Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2021

 

Στους 30.000 έως 40.000 μετρητές κάθε μήνα υπολογίζεται η απώλεια της ΔΕΗ στη χαμηλή τάση, δηλαδή στα νοικοκυριά, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ, και στο τρίτο τρίμηνο του 2020 υπολογίζεται ότι περίπου 96.000 μετρητές «μετακινήθηκαν» από τη ΔΕΗ προς άλλο πάροχο.

Μεταξύ των ανεξάρτητων παρόχων την πρώτη θέση κατέλαβε η Mytilineos (Protergia), με μερίδιο 3,36% και 228.000 μετρητές, με την Elpedison να ακολουθεί με 3,24% και 220.000 «ρολόγια», ενώ στη τρίτη θέση είναι η ΗΡΩΝ με 2,63%, ή 178.000 ρολόγια, και τέταρτη ένας μη καθετοποιημένος προμηθευτής η Watt & Volt με μερίδιο 2,39% εκπροσωπώντας 160.000 παροχές.

Μέση Τάση

Oσον αφορά στη μέση τάση, τα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ δείχνουν ότι αυξήθηκε η διείσδυση των ιδιωτών παρόχων και το μερίδιο της ΔΕΗ στο τρίτο τρίμηνο διαμορφώθηκε στο 60,57% με 6.750 «ρολογιών» από τους 11.155 ενεργούς μετρητές.

Στη μέση τάση στο τρίτο τρίμηνο, την πρώτη θέση κατέλαβε η ΗΡΩΝ με 10,05%, η Mytilineos είχε μερίδιο 9,83% και η NRG 4,48%.

Καθολική υπηρεσία

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ είναι πολύ μεγάλος ο αριθμός καταναλωτών χαμηλής τάσης που έχουν «περάσει» στην Καθολική Υπηρεσία και ο αριθμός των ρολογιών που ηλεκτροδοτούνται με το συγκεκριμένο καθεστώς ανερχόταν το 3ο τρίμηνο σε 146.000.

Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούλιο του 2020 τέθηκε για πρώτη φορά το νέο καθεστώς ανάληψης των πελατών της καθολικής υπηρεσίας ρεύματος.

Αν και κανένας πάροχος δεν εμφανίστηκε για να αναλάβει την καθολική υπηρεσία στο διαγωνισμό της ΡΑΕ, δηλαδή όσους δεν πληρώνουν, τελικά τον μοιράστηκαν οι πέντε προμηθευτές με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.

Πιο συγκεκριμένα και με απόφαση του υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γεράσιμου Θωμά, τους πελάτες της καθολικής υπηρεσίας ανέλαβαν οι εταιρείες με το μεγαλύτερο συνολικό μερίδιο της αγοράς στο Διασυνδεδεμένο Σύστημα, βάσει των δηλώσεων φορτίου τις οποίες υπέβαλαν στο Ελληνικό Χρηματιστήριο Ενέργειας, κατά τον μήνα Μάιο 2020:

  • ΔΕΗ -2,46%: 2.249.172 MWh και 5.556.895 μετρητές
  • Mytilineos 248.034 MWh και 206.104 μετρητές
  • ΗΡΩΝ 212.949 MWh και 154.669 μετρητές
  • ELPEDISON 168.717 MWh και 195.632 μετρητές
  • NRG 96.343 MWh και 67.033 μετρητές.

Ο επιμερισμός των πελατών (παλιών και νέων) της καθολικής υπηρεσίας γίνεται με βάση τον συνολικό αριθμό των μετρητών των προαναφερόμενων πέντε εταιρειών. Ετσι, κατ’ αναλογία, η ΔEΗ αναλαμβάνει το 90% των πελατών, από 3% αντιστοιχεί στις Mytilineos, Ήρων και Elpedison και 1% στην NRG.

Η διάρκεια της υπηρεσίας είναι για δύο χρόνια, από τις 17 Ιουνίου 2020 έως και τις 17 Ιουνίου 2022.

Μερίδια αγοράς ως ποσοστό των ενεργών μετρητών ανά επίπεδο τάσης (γ’ τρίμηνο 2020)

Πηγή: Εφημερίδα «Ημερησία»

 Κοντά στα 1,8 εκατ. smartphones αγόρασαν οι Έλληνες το 2020

Αλλαγές στις αγοραστικές προτιμήσεις των Ελλήνων για smartphones έφερε η πανδημία, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες από την αγορά προϊόντων τεχνολογίας το 2020 πωλήθηκαν λιγότερες αλλά πιο ακριβές συσκευές. Στη μάχη των προϊόντων πάντως η αγορά είναι για λίγους, καθώς μόλις τέσσερις κατασκευαστές (Apple, Huawei, Samsung και Xiaomi) κατέχουν κοντά στο 90% της αγοράς.

Ειδικότερα, τα στοιχεία της αγοράς για το 2020 δείχνουν ότι πωλήθηκαν περίπου 1,8 εκατομμύρια συσκευές, όταν το 2019 όπου το αντίστοιχο νούμερο είχε αγγίξει τα 2 εκατομμύρια. Την ίδια στιγμή όμως, η συνολική αξία των smartphones κινήθηκε στα επίπεδα των 517 εκατ. ευρώ έναντι 523 εκατ. ευρώ το 2019, κάτι το οποίο σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς οφείλεται στο ότι οι καταναλωτές στράφηκαν σε πιο ακριβές συσκευές.

Σε όρους τεμαχίων το μερίδιο αγοράς των smartphones με τιμή κάτω των 100 υποχώρησε φέτος κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες, στο 8%. Περίπου το 48% των smartphones που πουλήθηκαν πέρσι στην Ελλάδα, βρισκόντουσαν στην κατηγορία των 100-200 ευρώ, όταν το ποσοστό αυτής της κατηγορίας το 2019 ξεπερνούσε το 50%. Αντίστοιχα το μερίδιο των smartphones με αξία άνω των 600 ευρώ αυξήθηκε κατά περίπου 2 μονάδες ξεπερνώντας το 10%.

Τα μερίδια των κατασκευαστών

Οι τέσσερις μεγαλύτερες εταιρείες αντιπροσωπεύουν το 87% της συνολικής αγοράς σε επίπεδο τεμαχίων και πλησίασαν στο 94% με βάση την αξία. Σε όρους πωληθέντων τεμαχίων η Samsung βρίσκεται σταθερά στην πρώτη θέση κατέχοντας ένα μερίδιο που ξεπέρασε το 33%, δηλαδή σχεδόν το ένα στα τρία κινητα που πουλήθηκαν πέρσι, ήταν της κορεάτικης εταιρείας.

Σημαντική άνοδο κατέγραψε πέρσι η Xiaomi, που κατάφερε να επικρατήσει στις μπάτζετ επιλογές και να ανεβάσει το μερίδιο της (πάντα σε σχέση με τον αριθμό των κινητών που πουλήθηκαν) στο 28% από 17% που ήταν το 2019. Το μερίδιο της Huawei υποχώρησε στο 17% αλλά η εταιρεία κατάφερε να διατηρήσει την τρίτη θέση. Στη τέταρτη θέση βρίσκεται η Apple η οποία αύξησε το μερίδιο της στο 8,5% από 7% πέρσι.

Οι υπόλοιποι κατασκευαστές παραμένουν σε χαμηλά μονοψηφια ποσοστα. Η Honor κινήθηκε στα επίπεδα του 3,5% από περίπου 4% που ήταν το 2019. Αξιοσημείωτη είναι η πτώση της MLS, που αντιμετωπίζει προβλήματα και έχει σταματήσει συμφωνίες με πολλές αλυσίδες του λιανεμπορίου, με το μερίδιο της να υποχωρεί στο 2% από 7,5% το 2019.

Η εικόνα στην σύγκριση με βάση τη αξία των πωληθέντων συσκευών, είναι αρκετά διαφορετική. Η Samsung παραμένει στην πρώτη θέση μένα μερίδιο κοντά στο 37%, αλλά δεύτερη εδώ βρίσκεται η Apple με 26%. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Xiaomi με μερίδιο που αγγίζει το 19%, και η Huawei με 12%. Όπως φαίνεται σε όρους αξίας το 94% πήγε σε αυτές τις τέσσερις εταιρείες με όλους τους υπόλοιπους να μοιράζονται μόλις το 6%. 

capital.gr

 greek freak

Τα άδεια γήπεδα θα μειώσουν τους μισθούς στο NBA κατά 20% εξαιτίας της πανδημίας, αλλά τα μεγαλύτερα αστέρια του μπάσκετ έχουν συμβόλαια για αθλητικά παπούτσια που τους διατηρούν στους καλύτερα αμειβόμενους αθλητές.

Οι μισθοί του ΝΒΑ αυξήθηκαν κατακόρυφα τις τελευταίες τρεις δεκαετίες, έως και δέκα φορές μάλιστα στη σεζόν πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας, στα 9,5 εκατ. δολ. ανά παίκτη. Τα νούμερα είναι διπλάσια από αυτά που κερδίζουν οι αθλητές του μπέιζμπολ και τριπλάσια από τις απολαβές του αμερικανικού ράγκμπι. Υπήρχαν 44 μπασκετμπολίστες του ΝΒΑ με απολαβές τουλάχιστον 25 εκατ. δολ. αυτήν τη σεζόν, ενώ μόλις 7 στο MLB (πρωτάθλημα μπέιζμπολ) και 12 στο NFL (πρωτάθλημα αμερικανικού ράγκμπι).  

Οι αγώνες παράγουν περίπου το 40% των εσόδων του NBA σε μια κανονική σεζόν, αλλά ο αριθμός αυτός θα είναι σχεδόν μηδενικός φέτος. Με απλά λόγια: Οι παίκτες δεν θα δουν δεκάρα αυτού του χρηματικού ποσού με τόσο λίγους θεατές στα παιχνίδια. Η συνολική συμμετοχή που φτάνει τους 103.000 θεατές μέχρι σήμερα είναι το 2% από αυτό που θα ήταν κανονικά σε αυτό το σημείο της σεζόν.

Ο LeBron James είναι ο κορυφαίος παίκτης του NBA για έβδομη συνεχόμενη χρονιά, συμπεριλαμβανομένου του εισοδήματος εκτός γηπέδου. Αναμένεται να κερδίσει 95,4 εκατομμύρια δολάρια, συμπεριλαμβανομένων περίπου 64 εκατομμυρίων δολαρίων από πρωθητικές ενέργειες, αναμνηστικά και διαφημίσεις στα μέσα ενημέρωσης. Διατηρεί το ρεκόρ κερδών στους αθλητές ομαδικών αθλημάτων. Το 2021 θα δει κέρδη που θα φτάσουν το 1 δισ. δολ., συμπεριλαμβανομένων 700 εκατομμυρίων δολαρίων εκτός γηπέδου. Μαζί με τους Tiger Woods, Floyd Mayweather, Cristiano Ronaldo και Lionel Messi, ανήκει στο κλαμπ των ενεργών αθλητών που έφτασαν το 1 δισ. δολ. σε απολαβές.

Ο κορονοϊός μπορεί να "πάγωσε" τις διαφημιστικές προωθήσεις, αλλά ο LeBron James είναι από τους πιο αγαπημένους αθλητές του μάρκετινγκ. Όταν το περασμένο φθινόπωρο δεν ανανεώθηκε η συνεργασία του με την Coca-Cola, η Pepsico άρπαξε την ευκαιρία. Όπως πληροφορείται το Forbes, τα δύο μέρη θα υπογράψουν σύντομα πολυετές συμβόλαιο. Στο πορτφόλιο των συνεργασιών του LeBron James περιλαμβάνονται, επίσης, συμβόλαια με τις AT&T, Beats, Nike, Walmart, Rimowa, GMC και Blaze Pizza.

Ο Stephen Curry κατατάσσεται δεύτερος στο ΝΒΑ με κέρδη 74,4 εκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένων 40 εκατομμυρίων δολαρίων εκτός γηπέδου. Εξαιτίας κατάγματος στο χέρι, έχασε πέντε παιχνίδια την προηγούμενη σεζόν. Η απουσία του Curry και του συναθλητή του, Klay Thompson, επέφερε σημαντικό πλήγμα στο ρεκόρ των Warriors. 

Οι δέκα πιο ακριβοπληρωμένοι παίκτες του ΝΒΑ 

10. Damian Lillard

Ομάδα: Portland Trail Blazers

Συνολικά κέρδη: $39 εκατ.

Μισθός: $25 εκατ.

Προωθήσεις: $14 εκατ.

Ο Lillard ανέλαβε πρόσφατα την προώθηση της σειράς προϊόντων της Gatorade, Bolt24, η οποία κυκλοφόρησε το 2019. "Είναι κάτι νέο τώρα, αλλά θα έρθει μια στιγμή που το Bolt24 θα είναι πολύ γνωστό. Το είδα ως ευκαιρία να συνδεθώ με αυτήν την ιστορία", δήλωσε ο Lillard στο Forbes τον Δεκέμβριο.

9. Chris Paul

Ομάδα: Phoenix Suns

Συνολικά κέρδη: $40,1 εκατ.

Μισθός: $33,1 εκατ.

Προωθήσεις: $7 εκατ.

Ο πρόεδρος της NBA Players Association αύξησε τα κέρδη του χάρη σε επενδύσεις που έκανε τα τελευταία χρόνια. Σε αυτές συγκαταλέγονται η Turner Impact Capital και η Beyond Meat.

8. Kyrie Irving

Ομάδα: Brooklyn Nets

Συνολικά κέρδη: $43 εκατ.

Μισθός: $26 εκατ.

Προωθήσεις: $17 εκατ.

Ο Irving έχασε επτά παιχνίδια τον Ιανουάριο, εξηγώντας πως απλώς ήθελε ένα διάλειμμα. Αυτό το διάλειμμα όμως του κόστισε $900,000 για δύο παιχνίδια και ένα πρόστιμο $50,000 για παραβίαση των μέτρων κατά του κορονοϊού. 

7. Klay Thompson

Ομάδα: Golden State Warriors

Συνολικά κέρδη: $43,3 εκατ.

Μισθός: $28,3 εκατ.

Προωθήσεις: $15 εκατ.

Ο Thompson μαζί με τους Alex Morgan, Travis Pastrana και Paul Rodriguez συμμετείχαν στο λανσάρισμα προϊόντων CBD, ως φυσικών εναλλακτικών παυσίπονων για αθλητές. Έχει συνεργασία με Tissot, Mercedes-Benz και Kaiser Permanente, αλλά το κινεζικό brand αθλητικών παπουτσιών Anta αντιπροσωπεύει πάνω από το μισό του εισοδήματός του εκτός γηπέδου.

6. Giannis Antetokounmpo

Ομάδα: Milwaukee Bucks

Συνολικά κέρδη: $49 εκατ.

Μισθός: $22 εκατ.

Προωθήσεις: $27 εκατ.

Ο δύο φορές MVP δεσμεύτηκε στους Milwaukee Bucks τον Δεκέμβριο όταν υπέγραψε πενταετές συμβόλαιο 228 εκατ. δολ. - το ακριβότερο στην ιστορία του ΝΒΑ. Η Disney έκλεισε τα δικαιώματα μιας ταινίας για τη ζωή του Antetokounmpo, ο οποίος έφτασε στις ΗΠΑ από την Ελλάδα το 2013. Αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2022 και να ακολουθήσει το βραβευμένο blockbuster του 2009, το The Blind Side.

5. James Harden

Ομάδα: Brooklyn Nets

Συνολικά κέρδη: $50 εκατ.

Μισθός: $33 εκατ.

Προωθήσεις: $17 εκατ.

Η σειρά έξυπνων αρωμάτων σπιτιού Pura ανακοίνωσε τον Δεκέμβριο ότι ο MVP του 2018 είχε ενταχθεί στην εταιρεία ως επενδυτής και creative director. Η συμφωνία με την Adidas αποδίδει στον Harden περίπου 14 εκατομμύρια δολάρια ετησίως.

4. Russell Westbrook

Ομάδα: Washington Wizards

Συνολικά κέρδη: $58,1 εκατ.

Μισθός: $33 εκατ.

Προωθήσεις: $25 εκατ.

Ο Westbrook μείωσε τις προωθήσεις τα τελευταία χρόνια - η Nike αντιπροσωπεύει το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος του εισοδήματος από τις χορηγίες του.

3. Kevin Durant

Ομάδα: Brooklyn Nets

Συνολικά κέρδη: $65,2 εκατ.

Μισθός: $31,2 εκατ.

Προωθήσεις: $34 εκατ.

Ο Durant σκόραρε τον Νοέμβριο όταν η Uber αγόρασε την υπηρεσία παράδοσης φαγητού Postmates για 2,65 δισ. δολάρια. Είχε επενδύσει στη startup και μετέτρεψε το μερίδιο του 1 εκατ. δολαρίων σε περίπου 15 εκατομμύρια δολάρια.

2. Stephen Curry

Ομάδα: Golden State Warriors

Συνολικά κέρδη: $74,4 εκατ.

Μισθός: $34,4 εκατ.

Προωθήσεις: $40 εκατ.

Ο μισθός του Curry είναι ο υψηλότερος στο NBA για τέταρτη συνεχόμενη σεζόν. Η εταιρεία του, Unanimous Media, μπήκε στο podcasting πέρυσι με μια πρώτης τάξεως συμφωνία με την Audible της Amazon.

1. LeBron James

Ομάδα: Los Angeles Lakers

Συνολικά κέρδη: $95,4 εκατ.

Μισθός: $31,4 εκατ.

Προωθήσεις: $64 εκατ.

Ο "Βασιλιάς James" συγκρίνεται εδώ και πολύ καιρό με τον Michael Jordan. Θα συμβεί ξανά τον Ιούλιο όταν κυκλοφορήσει το Space Jam 2: A New Legacy, ως συνέχεια της πρώτης του 1996 με πρωταγωνιστή τον Jordan. Ο James συμμετέχει στην ταινία ως ηθοποιός, executive producer, και συνιδρυτής της SpringHill Entertainment, η οποία συνεργάζεται με τη Warner Brothers στην παραγωγή. Ο James μπορεί να κερδίσει πάνω από $10 εκατ. από την ταινία. 

capital.gr

 

Έρχονται επιδοτήσεις για λογαριασμούς ΔΕΚΟ

Ανοίγει ο δρόμος να δοθεί αναδρομικά ως «δώρο» στους δικαιούχους επαγγελματίες «μερίδιο» των τριών πρώτων κύκλων της Επιστρεπτέας Προκαταβολής, έπειτα από απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής: Η ίδια απόφαση ανεβάζει την «οροφή» της ενίσχυσης στα 2 εκατ. ευρώ, αλλά και τα ανώτατα ποσά του κυοφορούμενου προγράμματος επιδότησης παγίων δαπανών επιχειρήσεων -όπως φως, νερό, τηλέφωνο, μισθοί- στα 10 εκατ. ευρώ.

«Καταλύτης» των εξελίξεων το «πράσινο φως» που άναψε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην 5η τροποποίηση του Προσωρινού Πλαισίου για τις κρατικές ενισχύσεις προς τις επιχειρήσεις: Η τροποποίηση αυτή, λαμβάνει υπόψη της τη συνέχιση της πανδημίας και των μέτρων περιορισμού για την προστασία της δημόσιας υγείας, αλλά και τις «ασφυκτικές» συνθήκες που δημιουργούνται για την οικονομία και την ανάγκη στήριξης των επιχειρήσεων. Πέρα από τις αλλαγές, λοιπόν, στα όρια ενισχύσεων και το «μερίδιο» που θα καταλαμβάνουν οι επιδοτήσεις, σημαντικό είναι και το ότι το πλαίσιο στήριξης παρατείνεται κατά 6 μήνες ακόμα.

 Online αγορές: Δύο στους τρεις καταναλωτές θέλουν να βλέπουν φωτογραφίες πελατών και όχι επαγγελματιώνο οπτικό περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης UGC και όχι οι επαγγελματικές φωτογραφίες, καθορίζουν τις διαδικτυακές αγορές λιανικής, αποκαλύπτει νέα έρευνα.

Το 74% των καταναλωτών προτιμούν να βλέπουν φωτογραφίες και βίντεο πελατών σε ιστότοπους brand και καταστημάτων λιανικής, αντί για επαγγελματικές φωτογραφίες, σύμφωνα με την έρευνα της εταιρείας ψηφιακού μάρκετινγκ Bazaarvoice.

Τα ευρήματα, που βασίζονται σε απαντήσεις περισσότερων από 8.000 καταναλωτών στην Αυστραλία, τον Καναδά, τη Γαλλία, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ, αποκαλύπτουν επίσης ότι το 62% καταναλωτών είναι πιο πιθανό να αγοράσουν εάν μπορούν να δουν έναν συνδυασμό περιεχομένου φωτογραφιών και βίντεο από πελάτες.

«Οι αξιόπιστες φωνές που σχολιάζουν και κρίνουν ένα προϊόν δημιουργούν εμπιστοσύνη για ένα brand και ένα προϊόν στους άλλους καταναλωτές στο διαδίκτυο» σχολίασε ο επικεφαλής του τομέα εσόδων της Bazaarvoice, Τζο Ρόλιτς. «Όσο πιο ρεαλιστικό και αυθεντικό θεωρεί το κοινό το περιεχόμενο της κριτικής, τόσο πιο σίγουρο είναι όταν αποφασίζει να κάνει μια αγορά» σημείωσε.

Αναλύοντας τα αποτελέσματα κατά πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, το Facebook είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός που επηρεάζει για αγορές (25%). Το 26% των ερωτηθέντων απαντά ότι είναι πιο πιθανό να κάνει κάποια αγορά, όταν βλέπει το brand ή το προϊόν στο Facebook.

πηγή:enikos.gr

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!