Μία σειρά βελτιώσεων στο News Feed προκειμένου οι χρήστες να μπορούν
να βρουν τις δημοσιεύσεις που τους ενδιαφέρουν περισσότερο, αποφεύγοντας
τα spam/ click-baiting posts, ανακοίνωσε την Τρίτη στο Facebook.
To click-baiting (σε σχετικά ελεύθερη απόδοση, «κλικοθηρία») είναι το
γνωστό φαινόμενο στο οποίο ένας λογαριασμός ανεβάζει στο Facebook ένα
link με έναν «ελκυστικό» τίτλο που ενθαρρύνει τον χρήστη να κάνει κλικ
για να «δει παραπέρα» (στο ελληνικό Facebook είναι γνωστές οι
περιπτώσεις των «ΣΟΚ!
Δεν πρόκειται να πιστέψετε τι...», «υποσχέσεων» για αποκρουστικά/
σοκαριστικά βίντεο κ.ο.κ), χωρίς να παρέχονται επαρκείς πληροφορίες για
το τι ακριβώς πρόκειται να δει παρακάτω.
Οι δημοσιεύσεις τέτοιου είδους τείνουν να εξελίσσονται σε κυκεώνες
απανωτών κλικ, με αποτέλεσμα να προβάλλονται σε περισσότερα άτομα και να
εμφανίζονται υψηλότερα στο News Feed των χρηστών.
Το πρώτο update από πλευράς του Facebook έχει στόχο τη μείωση αυτών
των επικεφαλίδων και το δεύτερο να βοηθά τους χρήστες να βλέπουν τα
διαμοιραζόμενα links στην καλύτερη δυνατή μορφή.
Σύμφωνα με το Facebook, σε έρευνα σχετικά με το τι υλικό προτιμούν να
βλέπουν οι χρήστες στο News Feed, το 80% των συμμετεχόντων απάντησαν
ότι ήθελαν επικεφαλίδες που θα τους επέτρεπαν να αποφασίζουν εάν θα
ήθελαν να διαβάσουν το πλήρες άρθρο πριν κάνουν κλικ.
Ένας τρόπος εντοπισμού επικεφαλίδων που αποτελούν «click-bait» είναι ο
έλεγχος του χρόνου που δαπανούν οι χρήστες διαβάζοντας μία δημοσίευση
εκτός του Facebook.
Εάν οι χρήστες κάνουν κλικ σε ένα άρθρο και περνούν ώρα διαβάζοντάς
το, αυτό υποδεικνύει ότι έκαναν κλικ σε κάτι αξιόλογο- αντίθετα, εάν
κάνουν κλικ και στη συνέχεια γυρίσουν αμέσως πίσω στο Facebook, φαίνεται
ότι δεν βρήκαν κάτι ενδιαφέρον.
«Με αυτό το update θα αρχίσουμε να λαμβάνουμε υπόψιν το εάν οι
χρήστες τείνουν να περνούν χρόνο μακριά από το Facebook μετά από κλικ σε
ένα link, ή εάν τείνουν να επιστρέφουν αμέσως στο News Feed, όταν
αξιολογούμε θέματα που περιέχουν links» αναφέρεται στη σχετική
ανακοίνωση του Facebook.
Επίσης, ένας άλλος παράγοντας θα είναι η εξέταση της αναλογίας των
ατόμων που κάνουν κλικ στο συγκεκριμένο υλικό σε σχέση με τις συζητήσεις
και shares σχετικά με αυτό.
Το δεύτερο update έχει να κάνει με τον διαμοιρασμό links σε posts.
«Διαπιστώσαμε ότι οι χρήστες συχνά προτιμούν να κάνουν κλικ σε links που
παρουσιάζονται σε link format (που εμφανίζεται όταν ο χρήστης κάνει
επικόλληση ένα link ενώ στήνει μία δημοσίευση) παρά σε links που είναι
'θαμμένα' σε λεζάντες φωτογραφιών.
Το link format δείχνει κάποιες επιπλέον πληροφορίες σχετικά με το
link, όπως η αρχή του άρθρου, που κάνει πιο ευκολότερο για κάποιον να
αποφασίσει αν θέλει να κάνει κλικ. Η μορφή αυτή επίσης κάνει ευκολότερο
για κάποιον να κάνει κλικ σε φορητές συσκευές με μικρότερες οθόνες.
Με αυτό το update θα δώσουμε προτεραιότητα στην προβολή links στο
link format και θα δείχνουμε λιγότερα links που διαμοιράζονται σε
λεζάντες ή status updates» σημειώνεται.
Όπως τονίζεται, ο καλύτερος τρόπος διαμοιρασμού ενός link μετά από
αυτά τα updates θα είναι το link format, καθώς «οι μελέτες μας έδειξαν
ότι αυτά τα posts σημείωναν διπλάσια κλικ σε σχέση με τα links που ήταν
ενσωματωμένα σε λεζάντες φωτογραφιών».
Όσον αφορά στις επιπτώσεις των συγκεκριμένων αλλαγών, σημειώνεται ότι
οι χρήστες που ανεβάζουν συχνά links με «κλικοθηρικές» επικεφαλίδες,
όπου πολλοί χρήστες επιλέγουν να μην περνούν χρόνο μετά το κλικ θα δουν
πτώση της απήχησής τους μέσα στους προσεχείς μήνες.
«Κάνουμε αυτές τις αλλαγές για να διασφαλίσουμε ότι το κλικοθηρικό
υλικό δεν θα 'πνίγει' τα πράγματα που θέλουν πραγματικά οι άνθρωποι να
βλέπουν στο Facebook» καταλήγει η ανακοίνωση.
http://www.thestival.gr