Κυριακή 24 Μαΐου 2015

Κέρδισαν το Όσκαρ και χάθηκανΈφτασαν στο απόγειο της καριέρας τους κερδίζοντας το πολυπόθητο Όσκαρ κι ενώ μετά τη νίκη θα περίμενε κανείς να τους δει σε ρόλους μεγαλύτερους και σπουδαιότερους, δυστυχώς πολλοί από αυτούς τους πήρε η κάτω βόλτα και εξαφανίστηκαν από το προσκήνιο. Κάποιοι από αυτούς συνέχισαν να εργάζονται σταθερά στον κινηματογράφο και την τηλεόραση, αλλά κανένας από αυτούς δεν κατάφερε να κάνει κάτι σημαντικό, πόσο μάλλον σε επίπεδο ενός ακόμα βραβείου Όσκαρ.
1. Τζο Πέσι (Joe Pesci)

Ο Πέσι κέρδισε το Όσκαρ καλύτερου ηθοποιού το 1991 για τον ρόλο του στο Goodfellas όπου υποδύονταν τον γκάνγκστερ Τόμι Ντε Βίτο. Μετά από αυτό ο Πέσι έπαιξε σε πολλές ταινίες συμπεριλαμβανομένων του Μόνος στο Σπίτι 1 και 2, Φονικό Όπλο 2, 3 και 4 και Καζίνο του Μάρτιν Σκορτσέζε, αλλά δεν ήταν ποτέ ξανά υποψήφιος για κανένα βραβείο.Ο τελευταίος ρόλος του Πέσι ήταν το 2010, στην ταινία Love Ranch.
2. 'Αντριαν Μπρόντι (Adrien Brody)

Το 2003, ο Μπρόντι κέρδισε το Όσκαρ καλύτερου ηθοποιού για τον «Πιανίστα». Ήταν η μία και μοναδική του υποψηφιότητα. Έκτοτε έχει παίξει σε ταινίες- Κινγκ Κονγκ, Γκραντ Μπούνταπεστ Χοτέλ-, αλλά χωρίς να κερδίσει άλλη υποψηφιότητα. Σε μια συνέντευξη ο Μπρόντι δήλωσε ότι η καριέρα του δεν εξελίχθηκε όπως ήλπιζε.
3. Κούμπα Γκούντινγκ τζούνιορ (Cuba Gooding Jr.)

Ο Κούμπα Γκούντινγκ τζούνιορ το 1997 κέρδισε το Όσκαρ δεύτερου αντρικού ρόλου για την ταινία Τζέρι Μαγκουάιρ, με πρωταγωνιστή τον Τομ Κρουζ. Μία ταινία για έναν επιτυχημένο αθλητικό παράγοντα, ο οποίος έχει απολυθεί. Ο Γκούντινγκ τζούνιορ εμφανίστηκε έκτοτε σε πολλές ταινίες , συμπεριλαμβανομένων το Zoolander, Ραδιόφωνο, Snow Dogs, και Η ζωή ενός βασιλιά, αλλά κανένα δεν πλησίασε τον ρόλο του στο Τζέρι Μαγκουάιρ. Μάλιστα κάποιες από τις επιλογές του- όπως η ταινία Snow Dogs- περισσότερο τον έβλαψαν, ενώ ήταν πολλές φορές υποψήφιος για βατόμουρο.
4. Geena Davis (Τζίνα Ντέιβις)

Το 1989, η Ντέιβις κέρδισε το Όσκαρ για τη συμμετοχή της στην ταινία «The Accidental Tourist», ενώ το 1992, ήταν υποψήφια στα Όσκαρ για την εξαιρετική της ερμηνεία στην ταινία «Θέλμα και Λουίζ». Αυτή ήταν η τελευταία φορά που εμφανίστηκε ως υποψήφια για βραβείο της Ακαδημίας. Από τότε έχει εμφανιστεί σε ταινίες, συμπεριλαμβανομένων Stuart Little 1,2,3, Cutthroat Island,και Speechless. Έχει επίσης συμμετάσχει σε διάφορες τηλεοπτικές εκπομπές, όπως Τζίνα Ντέιβις Σόου, Αρχηγός κ.α.
Σε συνέντευξη της η Ντέιβις δήλωσε ότι αισθάνεται σαν να έχει εξαφανιστεί από το Χόλιγουντ
5. Τζένιφερ Κόνελι (Jennifer Connelly)

Η Κόνελι κέρδισε το Όσκαρ δεύτερου γυναικείου ρόλου το 2001 για την ταινία «Ένας υπέροχος άνθρωπος», δίπλα στον Ράσελ Κρόου. Έκτοτε έπαιξε σε πολλές ταινίες χωρίς όμως να καταφέρει να πλησιάσει ξανά το ρόλο της ως Αλίσια Νας.
6. Μπρέντα Φρίκερ (Brenda Fricker)

Η Φρίκερ κέρδισε το Όσκαρ το 1990 για τη συμμετοχή της στην ταινία «Το αριστερό μου πόδι». Έχει παίξει σε πολλές ταινίες και τηλεταινίες χωρίς όμως να καταφέρει κάτι εξίσου σπουδαίο.
7. Μάρλι Μάτλιν (Marlee Matlin)

Με το ντεμπούτο της στο Χόλυγουντ η Μάτλιν το 1987 στην ταινία «Παιδιά ενός κατώτερου Θεού» κατάφερε να φύγει από την τελετή της ακαδημίας με το χρυσό αγαλματίδιο στα χέρια της. Σύμφωνα με το Hollywood Reporter, είναι η νεότερη ηθοποιός και η μοναδική κωφή γυναίκα που βραβεύτηκε με Όσκαρ. Στη συνέχεια έπαιξε σε πολλές ταινίες και τηλεοπτικές σειρές, αλλά χωρίς να πλησιάσει την ερμηνεία της από τα Παιδιά ενός κατώτερου Θεού.
8. Τζόελ Γκρέι (Joel Grey)

Ο Γκρέι εντυπωσίασε το 1973 στο ρόλο του κομπέρ στο Καμπαρέ, αποσπώντας το Όσκαρ. Αν και εξακολουθεί να εμφανίζεται σε διάφορες ταινίες, αλλά και τηλεοπτικές σειρές, όπως το Γκρέις Ανάτομι και το CSI, δεν κατάφερε να κερδίσει κάποια διάκριση , ωστόσο έχει μία πετυχημένη καριέρα στο Μπρόντγουέι.
9. Λίντα Χαντ (Linda Hunt)

Η ταινία The Year of Living Dangerously (1982), χάρισε το Όσκαρ στην Χαντ κι από τότε έχει πολλές συμμετοχές σε κινηματογράφο και τηλεόραση, ενώ ο τελευταίος ρόλος της ήταν στην ταινία Stranger Than Fiction, το 2006.
10. Σον Κόνερι (Sean Connery)

Ο ανυπέρβλητος Τζέημς Μποντ, Σον Κόνερι κέρδισε το Όσκαρ δεύτερου αντρικού ρόλου το 1988 στην ταινία «Οι Αδιάφθοροι» (The Untouchables) του Μπράιαν Ντε Πάλμα . Συνέχισε να εμφανίζεται σε ταινίες καθ 'όλη τη δεκαετία του 1990 όπως στον «Βράχο», «Λάνσελοτ, ο πρώτος ιππότης» . Από το 2000 και σε ηλικία 70 ετών, ο Κόνερι άφησε την καριέρα του να ξεθωριάζει σιγά-σιγά.
Τελευταίος σημαντικός ρόλος του ήταν στη «Συμμαχία» (The League of Extraordinary Gentlemen) το 2003. Ενώ στην τελευταία κινηματογραφική του συμμετοχή το 2012 οπότε «δάνεισε» τη φωνή του στην ταινία κινουμένων σχεδίων Sir Billi.
news.gr

Σύντομα, ο άνθρωπος μπορεί να αναγκαστεί να ανταγωνίζεται ένα ρομπότ, διεκδικώντας μία θέση εργασίας.

Οι οικονομολόγοι είχαν διχασμένοι για το πότε ακριβώς θα υλοποιηθεί η απειλή από τα ρομπότ και άλλες μορφές τεχνολογίας του μέλλοντος. Κάποιοι θεωρούν ότι αυτή υπάρχει ήδη, άλλοι εκτιμούν όταν θα προκύψει στα τέλη αυτού του αιώνα, σύμφωνα με το CNN.

Η Ειμι Γουέμπ, ειδική ψηφιακών μέσω που έχει ιδρύσει την Webbmedia Group, προβλέπει όμως ότι τουλάχιστον 8 επαγγέλματα πολύ σύντομα θα φτάσουν στην εξάλειψη. Και όταν λέει «πολύ σύντομα», μιλά για τα επόμενα 10-20 χρόνια.

Οπως είπε σε παγκόσμιο συνέδριο στο Λος Αντζελες πρόσφατα, αυτές οι 8 δουλειές είναι:

1. Θέσεις εργασίας σε σταθμούς διοδίων και ταμίες. Η εξάπλωση των συσκευών που φοριούνται και του συστήματος πληρωμών από το κινητό θα κάνει τέτοιες δουλειές ουσιαστικά παρωχημένες. «Δεν θα χρειάζεται να υπάρχει παντού ένας άνθρωπος», υποστηρίζει.

2. Διαφημιστές. Τα ισχυρά εργαλεία διαφήμισης του μέλλοντος μπορεί να επιτρέπουν στις μάρκες να περνούν τα μηνύματά τους στους πελάτες με απόλυτη ακρίβεια. Ηδη, όπως εξήγησε η Γουέμπ, γίνονται νέα πειράματα με τεχνολογίες που μελετούν την συμπεριφορά του καταναλωτή, για να διαπιστωθεί το είδος των διαφημίσεων που θα είναι πιο αποτελεσματικές. Αν αυτά τα «εργαλεία» αποδώσουν, θα οδηγήσουν σε μικρότερες ομάδες στις εταιρείες διαφήμισης και μάρκετινγκ.

3. Εξυπηρέτηση πελατών. Ηδη το Watson, ο υπερ-υπολογιστής της ΙΒΜ μπορεί μεταξύ άλλων να αντικαταστήσει τους πάντες που εργάζονται σε ένα τέτοιο τμήμα εταιρείας, σύμφωνα με την Γουέμπ.

4. Εργαζόμενοι σε εργοστάσιο. Τα ρομπότ θα «κλέψουν» ακόμη περισσότερες θέσεις εργασίας στη βιομηχανία από τους ανθρώπους, καθώς είναι πιο φτηνές λύσεις και δεν χρειάζονται… διαλείμματα.

5. Μεσάζοντες στα χρηματοοικονομικά. Το Blockchain, το πρόγραμμα υπολογιστή του Bitcoin< έχει τη δυνατότητα να επεξεργάζεται αυτόματα συναλλαγές και να δημιουργεί ένα τέλειο, αξιόπιστο ψηφιακό αρχείο. Αυτό μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στους μεσάζοντες στο τραπεζικό σύστημα, τον ασφαλιστικό τομέα ή εκείνο των υποθηκών.

6. Δημοσιογράφοι. Το διαδίκτυο «έσβησε» αμέτρητες εφημερίδες και τώρα η νέα τεχνολογία θα μπορούσε να «σκοτώσει» ακόμη περισσότερες θέσεις εργασίας. Η Γουέμπ, πρώην δημοσιογράφος και η ίδια, αναφέρει ότι το επόμενο βήμα θα είναι αλγόριθμοι που θα επιτρέπουν σε ειδησεογραφικά πρακτορεία να δημιουργούν αυτόματα θέματα και να τα τοποθετούν σε ιστοσελίδες, χωρίς ανθρώπινη μεσολάβηση.

7. Δικηγόροι. Η Γουέμπ θεωρεί ότι αρκετοί θα αντικατασταθούν από ηλεκτρονικές υπηρεσίες που μπορούν να διεκπεραιώσουν απλές εργασίες, όπως αιτήσεις για εμπορικά σήματα, διαθήκες ή ακόμη και διαζύγια.

8. Εργαζόμενοι στην τηλεφωνία. Πολλοί δεν έχουν πλέον σταθερό τηλέφωνο, κάτι που αναμένεται να εξαπλωθεί με την πρόοδο της ψηφιακής επικοινωνίας. Αυτό σημαίνει ότι στις εταιρείες σταθερής τηλεφωνίας θα μπορούσαν να εξαφανιστούν θέσεις όπως εκείνες για την έκδοση λογαριασμών ή χειριστών.

Είναι γνωστή για τις εντυπωσιακές εμφανίσεις αλλά και για το υπέροχο στυλ της, ωστόσο φαίνεται πως δεν ήταν πάντα έτσι…

Ο λόγος για την ελληνικής καταγωγής, Τζένιφερ Άνιστον, η οποία έγινε διάσημη και αγαπήθηκε ως Ρέιτσελ στα «Φιλαράκια». Η λαμπερή ηθοποιός, όμως δεν ήταν πάντα τόσο εκθαμβωτική, αφού όπως βλέπετε και στη φωτογραφία που «ανέβασε» στο Instagram, πριν γίνει διάσημη ήταν μάλλον ένα αδιάφορο κοριτσάκι!





Μελαχρινή με αφέλειες ποζάρει μαζί με μια φίλη της, φορώντας ένα μακρύ φλοράλ φόρεμα, δείχνοντας χαλαρή και ξέγνοιαστη!

Την συγκεκριμένη φωτογραφία ανέβασε για να διαφημίσει τα προϊόντα της εταιρείας καλλυντικών που έχει, γράφοντας πως τραβήχτηκε σε μια εποχή πριν την «Living Proof», χωρίς όμως να διευκρινίζει το πότε ακριβώς!


Πηγή: star.gr

Το χταπόδι αποτελεί ένα από τα πιο ευπροσάρμοστα πλάσματα στο ζωικό βασίλειο, ικανό για την πλοήγηση σε πολύπλοκους λαβύρινθους, την επίλυση παζλ, και την αλλαγή χρώματος για να ταιριάζουν με το περιβάλλον τους.

Τώρα οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι τα χταπόδια έχουν άλλη μία εντυπωσιακή ικανότητα, τη δυνατότητα να «βλέπουν» μέσω του δέρματός τους.

Συγκεκριμένα οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι παρά το γεγονός ότι τα δημοφιλή κεφαλόποδα διαθέτουν μεγάλα, ιδιαίτερα ευαίσθητα μάτια, μπορούν να ανιχνεύουν το φως από το περιβάλλον τους χρησιμοποιώντας μόρια στα νεύρα του δέρματός τους.

Το δέρμα των θαλάσσιων ζώων είναι γεμάτο με φωτοευαίσθητες πρωτεΐνες που ονομάζονται οψίνες, οι οποίες βρίσκονται επίσης στα μάτια τους.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, αυτό το γεγονός ενδεχομένως βρίσκεται πίσω από την ικανότητα του ζώου να αλλάζει γρήγορα το χρώμα και την υφή του δέρματός του ώστε να εναρμονίζεται με το περιβάλλον του.

Οι φωτοευαίσθητες πρωτεΐνες στέλνουν σήματα στα χρωματισμένα όργανα του δέρματος που ονομάζονται χρωματοφόρα, τα οποία διαστέλλονται και συστέλλονται για να αλλάζουν την εμφάνισή τους.

«Πρόκειται για ένα νέο τρόπο ανίχνευσης φωτός που δεν ξέραμε ότι διαθέτουν τα χταπόδια. Το δέρμα μπορεί να αισθανθεί το φως από μόνο του, για αυτό τα χταπόδια δε χρειάζονται τα μάτια για ανιχνεύσουν το φως», δήλωσε ο Ντέσμοντ Ραμίρεζ, επικεφαλής της μελέτης του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στη Σάντα Μπάρμπαρα.

«Το δέρμα του χταποδιού δεν ανιχνεύει το φως με την ίδια λεπτομέρεια όπως τα μάτια και ο εγκέφαλος, αλλά μπορεί να αισθανθεί την αλλαγή στο φως. Δεν ανιχνεύει την αντίθεση, αλλά μάλλον τη φωτεινότητα», πρόσθεσε χαρακτηριστικά.

Πηγή: naftemporiki.gr
Eurovision 2015: Νικήτρια η Σουηδία!πό την αρχή της ψηφοφορίας έδειξε ότι οι χώρες που θα κονταροχτυπηθούν για την πρωτιά στον φετινό διαγωνισμό της Eurovision, είναι τρεις. Αυτές που ήταν και τα μεγάλα φαβορί.Η Ρωσία, η Σουηδία και η Ιταλία σχεδόν καθ' όλη τη διάρκεια της ψηφοφορίας ανεβοκατέβαιναν στις τρεις πρώτες θέσεις του πίνακα της βαθμολογίες με μικρές διαφορές μεταξύ τους.
Στη μέση της ψηφοφορίας η Ρωσία ήταν μπροστά και η Gagarina έδειχνε να μην το πιστεύει. Πολύ συγκινημένη δεν μπορούσε να συγκρατήσει τα δάκρυά της σε κάθε 12άρι που έπαιρνε. Η ψηφοφορία της Αγγλίας έφερε την ανατροπή και βρέθηκε ξενά μετά από ώρα η Σουηδία στην πρώτη θέση.
Εδώ να σημειώσουμε ότι αρκετές συνδέσεις με χώρες είχαν πρόβλημα και χάνονταν.
Κι εδώ ξέφυγε μπροστά πια η Σουηδία με 269 βαθμούς ενώ η Ρωσία ήταν στους 248 και η Ιταλία στους 212. Και λίγο πριν το τέλος ήταν πια σίγουρο. Πριν καν ολοκληρωθεί η ψηφοφορία νικήτρια χώρα είναι η Σουηδία!
Ο 60ος διαγωνισμός της Eurovision αποτελεί πλέον και επίσημα παρελθόν έπειτα και από την ανακοίνωση του αποτελέσματος.
Διαβάστε επίσης: Μεγάλη νίκη για το μπάρμαν από τη Ρόδο
news.gr

Αστρονόμοι στις ΗΠΑ ανακάλυψαν, με τη βοήθεια του διαστημικού υπέρυθρου τηλεσκοπίου WISE της NASA, έναν μακρινό γαλαξία, ο οποίος λάμπει με φως πιο έντονο από ό,τι 300 τρισεκατομμύρια Ήλιοι μαζί.
Πρόκειται για τον πιο φωτεινό γαλαξία που έχει ποτέ βρεθεί στο σύμπαν.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Τσάο-Γουέι Τσάι του Εργαστηρίου Αεριοπροώθησης της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας στην Καλιφόρνια, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστροφυσικής «The Astrophysical Journal», ανέφεραν ότι ο εντυπωσιακός γαλαξίας ανήκει σε μια σπάνια κατηγορία, που ονομάζεται «υπερβολικά φωτεινοί υπέρυθροι γαλαξίες».
Συνολικά, το τηλεσκόπιο WISE έχει εντοπίσει μέχρι σήμερα 20 γαλαξίες αυτής της κατηγορίας, ανάμεσα στους οποίους και τον πιο φωτεινό του σύμπαντος.
Η υπερβολική λαμπρότητα του τελευταίου πιθανώς οφείλεται σε μια τεράστια μαύρη τρύπα στο κέντρο του, η οποία «καταπίνει» μεγάλες ποσότητες αερίων που την περιβάλλουν. Η διαδικασία αυτή προκαλεί την έκλυση έντονης ακτινοβολίας, που διαχέεται στο σύμπαν σε διάφορα μήκη κύματος (ορατό φως, υπέρυθρο, υπεριώδες, ακτίνες Χ κ.α.).
Ο γαλαξίας εκτιμάται ότι βρίσκεται πολύ μακριά στον χώρο και τον χρόνο, σε απόσταση 12,5 δισεκατομμυρίων ετών φωτός από τη Γη. Η μαύρη τρύπα του είχε ήδη μάζα δισεκατομμύρια φορές μεγαλύτερη από τον Ήλιο μας, σε μια εποχή που το σύμπαν είχε περίπου το ένα δέκατο της σημερινής ηλικίας του (δημιουργήθηκε πριν από 13,8 δισ. χρόνια).

Πηγή: techit.gr

Είναι από τις στιγμές που δεν χωράνε τύψεις. Παραμερίζεις τις όποιες ενοχές, ανοίγεις μια μικρή παρένθεση στην υγιεινή διατροφή ή τη δίαιτα που ακολουθείς, αφήνεις στην άκρη για λίγο τις έγνοιες για τη σιλουέτα σου ενόψει θέρους και –στην τελική- υπόσχεσαι στον εαυτό σου ότι θα αναπληρώσεις την… κουτσουκέλα, με 30 λεπτά παραπάνω διάδρομο στο γυμναστήριο και κάμποσους κοιλιακούς. Στέκεσαι, λοιπόν, «αποκαθαρμένος», πίσω από τον πάγκο του γυράδικου, παραλαμβάνεις την παραγγελία σου και η… ιεροτελεστία με το πιτόγυρο ξεκινά. Ξέρεις ότι έχεις απολαύσει μια… αμαρτία, μια «βόμβα» από χοληστερίνη, αλλά ο σκοπός ήταν ανώτερος. Κάτι σαν τις παστίλιες για τον πόνο των άλλων που έπαιρνε, στη σχετική διαφήμιση, ο γοητευτικός κακός του Hollywood, Ξαβιέ Μπαρδέμ.
Κάπως έτσι θα πρέπει να σκέφτηκαν όσοι Θεσσαλονικείς (όχι πάντως πάρα πολλοί για να είμαστε ακριβείς) επισκέφθηκαν το βράδυ της Παρασκευής 22 Μαϊου τα Λαδάδικα, για να συμμετάσχουν στον εορτασμό της «Παγκόσμιας Ημέρας Πιτόγυρου». Ναι, πλέον υπάρχει και αυτή, μαζί με τόσες άλλες και… θεσμοθετήθηκε στη Θεσσαλονίκη.Την πρόσκληση για τη μάζωξη την είχε απευθύνει –εδώ και σχεδόν ένα τετράμηνο, μέσω Facebook- μια… τσακαλοπαρέα, περίπου 50, νεαρών εθελοντών της ομάδας δράσης «We Go Thess?», οι οποίοι βρήκαν αυτό τον ευφάνταστο τρόπο για να παρακινήσουν τον κόσμο να δώσει το «παρών» σε μια εκδήλωση που είχε διττό σκοπό. Αφενός να προβάλει αυτή την εμβληματική και πολυτραγουδισμένη γειτονιά της πόλης προς τα έξω και αφετέρου να «προπαγανδιστεί» θετικά και να ενισχυθεί οικονομικά –ο καθείς με ό,τι προαιρείτο σε έναν κουμπαρά που είχε στηθεί στην περιοχή- η οργάνωση Α21, η οποία λειτουργεί στην πόλη εθελοντικά για τη φροντίδα των θυμάτων του trafficking.
Το «ραντεβού» για τη γιορτή, που περισσότερο το όνομα είχε, παρά τη… χάρη, είχε δοθεί στην πλατεία Μοριχόβου, στις 5.30 το απόγευμα και σε αυτό προσήλθαν μαζί με κάποιες χιλιάδες Θεσσαλονικέων, οι οποίοι περιδιάβαιναν τα στενά σοκάκια των Λαδάδικων, και 12 χορευτικά συγκροτήματα από όλη τη Θεσσαλονίκη.
Μέχρι τις 9.30 το βράδυ παραδοσιακοί ρυθμοί, «έδεσαν» μαζί Balkan, rock και punk ήχους από μουσικές μπάντες σε ένα ηχητικό «ποτ πουρί», το οποίο ορισμένοι το επικρότησαν παρακολουθώντας το ή ακόμη και χορεύοντας μαζί με τους επιδέξιους χορευτές, ενώ άλλοι, όπως η πλειονότητα των ιδιοκτητών των καταστημάτων της περιοχής, δεν το είδαν με καλό μάτι. Μάλιστα, κάποια στιγμή, λίγο έλειψε να ξεσπάσει καυγάς μεταξύ ενός καταστηματάρχη και των οργανωτών της μουσικοχορευτικής βραδιάς, με τον πρώτο να κατηγορεί τους δεύτερους ότι με αυτά που κάνουν διώχνουν τον κόσμο. Η ένταση, πάντως, γρήγορα αποφορτίστηκε και η εκδήλωση συνεχίστηκε μόνο με χορούς και τραγούδια και χωρίς να υπάρξουν άλλα… παρατράγουδα.«Εμείς είχαμε εξασφαλίσει άδεια από το δήμο Θεσσαλονίκης (σ.σ. και αυτή, πάντως, για να την αποκτήσουν χρειάστηκε να παρέλθουν τουλάχιστον δύο μήνες από τη στιγμή που έθεσαν το αίτημα) και φύγαμε από το χώρο μόνο όταν εξέπνευσε το τετράωρο για το οποίο μας παραχωρήθηκε η πλατεία» λέει ο Γιώργος Λιθοξοϊδης, εκ των πρωτεργατών της διοργάνωσης, δηλώνοντας ικανοποιημένος, τηρουμένων των αναλογιών από την απήχηση που είχε η πρωτοβουλία στο κοινό.
Στο εύλογο ερώτημά μας, «γιατί Παγκόσμια Ημέρα Πιτόγυρου κι όχι κάτι άλλο;», ο νεαρός συνομιλητής μας, παραδέχεται ότι «ψάχναμε έναν κράχτη προκειμένου να παρακινήσουμε τον κόσμο να έρθει και να συμμετάσχει σε αυτό που θέλαμε να κάνουμε. Το πιτόγυρο είναι μια λέξη που τη γνωρίζουν ακόμη και στο εξωτερικό και κρίναμε πως μπορεί να υπηρετήσει το στόχο μας, παρότι δεν είχαμε πιτόγυρα στην εκδήλωση».Η ιδέα για το project «καρφώθηκε» στο μυαλό των μελών της ομάδας We Go Thess? κάπου στα τέλη του Γενάρη– αρχές Φλεβάρη και όπως επισημάνθηκε στο We το News247.gr, εντάσσεται στις δράσεις προώθησης και προβολής της Θεσσαλονίκης που υλοποιεί, εντός και εκτός συνόρων, η ομάδα μέσω εθελοντικής προσφοράς.
«Για να είσαι ενεργός πολίτης δεν αρκεί να κάθεσαι στον καναπέ του σπιτιού σου και να κάνεις Like στο facebook, επικροτώντας τη δράση κάποιου άλλου. Πρέπει να αναλάβεις την ευθύνη σου και να κάνεις και εσύ πράγματα», είναι το moto του Γιώργου και με αυτό το σκεπτικό αποφασίστηκε να οργανωθεί κάτι που θα μπορούσε να κινητοποιήσει τον κόσμο προς έναν ευγενή σκοπό όπως είναι η δραστηριότητα που αναπτύσσει η καμπάνια Α21.«Η Α21 είναι μια οργάνωση που μάχεται κατά της εμπορίας των ανθρώπων. Είτε πρόκειται για εμπορία οργάνων, είτε για σωματεμπορία, είτε για καταναγκαστική εργασία. Κι επειδή η πόλη μας αποτελεί μια πύλη, μια δίοδο για αυτά τα κυκλώματα, η Α21 ξεκίνησε τη δράση της και εδώ και προσφέρει πλούσιο έργο, το οποίο δεν γνωρίζουν πολλοί» επισημαίνει ο μαθητής της 3 Λυκείου. Προσθέτει δε, ότι από μετρήσεις που δίνονται από την οργάνωση, προκύπτει πως πάνω από 20 χιλιάδες άνδρες, γυναίκες και παιδιά, έρχονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα, ως θύματα trafficking, από χώρες όπως Βουλγαρία, Ρουμανία, Αλβανία, Λευκορωσία κλπ, και στην πλειονότητά τους άτομα που παραπλανώνται και πέφτουν στην παγίδα της καταναγκαστικής εργασίας στη βιομηχανία του σεξ.
«Έρχονται με την ελπίδα να βρουν ένα καλύτερο μέλλον και γίνονται θύματα», τονίζει χαρακτηριστικά και θυμάται πως το περιστατικό που σημάδεψε τη ζωή του, σε σχέση με τη δράση της Α21, έχει να κάνει με την περιπέτεια που έχει ζήσει μια νεαρή Βουλγάρα, θύμα trafficking, ονόματι Κάτια. «Ηλικιακά ήταν γύρω στα 18-19 ετών. Βρήκε κάποιον ο οποίος την έφερε στην Ελλάδα και η κοπέλα αυτή δούλεψε σε ένα μαγαζί κάπου κοντά στις Σέρρες και τη Δράμα. Την πρώτη εβδομάδα ήταν όλα καλά, αλλά τη δεύτερη το αφεντικό της ζήτησε να πάει στο γραφείο του και τη βίασε. Κατόπιν εξωθήθηκε στην πορνεία και κάθε μέρα αυτή η κοπέλα περνούσε από τα χέρια πάνω από 40 ανδρών. Μέχρι που μια μέρα από το ξύλο που είχε φάει, την πήγαν στο νοσοκομείο και οι γιατροί φώναξαν τις αρχές. Από εκεί την πήρε η Α21 και την περιέθαλψε και η κοπέλα σώθηκε», εξιστορεί ο Γιώργος και σημειώνει με νόημα πως «σήμερα ήταν αυτή η κοπέλα, αύριο μπορεί να είναι το δικό μου παιδί ή ακόμη κι εγώ ο ίδιος. Ο κόσμος πρέπει να τα ξέρει αυτά και να κινητοποιηθεί».Για το περιστατικό της Κάτια, αλλά και άλλων θυμάτων των κυκλωμάτων σωματεμπορίας, οι εθελοντές της Α21, ενημέρωσαν το κοινό, ενώ παράλληλα μοίρασαν και έντυπο υλικό. Τα χρήματα που συγκεντρώθηκαν από δωρεές, πάντως, δεν ήταν ιδιαιτέρως πολλά, αλλά αυτό δεν πτόησε τα μέλη της ομάδας «We Go Thess?» τα οποία, δηλώνουν ότι στα σχέδιά τους είναι να γιορτάσουν και του χρόνου την Παγκόσμια Ημέρα Πιτόγυρου στις 22 Μαίου, ίσως σε άλλη γειτονιά της Θεσσαλονίκης, που θα κριθεί ότι χρειάζεται να προβληθεί.
Η δράση της ομάδας, ωστόσο, δεν περιορίζεται μόνο σε αυτό. «Στις άμεσες προτεραιότητές μας είναι να οργανώσουμε και μια έκθεση φωτογραφίας για την πόλη μας, με γκραβούρες του παρελθόντος της Θεσσαλονίκης, που έχουν στην κατοχή τους κάποιοι συμπολίτες μας, αλλά και με πιο σύγχρονο υλικό που έχουμε εντοπίσει», τονίζει ο Γιώργος και προσθέτει πως κάποια μέλη της εθελοντικής ομάδας «θέλουν πάρα πολύ να αρχίσουμε να κάνουμε και κάποιες ξεναγήσεις εθελοντικά, σε τουρίστες που επιθυμούν να κάνουν πιο βιωματικό το ταξίδι τους στη Θεσσαλονίκη».Το ξεκίνημα της εθελοντικής ομάδας έλκει τις ρίζες του τρία χρόνια πριν, το 2012, όταν ο αρχικός πυρήνας της παρέας, κάνοντας brainstorming, σχετικά με το τί θα μπορούσαν να κάνουν για να πάψει, όπως λένε, η πόλη να αρμενίζει στραβά, κατέληξαν στη δημιουργία του «Visit Thessaloniki» που είχε στόχο να προωθήσει την εικόνα της Θεσσαλονίκης στο εξωτερικό, και με τον τρόπο αυτό να αυξηθεί η τουριστική κίνηση. Ακολούθησε, αμέσως μετά η κατασκευή μιας σελίδας της ομάδας στο Facebook και «όταν διαπιστώθηκε ότι ο κόσμος ανταποκρίνεται στο κάλεσμά μας, είπαμε τότε να το κάνουμε λίγο πιο σοβαρά».
Το «πιο σοβαρά» σήμανε τη μετονομασία του «Visit Thessaloniki» σε We Go Thess?, καθώς και σε εμπλουτισμό της σελίδας στο διαδίκτυο με πρόσθετες χρηστικές πληροφορίες για κρυμμένες γωνιές στο κέντρο της πόλης. Σήμερα η ιστοσελίδα των νεαρών εθελοντών, που παρέχει διαφημιστικό χώρο σε καφέ και εστιατόρια, με αντάλλαγμα κάποιες εκπτώσεις για τα μέλη του We Go Thess? έχει περίπου 12.000 επισκέπτες το μήνα και πολλοί από αυτούς, όπως τονίζεται από τον Γιώργο Λιθοξοϊδη, είναι κάτοικοι εξωτερικού οι οποίοι με αυτό τον τρόπο ενημερώνονται για την πόλη μας και πώς θα μπορούσαν να περάσουν ωραία σε αυτή, εάν αποφασίσουν να την επισκεφτούν.
Πηγή: news247.gr – Του Λεωνίδα Λιάμη
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!