Ιδιαίτερα εντυπωσιακές είναι οι επιδόσεις μέχρι τώρα της
Green Cola
στην αγορά της Γερμανίας . Το ελληνικό καινοτόμο αναψυκτικό με βάση τη
στέβια αυτή τη στιγμή διατίθεται σε 2.000 σούπερ μάρκετ στις μεγάλες
αλυσίδες της Γερμανίας, ενώ δείγμα της Green Cola εστάλησαν ακόμη και
στη Γερμανίδα Καγκελάριο ‘
Ανγκελα Μέρκελ, η οποία μπορεί και να την έχει επίσης δοκιμάσει!
O μεγαλομέτοχος και γενικός διευθυντής της Green Cola Germany GmbH, Λεωνίδας Στόικος, μιλώντας στο
ΑΠΕ – ΜΠΕ,
ανέφερε ότι ολοένα και περισσότεροι Γερμανοί, από τους βουλευτές στη
Bundestag μέχρι τους εργαζόμενους στα εργοστάσια της Mercedes-Benz,
αναζητούν και γεύονται μετά το 2016 ένα ελληνικό αναψυκτικό, που έχει
μέχρι στιγμής
αυξήσει τις πωλήσεις της στη Γερμανία κατά 450%, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι.
Η πορεία της Green Cola στη Γερμανία είναι έντονα ανοδική, αλλά
σίγουρα δεν αποτέλεσε περίπατο, δεδομένου ότι το προϊόν απευθύνεται σε
μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά: στη χώρα υπάρχουν εκατοντάδες
εταιρείες αναψυκτικών, οι οποίες διαγκωνίζονται για μία από τις τρεις ή
τέσσερις πολυπόθητες θέσεις, που θεωρητικά διατίθενται στα ράφια των
σούπερ μάρκετ της χώρας για προϊόντα του είδους.
Διαβάστε τη συνέντευξη στην Αλεξάνδρα Γούτα:
ΕΡ. Πώς αποφασίσατε να ξεκινήσετε ένα τόσο δύσκολο εγχείρημα; Πιστεύατε ότι θα πετύχει;
Η ομάδα μου και εγώ πήραμε την απόφαση να ξεκινήσουμε αυτό το δύσκολο
εγχείρημα σε μια από τις πιο ανταγωνιστικές αγορές του κόσμου, τη
γερμανική αγορά. Το προϊόν, η φιλοσοφία του, η παρουσίασή του, όπως και η
γεύση του, μας κέρδισαν από την πρώτη στιγμή και αποφασίσαμε να
χτίσουμε, να αναδείξουμε και να εδραιώσουμε για πρώτη φορά ένα ελληνικό
καινοτόμο αναψυκτικό στην Γερμανία. Πιστεύαμε και πιστεύουμε στην
επιτυχία, την οποία έχουμε ήδη αποδείξει, τοποθετώντας το προϊόν σε πάνω
από 2.000 σημεία πώλησης σε όλη την Γερμανία και γνωρίζουμε ότι
πετυχαίνοντας αυτό, ο δρόμος μας για τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, και
όχι μόνο, θα είναι ανοιχτός. Γνωρίζαμε βέβαια ότι το εγχείρημα αυτό δεν
θα είναι καθόλου εύκολο, καθώς στην Γερμανία υπάρχουν εκατοντάδες
εταιρείες αναψυκτικών στην αγορά, οι οποίες μάχονται για μια από τις
τρεις-τέσσερις πολυπόθητες θέσεις που θεωρητικά διατίθενται στο ράφι των
σουπερμάρκετ.
ΕΡ. Σε τι ύψος ανέρχονται σήμερα οι πωλήσεις της Green
Cola στη Γερμανία και πώς εξελίσσονται διαχρονικά σε σχέση με τα έτη
2016 και 2017;
Το 2016 κάναμε τα πρώτα επίσημα βήματα, βάσει του Business Plan, στην
γερμανική αγορά. Οι πρώτες τοποθετήσεις σε σουπερμάρκετ ξεκίνησαν στα
μέσα της χρονιάς. Το 2017 καταφέραμε να επεκτείνουμε τα σημεία πώλησης,
με μόνο ένα προϊόν την Green Cola, και οι πωλήσεις μας ανέρχονταν κοντά
στο 1 εκατ. ευρώ. Το 2018 οι πωλήσεις μας αυξήθηκαν κατά 450% σε
σύγκριση με τους αντίστοιχους μήνες του 2017.
ΕΡ. Σε πόσα σημεία πώλησης έχετε μπει; Ποιος είναι ο στόχος σας για τα επόμενα χρόνια;
Η Green Cola διατίθεται αυτήν την στιγμή σε 2.000 Σουπερμάρκετ των
μεγάλων αλυσίδων της Γερμανίας καθώς και σε 500 σημεία Ho.re.ca., σε
πάνω από 500 χώρους εκγύμνασης, 300 καταστήματα με είδη προϊόντων
FITNESS.
ΕΡ. Ποιο είναι τα πιο “εμβληματικά” σημεία στη Γερμανία, όπου καταναλώνεται Green Cola;
Εμβληματικά σημεία θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε την τοποθέτηση του
προϊόντος στους χώρους εστίασης του γερμανικού κρατικού ασφαλιστικού
οργανισμού
LVA, των εργοστασίων της
Mercedes Benz και αναμένεται η τοποθέτηση του προϊόντος στους χώρους εστίασης της
BOSCH.
Στόχος των επόμενων ετών είναι η τοποθέτηση της Green Cola σε όλες τις
αλυσίδες Σουπερμάρκετ καθώς και η έντονη παρουσία σε χώρους εστίασης.
ΕΡ. Πόσα άτομα απασχολεί σήμερα η Green Cola Germany GmbH και ποιος είναι ο στόχος για τα επόμενα χρόνια;
Έχουμε δημιουργήσει πάνω από 20 νέες θέσεις εργασίας στη Γερμανία. Στα
επόμενα χρόνια, σύμφωνα με τις εργασιακές απαιτήσεις βάσει του πλάνου
μας, θα δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας.
ΕΡ. Πώς και γιατί επιλέξατε τη γερμανική αγορά; Ποιες
ήταν οι κυριότερες δυσκολίες που αντιμετωπίσατε εκεί όταν ξεκινήσατε να
“χτίζετε” την παρουσία σας;
Η γερμανική αγορά είναι μια από τις μεγαλύτερες και σημαντικότερες
αγορές της Ευρώπης και όχι μόνο. Καθώς μου ήτανε γνωστή η νοοτροπία και
οι συνήθειες της χώρας, ως δεύτερης γενιάς Έλληνας της Γερμανίας, όπου
γεννήθηκα και μεγάλωσα.
Οι δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε ήταν πολλές, μια από τις πιο
σημαντικές ήταν και είναι η διαφοροποίηση των απαιτήσεων των καταναλωτών
όπως και ο μεγάλος ανταγωνισμός καθώς υπάρχει μεγάλο εύρος προϊόντων.
ΕΡ. Η Green Cola μπήκε αρχικά στην αγορά με τη βοήθεια
της εταιρείας “Greekys”. Θεωρείτε ότι κάτι τέτοιο είναι στα πρώτα βήματα
απαραίτητο για την επιτυχή προσέγγιση της γερμανικής αγοράς; Υπάρχει
κάποιο “κλειδί” επιτυχίας για τη δυναμική είσοδο στη συγκεκριμένη αγορά;
Η εταιρεία Greekys δραστηριοποιείται από το 2013 στην γερμανική
αγορά. Καθώς είμαι ένας από τους ιδρυτές της εταιρείας, η ιδέα γεννήθηκε
από δικούς μου συναισθηματικούς λόγους και θεώρησα υποχρέωσή μου να
στηρίξω ελληνικά καινοτόμα προϊόντα και να αναδείξω μια διαφορετική
πλευρά της Ελλάδος στο εξωτερικό.
ΕΡ. Ήπιε τελικά Green Cola η Άνγκελα Μέρκελ;
Τον Μάρτιο του 2017 μας δόθηκε η ευκαιρία να παρουσιάσουμε το προϊόν
μας στην γερμανική βουλή. Κερδίσαμε τις εντυπώσεις των Γερμανών
βουλευτών και υφυπουργών οι οποίοι εξέφρασαν την υποστήριξη τους για το
Project μας, και για την Άνγκελα Μέρκελ αφήσαμε δείγματα και πιστεύουμε
ότι την έχει δοκιμάσει..