Τετάρτη, 27 Μαΐου 2020


Eπανέρχεται σε πολλές χώρες του κόσμου η μόδα των drive in, να πηγαίνεις δηλαδή σε ένα ανοιχτό χώρο και να παρακολουθείς μια ταινία από το αυτοκίνητό σου. Πρόκειται για ένα τρόπο διασκέδασης ο οποίος ήταν πολύ δημοφιλής στις ΗΠΑ τη δεκαετία του ’30 μέχρι και πριν από μερικά χρόνια, και είχε εξαπλωθεί σε άλλες χώρες.
Πλέον η μια χώρα μετά την άλλη, προχωρούν στην αναβίωση αυτής της τάσης. Στην Γερμανία, στο Porz της Κολωνίας για παράδειγμα ήδη έχουν αρχίσει να λειτουργούν 50 τέτοιοι χώροι θεάματος. Στην Δανία επίσης, ο δημοφιλής μουσικός Μαντς Λάνγκερ, στην δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, το Ααρχους, ανέβηκε στην σκηνή που έφτιαξε σε ένα πάρκινγκ, η οποία περιβαλλόταν από τεράστιες οθόνες και έπαιξε για τους φαν του, οι είχαν φτάσει με τα αυτοκίνητά τους για να τον απολαύσουν. Ο τραγουδιστής δήλωσε ότι «είναι ωραίο να συνδέεσαι με το κοινό σου ακόμη και αν αυτό σε παρακολουθεί από το αυτοκίνητο».
Στην Νότια Κορέα για να εξασφαλίσουν όσο το δυνατόν καλύτερες συνθήκες ακρόασης εκτός από τις γιγαντοοθόνες που πρόβαλαν τις συναυλίες γινόταν αναμετάδοση και μέσω των fm. Αντι για χειροκροτήματα το κοινό θα εκδήλωσε τον ενθουσιασμό του παίζοντας τα φανάρια των οχημάτων. «Είναι απίστευτο τι μπορεί να κάνουν οι θεατές για να δηλώσουν τα συναισθήματά τους όταν δεν μπορούν να φωνάξουν και να χτυπήσουν παλαμάκια».

Mια γυναίκα δεν μπορούσε να εξυπηρετηθεί σε ταχυδρομείο της Ουκρανίας καθώς σύμφωνα με τους κανόνες θα έπρεπε να φοράει μάσκα. Ωστόσο φαίνεται πως αυτό δεν ήταν κάτι που την πτόησε.
Συγκεκριμένα, η γυναίκα κατέβασε το παντελόνι της μπροστά σε όλους και στην συνέχεια έβγαλε το εσώρουχό της, το οποίο έβαλε στο κεφάλι της αντί για μάσκα.
Το περιστατικό το κατέγραψε η κάμερα ασφαλείας και συνέβη σε ένα ταχυδρομείο στο Κίεβο της Ουκρανίας, την Κυριακή (24 Μαΐου).
Ινδία: Κύμα καύσωνα στο Νέο Δελχί με θερμοκρασίες 47,6 βαθμών Κελσίου
Με τον υδράργυρο να σκαρφαλώνει χθες, Τρίτη, στους 47,6 βαθμούς Κελσίου, το Νέο Δελχί "βράζει" μέσα στο κύμα του θερινού καύσωνα που πλήττει αυτές τις ημέρες τη βόρεια Ινδία.
Η ινδική πρωτεύουσα κατέγραψε χθες την υψηλότερη θερμοκρασία των τελευταίων 18 ετών για τον μήνα Μάιο. Στο γειτονικό κρατίδιο του Ρατζαστάν, η πόλη Σούρου κατέγραφε την ίδια στιγμή την υψηλότερη θερμοκρασία στη νότια Ασία, με 50 βαθμούς Κελσίου.
Εξαιτίας των ξηρών βορειοδυτικών ανέμων που πνέουν στις πεδιάδες της κεντρικής Ινδίας, ο καύσωνας που πλήττει τις τελευταίες ημέρες τις βορειοδυτικές περιοχές της χώρας αναμένεται να διαρκέσει μέχρι αύριο, Πέμπτη, όπως ανακοινώθηκε από την ινδική μετεωρολογική υπηρεσία.
Οι μήνες Μάιος και Ιούνιος είναι εξαιρετικά ζεστοί και ξηροί στην Ινδία, με θερμοκρασίες που ξεπερνούν τακτικά τους 40 βαθμούς Κελσίου. Η ζέστη αυτή μειώνεται με τη σταδιακή άφιξη των μουσώνων στη διάρκεια του Ιουνίου.
Μέχρι στιγμής κανένας θάνατος δεν έχει αποδοθεί στο κύμα καύσωνα που πλήττει αυτή τη στιγμή τη χώρα. Πέρυσι, το ινδικό υπουργείο Εσωτερικών είχε αναφέρει πως 3.500 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε κύματα καύσωνα από το 2015 έως το 2019.
Ο καύσωνας αυτός έρχεται να προστεθεί στα πλήγματα που έχει δεχθεί τις τελευταίες εβδομάδες η Ινδία, η οποία έχει πληγεί από την πανδημία του κορονοϊού, έναν καταστροφικό κυκλώνα και τη χειρότερη εισβολή ακρίδων των τελευταίων 30 ετών.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Ο κορωνοϊός έχει μπει για τα καλά στις ζωές των ανθρώπων προκαλώντας ανατροπές σε πράγματα απλά και καθημερινά που όλοι τα θεωρούσαν δεδομένα.
Τώρα όλοι προσπαθούν και ψάχνουν να βρουν τρόπους για να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα που φέρνει η πανδημία. Στόχος να συνεχίσουν οι άνθρωποι να απολαμβάνουν όλα όσα απολάμβαναν και πριν, αλλά με ασφάλεια, θυσιάζοντας ίσως, την άνεση ή το στιλ, όπως τουλάχιστον αυτό ήταν γνωστό μέχρι τώρα και δημιουργώντας νέες στιλιστικές προτάσεις.
Στο πλαίσιο αυτό εταιρεία της Καλιφόρνιας έχει εφεύρει ένα κοστούμι υψηλής τεχνολογίας με ένα σύστημα φιλτραρίσματος του αέρα που υπόσχεται ότι μπορεί να προστατέψει τους φανατικούς των συναυλιών από τον SARS-CoV-2.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του New York Post η εταιρεία σχεδιασμού Production Club δημιούργησε την στολή την οποία ονόμασε Micrashell, έχοντας υπόψη το clubbing και τις συναυλίες, ανέφερε το δίκτυο KNTV.
«Το Micrashell είναι μια λύση για να φέρουμε τους ανθρώπους κοντά με ασφάλεια», δήλωσε ο Miguel Risueno, επικεφαλής εφευρέσεων της εταιρείας. «Είναι μία στολή που καλύπτει το μισό σώμα που βρίσκεται κοντά στα αερομεταφερόμενα σωματίδια και πηγαίνει την ασφάλειά σας ένα επίπεδο πιο πάνω».
PRODUCTION CLUB
MICRASHELL by Production Club
Αποτελεί κομμάτι ενός κοστουμιού hazmat, διαθέτει ηχεία, μικρόφωνο και το πιο σημαντικό, ένα σύστημα φιλτραρίσματος του αέρα Ν95.
Μέσω του συστήματος εξαερισμού που διαθέτει το κράνος ο αέρας που αναρροφάται φιλτράρεται πριν τον αναπνεύσει ο άνθρωπος και ο εκπνεόμενος αέρας φιλτράρεται εκ νέου πριν αποβληθεί στον χώρο.
Το κοστούμι δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να ακούν την αγαπημένη τους μουσική στην ένταση που θέλουν και να απολαμβάνουν το ποτό τους, χωρίς να βγάζουν το κράνος, καθώς υπάρχουν προσαρμοσμένα ακροφύσια επάνω σε μεταλλικά κουτιά.
Ο Miguel Risueno είπε ότι η εταιρεία σχεδιάζει να νοικιάζει τις στολές σε κλαμπ και συναυλιακούς χώρους, οι οποίοι θα είναι υπεύθυνοι για την απολύμανσή τους μετά από κάθε χρήση.
Αν και εκκρεμεί η άδεια ευρεσιτεχνίας, η εταιρεία ελπίζει την αποκτήσει σύντομα, ώστε οι άνθρωποι να μπορέσουν να επιστρέψουν ξανά σε πάρτι και εκδηλώσεις.

Ο διάσημος Ιταλός τενόρος Αντρέα Μποτσέλι -  ένας από τους διασημότερους Ιταλούς καλλιτέχνες παγκοσμίως - αποκάλυψε σήμερα ότι είχε προσβληθεί στις αρχές Μαρτίου από την Covid-19. Μάλιστα, αν και είχε νοσήσει με ήπια συμπτώματα,  χαρακτήρισε την εμπειρία του «έναν εφιάλτη», γράφει η εφημερίδα Corriere della Sera.
«Η εμπειρία μου από τον κορωνοϊό; Μια τραγωδία, όλοι μας μολυνθήκαμε στην οικογένεια, με πυρετό, παρότι δεν ήταν πολύ υψηλός, βήχα και φτέρνισμα», δήλωσε στους δημοσιογράφους στην Πίζα, στην Τοσκάνη.
Ο Μποτσέλι και η σύζυγός του είχαν μεταβεί στο νοσοκομείο της Πίζας για να δωρίσουν το πλάσμα τους για τις έρευνες για την Covid-19.
«Ξεπεράσαμε την ασθένεια πολύ καλά, παρόλο που δυστυχώς χρειάστηκε να ακυρώσω πολλές συναυλίες και αυτό ήταν μια κακή εμπειρία. Ήταν σαν να ζούσα έναν εφιάλτη γιατί ένιωθα ότι δεν είχα πλέον τον έλεγχο της κατάστασης. Ήλπιζα να ξυπνήσω από στιγμή σε στιγμή», πρόσθεσε.
Στις 12 Απριλίου, ένα μήνα μετά τη διαγνωστική εξέταση της 10ης Μαρτίου για τον κορονοϊό, στην οποία βρέθηκε θετικός, ο τενόρος έδωσε συναυλία στο Duomo του Μιλάνου, τον μεγάλο καθεδρικό ναό της οικονομικής πρωτεύουσας της χώρας.
Η συναυλία με τίτλο «Μουσική για την ελπίδα» οργανώθηκε για το Πάσχα και κατά τη διάρκειά της ο καλλιτέχνης έψαλλε μόνος μέσα στον καθεδρικό ναό ύμνους και μελωδίες της εκκλησιαστικής μουσικής.

Ο ερευνητής στην Βιοχημεία Mathieu Rebeaud χρησιμοποίησε φωτογραφίες με γάτες και την δηκτική του ειρωνεία για να πολλαπλασιάσει τους ακολούθους του στο Twitter από την αρχή της πανδημίας Covid-19. Στόχος του, ο διαχωρισμός των πληροφοριών από τις τοξικές «πληροφορίες».
Εξηγεί, εκλαϊκεύει, ξεδιαλέγει για να απομονώσει και να αντιμετωπίσει τα σφάλματα, τις ψευδείς πληροφορίες, τις θεωρίες συνωμοσίας…Εδώ και μερικές εβδομάδες, πλήθος γιατρών, πανεπιστημιακών και θεσμών έχουν διευρύνει και προσαρμόσει την επιστημονική ενημέρωση, ποντάροντας στην παιδαγωγική αντιμετώπιση, παρά στην αυθεντία, για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.
 Με την πανταχού παρουσία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, πρέπει να επιταχύνουμε, να αντεπιτεθούμε και να χρησιμοποιήσουμε το Twitter, το Facebook ή το YouTube για να περάσουμε απλά μηνύματα πρόληψης, να θέσουμε τις βάσεις της Ιολογίας και της επιστημονικής διαχείρισης, δηλώνουν οι ειδικοί.
Για την πανδημία, «οι θεωρίες συνωμοσίας δίνουν πλήρεις, απλές και φαινομενικά έλλογες και στέρεες εξηγήσεις» που φαινομενικά έρχονται «σε απόλυτη αντίθεση με την διαθέσιμη επιστημονική γνώση, η οποία είναι πολύπλοκη, σποραδική , μεταβαλλόμενη και γεμάτη αντιφάσεις», συνοψίζει η ερευνήτρια του Πανεπιστημίου του Ελσίνκι Kinga Polynczuk-Alenius.
«Σε αυτήν την περίοδο της αβεβαιότητας, είναι ιδιαίτερα αναγκαία η ταχεία διανομή αξιόπιστης πληροφορίας», είχε προειδοποιήσει από τον Φεβρουάριο η βρετανική ιατρική επιθεώρηση The Lancet.
Αλλά πώς να συμφιλιωθεί ο -μακρύς- χρόνος των επιστημονικών δημοσιεύσεων με την έννοια του χρόνου του ευρέος κοινού, που είναι συνηθισμένο στις αστραπιαίες ταχύτητες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και απαιτεί στέρεες και οριστικές απαντήσεις.
«Πώς να επικοινωνήσει κανείς στην συγκυρία αυτή της ακραίας αβεβαιότητας;», λέει ο Mikael Chambru, ειδικός επιστημονικής επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Grenoble-Alpes.
Δεν υπάρχει άλλη επιλογή
Σε κάθε περίπτωση, «δεν έχουμε επιλογή», λέει ο Jean-Gabriel Ganascia, πρόεδρος της επιτροπής ηθικής του CNRS (Centre National de la Recherche Scientifique της Γαλλίας).
«Πρέπει να εκμεταλλευθούμε τα πάντα», λέει ο Jean-Francois Chambon, γιατρός και διευθυντής επικοινωνίας του Ινστιτούτου Παστέρ, που δεν είχε άλλη επιλογή από την κατηγορηματική διάψευση τον Μάρτιο ενός τοξικού βίντεο που κατηγορούσε τον επιστημονικό θεσμό ότι «δημιούργησε» τον SARS-Cov-2.
Αν η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και του Ιντερνετ από την επιστημονική κοινότητα δεν γεννήθηκε μαζί με την πανδημία, αυτή την διεύρυνε, την ενίσχυσε, την επιτάχυνε και την έκανε περισσότερο ορατή.
«Το Twitter, ήταν ήδη κάτι που χρησιμοποιούσα , αλλά είναι αλήθεια ότι ήμουν πολύ λιγότερο παρών πριν από την Covid-19 «, εξηγεί ο Mathieu Rebeaud , του Πανεπιστημίου της Λοζάνης.
Για τους 14.000 followers του δεν διστάζει να αναλύει επιστημονικές μελέτες μέσω των threads που επιτρέπουν την ανάρτηση σειράς μηνυμάτων.
Πολλοί σαν αυτόν κάνουν το ίδιο. Μεταξύ των γιατρών ή ερευνητών που εξηγούν, εκλαϊκεύουν ή συζητούν για θέματα της Covid-19, οι Γάλλοι «Apothicaire amoureux» και Jeremy Descoux ή η ολλανδή μικροβιολόγος Elisabeth Bik.
Στις 22 Μαΐου, λίγες ώρες μετά την δημοσίευση της μεγάλης έρευνας για τα αποτελέσματα της χλωροκίνης και της υδροξυχλωροκίνης, η ολλανδή μικροβιολόγος έσπευσε να τουιτάρει την περίληψη συνοψίζοντας σε μία φράση: «λιγότερη επιβίωση και περισσότερες κοιλιακές αρρυθμίες».
Οι περισσότερες ιστοσελίδες κυβερνήσεων ή υγειονομικών υπηρεσιών αφιερώνουν πολλές σελίδες στην εκστρατεία κατά των ψευδών και τοξικών «πληροφοριών, που επίσης εξαφανίζονται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Για την κρίση, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έκανε συμφωνία με την Facebook για την δημοσίευση απευθείας μηνυμάτων μέσω των εφαρμογών WhatsApp και Messenger. Στον Τύπο, επιστήμονες και γιατροί απαντούν καθημερινά σε ερωτήσεις για να διαψεύσουν ψευδή και τοξική «πληροφόρηση» σχετικά με τον ιό.
Σχετικά με την παραπληροφόρηση, «δεν είχαμε ειδικό μηχανισμό, αλλά στήσαμε μία ειδική σελίδα πολύ γρήγορα…καταλάβαμε ότι υπήρχε πληθώρα «fake news» για το θέμα», εξηγεί ο Jean-Francois Chambon, γιατρός και διευθυντής επικοινωνίας του Ινστιτούτου Παστέρ. Η σελίδα έχει πλέον 16.000 συνδρομητές, έναντι των συνήθων 4.000.
Διαπαιδαγώγηση
Ομως, η μεταβολή δεν είναι ποσοτική, εξηγεί ο Mikael Chambru.
Επισημαίνει ότι οι επιστήμονες που συμμετέχουν στον διάλογο «επιδιώκουν να μοιραστούν τις επιστημονικές γνώσεις με στόχο την ενίσχυση της επιστημονικής κουλτούρας του κοινού και προσφέροντας τα κλειδιά της ανάγνωσης , στην θέση της κατάχρησης της αυθεντίας».
Εξ ου και οι επαναλαμβανόμενες προσπάθειες πολλών να υπενθυμίζουν με σειρά tweet τους κανόνες που καθιστούν μία μελέτη περισσότερο ή λιγότερο αξιόπιστη ανάλογα με το αν σέβεται λίγο, πολύ ή καθόλου τις αρχές της επιστημοσύνης.
Ομως, η μάχη μοιάζει συχνά άνιση. «Η αποδόμηση μιας «μαλ..ίας» χρειάζεται 10 φορές περισσότερη ενέργεια από την ανάρτησή της», συνοψίζει ο Mathieu Rebeaud επαναλαμβάνοντας το συμπέρασμα μίας μελέτης της επιθεώρησης Science, που τόνιζε το 2018 ότι «τα ψέματα διασπείρονται ταχύτερα από την αλήθεια».
Εξ ου και οι εκκλήσεις για πρόληψη.
Μία εκλαϊκευμένη επιστημονική ανακοίνωση δεν πρέπει να είναι το μοναδικό αντίδοτο για την αντιμετώπιση των fake news, λέει η ιταλίδα ερευνήτρια Mafalda Sandrini, ζητώντας την επανεξέταση της διδασκαλίας των επιστημών, ώστε το κοινό να είναι λιγότερο ευάλωτο στις τοξικές «πληροφορίες».
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!