
Κομμάτια κεχριμπαριού που ανακαλύφθηκαν στην Αυτόνομη Περιφέρεια του Θιβέτ της νοτιοδυτικής Κίνας υποδηλώνουν ότι πριν από περίπου 40 εκατ. χρόνια στο κεντρικό Θιβέτ υπήρχε τροπικό δάσος βροχής, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από μια κοινή διεθνή επιστημονική ομάδα από την Κίνα, τη Βρετανία και την Ινδία και δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο επιστημονικό περιοδικό «Palaeoworld».
Το κεχριμπάρι ανακαλύφθηκε στη λεκάνη του Λούνπολα στο Θιβέτ και προέρχεται από δέντρα διπτεροκαρπών, τα οποία σήμερα βρίσκονται μόνο στα τροπικά δάση της Ασίας.
Το γεγονός αυτό καταδεικνύει ότι πριν από 40 εκατ. χρόνια το γεωγραφικό περιβάλλον στο Θιβέτ ήταν τελείως διαφορετικό.
Με βάση προηγούμενες έρευνες και μελέτες βιοσυστοιχίας, οι επιστήμονες πιστεύουν ότι κάποτε σε υψόμετρο 1.300 μέτρων υπήρχε στο κεντρικό Θιβέτ ένα τροπικό δάσος βροχής.
Ωστόσο, μια εμφανής αύξηση του εδάφους παρατηρήθηκε στο οροπέδιο Τσινγκάι του Θιβέτ πριν από περίπου 25 εκατ. χρόνια. Φυτά όπως το πεύκο και το κυπαρίσσι, τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν στο ξηρό έδαφος και στο κρύο, άρχισαν σταδιακά να αναπτύσσονται στην περιοχή, αλλάζοντας σταδιακά το φυσικό περιβάλλον.








Ο
νεαρός βορειοευρωπαίος χρωστά τη λαμπερή ζωή του στη νορβηγική εταιρεία
ιχθυοκαλλιέργειας Salmar, που αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες
εταιρείες που παράγουν σολομό στον κόσμο και που κατέχει κατά το ήμισι,
καθώς έναν χρόνο αφότου αποφοίτησε από το σχολείο, ο πατέρας του, του
τη χάρισε.



Άλλο ένα πλήγμα για τα diesel στην Ευρώπη αποτελεί η απόφαση των Suzuki
και Mitsubishi να πάψουν την διάθεση πετρελαιοκίνητων εκδόσεων. Η
απόφαση αυτή έρχεται να προστεθεί στην επιλογή των Nissan και Toyota να
απομακρυνθούν από τους πετρελαιοκινητήρες οι οποίοι το τελευταίο
διάστημα, μετά και τα πιο αυστηρά πρότυπα μετρήσεων βρίσκονται στο μάτι
του κυκλώνα και φυσικά έχουν χάσει ένα πολύ μεγάλο μέρος από την
εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Η Suzuki θα πάψει τις πετρελαιοκίνητες
εκδόσεις σε όλα τα μοντέλα της και σε όλες τις παγκόσμιες αγορές με
εξαίρεση σε αρχικό στάδιο αυτή της Ινδίας. Η Mitsubishi από την μεριά
της έχει ήδη διακόψει την διάθεση diesel μοντέλων στη Μ. Βρετανία και
σύντομα θα κάνει το ίδιο και στη Γερμανία όπου υπάρχει ένα ιδιαίτερα
έντονο κίνημα εναντίων των diesel. Πάντως η απόφαση και για τις δύο
εταιρίες αναμένεται να συνοδευτεί και από επιπλέον διορθωτικές κινήσεις
προκειμένου να ισορροπηθεί το ισοζύγιο πωλήσεων καθώς και στις δύο
περιπτώσεις το ποσοστό των diesel επί του συνόλου των πωλήσεων ανέρχεται
κοντά στο 30%. Ίσως μάλιστα αυτό λειτουργήσει υπέρ της Mazda που
πρακτικά θα είναι ο μόνος ιάπωνας κατασκευαστής που θα συνεχίσει να έχει
πετρελαιοκίνητες εκδόσεις.

