Κυριακή, 2 Οκτωβρίου 2016


Με την εφαρμογή του νέου συστήματος κινητικότητας και συγκεκριμένα μέσω της επανεπικαιροποίησης των οργανογραμμάτων των φορέων και των περιγραμμάτων θέσεων, θα επιδιώξει η κυβέρνηση να ενοποιήσει τις εργασιακές σχέσεις στη Δημόσια Διοίκηση, λύνοντας το ζήτημα των υπαλλήλων Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου (ΙΔΑΧ).
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Παναγιώτας Μπίτσικα στο «Βήμα της Κυριακής», η κυβέρνηση επιδιώκει στα υπό κατάρτιση νέα οργανογράμματα των υπουργείων και των εποπτευόμενων φορέων τους να είναι ενοποιημένες (χωρίς διαχωρισμό) οι οργανικές θέσεις μονίμων και ΙΔΑΧ. Υπενθυμίζεται ότι τα οργανογράμματα των φορέων και τα περιγράμματα θέσης, είναι προϋπόθεση για την εφαρμογή του νέου συστήματος μετατάξεων. Παράλληλα, με γενικότερη στόχευση την ανακατανομή θέσεων και την ταχεία μετακίνηση ανθρώπινου δυναμικού, προωθεί τη συγκρότηση επιτροπής που εξετάζει τη διαμόρφωση νέου κλαδολογίου – με κατάργηση ή συγχώνευση συναφών κλάδων και ενίσχυση της ταχείας μετακίνησης από υπουργείο σε υπουργείο.
Όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ, η κυβέρνηση δεν έχει υλοποιήσει την πάλαι ποτέ δέσμευσή της για μετατροπή των θέσεων ΙΔΑΧ σε θέσεις δημοσίου δικαίου, προβάλλοντας πλέον την ύπαρξη νομικών κωλυμάτων και συνταγματικών φραγμών. Ετσι, επιστρατεύει λύσεις στο πλαίσιο του μηχανισμού διοίκησης ώστε, αν μη τι άλλο, να εμφανίζεται σε κάθε ευκαιρία ότι δεν υφίστανται διαφορές μεταξύ των εργαζομένων.
Στο νομοσχέδιο για την κινητικότητα (το οποίο αναμένεται την Δευτέρα να κατατεθεί στη Βουλή) δεν θα υπάρχει διάταξη για πλήρη εξίσωση των εργασιακών σχέσεων μονίμων και ΙΔΑΧ. Θα ενισχύεται όμως νομοθετικά η λογική της ισότιμης πρόσβασης στη διεκδίκηση εργασιακών ζητημάτων. Θα δίνεται η δυνατότητα κάλυψης θέσεων, ανεξαρτήτως σχέσεως εργασίας.
Στο πλαίσιο εφαρμογής του ενιαίου συστήματος κινητικότητας θα ορίζεται ότι οι προκηρυσσόμενες θέσεις θα καλύπτονται με ενιαίο τρόπο, ανεξαρτήτως εάν οι υπάλληλοι είναι μόνιμοι ή απασχολού-μενοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.
Παράλληλα, θα υπάρχει αναφορά στο ότι σε κάθε περίπτωση η μετάταξη διενεργείται με την ίδια σχέση εργασίας και οι μετατασσόμενοι διατηρούν το ίδιο ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό καθεστώς.
Οπως επισήμανε στο «Βήμα» ηγετικό στέλεχος από το επιτελείο του αναπληρωτή υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Χριστόφορου Βερναρδάκη, είναι ανοιχτή η συζήτη-ση που γίνεται για τα οργανογράμματα «ώστε σε αυτά να ενοποιηθούν οι οργανικές θέσεις ΙΔΑΧ και μόνιμου προσωπικού».
Το ζήτημα της ενισχυμένης προστασίας που δίνει το Σύνταγμα στους κατέχοντες οργανικές θέσεις μόνιμου προσωπικού – π.χ. όσο υπάρχουν οι οργανικές θέσεις τους δεν μπορούν να απολυθούν – υφίσταται. Οι ΙΔΑΧ είναι περισσότερο ευάλωτοι, όσο δεν εξομοιώνονται οι σχέσεις εργασίας και δεν μετατρέπονται οι θέσεις τους σε θέσεις δημοσίου δικαίου, ενώ το ίδιο ισχύει για τις διαφοροποιήσεις ως προς το συνταξιοδοτικό και ασφαλιστικό καθεστώς. Ολα αυτά συνδέονται κατά την ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών με το Σύνταγμα (άρθρο 103), όπου σύμφωνα με νομικές ερμηνείες καθορίζονται με σαφήνεια ποιοι θεωρούνται μόνιμοι, με αποτέλεσμα να διαμορφώνεται φραγμός στη μετατροπή σχέσεων εργασίας αορίστου χρόνου σε δημοσίου δικαίου.
Αξίζει να σημειωθεί η απάντηση που έδωσε προ ημερών ο υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής όταν ερωτήθηκε από «Το Βήμα» αν παραπέμπεται στις ελληνικές καλένδες η εξαγγελθείσα πολλές φορές από την κυβέρνηση ρύθμιση για την εξίσωση των υπαλλήλων ΙΔΑΧ με τους μόνιμους: «Οχι. Θα γίνει μια προσπάθεια να τακτοποιηθεί το θέμα με τις οργανικές θέσεις. Αυτό θα το λύσουμε. Ομως η πλήρης εξίσωση αφορά το Σύνταγμα. Ενδεχομένως να μπορεί να γίνει μια τέτοια ρύθμιση αν υπάρξει συνεννόηση…».
Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο κ. Βερναρδάκης, ο οποίος κατ’ επανάληψιν έχει μιλήσει με δημόσιες παρεμβάσεις του για την επιδίωξη της κυβέρνησης να θεσπίσει στο Δημόσιο μόνο δύο σχέσεις εργασίας, μία για το μόνιμο προσωπικό και μία για το έκτακτο – δηλαδή ορισμένου χρόνου.
Με βάση τα επικαιροποιημένα στοιχεία που καταγράφονται στο Μητρώο Ανθρωπίνου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου, το σύνολο τακτικού προσωπικού (εκτός ΝΠΙΔ) είναι 564.729, εκ των οποίων οι υπάλληλοι ΙΔΑΧ είναι 49.511.

Το Ρέικιαβικ, η βορειότερη πρωτεύουσα του κόσμου «σκοτείνιασε» την Τετάρτη το βράδυ, μετά από απόφαση του δημοτικού συμβουλίου της πόλης να σβήσει τις λάμπες στους δρόμους, ενθαρρύνοντας παράλληλα τους κατοίκους να πράξουν το ίδιο με τα φώτα των σπιτιών τους. Ο στόχος ήταν να μειωθεί στο ελάχιστο η φωτορύπανση, με σκοπό να βελτιωθούν οι συνθήκες ορατότητας για να μπορούν όλοι να απολαύσουν στο νυχτερινό ουρανό μία αρκετά έντονη εκδοχή του φαινομένου του Βόρειου Σέλαος.
Τα μαγευτικά «φώτα του Βορρά» είχε προβλεφθεί να εμφανιστούν στον ουρανό από τις 9 μέχρι τις 10 το βράδυ, επομένως το γενικό μπλακ άουτ έπρεπε κανονικά να διαρκέσει για τουλάχιστον μία ώρα. Όμως, το φαινόμενο άργησε να ξεκινήσει και έτσι τα φώτα της πόλης παρέμειναν σβηστά έως τα μεσάνυχτα.
Οι αρχές της Ισλανδίας προειδοποίησαν τους πολίτες που ήθελαν να παρατηρήσουν τα ουράνια φώτα να είναι προσεκτικοί, δίνοντας έμφαση στους κινδύνους που ελλοχεύουν από την παρατήρηση του φαινομένου στη μέση του δρόμου ή μέσα από κάποιο αυτοκίνητο.
«Τα βόρεια φώτα ήταν πολύ έντονα τις τελευταίες δύο νύχτες. Ήταν απίστευτο» έγραψε η 18χρονη Γερμανίδα Florian Schade, που ζει και δουλεύει στο Κέφλαβικ, στα νότια της χώρας, τους τελευταίους δύο μήνες.
Το φαινόμενο του Βόρειου Σέλαος, που σύμφωνα με την επικρατέστερη επιστημονική εκδοχή δημιουργείται όταν φορτισμένα ηλεκτρόνια από τον Ήλιο βομβαρδίζουν τα υψηλά ατμοσφαιρικά στρώματα της ατμόσφαιρας, ήταν αρκετά έντονο τις τελευταίες μέρες στην Ισλανδία.   Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, τουρίστες και ντόπιοι να ανεβάσουν στα social media εκπληκτικές φωτογραφίες από τον νυχτερινό ουρανό που ήταν λουσμένος με τα φώτα του «aurora borealis».

Μια μουσική που ανέκαθεν προοριζόταν για τα αυτιά των εξωγήινων(εάν πράγματι έχουν), θα μπορούν πλέον να την ακούσουν και οι κάτοικοι της Γης από του χρόνου και μάλιστα στο παλιό καλό βινύλιο.

Πρόκειται για το θρυλικό ηχογραφημένο μήνυμα που είχε τοποθετήσει η Αμερικανική Διαστημική Υπηρεσία (NASA) στα δύο διαστημόπλοια «Βόγιατζερ» που εκτοξεύθηκαν το 1977.

Τα "Voyager" μέχρι σήμερα συνεχίζουν το ταξίδι τους στέλνοντας ακόμη επιστημονικά στοιχεία.

Το «Βόγιατζερ 1» βγήκε από τα όρια του ηλιακού συστήματος και εισήλθε σε διαστρικό χώρο από το 2014, αποτελώντας έτσι το κατασκεύασμα που η ανθρωπότητα έχει στείλει πιο μακριά από κάθε άλλο.

Το «Βόγιατζερ 2», που είχε ακολουθήσει διαφορετική πορεία, εξακολουθεί να εξερευνά τις εσχατιές του ηλιακού μας συστήματος.

Το κάθε σκάφος μεταφέρει μια χρυσή ηχογραφημένη πλάκα βινυλίου 12 ιντσών, με ήχους και εικόνες από διάφορα μέρη της Γης, αποτελώντας ένα διαχρονικό μήνυμα προς κάθε εξωγήινο πολιτισμό που μπορεί κάποτε να συναντήσει κάποιο από τα «Βόγιατζερ».

Το μήνυμα -κωδικοποιημένο σε αναλογική μορφή- είχε επιλεχθεί από μια επιτροπή με επικεφαλής τον διακεκριμένο αστρονόμο Καρλ Σέιγκαν του Πανεπιστημίου Κορνέλ, η οποία δούλεψε για σχεδόν ένα χρόνο.

Μέχρι σήμερα, εκτός από τις πλάκες που ταξιδεύουν, υπάρχουν μόνο δέκα αντίγραφά τους στη Γη, τα περισσότερα εκ των οποίων εκτίθενται σε εγκαταστάσεις της NASA. Ακόμη και ο ίδιος ο Σέιγκαν δεν είχε καταφέρει να πάρει στα χέρια του ένα από αυτά.

Τώρα όμως, για πρώτη φορά, η ιστορική ηχογράφηση θα καταστεί διαθέσιμη στους πάντες. Μια ομάδα Αμερικανών ανέλαβαν να δημιουργήσουν σχεδόν ακριβή αντίγραφα του δίσκου, για να τιμήσουν την επερχόμενη 40ή επέτειο από την εκτόξευση των «Βόγιατζερ» το 2017.

Κάθε αντίγραφο θα κοστίζει 98 δολάρια και στη συσκευασία, σύμφωνα με το Space.com, θα περιλαμβάνονται τρεις δίσκοι LP από βινύλιο, ένα σκληρόδετο βιβλίο, μια ψηφιακή κάρτα και μια λιθογραφία του διαγράμματος που υπάρχει στο εξωτερικό του αυθεντικού μηνύματος και το οποίο δίνει οδηγίες προς τους εξωγήινους για το πώς θα ακούσουν το μήνυμα (αν βεβαίως, εκτός από αυτιά, έχουν και μάτια!).

Οι δίσκοι -όπως ο πρωτότυπος- θα περιλαμβάνουν 27 αντιπροσωπευτικά κομμάτια από διάφορα είδη μουσικής διαφόρων εποχών (από Μπαχ και Μπετόβεν έως το "Johny B.Goode" του Τσακ Μπέρι και μουσική από τη Σενεγάλη και τις Νήσους του Σολομώντος), χαιρετισμούς σε 55 διαφορετικές γλώσσες, καθώς επίσης ήχους της φύσης, όπως κεραυνών, εκρήξεων ηφαιστείων, κυμάτων, κραυγών ζώων και ενός μωρού που κλαίει.

Η δημιουργία των επετειακών δίσκων (Voyager Golden Record: 40th Anniversary Edition), με παραγωγή από τη δισκογραφική εταιρεία Ozma Records, χρηματοδοτείται μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας Kickstarter από τις συνεισφορές κάθε ενδιαφερόμενου.

Ήδη η καμπάνια έχει μεγάλη επιτυχία με τη συμμετοχή άνω των 6.100 ατόμων και έχει αντλήσει σχεδόν τετραπλάσιο ποσό (762.000 dol;aria) από τον αρχικό στόχο των περίπου 200.000 δολαρίων.

Συνεισφορές γίνονται δεκτές έως τις 20 Οκτωβρίου, ενώ οι δίσκοι με τις ηχογραφήσεις αναμένεται να κυκλοφορήσουν του χρόνου τον Αύγουστο και θα διατίθενται οπουδήποτε στον κόσμο (αρκεί κανείς να κάνει παραγγελία έγκαιρα μέσω του Kickstarter).

Πέρυσι το καλοκαίρι η NASA είχε «ανεβάσει» το ηχητικό περιεχόμενο του χρυσού δίσκου των «Βόγιατζερ» στην μουσική υπηρεσία SoundCloud.

Το 1992, η Warner New Media είχε κυκλοφορήσει ένα CD με το περιεχόμενό του. Αλλά αντίγραφο του δίσκου σε βινύλιο μέχρι τώρα δεν υπήρχε.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ντάνιελ έλα πίσω... λένε στον Κρεγκ οι παραγωγοί του Τζέιμς Μποντ
Τον Ντάνιελ Κρεγκ περιμένουν να... επιστρέψει οι παραγωγοί του Τζέιμς Μποντ, όπως είπε ο εκτελεστικός παραγωγός των σίκουελ με πρωταγωνιστή τον διάσημο κατάσκοπο 007.
Ο 48χρονος πρωταγωνιστής είναι «απόλυτα η πρώτη επιλογή… Θα θέλαμε πολύ ο Ντάνιελ να επιστρέψει ως Μποντ» δήλωσε ο Κάλουμ Μακντούγκαλ στο ραδιοφωνικό δίκτυο BBC.
Ο ίδιος ο Κρεγκ έχει δηλώσει πάντως ότι θα προτιμούσε να κόψει τις φλέβες του παρά να ξαναπαίξει τον Μποντ.
«Τώρα; Καλύτερα να έσπαγα αυτό το ποτήρι και να έκοβα τις φλέβες μου» είχε δηλώσει ο Κρεγκ στο περιοδικό Time Out του Λονδίνου, όταν ερωτήθηκε αν θα συνέχιζε και μετά το Spectre να παίζει τον Μποντ.
Οι δηλώσεις του είχαν ως αποτέλεσμα ένα όργιο φημολογίας σχετικά με το ποιος πιθανόν θα έπαιρνε την θέση του: οι Ίντρις Έλμπα, Τομ Χίντλστον και Έινταν Τέρνερ ήταν μεταξύ των επικρατέστερων υποψηφίων.
Δημοσίευμα του ιστότοπου RadarOnline νωρίτερα αυτόν το μήνα έκανε γνωστό ότι στον Βρετανό ηθοποιό είχε ήδη προταθεί το ποσό των 150 εκατομμυρίων δολαρίων από τα στούντιο Sony προκειμένου να επιστρέψει για δύο ακόμη ταινίες.
Ο Μακντούγκαλ είπε στο BBC ότι οι παραγωγοί του Μποντ Μπάρμπαρα Μπρόκολι και Μάικλ Ουίλσον συμμερίζονται τις απόψεις του:
«Γνωρίζω ότι ελπίζουν πως εκείνος θα επιστρέψει» υπογράμμισε.
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!