Κυριακή, 11 Σεπτεμβρίου 2016

Αυτές είναι οι καλύτερες ταινίες του 21ου αιώνα!
Ο αμερικανός σκηνοθέτης David Lynch είναι ένας σπουδαίος δημιουργός, "μαέστρος" της 7ης Τέχνης. Δικαίως, λοιπόν, μια σειρά από κριτικούς κινηματογράφου επέλεξαν την ταινία του "Mulholland Drive" ως την καλύτερη του 21ου αιώνα.
Ας πάρουμε όμως την είδηση από την αρχή. Οι συντάκτες του πολιτιστικού τομέα του BBC (BBC Culture), ζήτησαν από 177 κριτικούς ταινιών από 36 χώρες να καταρτίσουν μια λίστα με τις καλύτερες ταινίες του αιώνα που διανύουμε (συμπεριελήφθησαν και οι ταινίες που κυκλοφόρησαν το 2000 αν και δεν είναι στον 21ο αιώνα).
Ο κάθε κριτικός, μπορούσε να επιλέξει δέκα ταινίες. Ιδού οι 100 καλύτερες, από τις 599 που προέκυψαν:
100. Toni Erdmann (Maren Ade, 2016)
100. Requiem for a Dream (Darren Aronofsky, 2000)
100. Carlos (Olivier Assayas, 2010)
99. The Gleaners and I (Agnès Varda, 2000)
98. Ten (Abbas Kiarostami, 2002)
97. White Material (Claire Denis, 2009)
96. Finding Nemo (Andrew Stanton, 2003)
95. Moonrise Kingdom (Wes Anderson, 2012)
94. Let the Right One In (Tomas Alfredson, 2008)
93. Ratatouille (Brad Bird, 2007)
92. The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (Andrew Dominik, 2007)
91. The Secret in Their Eyes (Juan José Campanella, 2009)
90. The Pianist (Roman Polanski, 2002)
89. The Headless Woman (Lucrecia Martel, 2008)
88. Spotlight (Tom McCarthy, 2015)
87. Amélie (Jean-Pierre Jeunet, 2001)
86. Far From Heaven (Todd Haynes, 2002)
85. A Prophet (Jacques Audiard, 2009)
84. Her (Spike Jonze, 2013)
83. A.I. Artificial Intelligence (Steven Spielberg, 2001)
82. A Serious Man (Joel and Ethan Coen, 2009)
81. Shame (Steve McQueen, 2011)
80. The Return (Andrey Zvyagintsev, 2003)
79. Almost Famous (Cameron Crowe, 2000)
78. The Wolf of Wall Street (Martin Scorsese, 2013)
77. The Diving Bell and the Butterfly (Julian Schnabel, 2007)
76. Dogville (Lars von Trier, 2003)
75. Inherent Vice (Paul Thomas Anderson, 2014)
74. Spring Breakers (Harmony Korine, 2012)
73. Before Sunset (Richard Linklater, 2004)
72. Only Lovers Left Alive (Jim Jarmusch, 2013)
71. Tabu (Miguel Gomes, 2012)
70. Stories We Tell (Sarah Polley, 2012)
69. Carol (Todd Haynes, 2015)
68. The Royal Tenenbaums (Wes Anderson, 2001)
67. The Hurt Locker (Kathryn Bigelow, 2008)
66. Spring, Summer, Fall, Winter…and Spring (Kim Ki-duk, 2003)
65. Fish Tank (Andrea Arnold, 2009)
64. The Great Beauty (Paolo Sorrentino, 2013)
63. The Turin Horse (Béla Tarr and Ágnes Hranitzky, 2011)
62. Inglourious Basterds (Quentin Tarantino, 2009)
61. Under the Skin (Jonathan Glazer, 2013)
60. Syndromes and a Century (Apichatpong Weerasethakul, 2006)
59. A History of Violence (David Cronenberg, 2005)
58. Moolaadé (Ousmane Sembène, 2004)
57. Zero Dark Thirty (Kathryn Bigelow, 2012)
56. Werckmeister Harmonies (Béla Tarr, director; Ágnes Hranitzky, co-director, 2000)
55. Ida (Paweł Pawlikowski, 2013)
54. Once Upon a Time in Anatolia (Nuri Bilge Ceylan, 2011)
53. Moulin Rouge! (Baz Luhrmann, 2001)
52. Tropical Malady (Apichatpong Weerasethakul, 2004)
51. Inception (Christopher Nolan, 2010)
50. The Assassin (Hou Hsiao-hsien, 2015)
49. Goodbye to Language (Jean-Luc Godard, 2014)
48. Brooklyn (John Crowley, 2015)
47. Leviathan (Andrey Zvyagintsev, 2014)
46. Certified Copy (Abbas Kiarostami, 2010)
45. Blue Is the Warmest Color (Abdellatif Kechiche, 2013)
44. 12 Years a Slave (Steve McQueen, 2013)
43. Melancholia (Lars von Trier, 2011)
42. Amour (Michael Haneke, 2012)
41. Inside Out (Pete Docter, 2015)
40. Brokeback Mountain (Ang Lee, 2005)
39. The New World (Terrence Malick, 2005)
38. City of God (Fernando Meirelles and Kátia Lund, 2002)
37. Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives (Apichatpong Weerasethakul, 2010)
36. Timbuktu (Abderrahmane Sissako, 2014)
35. Crouching Tiger, Hidden Dragon (Ang Lee, 2000)
34. Son of Saul (László Nemes, 2015)
33. The Dark Knight (Christopher Nolan, 2008)
32. The Lives of Others (Florian Henckel von Donnersmarck, 2006)
31. Margaret (Kenneth Lonergan, 2011)
30. Oldboy (Park Chan-wook, 2003)
29. WALL-E (Andrew Stanton, 2008)
28. Talk to Her (Pedro Almodóvar, 2002)
27. The Social Network (David Fincher, 2010)
26. 25th Hour (Spike Lee, 2002)
25. Memento (Christopher Nolan, 2000)
24. The Master (Paul Thomas Anderson, 2012)
23. Caché (Michael Haneke, 2005)
22. Lost in Translation (Sofia Coppola, 2003)
21. The Grand Budapest Hotel (Wes Anderson, 2014)
20. Synecdoche, New York (Charlie Kaufman, 2008)
19. Mad Max: Fury Road (George Miller, 2015)
18. The White Ribbon (Michael Haneke, 2009)
17. Pan's Labyrinth (Guillermo Del Toro, 2006)
16. Holy Motors (Leos Carax, 2012)
15. 4 Months, 3 Weeks and 2 Days (Cristian Mungiu, 2007)
14. The Act of Killing (Joshua Oppenheimer, 2012)
13. Children of Men (Alfonso Cuarón, 2006)
12. Zodiac (David Fincher, 2007)
11. Inside Llewyn Davis (Joel and Ethan Coen, 2013)
10. No Country for Old Men (Joel and Ethan Coen, 2007)
9. A Separation (Asghar Farhadi, 2011)
8. Yi Yi: A One and a Two (Edward Yang, 2000)
7. The Tree of Life (Terrence Malick, 2011)
6. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (Michel Gondry, 2004)
5. Boyhood (Richard Linklater, 2014)
4. Spirited Away (Hayao Miyazaki, 2001)
3. There Will Be Blood (Paul Thomas Anderson, 2007)
2. In the Mood for Love (Wong Kar-wai, 2000)
1. Mulholland Drive (David Lynch, 2001)
Το Facebook διέγραψε την ιστορική φωτογραφία με το κορίτσι των Ναπάλμ!
Οργισμένες αντιδράσεις στη Νορβηγία αλλά και σε όλο τον κόσμο, προκάλεσε η απόφαση του Facebook να λογοκρίνει έναν διάσημο συγγραφέα και δημοσιογράφο για τη δημοσίευση της περίφημης φωτογραφίας από τους βομβαρδισμούς των αμερικανών στο Βιετνάμ, γνωστή και ως "το κορίτσι των Ναπάλμ".
Το όλο θέμα ξεκίνησε πριν από περίπου δυο εβδομάδες, όταν ο συγγραφέας και δημοσιογράφος Tom Egeland, όπως αναφέρει ο ίδιος, λογοκρίθηκε από το Facebok για παραβίαση των όρων του μέσου. Σύμφωνα με τον Egeland το "προσβλητικό" ποστ ήταν η βραβευμένη με Πούλιτζερ εικόνα του φωτογράφου Nick Ut που απεικονίζει, γυμνή την μικρούλα Kim Phuk τη στιγμή που έτρεχε πανικόβλητη, μαζί με άλλα παιδιά και ενηλίκους, μετά από μια έκρηξη βόμβας Ναπάλμ, το 1972.
Το γεγονός ότι η 9χρονη τότε kim ήταν γυμνή, διαγράφηκε από το Facebook καθώς οι λογοκριτές της θεώρησαν ότι αποτελεί προϊόν παιδικής πορνογραφίας. Το γεγονός προκάλεσε την έντονη οργή των νορβηγικών social media αλλά και δημοσιογραφικών ενώσεων, με μοναδικό "όπλο" ενάντια στη λογοκρισία το ποστάρισμα της φωτογραφίας θεωρώντας ότι πρόκειται για μια ιστορική εικόνα.
Ταυτόχρονα, η νορβηγική εφημερίδα Dagsavisen, επικοινώνησε με το ίδρυμα της 53χρονης σήμερα Kim Phuc, η οποία δηλώνει αντίθετη με την απόφαση αυτή του Facebook.
"Η Kim είναι εξαιρετικά λυπημένη με αυτούς που εστιάζουν στο γυμνό της ιστορικής αυτής φωτογραφίας, αντί να δουν  το δυνατό μήνυμα που μεταφέρει", ανέφερε εκπρόσωπος της Kim, Anne Bayin.
Ο αρχισυντάκτης της Aftenposten απάντησε με ανοιχτή επιστολή και βίντεο προς τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ, δημιουργό του Facebook, δηλώνοντας ότι δεν θα αποδεχθεί τη λογοκρισία.


 news.gr

Πες μου πόσους φίλους έχεις, να σου πω το μέγεθος του εγκεφάλου σου...
Βρετανική μελέτη του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, υποστηρίζει πως όσο περισσότερους φίλους έχει κανείς, τόσο μεγαλύτερο εγκέφαλο διαθέτει.

Οι επιστήμονες εξηγούν ότι σχεδόν 6 εγκεφαλικές περιοχές των κοινωνικών ανθρώπων, εμφανίζονται μεγαλύτερες σε μέγεθος και πιο καλά «καλωδιωμένες» σε σχέση με εκείνες των ατόμων που έχουν… περιορισμένο κοινωνικό περίγυρο.
Στα κοινωνικά άτομα, ο φλοιός του πρόσθιου προσαγωγίου εμφανίζεται ιδιαίτερα ενισχυμένος, αφού πρόκειται για την περιοχή η οποία σχετίζεται (εκτός των άλλων) και με το ενδιαφέρον μας για τους ανθρώπους που βρίσκονται γύρω μας. Επίσης, τα «καλώδια» που συνδέουν την συγκεκριμένη περιοχή του εγκεφάλου με μία άλλη, που σχετίζεται με το πώς νιώθουν οι άνθρωποι γύρω μας, είναι πολύ ισχυρά σε άτομα με έντονη κοινωνικότητα.
«Στα πιο κοινωνικά άτομα, τα συγκεκριμένα επικοινωνιακά "μονοπάτια" ενδεχομένως να μοιάζουν περισσότερο με λεωφόρους ταχείας κυκλοφορίας, παρά με επαρχιακούς χωματόδρομους, γεγονός που κάνει τη διαδικασία της επεξεργασίας της πληροφορίας πιο αποδοτική» ισχυρίζεται η ερευνήτρια Mary Ann Noonan.
Σε μελέτη που έγινε στο παρελθόν, διαπιστώθηκε πως η διατήρηση φιλικών σχέσεων, απαιτεί περισσότερη εγκεφαλική ενέργεια. Και φυσικά, όσοι έχουν περισσότερες πραγματικές φιλίες (και όχι διαδικτυακές) έχουν πιο ενισχυμένες ικανότητες στο να κατανοούν τις σκέψεις και τα συναισθήματα των φίλων τους.
echoes.gr
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!