Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας ερευνών
Canalys, η Huawei καταφέρνει να αναδειχθεί για πρώτη φορά κορυφαίος
κατασκευαστής σε παραδόσεις smartphones σε παγκόσμιο επίπεδο, κατά το
τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου.
Πιο συγκεκριμένα, η Canalys υπολογίζει
ότι η κινεζική Huawei κατάφερε να παραδώσει 55,8 εκατομμύρια συσκευές,
έναντι 53,7 εκατομμυρίων συσκευών που παρέδωσε η κορεατική Samsung, το ίδιο χρονικό διάστημα.
Η εταιρεία ερευνών χαρακτηρίζει το γεγονός «αξιοσημείωτο» ενώ
δεν παραβλέπει το γεγονός ότι ένα μέρος της επιτυχίας της Huawei
οφείλεται στο ότι η Κίνα
κατάφερε να «βγει» ταχύτερα από την οικονομική καραντίνα που προκάλεσε η
πανδημία του νέου κορωνοϊού σε αντίθεση με τις δυτικές οικονομίες που
ακόμη ταλανίζονται.
Από την άλλη πλευρά δεν πρέπει να
παραγνωρίζουμε ότι και η Huawei αντιμετωπίζει τις δικές της δυσκολίες
στις δυτικές αγορές που σχετίζονται με την υποχρέωση να λανσάρει
συσκευές χωρίς το πακέτο των εφαρμογών της Google, λόγω των σχετικών εμπορικών περιορισμών που έχουν τεθεί από την κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών.
Από
τα στοιχεία που συγκέντρωσε και ανέλυσε η Canalys φαίνεται ότι η
κυριαρχία της Huawei κατά το β’ τρίμηνο του έτους οφείλεται πρωτίστως
στις εντυπωσιακές πωλήσεις που επιτυγχάνει στην «εσωτερική» αγορά της
Κίνας. Αντίθετα, οι πωλήσεις σε αγορές εκτός Κίνας έχουν πέσει κατά 27%,
με την Canalys ωστόσο να εκτιμά ότι αυτή η πτώση υπερκαλύπτεται από το
γεγονός ότι πλέον το 70% των συσκευών smartphone που πουλιούνται στην
Κίνα προέρχονται από την Huawei.
Η εταιρεία ερευνών τονίζει ότι
από τα στοιχεία φαίνεται ότι η πανδημία του κορωνοϊού χτύπησε πολύ
σκληρά τις παραδόσεις συσκευών της Samsung που εμφανίζουν μία εκτιμώμενη
πτώση έως και 30%, σε σχέση με το β’ τρίμηνο του 2019. Προφανώς και
αυτό το γεγονός συνετέλεσε ώστε να αναρριχηθεί η Huawei στην κορυφή της
σχετικής λίστας.
Είναι ενδεικτικό ότι οι αναλυτές της Canalys
θεωρούν ότι αν δεν υπήρχε ο κορωνοϊός η κατάταξη στις παραδόσεις
smartphones δεν θα ήταν η σημερινή. Αντίθετα, εκτιμούν ότι η Huawei
εκμεταλλεύθηκε την γρήγορη επάνοδο της κινεζικής οικονομίας συνολικά και
πλέον είναι σε θέση να εκμεταλλευθεί την επιτυχία του συγκεκριμένου
τριμήνου τόσο για να προσελκύσει ακόμη περισσότερους αγοραστές όσο και
για να καθιερώσει το brand μεταξύ των προμηθευτών και των δημιουργών
εφαρμογών.
Το τελευταίο -οι δημιουργοί εφαρμογών- είναι ίσως
το πιο σημαντικό θέμα για την Huawei αυτή την στιγμή. Η απουσία των
εφαρμογών της Google σημαίνει ότι η εταιρεία αδυνατεί να ενσωματώσει
στις συσκευές εφαρμογές που είναι διαθέσιμες στις περισσότερες Android
συσκευές. Δηλαδή εφαρμογές όπως Google Maps, YouTube, Google Play Store
που είναι στάνταρ σε κάθε Android τηλέφωνο απλά δεν είναι διαθέσιμες
για την Huawei.
Για
να αντιπαρέλθει της συγκεκριμένης δυσκολίας η Huawei προχώρησε στην
δημιουργία του δικού της app store, δηλαδή του δικού της ηλεκτρονικού
καταστήματος εφαρμογών, το App Gallery. Σύμφωνα με το BBC, το app store
της Huawei διαθέτει αυτή την στιγμή περί τις 81.000 εφαρμογές διαθέσιμες
για τους χρήστες δυτικών αγορών ενώ οι ευρωπαίοι χρήστες φαίνεται να
ξεπερνούν τα 70 εκατομμύρια.
Βέβαια, παραμένει ασαφές πόσοι από
αυτούς τους χρήστες διατηρούν πρόσβαση και στο ανάλογο κατάστημα της
Google και φυσικά πόσοι είναι αυτοί που χρησιμοποιούν αποκλειστικά το
Huawei App Gallery για να «κατεβάσουν» εφαρμογές.
Με δεδομένα όλα
τα παραπάνω οι αναλυτές θεωρούν ότι η παραμονή της Huawei στην κορυφή
θα είναι προσωρινή καθώς η συνολική αγορά smartphones φαίνεται να έχει
μειωθεί κατά 5% και η Samsung προφανώς θα επιδιώξει να επανέλθει από τα
χειρότερα αποτελέσματα τριμήνου που έχει επιδείξει ποτέ.
Ωστόσο,
αυτό δεν σημαίνει ότι η Huawei δεν έχει κάθε δικαίωμα να «πανηγυρίζει»,
άλλωστε είναι η πρώτη φορά τα τελευταία εννέα χρόνια που βρέθηκε στην
κορυφή εταιρεία διαφορετική από τις Samsung και Apple.
Χαρακτηριστικό – και ίσως περίεργο - είναι το γεγονός ότι η ίδια η
Canalys στην αναφορά της επικεντρώνει στην κατάκτηση της πρώτης θέσης
από την Huawei, στον περιορισμό της Samsung στην δεύτερη θέση και δεν
κάνει καμία αναφορά στους υπόλοιπους κατασκευαστές.