Δευτέρα, 23 Απριλίου 2018


Ο γάμος της Μέγκαν Μαρκλ με τον πρίγκιπα Χάρι εντάσσει την 36χρονη Αμερικανίδα στη σημαντικότερη βασιλική οικογένεια παγκοσμίως και στην εθιμοτυπία της, όπως αυτή διαμορφώθηκε με την πάροδο των αιώνων.
Οι καλεσμένοι στον γάμο, στις 19 Μαΐου, θα πρέπει επίσης να δείξουν τον καλύτερο εαυτό τους και να σεβαστούν αυστηρά το πρωτόκολλο. Ο Ουίλιαμ Χάνσον, ειδικός στους βασιλικούς γάμους και στις επισημότητες των Ανακτόρων, παραθέτει ορισμένα στοιχεία για τη συμπεριφορά που πρέπει ακολουθηθεί και γι αυτήν που πρέπει να αποφευχθεί.
Χαιρετισμοί και υποκλίσεις
Ο χαιρετισμός προς ένα μέλος της βασιλικής οικογένειας προβλέπει, αν ο καλεσμένος είναι άνδρας, να υποκλιθεί χαμηλώνοντας το κεφάλι, ενώ η γυναίκα πρέπει να κάνει πραγματική υπόκλιση λυγίζοντας τα γόνατα και κρατώντας ίσια την πλάτη.
“Δεν είναι μια υπόκλιση που θα σας κάνει να φθάσετε στο έδαφος και να μην μπορείτε να σηκωθείτε”, χαριτολογεί ο Χάνσον. “Είναι μια κίνηση του κεφαλιού, τα χέρια στο πλάι, το ένα πόδι μπροστά στο άλλο, λύγισμα των γονάτων, η πλάτη ίσια”.
Παρουσία του μελλοντικού συζύγου της, η Μέγκαν θα απολαμβάνει των προνομίων της θέσης που θα έχει στη βασιλική οικογένεια. Τα μέλη της βασιλικής οικογένειας που θα έχουν χαμηλότερο τίτλο θα πρέπει να υποκλίνονται ενώπιον της. Αλλά αν η Μέγκαν διασχίζει μόνη έναν διάδρομο και συναντήσει την πριγκίπισσα Βεατρίκη, που έχει βασιλικό αίμα, (πρωτοξαδέλφη του Χάρι, κόρη του πρίγκιπα ‘Αντριου), τότε η Μέγκαν πρέπει να υποκλιθεί. Είναι κάποια πράγματα που αρχικά προκαλούν σύγχυση…
Για τους αρχάριους, υπάρχει ένας απλός τρόπος να αναγνωρίσουν τη θέση που έχουν διάφορα μέλη μέσα στη βασιλική οικογένεια. “Αρκεί να παρατηρούν τη σειρά των αφίξεων στον γάμο, όσο πιο χαμηλά είναι στην ιεραρχία, τόσο πιο νωρίς φθάνουν”, αναφέρει ο ειδικός.
Παρουσιάσεις και συστάσεις
Ο βρετανός τραγουδιστής Εντ Σίραν έδωσε πρόσφατα ένα παράδειγμα προς αποφυγήν, όταν ακούμπησε το αριστερό του χέρι στον δεξί ώμο του πρίγκιπα Κάρολου την ώρα που οι δυο τους είχαν χειραψία. “Δεν το επιτρέπει το πρωτόκολλο. Δεν χρησιμοποιείτε το αριστερό σας χέρι, πρέπει να μείνει ακίνητο”, επισημαίνει ο Χάνσον.
Κατά τη διάρκεια συνομιλίας με τη μονάρχη, η βασίλισσα πρέπει να αποκαλείται “Μεγαλειοτάτη” πριν ο συνομιλητής μπορέσει να την αποκαλέσει “Κυρία”.
Η περιβολή στον γάμο
Η Μέγκαν Μαρκλ έχει ήδη έναν πρώτο γάμο και οι φήμες για το νέο της νυφικό δίνουν και παίρνουν. Θα φορέσει κάτι παραδοσιακό ή θα διαλέξει κάτι λιγότερο συμβατικό;
“Θα είναι ένα νυφικό, αλλά δεν θα είναι κάτι επιβλητικό”, εκτιμά ο Χάνσον.
Όσο για τον πρίγκιπα Χάρι, αναμένεται να φορέσει φράκο, αλλά θα μπορούσε επίσης να φορέσει τη στρατιωτική του στολή. “Ο πρίγκιπας Ουίλιαμ ήταν εξαιρετικός μέσα στη στρατιωτική του στολή στον γάμο του το 2011, η παρουσία του παρέπεμπε σε κάτι από παραμύθι”, εκτιμά ο ειδικός.
Η ανθοδέσμη της νύφης πάντως πρέπει να περιέχει μύρτα. Είναι μια παράδοση που τήρησαν όλες οι νύφες της βασιλικής οικογένειες, πριν τη Μέγκαν.
Ενδυματολογικός κώδικας των προσκεκλημένων
Οι συστάσεις που δόθηκαν πάνω στις προσκλήσεις ορίζουν “στολή, φράκο, κοστούμι, φόρεμα και καπέλο”. Ο βασιλικός εξπέρ θεωρεί πως είναι “χρήσιμο” η πρόσκληση να αναφέρει το καπέλο, υποδηλώνοντας ίσως κάποια παρατράγουδα που παρατηρήθηκαν στον γάμο του Ουίλιαμ και της Κάθριν Μίντλετον.
Η Σαμάνθα Κάμερον, η σύζυγος του τότε πρωθυπουργού, δεν φορούσε καπέλο. Είχε επιλέξει να στολίσει την κώμη με κάποια κοσμήματα, επισημαίνει ο Χάνσον. “Αναφέρθηκε επίσης ότι ήταν και ξεκάλτσωτη. Ως σύζυγος πρωθυπουργού και κόρη βαρονέτου (τίτλος ευγενείας στη Βρετανία), θα έπρεπε να ήξερε περισσότερα”.
Ο ποδοσφαιριστής Ντέιβιντ Μπέκαμ, γνωστός για την τάση του σε στιλιστικές υπερβολές, έκανε τότε αρκετές γκάφες όπως η επιλογή του “σηκωμένου γιακά που θα έπρεπε να είναι χαμηλός”.
Τα βασιλικά ζευγάρια δεν συνηθίζουν να πιάνονται χέρι-χέρι
Ο Χάρι και η Μέγκαν εξέφρασαν μεταξύ τους τρυφερότητα όταν στις δημόσιες εμφανίσεις τους ήταν πιασμένοι χέρι χέρι, μια ασυνήθιστη συμπεριφορά στα μέλη της βασιλικής οικογένειας. “Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν ο Χάρι και η Μέγκαν συνεχίσουν να κρατιούνται χέρι χέρι στις επίσημες εκδηλώσεις. Δεν είναι βρετανικό. Είναι μια έκφραση συναισθήματος και εδώ το συναίσθημα εκδηλώνεται μόνο προς τους σκύλους και τα άλογα”.

Σημαντικές αλλαγές έρχονται στην Ελλάδα με τα πλαστικά καλαμάκια. Όπως είναι γνωστό τη μάχη κατά του πλαστικού θέλει να ξεκινήσει η βρετανική κυβέρνηση μέχρι το τέλος του χρόνου και πιο συγκεκριμένα στα πλαστικά καλαμάκια, τους πλαστικούς αναδευτήρες ποτών και καφέ και τις πλαστικές μπατονέτες. Όλα αυτά στο πλαίσιο της μάχης εναντίον των απορριμμάτων αυτού του υλικού που είναι παράγωγο του πετρελαίου.
«Θα απαγορεύσουμε αυτά τα αντικείμενα από πλαστικό», δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος Μάικλ Γκόουβ, όταν ερωτήθηκε από το BBC, και πρόσθεσε πως πρόκειται για μια «παγκόσμια επείγουσα ανάγκη» καθώς απειλείται ιδιαίτερα η θαλάσσια πανίδα.
Στην Ελλάδα οι εταιρείες-μέλη της Ένωσης Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (ΕΝ.Ε.Α.Π) ανακοίνωσαν σήμερα δεσμεύονται να καταργήσουν σταδιακά τα πλαστικά καλαμάκια και τους αναδευτήρες ποτών.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο της ευρύτερης δέσμευσης των εταιρειών-μελών για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, η Ένωση Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (ΕΝ.Ε.Α.Π.) ανακοινώνει ότι τα μέλη της παύουν να χρησιμοποιούν μη βιοδιασπώμενα πλαστικά καλαμάκια και αναδευτήρες ποτών στις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες- είτε πρόκειται για εταιρικές εκδηλώσεις είτε για διαφημίσεις ή προωθητικές ενέργειες- με σκοπό την σταδιακή κατάργησή τους.
Όπως αναφέρεται από την ΕΝΕΑΠ:
«Αναγνωρίζουμε ότι ένα καλαμάκι ή ένας αναδευτήρας ποτών χρησιμοποιείται μόνο για λίγα λεπτά, ωστόσο χρειάζονται πολλά χρόνια για να διασπαστεί ενώ συχνά δεν αποσυντίθεται πλήρως με αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και τις θάλασσες. Γι’ αυτό, αναλαμβάνουμε δράση προκειμένου να συμβάλλουμε στην περαιτέρω ευαισθητοποίηση της βιομηχανίας, των επαγγελματιών του κλάδου και των καταναλωτών.
Σε περίπτωση που το πλαστικό καλαμάκι ή ο αναδευτήρας είναι σημαντικά για να απολαύσει κανείς το ποτό του, προτείνουμε να χρησιμοποιούνται ανακυκλώσιμες βιοδιασπώμενες εναλλακτικές και θα ενθαρρύνουμε τους συνεργάτες μας προς αυτήν την κατεύθυνση. Τέλος, καλούμε τους καταναλωτές όταν παραγγέλνουν ποτό να διευκρινίζουν: «Όχι καλαμάκι, παρακαλώ», και όλοι μαζί να ενώσουμε τις δυνάμεις μας».

Πρόκειται για αλλαγές, οι οποίες ανεξάρτητα από τον τόπο κατοικίας των χρηστών, θα ξεκινήσουν να εφαρμόζονται στην Ευρώπη.
Εκτεταμένες αλλαγές στους όρους και την πολιτική διαχείρισης των δεδομένων των χρηστών του προωθεί το Facebook εν όψει και της εφαρμογής του νέου Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων (GDPR), που θα ισχύσει στην Ευρώπη από τις 25 Μαίου 2018.
Πρόκειται για αλλαγές, οι οποίες ανεξάρτητα από τον τόπο κατοικίας των χρηστών, θα ξεκινήσουν να εφαρμόζονται στην Ευρώπη από αυτή την εβδομάδα.Όπως ανακοίνωσε το Facebook, θα ζητηθεί από όλους τους χρήστες-μέλη του να πραγματοποιήσουν τις δικές τους επιλογές-ρυθμίσεις, σχετικά με τις διαφημίσεις, τις πληροφορίες του προφίλ, την αναγνώριση προσώπου, καθώς και για μια σειρά άλλων εφαρμογών-υπηρεσιών.
Ειδικότερα, το Facebook, σε εκτενή σημερινή ανακοίνωσή του, μεταξύ άλλων, αναφέρει:
«Θα ζητήσουμε από κάθε χρήστη του Facebook να προχωρήσει σε επιλογές σχετικά με:
α ) Τις διαφημίσεις με βάση δεδομένα από συνεργάτες μας. Οι διαφημίσεις στο Facebook παρουσιάζουν αυξημένη σχετικότητα όταν χρησιμοποιούμε δεδομένα από τους συνεργάτες μας, όπως ιστοσελίδες και εφαρμογές που χρησιμοποιούν επιχειρηματικά εργαλεία όπως την επιλογή Μου αρέσει. Θα ζητήσουμε από τους χρήστες να εξετάσουν πληροφορίες σχετικά με αυτού του είδους τη διαφήμιση και να επιλέξουν εάν επιθυμούν ή όχι να χρησιμοποιούμε δεδομένα από συνεργάτες για την προβολή διαφημίσεων.
β ) Τις πληροφορίες στο προφίλ τους. Εάν έχετε επιλέξει να μοιράζεστε πληροφορίες για τα πολιτικά και θρησκευτικά πιστεύω και τις σχέσεις σας στο προφίλ σας, θα σας ζητήσουμε να επιλέξετε εάν εξακολουθείτε να θέλετε να μοιράζεστε αυτές τις πληροφορίες και να μας επιτρέπετε να τις χρησιμοποιούμε. Όπως πάντα, η συμπερίληψη αυτών των πληροφοριών στο προφίλ σας είναι απολύτως προαιρετική. Κάνουμε πιο εύκολη την επιλογή των χρηστών να τις διαγράψουν εφόσον δεν επιθυμούν πλέον να τις μοιράζονται.
γ ) Τη χρήση τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου (face recognition). Οι ρυθμίσεις αναγνώρισης προσώπου που διαθέτουμε συμβάλλουν στην προστασία των προσωπικών δεδομένων σας και βελτιώνουν τις εμπειρίες σας, όπως τον εντοπισμό μιας πιθανής απόπειρας από τρίτους να χρησιμοποιήσουν την εικόνα σας ως φωτογραφία προφίλ και τη δυνατότητα να σας προτείνουμε φίλους τους οποίους ενδέχεται να θέλετε να προσθέσετε με ετικέτα (tag) στις φωτογραφίες ή τα βίντεο σας. Παρέχουμε προϊόντα που χρησιμοποιούν την τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου στα περισσότερα μέρη του κόσμου εδώ και περισσότερα από έξι χρόνια. Ως μέρος της παρούσας ενημέρωσης, δίνουμε την επιλογή σε χρήστες στην ΕΕ και τον Καναδά να ενεργοποιήσουν τη δυνατότητα αναγνώρισης προσώπου. Η χρήση της αναγνώρισης προσώπου είναι απολύτως προαιρετική για κάθε χρήστη του Facebook.
δ ) Επίσης, θα ζητήσουμε από τους χρήστες να αποδεχτούν τους αναθεωρημένους όρους χρήσης της υπηρεσίας και την πολιτική δεδομένων, που περιλαμβάνουν περισσότερες λεπτομέρειες ως απάντηση σε ερωτήματα που τέθηκαν σχετικά με τη λειτουργία των υπηρεσιών μας. Δεν ζητάμε νέα δικαιώματα για τη συλλογή, χρήση ή την κοινοποίηση των σας δεδομένων στο Facebook και διατηρούμε τη δέσμευσή μας ότι δεν πουλάμε τα προσωπικά σας δεδομένα σε διαφημιστές ή άλλους συνεργάτες μας. Ενώ η ουσία της πολιτικής προστασίας προσωπικών δεδομένων που εφαρμόζουμε είναι παρόμοια παγκοσμίως, τα άτομα που ζουν στην ΕΕ θα δουν συγκεκριμένες λεπτομέρειες που αφορούν μόνο τους κατοίκους της Ευρώπης, όπως για παράδειγμα, το πώς μπορούν να επικοινωνήσουν με τον υπεύθυνο προστασίας προσωπικών δεδομένων της εταιρείας μας, σύμφωνα με τον GDPR.
Τα άτομα που ζουν στην Ε.Ε, θα ξεκινήσουν να λαμβάνουν τα παραπάνω αιτήματα αυτή την εβδομάδα, ώστε να διασφαλιστεί ότι θα έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν στις επιλογές τους πριν να τεθεί σε ισχύ ο GDPR στις 25 Μαΐου. Στο πλαίσιο της σταδιακής προσέγγισής μας, οι άνθρωποι που ζουν στον υπόλοιπο κόσμο, θα λάβουν ειδοποίηση για να προχωρήσουν στις δικές τους επιλογές σε ένα μετέπειτα στάδιο, βάσει του προγραμματισμού και θα παρουσιάσουμε τις πληροφορίες με τους κατάλληλους τρόπους για κάθε περιοχή.
Παρουσίαση καλύτερων εργαλείων για πρόσβαση, διαγραφή και μεταφόρτωση δεδομένων
Οι νέες δυνατότητες που αφορούν τις «Συντομεύσεις Ρυθμίσεων και Απορρήτου» που ανακοινώθηκαν τον προηγούμενο μήνα, δημιουργήθηκαν λαμβάνοντας υπόψη τον GDPR, και οι χρήστες θα ξεκινήσουν να έχουν πρόσβαση σε αυτές, αυτήν την εβδομάδα. Τα πρόσφατα διευρυμένα εργαλεία για πρόσβαση στα δεδομένα που παρουσιάσαμε, θα επιτρέπουν στους χρήστες να βλέπουν τα δεδομένα τους, να τα διαγράφουν, να τα μεταφορτώνουν και να τα εξάγουν με πιο εύκολο τρόπο. Αυτά τα εργαλεία είναι διαθέσιμα παγκοσμίως, παρόλο που σχεδιάστηκαν με βάση τις απαιτήσεις συμμόρφωσης με τον GDPR.
Επίσης, ενημερώσαμε τη ρύθμιση «Αρχείο Δραστηριοτήτων» στις κινητές συσκευές, ώστε να είναι πιο εύκολο για τους χρήστες να βλέπουν τις πληροφορίες που έχουν κοινοποιήσει στο Facebook από την κινητή συσκευή τους.
Παροχή ειδικών ρυθμίσεων για τους εφήβους
Ο νέος GDPR αναγνωρίζει τη σημασία της καθιέρωσης ειδικής προστασίας και εμπειρίας για τους εφήβους. Έχουμε ενσωματώσει πολλές ρυθμίσεις ειδικής προστασίας στο Facebook για τους εφήβους, ανεξάρτητα από την περιοχή όπου βρίσκονται. Για παράδειγμα, οι διαφημιστικές κατηγορίες για εφήβους είναι πιο περιορισμένες και οι προεπιλεγμένες επιλογές του κοινού δημοσιεύσεων, δεν περιλαμβάνουν την επιλογή «δημόσια».
Επιπλέον, διατηρούμε απενεργοποιημένη τη δυνατότητα αναγνώρισης προσώπου για κάθε χρήστη ηλικίας κάτω των 18 ετών και περιορίζουμε τα άτομα που μπορούν να δουν ή να αναζητήσουν πληροφορίες που έχουν κοινοποιήσει έφηβοι, όπως ο τόπος καταγωγής ή τα γενέθλιά τους.
Στη διάρκεια του τρέχοντος έτους, θα παρουσιάσουμε ένα νέο παγκόσμιο κέντρο online πόρων, ειδικά για εφήβους και πρόσθετη εκπαίδευση σχετικά με τα πιο συνηθισμένα ερωτήματά τους σχετικά με το απόρρητο.
Σύμφωνα με το GDPR, άτομα ηλικίας μεταξύ 13 και 15 ετών σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες χρειάζονται την άδεια ενός γονέα ή κηδεμόνα για τη χρήση κάποιων ρυθμίσεων στο Facebook – την προβολή διαφημίσεων με βάση δεδομένα από συνεργάτες και τη συμπερίληψη θρησκευτικών και πολιτικών απόψεων ή προτιμήσεων στο προφίλ τους. Οι συγκεκριμένοι έφηβοι θα έχουν πρόσβαση σε μια λιγότερο εξατομικευμένη εκδοχή του Facebook, με περιορισμένη δυνατότητα δημοσιεύσεων και λιγότερο σχετικές διαφημίσεις, μέχρι να λάβουν την άδεια ενός γονέα ή κηδεμόνα για να χρησιμοποιούν όλες τις δυνατότητες του Facebook.
«Ακόμα και στις περιπτώσεις που κάτι τέτοιο δεν επιβάλλεται από τη σχετική νομοθεσία, θα ρωτήσουμε κάθε έφηβο εάν επιθυμεί να προβάλλονται διαφημίσεις με βάση δεδομένα από συνεργάτες και εάν επιθυμεί να συμπεριλάβει προσωπικά δεδομένα στο προφίλ του…».
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!