Μία από τις πρώτες ταινίες τoυ Ντίσνεϊ, η οποία ανήκε στα επτά χαμένα φιλμ του σπουδαίου animator, ανακαλύφθηκε στην Ιαπωνία.
Την ταινία αυτή βρισκόταν στην κατοχή ενός ιστορικού κινουμένων σχεδίων επί 70 χρόνια.
Πρόκειται για ένα φιλμ δύο λεπτών, στο οποίο εμφανίζεται ο Όσβαλντ, ο Τυχερός λαγός, «προκάτοχος» του Μίκι Μάους.
Ο 84χρονος Γιασούσι Γουατανάμπε είχε αγοράσει την ταινία από έναν χονδρέμπορο παιχνιδιών στην Οσάκα, όταν ήταν έφηβος, πληρώνοντας μόλις 500 γεν, δηλαδή περίπου 3,9 ευρώ (με τις σημερινές αξίες).
Η ταινία είχε τίτλο στα γιαπωνέζικα «Mickey Manga Spide» -Mickey Cartoon Speedy στα αγγλικά- και αφηγείτο την ιστορία ενός σκύλου της αστυνομίας που καταδίωκε τον ‘Οσβαλντ και τη φίλη του με μοτοποδήλατο.
Ενώ το τρίο περνά μέσα από δρόμους και κοιλάδες, οι φιγούρες και τα οχήματά τους, με τη χαρακτηριστική ελαστικότητα των καρτούν, τεντώνονται. συμπιέζονται, μια συχνή τεχνική στις ταινίες του Ντίσνεϊ.
Αντιλήφθηκε το πόσο σημαντική ήταν η ταινία μόλις διάβασε το βιβλίο «Oswald the Lucky Rabbit: Αναζητώντας τα χαμένα καρτούν του Ντίσνεϊ» του επί σειρά ετών καρτουνίστα της Ντίσνεϊ, Ντέιβιντ Μπόσερτ και που κυκλοφόρησε πέρυσι.
«Ήμουν φαν της Ντίσνεϊ για πολλά χρόνια. Είμαι πολύ χαρούμενος που έπαιξα ένα ρόλο», δήλωσε στην ιαπωνική εφημερίδα Asahi Shimbun, η οποία επικοινώνησε τότε με τον συγγραφέα του βιβλίου και με τα αρχεία του Walt Disney και μπόρεσε να επιβεβαιώσει ότι επρόκειτο για μια από τις ταινίες που έλειπαν, της οποίας ο αρχικός τίτλος ήταν «Neck ‘n’ Neck.»
Οι Γουόλτ Ντίσνεϊ και Ουμπ Άιβερκς δημιούργησαν τον Όσβαλντ, τον τυχερό λαγό το 1927 και ήταν ο πρώτος χαρακτήρας της Ντίσνεϊ με τη δική του σειρά κινουμένων σχεδίων.
Συνολικά 27 καρτούν δημιουργήθηκαν με τον συγκεκριμένο χαρακτήρα, ο οποίος βρέθηκε στο επίκεντρο μίας διαμάχης πνευματικής ιδιοκτησίας με τη Universal Studios το 1928.
Σε απάντησή της η Ντίσνεϊ άρχισε να επεξεργάζεται έναν νέο χαρακτήρα και αυτός ήταν ο αγαπημένος ποντικός όλων των παιδιών του κόσμου, ο Μίκι Μάους.
Την υπόθεση του Όσβαλντ ανακίνησε μετά από δεκαετίες ο CEO της εταιρείας Μπομπ Ίγκερ, το 2006. «Αυτό που έχει σημασία σε αυτή την ιστορία, είναι το ότι καταδεικνύει την εξάπλωση που είχαν αυτά τα φιλμ σε ολόκληρο τον κόσμο», λέει ο συντηρητής κινούμενων σχεδίων Τζεζ Στιούαρτ. «Το πώς διαδόθηκαν αυτά τα κινούμενα σχέδια και το μέρος που κατέληξαν έχει σχεδόν το ίδιο ενδιαφέρον με το περιεχόμενο των καρτούν».