Πέμπτη, 12 Μαΐου 2016


Οι εργαζόμενες γυναίκες, όσο περισσότερο βρίσκονται στην δουλειά τους, τόσο περισσότερο γκρινιάζουν στο σύντροφό τους, ότι τις παραμελεί και δεν τις βοηθάει στις δουλειές τους σπιτιού και την φροντίδα του παιδιού τους. Σύμφωνα με τους ειδικούς όμως, πρόκειται για μύθο που επινοούν οι ίδιες.

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη που συμμετείχαν 15.000 εργαζόμενες γυναίκες υπερβάλλουν για την αδιαφορία του συντρόφου τους για το σπίτι επειδή υποσυνείδητα αισθάνονται ένοχες.

Η ενοχή που αναπτύσσουν προέρχεται επειδή ακριβώς αφιερώνουν πολύ χρόνο στη δουλειά τους και δυσκολεύονται να αντεπεξέλθουν πάντα με επιτυχία στο ρόλο τους ως σύζυγοι και ως μητέρες.

Με το να γκρινιάζουν στο σύζυγό τους για υποτιθέμενες παραλείψεις του, οι γυναίκες αισθάνονται πιο θηλυκές, αφού μπορούν να διατηρήσουν τον παραδοσιακά γυναικείο ρόλο της συντήρησης του σπιτιού και της φροντίδας της οικογένειας, επισημαίνουν οι ειδικοί.

«Οι γυναίκες που εργάζονται, οι οποίες κερδίζουν τα ίδια ή και περισσότερα χρήματα από το σύζυγό τους, συνεχίζουν να βλέπουν τον εαυτό τους ως το πρόσωπο που ασχολείται με τις ανάγκες και τα προβλήματα του νοικοκυριού και αυτό γιατί νιώθουν την ανάγκη να διατηρήσουν την παραδοσιακή γυναικεία ταυτότητα», αναφέρει η επικεφαλής της μελέτης και καθηγήτρια επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο Missouri, δρ Rebecca Meisenbach.

Μόνο οι γυναίκες που δεν έχουν παιδιά κάτω των 18 ετών δήλωσαν ότι δεν αισθάνονται ισχυρή αίσθηση της ευθύνης για το σπίτι.

Αν και ελάχιστες έρευνες έχουν γίνει για το ρόλο των γυναικών που δουλεύουν και συγχρόνως στηρίζουν την οικογένεια πρόσφατες εκτιμήσεις δείχνουν ότι όλο και περισσότερες γυναίκες κερδίζουν πλέον πιο πολλά χρήματα από το σύντροφό τους.

Όπως δήλωσε η δρ Meisenbach η πλειονότητα των γυναικών που συμμετείχαν στη μελέτη δεν δυσανασχετούν για το γεγονός ότι ο σύζυγός τους δεν είναι ούτε «κουβαλητής» ούτε προστάτης της οικογένειας.

«Πάνω από το 60 % δήλωσαν ότι απολαμβάνουν να έχουν τον έλεγχο του σπιτιού.

Προβάλλοντας ιστορίες για το πώς οι άνδρες θα πρέπει να παρακινηθούν από τις ίδιες να κάνουν συγκεκριμένες δουλειές στο σπίτι, οι γυναίκες καταφέρνουν να αποδείξουν ότι είναι το στήριγμα της οικογένειας, που φροντίζει για το νοικοκυριό και τα παιδιά.

Κατευθύνοντας τις δουλειές του σπιτιού που θα γίνουν από τους συζύγους τους, διατηρούν την αίσθηση του ελέγχου σύμφωνα με τον παραδοσιακό ρόλο που τους έχει ανατεθεί.»

Αν και οι προσδοκίες από τους ρόλους της οικογένειας είναι περισσότερο ρευστές από ποτέ, η παραδοσιακή αντίληψη που θέλει τον άνδρα «κολόνα του σπιτιού» και την γυναίκα να ασχολείται με το νοικοκυριό εξακολουθεί να υπερισχύει.

Πρόσφατη βρετανική έρευνα έδειξε ότι το 32% των νέων συμφώνησε ότι ο κατεξοχήν ρόλος των γυναικών στην κοινωνία είναι να είναι καλές σύζυγοι και μητέρες.

Παράλληλα οι γυναίκες που κερδίζουν πολύ περισσότερα χρήματα από τους συζύγους τους συχνά αναφέρουν ότι αυτό δημιουργεί προβλήματα στη σχέση τους.

«Ο σεβασμός μας για το σύντροφό μας στηρίζεται στο κατά πόσον εκπληρώνει τις προσδοκίες που συνδέονται με το ‘’ισχυρό φύλο’’», σημειώνει η ψυχολόγος και συγγραφέας Janet Reibstein.

«Οι γυναίκες που κερδίζουν περισσότερα από τους χαμηλά αμειβόμενους συζύγους τους προσπαθούν να ξεπεράσουν την κοινωνική προκατάληψη που λέει ότι ένας άνδρας πρέπει να συντηρεί οικονομικά τη γυναίκα του.»

Η μελέτη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Sex Roles.

Πηγή: tanea.gr

Στη Κύπρο στις 22 Μαΐου διεξάγονται βουλευτικές εκλογές. Κόμματα και υποψήφιοι κάνουν διαφημιστικές καμπάνιες με φειδώ, τόσο για να μην προκαλέσουν λόγω οικονομικής κρίσης, όσο και γιατί ο νέος νόμος θέτει αυστηρά όρια και ελέγχους στις προεκλογικές δαπάνες.
Ωστόσο μια προεκλογική καμπάνια είναι η πλέον δαπανηρή και δεν αφορά κανένα κόμμα και κανένα υποψήφιο.
Πρόκειται για τη καμπάνια με τίτλο «Κανέναν από τους 56». Θα πρέπει να σημειωθεί ότι 56 είναι οι έδρες στο Κυπριακό κοινοβούλιο.
Η διαφημιστική εκστρατεία καλεί τους ψηφοφόρους να προσέλθουν στις κάλπες και να ψηφίσουν, αλλά να επιλέγουν οποιονδήποτε υποψήφιο πλην των 56 βουλευτών της απερχόμενης Βουλής.
Η καμπάνια θεωρήθηκε αρνητική πολιτική διαφήμιση και έγινε καταγγελία στην Αρχή Ραδιοτηλεόρασης η οποία δήλωσε αναρμόδια καθώς δεν πρόκειται για διαφημιστική καμπάνια κόμματος.
Το ερώτημα για το ποιος πληρώνει την δαπανηρή εκστρατεία για να μην ψηφιστεί κανένας από τους 56 υφιστάμενους βουλευτές, δεν έχει απαντηθεί.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Φιλελεύθερος» πρόκειται για Κύπριο εκατομμυριούχο ο οποίος ενεργεί μέσω του δικηγόρου του χωρίς ο ίδιος να επιθυμεί να γίνει γνωστή η ταυτότητα του.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τις τελευταίες μέρες έχουν κατακλυστεί τα τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά κανάλια, οι εφημερίδες και το διαδίκτυο  με διαφημίσεις για μη εκλογή των 56, με πολύ υψηλό κόστος.
aftodioikisi.gr


H μαφία της Νάπολης, Καμόρα, ήθελε να δολοφονήσει τον εισαγγελέα της μεγαλούπολης του ιταλικού Νότου, Τζοβάνι Κολάντζελο.
Σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, μεγάλη ποσότητα εκρηκτικής ύλης η οποία κατασχέθηκε τις περασμένες ημέρες στο Μπάρι, επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί, σύμφωνα με τα σχέδια της Καμόρα, για δολοφονική επίθεση κατά του εισαγγελέα.
Η επιβεβαίωση ήρθε από κατάθεση μεταμελημένου μαφιόζου, ο οποίος συνδέεται με τις μαφίες της Απουλίας, το Ιερό Ενωμένο Στεφάνι, αλλά και με τους μαφιόζους της Καμόρα, το όνομα του οποίου όμως οι ιταλικές αρχές δεν θέλησαν, έως τώρα, να αποκαλύψουν.
Η φονική έκρηξη είχε προγραμματισθεί να πραγματοποιηθεί στο Τζόια Ντελ Κόλε, λίγα χιλιόμετρα έξω από το Μπάρι. Οι δικαστικές έρευνες βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη, χάρη και σε εκτεταμένες τηλεφωνικές παρακολουθήσεις, το περιεχόμενο των οποίων επέτρεψε και την έγκαιρη κατάσχεση της εκρηκτικής ύλης.
Η ένοπλη προστασία του εισαγγελέα Τζοβάνι Κολάντζελο, ο οποίος δίνει καθημερινά μάχη κατά του οργανωμένου εγκλήματος της Νάπολης, ενισχύθηκε αισθητά.

Η νέα εφαρμογή του Facebook Moments, η οποία παρέχει τη δυνατότητα αυτόματης αναγνώρισης προσώπων σε φωτογραφίες, είναι πλέον διαθέσιμη και στην Ευρώπη.
Η εφαρμογή, σε ορισμένες χώρες, είχε γίνει διαθέσιμη το 2015, ωστόσο το Facebook αναγκάστηκε να την αποσύρει από κάποιες από αυτές καθώς είχαν προκύψει θέματα που δεν συμφωνούσαν με τους τοπικούς κανόνες προστασίας των προσωπικών δεδομένων.
Για τον λόγο αυτό η εταιρεία ανέπτυξε μια διαφορετική έκδοση του προγράμματος, ώστε να «παρακάμψει» αυτούς τους περιορισμούς. Ωστόσο, το Facebook παραδέχτηκε ότι οι χρήστες θα πρέπει να «δουλέψουν» πάνω στη νέα αυτή έκδοση της εφαρμογής προκειμένου να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τις δυνατότητες του προγράμματος.
Το βασικό χαρακτηριστικό του Moments είναι ότι αυτόματα ομαδοποιεί φωτογραφίες στις οποίες αναγνωρίζει το ίδιο πρόσωπο ή πρόσωπα. Αυτό καθιστά ιδιαίτερα εύκολο τον διαμοιρασμό φωτογραφιών με άλλους χρήστες του Facebook που έχουν εγκαταστήσει την ίδια εφαρμογή.
Στην αρχική έκδοση του προγράμματος έμπαιναν αυτόματα ετικέτες με τα ονόματα των χρηστών στις φωτογραφίες, κάτι που ήταν εφικτό μέσω της τεράστιας βάσης δεδομένων της εταιρείας. Ωστόσο πολλές οργανώσεις επιτήρησης προστασίας των δεδομένων στην ΕΕ και τον Καναδά είχαν εκφράσει τις ανησυχίες τους ότι οι πολίτες δεν θα είχαν κανένα τρόπο να εξαιρεθούν από αυτή τη διαδικασία, αναφέρει σε δημοσίευμά του το βρετανικό ειδησεογραφικό δίκτυο BBC.
Για να αντιμετωπιστεί αυτό το θέμα, το Facebook έχει προσαρμόσει έτσι τη νέα εφαρμογή ώστε πλέον να ομαδοποιούνται οι φωτογραφίες στις οποίες εμφανίζονται τα ίδια πρόσωπα αλλά να εξαρτάται από το χρήστη εάν θα βάλει ετικέτες με τα ονόματα σε αυτές ή όχι.

Με τιμώμενη χώρα τη Ρωσία και θεματικό αφιέρωμα υπό τον τίτλο «Πρόσφυγες, τότε και σήμερα», θα πραγματοποιηθεί η φετινή 13η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης, από σήμερα έως τις 15 Μαΐου, στον χώρο του Διεθνούς Εκθεσιακού Κέντρου της πόλης, με τη συνδιοργάνωση των Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού, ΔΕΒ - HELEXPO, Ελλήνων Εκδοτών και του δήμου Θεσσαλονίκης, υπό την εποπτεία και με την υποστήριξη του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Η φετινή πολλαπλών δράσεων διοργάνωση περιλαμβάνει:
Το πολιτιστικό πρόγραμμα που θα παρουσιάσει η τιμώμενη Ρωσία, στο πλαίσιο του Έτους Ελληνορωσικής Φιλίας 2016, σε κεντρικό χώρο 500τμ της έκθεσης, με τη συμμετοχή Ρώσων εκδοτών και συγγραφέων. Η Ρωσία θα παρουσιάσει ένα πανόραμα της πολιτιστικής της πραγματικότητας, που περιλαμβάνει παρουσιάσεις συγγραφέων και ποιητών, σύγχρονων αισθητικών και λογοτεχνικών ρευμάτων, προβολές ταινιών και animation, αλλά και παρουσιάσεις προγραμμάτων μετάφρασης (από τα ρωσικά στα ελληνικά).  Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει τους θησαυρούς των Μουσείων της Ρωσίας και να παρακολουθήσει ένα πλήθος εκδηλώσεων, που αναδεικνύουν τη σχέση της με την Ελλάδα.
ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ
Φωτογραφικό στιγμιότυπο από την 12η ΔΕΒΘ  (7-10 Μαΐου 2015).
Το θεματικό αφιέρωμα της φετινής έκθεσης, που στοχεύει να αναδείξει τη σύγχρονη πραγματικότητα του προβλήματος, αλλά και τις ιστορικές διαστάσεις του, θα περιλαμβάνει: θεματική έκθεση βιβλίων, συζητήσεις - στρογγυλά τραπέζια,  παρουσιάσεις βιβλίων, πολυσυλλεκτική έκθεση φωτογράφων και  φωτορεπόρτερ που έχουν αποτυπώσει στιγμιότυπα της διαδρομής των προσφύγων, προβολές σχετικών κινηματογραφικών ταινιών, σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, καθώς και άλλες επιμέρους δράσεις. Το Φεστιβάλ Νέων Λογοτεχνών, που έτυχε θερμής υποδοχής από τους νέους συγγραφείς, αλλά και το κοινό, διευρύνεται στην 3η του διοργάνωση με διεθνείς συμμετοχές από το Φεστιβάλ Λογοτεχνίας του Τορόντο και από άλλες χώρες, δίνοντας και φέτος το βήμα στις νέες λογοτεχνικές φωνές.
MOTION TEAM/ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ
Το Φεστιβάλ Μετάφρασης που, στη φετινή διοργάνωση, θα φιλοξενηθεί σε ξεχωριστό περίπτερο και περιλαμβάνει πολλές ενημερωτικές και διαδραστικές εκδηλώσεις με ευρωπαϊκούς φορείς, Ινστιτούτα και αντίστοιχα τμήματα των ελληνικών πανεπιστημίων. Θα πραγματοποιηθούν σεμινάρια μετάφρασης, παρουσιάσεις των νέων προγραμμάτων στήριξης της Λογοτεχνικής Μετάφρασης και του The Language Project  - Translation Slam, με συμμετοχές εμβληματικών προσώπων του πεδίου της μετάφρασης.
MOTION TEAM/ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ
Τη συμμετοχή άλλων ξένων χωρών, με εκδότες και συγγραφείς από την Κίνα, τον Καναδά, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ουκρανία, το Ισραήλ, την Αίγυπτο, την Τουρκία, την Κροατία,  τη Σλοβακία, τη Σερβία, τη Ρουμανία, την Αλβανία κ.ά.. Στη διοργάνωση, συμμετέχουν ενεργά και τα Ινστιτούτα των εν λόγω χωρών στην Ελλάδα. Επίσης, στο πλαίσιο της 13ης ΔΕΒΘ, θα πραγματοποιηθούν λογοτεχνικές και επαγγελματικές συναντήσεις, θεματικές  ημερίδες, εργαστήρια μετάφρασης, ομιλίες, στρογγυλά τραπέζια, η παιδική και εφηβική γωνιά, καθώς και το φιλολογικό καφενείο, κινηματογραφικές προβολές, εικαστικά και θεατρικά δρώμενα. Παράλληλες σχετικές πολιτιστικές δράσεις θα γίνουν σε διάφορα σημεία της Θεσσαλονίκης.
MOTION TEAM/ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ
Η 13η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης προσβλέπει σταθερά στη διεύρυνση των οριζόντων της ανάγνωσης, την υποστήριξη  των  Ελλήνων εκδοτών, την ανάδειξη νέων, αλλά και την αναγνώριση παλαιότερων εγχώριων και διεθνών δημιουργών, καθώς και τη σύνδεση όλων των παραπάνω με την κοινωνικοπολιτική εθνική και διεθνή συγκυρία. Πάνω από όλα αποτελεί και φέτος μια σημαντική διαδραστική συνάντηση των ανθρώπων (δημιουργών και αναγνωστών) γύρω από το βιβλίο, τις τέχνες και τον πολιτισμό, ενώ η συμμετοχή  των επιστημονικών και πολιτιστικών Ιδρυμάτων και Φορέων, καθώς και της πανεπιστημιακής και σχολικής κοινότητας  της πόλης, είναι ενεργή τόσο σε πραγματικό, όσο και σε συμβολικό επίπεδο, δίνοντας τη διάσταση ενός μεγάλου κοινωνικού γεγονότος. naftemporiki.gr

Ένα πρόγραμμα υποτροφιών για μαθητές οι οποίοι επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στις ΗΠΑ, ανακοίνωσε η τραγουδίστρια της R&B και της ποπ μουσικής Ριάνα.
Το πρόγραμμα, το οποίο υλοποιείται από το μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα ίδρυμα «Clara Lionel», απευθύνεται σε μαθητές με καταγωγή από τη Βραζιλία, τα νησιά Μπαρμπάντος, την Κούβα, την Αϊτή, την Γρενάδα, την Γουιάνα ή την Τζαμάικα.
Μιλώντας στο USA Today, η γεννημένη στον Άγιο Μιχαήλ των Μπαρμπάντος Ριάνα, δήλωσε ενθουσιασμένη που μπορεί να προσφέρει αυτές τις υποτροφίες, ενώ στάθηκε στις ευκαιρίες και προοπτικές που παρέχει η τριτοβάθμια εκπαίδευση «σε μία ομάδα παιδιών που το αξίζουν πραγματικά».
Η 28χρονη τραγουδίστρια δημιούργησε το Ίδρυμα Clara Lionel το 2012, με την ελπίδα βελτίωσης της ποιότητας ζωής σε παγκόσμιο επίπεδο στους τομείς της υγείας, της εκπαίδευσης, των τεχνών και του πολιτισμού.
Το ίδρυμα πήρε το όνομά των παππούδων της Ριάνα, Clara και Lionel.
Τα τελευταία δύο χρόνια, το ίδρυμα διοργάνωσε τον χορό «Diamond Ball», συγκεντρώνοντας συνολικά 5 εκατ. δολάρια για φιλανθρωπικούς σκοπούς.

Το Direct Video είναι η υπηρεσία που η Amazon λανσάρει ως ανταγωνιστική του YouTube. Κάθε χρήστης που έχει λογαριασμό Amazon Prime Video μπορεί να ανεβάσει το δικό του video με ακροατήριο «δεκάδες εκατομμύρια» άλλους χρήστες της υπηρεσίας.

Η υπηρεσία Direct Video του Amazon δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τις HowStuffWorks, Conde Nast Entertainment και TYT Network.

O Αντιπρόεδρος του Amazon Video, Jim Freeman, είπε ότι είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που κάνουν "ευκολότερη την εύρεση ακροατηρίου για τους δημιουργούς περιεχομένου".

Πηγή: e-pcmag.gr

Υπάρχουν 92 διαφορετικές εκδοχές malware που μπορεί να έχουν χακάρει το iPhone σας και το System and Security Info σας ενημερώνει αν είστε θύμα.

Το προβληματικό μέρος δεν είναι το χακ αυτό καθαυτό, αλλά το ότι δεν είναι εμφανές αν το iPhone σας είναι χακαρισμένο για να λάβετε τα μέτρα σας.

Το app αυτό που κάνει είναι να σας ενημερώσει αν τρέχετε κάποια αυθεντική βερσιόν του iOS, καθώς για να εγκατασταθεί malware χρειάζεται πρώτα να γίνει jailbreak.

Πηγή: e-pcmag.gr
H διαδραστική τηλεόραση του μέλλοντος στην πράξη
Η διαδραστική τηλεόραση, γίνεται πραγματικότητα στην Ελλάδα. Ερευνητές με συντονιστή τον Δρ. Γιάννη Δεληγιάννη, μέλος ΔΕΠ στο Τμήμα Τεχνών Ήχου & Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου, με τη βοήθεια φοιτητών του Τμήματος δημιούργησαν τις απαραίτητες υποδομές και ανέπτυξαν πειραματικό περιεχόμενο, προκειμένου να δοκιμάσουν τη διαδραστική τηλεόραση του μέλλοντος στην πράξη, δηλαδή την μετεξέλιξη της παραδοσιακής τηλεόρασης που χρησιμοποιείται σήμερα.
Καθηγητές και φοιτητές, προκειμένου να επιτύχουν τους στόχους τους, συνδύασαν πολλαπλές υπάρχουσες τεχνολογίες και δημιούργησαν την απαραίτητη διαδικτυακή υποδομή αμφίδρομης μετάδοσης. Συνδύασαν σύγχρονα πρωτόκολλα ανταλλαγής δεδομένων (RTSP), προς και από πολλαπλούς αποδέκτες, κάτω από ένα κοινό περιβάλλον διεπαφής, το οποίο προσαρμόζεται ανάλογα με τις ανάγκες του περιεχομένου που προβάλλεται, παρέχοντας στον χρήστη πολλαπλές δυνατότητες για την κάλυψη της επικοινωνίας με το κέντρο μετάδοσης του προγράμματος.
Μέχρι πρότινος, μπορεί η μέθοδος μετάδοσης με τη χρήση του ψηφιακού σήματος να έχει αλλάξει και η πλειονότητα των δεκτών να ενσωματώνει την λεγόμενη «έξυπνη τηλεόραση - smart-TV», αλλά το περιεχόμενο που παράγεται και μεταδίδεται παραμένει το ίδιο, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να χαρακτηριστεί διαδραστικό.
Στη διαδραστική τηλεόραση, σε αντίθεση με τα παραδοσιακά μέσα, όπως η επίγεια και η καλωδιακή/δορυφορική τηλεόραση, ο θεατής μπορεί να επικοινωνήσει άμεσα και ουσιαστικά με τους παρουσιαστές, να δημιουργήσει συνεργατικά νέο περιεχόμενο, να αλλάξει τη ροή του προγράμματος, αλλά και να παρακολουθήσει πειραματικές ταινίες εξερευνώντας τις δυνατότητες που παρέχει το περιεχόμενο που αναπτύσσεται από νέους δημιουργούς και σκηνοθέτες διαδραστικών μέσων.
Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο συντονιστής της έρευνας, Δρ. Γιάννης Δεληγιάννης, «όταν παρουσιάσθηκε η πρώτη συσκευή τηλεόρασης στην αγορά, καθώς οι καταναλωτές δεν γνώριζαν τις λειτουργίες και δυνατότητες της, διαφημίστηκε ως "ραδιόφωνο με οθόνη το οποίο επιτρέπει στους ακροατές να παρακολουθούν τους μουσικούς κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του έργου". Σήμερα, επίσης λανθασμένα, πολλοί διαφημίζουν τη μετάδοση και επιλογή του περιεχομένου μέσω διαδικτύου ως διαδραστική τηλεόραση. Όμως ή έρευνα μας αποδεικνύει έμπρακτα πως η διαδραστική τηλεόραση διαθέτει πολύ περισσότερες δυνατότητες και επιρροή από τα παραδοσιακά μέσα, καθώς συνδυάζει την αμεσότητα της επικοινωνίας και της διάδρασης, χαρακτηριστικά που αναγάγουν τη χρήση της σε συνεργατικό εργαλείο διασκέδασης και μάθησης, επιτρέποντας αμφίδρομη δημιουργία του τελικού περιεχομένου και γόνιμη κριτική στην πηγή του».
Σε επίπεδο περιεχομένου, μέχρι τώρα, υλοποιήθηκαν από το Τμήμα Τεχνών Ήχου & Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου, πειραματικές εκπομπές, προοριζόμενες για διαφορετικούς τύπους κοινού, ενώ μεταδόθηκε με επιτυχία πειραματική ταινία μικρού μήκους ειδικά σχεδιασμένη για διαδραστική τηλεόραση.
Η πρώτη πειραματική μετάδοση διαδραστικής τηλεόρασης υλοποιήθηκε, με θέμα τη διαδραστική ζωγραφική. Ο παρουσιαστής-εικαστικός ζήτησε από παιδιά προσχολικής ηλικίας, τα οποία παρακολουθούσαν από το σπίτι, να ζωγραφίσουν μέσω ειδικής διαδικτυακής εφαρμογής ένα λουλούδι, ενώ παρακολουθούσε και σχολίαζε την εξέλιξη των σχεδίων κατά τη διάρκεια υλοποίησης της δημιουργίας τους. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε όταν τα έργα των παιδιών συνδυάστηκαν από τον παρουσιαστή σε ένα τελικό πίνακα συνθέτοντας ένα συνεργατικό έργο, κάτι που με τον παραδοσιακό τρόπο μετάδοσης τέτοιων εκπομπών συχνά ολοκληρώνεται ετεροχρονισμένα καθώς τα έργα των μαθητών πρέπει να αποσταλούν στο σταθμό, στη συνέχεια να επιλεγούν, να επεξεργασθούν και το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας να προβληθεί σε επόμενη εκπομπή.
Η δεύτερη πειραματική μετάδοση έγινε με κεντρικό θέμα την υλοποίηση μιας μουσικής εκπομπής υλοποιήθηκε στο studio όπου ένας τραγουδιστής με κιθάρα ανέλαβε να εκτελέσει μια σειρά από τραγούδια. Το κοινό παρακολουθούσε το πρόγραμμα μετάδοσης και επικοινωνούσε αμφίδρομα με τον τραγουδιστή χρησιμοποιώντας μεγάλο εύρος μεθόδων (Chat, Video Chat, Videoconferencing, Social Media Streams, SMS, MMS) απεικονίζοντας δυναμικά τις αντιδράσεις των θεατών.
Οι θεατές σύντομα συνειδητοποίησαν πως μπορούν να επικοινωνήσουν με τον τραγουδιστή και να επηρεάσουν τον αρχικό προγραμματισμό των τραγουδιών με αποτέλεσμα να πραγματοποιηθεί μια πλήρως διαδραστική μουσική εκπομπή.
Η παράλληλη έρευνα σε σχέση με την παρούσα εκπομπή που εκπόνησαν οι ερευνητές Δρ. Γιάννης Καρύδης - διδάσκων στο Τμήμα Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου και η ερευνήτρια δικηγόρος, Δήμητρα Καρύδη, έδειξε πως κάτω από το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, η δυναμική μεταβολή του προγράμματος και η προβολή περιεχομένου που δεν έχει προβλεφθεί κατά την οργάνωση της παραγωγής δεν επιτρέπεται να υλοποιηθεί, καθώς τα δικαιώματα των δημιουργών πρέπει να πληρωθούν πριν την προβολή του περιεχομένου. Ως αποτέλεσμα η συγκεκριμένη ερευνητική ομάδα πρότεινε την ανάπτυξη ενός δυναμικού συστήματος απόδοσης των δικαιωμάτων στους δημιουργούς.
Tο τρίτο δείγμα περιεχομένου, συμπεριλαμβάνει την προβολή της πειραματικής διαδραστικής ταινίας μικρού μήκους του Δημήτρη Αργυρίου με τίτλο «Rec» , πτυχιακή εργασία στο Τμήμα Τεχνών Ήχου & Εικόνας που έγινε δεκτή στο Short Film Corner 2011- Festival de Cannes, France, 2011.
Το έργο προβάλλει μια ιστορία από τρεις διαφορετικές όψεις της πραγματικότητας οι οποίες βιντεοσκοπούνται παράλληλα με χρήση τριών ξεχωριστών προοπτικών και συγκεκριμένου σχεδιασμού λήψεων για κάθε μία, αρνητική, ουδέτερη και θετική προοπτική. Ο θεατής καλείται να μοντάρει δυναμικά την ταινία επιλέγοντας την γωνία που επιθυμεί λαμβάνοντας πληροφορίες μοναδικές για κάθε επιλογή, ενώ στο τέλος καλείται να λάβει μια σημαντική απόφαση για τον πρωταγωνιστή. Η διαδραστική προβολή υλοποιήθηκε με επιτυχία μέσω της διαδικτυακής υποδομής του πειραματικού σταθμού συγχρονίζοντας τρεις παράλληλες προβολές, παρέχοντας τη δυνατότητα δυναμικής αλλαγής κάμερας από τον χρήστη σε οποιοδήποτε σημείο του έργου και επιτρέποντας να επιλέξει την εξέλιξη του τέλους του έργου.
Η σύνοψη της παραπάνω έρευνας δημοσιεύθηκε πρόσφατα στον έγκριτο επιστημονικό τόμο «Media Convergence Handbook, Journalism, Broadcasting, and Social Media Aspects of Convergence, Springer-Verlag με τίτλο Converging Multimedia Content Presentation Requirements for Interactive Television».
«Σήμερα το διεθνές ενδιαφέρον για την διαδραστική τηλεόραση επικεντρώνεται κυρίως στην έρευνα σε επίπεδο υλικού και λογισμικού μετάδοσης/διάδρασης, ενώ πολύ λιγότερη δραστηριότητα εντοπίζεται στην ανάπτυξη διαδραστικού περιεχομένου, καθώς δεν υπάρχει κοινά αποδεκτή πλατφόρμα μετάδοσης και υποστήριξης του νέου αυτού μέσου.
Ως αποτέλεσμα, ο μέσος χρήστης δεν γνωρίζει ούτε μπορεί να βιώσει τις δυνατότητες της διαδραστικής τηλεόρασης, ενώ παράλληλα η ευρεία κάλυψη των παραδοσιακών μέσων δεν επιτρέπει την υιοθέτηση του νέου αυτού μέσου από το ευρύ κοινό. Όμως, καθώς ήδη οι νέες γενιές θεατών μειώνουν την παρακολούθηση της επίγειας ή δορυφορικής τηλεόρασης και επιλέγουν νέες συνδρομητικές υπηρεσίες όπως το Netflix, το Hulu και το YouTube Red οι οποίες παρέχουν πρόσβαση από τις περισσότερες συσκευές πολυμέσων, οι κολοσσοί του περιεχομένου προσαρμόζουν τον στρατηγικό τους σχεδιασμό παρέχοντας υπηρεσίες που δανείζονται δυνατότητες από την διαδραστική τηλεόραση που σήμερα υλοποιείται μόνο σε πειραματικό επίπεδο» τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο συντονιστής της έρευνας, Δρ. Γιάννης Δεληγιάννης και προσθέτει: «χαρακτηριστικό εξελικτικό παράδειγμα αποτελεί το YouTube που πέρα από τις πολλαπλές επιλογές πρόσβασης και ανάδρασης με το περιεχόμενο (λίστες πρόσβασης, προτεινόμενο περιεχόμενο, δυνατότητα σχολιασμού και βαθμολογίας), παρέχει σήμερα σε πιστοποιημένους χρήστες τη δυνατότητα ζωντανής αναμετάδοσης του περιεχομένου τους σε μορφή video (υπηρεσία YouTube Live) ή πανοραμικού βίντεο (360˚ Video YouTube) προσβάσιμη με υπολογιστή, κινητό ή συσκευή εικονικής πραγματικότητας. Συνεπώς κάθε χρήστης έχει πια τη δυνατότητα δημιουργίας και διάθεσης περιεχομένου το οποίο στη συνέχεια άλλοι χρήστες μπορούν να σχολιάσουν, εξελίξουν και αναδημοσιεύσουν, γεγονός που αποτελεί το πρώτο βήμα υιοθέτησης της διαδραστικής τηλεόρασης».
Το επόμενο κομβικό σημείο της διαδραστικής τηλεόρασης που ερευνά το Τμήμα Τεχνών Ήχου & Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου, είναι η δημιουργία ενός κοινά αποδεκτού ανοικτού προτύπου το οποίο θα επιτρέπει στο χρήστη να παρακολουθεί το περιεχόμενο και να υλοποιεί τις παραπάνω διαδραστικές διαδικασίες με τις συσκευές που διαθέτει από όπου και να βρίσκεται με κινητό τηλέφωνο, tablet, φορητό υπολογιστή κτλ, παρέχοντας του τις απαραίτητες δυνατότητες επιρροής και διάδρασης με κάθε μέσο.

Τη νίκη που ήθελε για να ανατρέψει τα εις βάρος του δεδομένα στην μάχη των πλέι-οφ πήρε ο ΠΑΟΚ. Ο «δικέφαλος του Βορρά», όπως και στο πρωτάθλημα, έκανε την ανατροπή απέναντι στην ΑΕΚ (2-1) και πλέον ανέβηκε στην κορυφή μαζί με τον Παναθηναϊκό.

Η ειδική βαθμολογία 

1. ΠΑΟΚ 3
2. Παναθηναϊκός 3
3. ΑΕΚ 2
4. Πανιώνιος 1

Μοιρασμένο το πρώτο ημίχρονο στο ματς. Οι κιτρινόμαυροι μπήκαν καλύτερα κι άγχωσαν την αντίπαλη άμυνα. Το παιχνίδι πήρε φωτιά στο 16’ όταν ο Μάνταλος άλλαξε την απόφασή του, δεν έδωσε πέναλτι στην ΑΕΚ (χέρι του Λέοβατς) κι έπειτα από υπόδειξη του βοηθού σφύριξε -σύμφωνα με την μετάδοση της Nova- επιθετικό φάουλ του Τζεμπούρ. Επιθετικό φάουλ δεν φαίνεται να υπάρχει πουθενά. Ο Κολοβέτσιος είναι ακάλυπτος αλλά η μπάλα πάει κατευθείαν στο χέρι του Λέοβατς, άρα ο διαιτητής κακώς άλλαξε απόφαση. Στη συνέχεια ο «δικέφαλος του Βορρά» ανέβηκε κι έφτιαξε ευκαιρίες, όμως ο Μπαρόχα ήταν σε ετοιμότητα. Αντίθετα, ο Γλύκος τα έκανε… μαντάρα στο 44’ και ο Γιόχανσον άνοιξε το σκορ πριν το τέλος του πρώτου μέρους.

Έχοντας το προβάδισμα η Ένωση μπήκε αρκετά συντηρητικά στο δεύτερο ημίχρονο. Ο ΠΑΟΚ δυσκολεύτηκε αρκετά να διασπάσει την αντίπαλη άμυνα, όμως ο Γκάρι Ροντρίγκες έδωσε την λύση στην ομάδα του με υπέροχο σουτ στο 64’. Το ματς στη συνέχεια χάλασε κι ενώ όλα έδειχναν πως η ισοπαλία θα μείνει μέχρι το τέλος, ο Μυστακίδης άλλαξε τα δεδομένα. Ο νεαρός επιθετικός, λίγο μετά την είσοδό του, εκμεταλλεύτηκε την μπαλιά του Τζαβέλλα αλλά και την χαλαρότητα του Σοϊλέδη κι με εξαιρετική κεφαλιά κρέμασε τον Μπαρόχα (85’) χαρίζοντας τη νίκη στην ομάδα του.
Πηγή: sport-fm.gr
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!