Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2019


Ερευνητές στις ΗΠΑ, ανέπτυξαν μια πειραματική νέου τύπου μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία μπορεί να φορτίσει ένα ηλεκτρικό όχημα μέσα σε μόνο δέκα λεπτά, επιτρέποντας την οδήγηση για άλλα 300 χιλιόμετρα περίπου.
Οι ερευνητές του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Joule», δήλωσαν ότι η νέα μπαταρία μπορεί μελλοντικά να επιτρέψει στα ηλεκτροκίνητα οχήματα να κινούνται σε μεγαλύτερες αποστάσεις, αρκεί να κάνουν σύντομη δεκάλεπτη στάση σε ένα σταθμό φόρτισης.
Για να φορτιστούν πολύ γρήγορα οι μπαταρίες ώστε να ικανοποιούν τις ανάγκες των οδηγών, πρέπει να αναπτύξουν γρήγορα μεγάλη θερμότητα, πράγμα που απειλεί την ίδια τη μπαταρία, φθείροντάς την, αλλά επίσης προκαλώντας ηλεκτρικούς σπινθήρες και δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις. Ενώ οι συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου φορτίζονται και αποφορτίζονται στην ίδια θερμοκρασία, οι ερευνητές βρήκαν τρόπο να φορτίζουν τη νέα μπαταρία σε αυξημένη θερμοκρασία 60 βαθμών Κελσίου για λίγα λεπτά και μετά να την αποφορτίζουν σε χαμηλότερη θερμοκρασία.Η νέα μπαταρία μπορεί να αντέξει έως 2.500 κύκλους ταχείας φόρτισης σε αυξημένη θερμοκρασία. Οι ερευνητές φιλοδοξούν να μειώσουν ακόμη περισσότερο το χρόνο φόρτισης στα πέντε λεπτά, χωρίς βλάβη για την μπαταρία.

Είπες να δεις τον Joker, τον Εφιάλτη στο Δρόμο με τις Λεύκες, απλά το Seven βρε αδερφέ και το βράδυ, ο εφιάλτης σου χτύπησε την πόρτα του ονείρου.
Είναι αλήθεια πως τα θρίλερ μπορούν να επηρεάσουν κάποιους ανθρώπους και υπάρχουν κάποιες θεωρίες που εξηγούν το γιατί.
Οι εφιάλτες, αυτά τα τρομακτικά όνειρα, συμβαίνουν κυρίως στα παιδιά αλλά και στο 50% των ενηλίκων, σύμφωνα με την National Sleep Foundation των ΗΠΑ.
Πηγή του εφιάλτη μπορεί να είναι ακόμα και το ότι έφαγες πριν κοιμηθείς ή το στρες στο σχολείο ή το γραφείο.Όσο για το θρίλερ, οι ειδικοί συμφωνούν πως ο εφιάλτης είναι η αντίδραση του οργανισμού στην απειλή που δέχεται, ακόμα κι αν αυτή η απειλή δεν είναι πραγματική αλλά κινηματογραφική.
Συνήθως στα θρίλερ υπάρχει απειλή ή καυγάς ή αντίδραση σε κάποια μάχη και είμαστε εξοπλισμένοι έτσι ώστε να αναπτύσσουμε κάποιο άγχος σε αντίδραση στην απειλή. Οι ταινίες θρίλερ δεν αποτελούν μεν αληθινή απειλή αλλά δημιουργούν αληθινό φόβο στο μυαλό σου. Άνθρωποι με μεγαλύτερο στρες ή κάποιο τραύμα, είναι πιο εύκολο να δουν κάποιο εφιάλτη μετά το θρίλερ.
Αν πάλι δεν έχεις κάποιο τραύμα, ο εφιάλτης μπορεί να είναι η αντίδραση του μυαλού στο να εκφράσει τα συναισθήματα που συσσωρευτούν μετά το θρίλερ. Οι εφιάλτες απλά είναι ερμηνεία του θρίλερ όπως την κατανόησε το μυαλό σου, όπως ακριβώς ανεβάζεις πυρετό για να καταπολεμήσεις την ίωση. Ουσιαστικά το μυαλό ερμηνεύει όσα είδε στο θρίλερ με αυτόν τον τρόπο για να μην περάσει τον ίδιο τρόμο στο μέλλον.

Ακόμα ένα πρόβλημα που δείχνει πως δεν έχει λύση. Το φερμουάρ του τζιν ή της φούστας χάλασε ξαφνικά και εσύ που έχεις μαζί σου μόνο το σπρέι για τα μαλλιά σου.
Μην σκας, το σπρέι έχει τόσες ωραίες χρήσεις που θα ενθουσιαστείς μόνο με την πρώτη που σου προτείνουμε.
Κλείσε το φερμουάρ, βάλε λακ και τουλάχιστον για κάποιες ώρες και μέχρι να το αντικαταστήσεις, δεν θα γυρίζεις με τα «μαγαζιά» ανοιχτά. Κι αυτή είναι μόνο μία από τις χρήσεις της λακ που θα σε βγάλει ασπροπρόσωπη σε κάθε αναποδιά.
Κάθε μέρα περίπου 1,62 δισεκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν το Facebook, ενώ οι καθημερινοί χρήστες μαζί με τις συγγενικές πλατφόρμες που ανήκουν στο Facebook (Messenger, Intagram, WhatsApp) έχουν φθάσει τα 2,2 δισεκατομμύρια.
   Οι μηνιαίοι χρήστες -όσοι δηλαδή κάνουν το ίδιο τουλάχιστον μια φορά το μήνα σε κάποιο από τα τέσσερα δίκτυα της «οικογένειας» της Facebook- έχουν φθάσει τα 2,8 δισεκατομμύρια, αρκετά πάνω από το μισό παγκόσμιο πληθυσμό ηλικίας 15 έως 65 ετών (που είναι περίπου πέντε δισεκατομμύρια).
   Η εταιρεία του μεγαλύτερου μέσου κοινωνικής δικτύωσης είχε στο τρίτο τρίμηνο του 2019 έσοδα 17,7 δισεκατομμύρια δολάρια (αύξηση 29% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018) και κέρδη 6,1 δισεκατομμύρια δολάρια (αύξηση 19%), σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς και τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης».   Είναι το τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο τόσο με ανοδικά οικονομικά αποτελέσματα (ανώτερα μάλιστα των προσδοκιών των αναλυτών της Γουόλ Στριτ), όσο και με μικρή έστω αύξηση χρηστών σε όλες τις αγορές-κλειδιά, μεταξύ των οποίων σε ΗΠΑ και Ευρώπη. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι μετοχές της εταιρείας να κινηθούν ανοδικά στο αμερικανικό χρηματιστήριο.
   Φαίνεται πως παρά τις κριτικές που δέχεται από κυβερνήσεις και πολίτες, το Facebook αντέχει και αναπτύσσεται. Αυτό δεν περνά απαρατήρητο από διαφημιστές και διαφημιζόμενους, που συνεχίζουν να αγοράζουν προβολή μέσω του δικτύου. Το Facebook είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος πωλητής ηλεκτρονικών διαφημίσεων παγκοσμίως.
   Παρόλο που το Twitter ανακοίνωσε ότι θα απαγορεύσει τις πολιτικές διαφημίσεις, ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook Μαρκ Ζάκεμπεργκ ξεκαθάρισε ότι το Facebook δεν θα ακολουθήσει στον ίδιο δρόμο, καθώς δεν θέλει να περιορίσει τον πολιτικό διάλογο. «Από επιχειρηματική σκοπιά ίσως θα ήταν ευκολότερο για μας να επιλέγαμε ένα διαφορετικό μονοπάτι από αυτό που έχουμε πάρει. Όμως σε μια δημοκρατία δεν νομίζω ότι είναι σωστό για τις ιδιωτικές εταιρείες να λογοκρίνουν τους πολιτικούς ή τις ειδήσεις», δήλωσε.
   Ο Ζάκερμπεργκ αρνήθηκε ότι μέσω αυτής της πολιτικής το Facebook στηρίζει ένα συγκεκριμένο πολιτικό κόμμα ή ότι η πολιτική αυτή ακολουθείται μόνο από λόγους κερδοσκοπικής σκοπιμότητας. Οι πολιτικές διαφημίσεις εκτιμάται ότι θα συνεισφέρουν λιγότερο από το 0,5% των συνολικών εσόδων του δικτύου το 2020.
   Πάντως οι πιέσεις στο Facebook αναμένεται να αυξηθούν. Είναι ενδεικτικό του κλίματος ότι η βασική διεκδικήτρια του χρίσματος των Δημοκρατικών στις επόμενες προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ γερουσιαστής Ελίζαμπεθ Γουόρεν έχει δηλώσει ότι το Facebook -που απασχολεί περισσότερους από 43.000 εργαζόμενους- είναι πια υπερβολικά μεγάλο και πρέπει να διασπαστεί σε μικρότερες εταιρείες.

Ερευνητές κατάφεραν να μάθουν σε ποντίκια να οδηγούν μικροσκοπικά αυτοκίνητα, με αντάλλαγμα δημητριακά και επιβεβαιώνουν ότι, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνάς τους, η οδήγηση μειώνει τα επίπεδα άγχους στα ζώα.
Τα μικρά αυτά οχήματα περιλάμβαναν έναν χώρο για τους επιβάτες - ποντίκια όπου υπήρχαν τρεις μεταλλικές μπάρες, σε τρεις διαφορετικές κατευθύνσεις: αριστερά, δεξιά και ευθεία. Όταν το ποντίκι άγγιζε μία από αυτές τις μπάρες το αυτοκίνητο μετακινείτο προς την αντίστοιχη κατεύθυνση της μπάρας.
Στο πλαίσιο της μελέτης, 17 ποντίκια εκπαιδεύτηκαν κατά τη διάρκεια μηνών να οδηγούν σε έναν είδος αρένας από πλεξιγκλάς διαστάσεων 150 x 60.Οι μελετητές σύντομα παρατήρησαν ότι τα ποντίκια μπορούσαν να μάθουν να οδηγούν.
Στην πραγματικότητα, συνειδητοποίησαν ότι τα ποντίκια που είχαν μεγαλώσει σε ένα "εμπλουτισμένο περιβάλλον" (ένα φυσικό περιβάλλον, μεγάλο και πολύπλοκο, με πολλά ερεθίσματα) οδηγούσαν πολύ καλύτερα από τα ποντίκια που είχαν μεγαλώσει σε κλουβιά.
"Είναι πραγματικά απίθανο να βλέπεις σε ποιο βαθμό είναι καλύτερα", δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο η Κέλι Λάμπερτ, μια από τους συντάκτες της μελέτης από το Πανεπιστήμιο του Ρίτσμοντ, στη Βιρτζίνια.
Επιπλέον, τα περιττώματα των αρουραίων, τα οποία συλλέχθηκαν και αναλύθηκαν, έδειξαν ότι σε όλους τους αρουραίους που οδηγούν, το επίπεδο της ορμόνης δεϋδροεπιανδροστερόνης, η οποία εξουδετερώνει το άγχος, ήταν υψηλότερο, γεγονός που θα μπορούσε να σχετίζεται με την ικανοποίηση του ζώου που έχει μάθει μια νέα δεξιότητα.
Η Λάμπερτ και οι συνεργάτες της θέλουν να πιστεύουν ότι τα αποτελέσματα αυτά θα ανοίξουν το δρόμο για νέες συμπεριφορικές θεραπείες στον τομέα της ψυχιατρικής, οι οποίες θα έχουν ως στόχο ανθρώπους και όχι ζώα.
"Δεν υπάρχει θεραπεία για την σχιζοφρένεια ή την κατάθλιψη", είπε η ίδια και προσέθεσε: "Έχουμε καθυστερήσει, πρέπει να λάβουμε υπόψη τα διάφορα ζωικά μοντέλα, τις διαφορετικές ασχολίες και να αποδεχτούμε ότι η συμπεριφορά μπορεί να αλλάξει τη νευροχημική μας κατάσταση".
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!