Μπορεί η εικονική πραγματικότητα ν' αντιμετωπίσει τη σκληρή πραγματικότητα του bullying;
Μια ομάδα φοιτητών του ΑΠΘ πίστεψαν ότι σίγουρα μπορεί να βοηθήσει και στο πλαίσιο του πρότζεκτ "Amanda" ξεκίνησαν ένα κοινωνικό παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας, που στην ουσία δίνει στον χρήστη τη δυνατότητα να μπει εικονικά στη θέση του θύματος, του θύτη ή του απλού θεατή σε ένα περιστατικό σχολικού εκφοβισμού.
Οι χρήστες φορώντας τη συσκευή εικονικής πραγματικότητας περιηγούνται σε ένα εικονικό "μουσείο", παρακολουθώντας και αλληλεπιδρώντας με το διαδραστικό περιεχόμενο της εφαρμογής, ενώ ταυτόχρονα ειδικοί αισθητήρες καταγράφουν τις αντιδράσεις του χρήστη παραλλάσσοντας την εμπειρία του κάθε ενός ανάλογα με τις αντιδράσεις του.
Το αποτέλεσμα είναι μοναδικό, τόσο για τα θύματα του σχολικού εκφοβισμού, όσο και για όλους όσους το παρακολουθούν, καθώς το περιεχόμενο της εφαρμογής είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον και μοναδικό.
Παράλληλα υπάρχουν συμπληρωματικές εφαρμογές που μελετώνται από εκπαιδευτικούς και ψυχολόγους, βοηθώντας όλους όσους μετέχουν στην εφαρμογή να κατανοήσουν καλύτερα το συγκεκριμένο φαινόμενο με σκοπό την αποτελεσματική αντιμετώπιση του.
Το πρότζεκτ Amanda φιλοξενείται στη ΔΕΘ, στο περίπτερο 17, όπου στεγάζονται το αφιέρωμα e-gaming και το Φεστιβάλ Τέχνης, Επιστήμης και Τεχνολογίας και κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να φορέσει τα ειδικά γυαλιά VR και να ζήσει την εμπειρία.
«Έπειτα από το ταξίδι της ομάδας του ΑΠΘ στο Σιάτλ της Αμερικής και τη μεγάλη διάκριση της στους παγκόσμιους τελικούς του διαγωνισμού "Microsoft Imagine Cup 2016" και την πρώτη θέση στην κατηγορία "World Citizenship", η “Amanda” καλεί το κοινό που θα επισκεφτεί την ΔΕΘ να δοκιμάσει και να περιηγηθεί στον εικονικό κόσμο της εφαρμογή για να αποκτήσουν την πιο συναρπαστική εμπειρία αφύπνισης κατά του μπούλινγκ» τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η επικεφαλής της ενότητας egaming της 81η ΔΕΘ που φιλοξενείται η συγκεκριμένη εφαρμογή, Γιώτα Γεράκου.
Οι τέσσερις φοιτητές που δημιούργησαν την εφαρμογή είναι οι Βασίλης Μπαλτατζής, Μαργαρίτα Μπίντση, Γιώργος Σχινάς και Ηλίας Χρυσοβέργης του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΑΠΘ, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή και μέντορά τους, Λεόντιου Χατζηλεοντιάδη.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ