Κυριακή 29 Μαρτίου 2020






Απαγόρευση κυκλοφορίας αλά… ελληνικά! Καμία αντίληψη της σοβαρότητας της κατάστασης έχουν αποκαλύψει πολλά περιστατικά στη χώρα. Αλλά, σαν αυτό στο οποίο “πρωταγωνίστησε” ένας 53χρονος στη Χαλκίδα, απλά δεν υπάρχει…

Κατά τη διάρκεια ελέγχου σε θαμώνα ψητοπωλείου την ώρα που έφευγε, ο ίδιος τρώγοντας και κρατώντας σακούλα με τα σουβλάκια και τις πίτες, επέδειξε στους αστυνομικούς το sms που είχε στείλει, το οποίο ωστόσο ήταν για σωματική άσκηση…

Ο 53χρονος δικαιολογήθηκε ότι έκανε λάθος στον αριθμό που είχε πατήσει, ενώ δεν είχε μαζί του και την ταυτότητα, με αποτέλεσμα να του επιβληθεί πρόστιμο 150 ευρώ.

Κάπως ακριβά φαίνεται ότι κόστισαν τελικά, λίγες πίτες και σουβλάκια!

πηγή: eviazoom.gr

Στην οθόνη του υπολογιστή μας… χωράει πλέον όλο το Δημόσιο, καθώς με ένα κλικ επισκεπτόμαστε 14 υπουργεία, 32 φορείς και οργανισμούς, 3 Ανεξάρτητες Αρχές, υποβάλλουμε ηλεκτρονικά υπεύθυνη δήλωση και εξουσιοδότηση με τους κωδικούς του taxisnet, ενώ σε δοκιμαστική λειτουργία τέθηκε από χθες η άυλη συνταγογράφηση.
Στα άμεσα σχέδια του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι να ενταχθούν στο gov.gr και η τηλεσυμβουλευτική, όπου μπορεί κάποιος πολίτης με συμπτώματα κορονοϊού να παρακολουθείται μέσω της πλατφόρμας από πιστοποιημένο γιατρό του υπουργείου Υγείας, και θυρίδα online εξυπηρέτησης του πολίτη στα ΚΕΠ με κατάθεση αίτησης, καθώς στα σχέδια του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι το gov.gr να εμπλουτίζεται συνεχώς και να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο του πολίτη στις συναλλαγές του με το Δημόσιο.
Ο πολίτης σερφάροντας μπορεί εύκολα και γρήγορα να αναζητήσει απευθείας την υπηρεσία που τον ενδιαφέρει ή να την βρει μέσα από τις κατηγορίες ειδικά αυτή την περίοδο που μένουμε σπίτι, να λάβει οδηγίες σε σχέση με τον κορονοϊό, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να δηλώσει συμμετοχή για να προσφέρει εθελοντικά τις υπηρεσίες του για την αντιμετώπιση της πανδημίας. H νέα διαδικτυακή πύλη του ελληνικού κράτους που λειτούργησε εσπευσμένα λόγω της πανδημίας, ήρθε για να απαλλάξει τους πολίτες από τις καθυστερήσεις, την γραφειοκρατία, την ταλαιπωρία δίνοντας το πρώτο στίγμα στο συνολικό έργο του ψηφιακού μετασχηματισμού που ετοιμάζει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Τι ακριβώς θα δείτε στο gov.gr

Στο περιβάλλον της ιστοσελίδας gov.gr υπάρχουν οδηγίες σχετικά με το κορονοϊό που αφορούν είτε την ψυχολογική υποστήριξη των πολιτών, οδηγίες για το κοινό, όπως για την παραμονή οικογενειών με μικρά παιδιά ή έφηβους στο σπίτι, για ταξιδιώτες, επιχειρήσεις όπως ξενοδοχεία, για επαγγελματίες υγείας και χώρους παροχής υπηρεσιών υγείας, για ασθενείς με ιστορικό καρκίνου, οδηγίες για διαχείριση εγκύων με πιθανή ή επιβεβαιωμένη λοίμωξη από τον κορονοϊό κ.α., ενώ φυσικά υπάρχει κι η οδηγία για να εκτυπώσουν οι πολίτες το έντυπο της βεβαίωσης κίνησης.

Επιπρόσθετα, φιλοξενούνται όλες οι ψηφιακές υπηρεσίες

• 14 υπουργείων, όπως του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, υπουργείου Δικαιοσύνης, υπουργείου Εθνικής ‘Αμυνας, υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, υπουργείου Εσωτερικών, υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, υπουργείου Οικονομικών, υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, υπουργείου Υγείας, υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
• 32 φορέων και οργανισμών μεταξύ των οποίων Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ), Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.) Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Οργανισμός Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ), Ελληνικό Κτηματολόγιο Α.Ε., Ελληνική Αστυνομία, Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχων Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ), Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ), Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.), Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης (ΗΔΙΚΑ) Α.Ε., Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών (Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π), Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας Α.Ε.(ΕΔΥΤΕ Α.Ε.), Εθνικής Βιβλιοθήκη της Ελλάδας, υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ.α.
• 3 Ανεξάρτητες Αρχές, όπως Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ), Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων

Στο gov.gr προσφέρεται πρόσβαση σε 11 κατηγορίες με 507 υπηρεσίες. Ειδικότερα, οι κατηγορίες είναι οι παρακάτω:

1. Γεωργία και κτηνοτροφία
Διαδικασίες, επιδοτήσεις και αποζημιώσεις για την γεωργική, κτηνοτροφική ή αλιευτική σας δραστηριότητα.
2. Δικαιοσύνη
Υπηρεσίες για την ασφάλεια και το δικαστικό σύστημα, έκδοση εγγράφων.
3. Εκπαίδευση
Διαδικασίες για την εγγραφή και φοίτηση σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.
4. Επιχειρηματική δραστηριότητα
Υπηρεσίες για να ξεκινήσετε και να μεγαλώσετε την επιχείρησή σας.
5. Εργασία και ασφάλιση
Εργαλεία και υπηρεσίες για την αναζήτηση εργασίας, την ασφάλιση και τη συνταξιοδότησή σας.
6.Οικογένεια
Διαδικασίες και έκδοση εγγράφων για όλα τα γεγονότα της ζωής σας.
7. Περιουσία και φορολογία
Οδηγίες και υπηρεσίες για τη διαχείριση της περιουσίας σας και τη φορολογία.
8. Πολίτης και καθημερινότητα
Υπηρεσίες για τις επαφές σας με το δημόσιο και την παραμονή των πολιτών τρίτων χωρών.
9.Πολιτισμός, αθλητισμός και τουρισμός
Πολιτιστικές υπηρεσίες, διαδικασίες για εσωτερικό και εξωτερικό τουρισμό.
10.Στράτευση
Διαδικασίες για τη θητεία και τις στρατιωτικές σχολές, υπηρεσίες για ένστολους και απόστρατους.
11. Υγεία και πρόνοια
Διαδικασίες για τη δημόσια υγεία και την ασφάλεια τροφίμων, υπηρεσίες για φάρμακα και νοσηλεία.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Έχει γραφτεί επανειλημμένα, ότι το επιχειρηματικό μοντέλο των γιγάντων του Διαδικτύου – της Google, του Facebook, της Amazon κ.λπ. – στηρίζεται σε τεράστιο βαθμό στη διαρκή συλλογή προσωπικών δεδομένων των χρηστών τους.
Από το ποιες σελίδες του Διαδικτύου επισκεπτόμαστε μέχρι το τι πληκτρολογούμε στον υπολογιστή μας και από το πού βρισκόμαστε ανά πάσα στιγμή μέχρι το ποιες διαφημίσεις βλέπουμε, όλα αυτά τα στοιχεία συγκεντρώνονται, ταξινομούνται, αναλύονται και αξιοποιούνται ώστε οι εταιρείες αυτές να μας στέλνουν όσο το δυνατόν πιο στοχευμένες διαφημίσεις και να αυξάνουν τα έσοδά τους.
Το ότι κάποιες φορές (περισσότερες απ’ όσο είναι καθησυχαστικό…) τα δεδομένα αυτά γίνονται αντικείμενο «κακομεταχείρισης» από τις εταιρείες αυτές ή, ακόμα χειρότερα, διαρρέουν σε άλλους φορείς, είτε επιχειρήσεις είτε οργανισμούς, είναι επίσης γνωστό και έχει γίνει αντικείμενο κριτικής προς τις εταιρείες αυτές, αλλά, ό,τι και να λέμε, όσο το επιχειρηματικό μοντέλο είναι αυτό που είναι η κατάσταση αυτή δεν πρόκειται να αλλάξει. Αντιθέτως, όσο περνά ο καιρός, τόσο οι εταιρείες θα συλλέγουν περισσότερα δεδομένα μας.
Στοιχεία για τα πάντα
Μάλιστα πρόσφατα αποκαλύφθηκε ότι η Google, αξιοποιώντας τα δεδομένα που συλλέγει είτε μέσω της μηχανής αναζήτησης είτε μέσω των αναζητήσεων σε άλλα σάιτ ιδιοκτησίας της (π.χ. YouTube), φτιάχνει ένα εξαιρετικά λεπτομερές προφίλ του κάθε χρήστη, το οποίο περιλαμβάνει στοιχεία όπως η ηλικία του, το επίπεδο σπουδών του, η οικονομική του κατάσταση, τα χόμπι του, οι ενασχολήσεις του και πάει λέγοντας.
Το προφίλ αυτό ο κάθε χρήστης μπορεί να το δει μέσω μιας όχι και τόσο δύσκολης διαδικασίας και, ακόμα περισσότερο, μπορεί να κάνει διορθώσεις σε αυτό ώστε να είναι κατά το δυνατόν πιο ακριβές. Μάλιστα, επιτρέπει στους χρήστες να αφαιρέσουν τα στοιχεία αυτά από τη βάση δεδομένων της και να απαγορεύσουν στην Google να τα συλλέγει και να τα ταξινομεί με τόσο μεγάλη λεπτομέρεια, αν και είναι πρακτικά αδύνατον να τη σταματήσουν από το να συγκεντρώνει ό,τι και όσα περισσότερα μπορεί.
Η διαδικασία για να δείτε το προφίλ που η Google έχει φτιάξει για εσάς είναι απλή: αρχικά μπαίνετε στον λογαριασμό σας του Gmail, ο οποίος αποτελεί, τρόπον τινά, την «ταυτότητά» σας για την εταιρεία. Εν συνεχεία, μέσω της εντολής «Manage My Google Account», μπαίνετε στο πάνελ «Privacy & Personalization», στο οποίο περιλαμβάνονται οι επιλογές σας σχετικά με το τι μπορεί να συλλέγει για εσάς η Google και τι όχι.
Στο πάνελ αυτό πατάτε την επιλογή «Manage Your Data & Personalization», η οποία σας βγάζει σε μια νέα σελίδα με διάφορες επιλογές. Εκεί πηγαίνετε στην επιλογή «Ad personalization» (αφορά στις διαφημίσεις που βλέπετε) και πατάτε το κουμπί «Go to ad settings». Στη νέα σελίδα που θα ανοίξει η Google σας εξηγεί πώς κάνει «προσωποποίηση» των διαφημίσεων που σας στέλνει.
Σύμφωνα, λοιπόν, με την εταιρεία, «οι διαφημίσεις βασίζονται σε προσωπικές πληροφορίες που έχετε δώσει στον λογαριασμό σας της Google, σε δεδομένα από διαφημιζόμενους που συνεργάζονται με την Google και τις εκτιμήσεις της ίδιας της Google για τα ενδιαφέροντά σας».
Το «προφίλ»
Ακολουθεί μια μεγάλη λίστα από διάφορα στοιχεία που αφορούν την ηλικία του κάθε χρήστη, το φύλο του, το επίπεδο σπουδών του, την οικογενειακή του κατάσταση, το αν μένει σε ιδιόκτητο σπίτι ή σε ενοίκιο, καθώς και δεκάδες άλλες μικρές και μεγάλες λεπτομέρειες σχετικά με τη ζωή και τα ενδιαφέροντά του, με την Google να παρακινεί τους χρήστες να επιλέξουν όποιο στοιχείο της λίστας επιθυμούν είτε για να δουν λεπτομέρειες είτε για να κάνουν… διορθώσεις, ώστε το διαφημιστικό προφίλ τους να γίνει πιο ακριβές και στοχευμένο.
Ανεκδοτολογικά, για τον υπογράφοντα η Google… έπεσε έξω σε αρκετά από τα στοιχεία της λίστας, ωστόσο ήταν πολύ ακριβής στα ενδιαφέροντά του και άλλες δραστηριότητές του. Παρά ταύτα, σε διάφορα ρεπορτάζ του ξένου Τύπου αναφέρεται ότι τα προφίλ που έφτιαχνε η εταιρεία για τους χρήστες ήταν υπερβολικά ακριβή. Τόσο ακριβή ώστε πραγματικά δημιουργούσαν ανησυχία για το πώς οι αλγόριθμοί της κατέληξαν σε τέτοιες λεπτομέρειες, ιδίως όταν για κάποια στοιχεία δεν είχαν δοθεί πληροφορίες.
Πρέπει εδώ να σημειωθεί ότι η Google δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα να μην επιτρέπουν την τόσο μεγάλη «προσωποποίηση» των διαφημίσεων, καθώς μπορούν να κλείσουν το κουμπί «Ad Personalization is ON» στην κορυφή της σελίδας, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι η εταιρεία θα σταματήσει να στέλνει διαφημίσεις ή ότι θα σταματήσει να «ρουφάει» προσωπικά δεδομένα των χρηστών των εργαλείων και υπηρεσιών της.
Παράλληλα, στο τέλος της σελίδας, η Google δηλώνει ότι «δεν πουλάει τις προσωπικές σας πληροφορίες σε κανέναν» και σας δίνει τη δυνατότητα να ελέγξετε ποιες άλλες εταιρείες που πουλάνε διαφημίσεις σας έχουν στο… πελατολόγιό τους (μέσω της επιλογής «Go to Your Online Choices to control ads from other ad networks»).
H «μάχη» του κορωνοϊού
Η ικανότητα της Google να συγκεντρώνει και να διαχειρίζεται προσωπικά δεδομένα την έκανε έναν από τους φορείς υψηλού ενδιαφέροντος στην παγκόσμια μάχη κατά της πανδημίας του Covid-19. Μάλιστα, πριν από μερικές ημέρες ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ κατάφερε να φέρει την εταιρεία σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, καθώς ανακοίνωσε ότι η Google ετοιμάζει έναν ειδικό ιστοχώρο ο οποίος θα δίνει πληροφορίες για το πού και πώς θα μπορούν οι πολίτες να κάνουν τεστ για κορωνοϊό.
Η ανακοίνωση του Τραμπ προκάλεσε την ανησυχία Δημοκρατικών γερουσιαστών, οι οποίοι ζήτησαν από την Google να τους εξηγήσει τι συμβαίνει και πώς θα διασφαλιστούν τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών.
Για την ώρα η εταιρεία αρκέστηκε στο να ανεβάσει στο Διαδίκτυο ένα ειδικό site το οποίο έχει περισσότερο «εκπαιδευτικό» και πληροφοριακό χαρακτήρα για την πανδημία, ενώ όσον αφορά το προαναφερθέν σχέδιο για τα τεστ τα πράγματα παραμένουν ασαφή.
Πηγή: topontiki.gr

Αυξάνεται στα 50 ευρώ από 25 που ισχύει σήμερα, το όριο των ανέπαφων συναλλαγών με κάρτα (contactless) χωρίς τη χρήση PIN με απόφαση της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών. Το μέτρο θα ισχύσει από αύριο Δευτέρα 30 Μάρτη και θα ισχύει έως την 31η Μάη.
Η αύξηση του ορίου, θα έχει ως αποτέλεσμα πάνω από το 80% των συναλλαγών σε καταστήματα τροφίμων, πρατήρια καυσίμων και φαρμακεία να γίνεται χωρίς την πληκτρολόγηση του ΡΙΝ από τον κάτοχο της χρεωστικής, πιστωτικής και προπληρωμένης κάρτας. Με τον τρόπο αυτό ελαχιστοποιείται σημαντικά η φυσική επαφή των κατόχων καρτών με το πληκτρολόγιο του POS.
Για συναλλαγές πέραν του ποσού των 50 ευρώ θα συνεχίσει να ζητείται από τον κάτοχο της κάρτας η πληκτρολόγηση του ΡΙΝ του στο POS. Συνίσταται η ανέπαφη συναλλαγή να γίνεται από τον κάτοχο της κάρτας. χωρίς να παραδίδεται η κάρτα πληρωμών στον εκάστοτε υπάλληλο του καταστήματος που διενεργείται η συναλλαγή.

Νέα δεδομένα επιβεβαιώνουν τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στην Ευρώπη - μία θετική... «παρενέργεια» των απαγορεύσεων κυκλοφορίας και του προσωρινού λουκέτου σε καταστήματα, που έχουν αποφασίσει οι περισσότερες κυβερνήσεις στο πλαισιο της μάχης κατά του Covid19.
Ειδικοί χάρτες παρακολουθούν τις αλλαγές στο διοξείδιο του αζώτου (NO2) - έναν ρύπο που προέρχεται κυρίως από τη χρήση ορυκτών καυσίμων.
BBC
Πώς είναι η Γαλλία φέτος 
BBC
Πώς ήταν η Γαλλία πριν από ένα χρόνο
Οι πολιτικές των lockdown και οι επακόλουθες μειώσεις της οικονομικής δραστηριότητας κατέδειξαν ότι οι εκπομπές διογκώνονται.
BBC
Η Ιταλία κατά την περίοδο του lockdown
BBC
Η Ιταλία πριν από ένα χρόνο
Οι χάρτες δημιουργήθηκαν από το Βασιλικό Μετεωρολογικό Ινστιτούτο της Ολλανδίας (KNMI).
BBC
Πώς είναι η Ισπανία σήμερα
BBC
Πώς ήταν η Ισπανία και Πορτογαλία ένα χρόνο πριν
Οι συγκρίσεις πραγματοποιούνται για τις συγκεντρώσεις στον αέρα από τις 14 έως τις 25 Μαρτίου με τον μέσο όρο των συγκεντρώσεων για το Μάρτιο του 2019.
Tα αποτελέσματα είναι θεαματικά σε Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία.
Πηγή: BBC

Κλειστά λόγω της πανδημίας κορωνοϊού, τα νυχτερινά κέντρα στο Βερολίνο αποφάσισαν να συνεχίσουν τα πάρτι - τουλάχιστον στο Διαδίκτυο.
Τα κλαμπ του Βερολίνου παραμένουν κλειστά από τις 13 Μαρτίου, στο πλαίσιο της προσπάθειας μείωσης της διασποράς του κορωνοϊού, σύμφωνα με το AP.
Ωστόσο, ορισμένα εξ αυτών δημιούργησαν μία διαδικτυακή πλατφόρμα, προκειμένου οι DJs και οι καλλιτέχνες να συνεχίσουν να παίζουν την αγαπημένη τους μουσική.
Το πρώτο livestream του πρότζεκτ «United We Stream» πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα από τη σκηνή του νυχτερινού κέντρου Watergate, στις όχθες του ποταμού Σπρέε.
Το σόου, σύμφωνα με το Associated Press, πραγματοποιείται κάθε βράδυ από τις 8 μ.μ. έως τη 1 π.μ. ώρα Ελλάδας, δίνοντας μια διέξοδο σε εκείνους που καλούνται να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις της καραντίνας.
Κατά το ίδιο μέσο, η παρακολούθηση των πάρτι είναι δωρεάν, ωστόσο το Clubcomission, η ομάδα που εκπροσωπεί τα κλαμπ που συμμετέχουν στο πρότζεκτ, αναζητεί δωρεές για να υποστηρίξει τους καλλιτέχνες.
Η νυχτερινή ζωή στο Βερολίνο είναι παγκοσμίως γνωστή. Μετά την πτώση του Τείχους του Βερολίνου το 1989, πολλά μεγάλα κτίρια μετατράπηκαν σε νυχτερινά κέντρα που έπαιζαν κυρίως ηλεκτρονική μουσική, παραμένοντας ανοιχτά όλο το 24ωρο τα Σαββατοκύριακα.
Με πληροφορίες από ΑΡ
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!