Παρασκευή 31 Ιουλίου 2020


Βρετανοί επιστήμονες έλυσαν ένα από τα μυστήρια του Στόουνχεντζ, καθορίζοντας την προέλευση πολλών από τους μεγάλιθους που συγκροτούν το φημισμένο νεολιθικό μνημείο στο Γουίλτσαϊρ της Αγγλίας, χάρη σε ένα δείγμα που είχε φυλαχθεί επί δεκαετίες στις ΗΠΑ.
Από τη γεωχημική μελέτη διαπιστώθηκε ότι οι 50 από τους 52 γκρίζους ψαμμιτικούς ογκόλιθους του Στόουνχεντζ προέρχονται από το ίδιο σημείο: μια τοποθεσία που αποκαλείται Γουέστ Γουντς και απέχει περίπου 25 χιλιόμετρα.
Οι ψαμμιτικοί ογκόλιθοι τοποθετήθηκαν στο μνημείο γύρω στο 2500 π.Χ. Ο μεγαλύτερος έχει ύψος 9,1 μέτρα και ο βαρύτερος ζυγίζει περίπου 30 τόνους. «Οι ψαμμιτικοί ογκόλιθοι αποτελούν τον εξωτερικό κύκλο και το κεντρικό τρίλιθο (δύο κάθετοι μεγάλιθοι που στηρίζουν έναν οριζόντιο). Είναι πελώριοι», είπε ο γεωμορφολόγος Ντέιβιντ Νας, του Πανεπιστημίου του Μπράιτον, που ήταν επικεφαλής της έρευνας η οποία δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Science Advances.
«Το πώς μεταφέρθηκαν στο σημείο είναι αντικείμενο εικασιών. Δεδομένου του μεγέθους τους, είτε τους έσυραν, είτε τους μετακίνησαν με κυλινδρικές ράβδους μέχρι το Στόουνχεντζ. Δεν γνωρίζουμε την ακριβή διαδρομή, όμως τουλάχιστον τώρα έχουμε μια αφετηρία και έναν τερματισμό», πρόσθεσε ο Νας.
Οι επιστήμονες είχαν διαπιστώσει στο παρελθόν ότι οι μικρότεροι μονόλιθοι προέρχονταν από το Πέμπροκσιρ της Ουαλίας, μια περιοχή που απέχει 250 χιλιόμετρα από το Στόουνχεντζ.
Καθοριστικό ρόλο στην έρευνα έπαιξε ένα δείγμα ψαμμιτικού ογκόλιθου, το οποίο είχε αφαιρεθεί από το μνημείο στα τέλη της δεκαετίας του 1950, όταν είχαν τοποθετηθεί μεταλλικές ράβδοι για να σταθεροποιήσουν έναν ραγισμένο μεγάλιθο. Το δείγμα αυτό δόθηκε ως αναμνηστικό στον Ρόμπερτ Φίλιπς, έναν άνδρα που εργαζόταν στην εταιρεία που είχε αναλάβει τα έργα συντήρησης. Ο Φίλιπς το πήρε μαζί του (έλαβε και τη σχετική άδεια εξαγωγής) όταν μετανάστευσε στις ΗΠΑ, το 1977. Έζησε στη Νέα Υόρκη, το Ιλινόι, την Καλιφόρνια και τέλος στη Φλόριντα. Αποφάσισε να το επιστρέψει στη Βρετανία το 2018 και την ίδια χρονιά πέθανε.
ASSOCIATED PRESS/KIRSTY WIGGLESWORTH
Οι ερευνητές ανέλυσαν αυτό το δείγμα –είναι μια διαδικασία που καταστρέφει την πέτρα και επομένως δεν ήταν δυνατόν να εφαρμοστεί στους μεγάλιθους– και καθόρισαν το γεωχημικό αποτύπωμα του ψαμμιτικού ογκόλιθου από τον οποίο προήλθε. Αυτό το αποτύπωμα ταίριαζε με τους ψαμμόλιθους του Γουέστ Γουντς και με όλους τους μεγάλιθους του Στόουνχεντζ, εκτός από δύο.
«Ελπίζω, αυτό που ανακαλύψαμε να βοηθήσει τον κόσμο να καταλάβει περισσότερα για την τεράστια προσπάθεια που καταβλήθηκε για την κατασκευή του Στόουνχεντζ», κατέληξε ο Νας.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας ερευνών Canalys, η Huawei καταφέρνει να αναδειχθεί για πρώτη φορά κορυφαίος κατασκευαστής σε παραδόσεις smartphones σε παγκόσμιο επίπεδο, κατά το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου.
Πιο συγκεκριμένα, η Canalys υπολογίζει ότι η κινεζική Huawei κατάφερε να παραδώσει 55,8 εκατομμύρια συσκευές, έναντι 53,7 εκατομμυρίων συσκευών που παρέδωσε η κορεατική Samsung, το ίδιο χρονικό διάστημα.
Η εταιρεία ερευνών χαρακτηρίζει το γεγονός «αξιοσημείωτο» ενώ δεν παραβλέπει το γεγονός ότι ένα μέρος της επιτυχίας της Huawei οφείλεται στο ότι η Κίνα κατάφερε να «βγει» ταχύτερα από την οικονομική καραντίνα που προκάλεσε η πανδημία του νέου κορωνοϊού σε αντίθεση με τις δυτικές οικονομίες που ακόμη ταλανίζονται.  
Από την άλλη πλευρά δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι και η Huawei αντιμετωπίζει τις δικές της δυσκολίες στις δυτικές αγορές που σχετίζονται με την υποχρέωση να λανσάρει συσκευές χωρίς το πακέτο των εφαρμογών της Google, λόγω των σχετικών εμπορικών περιορισμών που έχουν τεθεί από την κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών.
Από τα στοιχεία που συγκέντρωσε και ανέλυσε η Canalys φαίνεται ότι η κυριαρχία της Huawei κατά το β’ τρίμηνο του έτους οφείλεται πρωτίστως στις εντυπωσιακές πωλήσεις που επιτυγχάνει στην «εσωτερική» αγορά της Κίνας. Αντίθετα, οι πωλήσεις σε αγορές εκτός Κίνας έχουν πέσει κατά 27%, με την Canalys ωστόσο να εκτιμά ότι αυτή η πτώση υπερκαλύπτεται από το γεγονός ότι πλέον το 70% των συσκευών smartphone που πουλιούνται στην Κίνα προέρχονται από την Huawei.
Η εταιρεία ερευνών τονίζει ότι από τα στοιχεία φαίνεται ότι η πανδημία του κορωνοϊού χτύπησε πολύ σκληρά τις παραδόσεις συσκευών της Samsung που εμφανίζουν μία εκτιμώμενη πτώση έως και 30%, σε σχέση με το β’ τρίμηνο του 2019. Προφανώς και αυτό το γεγονός συνετέλεσε ώστε να αναρριχηθεί η Huawei στην κορυφή της σχετικής λίστας.
Είναι ενδεικτικό ότι οι αναλυτές της Canalys θεωρούν ότι αν δεν υπήρχε ο κορωνοϊός η κατάταξη στις παραδόσεις smartphones δεν θα ήταν η σημερινή. Αντίθετα, εκτιμούν ότι η Huawei εκμεταλλεύθηκε την γρήγορη επάνοδο της κινεζικής οικονομίας συνολικά και πλέον είναι σε θέση να εκμεταλλευθεί την επιτυχία του συγκεκριμένου τριμήνου τόσο για να προσελκύσει ακόμη περισσότερους αγοραστές όσο και για να καθιερώσει το brand μεταξύ των προμηθευτών και των δημιουργών εφαρμογών.   
Το τελευταίο -οι δημιουργοί εφαρμογών- είναι ίσως το πιο σημαντικό θέμα για την Huawei αυτή την στιγμή. Η απουσία των εφαρμογών της Google σημαίνει ότι η εταιρεία αδυνατεί να ενσωματώσει στις συσκευές εφαρμογές που είναι διαθέσιμες στις περισσότερες Android συσκευές. Δηλαδή εφαρμογές όπως Google Maps, YouTube, Google Play Store που είναι στάνταρ σε κάθε Android τηλέφωνο απλά δεν είναι διαθέσιμες για την Huawei.
Για να αντιπαρέλθει της συγκεκριμένης δυσκολίας η Huawei προχώρησε στην δημιουργία του δικού της app store, δηλαδή του δικού της ηλεκτρονικού καταστήματος εφαρμογών, το App Gallery. Σύμφωνα με το BBC, το app store της Huawei διαθέτει αυτή την στιγμή περί τις 81.000 εφαρμογές διαθέσιμες για τους χρήστες δυτικών αγορών ενώ οι ευρωπαίοι χρήστες φαίνεται να ξεπερνούν τα 70 εκατομμύρια.
Βέβαια, παραμένει ασαφές πόσοι από αυτούς τους χρήστες διατηρούν πρόσβαση και στο ανάλογο κατάστημα της Google και φυσικά πόσοι είναι αυτοί που χρησιμοποιούν αποκλειστικά το Huawei App Gallery για να «κατεβάσουν» εφαρμογές.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω οι αναλυτές θεωρούν ότι η παραμονή της Huawei στην κορυφή θα είναι προσωρινή καθώς η συνολική αγορά smartphones φαίνεται να έχει μειωθεί κατά 5% και η Samsung προφανώς θα επιδιώξει να επανέλθει από τα χειρότερα αποτελέσματα τριμήνου που έχει επιδείξει ποτέ.
Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι η Huawei δεν έχει κάθε δικαίωμα να «πανηγυρίζει», άλλωστε είναι η πρώτη φορά τα τελευταία εννέα χρόνια που βρέθηκε στην κορυφή εταιρεία διαφορετική από τις Samsung και Apple. Χαρακτηριστικό – και ίσως περίεργο - είναι το γεγονός ότι η ίδια η Canalys στην αναφορά της επικεντρώνει στην κατάκτηση της πρώτης θέσης από την Huawei, στον περιορισμό της Samsung στην δεύτερη θέση και δεν κάνει καμία αναφορά στους υπόλοιπους κατασκευαστές.


Πολλές μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις κινδυνεύουν με λουκέτο εξαιτίας της κάθετης μείωσης των πωλήσεων στις μπύρες. Η κρίση του κορονοϊού κατέστρεψε πλήρως τις μπυραρίες στη Γερμανία κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους. Με 4,3 δισεκατομμύρια λίτρα, οι επιχειρήσεις πούλησαν ακόμη λιγότερη μπύρα από ό, τι τα προηγούμενα χρόνια.
Ο όγκος των πωλήσεων στο διάστημα αυτό ήταν -6,6% ή σχεδόν 300 εκατομμύρια λίτρα λιγότερα από την αντίστοιχη περίοδο του ήδη αδύναμου προηγούμενου έτους. Πρόκειται για την μικρότερη κατανάλωση μπύρας από την εισαγωγή της τρέχουσας στατιστικής μεθόδου το 1993, όπως ανακοίνωσε σήμερα η Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία, η οποία εδρεύει στο Βιζμπάντεν. Οι εξαγωγές, ιδίως προς χώρες της ΕΕ, μειώθηκαν ακόμα πιο πολύ από τις σαφώς κυρίαρχες εγχώριες πωλήσεις.
Ειδικά κατά τους μήνες Απρίλιο (-17,3%) και Μάιο (-13%), οι πωλήσεις ήταν συγκριτικά χαμηλότερες από εκείνες του 2019. Μπαρ και εστιατόρια έκλεισαν, γιορτές και άλλες σημαντικές εκδηλώσεις ακυρώθηκαν. Στη συνέχεια, με τη σταδιακή χαλάρωση των μέτρων για την αντιμετώπιση του κορονοϊού, οι πωλήσεις μπύρας ανέκαμψαν και τον Ιούνιο ήταν μόλις -1,9% κάτω από τον μήνα του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με τις στατιστικές.
Ο Χόλγκερ Άιχελε, διευθύνων σύμβουλος της Γερμανικής Ένωσης Ζυθοποιών, αναμένει σημαντικές αλλαγές στη βιομηχανία της γαστρονομίας. «Πολλές μπυραρίες, μπαρ, κλαμπ και εστιατόρια θα πρέπει να εγκαταλείψουν. (…) Θα υπάρξουν επίσης μόνιμες πολύ σκληρές περικοπές στους κλάδους του τουρισμού, των συνεδρίων, των εκδηλώσεων και των επαγγελματικών ταξιδιών», δήλωσε σήμερα στο Βερολίνο.
«Η βαθιά διαρθρωτική αλλαγή μόλις ξεκίνησε και θα αλλάξει επίσης και τη γερμανική αγορά μπύρας. Ο κόσμος μετά τον κορονοϊό θα είναι διαφορετικός», πρόσθεσε ο Άιχελε. Η Ένωση ζυθοποιίας είχε ήδη περιγράψει τον Μάιο ότι, εκτός από την πτώση των πωλήσεων μπύρας, οι ζυθοποιίες ανησυχούσαν επίσης σοβαρά για την έλλειψη μισθώσεων, δυνατότητας αποπληρωμής δανείων και καταβολής ενοικίων από τις επιχειρήσεις γαστρονομίας.
Δεν ήταν σε θέση όλες οι ζυθοποιίες να αντισταθμίσουν τη μείωση της βαρελίσιας μπύρας με την αυξημένη των πωλήσεων εμφιαλωμένης μπύρας.
Επωφελήθηκαν κυρίως εμπορικά σήματα γνωστά σε ομοσπονδιακό επίπεδο, όπως η η ζυθοποιεία Veltins, η οποία, σύμφωνα με στοιχεία της ίδιας, αύξησε τις πωλήσεις μπουκαλιών κατά 10%. Ο επικεφαλής της Μίχαελ Χούμπερ αναμένει ότι πολλές ανταγωνιστικές της ζυθοποιίες θα έχουν σοβαρά προβλήματα: «Για τις τοπικές ζυθοποιίες, οι οποίες ζούσαν από την προσοδοφόρα άμεση τροφοδοσία των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και την τοπική γαστρονομία τα πράγματα γίνονται τώρα δύσκολα».
Σύμφωνα με την Ένωση της ζυθοποιίας, οι περισσότερες εταιρείες αξιοποιούν τα ευέλικτα ωράρια εργασίας και η πλειονότητα αξιοποιεί την αναβολή της καταβολής του φόρου μπύρας λόγω της κρίσης του κορονοϊού. Σύμφωνα με έρευνα της Ενωσης, μόνο το 16% των ζυθοποιείων χαρακτήρισε την κρατική υποστήριξη επαρκή.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!