Δευτέρα, 16 Απριλίου 2018


Νέες αποκαλύψεις στη Γαλλία ρίχνουν φως στην υπόθεση εξαφάνισης 258 πινάκων του Πάμπλο Πικάσο και το ρόλο του εμπόρου Yves Bouvier ο οποίος έχει κατηγορηθεί από τον Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ, ιδιοκτήτη του Σκορπιού, για απάτη εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων, που αφορά έργα τέχνης αρκετά, εκ των οποίων, και του Πάμπλο Πικάσο.
Σύμφωνα με το γαλλικό περιοδικό Le Point, η θετή κόρη του Πάμπλο Πικάσο, Catherine Hutin-Blay, μετά το θάνατο της μητέρας της και δεύτερης συζύγου του Πικάσο Jacqueline Roque διαχειρίζεται μία από τις πιο εντυπωσιακές, ιδιωτικές συλλογές έργων τέχνης στον κόσμο, που συμπεριλαμβάνει εκατοντάδες αριστουργήματα του Πικάσο.
Ο Πάμπλο Πικάσο με την θετή του κόρη
Το 2011, η Hutin-Blay συνεργάστηκε με εταιρεία φύλαξης έργων τέχνης, για να μεταφέρει και να αρχειοθετήσει μερικά από αυτά τα έργα. Λίγο καιρό αργότερα, άρχισε να συνειδητοποιεί ότι κάποια από τα έργα είχαν εξαφανιστεί. Υπέβαλε καταγγελία στις γαλλικές Αρχές με αποτέλεσμα τη σύλληψη αρκετών υπόπτων, συμπεριλαμβανομένου και του Ελβετού εμπόρου τέχνης Yves Bouvier, κατά του οποίου στράφηκε ο εισαγγελέας του Παρισιού για αποδοχή κλεμμένων έργων. Επίσης, δύο από τα έργα τα οποία η Hutin-Blay ισχυρίστηκε ότι είχαν κλαπεί από αυτήν, ανακαλύφθηκαν αργότερα στη συλλογή του Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ ο οποίος τα είχε αγοράσει μετά από παρότρυνση του Bouvier.
Τα συγκεκριμένα έργα επιστράφηκαν στη θετή κόρη του Πικάσο το 2015, αλλά το μυστήριο δεν είχε τελειώσει. Πρόσφατα αποκαλύφθηκε ότι τα κλοπιμαία δεν περιορίζονται μόνο σε αυτά τα δύο αλλά μπορεί και να απαριθμούν 258 έργα του φημισμένου ζωγράφου.
Οι ερευνητές πιστεύουν ότι τα έργα κλάπηκαν από μία αποθήκη που ενοικίαζε η Hutin-Blay μέσω της εταιρείας μεταφορών με την οποία συνεργαζόταν. Η διαδικασία καταγραφής των υπόλοιπων έργων αποκάλυψε ότι στην πραγματικότητα συνολικά 258 έργα έκαναν φτερά.
Η θετή κόρη του Πάμπλο Πικάσο Catherine Hutin-Blay
Το δημοσίευμα του Le Point περιγράφει ένα πολύχρωμο cast χαρακτήρων που ενδεχομένως να εμπλέκονται σε αυτήν την υπόθεση, συμπεριλαμβανομένων όχι μόνο του Bouvier, αλλά και άλλων διακεκριμένων προσωπικοτήτων.
Φυσικά, η υπόθεση της θετής κόρης του Πικάσο είναι μόνο ένα από τα πολλά σκάνδαλα στην αγορά τέχνης, αν και αποτελεί σίγουρα ένα από τα μεγαλύτερα. Ο μεγάλος αριθμός σκανδάλων που αποκαλύφθηκαν τα τελευταία χρόνια έχει πλήξει την αγορά τέχνης και έχει δημιουργήσει κλίμα καχυποψίας μεταξύ εμπόρων, μεσαζόντων και αγοραστών. Η γνωστή «Υπόθεση Βouvier» που διαδραματίζεται στις δικαστικές αίθουσες του Μονακό και της Γαλλίας από το 2015, έχει προκαλέσει διεθνές ενδιαφέρον, με τον Ελβετό έμπορο να εμπλέκεται στα τρία από τα δέκα μεγαλύτερα σκάνδαλα, εκμεταλλευόμενος τη λατρεία που είχαν οι πελάτες του για απόκτηση έργων τέχνης, πουλώντας τους έργα διάσημων καλλιτεχνών στη διπλάσια τιμή από την πραγματική τους αξία.
Ο Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ
Στην πρώτη υπόθεση κατηγορείται για εξαπάτηση της οικογένειας Rybolovlev σχετικά με την πώληση πινάκων των Μοντιλιάνι, Πικάσο και Ντα Βίντσι καθώς και έργα άλλων καλλιτεχνών. Οι εκπρόσωποι του Rybolovlev εκτιμούν οτι το ύψος των ζημιών φτάνει τα 1,049,465,009 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η υπόθεση βρίσκεται στα δικαστήρια. Η δεύτερη υπόθεση φορά τον πίνακα «Σωτήρας ου κόσμου (Salvator Mundi)» από τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι. To 2013, αυτό το αριστούργημα πωλήθηκε στον Yves Bouvier μέσω του οίκου Sotheby’s έναντι 80 εκ. δολαρίων.
Ο Bouvier πώλησε τον πίνακα αμέσως μετά στον Rybolovlev για το ποσό των 127.5 εκ. δολαρίων. Το έργο τέχνης αγοράστηκε αρχικά από τον Alexander Perish τo 2005 στην τιμή των 10 εκατομμυρίων δολαρίων ως προϊόν εργασίας ενός από τους μαθητές του Ντα Βίντσι. Οι ειδικοί του οίκου Sotheby’s κατέληξαν στη συνέχεια στο συμπέρασμα ότι ο πίνακας δεν άνηκε σε κάποιον από τους μαθητές αλλά στον ίδιο τον Ντα Βίντσι. Η υπόθεση έχει πάρει τη δικαστική οδό.

Έξαλλος με το κίνημα #MeToo είναι ο Καρλ Λάγκερφελντ.
Ο 84 θρυλικός σχεδιαστής υπερασπίστηκε με πρόσφατες δηλώσεις του τον στυλίστα Καρλ Τέμπλερ, ο οποίος έχει κατηγορηθεί από μοντέλα ότι «τράβηξε βίαια προς τα κάτω το εσώρουχό τους» χωρίς να τις ρωτήσει.
Σε συνέντευξη του στο γαλλικό περιοδικό Numero, ο Λάγκερφελντ εξέφρασε την οργή του για τα μοντέλα και τις ηθοποιούς που χαρακτηρίζουν ως σεξουαλική παρενόχληση την παραμικρή χειρονομία από συναδέλφους του.
«Αν δεν θέλετε κάποιος να σας κατεβάζει το εσώρουχο, μη γίνετε μοντέλο. Πηγαίντε σε ένα μοναστήρι, θα υπάρχει πάντα εκεί μια θέση για εσάς. Ψάχνουν κόσμο!» είπε ο σχεδιαστής.

Μέσα από τον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram η Κοντσίτα Βουρστ, η νικήτρια της Eurovision το 2014 αποκάλυψε πως είναι φορέας του AIDS. H αυστριακής καταγωγής τραγουδίστρια ανέφερε πως αν και είναι χρόνια φορέας του ιού HIV αποφάσισε τώρα να βγάλει το πρόβλημα υγείας της προς τα έξω επειδή δέχεται απειλές από τον πρώην σύντροφό της, ο οποίος φέρεται να είναι και αυτός που της μετέδωσε τον ιό.
Στην μακροσκελή της ανακοίνωση αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Σήμερα ήρθε η μέρα για να απελευθερωθώ από ένα σπαθί που κουβαλάω: Είμαι θετική στον ιό HIV, μπορεί πολλούς από εσάς να μην τους ενδιαφέρει αλλά αναγκάζομαι να το πω διότι ένας πρώην φίλος απειλεί να βγάλει δημόσια αυτά τα προσωπικά ιατρικά μου στοιχεία. Ελπίζω να δώσω κουράγιο και να κάνω ακόμη ένα βήμα ενάντια στον στιγματισμό των ανθρώπων που έχουν μολυνθεί… Οι πληροφορίες για την κατάσταση μου μπορεί να είναι νέες για εσάς αλλά για μένα δεν είναι. Είμαι καλά στην υγεία μου, πιο δυνατή και πιο δραστήρια από τότε, καθώς λαμβάνω την αγωγή μου από τότε που έγινε η διάγνωση και ο ιός δεν ανιχνεύεται πλέον στο αίμα μου».
o 67% των Σκοπιανών πολιτών δεν έχουν επισκεφθεί την Ελλάδα τα τρία τελευταία χρόνια και το 27% θεωρούν μεγαλύτερο εχθρό την χώρα μας, σύμφωνα με έρευνα της Eurothink που διεξήχθη την περίοδο από 1 έως 21 Μαρτίου και αφορούσε 1.043 ερωτηθέντες και δημοσιεύει η Ναυτεμπορική.
Παράλληλα, σύμφωνα με την έρευνα για τις συμμαχίες της ΠΓΔΜ, οι ερωτηθέντες θεωρούν τη Γερμανία, την ΕΕ και την Τουρκία ως τους καλύτερους φίλους της χώρας, με τις Ηνωμένες Πολιτείες στην έβδομη θέση, πίσω από τη Σερβία και τη Βουλγαρία.
Το 27% των πολιτών της ΠΓΔΜ θεωρούν μεγαλύτερο εχθρό της χώρας την Ελλάδα, χωρίς να υπάρχει απόκλιση στις θέσεις αυτών που είναι αλβανικής ή σκοπιανής καταγωγής.
Τέλος, η έρευνα έδειξε ότι υπάρχει αυξανόμενη υποστήριξη για την ευρωπαϊκή προοπτική και ένταξη της ΠΓΔΜ στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το να κάθεσαι έχει ονομαστεί «νέο κάπνισμα» λόγω των πολλών ερευνών που συνδέουν τον καθιστικό τρόπο ζωής μας με τα πάντα, από την κακή μεταβολική υγεία έως τον αυξημένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.
Και την Πέμπτη, μια μικρή νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση PLOS ONE και προστέθηκε στο ήδη υπάρχον σώμα έρευνας αναφέρει ότι η καθιστική ζωή μπορεί να συμβάλλει με την πάροδο του χρόνου στη μείωση της μνήμης και στην παρακμή της γνωστικής λειτουργίας.
Η μελέτη εξέτασε 35 ενήλικες ηλικίας μεταξύ 45 και 75 ετών. Οι ερευνητές έκαναν αξονική τομογραφία εγκεφάλου για να μετρήσουν το πάχος του μεσαίου κροταφικού λοβού (MTL) κάθε ατόμου – ένα σημείο του εγκεφάλου που είναι κρίσιμο για τη μνήμη – και έμαθαν από κάθε άτομο πόσο χρόνο ημερησίως ξοδεύει καθισμένο και πόσο κινούμενο. Αν και δεν ήταν δυνατόν να προσδιοριστεί μια σαφής σχέση αιτίας-αποτελέσματος, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ο αυξημένος χρόνος ακινησίας συσχετίζεται με μειωμένο όγκο του MTL, γεγονός που υποδηλώνει ότι η υπερβολική καθιστική ζωή μπορεί να είναι ένας παράγοντας γνωστικής παρακμής.
Με βάση ευρήματα όπως αυτά, ίσως σκέφτεστε να ξεφορτωθείτε την καρέκλα του γραφείου σας. Ωστόσο, η απόφαση αυτή δεν φαντάζει και τόσο εύκολη, ειδικά αν λάβετε υπόψη σας μελέτες όπως αυτή που δημοσιεύθηκε τον Φεβρουάριο στο περιοδικό Ergonomics, σύμφωνα με την οποία οι μακρές περίοδοι ορθοστασίας μπορεί να μην είναι ούτε αυτές καλές για την υγεία σας. Το να είστε όρθιος για δύο συνεχόμενες ώρες κατά τη διάρκεια της ημερήσιας εργασίας σας, διαπίστωσε η μελέτη, μπορεί να σας προκαλέσει δυσφορία σε όλο σας το σώμα και να κάνει πιο δύσκολο το να παραμείνετε εστιασμένος και ενεργοποιημένος.
Άρα, αν δεν είναι καλό ούτε το να κάθεστε ούτε το να στέκεστε όλη μέρα, τι πρέπει τελικά να κάνετε στο γραφείο; Ο Δρ Richard Isaacson, διευθυντής της Κλινικής Πρόληψης του Αλτσχάιμερ στο Ιατρικό Κέντρο New York – Presbyterian / Weill Cornell, λέει ότι δεν υπάρχει μια ενιαία λύση.
«Κάθε άτομο μεμονωμένα πρέπει να λάβει μια απόφαση με βάση το τι είναι καλύτερο για αυτό», λέει ο Isaacson, προσθέτοντας ότι παράγοντες όπως η φυσική κατάσταση, τα ορθοπεδικά θέματα, η εγκυμοσύνη και το σωματικό βάρος θα μπορούσαν να κάνουν κάποιον περισσότερο ή λιγότερο κατάλληλο για να στέκεται στη δουλειά. Ο καλύτερος τρόπος για να κάνετε μια επιλογή για τον εαυτό σας, λέει, είναι να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.
Τούτου λεχθέντος, ο Isaacson επισημαίνει ότι το μεγαλύτερο μέρος των επιστημονικών στοιχείων υποστηρίζουν την ιδέα ότι πρέπει να ελαχιστοποιήσουμε το χρόνο που καθόμαστε. «Υπάρχουν περισσότερα στοιχεία και θα έλεγα και ισχυρότερα στοιχεία, που δείχνουν ότι όταν κάποιος κάθεται οκτώ ώρες την ημέρα, δεν είναι καθόλου καλό γι’ αυτόν», λέει. «Δεν είναι καλό για τη μεταβολική υγεία, δεν είναι καλό για τη μακροζωία».
Η μετάβαση σε ένα όρθιο γραφείο μπορεί να μην είναι μια λύση για τα πάντα – το να κινείστε όλη την ημέρα, να τρώτε καλά και να ασκείστε τακτικά είναι επίσης σημαντικά για την υγεία του εγκεφάλου και του σώματος. Όμως, ο Isaacson λέει ότι το να χρησιμοποιείτε ένα όρθιο γραφείο για τουλάχιστον ένα μέρος της ημέρας μπορεί να βοηθήσει, προσθέτοντας ότι συμβουλεύει τακτικά τους ασθενείς στην κλινική του για την πρόληψη του Αλτσχάιμερ να το πράττουν. (Συνιστά, παράλληλα, να φοράτε υποδήματα υποστήριξης και να στέκεστε σε ένα μαλακό στρώμα, για να μειώνετε την πίεση στην πλάτη και στις αρθρώσεις).
Αν το να στέκεστε στο γραφείο, πάντως, δεν δουλεύει για σας, ο Isaacson λέει ότι μπορεί να υπάρξει μια μέση λύση, ​​αρκεί να έχετε ένα βασικό επίπεδο φυσικής κατάστασης: να κάθεστε σε μια μπάλα ισορροπίας, η οποία κρατά τον μεταβολισμό σας ζωντανό όλη την ημέρα.

Υπέρ της νομιμοποίησης της κάνναβης τάσσεται η υποψήφια δήμαρχος της Νέας Υόρκης Σίνθια Νίξον, γνωστή και ως «Μιράντα» από το Sex and the City.
Η αμερικανίδα ηθοποιός δηλώνει χαρακτηριστικά «το 80% των Νεοϋορκέζων που συλλαμβάνονται για κατοχή ή χρήση μαριχουάνας είναι μαύροι ή Λατίνοι, την ίδια ώρα που τόσο λευκοί όσο και έγχρωμοι κάνουν χρήση».
Την θέση της υπέρ της νομιμοποίησης επιβεβαίωσε άλλωστε και σε χθεσινή συνέντευξή της στους NY Times: «Είναι παράγοντας οικονομικής ανάπτυξης. Και είναι θέμα δικαιοσύνης. Αφροαμερικανοί καταδικάζονται για κάτι που οι λευκοί διαπράττουν χωρίς συνέπειες», είπε χαρακτηριστικά.
«Η αλήθεια είναι ότι για τους λευκούς η χρήση μαριχουάνας έχει νομιμοποιηθεί εδώ και καιρό. Μήπως είναι η ώρα να τη νομιμοποιήσουμε και για όλους τους άλλους;».

Βάζουμε τις τροφές στο ψυγείο, ώστε να διατηρηθούν φρέσκες και υγιεινές. Αλλά υπάρχουν τροφές που, όταν διατηρούνται στο ψυγείο, χάνουν όχι μόνο την φυσική τους γεύση και φρεσκάδα, αλλά μπορεί να γίνουν και επικίνδυνες για την υγεία σας.
Δείτε τέσσερις τροφές που πολλοί άνθρωποι βάζουν στο ψυγείο, αλλά δεν χρειάζεται να το κάνουν:
Ξερά κρεμμύδια: Τα ξερά κρεμμύδια πρέπει να φυλάσσονται σε θερμοκρασία δωματίου μέσα σε κάποιο πλεκτό σάκο ή άλλη σακούλα που να είναι διάτρητη και να “αναπνέει” καλά. Φροντίστε να μην τα τοποθετείτε κοντά σε πατάτες, επειδή απελευθερώνουν αέρια και επιταχύνουν τη διαδικασία σήψης.
Σκόρδο: Όπως και τα κρεμμύδια, έτσι και το σκόρδο πρέπει επίσης να αποθηκεύεται σε πλεκτούς σάκους σε θερμοκρασία δωματίου.
Πατάτες: Η χαμηλή θερμοκρασία μπορεί να αλλάξει τη γεύση της πατάτας. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να φυλάσσεται σε θερμοκρασία δωματίου, σε σκοτεινό και ξηρό χώρο.
Ντομάτες: Εάν βάζετε τις ντομάτες στο ψυγείο, θα χάσουν τη φυσική τους γεύση. Έτσι, συνιστάται να τις διατηρείτε σε μια πλαστική σακούλα σε θερμοκρασία δωματίου. Σε περίπτωση που θέλετε να ωριμάσουν οι ντομάτες σας, διατηρήστε τις μέσα σε μία χάρτινη σακούλα.

Εδώ και αιώνες, γράφουμε με το χέρι. Το smartphone και ο υπολογιστής το καθιστούν αυτό περιττό. Οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι αυτό δεν βοηθάει στην ανάπτυξη των παιδιών, γράφει η γερμανική εφημερίδα Die Zeit, επιλέγοντας μάλιστα να κάνει σήμερα την αξία του χειρογράφου πρώτο θέμα στην ηλεκτρονική της έκδοση.
«Το χειρόγραφο είναι ένα από τα μεγαλύτερα πολιτιστικά επιτεύγματα της ανθρωπότητας: χάρη σε αυτό, οι άνθρωποι μπόρεσαν να διατηρήσουν τη γνώση τους. Η γραφή έδωσε τη δυνατότητα να μεταβιβάζουμε σύνθετες σκέψεις και ιδέες σε άλλους ανθρώπους ανεξάρτητα από το χρόνο και το διάστημα. Και χάρη στο χειρόγραφο γνωρίζουμε μέχρι σήμερα τι δίδαξε ο Πλάτωνας και ο Σωκράτης. Αλλά παρόλο που τέτοιες σκέψεις γράφονταν πάνω σε πέτρινες πινακίδες , παπύρους και αργότερα σε χαρτί, το σημερινό γράψιμο γίνεται ολοένα και πιο ανεξάρτητο από το φυσικό του υπόβαθρο. Σήμερα, γράφουμε και αποθηκεύουμε πολλά στα smartphones και τους υπολογιστές μας και τα ανεβάζουμε στο cloud. Όλο και συχνότερα ξεχνάμε το στυλό, όλο και πιο συχνά “χτυπάμε” τις σκέψεις μας στις οθόνες και τα πληκτρολόγια. Συχνά το χειρόγραφο μπορεί να βρεθεί μόνο σε σημειώσεις ή ευχετήριες κάρτες» σημειώνει η γερμανική εφημερίδα.
Οι ερευνητές της Εκπαίδευσης βλέπουν σε αυτό έναν εξαιρετικό κίνδυνο. Και φαίνεται να είναι σωστό: Μια έρευνα μεταξύ 1.900 καθηγητών διαπίστωσε ότι το 30% των κοριτσιών και το 50% των αγοριών έχουν πρόβλημα να μάθουν πώς να γράφουν σωστά. Στο γυμνάσιο, ακόμη και το 40% των μαθητών δεν μπόρεσαν να γράψουν μισή ώρα χωρίς προβλήματα. Οι δάσκαλοι ρωτήθηκαν επίσης τι πιστεύουν: Το 53% εκτιμά ότι η αιτία βρίσκεται στην «προοδευτική ψηφιοποίηση της επικοινωνίας».
Φυσικά δεν υπάρχουν επιστημονικές αποδείξεις ότι η ψηφιοποίηση είναι η αιτία των προβλημάτων στη γραφή. Τα περισσότερα ευρήματα βασίζονται στις παρατηρήσεις των εκπαιδευτικών και των γονέων. Στην πραγματικότητα, δεν είναι καν σαφές αν είναι πραγματικά πιο δύσκολο για τους μαθητές να μάθουν να γράφουν, ή αν ήταν πάντα δύσκολο γι΄ αυτούς. «Μας λείπουν συγκριτικά στοιχεία » λέει ο ψυχολόγος Κρίστιαν Μάρκαρντ που έχει εργαστεί για πολλά χρόνια στον τομέα αυτόν.
Ο νευρολόγος Κρίστιαν Άκελ είναι επίσης επιφυλακτικός: «Αν οι ερωτηθέντες έχουν ήδη μια σχηματισμένη άποψη, αυτό μπορεί να στρεβλώσει τα αποτελέσματα». Παρόλα αυτά, ο Κελ, που ερευνά το θέμα της επεξεργασίας γλωσσών στο Πανεπιστήμιο της Φρανκφούρτης, πιστεύει στην αξία του χειρόγραφου. «Το γράψιμο είναι ένα αριστούργημα του εγκεφάλου», λέει. Ακόμη και η ανάγνωση είναι μια πολύ περίπλοκη ικανότητα. Μαθαίνουμε να συσχετίζουμε ξεχωριστά γράμματα με τους ήχους και τελικά να τα συνδυάζουμε σε λέξεις.
Και όταν γράφουμε με το χέρι, υπάρχει κάτι παραπάνω από την ανάγνωση: μεταφράζουμε έναν ήχο ή μια λέξη με μια λεπτή, πολύ ακριβή κίνηση. Εδώ έρχεται το σύστημα του εγκεφάλου που ελέγχει τις κινήσεις μας. Με τη γραφή ενεργοποιούνται διάφορες περιοχές του εγκεφάλου.
Το γράψιμο είναι ένα εξελικτικό υποπροϊόν
Αν και οι προδιαθέσεις για το γράψιμο είναι έμφυτες, ο Κρίστιαν Κελ εξηγεί ότι αντίθετα με την ομιλία, το γράψιμο δεν είναι πολύ διαισθητικό. Γι’ αυτό για να το μάθουμε πρέπει να δουλέψουμε τόσο σκληρά. Κάτι που μπορεί να εξηγηθεί εξελικτικά: Ο λόγος έχει αναπτυχθεί ως ατομική ικανότητα, εμείς οι άνθρωποι μιλάμε εδώ και τουλάχιστον 50.000 έως 100.000 χρόνια, ίσως ακόμη και για μισό εκατομμύριο χρόνια (Τα Σύνορα της Ψυχολογίας: Dediu & Levinson, 2013). Αντίθετα, η εξέλιξη της γραφής είναι περισσότερο ένα υποπροϊόν των καλύτερων κινητικών δεξιοτήτων, όπως εκείνων που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή εργαλείων. «Η ικανότητα να γράφεις δεν είναι τόσο πολύ ενσωματωμένη στο DNA μας όπως ο λόγος», λέει ο Kελ.
Διαθέτουμε είδη γραφής εδώ και 5.000 έως 6.000 χρόνια. Τότε, οι Σουμέριοι στο σημερινό Ιράκ ανέπτυξαν τη σφηνοειδή γραφή. Ένα βιβλίο με σχεδόν 2.000 χαρακτήρες, το οποίο χρησίμευε για τη διαχείριση του εμπορίου. Οι Σουμέριοι σκάλιζαν τα γράμματα με ξύλινα ραβδιά σε πήλινες πλάκες. Κατά τη διάρκεια των αιώνων, το αλφάβητο μας αναπτύχθηκε από αυτή τη γραμματοσειρά.
Ενώ η ομιλία είναι κτήμα όλων των ανθρώπων από την αρχή, η γραφή αφορούσε μόνο μια μειονότητα. Μόνο έμποροι, ευγενείς και κληρικοί μάθαιναν να γράφουν. Ακόμη και στη Γερμανία, μόνο πριν από 100 χρόνια η γραφή έγινε πραγματικά υποχρεωτική: το 1919 εισήχθη η υποχρεωτική εκπαίδευση. Ακόμη και σήμερα, 7,5 εκατομμύρια άνθρωποι στη Γερμανία δεν μπορούν να διαβάζουν ούτε να γράφουν επαρκώς.
Υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι το γράψιμο με το χέρι θα μπορούσε να διευκολύνει τη μάθηση. Στις ΗΠΑ, ένας ψυχολόγος κατέγραψε τις επιδόσεις μιας ομάδας 67 φοιτητών από το πανεπιστήμιο του Πρίνστον που παρακολουθούσαν μια διάλεξη. Οι φοιτητές είχαν τη δυνατότητα είτε να σημειώνουν με το φορητό υπολογιστή είτε να γράφουν σε χειρόγραφο. Το αποτέλεσμα: όσοι είχαν γράψει με το χέρι, είχαν πολύ καλύτερη απόδοση. «Αν γράφουμε με το χέρι, λειτουργούμε πιο συνειδητά», λέει ο Mάρκαρντ. Ο συνδυασμός περιεχομένου και κίνησης δημιουργεί ένα είδος μνήμης. Ωστόσο, πρέπει να προσέξουμε να μην γενικεύσουμε, λέει ο Kελ: Μερικοί άνθρωποι έμαθαν καλύτερα ακούγοντας ή διαβάζοντας. «Η εκμάθηση είναι κάτι πολύ ξεχωριστό», λέει.
Το χειρόγραφο θα επιβιώσει μόνο αν αλλάξει κάτι στα σχολεία;
«Τα πράγματα πρέπει να αλλάξουν στην τάξη», λέει ο Κελ. Στα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να βρουν τρόπους φιλικούς προς το παιδί για να διδάξουν τους μαθητές τους να γράφουν. Αυτό περιλαμβάνει όχι την αποδυνάμωση της ψηφιοποίησης, αλλά τη σύνδεση και των δύο διαδικασιών. Για παράδειγμα μέσω στυλό που ψηφιοποιούν τη γραφή απευθείας. Ο Μάρκαρντ εργάζεται επίσης σε προγράμματα υπολογιστών που αναλύουν τις δεξιότητες γραφής των μαθητών.
πηγή: fortunegreece.com
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!