Τετάρτη, 15 Μαΐου 2019


Τουλάχιστον το ένα τρίτο των Κροατών, ηλικίας 18-49 ετών, νιώθουν υπερβολικά αγχωμένοι και δεν είναι σε θέση να το διαχειριστούν, σύμφωνα με όσα προκύπτουν από έρευνα σε δείγμα 1.000 υπαλλήλων, τα ευρήματα της οποίας παρουσίασε η Δρ. Branka Novosel.
Από την έρευνα προκύπτει ότι το 90% των ερωτηθέντων βρίσκεται σε «μόνιμη» κατάσταση άγχους, είτε μέτριου είτε υψηλού και το 1/3 είναι αντιμέτωπο με υψηλό επίπεδο άγχους.
«Η μεγαλύτερη πηγή άγχους δεν είναι έξω, αλλά μέσα μας, είναι οι σκέψεις και ο τρόπος με τον οποίο βιώνουμε και ερμηνεύουμε τα γεγονότα και τους ανθρώπους γύρω μας. Τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήχθη στην Κροατία αντικατοπτρίζουν την κατάσταση του έθνους. Ειδικότερα, θα πρέπει να ανησυχούμε για το γεγονός ότι οι πολίτες ηλικίας 18 έως 49 ετών, που είναι πλέον οι πιο παραγωγικοί και οι οποίοι θα πρέπει να έχουν τη μεγαλύτερη επίδραση στην κοινωνία, έχουν το υψηλότερο επίπεδο άγχους», ανέφερε η Δρ. Novosel.
Το άγχος -πρόσθεσε- επηρεάζει την υγεία, μειώνει την παραγωγικότητα, εμποδίζει τη λήψη αποφάσεων και επηρεάζει αρνητικά τις διαπροσωπικές σχέσεις. Στους βασικούς παράγοντες πρόκλησης άγχους είναι οι ασαφείς προσδοκίες και οδηγίες των προϊσταμένων, η χαμηλή αμοιβή και οι κακές σχέσεις στο χώρο εργασίας, είπε η Δρ. Novosel.
«Το ψηφιακό εργασιακό περιβάλλον έσβησε τη γραμμή μεταξύ της ιδιωτικής και της επαγγελματικής ζωής. Πρέπει να αναζητήσουμε εταιρείες που έχουν ευτυχισμένους επικεφαλής, για να δημιουργήσουμε εταιρείες που θα προωθούν την ικανοποίηση των υπαλλήλων και θα μειώνουν το επίπεδο του εργασιακού άγχους», σημείωσε η Δρ. Novosel.

Σε τρεις ώρες κι ένα τέταρτο θα καλύπτει τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, στο τέλος του χρόνου, το νέο υπερσύγχρονο ηλεκτροκίνητο τρένο που θα δρομολογηθεί από την ερχόμενη Δευτέρα το πρωί, όπως δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, που συμμετείχε στο πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιό του, συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Θάνο Βούρδα και τις Διοικήσεις του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΕΕΣΣΤΥ, της ΓΑΙΑΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ, της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων και ολόκληρη τη σιδηροδρομική οικογένεια.
Ο κ. Σπίρτζης χαρακτήρισε τη σημερινή ημέρα ιστορική και μίλησε για «μία νέα εποχή και νέους ορίζοντες για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο που άνοιξε η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα καθώς αυτή η Κυβέρνηση μετά από 4Ο χρόνια ολοκλήρωσε την ηλεκτροκίνηση της γραμμής από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη και την κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 450 χλμ.
«Σήμερα ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος ξαναγράφει την ιστορία του» τόνισε ο κ. Σπίρτζης και πρόσθεσε: «Θα είμαστε εδώ μαζί με τον Πρωθυπουργό για να εγκαινιάσουμε το 2022 και ολόκληρη τη νέα ηλεκτροκίνητη σιδηροδρομική γραμμή από την Πάτρα μέχρι την Ειδομένη. Η χώρα αλλάζει τοπίο τόσο στις επιβατικές όσο και εμπορευματικές μεταφορές».
Ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε ότι περίπου σε 2,5 χρόνια θα είναι έτοιμος ο νέος υπερσύγχρονος Σιδηροδρομικός Σταθμός στον Σταθμό Λαρίσης που θα συνδέεται με τον υφιστάμενο Σταθμό του Μετρό και θα αποτελεί ενιαία ενότητα. Πρόκειται για έναν υπερσύγχρονο Σταθμό προϋπολογισμού 80 εκατομμυρίων ευρώ.

Μάλιστα η ολοκλήρωσή του, είπε ο κ Σπίρτζης, θα συμπέσει με την ολοκλήρωση του πολύ σημαντικού έργου της υπογειοποίησης της τετραπλής σιδηροδρομικής γραμμής στα Σεπόλια, μήκους τριών χιλιομέτρων, που θα αλλάξει ριζικά της περιοχής αλλά και την υπογειοποίηση της γραμμής στις Αχαρνές μήκους 800 μέτρων από το ΣΚΑ μέχρι το βόρειο μέρος της πόλης που τώρα χωρίζεται στα δύο.
Ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε επίσης την κατασκευή δύο νέων σταθμών στο δίκτυο του Προαστιακού. Έναν στον Γέρακα, στον οποίο θα σταματά και το Μετρό και έναν στο Κρυονέρι. Οι δύο σταθμοί θα είναι έτοιμοι περίπου σε δύο χρόνια.
Ανακοίνωσε επίσης την ανάταξη της υφιστάμενης γραμμής από την Αθήνα μέχρι την Οινόη, την υπογειοποίηση της διάβασης στον Άγιο Στέφανο καθώς και πολλά άλλα έργα βελτίωσης της γραμμής και της σηματοδότησης που θα συμβάλουν ώστε το γρήγορο τρένο να καλύπτει, προς το τέλος του χρόνου, τη διαδρομή σε 3 ώρες και ένα τέταρτο αναπτύσσοντας πρωτοφανείς ταχύτητες για τα ελληνικά δεδομένα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το όριο που έχει θέσει ο ΟΣΕ είναι τα 220 χιλιόμετρα την ώρα όπως ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Θάνος Βούρδας διευκρινίζοντας ότι τα τρία ηλεκτροκίνητα τρένα που μπαίνουν από τη Δευτέρα στα τακτικά δρομολόγια θα αναπτύσσουν τεράστιες ταχύτητες. Από Τιθορέα μέχρι Λιανοκλάδι αλλά και από Λάρισα μέχρι Θεσσαλονίκη θα φτάνουν ακόμη και τα 200 χιλιόμετρα την ώρα.

«Παραλάβαμε ένα χάος»


Κάνοντας απολογισμό της προσπάθειας που κατέβαλε το Υπουργείο για «να ξαναζωντανέψει» ο Σιδηρόδρομος, ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι «το 2015 που αναλάβαμε βρήκαμε ένα χάος, ένα τέλμα και μια κατάσταση διάλυσης όχι μόνο στον σταθμό Λαρίσης όπου κάποιοι απείλησαν ακόμη και τη σωματική ακεραιότητα του Θάνου Βούρδα όταν πήγε να καταγράψει τι παραλάβαμε αλλά και σε όλα τα σιδηροδρομικά έργα. «Πρωτοφανή και απίστευτα πράγματα. Πρωτόγνωρες καταστάσεις. Συμφέροντα και επιτήδειοι λυμαίνονταν τα πάντα. Μέχρι και τους Ρομά έβαζαν να κόβουν και να κλέβουν για λογαριασμό τους τα πανάκριβα καλώδια του συστήματος τηλεδιοίκησης. Και βέβαια ένας ΟΣΕ κομμένος σε πέντε εταιρίες από τον κύριο Κωστή Χατζηδάκη».
Κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής διαδρομής, ο κ. Σπίρτζης παρουσίασε επιτόπου αναλυτικά όλα τα έργα που έχουν ολοκληρωθεί και σχεδιαστεί για την πλήρη ανάπτυξη του δικτύου μεταξύ άλλων και της τεράστιας σιδηροδρομικής γέφυρας της Εκάρας Δομοκού αλλά και της διπλής σήραγγας του Καλλίδρομου μήκους 9,6 χλμ που είναι η μεγαλύτερη αυτού του είδους σήραγγα των Βαλκανίων όπως δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Διονέλης.
«Το επόμενο μεγάλο στοίχημα είναι η ολοκλήρωση της σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης στην κυρία γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης που θα αλλάξει τον οικονομικό χάρτη της χώρας» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Πρόεδρος του ΟΣΕ Γιώργος Κακουλάκης προσθέτοντας ότι «η διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή θα δώσει τεράστια ώθηση στις εμπορευματικές μεταφορές και στο εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου. Για το σιδηροδρομικό κέντρο θα ξεκινήσει άμεσα η Β´ φάση του διαγωνισμού και με την ολοκλήρωσης της θα ξεκινήσει και η λειτουργία του Κέντρου».

Τα νέα δρομολόγια EXPRESS


Παρόντες στο δοκιμαστικό δρομολόγιο ήταν ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕκαθηγητής Φίλιππος Τσαλίδης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΤΥ) Γιώργος Αναγνωστόπουλος που ανακατασκεύασε και μετέτρεψε σε υπερσύγχρονα και ηλεκτροκίνητα τα τρένα που θα εκτελούν τα δρομολόγια EXPRESS.
Όπως ανακοίνωσε ο κ. Τσαλίδης το δρομολόγιο Αθήνας-Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιείται με ένα ζεύγος τρένων, το οποίο θα διανύει σε:
3 ώρες και 57 λεπτά τη διαδρομή από την Θεσσαλονίκη μέχρι την Αθήνα, με στάσεις σε Λάρισα και Παλαιοφάρσαλο.
4 ώρες και 10 λεπτά τη διαδρομή από την Αθήνα μέχρι την Θεσσαλονίκη, με στάσεις σε Λιανοκλάδι και Λάρισα.
  • Από Αθήνα, το πρώτο δρομολόγιο, το οποίο είναι και πιο γρήγορο, αναχωρεί στις 06:22 και μετά υπάρχουν δρομολόγια ανά τρεις ώρες, στις 09:22, 12:22, 15:22 & 18:22.
  • Από Θεσσαλονίκη, το πρώτο δρομολόγιο, το οποίο είναι και πιο γρήγορο, αναχωρεί στις 06:27 και μετά υπάρχουν δρομολόγια ανά τρεις ώρες, στις 09:15, 12:15, 15:15 & 18:15.
  • Επιπλέον, υπάρχει το βραδινό ζευγάρι δρομολογίων 600/601.
Στο πρωινό γρήγορο δρομολόγιο, η διαδρομή Αθήνα-Λιανοκλάδι θα διαρκεί 1 ώρα και 47 λεπτά, ενώ η διαδρομή Αθήνα-Λάρισα 2 ώρες και 48 λεπτά.
Αντίστοιχα, το δρομολόγιο Λάρισα-Αθήνα θα διαρκεί 2 ώρες και 36 λεπτά και το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Λάρισα θα διαρκεί 1 ώρα και 20 λεπτά.
Αναβαθμισμένες υπηρεσίες εντός της αμαξοστοιχίας Intercity Express
Μεταξύ άλλων, το Intercity Express θα διαθέτει:
  • Πρίζα σε κάθε θέση.
  • Υποστηρικτικό προσωπικό on board.
  • WiFi (προς το παρόν, αποκλειστικά στην αμαξοστοιχία I/C51 και για την Α΄ θέση. Σταδιακά θα εγκατασταθεί και στις υπόλοιπες αμαξοστοιχίες).
Αναβαθμισμένες υπηρεσίες κυλικείου με νέο συνεργάτη την εταιρία ΒΕΝΕΤΗΣ.
Δωρεάν διάθεση εφημερίδων στους επιβάτες της Α’ Θέσης στις αμαξοστοιχίες I/C50 και I/C51.
Δωρεάν διάθεση σετ προϊόντων περιποίησης στους επιβάτες της Α’ Θέσης σε συνεργασία με τον Όμιλο Σαράντη.
Σχετικά με τις τιμές των εισιτηρίων, η τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμένει αμετάβλητη και συγκεκριμένα για το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη η πρώτη θέση κοστίζει 55 ευρώ (με 20% έκπτωση για την επιστροφή) και η δεύτερη θέση κοστίζει 45 ευρώ (με έκπτωση 20%).

Για τη νόσο του γραφείου γράφει ο Αντώνιoς Γ. Αγγουλές MD,PhD Χειρουργός Ορθοπεδικός-Τραυματιολόγος Διδάκτωρ Ιατρικής Πανεπιστημίου Αθήνας.
Η ΝΟΣΟΣ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ
Ως νόσος του γραφείου χαρακτηρίζεται μια μεγάλη ομάδα παθολογικών καταστάσεων από το μυοσκελετικό σύστημα τα οποία είναι συχνά σε αυτούς που εργάζονται πολλές ώρες σε συνθήκες γραφείου.
Θεωρείται ότι οφείλονται σε κακώσεις από υπέρχρηση, δηλαδή από επαναλαμβανόμενες κινήσεις οι οποίες ξεπερνούν τα όρια αντοχής των ιστών.
Οι επαναλαμβανόμενες κινήσεις με τις οποίες εφαρμόζονται στατικά φορτία μικρής έντασης αλλά με μεγάλη συχνότητα και μάλιστα από κακές στασεις συντελούν σε μικροτραυματισμούς των ιστών και στην εμφάνιση των λεγόμενων κακώσεων από υπέρχρηση.
Αφορούν κυρίως τους τένοντες ή και τα έλυτρα τους (τενοντίτιδες, τενοντοελυτρίτιδες) αλλά λιγότερο συχνά και τους μυς, τα οστά και τις αρθρώσεις καθώς και τα περιφερικά νεύρα.
Οι παθολογικές αυτές καταστάσεις εντοπίζονται κυρίως στα άνω άκρα και στην αυχενική και την οσφυική μοίρα της σπονδυλικής στήλης.
Συχνές είναι οι τενοντίτιδες στην περιοχή του καρπού αλλά και στην περιοχή του αγκώνα (επικονδυλίτιδες) καθώς και στην περιοχή του ώμου.
Επίσης οι επαναλαμβανόμενες κινήσεις και η κακή στάση μπορεί να προκαλέσουν συμπτώματα από πίεση των περιφερικών νεύρων όπως του μέσου νεύρου οπότε εμφανίζεται το σύνδρομο του καρπιαίου σωλήνα,
Ένα άλλο νεύρο το οποίο πάσχει συχνά σε άτομα που εργάζονται πολλές ώρες στο γραφείο είναι το ωλένιο νεύρο.
Για την πρόληψη της νόσου του γραφείου ιδιαίτερα σημασία έχει η όσο το δυνατόν περισσότερο εργονομική οργάνωση του γραφείου. Η οργάνωση του εργασιακού περιβαλλοντος κατά τέτοιο τρόπο ώστε οι κινήσεις μας να γίνονται με τη μικρότερη δυνατή δαπάνη μυικής ενέργειας και κατά συνέπεια το μικρότερο δυνατό μυϊκό κάματο. Η οθόνη του κομπιούτερ για παράδειγμα πρέπει βρίσκεται στο ύψος των ματιών ώστε να αποφεύγεται η κυφωτική στάση η οποία προδιαθέτει στην εμφάνιση προβλημάτων από τη σπονδυλική στήλη.
Έχει υποστηριχθεί επίσης ότι η συχνότητα εμφάνισης μυοσκελετικών προβλημάτων από τα χέρια είναι μεγαλύτερη όσο περισσότερο χρησιμοποιεί κάποιος εργαζόμενος το ποντίκι κατά την εργασία του. Πράγματι αυτοί που δουλέυουν με το ποντίκι έχουν πιο συχνά τενοντίτιδες και άλλα σχετικά προβλήματα από αυτούς που χρησιμοποιούν μόνο πληκτρολόγιο. Ένας γενικός προληπτικός κανόνας είναι να αποφεύγουμε να εργαζόμαστε με τον καρπό σε κάμψη αφού η στάση αυτή αυξάνει τα φορτία που ασκούνταις στα χέρια. Αντίθετα οι καρποί πρέπει να είναι σε ουδέτερη θέση.
Το κάθισμα του γραφείου έχει ιδιαίτερη σημασία αν αναλογιστούμε ότι ότι πολλοί εργαζόμενοι περνούν περισσότερο από 75 % του χρόνου της εργασίας τους καθισμένοι σε ένα όχι πάντοτε σωστά σχεδιασμένο κάθισμα και σε μια κακή στάση. Γενικά αυτό πρέπει να έχει στήριγμα στην περιοχή της μέσης ώστε να διατηρεί τη φυσιολογική λόρδωση, καθώς επίσης πλάγιους βραχίονες στους οποίους στηρίζονται τα άνω άκρα. Τα μπράτσα του καθίσματος μεταξή του βραχίονα και του πήχη να είναι περίπου 90 μοίρες.
Αν και ο εργονομικός σχεδιασμός του εργασιακού χώρου είναι ιδιαίτερης σημασίας αλλά και ορισμένα άλλα μέτρα όπως τα συχνά διαλλείματα όταν η εργασία μας είναι μονότονη και χαρακτηρίζεται από επαναλαμβανόμενες κινήσεις , μπορεί να είναι ωφέλιμο μέτρο. Επίσης η εκτέλεση κάποιων απλών ασκήσεων διάτασης των μυών του κορμού και των χεριών είναι ωφέλιμες. Για τον κορμό συστήνονται οι εκτατικές κινήσεις.
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!