Σάββατο, 6 Αυγούστου 2016


Έρευνα του Πανεπιστημίου του Λάνκαστερ εξέτασε το πώς τα ηλιακά πάρκα επηρεάζουν το τοπικό μικροκλίμα και τις επιπτώσεις τους στο έδαφος και τις καλλιέργειες.

Η μελέτη επικεντρώθηκε σε ένα μεγάλο ηλιακό πάρκο κοντά στην πόλη Σουίντον, το οποίο παρακολουθήθηκε για έναν ολόκληρο χρόνο.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι το έδαφος κάτω από τα ηλιακά πάνελ είχε μέχρι και πέντε βαθμούς χαμηλότερη θερμοκρασία από ό,τι κομμάτια του εδάφους στην ίδια περιοχή που δεν βρίσκονταν υπό σκιά. Τα αποτελέσματα, ωστόσο, ποικίλαν ανάλογα με την ώρα της ημέρας και την εποχή του χρόνου.

«Τα ηλιακά πάρκα εμφανίζονται όλο και πιο συχνά γύρω μας, αλλά δεν γνωρίζουμε πώς επηρεάζουν το τοπικό περιβάλλον», δήλωσε η Αλόνα Άρμστρονγκ του Κέντρου Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου του Λάνκαστερ, επικεφαλής της μελέτης.

«Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς τα ηλιακά πάρκα καταλαμβάνουν πλέον περισσότερο χώρο ανά παραγόμενη μονάδα ενέργειας. Αυτό έχει επιπτώσεις στα οικοσυστήματα και την παροχή αγαθών, όπως τις καλλιέργειες, καθώς και τις υπηρεσίες, όπως η αποθήκευση του άνθρακα στο έδαφος», πρόσθεσε.

Η επίδραση που παρατηρήθηκε, με προσεκτική διαχείριση, δεν είναι απαραίτητα αρνητική. Οι πιο ήπιες θερμοκρασίες στο αποκορύφωμα του καλοκαιριού μπορούν να ωφελήσουν πολλούς τύπους καλλιεργειών και να βελτιώσουν την κατακράτηση του νερού από το έδαφος.

«Η σκιά κάτω από τα πάνελ μπορεί να επιτρέψει την ανάπτυξη καλλιεργειών που δεν μπορούν να επιβιώσουν σε πλήρη ηλιοφάνεια», δήλωσε η Άρμστρονγκ.

Οι ερευνητές αναγνωρίζουν ότι απαιτείται περαιτέρω μελέτη ώστε να επιλεχθούν οι καταλληλότερες καλλιέργειες και να αναπτυχθούν οι βέλτιστες πρακτικές για τη διαχείριση της γης κάτω από τους ηλιακούς συλλέκτες. Η σωστή κατανόηση των αλλαγών στο μικροκλίμα που προκαλείται από τους ηλιακούς συλλέκτες μπορεί τελικά να βελτιώσει τις αποδόσεις καλλιεργειών, καθώς και να μεγιστοποιήσει τη βιοποικιλότητα, καταλήγει η έρευνα.

Πηγή:  naftemporiki.gr

Για αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούν σε λίγα χρόνια στους ελληνικούς δρόμους και θα …οδηγούν μόνα τους, με τον οδηγό να απολαμβάνει είτε τον καφέ του είτε να διαβάζει εφημερίδα στη διάρκεια της διαδρομής, έκανε λόγο στο ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού και Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων “Πρακτορείο 104,9 FM” ο διευθυντής του Ινστιτούτου Μεταφορών, Ευάγγελος Μπεκιάρης.
Όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Μπεκιάρης, μιλώντας στην εκπομπή “Πρωινό στο Πρακτορείο”, μετά το Μετρό αλλά και τα λεωφορεία των Τρικάλων που κυκλοφορούν χωρίς οδηγό, σειρά μέσα στα επόμενα χρόνια θα πάρουν τα ταξί και τα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα.
“Σ’ έναν ορίζοντα μέχρι το 2020 θα το δούμε να συμβαίνει σε κάποιο βαθμό και σιγά σιγά όλο και περισσότερο. Αρχικά στα λεωφορεία και τα ταξί, όπως έχουμε μετρό χωρίς οδηγό. Μέχρι το 2030 θα έρθει για όλα τα αυτοκίνητα η πλήρης αυτοματοποίηση” είπε ο κ. Μπεκιάρης.
Επίσης, ο διευθυντής του Ινστιτούτου Μεταφορών αναφέρθηκε και στην οδική συμπεριφορά καθώς και σε μία νέα ηλεκτρονική καμπάνια που θα “τρέχει” από τον Σεπτέμβριο. Πρόκειται για το πρόγραμμα “e-Drive Academy”, στο οποίο θα υπάρχουν ηλεκτρονικά βιβλία, λογισμικά πολυμέσων και παιχνίδια για όλες τις ηλικίες- από μαθητές δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου μέχρι και ηλικιωμένους οδηγούς.
“Θα είναι μια επανάσταση, εάν μπορούμε να εντάξουμε μια σωστή οδηγική συμπεριφορά από μικρή ηλικία, διότι αυτό θα φέρει επανάσταση στους δείκτες οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα και δεν θα είμαστε οι ουραγοί της Ευρώπης” πρόσθεσε ο κ. Μπεκιάρης.

Πως ένα Μηχάνημα Αυτόματης Ανάληψης (ΑΤΜ) μπορεί να μετατραπεί σε πηγή χρημάτων; Με μία ευπάθεια (bug) η οποία αναγκάζει το μηχάνημα να «φτύσει» τα χρήματα που έχει μέσα.

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου Black Hat που πραγματοποιείται στο Λας Βέγκας, ερευνητές έδειξαν πώς μικρές τροποποιήσεις στον εξοπλισμό θα μπορούσε να επιτρέψει σε χάκερς να παραβιάσουν το σύστημα του μηχανήματος. Η ερευνητική ομάδα ήταν σε θέση να κάνει επίδειξη της θεωρίας τους χρησιμοποιώντας ένα ATM για «chip&PIN» κάρτες και το ειδικό bug. Το αποτέλεσμα ήταν το μηχάνημα να αρχίσει να βγάζει ανεξέλεγκτα χρήματα.

Κι ενώ οι κάρτες «chip&PIN» είναι ευρέως διαδεδομένες εδώ και καιρό στις χώρες της Ευρώπης, στις ΗΠΑ μόλις τώρα αρχίζουν να χρησιμοποιούν την τεχνολογία, κάτι που σημαίνει ότι αποτελεί εύκολο στόχο για τους χάκερς, υποστηρίζουν οι ερευνητές.

«Επιτέλους στις ΗΠΑ αρχίζουν να καλύπτουν τη διαφορά με τον υπόλοιπο κόσμο σε ότι αφορά τη χρήστη των chip&PIN», δήλωσε στο βρετανικό ειδησεογραφικό δίκτυο BBC ο Τοντ Μπράντσλεϊ, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας της εταιρείας διαδικτυακής ασφάλειας Rapid7.

Παρόλο που οι ερευνητές έδωσαν, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, ορισμένες πληροφορίες σχετικά με την ευπάθεια, δεν ανέπτυξαν αναλυτικά τη θεωρία τους προκειμένου να μην είναι δυνατή η αντιγραφή της τεχνικής. Επιπλέον, η Rapid7 παρείχε πληροφορίες σχετικά με την ευπάθεια σε μεγάλες κατασκευάστριες εταιρείες ATM και τράπεζες ώστε να καταφέρουν να διορθώσουν το πρόβλημα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Εάν θέλετε να είστε έως 12 χρόνια νεότεροι σε βιολογικό επίπεδο, είναι καλό να ξέρετε ότι μπορείτε. Από εσάς εξαρτάται να διατηρείτε το σώμα σας σε πιο νεαρή ηλικία με τακτική αεροβική άσκηση.
Η αεροβική άσκηση περιλαμβάνει το τρέξιμο, το γρήγορο περπάτημα, την ποδηλασία, την κωπηλασία, το χορό, το κολύμπι και άλλα αθλήματα που αυξάνουν την αντοχή σας.
Η αεροβική άσκηση υποχρεώνει την καρδία και τους πνεύμονες να εργάζονται περισσότερο και αποτελεσματικότερα. Το χαρακτηριστικό της αεροβικής άσκησης είναι ότι υποχρεώνει μεγάλες ομάδες μυών του σώματος σας να εργάζονται συνεχώς, ρυθμικά για μεγάλο χρονικό διάστημα 15-20 λεπτών ή περισσότερο αλλά όχι με πολύ μεγάλη ένταση.
Αεροβική άσκηση σημαίνει ότι οι μυς σας υποχρεώνονται να εργάζονται περισσότερο χρησιμοποιώντας αέρα, δηλαδή στην ουσία οξυγόνο. Σε αντίθεση, στην αναεροβική άσκηση η μυϊκή προσπάθεια είναι υψηλής έντασης αλλά μικρής διάρκειας. Αναεροβικές δραστηριότητες είναι η άρση βαρών, το σπριντ (τρέξιμο με πολύ μεγάλη ταχύτητα), το ποδόσφαιρο, το σκι σε κατηφόρα πλαγιάς βουνού, το σκουός.
Στην αναεροβική άσκηση, οι μυς για να πάρουν την ενέργεια που χρειάζονται άμεσα για να εκτελέσουν τη μεγάλη έντασης αλλά σύντομης διάρκειας εργασία που τους ανατίθεται από τον εγκέφαλο, χρησιμοποιούν μεταβολικές οδούς που δεν απαιτούν οξυγόνο. Για αυτό όταν κάνετε αναεροβικές μυϊκές ασκήσεις, κουράζεστε πιο εύκολα και είναι πολύ πιο πιθανό να έχετε πόνους ή κάψιμο στους μυς σας όταν η άσκηση τελειώσει.
Η αεροβική άσκηση καθιστά την καρδία και τους πνεύμονες πιο ικανούς να προσφέρουν το απαραίτητο οξυγόνο που χρειάζεται το σώμα σε καταστάσεις αυξημένης ανάγκης. Επιτρέπει επίσης στην καρδία να χρησιμοποιεί καλύτερα το οξυγόνο.
Συνοπτικά οι ευεργετικές επιδράσεις της αεροβικής άσκησης επιτρέπουν τα ακόλουθα:
  1. Αύξηση της μέγιστης κατανάλωσης οξυγόνου από τον οργανισμό
     
  2. Βελτίωση της καρδιαγγειακής και καρδιοαναπνευστικής λειτουργίας
     
  3. Αύξηση της τροφοδότησης των μυών με αίμα και της ικανότητας για καλύτερη χρήση του οξυγόνου
     
  4. Χαμηλότεροι ρυθμοί καρδίας και αρτηριακή πίεση σε οποιοδήποτε επίπεδο υπομέγιστου έργου
     
  5. Χαμηλότερος κίνδυνος συσσώρευσης λακτικού οξέος που προκαλεί πόνους και κάψιμο στους μυς
     
  6. Χαμηλότερη συστολική και διαστολική αρτηριακή πίεση σε ασθενείς που πάσχουν από υπέρταση (ψηλή πίεση)
     
  7. Αύξηση των επιπέδων καλής χοληστερόλης HDL στο αίμα
     
  8. Μείωση των τριγλυκεριδίων αίματος
     
  9. Μείωση του ποσοστού λίπους του σώματος και καλύτερος έλεγχος του σωματικού βάρους
     
  10. Βελτίωση του μεταβολισμού γλυκόζης, μείωση της αντίστασης στην ινσουλίνη και κατά συνέπεια χαμηλότερος κίνδυνος προσβολής από σακχαρώδη διαβήτη ή καλύτερη ρύθμιση της νόσου εάν ήδη έχει εκδηλωθεί ο διαβήτης
     
  11. Μείωση της ψυχολογικής έντασης, καλύτερη διάθεση με περισσότερη ζωτικότητα, μείωση κινδύνου για κατάθλιψη ή άγχος
     
  12. Μεγαλύτερη αντίσταση στην κούραση
     
  13.  Βοήθεια για καλύτερο ύπνο
Μια πρόσφατη έρευνα από το Τορόντο του Καναδά έδειξε ότι η διατήρηση μιας καλής αεροβικής κατάστασης στη μεσήλικη ζωή, είναι σε θέση να καθυστερεί τη βιολογική γήρανση του ανθρώπου κατά 10 έως 12 χρόνια. Ταυτόχρονα βελτιώνει την ευεξία των ηλικιωμένων προσφέροντας περισσότερη αυτονομία στα βαθιά γεράματα.
Η αεροβική δύναμη του σώματος χαρακτηρίζεται από την ικανότητα του να καταναλώνει οξυγόνο και από την παραγωγή ενέργειας σε μεταβολικό επίπεδο.
Όμως η μέγιστη αεροβική δύναμη του ανθρώπου αρχίζει να μειώνεται σταθερά από τη μεσήλικη φάση της ζωής του και μετά. Υπολογίζεται ότι μειώνεται κατά 5 ml/[kg.min] κάθε 10 χρόνια.
Όταν μειώνεται κάτω από περίπου 18 ml/[kg.min] στους άνδρες και 15 ml/[kg.min] στις γυναίκες, καθίσταται εξαιρετικά δύσκολο να κάνουν κάτι χωρίς να κουραστούν σοβαρά.
Σε ένα τυπικό άνδρα με καθιστική ζωή, στην ηλικία των 60 ετών η μέγιστη αεροβική του δύναμη θα πέσει σε περίπου 25 ml/[kg.min]. Η δύναμη αυτή είναι μόνο το 50% αυτής που ο εν λόγω άνδρας είχε στην ηλικία των 20 ετών.
Όμως τα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι η τακτική αεροβική άσκηση μπορεί να επιβραδύνει ή να αντιστρέψει την αναπόφευκτη και αμείλικτη παρακμή ακόμη και στις προχωρημένες ηλικιακές ομάδες.
Οι έρευνες δείχνουν ότι η σχετικά υψηλής έντασης αεροβική άσκηση για ένα σχετικά μεγάλο χρονικό διάστημα, ενισχύει τη μέγιστη αεροβική δύναμη κατά 25% που ισοδυναμεί με κέρδος 6 ml/[kg.min] και αντιστοιχεί με 10 έως 12 βιολογικά χρόνια.
Η διατήρηση της μέγιστης δυνατής οξυγόνωσης διαμέσου της αεροβικής άσκησης και ενίσχυσης της αεροβικής δύναμης, αυξάνει στους ηλικιωμένους τις πιθανότητες τους για διατήρηση της λειτουργικής τους αυτονομίας.
Τέλος δεν πρέπει να ξεχνούμε τις άλλες ευεργετικές επιδράσεις της αεροβικής άσκησης στους ηλικιωμένους που περιλαμβάνουν μείωση των κινδύνων για σοβαρές ασθένειες, γρηγορότερη ανάκαμψη μετά από τραυματισμούς ή αρρώστιες, μείωση του κινδύνου πτώσεων λόγω καλύτερης κατάστασης της μυϊκής δύναμης, της ισορροπίας και στου συντονισμού των κινήσεων τους.
naftemporiki.gr
Τι τρώμε οπωσδήποτε σε κάθε νησί;Η κουζίνα κάθε τόπου είναι η μισή ταυτότητά του. Και τα αυγουστιάτικα τσιμπούσια σε ταβερνάκια πλάι στο κύμα είναι οι μισές διακοπές μας. Ιδού τι πρέπει οπωσδήποτε να δοκιμάσετε σε κάθε νησί, για να μην φύγετε έχοντας χάσει τα μισά.

Στη Σίφνο: Ρεβιθάδα. Ναι, ακόμα κι εσείς που δεν συμπαθείτε τα ρεβίθια. Εδώ θα αλλάξετε γνώμη.

Στη Σαντορίνη: Ντοματοκεφτέδες, στο νησί που τους εφηύρε. Και σαντορινιά φάβα, που δε συγκρίνεται με καμία άλλη.

Στην Κέρκυρα: Παστιτσάδα, που δεν έχει καμία σχέση με το παστίτσιο. Είναι κόκορας κοκκινιστός με χοντρό μακαρόνι, σαν εκείνο που τρώγαμε πιτσιρίκια. Επίσης, σοφρίτο (κρέας λεμονάτο με ρύζι) και μπουρδέτο (γαύρος, χταπόδι ή σαρδέλες στον φούρνο με σκόρδο ή ντομάτα).

Στην Κρήτη: Από πού να ξεκινήσουμε; Βαθιά ανάσα και: Ντάκο με μυζήθρα (και όχι φέτα, κατά την αθηναϊκή βερσιόν του), μπουρέκι Χανιώτικο (με κολοκυθάκια, πατάτες και τυρί στο φούρνο ), απάκι, χοχλιούς μπουμπουριστούς, γαμοπίλαφο προφανώς, αρνάκι αντικριστό, καλιτσούνια (πιτάκια, συνήθως με μυζήθρα) και οτιδήποτε άλλο βρείτε –η κρητική κουζίνα είναι μια από τις καλύτερες στην Ελλάδα, αν όχι στον κόσμο ολόκληρο.

Στην Άνδρο: Λέγεται φρουτάλια, και είναι ομελέτα –αλλά δε μοιάζει με καμία άλλη ομελέτα που έχετε δοκιμάσει. Φτιάχνεται με πατάτες, κολοκυθάκια, τυρί και λουκάνικο.

Στη Σύρο: Εκείνο το φανταστικό τυρί που λέγεται Σαν Μιχάλη.

Στην Αμοργό: Το ξακουστό, και ασύγκριτο, πατατάτο –κατσικάκι ή μοσχάρι μαγειρεμένο στην κατσαρόλα με πατάτες.

Στην Αλόννησο: Φρέσκο τόνο. Είναι ένα από τα ελάχιστα μέρη στην Ελλάδα που θα τον βρείτε. Μοναδική παρενέργεια, πως αν τον δοκιμάσετε μία φορά δεν θα τον ξαναεκτιμήσετε σε κονσέρβα ποτέ.

Στην Κεφαλονιά: Λαγωτό, δηλαδή κουνέλι… σκορδάτο, και αλιάδα, σκορδαλιά που φτιάχνεται αποκλειστικά με σκόρδα και πατάτες, χωρίς ψωμί και καρύδια.

Στη Σκόπελο: Την ξακουστή, μεγαλειώδη στην απλότητά της, σκοπελίτικη τυρόπιτα.
in2life.gr
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!