Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2017

To ισλανδικό «θαύμα» που σώζει εφήβους - Πού εφαρμόζεται στην Ελλάδα
Η ιδέα γεννήθηκε πριν από σχεδόν δεκαετίες στην Ισλανδία και ήταν να βρεθεί ένας τρόπος για να προστατευτούν οι έφηβοι από τους κινδύνους των ναρκωτικών, του αλκοόλ και του τσιγάρου. Και τα αποτελέσματα αυτού του πρωτότυπου κοινωνικού πειράματος ήταν τόσο θεαματικά ώστε βρήκε σύντομα μιμητές στην υπόλοιπη Ευρώπη - από τις βόρειες Φινλανδία, Σουηδία και Νορβηγία έως τις νότιες Ισπανία, Ιταλία και Ελλάδα.
 Στόχος του προγράμματος που οι Ισλανδοί εμπνευστές το σύστησαν στους υπόλοιπους Ευρωπαίους ως «Youth in Europe», είναι η πρόληψη από τη χρήση ναρκωτικών ουσιών και κατανάλωσης αλκοόλ μέσα από την ένταξη των εφήβων σε διάφορες δραστηριότητες, τόσο έξω από το σπίτι, όσο και με την οικογένειά τους.
Ασφαλώς δεν είναι τόσο απλό όσο ακούγεται. Στην Ισλανδία, ωστόσο, συντελέστηκε ένα πραγματικό θαύμα: τα κρούσματα νεανικής μέθης μειώθηκαν από 42% το 1998 στο 5% σήμερα, οι έφηβοι καπνιστές μειώθηκαν από 23% στο 3% την ίδια περίοδο και οι χρήστες κάνναβης από 17% σε 7%.
Οι αριθμοί διαψεύδουν όσους πιστέψουν ότι το πρόβλημα αφορά μόνο τις χώρες του κρύου βορρά. Στη Σάντα Σεβερίνα, έναν μικρό ιταλικό δήμο που εισήγαγε το ισλανδικό μοντέλο για να βοηθήσει τους νέους της, το 28% των παιδιών δοκιμάζουν για πρώτη φορά αλκοόλ στα 14 τους χρόνια, όταν ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 19%, ενώ το 63% έχει μεθύσει τουλάχιστον μια φορά - ποσοστό διπλάσιο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
 Για «απίστευτα αποτελέσματα» για τους Έλληνες έφηβους κάνει λόγο, μιλώντας στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η Σοφία Γιαννουχίδου, κοινωνιολόγος και επικεφαλής του Κέντρου Πληροφόρησης Νέων του δήμου Κορδελιού - Ευόσμου, ο οποίος είναι και ο μοναδικός που τρέχει το πρόγραμμα στην Ελλάδα. Το ισλανδικό πρόγραμμα ξεκίνησε στον ελληνικό δήμο πριν από δυο χρόνια με τη συμπλήρωση ενός ερωτηματολογίου 70 ολόκληρων σελίδων από 1.000 έφηβους ηλικίας 16 ετών - ένα δείγμα αρκετά μεγάλο για να εξάγουν οι ειδικοί συμπεράσματα για την κατάσταση γενικότερα στην Ελλάδα.
Ο δήμος βρίσκεται σε αυτή τη φάση, στην επεξεργασία των αποτελεσμάτων, τα οποία θα ανακοινωθούν σε ειδική ημερίδα που θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη άνοιξη. «Μπορώ να σας πω ότι κάποιες απαντήσεις μάς εξέπληξαν δυσάρεστα. Η εικόνα που έχουμε για, παράδειγμα, για την ελληνική οικογένεια λέει πως είναι αρκετά δεμένη. Οι έφηβοι λένε, όμως, ότι δεν νιώθουν ζεστασιά στο σπίτι τους. Θέλουν χρόνο με τους γονείς τους που δεν έχουν και μάλλον πρέπει να αλλάξει η πεποίθησή μας ότι αρκεί αυτό που λέμε "ποιοτικός χρόνος" για να νιώσουν ικανοποίηση. Όχι, τα παιδιά θέλουν απλώς πολύ χρόνο με τους γονείς τους», σημειώνει η Σοφία Γιανναχίδου.
Πράγματι, ισλανδικό θαύμα δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς την ενεργή συμμετοχή των γονέων, αλλά και των τοπικών κοινωνιών. Στην Ισλανδία, για παράδειγμα, οικογένειες και κοινωνία συμφώνησαν να μην επιτρέπουν στους εφήβους κάτω των 16 ετών να βγαίνουν μετά τις δέκα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και μετά τις 12 το καλοκαίρι. Αρκεί μια τέτοια απαγόρευση για την επιτυχία; «Φυσικά βοηθάει όταν δεν γυρίζουν οι έφηβοι άσκοπα έξω ή δεν ξενυχτάνε» εξηγούσε στην ιταλική εφημερίδα «Λα Ρεπούμπλικα» η Ίνγκα Ντόρα Σιγκφουσντότιρ, καθηγήτρια Κοινωνιολογίας στο πανεπιστήμιο του Ρέκιαβικ. «Αλλά για να μην ψάχνουν τα παιδιά διεξόδους στα ναρκωτικά ή το αλκοόλ, θα πρέπει να τους προσφέρουμε διέξοδο στην οικογένεια, στα σπορ, στη μουσική».
Έως τα τέλη της δεκαετίας του 1990 η Ισλανδία περιοριζόταν σε ενημερωτικές εκστρατείες για τις αρνητικές συνέπειες από τη χρήση των ναρκωτικών ουσιών και την κατανάλωση αλκοόλ. Τα αποτελέσματα ήταν μηδαμινά: οι νέοι Ισλανδοί ήταν ανάμεσα στους πρώτους στις καταχρήσεις στην Ευρώπη. Η υιοθέτηση του προγράμματος συνοδεύτηκε από ένα ερωτηματολόγιο 80 ερωτήσεων: «Πόσα τσιγάρα καπνίζει την ημέρα;», «Οι γονείς σου ξέρουν πού βγαίνεις τα βράδια;».
 Το ίδιο ερωτηματολόγιο συμπλήρωσαν και οι Έλληνες έφηβοι στον Εύοσμο. Δίνοντας απαντήσεις που, όπως είπε η κοινωνιολόγος Σοφία Γιανναχίδου, θα μας εκπλήξουν.

Ιαπωνική εταιρεία «εκπαίδευσε» τεχνητή νοημοσύνη για να παρέχει ερωτικές συμβουλές σε ανθρώπους με προβλήματα αισθηματικού χαρακτήρα.

Όπως αναφέρει το New Scientist, η NTT Resonant, που διαχειρίζεται το portal και μηχανή αναζήτησης Goo, δημιούργησε ένα σύστημα με το όνομα Oshi-el για να δίνει απαντήσεις σε ερωτήσεις για σχέσεις.

«Τα περισσότερα chatbots σήμερα μπορούν να δίνουν μόνο πολύ σύντομες απαντήσεις, και κυρίως σε ερωτήσεις οι οποίες έχουν να κάνουν με δεδομένα» λέει ο Μακότο Νακατσούτζι, της NTT Resonant.

Οι ερωτήσεις για τον έρωτα, ειδικά στην Ιαπωνία, μπορεί να πιάνουν μία σελίδα και να είναι πολύπλοκες. Περιλαμβάνουν πολλά στοιχεία, όπως η οικογένεια ή το σχολείο, κάτι που κάνει δύσκολο να δοθούν μεγάλες και ικανοποιητικές απαντήσεις».

Ο Νακατσούτζι και η ομάδα του εκπαίδευσαν τον αλγόριθμο χρησιμοποιώντας 190.000 ερωτήματα και 770.000 απαντήσεις από forum της εταιρείας.

Βάσει αυτών των δεδομένων, προέκυψε μια βασική δομή για απαντήσεις, που περιλαμβάνει μια πρόταση που εκφράζει συμπάθεια, μια προτεινόμενη λύση, ένα επιπλέον σχόλιο και στο τέλος ενθάρρυνση.

Η τεχνητή νοημοσύνη της Oshi-el επιλέγει και συνδυάζει ταιριαστές προτάσεις για χρήση από μια βάση δεδομένων, βάσει των λέξεων που χρησιμοποιήθηκαν στο ερώτημα.

Όπως αναφέρει το New Scientist, προς το παρόν οι απαντήσεις μπορεί να μοιάζουν κάπως «προκατασκευασμένες», αλλά βγάζουν νόημα. «Μπορώ να καταλάβω ότι πρόκειται για μια δύσκολη περίοδο για εσένα.

Καταλαβαίνω τα συναισθήματά σου» λέει η τεχνητή νοημοσύνη σε μια 30χρονη που είναι μπλεγμένη σε «ερωτικό τρίγωνο». «Νομίζω πως ο νεαρότερος έχει κάποια αισθήματα για εσένα. Σου ανοίχτηκε και φαίνεται πως η κατάσταση δεν είναι κακή. Αν δεν ήθελε να κάνετε σχέση, θα απέρριπτε την προσέγγισή σου. Στηρίζω την ευτυχία σου. Συνέχισε».

Μακροπρόθεσμα, ο Νακατσούζι θα ήθελε να είναι δυνατή η «παραγωγή» συμβουλών λέξη- λέξη. Ωστόσο, όπως επισημαίνει, θα ήταν δύσκολο να αξιοποιηθεί οικονομικά εάν διατηρηθεί η ερωτική διάσταση: «Αν το αναπτύξουμε για ερωτήσεις σχετικά με ταξίδια, θα μπορούμε να το αξιοποιήσουμε μέσω ξενοδοχείων ή εστιατορίων».

ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr

Όλο και αυξάνονται οι σταρ του Χόλιγουντ που τάσσονται κατά της πολιτικής του νέου Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.

Αυτή τη φορά, ήταν ο Άστον Κούτσερ που αντιτάχθηκε στην μεταναστευτική πολιτική του Τραμπ, ο οποίος μάλιστα έχει προσωπικούς λόγους που δεν είναι άλλοι από την σύζυγό του Μίλα Κούνις.

«Η γυναίκα μου ήρθε σ’ αυτή τη χώρα με προσφυγική βίζα στη μέση του Ψυχρού Πολέμου! Το αίμα μου βράζει τώρα», τουίταρε ο 38χρονος ηθοποιός.

Και πρόσθεσε: «Ποτέ δεν είχαμε ένα έθνος χτισμένο στο φόβο. Η συμπόνια, αυτή είναι η εθνική ρίζα της Αμερικής και οι διαφορές μας αποτελούν το θεμέλιο της».

To διάταγμα που υπέγραψε την Παρασκευή ο Ντόναλντ Τραμπ απαγορεύει την είσοδο στις ΗΠΑ στους υπηκόους επτά Μουσουλμανικών χωρών – Ιράκ, Ιράν, Συρία, Σομαλία, Σουδάν, Λιβύη και Υεμένη – για 90 μέρες, ενώ αναστέλλει την εισδοχή προσφύγων για 120 μέρες και από την Συρία επ’ αόριστον.

«Η στάση μου είναι για την Αμερική, που δεν κάνει διακρίσεις, αν αυτό με κάνει αριστερό ηθοποιό αυτό δεν με ενδιαφέρει» έγραψε και πρόσθεσε: «Ως Αμερικανός σέβομαι τον Πρόεδρο, αλλά δεν σέβομαι αυτήν την πολιτική. #ABetterWay».

«Πιστεύω στην προστασία των συνόρων», συνέχισε «πιστεύω στην ασφάλεια, αλλά να γίνεται με σεβασμό. Είμαστε Αμερικανοί. #ABetterWay. Αυτό δεν είναι μία πολιτική ανοησία, αυτό δεν είναι πολιτική. #ABetterWay».

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Απίστευτες καταγγελίες: Πληρώνουν μισθούς με κουπόνια σούπερ μάρκετ και με προπληρωμένες κάρτες!
Εργασιακή «ζούγκλα» με πληρωμές, παράνομα με κουπόνια σούπερ μάρκετ και μισθοδοσία... Βουλγαρίας, καταγράφει η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων.

Σύμφωνα με τις καταγγελίες, μεγάλες εταιρίες αντικαθιστούν μέρος της μισθοδοσίας των εργαζομένων τους με διατακτικές γευμάτων και σούπερ μάρκετ. Μάλιστα διατείνονται ότι με τον τρόπο αυτό στοχεύουν «στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των εργαζομένων και την ενίσχυση της αποδοτικότητάς τους».
Στην πραγματικότητα υποκαθιστούν μέρος της μισθοδοσίας, κυρίως έκτακτες αποδοχές (νυχτερινά, αργίες, υπερωρίες, κλπ), υποχρεώνοντας τους εργαζομένους τους να λαμβάνουν αντί αποδοχών, για την πρόσθετη ή και την κανονική εργασία, τα εκπτωτικά κουπόνια που πλασάρουν συγκεκριμένες εταιρίες «κουπονιών».
Η δεύτερη νέα «μόδα» που συναντάμε ολοένα και περισσότερο τους τελευταίους μήνες, είναι οι προσλήψεις στη Βουλγαρία αλλά για εργασία στην Ελλάδα καθώς και οι βουλγάρικες και κυπριακές προπληρωμένες τραπεζικές κάρτες.
Η νέα "μόδα" επιτάσσει εταιρείες logistics, συμβούλων, πωλήσεων, διαδικτυακών υπηρεσιών και γενικότερα δραστηριοτήτων που απαιτούν εργασία εκτός γραφείου να ιδρύουν εταιρείες στη γείτονα χώρα και να προσλαμβάνουν Έλληνες εργαζόμενους με έδρα το εξωτερικό, ανοίγουν λογαριασμούς μισθοδοσίας στη Βουλγαρία και απασχολούν εργαζόμενους στην Ελλάδα.

Η μισθοδοσία έρχεται στην Ελλάδα με prepaid cards με αποτέλεσμα τα ασφαλιστικά ταμεία ζημιώνονται, αφού δεν εισπράττουν απολύτως τίποτα.
Και οι δύο παραπάνω περιπτώσεις είναι παράνομες, αφού ούτε πληρωμή μισθού σε είδος επιτρέπεται, ούτε εργασία εντός της Ελληνικής Επικράτειας με πρόσληψη σε άλλη χώρα, αναφέρει η Ημερησία.

Η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων που καταγγέλλει αυτά τα περιστατικά καλεί το ΣΕΠΕ σε συνεργασία με τις φορολογικές αρχές και την Οικονομική Αστυνομία, να ξεκινήσουν εκτεταμένους ελέγχους για την πάταξη του φαινομένου εν τη γενέσει, διότι οι εργαζόμενοι είναι πραγματικά απροστάτευτοι σε μια αγορά εργασίας πραγματική "ζούγκλα".

Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση της ομοσπονδίας «οι εργοδότες εφαρμόζουν τρόπους εισφοροδιαφυγής και αντικατάστασης του μισθού με..."αντίδωρα". Εδώ και τώρα επαναρρύθμιση της αγοράς εργασίας, με ισχυρές συλλογικές συμβάσεις, ισχυρές εργασιακές σχέσεις, ισχυρούς εργαζόμενους. Να μπει φραγμός και τέλος στην ασυδοσία».
enikonomia.gr
Τoyota GT86: Απολαυστικό κουπέ!  Η Toyota δημιούργησε ένα αυτοκίνητο που αποτυπώνει τη γνήσια απόλαυση της οδήγησης, ένα coupe που είναι απλό, σπορ και, πάνω απ’ όλα, απολαυστικό, το GT86.

Σαν ένα απόσταγμα των αρετών κλασικού σπορ αυτοκινήτου – συμπαγείς διαστάσεις, ευέλικτη συμπεριφορά, απόκριση και πληροφόρηση (feedback) οδηγού - έχει εκπληρώσει την υπόσχεσή του, κερδίζοντας την αποδοχή κριτικών και οπαδών και σημειώνοντας πάνω από 170.000 πωλήσεις σε όλο τον κόσμο από το 2012 που λανσαρίστηκε.

Εμπνευσμένο από την ισχυρή κληρονομιά της Toyota στα σπορ αυτοκίνητα και σε ιστορικά μοντέλα όπως τα 2000GT και AE86 Corolla, το GT86 υπήρξε παράλληλα ‘ανιχνευτής’ στην αποστολή της Toyota να δημιουργεί αυτοκίνητα πιο συναρπαστικά και απολαυστικά στην οδήγηση. Είναι μία κατεύθυνση που προωθείται άνωθεν, από τον Πρόεδρο της Toyota, Akio Toyoda, ο οποίος δήλωσε ότι ‘εάν δεν προσφέρει οδηγική απόλαυση, τότε δεν είναι αυτοκίνητο’.

Το GT86 ακολουθεί τα πρότυπα ενός κλασικού, σπορ αυτοκινήτου έχοντας συμπαγείς διαστάσεις, ελαφρύ βάρος, χαμηλό κέντρο βάρους και διάταξη εμπρός κινητήρα / πίσω κίνησης. Ο κινητήρας  είναι ένας υψηλόστροφος, δίλιτρος, ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος “boxer” παραγωγής Subaru που εφοδιάζεται με άμεσο ψεκασμό καυσίμου D-4S της Toyota.

Το GT86 έχει αποδείξει την ποιότητά του στο δρόμο, στην πίστα και τις ειδικές διαδρομές ράλι. Στην πραγματικότητα, πολύτιμα δεδομένα και feedback προήλθαν από τις επιδόσεις του αυτοκινήτου στη σκληρή αρένα του Nürburgring 24 Hours με τη συμμετοχή της Toyota Gazoo Racing προκειμένου να διαμορφωθούν οι αλλαγές και βελτιώσεις του μοντέλου του 2017 – οι πρώτες σημαντικές αλλαγές στο αυτοκίνητο.

Στους αγώνες ράλι, η εξέλιξη του GT86 CS-R3  από την Toyota Motorsport GT86 CS-R3 έχει επαναφέρει το πάθος της πίσω κίνησης στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού με ένα αυτοκίνητο που είναι πρακτικό και προσιτό για τους λάτρεις των αγώνων grass-roots, ενώ παράλληλα έχει έγκριση τύπου για όλες τις αγωνιστικές κατηγορίες, μέχρι το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC).

Ο Tetsuya Tada, ο αρχιμηχανικός που ήταν επικεφαλής του προγράμματος εξέλιξης του GT86, επέστρεψε στο πρόγραμμα για να επιβλέψει τις βελτιώσεις του μοντέλου του 2017, σύμφωνα με την τεχνογνωσία που έχει αποκτηθεί στους τομείς μηχανολογίας και σχεδίασης.

Στη συνέντευξη του δίνει έμφαση στην οδική ευχαρίστηση.

-        Το 2017 GT86 είναι έργο της αρχικής “Team 86” που δημιούργησε το πρώτο αυτοκίνητο, ή ενεπλάκησαν νέα άτομα με νέες ιδέες στην εξέλιξή του;

Tada: Υπήρξε εμπλοκή και ορισμένων παλιών μελών της ομάδας αλλά περίπου οι μισοί της νέας Team 86 ήταν νέοι. Ασφαλώς, εγώ είμαι ακόμα εδώ, έχω ευθύνη να διδάξω τη νέα γενιά μηχανικών.

-        Η καριέρα σας με την Toyota έχει επικεντρωθεί κυρίως στη μηχανολογία του πλαισίου, που έχει εκθειαστεί. Σε ποιους τομείς του πλαισίου του νέου 2017 GT86 μπορούμε να δούμε τη δουλειά σας;

Tada: Αναθεωρήσαμε σχεδόν τα πάντα αλλά πιστεύω ότι η μεγαλύτερη διαφορά είναι ο τομέας των ηλεκτρονικών συστημάτων όπως το ABS και ο έλεγχος πρόσφυσης. Εκεί μπορεί να δει κάποιος τη σημαντικότερη αλλαγή μεταξύ των δύο εκδόσεων.

-        Παλιότερα δίνατε έμφαση στα μηχανικά συστήματα περισσότερο και λιγότερο στα ηλεκτρονικά.  Θεωρείτε σημαντική αυτή την αλλαγή προτεραιοτήτων;

Tada: Πολλοί πιστεύουν ότι τα συστήματα ηλεκτρονικού ελέγχου δεν ενδείκνυνται για σπορ οδήγηση, αλλά δεν νομίζω ότι αυτό είναι το ζητούμενο τώρα, αφού τα συστήματα ελέγχου πλέον μπορούν να βελτιώσουν τις ικανότητες ακόμα και ενός έμπειρου οδηγού. Για παράδειγμα, το 2017 GT86 έχει αρκετά, νέα προγράμματα ηλεκτρονικού ελέγχου για πίστα, που είναι προϊόντα της εμπειρίας μας από τη μηχανοκίνητο αθλητισμό, κυρίως τη συμμετοχή του GT86 στις 24 Ώρες του Nürburgring.

-        Πόσο δύσκολη ήταν η βελτίωση ενός πλαισίου που από πολλούς θεωρείται τέλειο;

Tada: Το σημαντικότερο στοιχείο που ήθελα να βελτιώσουμε ήταν η απόκριση του αυτοκινήτου – πάτημα / άφημα γκαζιού, είσοδος / έξοδος στροφής, αλλά και η ταχύτητα και φυσικότητα των αντιδράσεών του. Αυτό έχει επιτευχθεί εν μέρει με τη μετατροπή των αποσβεστήρων και ελατηρίων, αλλά το κύριο σημείο επιρροής ήταν στην αεροδυναμική και στον τρόπο που επηρεάζει την ανάρτηση. Κάθε αλλαγή - ακόμα και οι ‘οδοντώσεις’ στον κάτω αεραγωγό, αυξάνει τη συνολική αεροδυναμική και τη δυναμική συμπεριφορά.

-        Πώς θα βιώσουν οι οδηγοί τα οφέλη της πρόσθετης ενίσχυσης του αμαξώματος;

Tada: Ασφαλώς μία πιο άκαμπτη δομή αμαξώματος προσφέρει καλύτερη συμπεριφορά, αλλά οι περισσότεροι θα παρατηρήσουν και βελτιωμένη οδηγική άνεση. Και αυτό επειδή το πιο άκαμπτο αμάξωμα του GT86 και το νέο σύστημα των αμορτισέρ εξομαλύνουν πολλές από τις ατέλειες του οδοστρώματος.

-        Ποια είναι η άποψή σας για τις αλλαγές που έχουν γίνει στην καμπίνα;

Tada: Είναι πολύ ελκυστική, πολύ άνετη και προσφέρει μία εξαιρετική θέση οδήγησης με ένα τιμόνι ελαφρώς διαφοροποιημένο που είναι ακόμα μικρότερο από πριν.
Ο Λάνθιμος επιστρέφει στα Όσκαρ!Η ώρα για τα μεγαλύτερα κινηματογραφικά βραβεία πλησιάζει και οι υποψηφιότητες μόλις ανακοινώθηκαν. Μεταξύ αυτών και μια ελληνική: ο Αστακός του Γιώργου Λάνθιμου και Ευθύμη Φιλίππου είναι υποψήφιος για Όσκαρ στην κατηγορία Πρωτότυπου Σεναρίου.

Στις υπόλοιπες υποψηφιότητες, ξεχωρίζουν το La la Land του Ντάμιεν Σαζέλ και το Arrival του Ντενί Βιλνέβ. Η τελετή απονομής θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 26 Φεβρουαρίου στο Dolby Theatre.

Δείτε τις υπόλοιπες υποψηφιότητες:

Ταινία

Arrival
Hacksaw Ridge
Hidden Figures
Lion
Moonlight
Fences
Πάση Θυσία
La La Land
Manchester By The Sea

Σκηνοθεσία

Ντενί Βιλνέβ (Arrival)
Μελ Γκίμπσον (Hacksaw Ridge)
Ντάμιεν Σαζέλ (La La Land)
Κένεθ Λόνεργκαν (Manchester By the Sea)
Μπάρι Τζένκινς (Moonlight)

Α΄Ανδρικού Ρόλου

Κέισι Άφλεκ (Manchester By the Sea)
Άντριου Γκάρφιλντ (Hacksaw Ridge)
Ράιαν Γκόσλινγκ (La La Land)
Βίγκο Μόρτενσεν (Captain Fantastic)
Ντένζελ Ουάσινγκτον (Fences)

Α’ Γυναικείου Ρόλου
Ιζαμπέλ Ιπέρ (Elle)
Ρουθ Νέγκα (Loving)
Νάταλι Πόρτμαν (Jackie)
Έμμα Στόουν (La La Land)
Μέριλ Στριπ (Florence Foster Jenkins)

Πρωτότυπου Σεναρίου
Τέιλορ Σέρινταν, Πάση Θυσία
Ντάμιεν Σαζέλ, La La Land
Γιώργος Λάνθιμος – Ευθύμης Φιλίππου, Ο Αστακός
Κένεθ Λόνεργκαν, Manchester By the Sea
Μάικ Μιλς, 20th Century Women

Διασκευασμένου Σεναρίου
Έρικ Χάισερερ, Arrival
Όγκουστ Γουίλσον, Fences
Άλισον Σρέντερ – Θεοντόρ Μέλπι, Hidden Figures
Λουκ Ντέιβις, Lion
Μπάρι Τζένκινς (ιστορία: Τάρελ Άλβιν Μακ Κράνεϊ), Moonlight

Β’ Ανδρικού Ρόλου
Μαχερσάλα Άλι (Moonlight)
Τζεφ Μπρίτζες (Πάση Θυσία)
Λούκας Χέτζες (Manchester By the Sea)
Ντεβ Πατέλ (Lion)
Μάικλ Σάνον (Nocturnal Animals)

Β’ Γυναικείου Ρόλου
Βαϊόλα Ντέιβις (Fences)
Ναόμι Χάρις (Moonlight)
Νικόλ Κίντμαν (Lion)
Οκτάβια Σπένσερ (Hidden Figures)
Μισέλ Ουίλιαμς (Manchester By the Sea)

Μουσικής
Jackie
La La Land
Lion
Moonlight
Passengers

Τραγουδιού

Audition (The Fools Who Dream), La La Land
Can’t Stop the Feeling, Trolls
City of Stars, La La Land
The Empty Chair, Jim the James Foley Story
How Far I’ ll Go, Moana

Animation
Kubo and the Two Strings
Moana
My Life as a Zucchini
The Red Turtle
Zootopia

Ντοκιμαντέρ
Fire at sea
I am not your negro
Life, Animated
O.J.: Made in America
13th

Φωτογραφίας
Arrival
La la land
Lion
Moonlight
Silence

Κοστούμια
Allied
Fantastic Beasts and Where to Find Them
Florence Foster Jenkins
Jackie
La La Land

Σκηνικά
Arrival
Fantastic Beasts and Where to Find Them
Hail, Caesar!
La La Land
Passengers

Μοντάζ
Arrival
Hacksaw Ridge
Πάση Θυσία
La La Land
Moonlight

Ξενόγλωσση Ταινία
Land of Mine
A Man Called Ove
The Salesman
Tanna
Toni Erdmann

Οι πεινασμένοι πιγκουίνοι ενέπνευσαν ερευνητές να αναπτύξουν ένα νέο τρόπο για την ασφάλεια των συστημάτων των «έξυπνων» αυτοκινήτων.

Εργαλεία που βασίζονται στον τρόπο με τον οποίο τα πτηνά συνεργάζονται για το κυνήγι των ψαριών έχουν αναπτυχθεί με σκοπό να εξεταστούν οι επιλογές οργάνωσης του λογισμικού στο σύστημα του αυτοκινήτου.

Τα εργαλεία αυτά αναζητούν ασφαλείς τρόπους οργάνωσης του κώδικα με τον ίδιο τρόπο με τον οποίο οι πιγκουίνοι αναζητούν πηγές τροφίμων στον ανοιχτό ωκεανό.

Ειδικοί υποστηρίζουν ότι τέτοιου είδους συστήματα είναι ζωτικής σημασίας καθώς είναι ολοένα και περισσότερα οχήματα συνδέονται πλέον στο Διαδίκτυο.

Οι ερευνητές στρέφονται συχνά στη φύση προκειμένου να βρουν σωστές λύσεις σε δύσκολα προβλήματα, δήλωσε στο βρετανικό ειδησεογραφικό δίκτυο BBC ο καθηγητής Ιωάννης Παπαδόπουλος, επιστήμονας πληροφορικής του Πανεπιστημίου του Χαλ της Μεγάλης Βρετανίας.

Ο ίδιος μαζί με τον Δρ. Γιουσέφ Γκεραϊμπάια ανέπτυξαν το εμπνευσμένο από τους πιγκουίνους σύστημα ελέγχου.

Οι πιγκουίνοι ήταν ένα είδος πτηνών που πρόσφερε πολύτιμες πληροφορίες, δήλωσε ο κύριος Παπαδόπουλος, επειδή στα εκατομμύρια χρόνια της εξέλιξής του έχει καταφέρει να αναπτύξει αποτελεσματικές στρατηγικές στο κυνήγι της τροφής.

Κάτι τέτοιο αποτελεί μια χρήσιμη συμπεριφορά για να αντιγραφεί, υποστήριξε ο ίδιος, αφού δείχνει ότι οι πιγκουίνοι κατάφεραν να ξεπεράσουν ένα δύσκολο πρόβλημα, πώς δηλαδή θα υπάρχει αρκετό φαγητό ώστε να τραφούν όσο το δυνατόν περισσότεροι πιγκουίνοι.

«Οι πιγκουίνοι είναι κοινωνικά πουλιά και γνωρίζουμε ότι ζουν σε αποικίες οι οποίες είναι συχνά πολύ μεγάλες και στις οποίες μπορούν να περιλαμβάνονται εκατοντάδες χιλιάδες πουλιά.

Αυτό θέτει το ερώτημα πώς καταφέρουν να διατηρήσουν μια τόσο μεγάλη κοινωνία, δεδομένου ότι από κοινού χρειάζονται τεράστιες ποσότητες τροφής», δήλωσε ο καθηγητής.

«Πρέπει να υπάρχει κάτι το ιδιαίτερο στην στρατηγική του κυνηγιού τους», είπε προσθέτοντας ότι μια αναποτελεσματική μέθοδος θα σήμαινε ότι μεγάλος αριθμός πουλιών θα έμενε χωρίς τροφή.

Ο κύριος Παπαδόπουλος δήλωσε ότι πολλά προβλήματα στην ανάπτυξη λογισμικού θα μπορούσαν να διαμορφωθούν ως ένα είδος αναζήτησης ανάμεσα σε άλλες υποθετικές λύσεις για την ανεύρεση αυτής που παράγει τα καλύτερα αποτελέσματα.

Οι έρευνες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο κυνηγούν οι πιγκουίνοι παρέχουν σημαντικές πληροφορίες για το πώς οργανώνονται.

«Δημιουργούν ομάδες και έχει παρατηρηθεί ότι συγχρονίζουν τις καταδύσεις τους προκειμένου να πιάσουν ψάρια», δήλωσε ο καθηγητής.

«Έχουν επίσης την ικανότητα να επικοινωνούν μέσω ήχων που παράγουν κάτι που ενδεχομένως μεταφέρει πληροφορίες σχετικά με τις πηγές της τροφής».

Η συντονισμένη δράση βοηθά τους πιγκουίνους να βρουν μεγάλες ποσότητες τροφής σε ένα και μόνο κυνήγι.

«Η λύση αυτή παρέχει γενικά στοιχεία τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την επίλυση άλλων προβλημάτων», είπε ο ίδιος και πρόσθεσε: «όπως ο προσδιορισμός των στοιχείων του λογισμικού που απαιτούνται για την επίτευξη των υψηλών απαιτήσεων στην ασφάλεια ενός μοντέρνου αυτοκινήτου».

Η μίμηση της συμπεριφοράς των πιγκουίνων σε ένα σύστημα ελέγχου το οποίο έχει ως στόχο να βρει ασφαλέστερους τρόπους για την οργάνωση του κώδικα, καθιστά δυνατή την ανεύρεση των κατάλληλων τρόπων για τη δόμηση του λογισμικού.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ένα άγαλμα της πριγκίπισσας Νταϊάνα πρόκειται να στηθεί στο παλάτι του Κένσινγκτον, χάρη στην πρωτοβουλία που πήραν οι δυο γιοί της, Γουίλιαμ και Χάρι, 20 χρόνια μετά τον θάνατό της.

Οι δύο πρίγκιπες είπαν ότι «είναι η σωστή στιγμή για να αναγνωρίσουμε τη θετική της επίδραση», με ένα μόνιμο άγαλμα.

"Η μητέρα μας άγγιξε τόσες πολλές ζωές. Ελπίζουμε ότι το άγαλμα θα βοηθήσει όσους επισκεφθούν το παλ΄'ατι του Κένσινγκτον, (πρώην κατοικία της Νταϊάνα), να καταλάβουν τη ζωή και την κληρονομιά της", ανέφεραν.

Η γιαγιά τους, βασίλισσα Ελισάβετ, δήλωσε πως στηρίζει την απόφαση των εγγονών της, να τιμήσουν τη μνήμη της μητέρας τους.

Ο γλύπτης που θα το φιλοτεχνήσει, θα επιλεγεί από μια επιτροπή έξι ατόμων, συμπεριλαμβανομένης της αδερφής της Νταϊάνα, Lady Sarah McCorquodale.

ΠΗΓH: enikos.gr

Ο επαρκής και ποιοτικός ύπνος μάς εξασφαλίζει ενέργεια και συγκέντρωση μέσα στην ημέρα και παράλληλα μας προστατεύει από ποικίλες παθήσεις, όπως η καρδιοπάθεια, ο διαβήτης και η κατάθλιψη.
Επειδή οι «παρενέργειες» των διαταραχών του ύπνου καλύπτουν ένα πολύ ευρύ φάσμα, από το αυξημένο στρες έως την αύξηση του σωματικού βάρους, είναι συνήθως δύσκολο να τις αναγνωρίσουμε. Για παράδειγμα, είναι πιο πιθανό να αποδώσουμε την κακή μας διάθεση και τη νευρικότητα στον υπερβολικό φόρτο εργασίας, ενώ στην πραγματικότητα μπορεί να φταίει ο κακός ύπνος.
Απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις για να διαπιστώσετε εάν εκδηλώνετε συμπτώματα κάποιας κοινής διαταραχής του ύπνου.
  1. Σας ταλαιπωρεί η υπνηλία μέσα στην ημέρα;
Η επιθυμία για έναν σύντομο υπνάκο μετά από μια δύσκολη μέρα στη δουλειά δεν είναι ανησυχητική. Εάν όμως απολαμβάνετε τις συνιστώμενες επτά έως εννέα ώρες ύπνου τη νύχτα και δεν μπορείτε να κρατήσετε τα μάτια σας ανοιχτά όταν τρώτε, οδηγείτε κ.λπ. τότε κάτι δεν πάει καλά… Σύμφωνα με το Αμερικανικό Ινστιτούτο Νευρολογικών Διαταραχών και Εγκεφαλικού (NINDS), οι αιφνίδιες, έντονες και ανεξέλεγκτες κρίσεις υπνηλίας αποτελούν ένδειξη-κλειδί για τη ναρκοληψία, μια διαταραχή που συνεπάγεται απορρύθμιση του κύκλου του ύπνου. Δοκιμάστε να παρατείνετε τη διάρκεια του ύπνου σας κατά μισή ώρα για μία εβδομάδα και εάν η υπνηλία παραμένει μη διστάσετε να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.
  1. Δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας;
Όλοι ταλαιπωρούμαστε πότε πότε από υπερένταση που μας εμποδίζει να κοιμηθούμε ακόμη κι αν νιώθουμε κουρασμένοι. Όταν όμως η δυσκολία ύπνου ή ο διακοπτόμενος ύπνος εξελίσσονται σε καθημερινό πρόβλημα, τότε διαπιστώνεται η αϋπνία. Κριτήρια για τη διάγνωση της αϋπνίας είναι η αδυναμία να αποκοιμηθεί κανείς μέσα σε 30 ή και περισσότερα λεπτά από την ώρα της κατάκλισης (ή μετά από μια διακοπή στον ύπνο) με συχνότητα τρεις ή και περισσότερες ημέρες της εβδομάδας για τουλάχιστον τρεις μήνες. Η αϋπνία μπορεί να αντιμετωπιστεί με πολλούς τρόπους, όπως η φαρμακευτική αγωγή, ο διαλογισμός και η ψυχοθεραπεία.
  1. Κινείστε υπερβολικά στον ύπνο σας;
Δεν εννοούμε να αλλάζετε πλευρό δυο τρεις φορές μέσα στη νύχτα… Ανησυχητική ένδειξη θεωρούνται οι συνεχείς και ανεξέλεγκτες κινήσεις των ποδιών ή οι γενικευμένοι σπασμοί. Οι κινήσεις των ποδιών συγκεκριμένα μπορεί να υποδεικνύουν το λεγόμενο σύνδρομο ανήσυχων ποδιών. Στην περίπτωση αυτή, εκδηλώνεται στα κάτω άκρα μούδιασμα ή μυρμήγκιασμα που υποχωρεί προσωρινά με τις έντονες και επαναλαμβανόμενες κινήσεις των ποδιών. Το σύνδρομο ανήσυχων ποδιών κατατάσσεται στις διαταραχές τις κίνησης, όταν όμως εκδηλώνεται τη νύχτα αποτελεί σημαντικό εμπόδιο για τον καλό ύπνο. Πιο επιρρεπείς στο σύνδρομο ανήσυχων ποδιών είναι οι γυναίκες σε σύγκριση με τους άνδρες και ιδίως οι εγκυμονούσες.
  1. Δυσκολεύεστε να διατηρήσετε σταθερό πρόγραμμα ύπνου;
Κάθε άνθρωπος διαθέτει ένα εσωτερικό βιολογικό ρολόι (επίσημα ονομάζεται κιρκάδιος ρυθμός) που τον βοηθά να συγχρονίζεται με τον κόσμο γύρω του και συγκεκριμένα με την εναλλαγή ημέρας και νύχτας. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ρολόι δυσλειτουργεί και αυτή η δυσλειτουργία ονομάζεται διαταραχή του κιρκάδιου ρυθμού του ύπνου (CRSD). Υπάρχουν διάφοροι τύποι της διαταραχής ανάλογα με την αιτία που την προκαλεί (π.χ. εργασία σε βάρδιες, τζετ λαγκ λόγω συχνών ταξιδιών). Όταν εντοπιστεί ο βασικός παράγοντας απορρύθμισης του βιολογικού ρολογιού, τότε ο γιατρός θα συστήσει στοχευμένα μέτρα που ταιριάζουν στις ανάγκες κάθε ασθενούς.
  1. Ροχαλίζετε δυνατά;
Το καθημερινό και έντονο ροχαλητό αποτελεί το «σήμα κατατεθέν» της “Ποια είναι τα 4 «συστατικά» του καλού ύπνου”, μιας διαταραχής που συνεπάγεται προσωρινή διακοπή της αναπνοής. Η υπνική άπνοια συνδέεται με σοβαρά προβλήματα υγείας, όπως η υπέρταση, ο διαβήτης τύπου 2 και το εγκεφαλικό, επομένως είναι ένα πρόβλημα που δεν πρέπει να αγνοήσετε.
Πηγή: onmed.gr
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!