Τρίτη, 19 Μαΐου 2020


Εξώδικο απέστειλε ο Σταμάτης Κραουνάκης προς τον δήμαρχο Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη, στηλιτεύοντας τη «σκηνοθετημένη» και προς «πολιτική εκμετάλλευση» συναυλία της καρότσας μπροστά από το Μέγαρο Μαξίμου. Η αποζημίωση που διεκδικεί, θα κατευθυνθεί σε πράξεις αλληλεγγύης προς καλλιτέχνες που αδυνατούν να εξασφαλίσουν τα προς το ζην.
Η εξώδικη διαμαρτυρία απεστάλη στις 29/4 και επικεντρώνεται στην πλήρη αδιαφορία της κυβέρνησης για την επιβίωση των ανθρώπων του Πολιτισμού. Δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν ότι το εν λόγω εξώδικο αποτέλεσε «καμπανάκι» για το Μέγαρο Μαξίμου και την αρμόδια υπουργό προκειμένου να ληφθούν έστω και αυτά τα γλίσχρα μέτρα στήριξης των καλλιτεχνών και των εργατών/τριών του Πολιτισμού.
Ως προς τη συναυλία της καρότσας, ο εγνωσμένος μουσικοσυνθέτης και στιχουργός απαλλάσσει από κάθε κριτική την Άλκ. Πρωτοψάλτη και τους λοιπούς καλλιτέχνες που συμμετείχαν, κατηγορώντας παράλληλα τον δήμαρχο για λαϊκισμό, αφού η εκδήλωση αυτή προσπάθησε να ακυρώσει το δίκαιο αίτημα των καλλιτεχνών για τη συμμετοχή τους στα μέτρα οικονομικής ενίσχυσης. Για τη στάση δε μπροστά στο Μέγαρο Μαξίμου και τις εικόνες που τη συνόδευσαν, ψέγει τον πρωθυπουργό αλλά και τον Κ. Μπακογιάννη, κάνοντας λόγο για απόλυτα σκηνοθετημένη (ερήμην των καλλιτεχνών) και «αναγκαστική κατευθυνόμενη πορεία» με τη «σύμπραξη και παρουσία ΜΜΕ».
Ο κ. Κραουνάκης διαμαρτύρεται για το γεγονός ότι δεν ρωτήθηκε προκειμένου να δώσει την εκ του νόμου απαιτούμενη έγκρισή του για να ερμηνευτούν τραγούδια του, δεδομένο που αποτελεί παραβίαση των πνευματικών του δικαιωμάτων. «Επειδή κάθε μέλος του οικείου επαγγελματικού σωματείου ευρίσκεται αντιμέτωπο, έχοντας ψυχικά και οικονομικά καταρρεύσει, με την επιδεικτική αδιαφορία των ταγών -θεατών άμα, ίδετε πρωθυπουργό, και την παντελή αισθήματος αλληλεγγύης και σεβασμού προς τα πνευματικά δικαιώματα» επισημαίνει και συνεχίζει αποκαλώντας παράνομη την εκτέλεση των μουσικών του δημιουργημάτων ενώπιον του Κυριάκου Μητσοτάκη, η οποία έγινε εν αγνοία των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου.
Με φόντο τα προαναφερθέντα, ο γνωστός καλλιτέχνης ζητά να μην επαναληφθεί η παράνομη συμπεριφορά του Δημάρχου, δίνοντας προθεσμία 5 ημερών προκειμένου να ενημερωθεί αρμοδίως για το ποσό που θα του καταβληθεί. «Το ποσό, να είστε βέβαιοι, θα διατεθεί δια του πάσχοντες και αδυνατούντες να εξοικονομήσουν τα αναγκαία καλλιτέχνες – δημιουργούς» ξεκαθαρίζει και αιτείται την ενίσχυση του συνόλου των καλλιτεχνών – μουσικών δημιουργών.
Το εξώδικο:
ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΑΡΧΗΣ
ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ-ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ-ΔΗΛΩΣΗ
Του Σταμάτιου Κραουνάκη του Αντωνίου, κατοίκου Καλλιθέας Αττικής, οδός Αγνώστου Στρατιώτη, αρ. 1.
ΠΡΟΣ
Τον Οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης (N.Π.Δ.Δ.) με την επωνυμία «Δήμος Αθηναίων»,που εδρεύει στην οδό Λιοσίων αρ. 22 και εκπροσωπείται νόμιμα από το Δήμαρχο.
Κοινοποίηση προς:
  1. Δημοτικό Συμβούλιο Αθηναίων, νομίμως εκπροσωπούμενο.
  2. Την Ανώνυμη Εταιρεία ΟΤΑ με την επωνυμία«Τεχνόπολις Δήμου Αθηναίων Α.Ε.», που εδρεύει στην Αθήνα, οδός Πειραιώς, αρ. 100, νομίμως εκπροσωπούμενης.
Tην 25η.04.2020 Υμείς διοργανώσατε με την συνδρομή και σύμπραξη της Α.Ε. υπό την επωνυμία <<Τεχνόπολις Δήμου Αθηναίων Α.Ε.>> συναυλία εποχούμενη ,άλλως <<κινητή συναυλία>> με την χρήση αγροτικιού οχήματος. Ως σκηνικό χρησιμοποιήθηκε η καρότσα ,ακριβής ορολογία ,αγροτικού οχήματος όπου είχαν τοποθετηθεί οι συμπράξαντες στην μετάδοση ζωντανής μουσικής και τραγουδιών. Το ήθος και επιθυμία προς προσφορά των συμμετασχόντων αδιαπραγμάτευτη Η δύναμη ,ερμηνευτική επάρκεια και αξία της ερμηνεύτριας εξαίρετης συναδέλφου Αλκηστης Πρωτοψάλτη επίσης αδιαμφισβήτητη.
Η άρνηση της πολιτείας και κράτους όπως σήμερα εκπροσωπείται , να συνδράμει τους πόλους του πολιτισμού ,λόγου, μουσικής και θεάματος δυστυχώς εκκωφαντική και δραματική. Κατά την εκτέλεση αυτού του θεάματος ακούστηκαν και εκτελέστηκαν ασφαλώς άρτια τραγούδια, τα οποία ανήκουν ως προς την γέννηση τους σε τρίτα άτομα, στους δημιουργούς τους, τα οποία και δεν συναίνεσαν στην δια του τρόπου αυτού χρήση τους. Χρήση η οποία έτυχε πολιτικής εκμετάλλευσης, απόλυτα σκηνοθετημένης όσον αφορά τα όσα έλαβαν χώρα έμπροσθεν του Μεγάρου Μαξίμου .
Το μικρό ή μεγάλο έργο μου όπως και κάθε δημιουργού ,καλλιτέχνη και εκτελεστή απευθύνεται προς όλους με απώτερο στόχο την ένωση των ανθρώπων, την δημιουργία πολιτιστικών κοιτίδων, την πρόοδο και ενδυνάμωση θετικών συναισθημάτων.
Στη περίοδο της αναγκαστικής απομόνωσης και θεμιτού , υπέρ του κοινού οφέλους , των ατομικών δικαιωμάτων, η σκηνοθετημένη ,- πιστεύω ακράδαντα ερήμην των εκτελεστών του όλου επιχειρήματος συναδέλφων, μουσικών και ερμηνεύτριας επίδειξη λαϊκισμού εκ μέρους σας ακυρώνει αυθορί και παραχρήμα το δίκαιο αίτημα και αξίωση των δημιουργών και καλλιτεχνών εν γένει, δια την συμμετοχή τους στα προγράμματα οικονομικής ενίσχυσής τους. Η αναγνώριση της αξίας και συμβολής στην επίτευξη ψυχικής και συναισθηματικής ισορροπίας στις δύσκολες υφιστάμενες συνθήκες του έργου κάθε δημιουργού και καλλιτέχνη ,απαιτεί όχι την εργαλειοποίηση αυτού του ίδιου του έργου προς πολιτική εκμετάλλευση αλλά προς ψόγο όσων μέχρι τώρα είχε η πολιτεία επιδεικτικά αμελήσει να πράξει.
Η συναυλία αυτή, υπό το πρόσχημα της μέριμνας και ψυχικής ανάτασης των <<ελεύθερων πολιορκημένων>> ,ενός εκάστου ημών που συνειδητά προστατεύει τον συνάνθρωπό του , διεξήχθη σε πλείστες γειτονιές της Αθήνας, με αφετηρία την Τεχνόπολη Αθηνών (περιοχή Γκάζι),και έκανε στάση μετά από πρόσκληση του Πρωθυπουργού ,μπροστά από το Μέγαρο Μαξίμου, όχι αυθόρμητα αλλά λόγω αναγκαστικής πορείας και μάλιστα υπό την πλήρη σκηνοθετική σύμπραξη και παρουσία ΜΜΕ.
Με μεγάλη απογοήτευση, διαπίστωσα ότι στο πλαίσιο της ως άνω εκδηλώσεως, ερμηνεύθηκαν ορισμένα από τα τραγούδια-δημιουργήματά μου, δίχως προηγουμένως να έχω ερωτηθεί προς τούτο, πολλώ δε μάλλον δίχως να έχω παραχωρήσει την εκ του νόμου απαιτούμενη άδεια και συγκατάθεση. Κατά τα ανωτέρω έλαβε χώρα χωρίς την αναγκαία άδεια,συναίνεση έγκρισή μου καθ υπέρβαση κάθε δικαιώματός μου δημόσια εκτέλεση μουσικής. Αυτό αποτελεί παραβίαση των πνευματικών δικαιωμάτων του δημιουργού-ιδιοκτήτη του πνευματικού έργου. Η αναφορά των και έκθεση των οικείων διατάξεων στην παρούσα είναι περιττή
Τα ανωτέρω, σε συνδυασμό με την κραυγαλέα έλλειψη στοιχειώδους πρόνοιας και παράλειψης νομοθετικής δέσμευσης της πολιτείας δια την ενίσχυση όλων των καλλιτεχνών-δημιουργών μουσικών έργων, οι οποίοι έχουν πληγεί από την υγειονομική λαίλαπα επίθεση του covid-9 ,έχουν προσβάλει την προσωπικότητά μου δημιουργού ,τργουδοποιού ,καλλιτέχνη και διασκεδαστή.
Επειδή κάθε μέλος του οικείου επαγγελματικού σωματείο ευρίσκεται αντιμέτωπο ,μεσούσης της οικονομικής κατάρρευσης του , της επιδεικτικής αδιαφορίας των ταγών και θεατών ,άμα ίδετε Πρωθ/ρό ,και παντελούς απουσίας αισθήματος αλληλεγγύης και σεβασμού προς τις πνευματικές δημιουργίες.
Επειδή η δημόσια εκτέλεση των μουσικών δημιουργημάτων μου με κοινό χιλιάδες πολίτες –μεταξύ αυτών και τον κ. Πρωθυπουργό της χώρας- διεξήχθη παρά το νόμο.
Επειδή η συμπεριφορά σας συνιστά προσβολή των πνευματικών δικαιωμάτων μου.
Επειδή οι συνθήκες πανδημίας είναι επιβαρυντικές ,πέραν του υπέρτατου αγαθού της υγείας και της ύπαρξης και εξασφάλισης των αναγκαίων και δια έναν έκαστο συνάδελφο-μουσικό δημιουργό ο οποίος δεν μπορεί να ενταχθεί στα χρηματοδοτικά μέτρα στήριξης και αντιμετώπισης των αρνητικών και τραγικά δυσμενών συνεπειών της υφιστάμενης υγειονομικής κατάστασης.
Επειδή ο Δήμος σας, έπραξε όπως δύναμαι να γνωρίζω ερήμην των μελών του Δ.Σ. και δεν μερίμνησε για την παραχώρηση της νόμιμης άδειας του δημιουργού, άδεια που εκ προοιμίου απαιτεί αναγνώριση δικαιώματος τρίτου, μέλους συλλόγου που πράττει υπέρ όλων των εγγεγραμμένων μελών του
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΙ εντονότατα για την παράνομη συμπεριφορά σας και Σας ΚΑΛΩ όπως απέχετε στο μέλλον από όμοιες ενέργειες.
Περαιτέρω, Σας ΚΑΛΩ, όπως εντός προθεσμίας 5 ημερών ενημερώσετε εγγράφως εμένα δια το ποσόν το οποίον προτίθεστε να καταβάλλετε, ποσόν το οποίον να είστε βέβαιοι θα διατεθεί δια τους πάσχοντες και αδυνατούντες να εξοικονομήσουν τα αναγκαία καλλιτέχνες δημιουργούς ΚΑΙ ΣΑΣ ΚΑΛΩ όπως μεριμνήσετε και πράξετε από κοινού με το σωματείο Ελλήνων δημιουργών προκειμένου για τη με νομοθετική ρύθμιση κάλυψη –ενίσχυση του συνόλου των καλλιτεχνών-μουσικών δημιουργών.
Τέλος, ΔΗΛΩΝΩ ότι επιφυλάσσομαι για την άσκηση κάθε νομίμου δικαιώματός μου ενώπιον κάθε αρμόδιας αρχής.
Πηγή: documentonews.gr

Με αφορμή τον αφορισμό των Κυριάκου Μητσοτάκη, Νίκης Κεραμέως και Νίκου Χαρδαλιά από τον Μητροπολίτη πρ. Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιο, αν και η Ιερά Σύνοδος τον καταδικάζει, δείτε τους πιο ηχηρούς αφορισμούς που έχουν σημειωθεί στην ελληνική επικράτεια.

 Εμμανουήλ Ροΐδης

Εμμανουήλ Ροΐδης (28 Ιουνίου 1836 – 7 Ιανουαρίου 1904) 
Ο Εμμανουήλ Ροΐδης ήταν σημαντικός Έλληνας λογοτέχνης και δοκιμιογράφος. Θεωρείται ένας από τους πιο πνευματώδεις συγγραφείς που παρουσιάστηκαν στα ελληνικά γράμματα, ενώ το έργο του καλύπτει πολλά διαφορετικά είδη, όπως το μυθιστόρημα, το διήγημα, τις κριτικές μελέτες, κείμενα πολιτικού περιεχομένου, μεταφράσεις και χρονογραφήματα.
Η Πάπισσα Ιωάννα είναι το πιο διάσημο από τα αφηγηματικά έργα του Ροΐδη και ένα από τα πιο γνωστά μυθιστορήματα της Νεοελληνικής λογοτεχνίας, με πολλές μεταφράσεις σε ξένες γλώσσες. Με το έργο αυτό ο συγγραφέας ήλθε σε ρήξη με την κρατούσα λογοτεχνική παράδοση, τον ρομαντισμό, και με την ενίσχυση του κύρους της Εκκλησίας.
Το έργο εμφανώς παρουσιάζει τα αρνητικά της Καθολικής Εκκλησίας, αλλά είναι φανερό ότι η κριτική και η απόρριψη απευθύνονται κυρίως στην Ορθόδοξη. Γι′ αυτό και οι αντιδράσεις απέναντί του ήταν τόσο έντονες, μέχρι που κατέληξε σε αφορισμό. Στον αφορισμό του έργου ο συγγραφέας απάντησε αρχικά χιουμοριστικά, με τις υποτιθέμενες «Επιστολές ενός Αγρινιώτου»  με την υπογραφή Διονύσιος Σουρλής (στην εφημερίδα Αυγή, Μάιος 1866) και έπειτα με σοβαρό -αλλά και πιο δηκτικό τόνο-με το «Ολίγαι λέξες εις απάντησιν της αφοριστικής εγκυκλίου της Συνόδου».

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης (3 Απριλίου 1770 -4 Φεβρουαρίου 1843) 
Αφορίστηκε το 1806 μαζί με τους άλλους κλεφτοκαπεταναίους της Πελοποννήσου.
Οι απλοϊκοί άνθρωποι, εκείνο τον καιρό, περισσότερο έτρεμαν τον αφορισμό και από τον ίδιον το θάνατο. Ακόμη κι ο Κολοκοτρώνης επηρεάστηκε από τον αφορισμό του Γρηγορίου του Ε΄ στα 1806. Οταν τον επόμενο χρόνο, στα 1807 βρέθηκε κουρσάρος πλέον στη Χαλκιδική, έστειλε ένα μήνυμα στον εξόριστο τότε, από τον σουλτάνο, στο Αγιον Ορος, Γρηγόριο τον Ε΄ που του ‘γραφε ότι εκείνος τον κατάντησε έτσι: «Εσύ μου ’γραψες την προδοσία στο χαρτί αλλά εγώ θα σου τη γράψω στο κούτελο». Η απάντηση του πρώην αλλά και μελλοντικού Πατριάρχη ήταν ότι όλα έγιναν «κατά θείαν παραχώρησιν»

Αλέξανδρος Υψηλάντης και Μιχαήλ Σούτσος (και η Φιλική Εταιρεία)

Οι υπόδουλοι στους Οθωμανούς Ρωμιοί δεν είχαν να αντιμετωπίσουν μόνο την καταπίεση και την σκλαβιά από τους κατακτητές. Είχαν να αντιμετωπίσουν και την καταπίεση και την επιτήρηση της επίσημης Εκκλησίας η οποία είχε πάρει ειδικά προνόμια από τους Οθωμανούς και είχε καταστεί εκείνη η δύναμη η οποία κρατούσε τους Ρωμιούς υπόδουλους στον κατακτητή.Η Εκκλησία εξαργύρωνε αυτή την υποταγή της στον Σουλτάνο με τους ανώτατους ιεράρχες να ζουν στη χλιδή και στην πολυτέλεια.
Ζώντας μέσα σε αυτές τις συνθήκες η Εκκλησία είχε κάθε λόγο να αντιτίθεται σε οποιαδήποτε επαναστατική δραστηριότητα των υπόδουλων.
Για την Εκκλησία η αυτοκρατορία ήταν η «κοινή ημών ευεργέτιδα και τροφός» και η «κραταιά και αηττήτος βασιλεία».
Οι δε επαναστάτες με το ξεσήκωμα τους θέλησαν «να διαταράξωσι την άνεσιν και ησυχίαν των ομογενών μας πιστών ραγιάδων της κραταιάς βασιλείας, την οποίαν απολαμβάνουσιν υπό την αμφιλαφή αυτής σκιάν με τόσα ελευθερίας προνόμια, όσα δεν απολαμβάνει άλλο έθνος υποτελές και υποκείμενονζώντες ανενόχλητοι με τας γυναίκας και τα τέκνα των, με τας περιουσίας και καταστάσεις, και με την ύπαρξιν της τιμής των, και κατ’ εξοχήν με τα προνόμια της θρησκείας, ήτις διεφυλάχθη και διατηρείται ασκανδάλιστος μέχρι της σήμερον επί ψυχική ημών σωτηρία».
Καθυβρίζονται Υψηλάντης και Σούτσος
Στο αφοριστήριο αυτό εξαπολύονταν ύβρεις εναντίον του Μιχαήλ Σούτσου και του Αλ. Υψηλάντης «Αυτός όμωςφύσει κακόβουλος ων, εφάνη τέρας έμψυχον αχαριστίας και συνεφώνησε μετά του Αλεξάνδρου Υψηλάντου, υιού του δραπέτου και φυγάδος εκείνου Υψηλάντου, όστις παραλαβών μερικούς ομοίους του βοηθούς ετόλμησε να έλθη αίφνης εις την Μολδαυίαν, και αμφότεροι απονενοημένοι επίσης, αλαζόνες και δοξομανείς, ή μάλλον ειπείν, ματαιόφρονες, εκήρυξαν του γένους ελευθερίαν και με την φωνήν αυτήν εφείλκυσαν πολλούς των εκεί κακοήθεις και ανοήτους, διασπείραντες και αποστόλους εις διάφορα μέρη δια να εξαπατήσωσι και να εφελκύσωσιν εις τον ίδιον της απωλείας κρημνόν και άλλους πολλούς των ομογενών μας».

Ανδρέας Λασκαράτος

Ανδρέας Λασκαράτος (1 Μαϊου 1811-23 Ιουνίου 1901)
Υπήρξε ένας σπουδαίος σατιρικός συγγραφέας, πνεύμα ανήσυχο που δημιούργησε έργα που συνήθιζαν να έρχονται σε σύγκρουση με τις αντιλήψεις της εποχής του. Εξέφραζε ελεύθερα και ανεπηρέαστα τις απόψεις του και προκαλούσε με τη γραφή του γι′ αυτό γνώρισε διώξεις, τη φυλάκιση αλλά και τον αφορισμό. Απέναντί του βρέθηκε κυρίως η εκκλησία.
Τα ”Μυστήρια της Κεφαλονιάς” είναι το πιο γνωστό έργο του Ανδρέα Λασκαράτου. Γράφτηκε το 1856 με υπότιτλο «ή σκέψεις απάνου στην οικογένεια, στη θρησκεία και στην πολιτική εις την Κεφαλονιά».
Τα ”Μυστήρια της Κεφαλονιάς” προκάλεσαν μεγάλες αντιδράσεις οι οποίες κατέληξαν στον αφορισμό του Λασκαράτου αρχικά από τον Μητροπολίτη Κεφαλονιάς και έπειτα από την Ιερά Σύνοδο. Συγκεκριμένα στις 2 Μαρτίου του 1956 ο μητροπολίτης Κεφαλονιάς Σπυρίδωνας Κοντομίχαλος, αφορίζει τον Ανδρέα Λασκαράτο και φυσικά το βιβλίο. Ο αφορισμός είχε προαποφασιστεί και συνταχτεί νωρίτερα (φέρει την ημερομηνία 16 Φεβρουαρίου 1856). Ο Λασκαράτος καταφεύγει κυνηγημένος στη Ζάκυνθο, αλλά στις 16 Μαρτίου 1856 αφορίζεται και εκεί, από τον μητροπολίτη της, Νικόλαο Κοκκίνη.

Ελευθέριος Βενιζέλος

 Ελευθέριος K. Βενιζέλος (11 Αυγούστου / 23 Αυγούστου 1864 – 18 Μαρτίου 1936)
Η 12η Δεκεμβρίου του 1916 είναι μια μαύρη ημέρα για την ιστορία της Ελλάδας. Διοργανώνεται μια τεράστια διαδήλωση με επικεφαλής τα μέλη της Ιεράς Συνόδου. Η διαδήλωση καταλήγει στο Πεδίον του Άρεως, εκεί που σήμερα βρίσκεται το άγαλμα της Αθηνάς.
Πρώτος ξεκίνησε ο μητροπολίτης Αθηνών Θεόκλητος. «Κατά Ελευθερίου Βενιζέλου φυλακίσαντος αρχιερείς και επιβουλευθέντος την βασιλείαν και την πατρίδα ανάθεμα έστω» λέει, παίρνει τέσσερις πέτρες τις ρίχνει μέσα σε ένα λάκκο που είχε ανοιχθεί και φωνάζει: «ανάθεμα και τρις ανάθεμα»!
Στη συνέχεια περνάνε από το ίδιο σημείο χιλιάδες εξοργισμένοι άνθρωποι, οι οποίοι επαναλαμβάνουν την κατάρα του Θεόκλητου και πετάνε τις δικές τους πέτρες. Σε όλη τη διάρκεια του αναθέματος οι καμπάνες των εκκλησιών σε όλη την πρωτεύουσα χτυπάνε. Μέχρι το τέλος της ημέρας έχει δημιουργηθεί ένας μικρός λόφος από πέτρες στην κορυφή του οποίου οι διαδηλωτές έχουν βάλει μια ασπρόμαυρη σημαία που πάνω της έγραφε: «Ανάθεμα και αιωνία κατάρα στον προδότη Βενιζέλο».
Η Ελλάδα πλέον βρίσκεται στα πρόθυρα ενός εμφυλίου πολέμου καθώς οι βενιζελικοί απειλούν με αντίποινα

Μάρκος Βαμβακάρης

Είναι 10 Μαΐου του 1905, όταν στο φτωχικό σπίτι τους στο Σκαλί της Σύρου, ο Δομένικος και η Ελπίδα Βαμβακάρη αποκτούν τον πρώτο από τα έξι συνολικά παιδιά τους, τον γιο τους Μάρκο.
Ο «θεμελειωτής» του λαϊκού τραγουδιού και ένας από τους μεγαλύτερους ρεμπέτες γεννιέται στην καθολική οικογένεια του Δομένικου όπως, είναι άλλωστε  τα περισσότερα σπίτια της άνω χώρας.
Την καριέρα που ακολούθησε και τα τραγούδια του τα ξέρουμε, καθώς τα τραγουδούμε ακόμα και σήμερα. Αυτό που δεν ξέρουμε είναι ο αφορισμός του από την καθολική εκκλησία, που ήρθε το 1966.
Το 1942 χάνει την μητέρα του, αλλά μπαίνει στην ζωή του η δεύτερη σύζυγος του, η Βαγγελιώ. Θα αποκτήσουν σύντομα δυο παιδιά, τα οποία όμως και πεθαίνουν πρόωρα. Το 1944 γεννιέται τελικά ο Βαγγέλης, το πρώτο από τα τρία συνολικά παιδιά του Μάρκου και της Βαγγελιώς, ακολουθούμενος από τον Στέλιο το 1947 και τον Δομένικο το 1949.
Το διαζύγιο του και ο νέος γάμος του οδηγούν την Καθολική εκκλησία στην οποία και ανήκει ο Βαμβακάρης να τον αφορίσει, κάτι το οποίο θα αρθεί το 1966, όταν θα του δοθεί και πάλι η «χάρη της κοινωνίας» των Καθολικών.

Θόδωρος Αγγελόπουλος

Θόδωρος Αγγελόπουλος (Αθήνα, 27 Απριλίου 1935 – 24 Ιανουαρίου 2012)
Το μετέωρο βήμα του πελαργού είναι ο τίτλος μιας δραματικής ταινίας του Θόδωρου Aγγελόπουλου με τους Μαρτσέλλο Μαστρογιάννι και Zαν Mορό, που γυρίστηκε το 1991. Ένας νεαρός ρεπόρτερ συναρπάζεται από τη φυσιογνωμία ενός ηλικιωμένου πρόσφυγα που ζει σχεδόν ασκητικά σε μια μικρή συνοριακή πόλη. Χωρίς να διευκρινίζει την πόλη όπου τοποθετείται η ταινία, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος φτιάχνει ένα έργο-μεταίχμιο πάνω στην απελπισία του τέλους του αιώνα και τη διασταύρωση δύο όμορων πολιτισμών (Αλβανία – Ελλάδα).
Η συγκεκριμένη ταινία είχε προκαλέσει το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης και του τύπου για μεγάλο χρονικό διάστημα και για άλλο λόγο, πέρα του κινηματογραφικού ενδιαφέροντος, καθώς συνοδεύτηκε από ένα απροσδόκητο γεγονός. Όλα ξεκίνησαν όταν με κάποιο αδιευκρίνιστο τρόπο το σενάριο της ταινίας έφτασε στα χέρια του θρήσκου και εθνικιστή μητροπολίτη της πόλης, Αυγουστίνου Καντιώτη. Ο Καντιώτης, που είχε μανία με τους «Σκοπιανούς», θεώρησε ότι μπορεί να πρόκειται για πράκτορες και μόλις διάβασε το σενάριο το απέρριψε αμέσως, θεωρώντας ότι προσβάλλει το έθνος και το Χριστιανισμό. Έτσι, απείλησε τον Αγγελόπουλο ότι θα τον αφορίσει και τον διέταξε να σταματήσει τα γυρίσματα. Το γεγονός αυτό εξόργισε τον Αγγελόπουλο, που φυσικά δεν υποχώρησε και προκάλεσε επίσης και το μένος των συνεργατών του. Το θέμα πήρε διεθνείς διαστάσεις. Ο Αγγελόπουλος στηρίχτηκε από τους πολιτικούς της αριστεράς και είχε την αρωγή του σκηνοθέτη και φίλου του, Ακίρα Κουροσάβα. Όταν ο Αγγελόπουλος επέστρεψε, η μεγάλη μερίδα των Χριστιανών της Φλώρινας είχε κατακλύσει την πόλη με μαύρες σημαίες και πλακάτ, ενώ υπήρχαν και καρικατούρες που παρίσταναν το σκηνοθέτη σαν ένα προδότη που κρατούσε ένα σακούλι με 600 εκατομμύρια δραχμές και εμφανίζονταν συνθήματα, όπως «αναρχία, ανθελληνισμός, αθεΐα, ακολασία», με τις καμπάνες να χτυπούν πένθιμα, βάζοντας παρόμοια εμβατήρια. Με την παρότρυνση του μητροπολίτη προσπάθησαν με κάθε τρόπο να εμποδίσουν την ολοκλήρωση και κυκλοφορία της ταινίας. Στις 16 Δεκεμβρίου 1990 ήταν η μέρα τελετής αφορισμού του Αγγελόπουλου και του πρωταγωνιστή Μαρτσέλο Μαστρογιάννι.
πηγή: huffingtonpost.gr

Το αμερικανικό ταξιδιωτικό περιοδικό Travel+Leisure δημοσίευσε έναν οδηγό με δέκα πράγματα που πρέπει να αποφύγει κάποιος που επισκέπτεται για πρώτη ή πολλοστή φορά τα ελληνικά νησιά.
«Απλά κοιτάξτε στο Instagram. Υπάρχουν περισσότερες από δύο εκατομμύρια αναρτήσεις με το hashtag #GreekIslands. Αν ζηλεύετε όλους αυτούς που επισκέπτονται την Ελλάδα και μοιράζονται τα ταξίδια τους στα νησιά, τότε ήρθε η ώρα να ξεκινήσετε να σχεδιάζετε τις δικές σας διακοπές σε ένα ελληνικό νησί», αναφέρει το άρθρο.
Οι συμβουλές του Travel+Leisure:
Επιλογή λάθος νησιού για τη διάθεσή σας
Μπορεί η Σαντορίνη και η Μύκονος να είναι τα διασημότερα ελληνικά νησιά, ωστόσο υπάρχουν περισσότερα από 6.000 νησιά στην Ελλάδα και το καθένα έχει το δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα. Αν ψάχνετε για μια εξαιρετικά χαλαρωτική απόδραση, τότε ίσως είναι καλό να πάτε στη Μήλο με τις πολλές παραλίες. Για μια ενδιάμεση κατάσταση, προτιμήστε την Πάρο, όπου θα βρείτε και ήσυχες περιοχές, αλλά και πολλά να κάνετε στη Νάουσα. Όσοι πάλι αναζητούν έντονη νυχτερινή ζωή, μπορούν να επιλέξουν την Ίο.
Λάθος διαχείριση – οργάνωση στη μετάβαση από νησί σε νησί
Ο προγραμματισμός διακοπών σε αρκετά νησιά απαιτεί μαεστρία. Όταν σχεδιάζετε το ταξίδι σας, προσπαθήστε να σκεφτείτε το χρόνο μεταφοράς μεταξύ των νησιών και αν είναι πιο αποτελεσματικό να ταξιδέψετε με αεροπλάνο ή πλοίο. Μια καλή ιδέα είναι να μείνετε σε μια ομάδα νησιών, όπως οι Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα ή τα νησιά του Ιονίου.
Υποτίμηση οδήγησης στους δρόμους των νησιών
Τα ελληνικά νησιά κατοικούνται εδώ και χιλιάδες χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι οι άνθρωποι έχτισαν δρόμους πολύ πριν από την έλευση των αυτοκινήτων. Πριν κάνετε κράτηση αυτοκινήτου στο νησί που σκοπεύετε να επισκεφθείτε, ρίξτε μια ματιά στο Google maps για να έχετε μια εικόνα για τους δρόμους εκεί.
Τα χαρτιά στην τουαλέτα
Σε καμία περίπτωση μην ρίξετε χαρτιά υγείας, γυναικεία προϊόντα ή οτιδήποτε άλλο μέσα στη λεκάνη της τουαλέτας σε οποιοδήποτε νησί.
Τα λάθος παπούτσια
Τα ελληνικά νησιά δεν είναι το κατάλληλο μέρος για να φορέσετε γόβες στιλέτο ή τα νέα δερμάτινα loafers σας. Προτιμήστε ένα ζευγάρι άνετα sneakers.
Προσοχή στο πακετάρισμα
Σε πολλές περιπτώσεις, οι ταξιδιώτες θα χρειαστεί να περπατήσουν μέχρι τα ξενοδοχεία τους μαζί με τις αποσκευές τους. Σε νησιά όπως η Σαντορίνη, αυτό μπορεί επίσης να περιλαμβάνει ανέβασμα εκατοντάδων σκαλοπατιών. Φροντίστε οι αποσκευές σας να είναι όσο το δυνατόν πιο ελαφριές.
Μην ξεχνάτε τα μικρότερα νησιά
Φροντίστε να βάλετε στο πρόγραμμα των διακοπών σας και μερικά λιγότερο γνωστά νησιά. Πέρα από τη Μήλο και την Πάρο, υπάρχουν και μέρη όπως η Σύμη, ένα γραφικό νησί με πολύχρωμα σπίτια και λιγότερους από 2.500 κατοίκους. Πέρα από τις βόλτες στους δρόμους και τις παραλίες, μπορείτε επίσης να επισκεφθείτε το μοναστήρι του Αρχαγγέλου Μιχαήλ Πανορμίτη του 18ου αιώνα.
Μην προσπερνάτε τα τοπικά καφέ
Οι Έλληνες ξέρουν από καλό, παγωμένο καφέ. Ο φραπές, αν και απλός, είναι απολαυστικός, ειδικά σε μια καυτή μέρα. Ωστόσο, δεν είναι μόνο αυτός, καθώς δημοφιλής καφές είναι και ο freddo espresso. Μπακλαβάς, ραβάνι και κουλουράκια θα κάνουν το ταξίδι σας ακόμα πιο γλυκό.
Μην μένετε μόνο στο ξενοδοχείο για φαγητό
Σίγουρα, πολλά ξενοδοχεία στην Ελλάδα σερβίρουν νόστιμο φαγητό. Αξίζει όμως να βγείτε και στην πόλη για φαγητό όταν επισκέπτεστε τα ελληνικά νησιά. Μπορείτε να διαλέξετε το χταπόδι σας απευθείας από τον ψαρά, να παραγγείλετε όσα ποτά θέλετε, να ρίξετε στο ψωμί σας ελληνικό ελαιόλαδο και να κάνετε φίλους τους ανθρώπους που θα μιλήσετε ή θα χορέψετε όλη τη νύχτα.
Η Αθήνα δεν είναι απλά μια στάση
Φροντίστε να αφιερώσετε τουλάχιστον μια μέρα στην Αθήνα για να εξερευνήσετε μία από τις παλαιότερες πόλεις του κόσμου. Η Αθήνα είναι γεμάτη Ιστορία, πολιτιστικά αξιοθέατα, θεϊκό φαγητό, τέχνη και πολλά άλλα.

Το άνοιγμα των συνόρων για τους τουρίστες από την ΕΕ, τη ζώνη Σένγκεν και το Ισραήλ, το αργότερο έως την πρώτη Ιουλίου αλλά ενδεχομένως και νωρίτερα στα μέσα Ιουνίου, έχει αποφασίσει η κυβέρνηση σύμφωνα με πληροφορίες της Καθημερινής.
Οι σχετικές ανακοινώσεις αναμένονται αύριο η την Πέμπτη, μαζί με τα μέτρα στήριξης για τον τουριστικό κλάδο.
Το αεροπορικό ταξίδι θα υπόκειται σε συγκεκριμένα πρωτόκολλα που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τόσο την τήρηση των φυσικών αποστάσεων στα αεροδρόμια και τη χρήση μάσκας σε αυτά και στα αεροσκάφη, όσο και την συμπλήρωση ειδικού ερωτηματολογίου πριν από το ταξίδι.
Επίσης τα ελληνικά ξενοδοχεία θα εφαρμόσουν αυστηρά πρωτόκολλα  λειτουργιάς για την αποφυγή μετάδοσης, ενώ ορισμένα εξ αυτών αναμένεται να λάβουν και επιπλέον μέτρα πέραν των υποχρεωτικών.
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!