Τρίτη 1 Μαρτίου 2016


Ερευνητές από τη Βρετανία, τη Γερμανία και την Κίνα ανακοίνωσαν ότι ανακάλυψαν ένα απολίθωμα ενός περίεργου πλάσματος, που ζούσε πριν από περίπου 520 εκατομμύρια χρόνια και διέθετε το αρχαιότερο κεντρικό νευρικό σύστημα που έχει ποτέ εντοπισθεί.

Το απολίθωμα βρέθηκε στη νότια Κίνα και είναι τόσο καλοδιατηρημένο, που είναι ορατά τα επιμέρους μικροσκοπικά νεύρα. Η σχετική δημοσίευση, με επικεφαλής τον δρα Χαβιέ Ορτέγκα-Χερνάντεθ του Τμήματος Ζωολογίας του Πανεπιστημίου του Κέμπριτζ, έγινε στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS).

Το ζώο, που έμοιαζε με μαλακόστρακο (αστακό) και φέρει το περίπλοκο επιστημονικό όνομα Chengjiangocaris kunmingensis, έζησε στη διάρκεια της λεγόμενης «Κάμβριας έκρηξης», μίας περιόδου ταχείας εξέλιξης και μαζικής εμφάνισης νέων ειδών ζώων πριν περίπου μισό δισεκατομμύριο χρόνια. Ήταν ένας πρόγονος των σύγχρονων αρθρόποδων, μιας ομάδας που περιλαμβάνει τα μαλακόστρακα, τα έντομα και τις αράχνες, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο.

Κατά την τελευταία πενταετία έχουν έλθει στο φως μερικώς απολιθωμένα νευρικά συστήματα διαφόρων ειδών, κυρίως εγκεφάλων, ποτέ όμως ενός τόσο καλά διατηρημένου κεντρικού νευρικού συστήματος.

Η συντριπτική πλειονότητα των απολιθωμάτων που έχουν βρει οι παλαιοντολόγοι, αφορά οστά και άλλα σκληρά μέρη του σώματος, όπως δόντια ή εξωσκελετούς. Είναι υπερβολικά σπάνιο να βρεθούν απολιθώματα νευρικού συστήματος και άλλων μαλακών ιστών.

Το κεντρικό νευρικό σύστημα συντονίζει όλες τις νευρικές και κινητικές λειτουργίες ενός οργανισμού. Στα σπονδυλτωτά συνίσταται από τον εγκέφαλο και το νωτιαίο μυελό. Στα αρθρόποδα, αντί μυελού, υπάρχει μια σειρά από συνδεδεμένα σφαιρικά γάγγλια, που θυμίζουν αλυσίδα.

Το Chengjiangocaris kunmingensis είχε μια τέτοια νευρική χορδή που διέτρεχε το σώμα του, με κάθε «κρίκο» της αλυσίδας να ελέγχει και ένα ξεχωριστό ζεύγος ποδιών.
real.gr

Ερευνητές στις ΗΠΑ αξιοποιούν πλέον την εικονική πραγματικότητα για να βοηθήσουν άτομα εξαρτημένα από τα ναρκωτικά, προκειμένου να απεξαρτηθούν.

Οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Χιούστον στο Τέξας, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, δοκιμάζουν μία ειδική κάσκα εικονικής πραγματικότητας, που φορούν στο κεφάλι τους όσοι συμμετέχουν στο πρόγραμμα.

Το σύστημα δημιουργεί το λεγόμενο «σπήλαιο της ηρωίνης», ένα εικονικό περιβάλλον μέσα στο οποίο περιδιαβαίνει ο εθισμένος χρήστης και έρχεται αντιμέτωπος με την ικανότητά του να αντιστέκεται στις επιθυμίες του.

Στο «σπήλαιο» λαμβάνει χώρα ένα εικονικό πάρτι, όπου γίνεται χρήση ηρωίνης από τη μύτη ή με ένεση. Ο χρήστης έρχεται ενώπιον προκλήσεων και πειρασμών και προετοιμάζεται καλύτερα από άποψη αυτοελέγχου για αντίστοιχες καταστάσεις που μπορεί να συναντήσει στην πραγματική ζωή του, όταν ολοκληρώσει το παραδοσιακό πρόγραμμα απεξάρτησης.

Οι δημιουργοί της εικονικής πραγματικότητας χρειάσθηκαν ένα έτος για να αναπτύξουν ένα εικονικό περιβάλλον που να έχει τον αναγκαίο ρεαλισμό. Το σύστημα δημιουργεί τρισδιάστατες ψηφιακές προσωπικότητες (αβατάρ) σε φυσιολογικό μέγεθος, με τις οποίες έρχεται σε επαφή ο χρήστης.

Όπως δήλωσε ο ερευνητής, «στην παραδοσιακή θεραπεία παίζουμε παιγνίδια ρόλων με τον ασθενή, αλλά το όλο πλαίσιο είναι λάθος.

Εκείνοι γνωρίζουν ότι βρίσκονται στο γραφείο του θεραπευτή και ότι σε αυτό δεν υπάρχουν ναρκωτικά. Γι' αυτό, χρειάζεται να βάλουμε τους ασθενείς σε ρεαλιστικά περιβάλλοντα εικονικής πραγματικότητας και να τους κάνουμε να νιώσουν ότι όντως εκεί που βρίσκονται, υπάρχουν τα ναρκωτικά και ο πειρασμός. Έτσι θα έχουμε μια καλύτερη εικόνα για την πρόοδο του ασθενους και θα βελτιώσουμε την παρέμβασή μας».

Η ομάδα έχει στο παρελθόν δοκιμάσει την εικονική πραγματικότητα σε άλλες εξαρτήσεις, όπως η νικοτίνη του τσιγάρου.

Η έως τώρα εμπειρία δείχνει ότι στη συνέχεια οι χρήστες εμφανίζουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση πως θα αντισταθούν στον πειρασμό, όταν τον συναντήσουν στην πραγματικότητα.

Μένει πάντως να αποδειχθεί, όπως ανέφερε ο επιστήμονας, «αν η μείωση της επιθυμίας στο εργαστήριο όντως τροποποιεί τη χρήση της ηρωίνης στον πραγματικό κόσμο».

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μια βραδιά φουλ στο συναίσθημα ήταν αυτή που βίωσε η Κέιτ Γουίνσλετ κατά τη διάρκεια της 88ης απονομής των βραβείων Oscar.

Μετά τα δάκρυα στα οποία ξέσπασε όταν ανακοινώθηκε πως –επιτέλους- ο 40χρονος Λεονάρντο Ντι Κάπριο κέρδισε το πολυπόθητο αγαλματίδιο, η 40χρονη ηθοποιός και συμπρωταγωνίστρια του στον «Τιτανικό», φέρεται να ανακοίνωσε την τέταρτη εγκυμοσύνη της!

Το «μυστικό» της Γουίνσλετ, προδόθηκε κατά τη διάρκεια ενός διαφημιστικού διαλείμματος του λαμπερού event.

Πιστεύοντας πως οι κάμερες δεν «γράφουν», η Κέιτ Γουίνσλετ συζητά με την 46χρονη Κέιτ Μπλάνσετ και την 26χρονη Μπρι Λάρσον.



Κάποια στιγμή τους λέει κάτι (προφανώς ότι είναι έγκυος) και εκείνες «ουρλιάζουν» από χαρά, με την Μπλάνσετ να αγγίζει την κοιλιά της Γουίνσλετ και όλες μαζί να αγκαλιάζονται για τα «συγχαρητήρια»!

Η Γουίνσλετ έχει μέχρι στιγμής τρία παιδιά: Τη 14χρονη Μία από τον γάμο της με τον σκηνοθέτη Τζιμ Θρίπλετον, τον 11χρονο Τζόε από τον γάμο της με τον σκηνοθέτη Σαμ Μέντες και τον δύο ετών Μπερ Μπλέιζ από τον γάμο της με τον Νεντ Ρόκενρολ.

ΠΗΓΗ: star.gr

Τον Χάρο με τα μάτια παραλίγο να δει η Κιμ Κατράλ, όταν ένας 16χρονος οδηγός έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου του, και καρφώθηκε στο σπίτι της στο Βανκούβερ.

Σοκαρισμένη, η 59χρονη ηθοποιός (την οποία οι περισσότεροι αγαπήσατε μέσα από τον ρόλο της «Σαμάνθα» από το «Sex&the City») δεν έκρυψε τον θυμό της γι΄αυτό που συνέβη.

Έχοντας Άγιο καθώς εκείνη την ώρα απουσίαζε από την οικία της, ανέβασε στο Twitter τις φωτογραφίες καταστροφής από την σφοδρή σύγκρουση, συνοδεύοντας τις με ένα οργισμένο σχόλιο:

«Ένας αναίσθητος 16χρονος οδηγός ''όργωσε'' το σπίτι μου. Άνθρωποι θα μπορούσαν να είχαν σκοτωθεί. Θα έπρεπε να ντρέπεσαι».


real.gr

Σε λίγες ώρες θα αρχίσουν να καταφθάνουν στη Γη τα πρώτα επιστημονικά δεδομένα από το ευρωπαϊκό μη επανδρωμένο διαστημόπλοιο Lisa Pathfinder, κάτι που σημαίνει πως θα ξεκινήσει η δοκιμή της τεχνολογίας που χρησιμοποιεί το σκάφος για την ανίχνευση βαρυτικών κυμάτων.

Το Lisa Pathfinder αναπτύχθηκε από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος (ESA) και εκτοξεύθηκε στις 2 Δεκεμβρίου, με έναν πύραυλο Vega από τον ευρωπαϊκό κοσμοδρόμιο στο Κουρού της Γαλλικής Γουιάνας.

Σκοπός του σκάφους είναι να δοκιμασθεί σε πραγματικές συνθήκες μία τεχνική η οποία θα μπορούσε να επιτρέψει την κατασκευή διαστημικών παρατηρητηρίων για την ανίχνευση βαρυτικών κυμάτων.

Όπως προβλέπει η Γενική Θεωρία της Σχετικότητας, τα βαρυτικά κύματα είναι διαταραχές που διαδίδονται στο χωροχρονικό συνεχές και προκαλούνται από την κίνηση των υλικών σωμάτων.

Επειδή είναι εξαιρετικά ασθενή, η πειραματική απόδειξη για την ύπαρξή τους έγινε μόλις τον φετινό Φεβρουάριο, δηλαδή έναν αιώνα μετά τη διατύπωση της Γενικής Σχετικότητας, από τους δύο επίγειους ανιχνευτές του πειράματος Advanced LIGO στις ΗΠΑ.

Από εδώ και στο εξής, το πείραμα Advanced LIGO αναμένεται να αρχίσει να ανιχνεύει βαρυτικά κύματα σε τακτική βάση, συνεπικουρούμενο μάλιστα από παρόμοιες διατάξεις που υπάρχουν στην Ιταλία και τη Γερμανία.

Ωστόσο, αυτοί οι επίγειοι ανιχνευτές δεν μπορούν να εντοπίσουν διαταραχές στο χωροχρονικό συνεχές οι οποίες έχουν αρκετά χαμηλές συχνότητες.

Το κενός αυτό υπόσχονται να καλύψουν τα διαστημικά παρατηρητήρια βαρυτικών κυμάτων, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στους αστρονόμους να μελετήσουν κοσμικά φαινόμενα όπως τη γέννηση «πανάρχαιων» γαλαξιών, που βρίσκονται σε απόσταση πάνω από 10 δισ. έτη φωτός από τη Γη.

Επομένως, σκοπός του Lisa Pathfinder είναι να γίνει το «κρας τεστ» του τρόπου λειτουργίας ενός τέτοιου παρατηρητηρίου.

Πιο συγκεκριμένα, στο εσωτερικό του διαστημοπλοίου υπάρχουν δύο πανομοιότυποι κύβοι 46 χιλιοστών από κράμα χρυσού και λευκόχρυσου, οι οποίοι απέχουν μεταξύ τους κατά 38 εκατοστά.

Το ερώτημα είναι κατά πόσο οι δύο κύβοι παραμένουν όντως απομονωμένοι από οποιαδήποτε άλλη δύναμη, εκτός από τη βαρύτητα.

Για να διαπιστωθεί αυτό, μία διάταξη θα παρακολουθεί τις θέσεις τους με εξαιρετική ακρίβεια, ώστε να ελέγξει κατά πόσο η κίνησή τους προκαλείται αποκλειστικά από τη βαρυτική δύναμη.

Από τη στιγμή της εκτόξευσής του, το σκάφος αύξανε συνεχώς το ύψος του ώστε να φτάσει τελικά στην επιθυμητή τροχιά, σε απόσταση περίπου 1,5 χλμ. από τη Γη.

Πριν από την έναρξη της επιστημονικής φάσης της αποστολής, οι υπεύθυνοι του Lisa Pathfinder πραγματοποίησαν όλους τους απαραίτητους ελέγχους στα συστήματά του.

ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr
Επιδότηση έως 50.000 ευρώ σε πτυχιούχους Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης παρέχει πρόγραμμα του ΕΣΠΑ 2014-2020 για την έναρξη-υποστήριξη επαγγελματικής δραστηριότητας συναφούς με την ειδικότητά τους σε αυτοτελή επαγγελματικό χώρο. Η δράση με τίτλο «Ενίσχυση της αυτοαπασχόλησης πτυχιούχων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης» καλύπτει όλη τη χώρα και ανοίγει για υποβολή αιτήσεων στις 8 Μαρτίου. Στο πλαίσιο του προγράμματος ενισχύονται, στο 100% της επιλέξιμης δαπάνης, έργα με συνολικό προϋπολογισμό από 5.000 έως 25.000 ευρώ. Ποσό που μπορεί να αυξηθεί εάν η πρόταση υποβάλλεται από συνεργατικό σχήμα. Στην περίπτωση συνεργασίας δύο δικαιούχων, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, ο συνολικός προϋπολογισμός του επιχειρηματικού σχεδίου έχει «οροφή» τις 40.000 ευρώ, ενώ στην περίπτωση συνεργασίας τριών ή περισσότερων δικαιούχων τις 50.000 ευρώ.
Βελτιωμένη είναι τους τελευταίους μήνες η ταχύτητα των αστικών λεωφορείων του ΟΑΣΘ που κινούνται στους κεντρικούς οδικούς άξονες της Θεσσαλονίκης, γεγονός που αποδίδεται στους εντατικούς ελέγχους παράνομης στάθμευσης που διενεργεί η δημοτική αστυνομία και στα πρόστιμα που επιβάλλει.

Το ποσοστό αύξησης της ταχύτητας ξεπέρασε το 18,50% στην οδό Μητροπόλεως, όπου είχε ουσιαστικά καταργηθεί ο λεωφορειόδρομος, ενώ στους περισσότερους δρόμους είναι μεγαλύτερο από 10%. Ο χρόνος των δρομολογίων μειώθηκε μέχρι 15 λεπτά, με αποτέλεσμα να είναι καλύτερη η εξυπηρέτηση των επιβατών. Αν και οι ματαιώσεις δρομολογίων λόγω κυκλοφοριακών προβλημάτων διατηρήθηκαν στο ίδιο επίπεδο, είναι βέβαιο ότι μειώθηκαν η κατανάλωση καυσίμων και οι τιμές των εκπεμπόμενων ρύπων.

«Από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας της δημοτικής αστυνομίας παρατηρήσαμε βελτίωση στην κίνηση των λεωφορείων, καθώς απομακρύνθηκαν τα παρανόμως σταθμευμένα οχήματα και ελέγχεται η παράνομη είσοδος στους λεωφορειόδρομους. Έχουμε μεγαλύτερη ακρίβεια δρομολογίων και μείωση καυσίμων, το ύψος της οποίας θα προσδιορίσουμε τις επόμενες ημέρες. Ο μόνος δρόμος όπου συνεχίζεται το φαινόμενο της παρακώλυσης κίνησης των λεωφορείων είναι η Βασιλίσσης Όλγας, όπου, σε αντίθεση με όλους τους άλλους δρόμους, παρατηρήθηκε μείωση της ταχύτητας. Εκτιμούμε ότι σύντομα θα αλλάξει αυτή η κατάσταση, με τους στοχευόμενους ελέγχους», εξηγεί στη «Θ» ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρήστος Στεφανίδης. Η διοίκηση του ΟΑΣΘ συνεργάζεται άμεσα με τον εντεταλμένο δημοτικό σύμβουλο για δράσεις κυκλοφορίας Γιώργο Δημαρέλο, στον οποίο παρέχει στοιχεία κίνησης, κι εκείνος με τη σειρά του συνεργάζεται με τη δημοτική αστυνομία για το καλύτερο αποτέλεσμα.

Ο ΟΑΣΘ, μέσω του συστήματος τηλεματικής, καταγράφει τη μέση ημερήσια ταχύτητα των λεωφορείων σε όλες τις γραμμές, και με βάση αυτά τα στοιχεία έγινε η σύγκριση δύο περιόδων. Στην πρώτη περίοδο, που είναι το δεκαπενθήμερο από τις 14 Σεπτεμβρίου 2015 μέχρι τις 27 Σεπτεμβρίου 2015, δεν είχε ξεκινήσει η λειτουργία της δημοτικής αστυνομίας και ως εκ τούτου δεν ελεγχόταν η παράνομη στάθμευση εντός των λεωφορειολωρίδων ή γενικότερα στους δρόμους που διέρχονται τα λεωφορεία, πέρα από ορισμένες περιπτώσεις που επιλαμβανόταν η τροχαία. Η δεύτερη περίοδος είναι το δεκαπενθήμερο από τις 18 Ιανουαρίου 2016 μέχρι τις 31 Ιανουαρίου 2016, δηλαδή κατά τον τέταρτο μήνα δραστηριότητας της δημοτικής αστυνομίας. Έτσι φαίνεται ότι οι έλεγχοι της παράνομης στάθμευσης συνέβαλαν στην αύξηση της ταχύτητας των λεωφορείων.

Οι έλεγχοι της δημοτικής αστυνομίας

Τους δύο πρώτους μήνες του 2015 ο ΟΑΣΘ είχε εντοπίσει 49 σημεία όπου κολλούσαν τα αστικά λεωφορεία εξαιτίας της παράνομης στάθμευσης, η οποία είχε ενταθεί μετά την κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας. Η διοίκηση του οργανισμού σε δύσκολες περιπτώσεις ειδοποιούσε την Ελληνική Αστυνομία, ωστόσο επισήμαινε την αναγκαιότητα αυστηρών ελέγχων καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας. Τελικά, οι έλεγχοι της στάσης και στάθμευσης οχημάτων καθώς και ο έλεγχος των θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης ξεκίνησαν από τη Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015, οπότε επαναλειτούργησε πλήρως η δημοτική αστυνομία Θεσσαλονίκης. Ο αριθμός των δημοτικών αστυνομικών που επέστρεψαν έπειτα από μια διετία απουσίας είναι μόλις 68 από τους 170 που πραγματοποιούσαν ελέγχους πριν την κατάργηση της υπηρεσίας. Τον πρώτο μήνα της επαναλειτουργίας της (Οκτώβριο 2015), στη διάρκεια των σταθερών ελέγχων 11 βασικών οδών του ιστορικού κέντρου της πόλης, από τις 7.30 το πρωί έως τις 10 το βράδυ και κατά τη διεκπεραίωση 208 καταγγελιών που δέχθηκε η υπηρεσία, βεβαιώθηκαν 10.526 παραβάσεις του ΚΟΚ και αστυνομεύτηκαν οι κεντρικοί οδικοί άξονες της πόλης. Ειδικότερα, στη διάρκεια της πρωινής βάρδιας αστυνομεύτηκαν οι Τσιμισκή, Μητροπόλεως, Βασ. Όλγας, Αγγελάκη, Εθνικής Αμύνης, Σβώλου, Παύλου Μελά, Π. Π. Γερμανού, Δραγούμη, Βενιζέλου, Ερμού και Νίκης. Στην απογευματινή βάρδια αστυνομεύτηκαν οι Τσιμισκή, Μητροπόλεως και Νίκης.

Τον Νοέμβριο του 2015, κατά τον δεύτερο μήνα επαναλειτουργίας της, η δημοτική αστυνομία Θεσσαλονίκης βεβαίωσε συνολικά 11.045 παραβάσεις του ΚΟΚ. Οι έλεγχοι επικεντρώθηκαν σε σταθερή βάση σε Τσιμισκή, Μητροπόλεως, Νίκης, Βασ. Όλγας και κατ' αναλογία προς το διαθέσιμο δυναμικό στις οδούς Αγγελάκη, Εθνικής Αμύνης, Αλ. Σβώλου, Παύλου Μελά, Π. Π. Γερμανού, Ι. Δραγούμη, Βενιζέλου, Ερμού και Εγνατία.

Τον Δεκέμβριο του 2015, κατά τον τρίτο μήνα επαναλειτουργίας της, η δημοτική αστυνομία Θεσσαλονίκης βεβαίωσε συνολικά 8.783 παραβάσεις του ΚΟΚ. Αστυνομεύτηκαν κυρίως κεντρικοί οδικοί άξονες της Θεσσαλονίκης -Τσιμισκή, Μητροπόλεως, Νίκης, Βασ. Όλγας, Εγνατία- και έγιναν έλεγχοι και στις οδούς Αγγελάκη, Εθνικής Αμύνης, Αλ. Σβώλου, Παύλου Μελά, Π. Π. Γερμανού, Ι. Δραγούμη, Βενιζέλου, Βασ. Γεωργίου και στον άξονα της Αγίας Σοφίας.

Τον Ιανουάριο του 2016, κατά τον τέταρτο μήνα της επαναλειτουργίας της, η δημοτική αστυνομία Θεσσαλονίκης βεβαίωσε συνολικά 8.303 παραβάσεις του ΚΟΚ. Οι έλεγχοι επικεντρώθηκαν στους κεντρικούς οδικούς άξονες της Θεσσαλονίκης (Τσιμισκή, Νίκης, Μητροπόλεως, κλπ.).

Δρόμοι και ταχύτητες

Στην οδό Εγνατία, από το ύψος της Εθνικής Αμύνης μέχρι την οδό Λαγκαδά, η μέση ταχύτητα των λεωφορείων τον περασμένο Σεπτέμβριο ήταν 10,33 χλμ./ώρα. Τον Ιανουάριο του 2016 η μέση ταχύτητα ανέβηκε στα 11,44 χλμ./ώρα, δηλαδή αυξήθηκε κατά 10,75%. Στον ίδιο δρόμο (Εγνατία), αλλά αντίστροφα, από το ύψος της οδού Λαγκαδά μέχρι την Εθνικής Αμύνης, η μέση ταχύτητα των αστικών λεωφορείων ήταν κατά την πρώτη εξεταζόμενη περίοδο 10,61 χλμ./ώρα ενώ τη δεύτερη περίοδο αυξήθηκε στα 11,68 χλμ./ώρα, δηλαδή βελτιώθηκε κατά 10,08%. Σημειώνεται ότι στην Εγνατία οι λεωφορειόδρομοι στις δύο πλευρές του δρόμου έχουν ουσιαστικά καταργηθεί εδώ και μία δεκαετία, λόγω της ύπαρξης εργοταξίων για την κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης.

Στην οδό Τσιμισκή, όπου λειτουργεί λεωφορειόδρομος, τον περασμένο Σεπτέμβριο η μέση ταχύτητα των λεωφορείων ήταν 12,78 χλμ./ώρα και τον Ιανουάριο του 2016 ανέβηκε στα 14,31 χλμ./ώρα, δηλαδή σημειώθηκε αύξηση της τάξης του 11,97%.

Θεαματική είναι η αύξηση της μέσης ταχύτητας των λεωφορείων στην οδό Μητροπόλεως, όπου παραβιάζεται συχνά ο λεωφορειόδρομος και η κίνηση των αυτοκινήτων γίνεται με δυσκολία λόγω της στενότητας της οδού. Τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ την πρώτη εξεταζόμενη περίοδο (14/9 έως 27/9/2015) κινούνταν με ταχύτητα 9,79 χλμ./ώρα, ενώ τη δεύτερη περίοδο (18/1 έως 31/1/2016) κινούνταν με 11,61 χλμ./ώρα, παρουσιάζοντας βελτίωση ταχύτητας κατά 18,59%.

Μικρή (περί το 2%) ήταν η βελτίωση της κίνησης των αστικών λεωφορείων στις οδούς όπου ούτως ή άλλως αναπτύσσουν μεγαλύτερες ταχύτητες. Στην οδό Εθνικής Αντίστασης, τον περασμένο Σεπτέμβριο η μέση ταχύτητα των λεωφορείων ήταν 17,48 χλμ./ώρα ενώ τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους ανέβηκε στα 18,91 χλμ./ώρα, δηλαδή αυξήθηκε κατά 2,46%. Στη Βασιλέως Γεωργίου η μέση ταχύτητα από 23,27 χλμ./ώρα ανέβηκε στα 23,67 χλμ./ώρα, παρουσιάζοντας βελτίωση σε ποσοστό 1,72%. Στην οδό Μοναστηρίου, στις δύο κατευθύνσεις, η μέση ταχύτητα των αστικών λεωφορείων αυξήθηκε από τα 17,86 χλμ./ώρα στα 18,28 χλμ./ώρα (βελτίωση 2,35%).

Σε μία μόνο περίπτωση σημειώθηκε μείωση της μέσης ταχύτητας των λεωφορείων, παρά την εμφάνιση της δημοτικής αστυνομίας και τους ελέγχους παραβατικότητας που διεξάγει. Πρόκειται για την οδό Βασιλίσσης Όλγας, όπου η μέση ταχύτητα των λεωφορείων ήταν τον περασμένο Σεπτέμβριο στα 17,26 χλμ./ώρα και έπεσε τον Ιανουάριο στα 17,15 χλμ./ώρα, σημειώνοντας μείωση της τάξης του 0,64%.

Εικόνα με... αριθμούς

ΟΔΟΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2015 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2016 ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΑ ΜΕΤΑΒΟΛΗ

Εγνατία (ανατ.) 10,33 χλμ./ώρα 11,44 χλμ./ώρα +10,75%

Εγνατία (δυτ.) 10,61 χλμ./ώρα 11,68 χλμ./ώρα +10,08%

Τσιμισκή 12,78 χλμ./ώρα 14,31 χλμ./ώρα +11,97%

Μητροπόλεως 9,79 χλμ./ώρα 11,61 χλμ./ώρα +18,59%

Εθν. Αντίστασης 17,48 χλμ./ώρα 18,91 χλμ./ώρα +2,46%

Βασ. Γεωργίου 23,27 χλμ./ώρα 23,67 χλμ./ώρα +1,72%

Βασ. Όλγας 17,26 χλμ./ώρα 17,15 χλμ./ώρα -0,64%

Μοναστηρίου 17,86 χλμ./ώρα 18,28 χλμ./ώρα +2,35%

http://www.seleo.gr


Κεμπάπ τέλος στη Βερόνα. Οπως και κάθε ξενόφερτο «έθνικ» φαγητό, απαγορεύεται πλέον στο ιστορικό κέντρο, για λόγους «κοσμιότητας» και διατήρησης της πολιτιστικής κληρονομιάς της πανέμορφης πόλης της βόρειας Ιταλίας.
Σε μια απόπειρα να προστατεύσει «την κουλτούρα και την αισθητική», ο δήμος της πόλης απαγόρευσε να ανοίξουν νέα μαγαζιά με έθνικ κουζίνα στο ιστορικό κέντρο, το οποίο έχει ανακηρυχθεί μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO.
«Χάρη σε αυτή την απόφαση, δεν θα ανοίγουν πλέον καταστήματα που θα προσφέρουν φαγητό τέτοιου είδους, που μπορεί να έχει αρνητική επίδραση στην ευπρέπεια της πόλης. Αυτό προστατεύει όχι μόνο την ιστορική και αρχιτεκτονική κληρονομιά μας αλλά και την κουλτούρα της ευρύτερης περιοχής», είπε ο δήμαρχος της Βερόνας, Φλάβιο Τόσι, ο οποίος εξελέγη ως ανεξάρτητος μετά την αποχώρησή του από την ξενοφοβική αποσχιστική Λέγκα του Βορρά.
Δεν συμφωνούν όλοι. Πολλοί λένε ότι πίσω από την «προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς» κρύβονται διακρίσεις σε βάρος του όλο και αυξανόμενου αριθμού των μεταναστών στην Ιταλία, και ιδιαίτερα των 1,6 εκατ. μουσουλμάνων.
Αν και τα καταστήματα με γρήγορο, έθνικ φαγητό έχουν μεγάλη ζήτηση από ντόπιους και τουρίστες, η Βερόνα προσπαθεί εδώ και χρόνια να καταρτίσει «σχέδιο διασφάλισης της πολιτιστικής κληρονομιάς και των παραδόσεών της».
Και άλλες ιταλικές πόλεις, όπως η Βενετία, που συγκαταλέγονται ανάμεσα στους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως, επιχειρούν να προβάλουν την ντόπια, παραδοσιακή κουλτούρα, κόντρα στην εξάπλωση διαφόρων καταστημάτων μεταναστών – συχνά με την πρόφαση ότι υποβαθμίζουν τους δρόμους και τις γειτονιές.
Οι αρχές στη Βενετία εξετάζουν σχέδιο για περιορισμούς σε διάφορα καταστήματα, από μίνι-μάρκετ μέχρι μαγαζιά πώλησης αναμνηστικών αντικειμένων, τα οποία έχουν πολλαπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια με ιδιοκτήτες κυρίως Κινέζους ή μουσουλμάνους μετανάστες. Τον Ιανουάριο παρόμοια απόφαση έθεσε σε ισχύ η Φλωρεντία για το ιστορικό κέντρο της.
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!