Τετάρτη, 27 Μαρτίου 2019

Γιατί αυτό το ρολόι είναι ανάποδα
Το κτήριο που στεγάζεται η Βουλή της Βολιβίας, στην κεντρική πλατεία Plaza Murillo, της πρωτεύουσας Λα Παζ διαθέτει ένα ρολόι διαφορετικό από όλα τα υπόλοιπα. Κι αυτό γιατί το ρολόι λειτουργεί αριστερόστροφα!
Το κτήριο, το οποίο ανεγέρθηκε κατά τη δεκαετία του 1920 και προοριζόταν αρχικά να λειτουργεί ως έδρα της κεντρικής τράπεζας της Βολιβίας διέθετε ένα κανονικό ρολόι μέχρι το 2014, όταν αποφασίστηκε να αντικατασταθεί με ένα ρολόι του οποίου οι δείκτες να κινούνται αριστερόστροφα.
Αποτέλεσμα εικόνας για Plaza Murillo bolivia clock
«Ποιος δήλωσε ότι τα ρολόγια πρέπει πάντα να κινούνται με τον ίδιο τρόπο; Γιατί πρέπει πάντα να είμαστε υπάκουοι; Γιατί δεν μπορούμε να είμαστε δημιουργικοί;», αναρωτήθηκε ο Βολιβιανός Υπουργός Εξωτερικών David Choquehuanca, ο οποίος ήταν και ο εμπνευστής της ιδέας.
Σύμφωνα με τον Choquehuanca, η αλλαγή αυτή έγινε για να υπενθυμίζει στους Βολιβιανούς να τιμούν την κληρονομιά τους και να κατανοήσουν τη σημασία που έχει να τιμάς τις ρίζες σου και να μην ακολουθείς την πεπατημένη. Το ρολόι ακολουθεί επίσης την κατεύθυνση που κινείται η σκιά του ηλιακού ρολογιού στο νότιο ημισφαίριο.
Αποτέλεσμα εικόνας για Plaza Murillo bolivia clock
Αυτή είναι η πρώτη selfie και τραβήχτηκε το 1839
Η φωτογραφία ελήφθησε το 1839 και αποτελεί ορόσημο, καθώς είναι η πρώτη φορά που φωτογραφίζεται άνθρωπος. Η τεχνολογία της εποχής βρίσκεται ακόμη σε πρωταρχικά στάδια, ωστόσο τα χαρακτηριστικά του πρώτου «μοντέλου» φαίνονται με αρκετή ευκρίνεια.
Στη φωτογραφία απεικονίζεται ο Robert Cornelius, ένας Αμερικανός πρωτοπόρος της φωτογραφικής τέχνης.
Robert Cornelius (1809–1893)
Σήμερα, η συγκεκριμένη φωτογραφία φυλάσσεται στη βιβλιοθήκη του Κογκρέσου, έχοντας σαν λεζάντα τη χειρόγραφη σημείωση του Cornelius: "The first light picture ever taken. 1839".
Για την ιστορία να πούμε πως ο Cornelius ύστερα από τη συγκεκριμένη φωτογραφία άνοιξε ένα από τα πρώτα φωτογραφικά στούντιο στις Ηνωμένες Πολιτείες, αν και δεν το διατήρησε για πολύ καιρό.
Γιατί «σπάμε» τα δάχτυλά μας
Άκρως εθιστική είναι η συνήθεια που έχουν πολλοί άνθρωποι «σπάζοντας» τα δάχτυλά τους, κυρίως στα χέρια.
Σίγουρα θα έχετε βρεθεί δίπλα σε κάποιον, μπορεί να το κάνετε κι εσείς, ο οποίος σπάει τα δάχτυλά του, κάνοντας έναν παράξενο ήχο. Πολλοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν πως η συγκεκριμένη συνήθεια είναι επιβλαβής για τις αρθρώσεις, ωστόσο, δύσκολα μπορεί να μπει ένα... τέλος σ' αυτήν την «ρουτίνα».
Το ράγισμα των δαχτύλων συμβαίνει όταν οι αρθρώσεις τεντώνονται, με αποτέλεσμα το υγρό, το οποίο αποτελείται από διαλυμένα αέρα και υπάρχει για την προστασία, να δημιουργεί μία μικρή φυσαλίδα αζώτου, η οποία «σπάει» και προκαλεί τον συγκεκριμένο ήχο. Παράλληλα, το «σπάσιμο» των δαχτύλων βοηθάει στην μείωση της πίεσης στο εσωτερικό του υγρού, προσφέροντας μία μικρή... ανακούφιση. Όπως κάτι ανάλογο συμβαίνει όταν τεντώνεται κάποιος που έχει μείνει σε μία συγκεκριμένη στάση.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, το «σπάσιμο» των δαχτύλων δεν προκαλεί κάποια βλάβη στο σώμα, ούτε συνδέεται με εμφάνιση αρθριτικών.
Φορτίζετε το κινητό στο αμάξι; Σταματήστε αμέσως!
Μπορεί να φαίνεται υπερβολικό, ωστόσο, η αλήθεια είναι πως όταν κάποιος φορτίζει το κινητό του στις θύρες USB του αμαξιού του, αποτελεί ένα από τα χειρότερα λάθη. Ο λόγος έχει να κάνει με την χαμηλή τάση που παρέχουν οι συγκεκριμένες θύρες του αυτοκινήτου, οι οποίες μπορούν να βλάψουν το κινητό.
Η χαμηλή τάση είναι λιγότερη από την δυνατότητα φόρτισης που έχουν τα τηλέφωνα, με αποτέλεσμα το κινητό να «ρουφάει» την ενέργεια με ταχύτερο ρυθμό από αυτό που υποστηρίζει η θύρα. Αυτό προκαλεί φθορά στο σύστημα φόρτισης, κάτι που μπορεί να έχετε παρατηρήσει όταν το τηλέφωνό σας σταματά να φορτίζει, χωρίς να έχει «γεμίσει» η μπαταρία ή να μην φορτίζει καθόλου.
Παράλληλα, η συγκεκριμένη «συνήθεια» μπορεί να κάνει ζημιά ακόμα και στην μπαταρία του αυτοκινήτου. Αν αυτή είναι νέα και «υγιής», τότε ίσως να μην υπάρξει πρόβλημα, όμως σε διαφορετική περίπτωση, ίσως και να παίξει σημαντικό ρόλο στην πτώση της τάσης, προκαλώντας πρόβλημα στο αμάξι.

Το ίντερνετ αλλάζει πρόσωπο με την ευρωπαϊκή μεταρρύθμιση των πνευματικών δικαιωμάτων που ενέκριναν την Τρίτη οι ευρωβουλευτές. Ένα κείμενο που περίμεναν τα μέσα ενημέρωσης και τους καλλιτέχνες, αλλά καταπολεμήθηκε από τις αμερικανικές πλατφόρμες και τους υποστηρικτές της ελευθερίας του Ίντερνετ.
Τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υιοθέτησαν την οδηγία Copyright για τα πνευματικά δικαιώματα στο διαδίκτυο, σε ψηφοφορία στην Ολομέλεια με 348 ψήφους υπέρ, 274 κατά και 36 αποχές. Με αυτό τον τρόπο ολοκληρώθηκε η νομοθετική διαδικασία για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η οποία ξεκίνησε το 2016.
«Ξέρω ότι υπάρχουν πολλοί φόβοι για το τι μπορούν να κάνουν ή να μην κάνουν οι χρήστες — τώρα έχουμε σαφείς εγγυήσεις για την ελευθερία της έκφρασης (…) και τη δημιουργικότητα στο Ίντερνετ», ανέφερε σε μήνυμά του στο Twitter ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Άντρους Άνσιπ εκφράζοντας την ικανοποίησή του.
Η μεταρρύθμιση αυτή με τα οικονομικά διακυβεύματα, η οποία παρουσιάσθηκε από τον Άνσιπ τον Σεπτέμβριο 2016, έγινε στόχος μιας άνευ προηγουμένου άσκησης πιέσεων από την πλευρά των υποστηρικτών, όπως και των αντιπάλων της, που κινητοποιήθηκαν μέχρι και την τελευταία ημέρα.
Το κείμενο έχει στόχο να προσαρμόσει στην ψηφιακή εποχή την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τα πνευματικά δικαιώματα, που χρονολογείται από το 2001, μια εποχή κατά την οποία δεν υπήρχε το YouTube, που ανήκει σήμερα στη Google.
«Στόχος του είναι να επιτρέψει στον Τύπο και τους καλλιτέχνες να λαμβάνουν ένα μέρος των εσόδων που δημιουργούνται από τη διανομή των παραγωγών τους και των έργων τους στο Ίντερνετ», εξηγούσαν περισσότερες από 170 προσωπικότητες, μεταξύ των οποίων ο DJ Νταβίντ Γκετά και η ηθοποιός και τραγουδίστρια Λουάν, σε άρθρο τους που δημοσιεύθηκε την Κυριακή από τη γαλλική εβδομαδιαία εφημερίδα JDD.
Οι υποστηρικτές της μεταρρύθμισης επέμεναν πως οι «αμερικανικοί γίγαντες», όπως οι Google και Facebook, που επωφελούνται από τις διαφημίσεις που δημιουργούνται από τα έργα που φιλοξενούν, οφείλουν να αμείβουν πιο δίκαια τους μουσικούς, τους κινηματογραφιστές, τους φωτογράφους, τους εκδότες, τους δημοσιογράφους.
Στο άλλο στρατόπεδο βρίσκονταν οι γίγαντες της Σίλικον Βάλεϊ, αλλά και οι υποστηρικτές της ελευθερίας στο Διαδίκτυο, που φοβούνται ότι θα περιοριστεί αυτός ο δίαυλος διανομής.
Τα κράτη μέλη, που θα πρέπει να δώσουν την οριστική έγκρισή τους στη μεταρρύθμιση, θα έχουν δύο χρόνια για να ενσωματώσουν το κείμενο στο εθνικό δίκαιό τους μετά τη δημοσίευσή του στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συνεπώς το κείμενο δεν τα τεθεί σε ισχύ παρά το 2021.
«Η οδηγία, αν ενσωματωθεί σωστά, μπορεί να συμβάλει στο να διατηρηθεί το δημοσιογραφικό ερευνητικό ρεπορτάζ που όλα δείχνουν πως εξακολουθεί να είναι το καλύτερο μέσο για να καταπολεμηθεί η παραπληροφόρηση», τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Γαλλικού Πρακτορείου (AFP, Agence France-Press) Φαμπρίς Φρις.
Τα δύο πιο επίμαχα σημεία της Οδηγίας Copyright σχετίζονται με τα Άρθρα 11 και 13. Το Άρθρο 13 υποχρεώνει τις διαδικτυακές πλατφόρμες να δημιουργούν φίλτρα για την επόπτευση του υλικού που αναρτούν οι χρήστες, προκειμένου να διασφαλίζεται ότι δεν υφίστανται παραβιάσεις πνευματικών δικαιωμάτων. Το Άρθρο 11 υποχρεώνει τις διαδικτυακές πλατφόρμες που αναρτούν ενημερωτικά, ειδησεογραφικά άρθρα – όπως η Google News, να συνάπτουν σύμβαση άδειας χρήσης του σχετικού υλικού με τον αρχικό εκδότη.
Η συμφωνία, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου προβλέπει τα εξής:
Οι τεχνολογικοί γίγαντες θα μοιράζονται τα έσοδα με καλλιτέχνες και δημοσιογράφους
Η συμφωνία αποσκοπεί στην ενίσχυση της δυνατότητας των κατόχων πνευματικών δικαιωμάτων, κυρίως των δημιουργών όπως οι μουσικοί, οι ερμηνευτές και οι σεναριογράφοι, καθώς και των εκδοτών ειδήσεων και των δημοσιογράφων, να διαπραγματευτούν καλύτερες συμβάσεις για τη χρήση των έργων τους που εμφανίζονται σε διαδικτυακές πλατφόρμες. Αυτό επιτυγχάνεται καθιστώντας τις διαδικτυακές πλατφόρμες απευθείας υπόλογες για το περιεχόμενο που αναρτάται σε αυτές και παρέχοντας αυτόματα το δικαίωμα στους εκδότες ειδήσεων να διαπραγματευθούν συμφωνίες εκ μέρους των δημοσιογράφων τους για τα άρθρα που χρησιμοποιούν οι κόμβοι αναμετάδοσης ειδήσεων.
Εξασφάλιση της ελευθερίας της έκφρασης
Σημαντικός αριθμός των μέτρων είναι σχεδιασμένος ειδικά για να διασφαλιστεί ότι το διαδίκτυο θα παραμείνει χώρος ανοιχτός στην ελευθερία της έκφρασης.
Καθώς η διαμοίραση αποκομμάτων ειδησεογραφικών άρθρων εξαιρείται ρητώς από την εφαρμογή της οδηγίας, αυτή η πρακτική μπορεί να συνεχιστεί ακριβώς όπως στο παρελθόν. Ωστόσο, η οδηγία περιέχει επίσης μέτρα εναντίον των κόμβων αναμετάδοσης ειδήσεων που κάνουν κατάχρηση αυτού του δικαιώματος. Τα αποκόμματα θα μπορούν λοιπόν να συνεχίσουν να εμφανίζονται στις σελίδες του Google News, για παράδειγμα, ή όταν ένα άρθρο μοιράζεται στο Facebook, με την προϋπόθεση ότι αυτά θα είναι «πολύ σύντομα».
Η ανάρτηση προστατευόμενων έργων για λόγους παράθεσης, κριτικής, εξέτασης, διακωμώδησης, παρωδίας ή σάτιρας προστατεύεται, διασφαλίζοντας ότι τα «memes» και τα αρχεία GIF θα συνεχίσουν να είναι διαθέσιμα και διαμοιράσιμα σε διαδικτυακές πλατφόρμες.
Πολλές διαδικτυακές πλατφόρμες δε θα επηρεαστούν
Το κείμενο διευκρινίζει επίσης ότι η ανάρτηση έργων σε διαδικτυακές εγκυκλοπαίδειες με μη εμπορικό τρόπο, όπως για παράδειγμα στη Wikipedia, ή πλατφόρμες ανοιχτού («open source») λογισμικού, όπως το GitHub, θα εξαιρούνται αυτόματα. Οι καινοφυείς πλατφόρμες θα υπόκεινται σε ελαφρύτερες υποχρεώσεις από αυτές που θα έχουν οι πιο γνωστές.
Ισχυρότερα διαπραγματευτικά δικαιώματα για δημιουργούς και ερμηνευτές
Οι δημιουργοί και οι ερμηνευτές θα μπορούν να διεκδικήσουν πρόσθετες αμοιβές από τους διανομείς που εκμεταλλεύονται τα δικαιώματά τους όταν η ανταμοιβή που συμφωνήθηκε αρχικά είναι δυσανάλογα χαμηλότερη από τα κέρδη που αποκομίζει ο διανομέας.
Στήριξη της έρευνας σε τεχνολογίες αιχμής και προστασία της παράδοσης
Η συμφωνία στοχεύει να διευκολύνει τη χρήση υλικού που προστατεύεται από δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας για ερευνητική χρήση μέσω εξόρυξης κειμένου και δεδομένων, καταργώντας έτσι ένα σημαντικό ανταγωνιστικό μειονέκτημα που αντιμετωπίζουν οι Ευρωπαίοι ερευνητές. Τονίζεται δε ότι οι περιορισμοί χρήσης πνευματικής ιδιοκτησίας δεν θα εφαρμόζονται όσον αφορά υλικό που χρησιμοποιείται για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
Τέλος, η οδηγία επιτρέπει επίσης τη δωρεάν χρήση προστατευόμενου περιεχομένου για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς. Έργα που δεν είναι πλέον διαθέσιμα στο εμπόριο μπορούν να χρησιμοποιηθούν ελεύθερα σε περίπτωση που δεν υφίσταται κάποιος οργανισμός για τη συλλογική διαχείρισή τους για να εκδοθεί σχετική άδεια.
Πώς αυτή η συμφωνία αλλάζει την υπάρχουσα κατάσταση
Προς το παρόν, οι εταιρείες του διαδικτύου έχουν ελάχιστα κίνητρα να υπογράψουν δίκαιες συμβάσεις με τους κατόχους πνευματικών δικαιωμάτων, καθώς δεν θεωρούνται υπεύθυνες για το περιεχόμενο που αναρτούν οι χρήστες τους. Η μόνη τους υποχρέωση είναι να αφαιρούν περιεχόμενο που καταπατά πνευματικά δικαιώματα όταν ο κάτοχός τους το ζητήσει.
Αυτή η πρακτική ωστόσο είναι επίπονη για τους κατόχους πνευματικών δικαιωμάτων και δεν τους εγγυάται δίκαιη ανταμοιβή. Καθιστώντας τις εταιρείες του διαδικτύου υπεύθυνες, θα ενισχυθεί η δυνατότητα των κατόχων πνευματικών δικαιωμάτων (κυρίως μουσικών, ερμηνευτών και σεναριογράφων, καθώς και εκδοτών ειδήσεων και δημοσιογράφων) να διεκδικήσουν δίκαιες συμβάσεις και κατά συνέπεια δίκαιες αμοιβές για την ψηφιακή εκμετάλλευση του υλικού τους.

Οι νέες συνθήκες που επικρατούν στο ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο και οι τάσεις που παρατηρούνται στους οδηγούς όταν χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο τους, είναι αντικείμενο μελέτης των ειδικών κέντρων πρόληψης ατυχημάτων και των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Όλες οι έρευνες δείχνουν ότι η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την διάρκεια της οδήγησης και η αυξημένη ποσότητα αλκοόλ στο σώμα του οδηγού είναι στις πρώτες θέσεις της λίστας με τους πιο σημαντικούς παράγοντες που επιδρούν αρνητικά στην οδήγηση.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προσανατολίζεται να ζητήσει από όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να εφοδιάσουν τα νέα μοντέλα που πρόκειται να κυκλοφορήσουν στους ευρωπαϊκούς δρόμους, με προηγμένα συστήματα ασφάλειας, περιλαμβανομένων των περιοριστών ταχύτητας και των οθονών παρακολούθησης που ανιχνεύουν την υπνηλία των οδηγών καθώς και τις στιγμές που είναι αποσπασμένοι από την οδήγηση, σημειώνει το Automotive News Europe.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι αυτή η προσπάθεια θα μειώσει τα ατυχήματα, θα ανοίξει το δρόμο για την ανάπτυξη της συνδεδεμένης και αυτοματοποιημένης κινητικότητας και θα ενισχύσει την καινοτομία στην αυτοκινητοβιομηχανία.
«’Οι προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας θα μπορούσαν να έχουν το ίδιο είδος αντίκτυπου όπως και όταν εισήχθησαν για πρώτη φορά οι ζώνες ασφαλείας», ανέφερε σε δήλωσή της η επίτροπος της ΕΕ για την Βιομηχανία Ελζμπιέτα Μπιενκόβσκα.
Ωστόσο, πολλά από τα νέα χαρακτηριστικά ήδη υπάρχουν στα οχήματα υψηλής τεχνολογίας.
Ο νέος Κανονισμός Γενικής Ασφάλειας θα απαιτεί να τοποθετούνται στάνταρ τα εξής χαρακτηριστικά ασφαλείας στα καινούργια αυτοκίνητα:
– Τεχνολογία που προειδοποιεί τον οδηγό σε περίπτωση υπνηλίας ή απόσπασης της προσοχής του, για παράδειγμα όταν χρησιμοποιεί το κινητό τηλέφωνο κατά την οδήγηση.
– Τεχνολογία έξυπνης ταχύτητας (ISA), η οποία θα αποτρέψει αυτόματα τους οδηγούς να υπερβούν το όριο ταχύτητας, χρησιμοποιώντας κάμερες αναγνώρισης οδικών σημάτων και βάσεις δεδομένων ορίων ταχύτητας που συνδέονται με το GPS.
Οπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει τα προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας να καταστούν υποχρεωτικά για τα καινούργια αυτοκίνητα που θα αρχίσουν το 2022.
Εκτιμάται ότι αυτή η προσπάθεια, θα συμβάλει στη διάσωση πάνω από 25.000 ανθρώπων στην Ευρώπη έως το 2038. Οι προτάσεις αναμένεται να εγκριθούν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο.

Δεν χορταίνει τη σύζυγό του Χάιλι Μπόλντουιν ο Τζάστιν Μπιμπερ και σίγουρα δεν σταματά να διατυμπανίζει πόσο περήφανος είναι γι’ αυτή και πόσο τυχερός που την έχει.
Αυτήν τη φορά ανήρτησε στον λογαριασμό του στο instagram φωτογραφίες του μοντέλου ξαπλωμένου στο κρεβάτι τους με… λιτή ενδυμασία: μόνο ένα τοπ και το εσώρουχό της κι ένα μενταγιόν αφήνοντας σε κοινή θέα τις καλλίγραμμες καμπύλες της. Με αυτόν τον τρόπο ο Μπίμπερ εκφράζει τόσο την αδυναμία του στη σύζυγό του αλλά και προωθεί τη δική του σειρά ρούχων, εσωρούχων και αξεσουάρ.


Αντιμέτωπη με ποινή φυλάκισης έως και 20 έτη είναι καθηγήτρια στο Περθ της Αυστραλίας η οποία κατηγορείται ότι έκανε σεξ με δύο μαθήτριες, κάτω των 16 ετών.
Η 28χρονη γυναίκα που είναι ομοφυλόφιλη, είχε σεξουαλική σχέση με μαθήτριες για περισσότερα από δύο χρόνια. Σύμφωνα με τη West Australian, η καθηγήτρια θα έπαιρνε τις μαθήτριες σε εκδρομές στην παραλία ενώ διοργάνωνε και φωτογραφικά και καλλιτεχνικά εργαστήρια για χάρη τους.
Εναντίον της ξεκίνησε έρευνα όταν μία έφηβη ισχυρίστηκε ότι είχε σχέση με την καθηγήτριά της. Η γυναίκα δήλωσε ένοχη σε 48 σεξουαλικά αδικήματα περιλαμβανομένης και της ερωτικής επαφής με το θύμα της ηλικίας από 13-16 τη στιγμή του αδικήματος. Ασέλγησε στο θύμα έως και 19 φορές σε αρκετές περιπτώσεις περιλαμβανομένων και πολλών σεξουαλικών επιθέσεων την ημέρα της Αυστραλίας το 2016.
Το 2017, η καθηγήτρια έκανε σχέση με δεύτερη μαθήτρια, στην οποία ασέλγησε 14 φορές, όπως κατηγορείται. Η γυναίκα που διδάσκει στο συγκεκριμένο σχολείο από το 2013, συνελήφθη τον Ιούλιο του 2018 και απολύθηκε από το Τμήμα Εκπαίδευσης. Τον Μάιο θα της ανακοινωθεί η ποινή της ενώ ο δικηγόρος της ζήτησε ψυχολογική αναφορά.

Τη Δευτέρα, λοιπόν, όταν ο Πάπας Φραγκίσκος επισκέφθηκε ένα καθολικό ναό στο Λορέτο της επαρχίας της Ανκόνα, επανειλημμένως αρνήθηκε να αφήσει το δεξί χέρι του να φιλήσουν οι πιστοί το δεξί του χέρι και το δαχτυλίδι.
Το στιγμιότυπο που καταγράφηκε σε βίντεο έγινε viral σε χρόνο μηδέν και η άρνηση αυτή του ποντίφικα βρέθηκε στο επίκεντρο του συνήθους πολιτιστικού «πολέμου» μεταξύ συντηρητικών και προοδευτικών.
Το LifeSiteNews, μία συντηρητική, καθολική ιστοσελίδα που ασκεί κριτική στον πάπα χαρακτήρισε ενοχλητικό το εν λόγω συμβάν.
«Φραγκίσκο, αν δεν θες να είσαι απόστολος του Ιησού, φύγε από εκεί!», έγραψε η ιστοσελίδα Rorate Caeli, που έχει παρόμοιες θέσεις.
Ο παπικός βιογράφος Όστεν Άιβερι, υποστηρικτής του Φραγκίσκου, ανέφερε στο Twitter: «Αυτό που θέλει είναι να κάταστήσει σαφές ότι θέλει επαφή μαζί του και όχι να τον μεταχειρίζονται σαν ιερό αντικείμενο. Είναι ιερέας του Χριστού και όχι Ρωμαίος αυτοκράτορας».
Οι παρατηρητές του Βατικανού επεσήμαναν ότι ακόμη και προκάτοχοί του, όπως ο Βενέδικτος ή ο Ιωάννης Παύλος δεν τους άρεσε να τους φιλούν τα χέρια.
Το Βατικανό δεν σχολίασε γιατί ο Πάπας Φραγκίσκος απέφυγε με τόση επιμονή να του φιλήσουν το χέρι και το δαχτυλίδι.
«Κάποιες φορές του αρέσει, κάποιες όχι. Είναι τόσο απλό», δήλωσε στο Reuters άνθρωπος από το περιβάλλον του Πάπα, μιλώντας σε καθεστώς ανωνυμίας.
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!