Δευτέρα, 4 Ιανουαρίου 2016

Πού θα φάτε φτηνά και καλά στη Θεσσαλονίκη
Το τριήμερο σε βρήκε στη Θεσσαλονίκη και έχεις όρεξη να ανακαλύψεις ωραία στέκια για φαγητό χωρίς να ξοδέψεις μια περιουσία. Ακολουθεί μια λίστα με ταβέρνες και εστιατόρια που όχι μόνο υπηρετούν πιστά τη φιλοσοφία του value for money αλλά πρεσβεύουν το low budget χωρίς να κάνουν σκόντο στην ποιότητα.
Γράφει η Νάντια Μασσαχού
Τις δοκιμάσαμε, τις ξαναδοκιμάσαμε και πλέον έχουν γίνει must στάσεις μας όταν επισκεπτόμαστε την ξελογιάστρα του Βορρά. Ο δεκάλογος με δέκα από τις πλέον συμφέρουσες επιλογές φαγητού στη Θεσσαλονίκη είναι δικός σου. Καλή απόλαυση!

Σέμπρικο


Το Σέμπρικο από τότε που άνοιξε στην οδό Φράγκων, μεταξύ των Λαδάδικων και της Βαλαωρίτου, ξεχώρισε για τη φιλοσοφία του. Πρόκειται για έναν πρωτότυπο συνδυασμό νεοταβέρνας και  παντοπωλείου, που σερβίρει μεζέδες  παρασκευασμένους με προϊόντα  από όλη την Ελλάδα.  Προζυμένιο ψωμί που παρασκευάζεται στην κουζίνα του, πανσέτες με σάλτσα  μελιού, πιτάρια με παστουρμά  και τυλιχτή σαρδέλα σε  αμπελόφυλλο είναι κάποιες από τις προτάσεις του καταλόγου που σίγουρα θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον σας. Συμπεριλαμβάνεται στα πλέον value for money μέρη να φας στην Θεσσαλονίκη, και δεν είναι καθόλου τυχαίο πως ντόπιοι και μη θα σου δώσουν εδώ ραντεβού για ρακί και νόστιμους μεζέδες με τιμές που πραγματικά σοκάρουν.
Tip: Μην παραλείψετε να δοκιμάσετε ριζότο με μελάνι σουπιάς και την άπαιχτη πατατοσαλάτα.
Info
Τρίτη-Παρασκευή: 09.00-00.00, Σάββατο-Κυριακή: 14.00-00.00
Φράγκων 2, Θεσσαλονίκη, τηλ. 2310 557513
Salumeria

Το μεζεδοπωλείο Salumeria στην πλατεία Άθωνος, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, σερβίρει τις νοστιμιές του στα λιγοστά (για την ακρίβεια 3-4) τραπεζάκια του στον εξωτερικό χώρο, ενώ ταυτόχρονα λειτουργεί και ως delicatessen με προϊόντα και πρώτες ύλες από όλη την Ελλάδα.
Τα καπνιστά και τα αλίπαστα είναι παραγωγής των ιδιοκτητών (διαθέτουν άλλωστε δικό τους εργοστάσιο παραγωγής). Τα προϊόντα που θα βρείτε στα ράφια του είναι επιλεγμένα από όλη τη χώρα. Ανάμεσά τους διακρίνονται το παραδοσιακό κρασοτύρι από την Κω, το μέλι ελάτης Ταϋγέτου, η ρακή από την Κρήτη, το παστέλι Σύρου, η φέτα Βέροιας, η γραβιέρα Επιδαύρου, οι χειροποίητες μαρμελάδες και τα γλυκά του κουταλιού.

TipOι μεζέδες που θα δοκιμάσετε σε κάποιο από τα τραπεζάκια του Salumeria παρασκευάζονται από τις πρώτες ύλες που κοσμούν τα ράφια του.
Info
Δευτέρα, Τετάρτη, Σάββατο: 09.00-17.00, Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 09.00-21.00
Μπαλάνου 5, Πλατεία Άθωνος, Θεσσαλονίκη, τηλ. 2310 228585
Τζόνι Ντεπ: Ευχαριστώ τη γυναίκα μου που με ανέχεται
Ένας σκληροτράχηλος «μοναχικός καβαλάρης» και αδίστακτος «πειρατής» σπεύδει, με το ερχομό της νέας χρονιάς,να ευχαριστήσει τη γυναίκα του, που τον ανέχεται. Σε ένα μήνα ο σταρ Τζόνι Ντεπ και η σύζυγος του Άμπερ Χερντ θα γιορτάσουν την πρώτη επέτειο του γάμου τους. Ο Ντεπ έχει αρχίσει από τώρα να της κάνει δώρα και να αναγνωρίζει τις… θυσίες της.
«Θέλω να ευχαριστήσω τη γυναίκα μου Άμπερ που με ανέχεται, που ζει με όλους αυτούς τους χαρακτήρες (αναφέρθηκε στους διαφορετικούς ρόλους που υποδύεται στις ταινίες), το οποίο δεν είναι εύκολο» είπε ο πρωταγωνιστής του «Black Mass» παραλαμβάνοντας το βραβείο Desert Palm Achievement, στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Παλμ Σπρινγκς.
«Είναι δύσκολο για μένα, πρέπει να είναι δύσκολο και για 'κείνη» λέει ο ερωτευμένος Ντεπ.
Ο ηθοποιός δηλώνει -με ένα χαμόγελο- πολύ τυχερός που έχει δίπλα του την Άμπερ. Για τον Ντεπ μέτρησε το γεγονός ότι η σύζυγος του λατρεύει τα μπλουζ, είναι βιβλιοφάγος και συνδυάζει ομορφιά και εξυπνάδα.
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του, στη διάρκεια της βράβευσης του, αποκάλυψε επίσης πως λίγο έλειψε να απολυθεί από την πρώτη ταινία των πειρατών της Καραϊβικής. Είχαν σκεφτεί να βάλουν υπότιτλους διότι δεν καταλάβαιναν τι έλεγε ο Τζακ Σπάροου.
«Ο χαρακτήρας είναι μεθυσμένος ή γκέι;» ρώτησε ο τότε διευθύνων σύμβουλος της Disney. Κι ο Ντεπ απάντησε αποστομωτικά «δεν ξέρατε ότι όλοι οι χαρακτήρες που υποδύομαι είναι γκέι;»

Από μία βάση στο φεγγάρι θα ξεκινήσει η επόμενη σελίδα κατάκτησης του διαστήματος, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία (ESA).

Ο επικεφαλής της υπηρεσίας Γιόχαν-Ντίτριχ Βέρνερ αναφέρθηκε τον περασμένο Ιούλιο στη δημιουργία ενός ερευνητικού σταθμού στη Σελήνη, ενώ στο χρονικό διάστημα που μεσολάβησε η ESA έχει δείξει με διάφορες αφορμές τη σημασία που δίνει στον συγκεκριμένο στόχο.

Αυτή τη φορά, η αφορμή ήταν το διήμερο συνέδριο «Σελήνη 2020-2030 – Μία Νέα Εποχή Συνδυαστικής Ανθρώπινης και Ρομποτικής Εξερεύνησης», το οποίο πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Διαστημικής Έρευνας και Τεχνολογίας, στην Ολλανδία.

Στο συνέδριο πήραν μέρος περισσότεροι από 200 επιστήμονες, από 28 χώρες, με σκοπό να ανταλλάξουν απόψεις για τις καλύτερες δυνατές λύσεις που θα πρέπει να υιοθετήσει μέσα στην επόμενη δεκαετία η Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία, ώστε σε συνεργασία με άλλα κράτη να δρομολογήσει το σχέδιο επιστροφής του ανθρώπου στον φυσικό δορυφόρο της Γης.

Η βάση αναμένεται να κατασκευασθεί το αργότερο στα τέλη της δεκαετίας του 2030, από ειδικούς τρισδιάστατους εκτυπωτές. Το σχέδιο της υπηρεσίας είναι να σταλούν σε αρχική φάση ρομπότ, τα οποία θα αναλάβουν να «εκτυπώσουν» τα καταλύματα και τους υπόλοιπους χώρους, πριν σε επόμενη φάση καταφθάσουν στο φεγγάρι οι πρώτες επανδρωμένες αποστολές.

Η ESA θέλει επίσης να εγκαταστήσει ανάλογες υποδομές και σε τροχιά γύρω από το φεγγάρι, καθώς θεωρεί πως με αυτό τον τρόπο όχι μόνο θα επιταχύνει την επιστημονική έρευνα του φυσικού δορυφόρου της Γης, αλλά και θα κάνει πιο εύκολες τις μελλοντικές επανδρωμένες ή ρομποτικές αποστολές σε πιο μακρινούς προορισμούς.

Αυτό σημαίνει πως οι ευρωπαϊκές υποδομές στη Σελήνη θα μπορούσαν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην κατάκτηση του Άρη ή ακόμη και μακρινότερων πλανητών. Με δεδομένο εξάλλου πως η NASA σχεδιάζει την πρώτη αποστολή αστροναυτών στον Άρη μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 2030, το φεγγάρι θα μπορούσε να αποτελέσει τον ενδιάμεσο σταθμό για το ταξίδι τους.

Με αυτόν τον τρόπο, για παράδειγμα, ένα μέρος των τροφίμων ή των καυσίμων θα μπορούσαν να «περιμένουν» το διαστημόπλοιο στο φεγγάρι, ώστε να τα παραλάβει από εκεί. Κάτι που θα σήμαινε πως το σκάφος θα είχε τη δυνατότητα να εκτοξευθεί από τη Γη, χωρίς να μεταφέρει όλα τα εφόδια που θα χρειασθεί για το ταξίδι του.

Επιπλέον, ο φυσικός δορυφόρος της Γης θα ήταν δυνατόν να χρησιμοποιηθεί για τη δοκιμή του εξοπλισμού και των τεχνολογιών που θα είναι απαραίτητες για την κατάκτηση του Κόκκινου Πλανήτη.

Μία ακόμη προοπτική που ανοίγει η μόνιμη παρουσία στη Σελήνη είναι η αξιοποίηση των υλικών που υπάρχουν εκεί. Έτσι κι αλλιώς, είναι γνωστό πως στο φεγγάρι υπάρχει νερό σε μορφή πάγου, όπως επίσης και πολύτιμα ορυκτά και μέταλλα.

Επομένως, σύμφωνα με αρκετούς ειδικούς η αξιοποίησή τους θα έφερνε επανάσταση στη διαστημική εξερεύνηση, κάνοντας πολύ πιο εύκολη την αποστολή αστροναυτών ακόμη και έξω από το ηλιακό μας σύστημα.

Πηγή: naftemporiki.gr

Μπορεί το «Star Wars, Η Δύναμη Ξυπνά», να γράφει κινηματογραφική ιστορία, όμως υπάρχει κάποιος που… γειώνει την επιτυχία.

Ο σκηνοθέτης Τζορτζ Λούκας που έχει υπογράψει την δημιουργία του σύμπαντος του Πόλεμου των Άστρων και του κινηματογραφικού φαινομένου, δηλώνει απογοητευμένος με την νέα ταινία της σειράς «Star Wars, Η Δύναμη Ξυπνά».

«Κοίταξα τις ιστορίες και τους πρότεινα ,αλλά εκείνοι ήθελαν να κάνουν κάτι που θα ικανοποιούσε τους θαυμαστές της σειράς. Εγώ πάλι αντέτεινα ότι το μόνο που ήθελα να πω ήταν μια ιστορία για τα θέματα που απασχολούν τη σχέση πατέρα και γιου. Η κινηματογραφική σειρά μιλάει για τα οικογενειακά προβλήματα, δεν έχει καμία σχέση με τα διαστημόπλοια» ανέφερε ο ίδιος ο σκηνοθέτης σε συνεντευξή του.

Μάλιστα, εμφανίστηκε ενοχλημένος από τον τρόπο που του φέρθηκαν οι νέοι δημιουργοί του φιλμ. «Δεν ήθελαν να εμπλακώ στην ταινία αλλά και εγώ ήξερα ότι αν ήμουν παρών στα γυρίσματα θα προκαλούσε προβλήματα γιατί δεν έκαναν αυτό που εγώ ήθελα να κάνουν» προσθέτει.

Υπενθυμίζεται ότι το 2012, ο Λούκας, πούλησε τα δικαιώματα του Star Wars στην Disney για τέσσερα δισεκατομμύρια δολάρια και από τότε, θεωρητικά, δεν έχει κάποια σχέση με το franchise που ο ίδιος έφτιαξε.

Όμως, πριν ο Λούκας πάρει το φωτόσπαθο του και επιτεθεί στους συντελεστές του «Star Wars Η Δύναμη Ξυπνά» παραβρέθηκε στην πρεμιέρα…
Πόζαρε μαζί με τον σκηνοθέτη του νέου φιλμ Τζει- Τζει Άμπραμς!


Πηγή: star.gr

Μπορεί εξαρχής ο Ντόναλντ Τραμπ να ήταν διάσημος για την κόμμωσή του, η στροφή του όμως προς την πολιτική τροφοδότησε περισσότερες συζητήσεις για το… ιδιαίτερο χτένισμά του. Διάσημη κομμώτρια και πρώην συνεργάτης του στο τηλεοπτικό ρεάλιτι The Apprentice αποκάλυψε ότι ο αμερικανός πολιτικός δεν της επέτρεπε να του αγγίζει τα μαλλιά.
Η ίδια δήλωσε πως τα μαλλιά του ήταν πάντα φτιαγμένα για τηλεόραση πολύ πριν φτάσει στο πλατό και πως δεν της επιτρεπόταν να τα ακουμπήσει. Τα μαλλιά του υποψήφιου προέδρου των ΗΠΑ αποτελούν ένα σήμα κατατεθέν του, αλλά και ένα μεγάλο μυστήριο. Είναι δικά του, είναι περούκα; Είναι ένα αναπάντητο ερώτημα
Ο ίδιος δήλωσε πρόσφατα πως είναι δικά του, αλλά σύμφωνα με τις μαρτυρίες της κομμώτριας του, μάλλον έχει κάνει εμφυτεύσεις. Το μυστικό του όμως φαίνεται πως είναι μια μυστηριώδης μάρκα λακ την οποία όπως αποκαλύπτει η κομμώτρια είχε πάντα μαζί του σε ένα τεράστιο μπουκάλι.
Η μυρωδιά της άρεσε πολύ στον Τραμπ, σύμφωνα με την πρώην συνεργάτιδα του, η οποία του καταλογίζει και φοβία για τα μικρόβια. «Για αυτό τον λόγο πιστεύω πως δεν ήθελε να τον ακουμπάει κανείς», είπε.

Από την αρχαιότητα κιόλας τα όνειρα αποτελούσαν αντικείμενο μελέτης, όσον αφορά τόσο την ερμηνεία τους όσο και τη σημασία τους. Σήμερα για κάποιους αποτελούν μία βάση για ψυχανάλυση, ενώ για άλλους απλά είναι προμηνύματα από το μέλλον.
Δείτε τώρα 4 στοιχεία για τα όνειρα από την πλευρά των ερευνητών:
Κάθε βράδυ βλέπουμε από 4 έως 7 όνειρα.
Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι βλέπουμε κατά μέσο όρο 4-7 όνειρα κάθε βράδυ, με μέσο όρο διάρκειας 1 έως 2 ώρες. Συνήθως τα βλέπουμε τις πρωινές ώρες λίγο πριν ξυπνήσουμε.
Θυμόμαστε για λίγη ώρα μόνο το 10% των ονείρων μας
Ξυπνάμε και θυμόμαστε κατά το ήμισυ το όνειρο που είδαμε. Μετά από λίγα λεπτά, έχουμε ξεχάσει σχεδόν όλο το όνειρο
Και οι εκ γενετής τυφλοί ονειρεύονται
Οι εκ γενετής τυφλοί ονειρεύονται, αλλά στα όνειρά τους κυριαρχούν τα ερεθίσματα των άλλων αισθήσεων, όπως ήχοι, μυρωδιές…
Στα όνειρά δεν βλέπουμε άγνωστα πρόσωπα
Πρωταγωνιστές ή δευτεραγωνιστές των ονείρων μας δεν είναι κάποιοι άγνωστοι. Είναι πάντα κάποιος που έχουμε γνωρίσει ή έχουμε δει, ακόμα και αν δεν τον θυμόμαστε όταν είμαστε ξύπνιοι.
Πηγή: onmed.gr/

Η βαριά φορολόγηση, οι υψηλές τιμές διύλισης και η αύξηση του μεικτού περιθωρίου κέρδους των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών και πρατηρίων «ψαλιδίζουν» τις μειώσεις του «μαύρου χρυσού» στις αντλίες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το αργό πετρέλαιο από τον Ιούνιο του 2014 μέχρι σήμερα έπεσε κατά 60% και από πέρυσι έως φέτος υποχώρησε 30%, ενώ η αμόλυβδη βενζίνη μειώθηκε μόλις 18,4% και 2,95%, αντίστοιχα.
Οπως προκύπτει από έρευνα του «Εθνους», οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών και τα βενζινάδικα μέσα σε 18 μήνες ανέβασαν κατά 35,87% το μεικτό περιθώριο κέρδους τους σε σχέση με το καλοκαίρι του 2014. Σε διάστημα ενός χρόνου δεν το περιόρισαν καθόλου.
Επιπλέον, τα διυλιστήρια της χώρας, όπως και οι αντίστοιχες επιχειρήσεις της Μεσογείου λόγω της υψηλής ζήτησης των καυσίμων κυρίως στις διεθνείς αγορές κράτησαν υψηλά τα περιθώρια διύλισης.
Αυτό φάνηκε και από τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών, τα οποία έδειξαν υπερδιπλασιασμό των κερδών το εννιάμηνο του 2015 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Ετσι, δεν προχώρησαν σε μεγαλύτερες μειώσεις των τιμών τους.Βέβαια, το μεγαλύτερο εμπόδιο στην πτώση της βενζίνης αποτελεί η φορολογία. Ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης, τα τέλη και οι λοιπές επιβαρύνσεις αποτελούν το 67% της τελικής τιμής του προϊόντος. Με πιο απλά λόγια, περίπου το 1 ευρώ από τα 1,384 ευρώ το λίτρο της αμόλυβδης που πληρώνουν οι καταναλωτές πηγαίνει, σταθερά και αμετάβλητα, στα κρατικά ταμεία.
Τα στοιχεία
Ειδικότερα, το «Έθνος» προχώρησε στην επεξεργασία των στοιχείων του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων του υπουργείου Ανάπτυξης αλλά και των διεθνών τιμών του αργού πετρελαίου.
Πιο συγκεκριμένα στις 18 Δεκεμβρίου του 2015 το αργό πετρέλαιο ήταν στα 36,88 δολάρια ανά βαρέλι. Για να γίνει ασφαλής σύγκριση μετατρέψαμε με βάση την ισοτιμία ευρώ-δολαρίου της ημέρας εκείνης την αξία του στο ενιαίο νόμισμα. Ετσι, προκύπτει η τιμή 33,93 ευρώ το βαρέλι. Με αναγωγή σε λίτρο η τιμή είναι στα 0,213 ευρώ.
Στις 20 Ιουνίου του 2014 σημειώθηκε μία από τις υψηλότερες τιμές του αργού πετρελαίου. Είχε κλείσει στις διεθνείς αγορές στα 114,81 δολάρια το βαρέλι. Αν μετατραπεί η τιμή του βαρελιού σε ευρώ, το κόστος του ανέρχεται στα 84,36 ευρώ. Με την αναγωγή των ποσοτήτων σε λίτρο η τιμή διαμορφώνεται στα 0,531 ευρώ. Ετσι σε δολάριο η πτώση σε σχέση με τις 18 Δεκεμβρίου του 2015 ήταν 67% και σε ευρώ, το αργό κατρακύλησε κατά 59%. Τον Ιούνιο του 2014 η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης ήταν 1,696 ευρώ το λίτρο. Ο καταναλωτής από τότε μέχρι σήμερα δεν είδε πτώση 59% αλλά 18,4%.
Με μια πιο προσεκτική έρευνα θα διαπιστώσει κανείς ότι τότε το μεικτό περιθώριο κέρδους των εταιρειών εμπορίας και πρατηρίων ήταν στα 0,08 ευρώ το λίτρο, ενώ στις 18 Δεκεμβρίου του 2015 ανέβηκαν στα 0,11 ευρώ το λίτρο, ήτοι αύξηση 35,87%. Οι τιμές των διυλιστηρίων, βέβαια, έπεσαν κατά 45,17%.
Πτώση 37%
Πριν από έναν χρόνο στις 26 Δεκεμβρίου του 2014 η τιμή του αργού ήταν στα 59,54 δολάρια το βαρέλι. Η πτώση είναι της τάξης του 37%. Σε ευρώ η μείωση υπολογίζεται στα 31% καθώς το βαρέλι με την αξία του ενιαίου νομίσματος είχε τιμή 48,82. Η μετατροπή σε λίτρο βγάζει τιμή του αργού πετρελαίου 0,370 ευρώ.
Η τιμή της αντλίας όμως έχει μειωθεί μόλις 2,95%. Στις 18 Δεκεμβρίου ήταν στα 1,384 ευρώ το λίτρο και στις 26 Δεκεμβρίου του 2014 πωλούνταν 1,426 ευρώ το λίτρο. Γιατί συμβαίνει αυτό; Διαπιστώνεται ότι το μεικτό περιθώριο κέρδους των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών και πρατηριούχων παρέμεινε ίδιο με πέρυσι στα 0,11 ευρώ το λίτρο. Την ίδια περίοδο οι φόροι και τα τέλη έμειναν ουσιαστικά αμετάβλητοι. Στις 18 Δεκεμβρίου του 2015 ήταν στα 0,93861 ευρώ το λίτρο.
Οι τιμές των διυλιστηρίων αν και το αργό έκανε θεαματική βουτιά σε έναν χρόνο, υποχώρησαν μόλις 9% από τα 0,370 ευρώ στα 0,336 ευρώ το λίτρο.
Τιμές καυσίμων στην ΕΕ
Πληρώνουμε περισσότερα από… Δανούς και Γερμανούς
Στην τέταρτη υψηλότερη θέση της ΕΕ όσον αφορά την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης βρίσκεται η Ελλάδα.
Σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις 14 Δεκεμβρίου 2015, η αμόλυβδη βενζίνη στη χώρα μας είχε 1,396 ευρώ το λίτρο. Ενας από τους κυριότερους λόγους είναι οι υψηλοί φόροι και τέλη που επιβαρύνουν το καύσιμο.
Ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης μαζί με άλλες χρεώσεις στην ελληνική αμόλυβδη βενζίνη είναι στα 0,679 ευρώ ενώ και ο ΦΠΑ είναι στο 23%.
Στην πρώτη θέση της σχετικής λίστας βρίσκεται η Ολλανδία με τιμή 1,463 ευρώ το λίτρο. Οι φόροι ανέρχονται στα 0,774 ευρώ το λίτρο και ο ΦΠΑ στο 21%.
Τη δεύτερη ακριβότερη αμόλυβδη βενζίνη πληρώνουν οι Ιταλοί. Κοστίζει 1,451 ευρώ το λίτρο με τον ΕΦΚ και τις λοιπές επιβαρύνσεις να υπολογίζονται στα 0,728 ευρώ το λίτρο και ΦΠΑ στο 22%.
Μετά την Ιταλία ακολουθεί το Ηνωμένο Βασίλειο. Αν και έχει την υψηλότερη φορολογία σε όλη την ΕΕ, εντούτοις η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης είναι χαμηλότερη από την Ολλανδία και την Ιταλία.
Συγκεκριμένα πωλείται 1,432 ευρώ το λίτρο ενώ ο ΦΠΑ είναι στο 20%. Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης είναι στα 0,798 ευρώ το λίτρο.
Αμέσως μετά την Ελλάδα έρχεται η Δανία, με τιμή 1,391 ευρώ το λίτρο και τον ΕΦΚ στα 0,652 ευρώ. Ο ΦΠΑ της αμόλυβδης στη χώρα είναι στο 25%.
Στον Νότο
Οι χώρες που ταιριάζουν στα ελληνικά δεδομένα, η Ισπανία και η Πορτογαλία, έχουν πολύ χαμηλότερες τιμές σε σχέση με την Ελλάδα.
Αν και η Πορτογαλία έχει ειδικό φόρο στα 0,617 ευρώ το λίτρο, εντούτοις η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης είναι στα 1,344 ευρώ το λίτρο. Στην Ισπανία η τελική τιμή είναι στα 1,14 ευρώ το λίτρο, με τον ΕΦΚ της αμόλυβδης να διαμορφώνεται στα 0,461 ευρώ το λίτρο.
Στη Γερμανία η μέση τιμή είναι στα 1,299 ευρώ το λίτρο, με τους φόρους να είναι στα 0,654 ευρώ το λίτρο και τον ΦΠΑ στο 19%.
Κάτω από το 1 ευρώ το λίτρο βρίσκονται οι τιμές στην Πολωνία και την Εσθονία.
Λίγο πιο πάνω από το 1 ευρώ το λίτρο διαμορφώνεται η αμόλυβδη βενζίνη σε Βουλγαρία, Τσεχία, Ουγγαρία, Λετονία, Λιθουανία και Λουξεμβούργο.
Θα καθυστερήσει το Game of Thrones
Οι λάτρεις της τηλεοπτικής σειράς "Game of Thrones" (Το Παιγνίδι του Στέμματος) θα μείνουν με την όρεξη, καθώς ο συγγραφέας Τζορτζ Ρ. Ρ. Μάρτιν ανακοίνωσε στη διάρκεια της χθεσινής νύκτας ότι δεν έχει τελειώσει τον τελευταίο τόμο αυτού του μυθιστορήματος επικής φαντασίας.
"'The Winds of Winter" (Οι άνεμοι του χειμώνα) δεν έχουν τελειώσει", ανακοίνωσε ο Τζορτζ Ρ. Ρ. Μάρτιν με μακροσκελές σημείωμα στο μπλογκ του λίγο μετά τα μεσάνυχτα του Σαββάτου. "Είστε απογοητευμένοι και δεν είστε οι μόνοι. Οι επιμελητές και οι εκδότες μου είναι απογοητευμένοι, το δίκτυο HBO (σ.σ.: στο οποίο ανήκει η παραγωγή της σειράς) είναι απογοητευμένο, οι ατζέντηδές μου και οι ξένοι εκδότες και οι μεταφραστές είναι απογοητευμένοι (...) Όμως αυτός που είναι πιο απογοητευμένος είμαι εγώ".
Ο Τζορτζ Ρ. Ρ. Μάρτιν ήλπιζε να παραδώσει το χειρόγραφο στους εκδότες του στο τέλος του 2015 ώστε "Οι άνεμοι του χειμώνα", ο 6ος τόμος του λογοτεχνικού έπους "Ο σιδερένιος θρόνος" στο οποίο βασίζεται η τηλεοπτική σειρά παραγωγής του HBO, να μπορέσουν να εκδοθούν στην αρχή της χρονιάς.
Ο συγγραφέας είχε ήδη χάσει μια προηγούμενη προθεσμία, τη γιορτή Χαλοουίν, την τελευταία ημέρα του Οκτωβρίου.
Μ' αυτή την τελευταία καθυστέρηση, προειδοποίησε ο Μάρτιν, "Οι άνεμοι του χειμώνα" είναι "πολύ σίγουρο" ότι δεν θα εκδοθουν πριν από την προβολή της έκτης σεζόν του "Game of Thrones" από το HBO τον Απρίλιο. "Για χρόνια οι αναγνώστες μου είχαν προβάδισμα έναντι των τηλεθεατών. Φέτος, για πολλούς λόγους, θα συμβεί το αντίθετο".
Ο συγγραφέας φάνηκε εξάλλου επιφυλακτικός αναφορικά με την ημερομηνία που θα φθάσει το "Winds of Winter" στα βιβλιοπωλεία.
"Οι προθεσμίες μου προκαλούν άγχος", έγραψε.
news.gr

Πάνω από τα όρια συναγερμού τα μικροσωματίδια στην πόλη της Θεσσαλονίκης, με την επιδείνωση του καιρού, αλλά και την στροφή στην καύση πετρελαίου, να φέρνουν μεγάλη ατμοσφαιρική ρύπανση.
Το θέμα αναδεικνύεται στο πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «Θεσσαλονίκη», όπου σημειώνεται ότι δεν υπάρχει καμία αντίδραση από Κυβέρνηση και Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για την αιθαλομιχλη που πνίγει τη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με την εφημερίδα τις τελευταίες ημέρες του 2015 παρατηρήθηκε στο κέντρο της Θεσσαλονίκης δραματική αύξηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, ιδιαιτέρως της συγκέντρωσης επικίνδυνων μικροσωματιδίων PM10. Σε πολλές περιπτώσεις οι συγκεντρώσεις των μιρκοσωματιδίων ξεπέρασαν τα όρα επιφυλακής, ενω το διήμερο 28 και 29 Δεκεμβρίου υπερέβησαν κατά πολύ ακόμα και τα όρια επιβολής έκτακτων μέτρων.
Ωστόσο, πέρα από την καταγραφή της σημαντικής επιβάρυνσης στην ατμόσφαιρα της πόλης, καμία αντίδραση και καμία απολύτως σύσταση δεν υπήρξε από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
prwth thessaloniki 04012016



Ένας σκληροτράχηλος «μοναχικός καβαλάρης» και αδίστακτος «πειρατής»...
σπεύδει, με το ερχομό της νέας χρονιάς,να ευχαριστήσει τη γυναίκα του, που τον ανέχεται. Σε ένα μήνα ο σταρ Τζόνι Ντεπ και η σύζυγος του Άμπερ Χερντ θα γιορτάσουν την πρώτη επέτειο του γάμου τους. Ο Ντεπ έχει αρχίσει από τώρα να της κάνει δώρα και να αναγνωρίζει τις… θυσίες της.

«Θέλω να ευχαριστήσω τη γυναίκα μου Άμπερ που με ανέχεται, που ζει με όλους αυτούς τους χαρακτήρες (αναφέρθηκε στους διαφορετικούς ρόλους που υποδύεται στις ταινίες), το οποίο δεν είναι εύκολο» είπε ο πρωταγωνιστής του «Black Mass» παραλαμβάνοντας το βραβείο Desert Palm Achievement, στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Παλμ Σπρινγκς.

«Είναι δύσκολο για μένα, πρέπει να είναι δύσκολο και για 'κείνη» λέει ο ερωτευμένος Ντεπ.

Ο ηθοποιός δηλώνει -με ένα χαμόγελο- πολύ τυχερός που έχει δίπλα του την Άμπερ. Για τον Ντεπ μέτρησε το γεγονός ότι η σύζυγος του λατρεύει τα μπλουζ, είναι βιβλιοφάγος και συνδυάζει ομορφιά και εξυπνάδα.

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του, στη διάρκεια της βράβευσης του, αποκάλυψε επίσης πως λίγο έλειψε να απολυθεί από την πρώτη ταινία των πειρατών της Καραϊβικής. Είχαν σκεφτεί να βάλουν υπότιτλους διότι δεν καταλάβαιναν τι έλεγε ο Τζακ Σπάροου.

«Ο χαρακτήρας είναι μεθυσμένος ή γκέι;» ρώτησε ο τότε διευθύνων σύμβουλος της Disney. Κι ο Ντεπ απάντησε αποστομωτικά «δεν ξέρατε ότι όλοι οι χαρακτήρες που υποδύομαι είναι γκέι;»

http://tro-ma-ktiko.blogspot.gr 
Δύο νέα προγράμματα αναμένονται να εφαρμόσει εντός του Ιανουαρίου το υπουργείο Εργασίας, μέσω του ΟΑΕΔ.

Τα προγράμματα απευθύνονται σε 36.000 ανέργους που βρίσκονται κοντά στην ηλικία συνταξιοδότησης.

Το πρώτο πρόγραμμα, συνολικού προϋπολογισμού 60 εκατ. ευρώ, στοχεύει στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό τομέα για 10.000 ανέργους, άνω των 50 ετών.

Οι άνεργοι που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα θα έχουν πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα καθ' όλη τη διάρκεια της απασχόλησής τους που κυμαίνεται από 12 ως 24 μήνες.

Το δεύτερο πρόγραμμα απευθύνεται σε 26.000 ανέργους ηλικίας 29 μέχρι 64 ετών και προβλέπει την εγγυημένη απασχόληση έξι μηνών σε εταιρείες του ιδιωτικού τομέα.

Πρόκειται για το αναθεωρημένο πρόγραμμα επιταγής κατάρτισης και απασχόλησης voucher για ανέργους 29 μέχρι 64 ετών, συνολικού προϋπολογισμού 112 εκατ. ευρώ.

http://www.thestival.gr

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!