικαστικής διαμάχης, το δικαστήριο απεφάνθη πανηγυρικά υπερ του παρόχου αφήνοντας παράλληλα στην ησυχία του το The Pirate Bay, από την άποψη ότι οι πάροχοι δεν είναι υποχρεωμένοι να μπλοκάρουν την πρόσβαση. Επιπλέον, οι ενάγοντες κλήθηκαν να πληρώσουν αποζημίωση ύψους $160.000 στην Bredbandsbolaget για τα έξοδα του δικαστηρίου.

Να σημειωθεί ότι η απόφαση θα περάσει από εφετείο στις 18 Δεκεμβρίου.

Πηγή: techgear.gr
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!