Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2017


Το αποφάσισε - επιτέλους - ο δήμος Αθηναίων και προχωρά στο αυτονόητο. Σβήνει τις κλήσεις όσων δεν βρίσκονται πλέον στη ζωή.
Σύμφωνα με την εφημερίδα "Ελεύθερος Τύπος", η διαδικασία της ακύρωσης δεν γίνεται αυτόματα με την προσκόμιση της ληξιαρχικής πράξης θανάτου.
Εν προκειμένω, το Δημοτικό Συμβούλιο που συνεδριάζει μεθαύριο καλείται να αποφασίσει επί των αιτήσεων που υπέβαλαν οι κληρονόμοι τεσσάρων παραβατών που έχουν εγκαταλείψει το μάταιο αυτό κόσμο μαζί με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας του.
Υπενθυμίζεται ότι αντίστοιχο θέμα είχε τεθεί, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, και στο Δημοτικό Συμβούλιο Αθηναίων της 23/6/16. Εκεί, τότε, ο κληρονόμος δεν ζητούσε απλώς την ακύρωση των κλήσεων από παραβάσεις στις οποίες είχε υποπέσει ο αποθανών.
Ο κληρονόμος είχε πληρώσει ήδη το συνολικό ποσό των περίπου 2.200 ευρώ που αντιστοιχούσε και ζητούσε την επιστροφή του, επικαλούμενος σχετική γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και μάλιστα από το έτος 2007!
Ομως, το θέμα αποσύρθηκε από τη συνεδρίαση εκείνη και επανήλθε σε επόμενη περί τα τέλη Ιουλίου, οπότε και ικανοποιήθηκε το αίτημα του κληρονόμου. Στη συνεδρίαση της ερχόμενης Πέμπτης οι αντίστοιχες εισηγήσεις αφορούν:
* Δεκαεννέα κλήσεις (19) με συνολική οφειλή 2.001,82 ευρώ από παραβάσεις στάθμευσης στις οποίες είχε υποπέσει πολίτης στο διάστημα των ετών 2007-2012 και μάλιστα με δύο διαφορετικά οχήματα. Ο παρανομήσας έχει πεθάνει από το 2015 σε ηλικία 54 ετών.
* Δύο κλήσεις από το 1997 με συνολική οφειλή 264,12 ευρώ από παραβάσεις στις οποίες είχε υποπέσει πολίτης που πέθανε το 2013 σε ηλικία 52 ετών.
* Μία κλήση από το 2014 βάσει της οποίας προέκυπτε οφειλή 80 ευρώ για στρατιωτικό που πέθανε το 2015 σε ηλικία μόλις 42 ετών.
Πηγή: Ελεύθερος Τύπος

Η κάθε μάρκα διατηρεί διάφορες μονάδες παραγωγής αυτοκινήτων ανά τον κόσμο. Παρακάτω σας παρουσιάζουμε στοιχεία που αφορούν τη χώρα προέλευσης των μοντέλων που διατίθενται στην ελληνική αγορά.
Επιμέλεια: Κώστας Φούζας (kf@newsauto.gr)
Αlfa Romeo
ΜiTo, Giulietta, Giulia, Stelvio: Ιταλία
Audi
A1, Βέλγιο
Α3 HA/SB, Γερμανία
Α3 CB/SD, Ουγγαρία
Α4, A5, A6, A7, A8, R8: Γερμανία
TT, Ουγγαρία
Q2, Γερμανία
Q3, Ισπανία
Q5, Μεξικό
Q7, Σλοβακία
Bentley, Μεγάλη Βρετανία
ΒΜW
Σειρά 1, Σειρά 2, Σειρά 3, Σειρά 4, Σειρά 5, Σειρά 6, Σειρά 7: Γερμανία
Χ1, Γερμανία
Χ3, Χ4, Χ5, Χ6: ΗΠΑ
i models, Γερμανία
Citroen
C1, Tσεχία
C3, C4 Picasso, Berlingo: Ισπανία
C4, C5, C6: Γαλλία
DS, Γαλλία
Νemo: Τουρκία
Dacia
Duster, Sandero, Sandero Stepway, Logan: Ρουμανία
Ferrari, Ιταλία
Fiat
500, Πολωνία
500L, Σερβία
500Χ, Ιταλία
124 Spider, Ιαπωνία
Panda, Ιταλία
Punto, Ιταλία
Τipo, Toυρκία
Doblo, Τουρκία
Qubo, Toυρκία
Abarth 595, Πολωνία
Αbarth 124 Spider, Ιαπωνία
Ford
Ka+, Iνδία
Εcosport, Βραζιλια
Fiesta, Γερμανία + Ισπανία
Focus, Γερμανία + Ισπανία
C-Max, Mondeo: Γερμανία
S-Max, Kuga: Βέλγιο
Ηyundai
i10, i20: Τουρκία
i30: Tσεχία
Τucson: Τσεχία
Jaguar & Land Rover: Μεγάλη Βρετανία
Κia
Picanto, Ν. Κορέα
Rio, Cee’d, Sportage: Σλοβακία
Jeep
Cherokee, Grand Cherokee, Compass: HΠΑ
Renegade, Ιταλία
Lamborghini, Iταλία
Lexus, Ιαπωνία
Μercedes & smart
A, B, GLA, S, E, C-Coupe, C-Cabrio, GLC, AMG models: Γερμανία
GLE, GLS: ΗΠΑ
CLA: Ουγγαρία
C Sedan: Νότια Αφρική
G-Class: Αυστρία
smart fortwo coupe, smart fortwo cabrio: Γαλλία
smart forfour: Σλοβενία
ΜΙΝΙ
Hatch (F56), Αγγλία + Ολλανδία
5door (F55), Αγγλία
Countryman (F60), Ολλανδία
Clubman (F54), Ολλανδία
Μitsubishi
ΑSX, Ιαπωνία
SPACESTAR, Ταϋλάνδη
L200, Ταϊλάνδη
LANCER, Ιαπωνία
Nissan
Nέο Micra, Γαλλία
Juke, Αγγλία
Pulsar, Ισπανά
Qashqai, Αγγλία
X-Trail, Ιαπωνία
GT-R, Ιαπωνία
370Ζ, Ιαπωνία
Navara, Ισπανία
Evalia, NV200, Ισπανία
NV400, Γαλλία
NV300, Γαλλία
Honda
JAZZ , Ιαπωνία
CIVIC, Αγγλία
C-RV, Aγγλία
H-RV, Μεξικό
Renault
Twingo, Σλοβενία
Οικογένεια Clio: Γαλλία, Τουρκία
Captur, Ισπανία
Megane, Ισπανία
Kadjar, Ισπανία
Scenic, Γαλλία
SEAT
Mii, Tσεχία
Ateca, Σλοβακία
Leon, Ibiza, Toledo, Alhabra: Iσπανία
Skoda
Citigo, Σλοβακία
Fabia, Rapid, Octavia: Τσεχία
Superb, Yeti, Kodiaq: Τσεχία
Subaru
Forester, Outback, XV, Levorg, WRX STI, BRZ: Iαπωνία
SsangYong
Tivoli, XLV, Rexton, Actyon Sports, Korando, Rodius: N.Koρέα
Suzuki
Celerio, Tαϊλάνδη
Ignis, Ιαπωνία
Νέο Swift, Ιαπωνία
Βaleno, Ινδία
SX4 S-Cross, Ουγγαρία
Vitara, Ουγγαρία,
Jimny, Ιαπωνία
Toyota
Aygo, Tσεχία
Υaris, Βέλγιο
Auris, Mεγάλη Βρετανία + Τουρκία
Corolla, Hilux: Νότια Αφρική
Prius, RAV4, Land Cruiser: Ιαπωνία
C-HR: Τουρκία
Οpel
Astra Sedan: Πολωνία
Corsa, Mokka: Ισπανία
ADAM, Insignia, Zafira: Γερμανία
Αstra, Vivaro: Αγγλία
Peugeot
108, Tσεχία
308, 3008, 407, 5008: Γαλλία
208, Ισπανία
Porsche, Γερμανία
VW
Up! : Σλοβακία
Polo : Ισπανία
Golf: Γερμανία
Golf Sportsvan : Γερμανία
Golf Variant : Γερμανία
Beetle: Μεξικό
Scirocco : Πορτογαλία
Touran: Γερμανία
Tiguan: Γερμανία
Passat: Γερμανία
Sharan : Πορτογαλία
Touareg:Σλοβακία
Volvo
V40, V40 CC, S60, V60: Βέλγιο
S90, XC90, XC60, V90 CC: Σουηδια
πηγή: newsauto.gr

Στην Ελλάδα και κυρίως στην Αθήνα, η εύρεση ενός διαμερίσματος προς ενοικίαση σε τιμή που να αντιστοιχεί με αυτό που πραγματικά προσφέρει ο ιδιοκτήτης είναι μια δύσκολη εξίσωση. Συχνά ακόμη και ένα μικρό δυάρι για ένα άτομο, στο οποίο ο χρόνος φαίνεται να έχει κολλήσει στη δεκαετία του ’70 (μαρμάρινος νεροχύτης, μπάνιο με πλακάκια μέχρι τη μέση του τοίχου και ξύλινα φαγωμένα ρολά) κοστίζει τον μισό και πλέον βασικό μισθό εν έτει 2017.
Πόσο κοστίζει όμως το ενοίκιο στις μεγάλες πόλεις ανά τον κόσμο; Στις περισσότερες τα ενοίκια μοιάζουν απλησίαστα – για τα δικά μας δεδομένα-όπως δείχνει μια νέα μελέτη της Νested η οποία παρουσιάζει στοιχεία για το ύψος του ατομικού ή οικογενειακού ετήσιου εισοδήματος που χρειάζεται για την ενοικίαση σπιτιού αλλά και τα ποσά στα οποία ανέρχεται το μηνιαίο ενοίκιο σε 72 πόλεις ανά τον κόσμο.
Και όπως αποδεικνύεται το Σαν Φρανσίστκο βρίσκεται στην κορυφή. Βέβαια η αλήθεια είναι ότι τα σπίτια στην συγκεκριμένη πόλη είναι συνήθως εξαιρετικά…
Μια εικόνα για την πρώτη 12αδα των πιο ακριβών σε ενοίκια πόλεων μας δίνει το Statista που επεξεργάστηκε τα στοιχεία:
enoikio
Συγκεκριμένα το κόστος ενοικίασης ανά τετραγωνικό πόδι ανέρχεται σε 4,96 δολάρια το μήνα (ή ενοίκιο 2.073 δολάρια τον μήνα) ενώ το ετήσιο εισόδημα που απαιτείται για την ενοικίαση ενός σπιτιού από ένα άτομο είναι 85.000 δολάρια. Δεύτερη έρχεται η Νέα Υόρκη με αναγκαίο ετήσιο ατομικό εισόδημα 82.596 δολάρια και μηνιαίο ενοίκιο 1.987 δολαρίων και τρίτο το Χονγκ Κονγκ με 66.713 δολάρια ετήσιο ατομικό εισόδημα και μηνιαίο ενοίκιο 1.604 δολάρια.
Η Βαρκελώνη αναδεικνύεται ως η πιο φτηνή για την ενοικίαση σπιτιού με 496 δολάρια τον μήνα και αναγκαίο ετήσιο εισόδημα για ένα άτομο 20.584 δολάρια.

Όλο και περισσότεροι άνθρωποι στη Γη θα γιορτάζουν στο μέλλον τα 90ά γενέθλιά τους, καθώς το μέσο προσδόκιμο ζωής αναμένεται να φθάσει ή και να ξεπεράσει τα 90 χρόνια, σε κάποιες ανεπτυγμένες χώρες έως το 2030, σύμφωνα με μια νέα μεγάλη διεθνή επιστημονική μελέτη με βασικό ερευνητή έναν Έλληνα επιστήμονα.

Στην Ελλάδα θα υπάρχει αύξηση του προσδόκιμου και για τα δύο φύλα, αλλά λιγότερο από άλλες ανεπτυγμένες χώρες.

Η χώρα με το μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής στον κόσμο αναμένεται να είναι η Νότια Κορέα και οι Νοτιοκορεάτισες θα είναι μάλλον οι πρώτες στον κόσμο που θα σπάσουν το φράγμα των 90 ετών.

Το μέσο κορίτσι που θα γεννηθεί εκεί το 2030, αναμένεται να ζήσει 90,8 χρόνια, ενώ το αγόρι 84,1. Στην Ευρώπη, τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής το 2030 προβλέπεται ότι θα έχουν οι γυναίκες στη Γαλλία και οι άνδρες στην Ελβετία.

Αναλυτικότερα, οι πέντε χώρες με τις μεγαλύτερες προβλεπόμενες αυξήσεις στο προσδόκιμο ζωής για τους άνδρες έως το 2030 είναι: Ν.Κορέα (84,1), Αυστραλία (84), Ελβετία (84), Καναδάς (83,9) και Ολλανδία (83,7). Στις γυναίκες: Ν.Κορέα (90,8), Γαλλία (88,6), Ιαπωνία (88,4), Ισπανία (88,1) και Ελβετία (87,7).

Μεταξύ των πλουσιότερων χωρών, το μικρότερο προσδόκιμο ζωής αναμένεται να έχουν οι ΗΠΑ (83,3 χρόνια οι γυναίκες και 79,5 οι άνδρες), σε επίπεδα ανάλογα χωρών μεσαίου εισοδήματος όπως το Μεξικό και η Κροατία.

Αυτό οι επιστήμονες το αποδίδουν στην ύπαρξη μεγάλων οικονομικών ανισοτήτων, στην έλλειψη καθολικής παροχής υπηρεσιών υγείας, μιας σχετικά υψηλής παιδικής θνησιμότητας, ενός πολύ μεγάλου αριθμού δολοφονιών και της διαδεδομένης παχυσαρκίας.

Οι ερευνητές της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Imperial College του Λονδίνου, με επικεφαλής τον ειδικό στην επιδημιολογία και στη βιοστατιστική δρα Βασίλη Κόντη και τον καθηγητή Ματζίτ Εζάτι, σε συνεργασία με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό "The Lancet", ανέλυσαν σε βάθος χρόνου στοιχεία για τη θνησιμότητα σε 35 ανεπτυγμένες χώρες. Το προσδόκιμο ζωής αναμένεται να αυξηθεί σε όλες, αλλά όχι στον ίδιο βαθμό.

Παράλληλα καταγράφεται μια τάση να κλείσει η «ψαλίδα» του προσδόκιμου μεταξύ ανδρών-γυναικών. Αυτό αποδίδεται κυρίως στο ότι και οι άνδρες πλέον υιοθετούν έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

H Ελλάδα, σύμφωνα με τη μελέτη, είναι ανάμεσα στις χώρες που η «ψαλίδα» δεν θα κλείσει, επειδή και τα δύο φύλα θα εμφανίσουν ανάλογη αύξηση του προσδόκιμου ζωής τα επόμενα χρόνια.

Η Ελλάδα είναι επίσης ανάμεσα στις χώρες που προβλέπεται να έχουν μικρή μόνο αύξηση του προσδόκιμου ζωής έως το 2030 (στους άνδρες κατά 2,7 χρόνια).
Στην Ελλάδα το 2015, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, το μέσο προσδόκιμο ζωής ήταν περίπου 78,3 χρόνια για τους άνδρες και 83,6 για τις γυναίκες, πράγμα που κατέτασσε την χώρα μας στην 25η θέση διεθνώς.

Σχετικά μικρή αύξηση έως το 2030 προβλέπεται επίσης για την Ιαπωνία (που θα κατρακυλήσει αρκετές θέσεις στη διεθνή κατάταξη), τις ΗΠΑ και τη Σουηδία. Η ΠΓΔΜ και η Σερβία θα έχουν το χαμηλότερο προσδόκιμο ζωής τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες έως το 2030.

Οι επιστήμονες θεωρούσαν κάποτε ότι ένα μέσο προσδόκιμο ζωής άνω των 90 ετών ήταν κάτι αδύνατο. Αλλά, σύμφωνα με τους ερευνητές, «η έρευνά μας δείχνει ότι θα σπάσουμε το φράγμα των 90 ετών και δεν φαίνεται να έχουμε καν “πιάσει ταβάνι” όσον αφορά το προσδόκιμο ζωής - αν όντως υπάρχει τέτοιο άνω όριο».

Η μελέτη επισημαίνει ότι το προσδόκιμο ζωής μιας χώρας εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως πόσο υγιεινά ζουν οι κάτοικοί της (κάπνισμα, αλκοόλ, διατροφή, άσκηση, στρες), πόσα θανατηφόρα τροχαία και φόνοι συμβαίνουν κ.α.

Όσοι περισσότεροι άνθρωποι ζουν μετά τα 65 και όσο λιγότεροι πεθαίνουν πρόωρα στα 40 και στα 50 τους, τόσο αυξάνεται το μέσο προσδόκιμο ζωής.

Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι η σταδιακή αύξηση του προσδόκιμου ζωής θα σημαίνει νέες επιβαρύνσεις των κρατικών προϋπολογισμών και θα απαιτήσει νέες κρατικές πολιτικές στον τομέα της υγείας και της κοινωνικής πρόνοιας για τη στήριξη των ηλικιωμένων, καθώς επίσης μπορεί να καταστήσει μια πιθανή αύξηση στην ηλικία της συνταξιοδότησης.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το δηλητήριο από ένα μικρό σαλιγκάρι της θάλασσας μπορεί να αξιοποιηθεί μελλοντικά ως αναλγητικό για τη θεραπεία του χρόνιου πόνου, αποτελώντας μια εναλλακτική λύση για τα οπιοειδή αναλγητικά, που δημιουργούν επικίνδυνο εθισμό.

Το δηλητήριο του, κωνικού σχήματος, θαλάσσιου σαλιγκαριού Conus regius της Καραϊβικής παραλύει ή σκοτώνει τα θύματά του. Επιστήμονες στις ΗΠΑ ανακάλυψαν ότι μια ουσία (Rg1A) που υπάρχει στο δηλητήριο, ανακουφίζει από τον πόνο και μάλιστα έχει μακροχρόνια δράση, καθώς.

Όπως έδειξαν πειράματα σε αρουραίους, «δουλεύει» ακόμη και 72 ώρες μετά την εισαγωγή της στον οργανισμό. Αυτό σημαίνει ότι η εν λόγω ουσία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και προληπτικά έναντι του μελλοντικού πόνου.

Τα περισσότερα υπάρχοντα αναλγητικά για τον μέτριο έως σοβαρό πόνο είναι οπιοειδή και μπλοκάρουν τον πόνο δρώντας στους υποδοχείς οπιοειδών του εγκεφάλου. Η ουσία του σαλιγκαριού ακολουθεί διαφορετικό βιολογικό μηχανισμό, δρώντας σε διαφορετικά τμήματα του νευρικού συστήματος.

Οι ερευνητές της Σχολής Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου της Γιούτα, με επικεφαλής τον καθηγητή ψυχιατρικής Μάικλ Μάκιντος, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), δήλωσαν αισιόδοξοι ότι μελλοντικά θα αναπτυχθούν νέου τύπου φάρμακα, που θα μειώσουν την εξάρτηση από τα οπιοειδή αναλγητικά.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τέσσερις και όχι δύο μήνες θα είναι, τελικά, η διάρκεια της εκπαίδευσης των πρώην δημοτικών αστυνομικών που θα ενταχθούν στην ΕΛΑΣ ως ειδικοί φρουροί. Αυτό προβλέπει νομοτεχνική βελτίωση που έφερε χθες το βράδυ στο άρθρο 26 του νομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών Συμπληρωματικά μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (EE, EΥPATOM) 1141/2014 περί Ευρωπαϊκών Πολιτικών Κομμάτων και Ιδρυμάτων, μέτρα επιτάχυνσης του κυβερνητικού έργου αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες διατάξεις», ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Νίκος Τόσκας.
Αναλυτικά η νομοτεχνική βελτίωση:
ΝΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ – ΑΡΘΡΟ 26
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!