Κυριακή, 3 Μαρτίου 2019

Πώς να μην ξεχνάτε τα όνειρα που είδατε
Περνάμε περίπου το ένα τρίτο της ζωής μας με το να κοιμόμαστε. Και φυσικά 25% των φορών που θα κοιμηθούμε βλέπουμε όνειρα. Έχετε όμως αναλογιστεί ποτέ γιατί κάποια όνειρα τα θυμόμαστε και άλλα τα ξεχνάμε με το που θα ξυπνήσουμε; Η επιστήμη έχει την απάντηση.
Ερευνητές από το Ερευνητικό Κέντρο Νευροεπιστήμης στην πόλη Λυόν της Γαλλίας, είχαν διαπιστώσει στο παρελθόν ότι οι άνθρωποι που θυμούνται πιο εύκολα τα όνειρα που είδαν στον ύπνο τους ήταν πιο ευαίσθητοι σε ακουστικά ερεθίσματα κατά τη διάρκεια του ύπνου. Οι επιστήμονες υπέθεσαν ότι η αυξημένη νευρολογική λειτουργία του εγκεφάλου των ατόμων αυτών, τους έκανε με κάποιο τρόπο πιο καλούς στο να ανακαλούν γεγονότα και εικόνες από μνήμης, έστω και αν επρόκειτο για "εικονικές" καταστάσεις εν ώρα ύπνου.
Αλλά οι επιστήμονες προχώρησαν ένα βήμα παραπέρα. Εξέτασαν τις περιπτώσεις 41 ατόμων. Από αυτούς οι 21 είχαν δηλώσει ότι τους ήταν πολύ εύκολο να θυμούνται τι όνειρα βλέπουν στον ύπνο τους. Αυτό τους συνέβαινε (κατά μέσο όρο) 5,2 πρωινά την εβδομάδα. Οι υπόλοιποι 20 δήλωσαν ότι "σπανίως" θυμούνται τα όνειρά τους (μ.ο. 2 φορές τον μήνα).
Χρησιμοποιώντας τομογραφία εκπομπής ποζιτρονίων (ΡΕΤ) οι ερευνητές εξέτασαν την εγκεφαλική δραστηριότητα των συμμετεχόντων. Διαπίστωσαν ότι εκείνοι που θυμόντουσαν πιο εύκολα τα όνειρά τους είχαν ισχυρότερη αυθόρμητη δραστηριότητα σε δύο περιοχές του εγκεφάλου. Η μία ήταν ο μέσος προμετωπιαίος φλοιός (υπεύθυνος για την πραγματοποίηση συσχετισμών ανάμεσα σε τοποθεσίες, γεγονότα και προσαρμοστικές αντιδράσεις, όπως τα συναισθήματα). Η άλλη ήταν η κροταφοβρεγματικό διασταύρωση (υπεύθυνη για τη μίμηση και τον σχηματισμό εικόνων του εαυτού μας και άλλων ανθρώπων στον εγκέφαλο). Ως εκ τούτου, τα δύο αυτά μαζί βοηθούν στη δημιουργία των ονείρων εξαρχής. Επίσης συμβάλλουν στην ικανότητα του ατόμου να τα θυμάται.
Κατέληξαν, δε, σε τρεις βασικές "ασκήσεις". Αφορούν όποιον επιθυμεί να "εκπαιδεύσει" τον εγκέφαλό του για να θυμάται τα όνειρα που βλέπει:
Η θεραπεία του "παραθύρου"
Στα όνειρα υπάρχει πάντα μια χρονολογική δομή (όσο και αν αυτή μοιάζει αυθαίρετη πολλές φορές). Αλλά και αρκετές λεπτομέρειες στις εικόνες. Μπορούμε να εκπαιδεύσουμε το μυαλό μας να θυμάται αυτά τα στοιχεία, όταν ξυπνάμε, αναπαράγοντας μια σκηνή στην πραγματική ζωή.
Για πέντε λεπτά κάθε μέρα, πηγαίνετε στο παράθυρο του σπιτιού σας και αρχίστε να παρατηρείτε οτιδήποτε συμβαίνει έξω από αυτό. Τα χρώματα, τα κτήρια, τους περαστικούς, τα ρούχα, τα ζώα... τα πάντα. Μείνετε εκεί και παρατηρήστε καλά την κάθε λεπτομέρεια σε οτιδήποτε πέφτει το βλέμμα σας. Σκοπός της άσκησης είναι η παρατήρηση της λεπτομέρειας. Να προσέχετε τι ακριβώς βλέπετε και όχι απλά να έχετε μια γενική ιδέα του τι κοιτάτε. Μόλις το κάνετε αυτό, σημειώστε ό,τι παρατηρήσατε σε ένα τετράδιο. Με την παρατήρηση και την καταγραφή εκπαιδεύετε τον εγκέφαλό σας να θυμάται λεπτομέρειες ασυνείδητα.
Ξυπνήστε με φυσικό τρόπο και χωρίς ξυπνητήρι
Δύσκολο, αλλά αν θέλετε να θυμάστε τα όνειρά σας, είναι απαραίτητο. Όταν ξυπνάτε από τον απότομο ήχο που κάνει το ξυπνητήρι, ο εγκέφαλός σας βγαίνει απότομα και βίαια από το βαθύ στάδιο του ύπνου. Είναι ο λεγόμενος ύπνος REM, όπου είναι και το πιθανότερο να βλέπετε όνειρα. Αυτό διαταράσσει κάθε ονειρική σκέψη και σας ξυπνάει απότομα. Αν ξυπνάτε από μόνοι σας, χωρίς ξυπνητήρι, ομαλά και σταδιακά, θα σας είναι πιο εύκολο να θυμάστε τι όνειρά είδατε.
Ημερολόγιο ονείρων
Αν το έχετε βάλει σοβαρό σκοπό να μάθετε να θυμάστε τα όνειρά σας, τότε κάντε και κάτ... προφανές. Πάρτε ένα τετράδιο ή σημειωματάριο δίπλα στο κρεβάτι σας όταν κοιμάστε. Αυτή η τεχνική είναι παρόμοια με την "θεραπεία παραθύρου" αλλά γίνεται τμηματικά. Γίνεται καταγράφοντας κάθε κομμάτι από πληροφορίες που θυμάστε από ένα όνειρο.
Αντί να περιμένετε το πρωί για να γράψετε ό,τι είδατε, κρατήστε το "ημερολόγιο ύπνου" κοντά σας τη νύχτα. Μόλις ξυπνήσετε από ένα όνειρο, γράψτε ό,τι μπορείτε να θυμηθείτε, με κάθε δυνατή λεπτομέρεια. Αν δεν θέλετε να γράψετε τα πάντα, κρατήσετε σημειώσεις των βασικών σημείων. Σύντομα, τα όνειρά σας θα πρέπει να αρχίσουν να γίνονται πιο "ζωντανά" και θα σας είναι πιο εύκολο να τα θυμάστε.
dreamcatcher.jpg
Γιατί πρέπει να τυλίγετε σε αλουμινόχαρτο το κλειδί του αυτοκινήτου
Αν κάποιος σας πει ότι πρέπει να τυλίγετε το κλειδί του αυτοκινήτου σας σε αλουμινόχαρτο τη νύχτα, μην θεωρήσετε ότι είναι τρελός και ότι θέλει να το προστατεύσει από τις εξωγήινες ακτίνες.
Πλέον τα κλειδιά του αυτοκινήτου έχουν αλλάξει πολύ σε σχέση με το παρελθόν και στην ουσία είναι μικροί υπολογιστές, οι οποίοι μέσω ειδικών κωδικών επικοινωνούν με το αυτοκίνητο και το ενεργοποιούν ή απενεργοποιούν.
Και όπως όλες οι υπολογιστικές μηχανές, είναι δυνατόν να πέσουν θύματα χάκινγκ, από απατεώνες που μέσω νομίμων συσκευών ενισχύουν το σήμα του κλειδιού και έτσι είτε ξεκλειδώνουν τα οχήματα είτε κλέβουν τους κωδικούς.
Το τύλιγμα του κλειδιού με αλουμινόχαρτο ή η τοποθέτησή του σε τσίγκινο κουτί παρέχει προφύλαξη.
Οι ειδικοί, πάντως, υπογραμμίζουν ότι πρέπει να ασχοληθεί σοβαρά η αυτοκινητοβιομηχανία με το ζήτημα και να φτιάξει πιο ασφαλή κλειδιά.

Τον 100 τίτλο της καριέρας του πανηγύρισε ο Ρότζερ Φέντερερ και μάλιστα απέναντι στον Στέφανο Τσιτσιπά. Ο 37χρονος Ελβετός τενίστας, νο 7 σήμερα στον κόσμο, νίκησε στον τελικό του Ντουμπάι τον 20χρονο Έλληνα πρωταθλητή με 6-4, 6-4 και έγινε μόλις ο 2ος στην ιστορία του ανδρικού τένις, που σπάει αυτό το φράγμα, μετά τον Αμερικανό Τζίμι Κόνορς, που έφτασε τους 109 τίτλους στην καριέρα του.
Ταυτόχρονα, πήρε μια… ρεβάνς για την ήττα στο Αυστραλιανό όπεν από τον Τσιτσιπά, ο οποίος όμως σήμερα αγωνίστηκε στον δεύτερο συνεχόμενο τελικό (μετά τον θρίαμβό του στην Μασσαλία), την ερχόμενη Δευτέρα θα ανέβει στο νο 10 του κόσμου και θα γίνει ο πρώτος Έλληνας στην ιστορία που θα μπει στο «top-10» της παγκόσμιας κατάταξης.

«Βόμβα» στον Απόλλωνα, καθώς ο δημοσιογράφος Γιώργος Γεωργίου αναλαμβάνει και επίσημα τις προσεχείς ημέρες τη θέση του προέδρου στην ομάδα.
Το Σάββατο συναντήθηκε με τον Παναγιώτη Μονεμβασιώτη, ο οποίος παραιτήθηκε από την συγκεκριμένη θέση, αλλά παραμένει ο ισχυρός άνδρας του συλλόγου, στα γραφεία του στη Λυκόβρυση, όπου και επιβεβαιώθηκε η συμφωνία.
Ο κ. Μονεμβασιώτης είπε στον Γεωργίου πως είναι ένα εξαιρετικά αγαπητό πρόσωπο στις τάξεις των Απολλωνιστών κι αυτός ήταν ένας από τους λόγους που επελέγη να «τρέχει» τον σύλλογο.

Μέσα στην Alphabet, τη μητρική εταιρεία της Google, υπάρχει ένα τμήμα με την επωνυμία Sidewalk Labs – μια πρωτοβουλία εντός της εταιρείας που «συλλαμβάνει, σχεδιάζει, δοκιμάζει και κατασκευάζει αστικές καινοτομίες για να βοηθήσει τις πόλεις να ανταποκριθούν στις μεγαλύτερες προκλήσεις τους».
Το 2017, η ομάδα ανακοίνωσε τα σχέδιά της να οικοδομήσει την πρώτη διασυνδεδεμένη «πόλη», μια γειτονιά με την επωνυμία Quayside στην προκυμαία του Τορόντο στον Καναδά.
Και πλέον έχουμε μια ιδέα του πώς θα μοιάζει η πόλη.
Τα σχέδια αναπτύχθηκαν από κοινού με τα αρχιτεκτονικά γραφεία Snøhetta και Heatherwick, όπως μετέδωσε το Fast Company. Σχεδιαστικές αποτυπώσεις αυτών των μη τελικών σχεδίων δημοσιοποιήθηκαν την περασμένη εβδομάδα.
Η πόλη συνίσταται σε μια ντουζίνα πύργους που θα φιλοξενούν 3.000 διαμερίσματα, εκ των οποίων το ένα τρίτο θα είναι «οικονομικώς προσιτά». Όλα τα κτίρια της πόλης θα είναι σπονδυλωτά και, άρα, θα μπορούν να προσαρμόζονται ανάλογα με τις ανάγκες. Η πόλη θα τροφοδοτείται από ηλιακή ενέργεια και γεωθερμία, και θα προσφέρει στον καθένα σύνδεση 5G στο διαδίκτυο.
Κάτω από την πόλη, μια σειρά τούνελ θα διευκολύνει τους οδηγούς delivery και τα σκουπιδιάρικα, τα οποία θα οδηγούν ρομπότ και όχι άνθρωποι.
Ο στόχος είναι να προσφέρονται πράγματα όπως θερμαινόμενα πεζοδρόμια που θα λιώνουν τον πάγο όταν θα έχει …ψύχρα και «αδιάβροχα» για κτίρια που θα καλύπτουν δημόσιους χώρους και θα τους καθιστούν προσβάσιμους ακόμα και υπό βροχή.
Κι όλα αυτά είναι μόνο η αρχή. Η πόλη αναμένεται να είναι έτοιμη για να υποδεχθεί τους κατοίκους της σε πέντε-έξι χρόνια από τώρα.
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!