Κυριακή, 24 Μαΐου 2020


Γενναία κίνητρα και τεράστια επιδότηση για την αγορά όχι μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και σκούτερ και ποδηλάτων, στο πλαίσιο του προγράμματος για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, την ενεργοποίηση νέου προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον» το φθινόπωρο με αυξημένο προϋπολογισμό και την χάραξη Εθνικού Σχεδίου Αναδασώσεων εξήγγειλε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κωστής Χατζηδάκης, κατά τη διαδικτυακή συζήτηση ONNED talks, με θέμα «Η πράσινη ατζέντα της κυβέρνησης», που διοργάνωσε η Οργάνωση Νεολαίας της Νέας Δημοκρατίας χθες το βράδυ.
Μάλιστα, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας παρουσίασε συνοπτικά την πράσινη ατζέντα της κυβέρνησης που περιλαμβάνει την απολιγνιτοποίηση, την προώθηση της ενεργειακής εξοικονόμησης και της ηλεκτροκίνησης, την εκπόνηση και υλοποίηση ενός Εθνικού Σχεδίου Αναδασώσεων, την ανακύκλωση, τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων και την γενικότερη προώθηση του ποδηλάτου, αλλά και την απόσυρση των πλαστικών μια χρήσης. «Όλα αυτά δεν είναι θεωρίες. Είναι πολιτική που ξεκίνησε να εφαρμόζεται και που θα γίνει ακόμα πιο ορατή τις επόμενες μέρες, αλλά και τους επόμενους μήνες», υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης.
«Για την ηλεκτροκίνηση έχουμε ξεκινήσει και εργαζόμαστε από το φθινόπωρο και δεν αποκλείεται ακόμα και μέσα στον Ιούνιο να παρουσιαστεί για διαβούλευση το σχετικό νομοσχέδιο. Νομίζω ότι το πιο βασικό στην ηλεκτροκίνηση είναι να υπάρχουν οι υποδομές φόρτισης, τα «ηλεκτρονικά βενζινάδικα», οι φορτιστές πρώτα στα κεντρικά σημεία και μετά και σε άλλα.
Στο σχεδιασμό μας έχουμε αποφασίσει να υπάρχει ένα ειδικό πρόγραμμα για την ηλεκτροκίνηση. Έχουν βρεθεί τα χρήματα που θα προέλθουν από το Ταμείο των Ρύπων και θα είναι αρκετά. Με αυτά θα κινητροδοτηθεί η αγορά, όχι μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και ηλεκτρικών σκούτερ και ηλεκτρικών ποδηλάτων. Η επιδότηση για τα ΙΧ δεν θα είναι κλιμακωτή, δεν θα συναρτάται δηλαδή με την αξία του αυτοκινήτου. Θα είναι συγκεκριμένη και θα ισχύει για όλους τους τύπους αυτοκινήτων.
Συγκριτικά με την επιδότηση από το κράτος για την αγορά ηλεκτρικού ΙΧ, η ενίσχυση για την αγορά σκούτερ ή ποδηλάτου θα είναι μεγαλύτερη ποσοστιαία και πιο ωφέλιμη για τον αγοραστή. Θέλουμε οι νέοι να είναι πρωταγωνιστές στο πέρασμα στη νέα εποχή. Τα ηλεκτρικά ΙΧ, σκούτερ και ποδήλατα δεν είναι πολυτέλεια, αλλά καθημερινότητα».
Αυτό επί της ουσίας σημαίνει ότι το ποσό με το οποίο θα επιδοτούνται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι σταθερό ανεξαρτήτως τύπου ή αξίας, γεγονός που πρόκειται να ευνοήσει τις πιο προσιτές προτάσεις στις οποίες η ποσοστιαία μείωση της τιμής τους θα είναι μεγαλύτερη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδας δεν πρόκειται να συνδεθεί με κάποιο είδος «απόσυρσης» αυτοκινήτων, χωρίς ωστόσο βέβαια να μπορεί κανείς να αποκλείσει το ενδεχόμενο να «τρέξει» κάποιο πρόγραμμα επιδοτούμενης απόσυρσης ρυπογόνων οχημάτων με σκοπό την ενίσχυση του ρυθμού ανανέωσης του γερασμένου στόλου αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.
Αποκαλυπτικός για το ύψος των κινήτρων ήταν και ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ κ. Γιώργος Βασιλάκης. Οπως αποκάλυψε μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, το ύψος των κινήτρων θα είναι αντίστοιχο της Γερμανίας και της Ολλανδίας ενώ για τους ιδιοκτήτες Ταξί ή για επαγγελματικό όχημα οι επιδοτήσεις θα είναι διπλάσιες. Οι επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικού οχήματος στη Γερμανία κυμαίνονται έως 6.000 ευρώ ενώ στην Ολλανδία η επιδότηση είναι έως 5.000 ευρώ. Οπότε η επιδότηση στην Ελλάδα αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 6.000 και 5.000 ευρώ και για τους επαγγελματίες θα διπλασιάζεται και θα κυμαίνεται μεταξύ 12.000 και 10.000 ευρώ!
Όσον αφορά στην απόσυρση που ακούγεται ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ ξεκαθάρισε ότι θα αφορά μόνο όσους αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο οι οποίοι αν αποσύρουν και κάποιο παλαιό όχημα ταυτόχρονα θα λαμβάνουν κάποια επιπλέον επιδότηση.
Ο κ. Γιώργος Βασιλάκης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι: «Παρά την πτώση που κατέγραψαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων εξαιτίας του κορωνοϊού υπάρχει μια αισιοδοξία.
Είναι σαφές ότι για πρώτη φορά η χώρα μας αποκτά υπουργείο Περιβάλλοντος! Έως τώρα οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν ασχολούνταν με το περιβάλλον αλλά με την ενέργεια. Τώρα έχουμε ένα υπουργείο Περιβάλλοντος το οποίο όντως έχει βάλει κάτω και έχει δημιουργήσει κάποια κίνητρα τα μισά εξ αυτών υπάρχουν και για αυτό καταγράφεται μια αύξηση στα υβριδικά αυτοκίνητα και τώρα ετοιμάζονται τα κίνητρα για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Τα ηλεκτρικά είναι μηδενικών ρύπων και μηδενικού ήχου. Τώρα τον Ιούνιο ετοιμάζονται στο υπουργείο Περιβάλλοντος να ανακοινώσουν τα κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και σε μία συνάντηση που είχαμε στο Υπουργείο με μεγάλη μας έκπληξη είδαμε τα κίνητρα που θα δοθούν καθώς τα επίπεδα επιδότησης είναι πολύ υψηλά και κυμαίνονται στα επίπεδα της Γερμανίας, Ολλανδίας. Πάρα πολλά χρήματα για να βοηθηθεί κάποιος να αγοράσει ένα ηλεκτρικό όχημα.
Αυτό περιμένουμε να δουλέψει. Βέβαια δεν περιμένουμε οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αποτελέσουν ξαφνικά ένα μεγάλο ποσοστό της αγοράς καθώς είναι σχετικά ακριβά.
Το σχέδιο που έχουν επεξεργαστεί προβλέπει 1.500 πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων φέτος, δηλαδή 2% της αγοράς και 3.500 μονάδες το 2021 αλλά από εκεί και πέρα να αυξάνονται πολύ.
Αυτά που ακούστηκαν για την απόσυρση αφορά μόνο αυτούς τους λίγους που θα αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο και σε περίπτωση που θα αποσύρουν και κάποιο παλαιό όχημα ταυτόχρονα θα πάρουν κάποια επιπλέον χρήματα. Αλλά μιλάμε για 1.500 περιπτώσεις και η αγορά πέρυσι έκλεισε στις 115.000 αυτοκίνητα κάτι που προφανώς δεν θα γίνει φέτος ούτε τα μισά περίπου αλλά δεν μιλάμε για μια γενικευμένη απόσυρση.
Όσον αφορά στα Ταξί και τα επαγγελματικά οχήματα τα κίνητρα τα οποία κάνουν πάρα πολλά χιλιόμετρα μέσα στην πόλη θα είναι διπλάσια από εκείνα των ιδιωτών καταναλωτών! Τα κίνητρα θα είναι πολύ μεγάλα».

Αλλάζει και πάλι το σκηνικό του καιρού. Μετά τον καύσωνα και τις βροχές, η θερμοκρασία επανήλθε σε κανονικά για την εποχή επίπεδα. Ωστόσο, σύμφωνα με τον παρουσιαστή καιρού της ΕΡΤ, οι ψυχρές μάζες στις αρχές της εβδομάδας που έρχεται θα φέρουν ακόμη και χιόνια στα ορεινά.
Ο προγνώστης καιρού Σάκης Αρναούτογλου παρουσίασε στο Facebook τις χαμηλές θερμοκρασίες που σημειώθηκαν πανελλαδικά το πρωί του Σαββάτου, έως και κοντά στο μηδέν, υπογραμμίζοντας την πιθανότητα να δούμε μέχρι και χιόνια, στις κορυφές των βουνών της βόρειας Ελλάδας, την ερχόμενη Τρίτη και Τετάρτη.
«Αρκετά χαμηλές οι πρωινές θερμοκρασίες σήμερα (Σάββατο 23/5) σε αρκετά ορεινά τμήματα της κεντρικής και βόρειας Ελλάδας πλησιάζοντας μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και το… μηδέν, ενώ οι προγνώσεις για την ερχόμενη Τρίτη και την Τετάρτη επιμένουν ακόμα και για ένα δυνατό πασπάλισμα χιονιού στις κορυφές βουνών της βόρειας Ελλάδας».


Ο ένας στους έξι ασθενείς που ανέρρωσε από Covid-19 (ποσοστό 16%) και πήρε εξιτήριο από το νοσοκομείο, βγήκε ξανά θετικός σε τεστ για τον κορονοϊό SARS-CoV-2 έως τρεις εβδομάδες αργότερα. Αυτό σημαίνει ότι ίσως -αλλά όχι σίγουρα- θα μπορούσε να τον μεταδώσει στους γύρω του, σύμφωνα με μια μικρή κινεζική μελέτη, από την οποία πάντως είναι δύσκολο να εξαχθούν σαφή συμπεράσματα.
Οι ερευνητές του Κανονικού Πανεπιστημίου της Χουνάν, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό “ JAMA Network Open”, παρακολούθησαν 60 ενήλικες ασθενείς με μέση ηλικία 46 ετών και με επιβεβαιωμένη λοίμωξη Covid-19, οι οποίοι είχαν πάρει εξιτήριο από το νοσοκομείο και στη συνέχεια παρέμειναν σε 14ήμερη καραντίνα στο σπίτι τους, ενώ κανένας πια δεν είχε συμπτώματα της νόσου.
Οι ασθενείς υποβλήθηκαν ξανά σε μοριακά τεστ (RT-PCR) με λήψη δείγματος από το φάρυγγα και τη μύτη. Οι δέκα από τους 60 βρέθηκαν θετικοί στον κορονοϊό, παρόλο που είχε περάσει διάστημα τεσσάρων έως 24 ημερών από την έξοδο τους από το νοσοκομείο.
Δεν είναι η πρώτη φορά που επιστήμονες βρίσκουν ότι ο νέος ιός μπορεί να παραμείνει στο σώμα για εβδομάδες μετά την ανάκαμψη και εν απουσία συμπτωμάτων. Νοτιοκορεάτες επιστήμονες έχουν κάνει την εκτίμηση ότι δεν πρόκειται ούτε για επαναλοίμωξη, ούτε για πραγματική επιβίωση του ιού στο σώμα, αλλά -τουλάχιστον σε κάποιες περιπτώσεις- πρόκειται για μια «παραπλάνηση» του μοριακού τεστ, το οποίο ανιχνεύει απλώς ακίνδυνα τμήματα του αδρανοποιημένου πλέον κορονοϊού.
Σε κάθε περίπτωση και, δεδομένης της χαλάρωσης των περιορισμών και της επικείμενης επανάληψης των τουριστικών ροών και άλλων διασυνοριακών μετακινήσεων, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το ενδεχόμενο ότι ένα νέο θετικό τεστ ενός ανθρώπου που είχε προ καιρού αναρρώσει από Covid-19, δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι μπορεί ακόμη να μολύνει άλλους. Πάντως δεν μπορούν να αποκλείσουν και αυτό το ενδεχόμενο οι επιστήμονες, αν δεν υπάρξουν μεγαλύτερες μελέτες και διενέργεια περισσότερων τεστ σε ιαθέντες και κυρίως αν δεν γίνει απλώς ανίχνευση του γενετικού υλικού του κορονοϊού, αλλά απομόνωση του στο εργαστήριο, ώστε να διαπιστωθεί κατά πόσο συνεχίζει να είναι μολυσματικός σε αυτά τα άτομα που παραμένουν θετικά στο διαγνωστικό επανέλεγχο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ



Έχουν όμορφα χρώματα, υπέροχο φόντο και αποπνέουν μια ηρεμία που σίγουρα τη χρειαζόμαστε έπειτα από αυτή τη δύσκολη παγκοσμίως άνοιξη. Πάμε να γνωρίσουμε επτά πανέμορφες λίμνες του πλανήτη;
Tekapo, Νέα Ζηλανδία
Η πανέμορφη αυτή λίμνη είναι το όνειρο ενός φωτογράφου καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, αλλά κυρίως τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο. Τότε είναι που γεμίζει με πολύχρωμα λούπινα στις όχθες της, με χρώματα όπως ροζ, μοβ, μπλε, κίτρινο, πορτοκαλί και άσπρο, να δημιουργούν ένα υπέροχο τοπίο.


Yamanaka, Ιαπωνία
Η γιαπωνέζικη αυτή λίμνη είναι από τις πιο διάσημες, λόγω της καρτ-ποσταλικής θέας που έχει στο όρος Fuji. Πέραν τούτου, όμως, είναι ιδιαίτερη γιατί φιλοξενεί μεγάλο αριθμό κύκνων και οι τουρίστες λατρεύουν την ξενάγηση με πλοιάριο, ώστε να τους δουν από κοντά.
Λίμνη Βαϊκάλη, Ρωσία
Η ρώσικη αυτή λίμνη είναι γνωστή για πολλούς λόγους. Εκτός του ότι είναι η πιο βαθιά του κόσμου, είναι και η πιο παλιά, αλλά και η λίμνη με τον περισσότερο όγκο, σύμφωνα με το Smithsonian Magazine. Το μέσο βάθος της φτάνει τα 744 μέτρα, ενώ εκεί συναντάμε και το μοναδικό είδος φώκιας γλυκού νερού, τη nerpa.
Λίμνες Plitvice, Κροατία
Στην κεντρική Κροατία, το Εθνικό Πάρκο Plitvice Lakes θεωρείται ως ένα από τα πιο όμορφα εθνικά πάρκα της Ευρώπης. Φημίζεται για τους βραχώδεις σχηματισμούς, τις 16 τιρκουάζ λίμνες, τις σπηλιές και τους καταρράκτες που κόβουν την ανάσα. Το πανέμορφο αυτό τοπίο, όμως, έχει αιματηρό ιστορικό, αφού εκεί ξέσπασαν οι πρώτοι πυροβολισμοί το 1991 στον πόλεμο της Ανεξαρτησίας της Κροατίας έναντι στη Γιουγκοσλαβία.
Laguna Colorada, Βολιβία
Όχι, δεν σας γελούν τα μάτια σας. Η λίμνη αυτή είναι μια λίμνη άλατος στα 4.267 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας και έχει όντως κόκκινο χρώμα. Το χρώμα της προέρχεται κυρίως από κόκκινα φύκια που συναντώνται εκεί, ενώ συχνός επισκέπτης είναι και το σπάνιο puna φλαμίνγκο, όπως και τα αλπακά, τα λάμα, οι αλεπούδες των Άνδεων και φυσικά οι… Instagram-ικοί τουρίστες.
Νεκρά Θάλασσα, Ιορδανία και Ισραήλ
Αυτή η μεγάλη λίμνη με αλμυρό νερό που βρίσκεται στα σύνορα Ιορδανίας και Ισραήλ έχει τέτοια ιστορική, γεωγραφική και θρησκευτική σημασία, όσο λίγες. Διατηρεί θεραπευτικές ιδιότητες και λέγεται «Νεκρά» λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς της σε αλάτι, η οποία δεν επιτρέπει σε φυτά, ψάρια και άλλα είδη ζωής να επιβιώσουν στα νερά της. Μικρότεροι οργανισμοί, πάντως, όπως βακτήρια, έχουν βρεθεί σε κρατήρες στον πυθμένα της. Ονομάζεται «θάλασσα», αλλά στην ουσία είναι λίμνη, με τον Ιορδάνη ποταμό να εκβάλλει σε αυτή. Συγκρατεί όλο το νερό και δεν ρέει σε άλλες λίμνες, θάλασσες ή ωκεανούς. Είναι σχεδόν 10 φορές πιο αλμυρή από τον ωκεανό.
Pehoe, Χιλή
Αποτελεί μέρος του Εθνικού Πάρκου της Παταγονίας Torres del Paine και εκτός από την υπέροχη θέα στα βουνά που την περικυκλώνουν, εκεί συναντά κανείς και τα ζώα προς εξαφάνιση guanacos, που είναι «ξαδερφάκια» της καμήλας. Μαζί τους συχνάζουν και αλπακά, όπως και λάμα, όπως συμβαίνει γενικά στη Νότια Αμερική.
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!