Ο αγώνας φαίνεται σκληρός για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας του 2014. Τα
φαβορί έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους και οι πιθανότητες να
παρουσιαστούν σοβαρές εκπλήξεις… από το πουθενά, ως το τέλος της
τρέχουσας χρονιάς, είναι λιγοστές. Το βασικό ερώτημα είναι ένα: πόσα θα
είναι τα υποψήφια φιλμ στη σημαντικότερη κατηγορία του θεσμού και πόσα
θα αντέξουν τη μονομαχία για να βρεθούν εκεί; Το ουσιαστικό σασπένς,
λοιπόν, δεν κρύβεται στις 2 Μαρτίου του 2014, τη βραδιά της τελετής
απονομής των Όσκαρ, αλλά στις 16 Ιανουαρίου, ημερομηνία ανακοίνωσης των
υποψηφιοτήτων.
Δείτε τα πιο ισχυρά φιλμ της χρονιάς που θα συμπληρώσουν την… άγνωστη αριθμητικά λίστα και θα διεκδικήσουν το Όσκαρ καλύτερης ταινίας.
12 YEARS A SLAVE (12 χρόνια σκλάβος) του Στιβ ΜακΚουίν
Δουλεία και ρατσισμός στις ΗΠΑ (χωρίς τον ταραντινικό χαβαλέ), δράμα εποχής, καταλαβαίνεις, τα πάντα φωνάζουν Όσκαρ. Μετά τις πρώτες φεστιβαλικές προβολές τού νέου φιλμ του βρετανού σκηνοθέτη των «Hunger» (2008) και «Shame» (2011), όμως, όλοι ουρλιάζουν Όσκαρ καλύτερης ταινίας! Όχι απλά σίγουρο, αλλά ήδη και φαβορί. Για το Όσκαρ σκηνοθεσίας, πάντως, ουδείς βιάζεται να μιλήσει για νικητή…
GRAVITY του Αλφόνσο Κουαρόν
Η δεύτερη ταινία της χρονιάς που κάνει τους πάντες να παραμιλούν, βρίσκει τους Μπούλοκ και Κλούνεϊ να αιωρούνται στο διάστημα με όχι και τόσο μεγάλες ελπίδες να αναπνέουν ως το τέλος της ταινίας. Τη χαρακτηρίζουν ως την πιο εντυπωσιακή κινηματογραφική εμπειρία της χρονιάς, ο Κουαρόν φαίνεται πως θα είναι το μεγάλο spoiler στην κατηγορία της σκηνοθεσίας και τα τεχνικά βραβεία, λέει, είναι σα να έχουν δοθεί από τώρα.
CAPTAIN PHILLIPS του Πολ Γκρίνγκρας
Της κακομοίρας έγινε από το χειροκρότημα στην πρεμιέρα του φιλμ στο Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, ο Γκρίνγκρας το έχει στις αληθινές, δραματικές ιστορίες (εδώ η κατάληψη αμερικανικού εμπορικού πλοίου από σομαλούς πειρατές το 2009), ο Τομ Χανκς ηγείται του ανθρώπινου πνεύματος, της δύναμης της θέλησης και όλων αυτών των συναισθηματικά πιασάρικων για τα μέλη της Ακαδημίας, οπότε και ταινία και σκηνοθέτης είναι σοβαροί παίκτες.
NEBRASKA του Αλεξάντερ Πέιν
Το 2011, ο Πέιν κέρδισε το Όσκαρ διασκευασμένου σεναρίου με το «The Descendants» (συνολικά πέντε υποψηφιότητες, μεταξύ των οποίων και για καλύτερης ταινίας). Τούτο το δράμα σχέσεων πατέρα – γιου μπορεί να μην ξεσήκωσε τις Κάννες, όμως, κερδίζει διαρκώς έδαφος στην Αμερική και αν το δουν αρκετοί ψηφοφόροι της Ακαδημίας, έχει εξασφαλισμένες θέσεις στις σημαντικότερες κατηγορίες, με τη φήμη της καλύτερης ταινίας του Πέιν από την κριτική.
INSIDE LLEWYN DAVIS των αδελφών Κοέν
Το μεγάλο βραβείο της Επιτροπής των Καννών, μια εβδομάδα από τη ζωή ενός νεαρού τραγουδιστή της folk, στο Greenwich Village του 1961. Σίγουρη υπόθεση για την κατηγορία της ταινίας, άγνωστο αν θα μπορέσουν να στριμωχτούν και στη σκηνοθεσία οι Κοέν, που το 2008 είχαν σαρώσει (από 3 Όσκαρ) με το «No Country for Old Men». Οι κριτικοί κόβουν φλέβες, όπως συνήθως, άρα θα έχει σοβαρό buzz από τις Ενώσεις.
LEE DANIELS’ THE BUTLER του Λι Ντάνιελς
Η ιστορία ενός butler που υπηρέτησε 8 κατά σειρά Προέδρους των ΗΠΑ, με ό,τι μπορείς να φανταστείς σε ιστορικό background. Προτού εμφανιστούν οι… σκλάβοι του ΜακΚουίν, έπαιζε μπάλα με άνεση. Τώρα, η Weinstein Company έχει αρκετή δουλειά μπροστά της για να κάνει το σύνηθες «θαύμα» της με τα μέλη της Ακαδημίας. Έχουν στο πλευρό τους μέχρι και την Όπρα (η οποία θα πολεμήσει στην κατηγορία του δεύτερου γυναικείου ρόλου).
PRISONERS του Ντενί Βιλνέβ
Η πρώτη αμερικανική ταινία του Καναδού Βιλνέβ («Incendies»), ένα ιδιαίτερα σκοτεινό ψυχολογικό θρίλερ με θέμα την εξαφάνιση δύο παιδιών και με διάρκεια (153′) που δεν ενέπνεε καν για ταμειακό θρίαμβο, δείχνει πως μπορεί να γίνει η μεγαλύτερη έκπληξη των Όσκαρ του 2014. Κριτικοί και κοινό δείχνουν συγκλονισμένοι, Χιού Τζάκμαν, πρωτότυπο σενάριο και φωτογραφία παίζουν ρόλο spoiler στις κατηγορίες τους. Περιμένω να το δω με αγωνία!
BLUE JASMINE του Γούντι Άλεν
Η δραματική πτώση μιας σύγχρονης Μπλανς Ντιμπουά, από τα μεγάλα σαλόνια της Νέας Υόρκης, στο φτωχικό τής αδελφής της στο Σαν Φρανσίσκο. Η Ακαδημία αγαπάει τον Άλεν, αν όμως προκληθεί το αδιαχώρητο στη λίστα της καλύτερης ταινίας, θα μείνει με το γερό χαρτί της Κέιτ Μπλάνσετ στον πρώτο ρόλο και, φυσικά, το πρωτότυπο σενάριο. Αν δεν καταφέρει να προταθεί εδώ, παραδόξως, η πρωταγωνίστρια ενισχύει τη δική της θέση.
SAVING MR. BANKS του Τζον Λι Χάνκοκ
Η συγγραφέας της «Μαίρη Πόπινς» και οι τσακωμοί της με το θείο Γουόλτ, προτού καν ξεκινήσουν τα γυρίσματα της θρυλικής ταινίας. Παρασκήνια παλιού Χόλιγουντ, θαύμα καστ (Χανκς, Τόμσον, Τζιαμάτι), οι παλιές καραβάνες των Όσκαρ θα ενθουσιαστούν. Η Disney το φυλάει για τα Χριστούγεννα και κανείς δε γνωρίζει αν θα είναι κάτι παραπάνω από – σίγουρα – διασκεδαστικό, ώστε να φτάσει ως εδώ. Ο Χάνκοκ ήταν ο σκηνοθέτης του «The Blind Side», που το 2010 είχε τρυπώσει στην κατηγορία της ταινίας, χάρισε το Όσκαρ στη Μπούλοκ, αλλά… δεν είχε άλλες υποψηφιότητες!
FRUITVALE STATION του Ράιαν Κούγκλερ
Αληθινό δράμα που ταρακούνησε την Αμερική την Πρωτοχρονιά του 2009. Σκηνοθετικό ντεμπούτο. Πήγε Sundance, Κάννες και Ντοβίλ κι έφυγε με βραβεία και δυνατή υποστήριξη από το κοινό. Είναι η μικρή ταινία που «θα μπορούσε» και τα τελευταία χρόνια συμβαίνει με τα μέλη της Ακαδημίας (το «Beasts of the Southern Wild» αποτελεί το πιο πρόσφατο παράδειγμα). Η black community έχει ισχυρό λόγο εκεί μέσα, όμως, πέφτει πάνω σε μια χρονιά με… δούλους και butler!
parapolitika.gr
Δείτε τα πιο ισχυρά φιλμ της χρονιάς που θα συμπληρώσουν την… άγνωστη αριθμητικά λίστα και θα διεκδικήσουν το Όσκαρ καλύτερης ταινίας.
12 YEARS A SLAVE (12 χρόνια σκλάβος) του Στιβ ΜακΚουίν
Δουλεία και ρατσισμός στις ΗΠΑ (χωρίς τον ταραντινικό χαβαλέ), δράμα εποχής, καταλαβαίνεις, τα πάντα φωνάζουν Όσκαρ. Μετά τις πρώτες φεστιβαλικές προβολές τού νέου φιλμ του βρετανού σκηνοθέτη των «Hunger» (2008) και «Shame» (2011), όμως, όλοι ουρλιάζουν Όσκαρ καλύτερης ταινίας! Όχι απλά σίγουρο, αλλά ήδη και φαβορί. Για το Όσκαρ σκηνοθεσίας, πάντως, ουδείς βιάζεται να μιλήσει για νικητή…
GRAVITY του Αλφόνσο Κουαρόν
Η δεύτερη ταινία της χρονιάς που κάνει τους πάντες να παραμιλούν, βρίσκει τους Μπούλοκ και Κλούνεϊ να αιωρούνται στο διάστημα με όχι και τόσο μεγάλες ελπίδες να αναπνέουν ως το τέλος της ταινίας. Τη χαρακτηρίζουν ως την πιο εντυπωσιακή κινηματογραφική εμπειρία της χρονιάς, ο Κουαρόν φαίνεται πως θα είναι το μεγάλο spoiler στην κατηγορία της σκηνοθεσίας και τα τεχνικά βραβεία, λέει, είναι σα να έχουν δοθεί από τώρα.
CAPTAIN PHILLIPS του Πολ Γκρίνγκρας
Της κακομοίρας έγινε από το χειροκρότημα στην πρεμιέρα του φιλμ στο Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, ο Γκρίνγκρας το έχει στις αληθινές, δραματικές ιστορίες (εδώ η κατάληψη αμερικανικού εμπορικού πλοίου από σομαλούς πειρατές το 2009), ο Τομ Χανκς ηγείται του ανθρώπινου πνεύματος, της δύναμης της θέλησης και όλων αυτών των συναισθηματικά πιασάρικων για τα μέλη της Ακαδημίας, οπότε και ταινία και σκηνοθέτης είναι σοβαροί παίκτες.
NEBRASKA του Αλεξάντερ Πέιν
Το 2011, ο Πέιν κέρδισε το Όσκαρ διασκευασμένου σεναρίου με το «The Descendants» (συνολικά πέντε υποψηφιότητες, μεταξύ των οποίων και για καλύτερης ταινίας). Τούτο το δράμα σχέσεων πατέρα – γιου μπορεί να μην ξεσήκωσε τις Κάννες, όμως, κερδίζει διαρκώς έδαφος στην Αμερική και αν το δουν αρκετοί ψηφοφόροι της Ακαδημίας, έχει εξασφαλισμένες θέσεις στις σημαντικότερες κατηγορίες, με τη φήμη της καλύτερης ταινίας του Πέιν από την κριτική.
INSIDE LLEWYN DAVIS των αδελφών Κοέν
Το μεγάλο βραβείο της Επιτροπής των Καννών, μια εβδομάδα από τη ζωή ενός νεαρού τραγουδιστή της folk, στο Greenwich Village του 1961. Σίγουρη υπόθεση για την κατηγορία της ταινίας, άγνωστο αν θα μπορέσουν να στριμωχτούν και στη σκηνοθεσία οι Κοέν, που το 2008 είχαν σαρώσει (από 3 Όσκαρ) με το «No Country for Old Men». Οι κριτικοί κόβουν φλέβες, όπως συνήθως, άρα θα έχει σοβαρό buzz από τις Ενώσεις.
LEE DANIELS’ THE BUTLER του Λι Ντάνιελς
Η ιστορία ενός butler που υπηρέτησε 8 κατά σειρά Προέδρους των ΗΠΑ, με ό,τι μπορείς να φανταστείς σε ιστορικό background. Προτού εμφανιστούν οι… σκλάβοι του ΜακΚουίν, έπαιζε μπάλα με άνεση. Τώρα, η Weinstein Company έχει αρκετή δουλειά μπροστά της για να κάνει το σύνηθες «θαύμα» της με τα μέλη της Ακαδημίας. Έχουν στο πλευρό τους μέχρι και την Όπρα (η οποία θα πολεμήσει στην κατηγορία του δεύτερου γυναικείου ρόλου).
PRISONERS του Ντενί Βιλνέβ
Η πρώτη αμερικανική ταινία του Καναδού Βιλνέβ («Incendies»), ένα ιδιαίτερα σκοτεινό ψυχολογικό θρίλερ με θέμα την εξαφάνιση δύο παιδιών και με διάρκεια (153′) που δεν ενέπνεε καν για ταμειακό θρίαμβο, δείχνει πως μπορεί να γίνει η μεγαλύτερη έκπληξη των Όσκαρ του 2014. Κριτικοί και κοινό δείχνουν συγκλονισμένοι, Χιού Τζάκμαν, πρωτότυπο σενάριο και φωτογραφία παίζουν ρόλο spoiler στις κατηγορίες τους. Περιμένω να το δω με αγωνία!
BLUE JASMINE του Γούντι Άλεν
Η δραματική πτώση μιας σύγχρονης Μπλανς Ντιμπουά, από τα μεγάλα σαλόνια της Νέας Υόρκης, στο φτωχικό τής αδελφής της στο Σαν Φρανσίσκο. Η Ακαδημία αγαπάει τον Άλεν, αν όμως προκληθεί το αδιαχώρητο στη λίστα της καλύτερης ταινίας, θα μείνει με το γερό χαρτί της Κέιτ Μπλάνσετ στον πρώτο ρόλο και, φυσικά, το πρωτότυπο σενάριο. Αν δεν καταφέρει να προταθεί εδώ, παραδόξως, η πρωταγωνίστρια ενισχύει τη δική της θέση.
SAVING MR. BANKS του Τζον Λι Χάνκοκ
Η συγγραφέας της «Μαίρη Πόπινς» και οι τσακωμοί της με το θείο Γουόλτ, προτού καν ξεκινήσουν τα γυρίσματα της θρυλικής ταινίας. Παρασκήνια παλιού Χόλιγουντ, θαύμα καστ (Χανκς, Τόμσον, Τζιαμάτι), οι παλιές καραβάνες των Όσκαρ θα ενθουσιαστούν. Η Disney το φυλάει για τα Χριστούγεννα και κανείς δε γνωρίζει αν θα είναι κάτι παραπάνω από – σίγουρα – διασκεδαστικό, ώστε να φτάσει ως εδώ. Ο Χάνκοκ ήταν ο σκηνοθέτης του «The Blind Side», που το 2010 είχε τρυπώσει στην κατηγορία της ταινίας, χάρισε το Όσκαρ στη Μπούλοκ, αλλά… δεν είχε άλλες υποψηφιότητες!
FRUITVALE STATION του Ράιαν Κούγκλερ
Αληθινό δράμα που ταρακούνησε την Αμερική την Πρωτοχρονιά του 2009. Σκηνοθετικό ντεμπούτο. Πήγε Sundance, Κάννες και Ντοβίλ κι έφυγε με βραβεία και δυνατή υποστήριξη από το κοινό. Είναι η μικρή ταινία που «θα μπορούσε» και τα τελευταία χρόνια συμβαίνει με τα μέλη της Ακαδημίας (το «Beasts of the Southern Wild» αποτελεί το πιο πρόσφατο παράδειγμα). Η black community έχει ισχυρό λόγο εκεί μέσα, όμως, πέφτει πάνω σε μια χρονιά με… δούλους και butler!
parapolitika.gr