Σάββατο 31 Μαρτίου 2018

Η εντυπωσιακή κατοικία στη Φολέγανδρο που εξύμνησαν μέχρι και οι Financial Timesο καλοκαίρι πλησιάζει και φυσικά όλοι γνωρίζουν ότι η Ελλάδα αποτελεί έναν από τους διασημότερους προορισμούς για διακοπές, τόσο για τους κατοίκους του εξωτερικού, όσο και για εκείνους του εσωτερικού.
Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλή τα ιδιοτικά καταλύματα που ενοικιάζονται μέσω της διαδικτυακάς πλατφόρμας Airbnb, τα οποία κλέβουν τις καρδιές των επισκεπτών τους, με την αίσθηση οικειότητας που προσφέρουν, καθώς και με την αισθητική τους.
Ένα τέτοιο κατάλυμα στη Φολέγανδρο, φαίνεται πως όχι μόνο έχει κλέψει τις εντυπώσεις των διεθνών επισκεπτών του, αλλά κατάφερε να κάνει μέχρι και τις Financial Times να υποκλιθούν στην ομορφιά του.

Το συγκεκριμένο οίκημα, ανήκει στην Ileana von Hirsch, ενώ λειτουργεί σαν εξοχικό και παρά το σχετικά μικρό της μέγεθος, προσφέρει όλες τις απαραίτητες ανέσεις στους επισκέπτες της. Παράλληλα διαθέτει μαγευτική θέα στην θάλασσα, ενώ είναι ο ιδανικός προορισμός για εκείνους που αναζητούν την ηρεμία και την ξεκούραση.



Τα χρώματα και τα υλικά του σπιτιιού, θα συμφωνήσεις στο ότι δείχνουν πλήρως εναρμονισμένα με το περιβάλλον που βρίσκεται. Ακόμα, αποτελείται από δυο επίπδα και 4 υπνοδωμάτια, καθώς και 4 μπάνια, γεγονός που το κάνει κατάλληλο για να φιλοξενήσει μια μεγάλη οικογένεια ή παρέα.




Σε περίπτωση που θέλεις να το επισκεφθείς, κανόνισε από νωρίς να κάνεις την κράτηση τόσο για το σπίτι, αν θέλεις να το βρεις διαθέσιμο.

 
«I`m back» ήταν τα πρώτα λόγια του Schwarzenegger μετά την εγχείρηση καρδιάς
Ο αγαπημένος ηθοποιός και πρώην κυβερνήτης της Καλιφόρνια Arnold Schwarzenegger αναρρώνει από την επέμβαση καρδιάς στην οποία υποβλήθηκε σε νοσοκομείο του Λος Άντζελες, δήλωσε χθες Παρασκευή ο εκπρόσωπός του Ντάνιελ Κέτσελ.
«Οι πρώτες του λέξεις ήταν όντως “I’m back”, οπότε έχει καλή διάθεση», σχολίασε ο Κέτσελ, αναφερόμενος στη πασίγνωστη ατάκα του Schwarzenegger από την ταινία «Ο Εξολοθρευτής».
Ο 70χρονος Arnie υποβλήθηκε σε νέα αντικατάσταση της πνευμονικής του βαλβίδας, η οποία είχε αντικατασταθεί για πρώτη φορά το 1997 εξαιτίας μιας εκ γενετής βλάβης της καρδιάς του. Τότε είχε διαψεύσει ότι το πρόβλημα είχε προκύψει από τη χρήση στεροειδών την περίοδο που ήταν bodybuilder.
Η βαλβίδα που είχε τοποθετήσει το 1997 είχε συγκεκριμένο χρόνο ζωής και «τον ξεπέρασε, οπότε επέλεξε να την αντικαταστήσει χθες μέσω μιας λιγότερο επεμβατικής διαδικασίας με αντικατάσταση βαλβίδας μέσω καθετήρα», εξήγησε ο Κέτσελ σε ανακοίνωσή του στο Twitter.

Ωστόσο η ανακοίνωση δεν επιβεβαίωσε την είδηση που μετέδωσε ο ιστότοπος TMZ, σύμφωνα με τον οποίο υπήρξαν επιπλοκές στη διάρκεια της αντικατάστασης βαλβίδας με καθετήρα, γεγονός που ανάγκασε τους γιατρούς να προχωρήσουν σε επέμβαση ανοικτής καρδιάς.Ο καγκελάριος της Αυστρίας (όπου γεννήθηκε ο Arnold Schwarzenegger) Sebastian Kurz ευχήθηκε στον πρώην πρωταθλητή του bodybuilding γρήγορα ανάρρωσή και «πολλή δύναμη». Σε ανάρτησή του στο Twitter ο Kurz πρόσθεσε ότι ανυπομονεί να τον συναντήσει τον Μάιο στη διάρκεια μιας προγραμματισμένης διάσκεψης για το κλίμα.
Ο Arnold Schwarzenegger έγινε διάσημος με τους ρόλους του στις ταινίας «Ο Εξολοθρευτής» και «Total Recall», έπειτα από μια επιτυχημένη καριέρα στο bodybuilding. Το 2003 μπήκε στην πολιτική όταν εκλέχθηκε κυβερνήτης της Καλιφόρνια, αξίωμα στο οποίο επανεξελέγη. Το τελευταίο διάστημα έχει εκφραστεί ανοιχτά εναντίον το προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, κυρίως αναφορικά με την περιβαλλοντική του πολιτική.

 
Γιατί Ορθόδοξοι και Καθολικοί πρέπει να περιμένουν ως το 2025 για κοινό Πάσχα
Μπορεί το 2017 το Πάσχα των Ορθοδόξων και των Καθολικών να συνέπεσε, όμως αυτό θα ξανασυμβεί μετά από οκτώ χρόνια, το 2025. Φέτος Καθολικοί και Ορθόδοξοι θα γιορτάσουν με διαφορά μιας εβδομάδας, οι πρώτοι την 1η Απριλίου και οι δεύτεροι στις 8 Απριλίου.
Το 2019 και το 2020 θα υπάρχει πάλι διαφορά μιας εβδομάδας στο Πάσχα, αλλά το 2021 η «ψαλίδα» θα ανοίξει σχεδόν στον ένα μήνα. Μετά το επόμενο κοινό Πάσχα στις 20 Απριλίου του 2025, κοινός θα είναι ο εορτασμός ξανά τα έτη 2028, 2031, 2034, 2037, 2038 και 2041.
Στον 21ο αιώνα τα όρια εορτασμού του Ορθόδοξου Πάσχα είναι από τις 4 Απριλίου το νωρίτερο έως τις 8 Μαϊου το αργότερο, ενώ τα όρια του Καθολικού Πάσχα από τις 22 Μαρτίου το νωρίτερο έως τις 25 Απριλίου το αργότερο. Αυτό σημαίνει ότι οι Καθολικοί δεν θα έχουν ποτέ Πάσχα τον Μάιο και οι Ορθόδοξοι ποτέ Πάσχα τον Μάρτιο.
Συνολικά, στα 100 χρόνια του 21ου αιώνα το Πάσχα θα είναι κοινό τα 31 έτη, αλλά κάθε επόμενο αιώνα αυτό θα συμβαίνει όλο και σπανιότερα. Μάλιστα, το τελευταίο κοινό Πάσχα υπολογίζεται ότι θα συμβεί το έτος 2698. Από εκεί και πέρα, Ορθόδοξοι και Καθολικοί δεν θα γιορτάσουν ξανά από κοινού την ανάσταση του Χριστού.
Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Γιατί υπάρχει αυτή η απόκλιση ανάμεσα στο Ορθόδοξο και στο Καθολικό Πάσχα; Και γιατί κάποτε θα γίνει κάτι το μόνιμο; Πως η ημερομηνία του Πάσχα μετακινείται και πώς αυτό σχετίζεται με την αστρονομία;

Η ιστορία αρχίζει με τους Εβραίους, οι οποίοι χρησιμοποιούσαν ένα ημερολόγιο που βασιζόταν στον κύκλο της Σελήνης. Το Πάσχα γιορταζόταν την 14η του μήνα Νισάν, ημέρα της πρώτης πανσελήνου της άνοιξης ή αμέσως μετά από την εαρινή ισημερία. Στη συνέχεια, η εαρινή ισημερία συνδέθηκε με τον εορτασμό του Χριστιανικού Πάσχα και την Ανάσταση του Χριστού. Αυτό συνέβη, επειδή ο Χριστός αναστήθηκε την πρώτη μέρα μετά το Εβραϊκό Πάσχα.Οι διάφορες τοπικές χριστιανικές εκκλησίες δεν γιόρταζαν το Πάσχα την ίδια ημερομηνία. Οι ιουδαΐζουσες εκκλησίες το γιόρταζαν την 15η μέρα του εβραϊκού μήνα Νισάν (όποια ημέρα της εβδομάδας έπεφτε), ενώ οι εθνικές εκκλησίες την πρώτη Κυριακή (ως αναστάσιμη μέρα) μετά την πρώτη εαρινή πανσέληνο.
Για να λυθούν αυτές οι διαφωνίες, η Α' Οικουμενική Σύνοδος το 325 μΧ αποφάσισε ότι το Πάσχα θα γιορτάζεται την πρώτη Κυριακή μετά την πρώτη πανσέληνο της άνοιξης. Αν η πανσέληνος αυτή συμβεί Κυριακή, τότε θα γιορτάζεται την αμέσως επόμενη Κυριακή. Έτσι, το χριστιανικό Πάσχα δεν θα συνέπιπτε ποτέ με το εβραϊκό, ενώ παράλληλα ο εορτασμός του χριστιανικού Πάσχα συνδέθηκε πολύ συγκεκριμένα με ένα αστρονομικό φαινόμενο, την εαρινή ισημερία και την πρώτη πανσέληνο της άνοιξης.
Για να υπολογιστεί η ημερομηνία του Πάσχα, έπρεπε να βρεθεί η ημερομηνία της πρώτης εαρινής πανσελήνου και ακολούθως η πρώτη Κυριακή μετά την πανσέληνο. Η Α' Οικουμενική Σύνοδος ανέθεσε στον Πατριάρχη Αλεξανδρείας να ενημερώνει κάθε χρόνο τις άλλες εκκλησίες για την ημέρα του Πάσχα, αφού προηγουμένως είχε υπολογιστεί η ημερομηνία της πρώτης εαρινής πανσελήνου, με τη βοήθεια των αστρονόμων της Αλεξάνδρειας.
Το ημερολόγιο που ήταν σε ισχύ την εποχή της Α' Οικουμενικής Συνόδου, ήταν το Ιουλιανό που είχε θεσπίσει ο Ιούλιος Καίσαρας το 45 πΧ, με τη βοήθεια του αλεξανδρινού αστρονόμου Σωσιγένη. Ο τελευταίος, έχοντας βασισθεί στους υπολογισμούς του Ιππάρχου (ο οποίος πριν ένα αιώνα είχε υπολογίσει με εντυπωσιακή ακρίβεια ότι το ηλιακό έτος έχει διάρκεια 365,242 ημερών), θέσπισε ένα ημερολόγιο, του οποίου τα έτη είχαν 365 ημέρες, ενώ σε κάθε τέταρτο έτος (το «δίσεκτο») πρόσθετε άλλη μία μέρα.
Όμως, το Ιουλιανό Ημερολόγιο είχε ένα μικρό σφάλμα, επειδή η διάρκεια του ηλιακού έτους στην πραγματικότητα είναι 365,242199 ημέρες. Ανά τέσσερα χρόνια το μικρό αυτό σφάλμα φθάνει τα 45 λεπτά, ενώ κάθε 129 χρόνια την μία ημέρα, με συνέπεια να μετακινείται όλο και νωρίτερα η εαρινή ισημερία. Έτσι, ενώ η εαρινή ισημερία την εποχή του Χριστού συνέβη στις 23 Μαρτίου, το 1582 μΧ είχε φτάσει να συμβαίνει στις 11 Μαρτίου.
Τότε ο πάπας Γρηγόριος ΙΓ' ανέθεσε στους αστρονόμους Χριστόφορο Κλάβιους και Λουίτζι Λίλιο να κάνουν μία ημερολογιακή μεταρρύθμιση. Η 5η Οκτωβρίου 1582 μετονομάστηκε σε 15η Οκτωβρίου, ώστε να διορθωθεί το λάθος που είχε συσσωρευτεί τους προηγούμενους 11 αιώνες και η εαρινή ισημερία να επιστρέψει στην 21η Μαρτίου, όπως είχε συμβεί κατά την Α' Οικουμενική Σύνοδο.
Το Νέο ή Γρηγοριανό Ημερολόγιο υιοθετήθηκε από τα καθολικά κράτη της Ευρώπης μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, ενώ από τα προτεσταντικά πολύ αργότερα. Λόγω ακόμη πιο έντονης αντίδρασης της Ορθόδοξης Εκκλησίας στο Γρηγοριανό Ημερολόγιο, το Ιουλιανό Ημερολόγιο περέμεινε σε ισχύ σε όλα τα Ορθόδοξα κράτη έως τον 20ό αιώνα.
Στην Ελλάδα το Ιουλιανό Ημερολόγιο αντικαταστάθηκε από το Γρηγοριανό στις 16 Φεβρουαρίου 1923, που μετονομάστηκε σε 1η Μαρτίου. Αφαιρέθηκαν δηλαδή 13 ημέρες από το 1923, επειδή στις δέκα ημέρες λάθους του Γρηγοριανού και του Ιουλιανού μεταξύ 325 μΧ και 1582 είχαν προστεθεί άλλες τρεις μέρες στη διάρκεια των τρεισήμισι αιώνων μετά την εισαγωγή του Γρηγοριανού Ημερολογίου στη Δύση.
Το 1924 η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία αποδέχτηκε το εκκλησιαστικό ημερολόγιο να ταυτιστεί με το πολιτικό και να ισχύσει για τις ακίνητες εορτές, αλλά όχι για το Πασχάλιο Ημερολόγιο και για τις κινητές εορτές, που εξακολουθούν να υπολογίζονται με βάση το Ιουλιανό ή Παλαιό Ημερολόγιο.
Όμως η διαφορά του εορτασμού του Πάσχα ανάμεσα σε Ορθόδοξους και Καθολικούς δεν βασίζεται μόνο στο λάθος του Ιουλιανού Ημερολογίου, αλλά και στο σφάλμα του λεγόμενου «Μετωνικού Κύκλου» του 5ου αιώνα πΧ, τον οποίο χρησιμοποιούσαν οι χριστιανοί αλεξανδρινοί αστρονόμοι και με βάση τον οποίο η Ορθόδοξη Εκκλησία εξακολουθεί να υπολογίζει τις ημερομηνίες των μελλοντικών εαρινών πανσελήνων.
Στις 13 ημέρες της λανθασμένης Ιουλιανής εαρινής ισημερίας, πρέπει να προστεθεί και το λάθος του 19ετούς Μετωνικού κύκλου, το οποίο ανέρχεται, από το 325 μΧ έως σήμερα, σε τέσσερις έως πέντε ημέρες, με συνέπεια η Μετώνεια (ή Ιουλιανή) πανσέληνος να υπολογίζεται τέσσερις έως πέντες μέρες αργότερα από την πραγματική.
Η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία εξακολουθεί να χρησιμοποιεί το παλαιό Ιουλιανό Ημερολόγιο και τον κύκλο του Μέτωνος για τον προσδιορισμό της ημερομηνίας του Πάσχα. Έτσι, συχνά το ορθόδοξο Πάσχα εορτάζεται όχι την πρώτη Κυριακή μετά την πανσέληνο, αλλά την επόμενη ή μετά τη δεύτερη εαρινή πανσέληνο, αντί της πρώτης Κυριακής μετά την πρώτη εαρινή πανσέληνο, όπως είχε ορίσει η Σύνοδος της Νίκαιας.
Οι Καθολικοί γιορτάζουν το Πάσχα σύμφωνα με τον κανόνα της Α' Οικουμενικής Συνόδου, αλλά η εαρινή ισημερία και η εαρινή πανσέληνος υπολογίζονται σύμφωνα με το νέο Γρηγοριανό Ημερολόγιο, έχοντας λάβει υπόψη και το Μετώνειο σφάλμα. Έτσι η Γρηγοριανή-Καθολική πανσέληνος είναι πολύ πιο κοντά στην αστρονομική (συχνά συμπίπτει ή απέχει μόνο μια μέρα) από ό,τι η Ιουλιανή-Ορθόδοξη.
Από κοινού εορτάζεται το Πάσχα για Ορθόδοξους και Καθολικούς, όταν τόσο η Γρηγοριανή, όσο και η Ιουλιανή-Μετώνεια πασχαλινή πανσέληνος πέσουν από την Κυριακή μέχρι το Σάββατο της ίδιας εβδομάδας (αρκεί να είναι μετά τις 3 Απριλίου και οι δύο πανσέληνοι), οπότε την αμέσως επόμενη Κυριακή είναι το κοινό Πάσχα.
Όμως μετά το 2700 -λόγω συσσώρευσης του Μετώνειου σφάλματος- δεν θα μπορούν να συμπέσουν ποτέ την ίδια εβδομάδα η Ιουλιανή και η Γρηγοριανή πανσέληνος, οπότε δεν θα υπάρξει ξανά κοινό Πάσχα.

 

Το απόγευμα η οικογένεια, οι φίλοι και οι συνάδελφοι του διάσημου θεωρητικού φυσικού Στίβεν Χόκινγκ θα τον αποχαιρετίσουν, στη διάρκεια ιδιωτικής τελετής που θα πραγματοποιηθεί στο Κέμπριτζ.
Η κηδεία του Χόκινγκ, πεπεισμένου άθεου ο οποίος πέθανε στις 14 Μαρτίου σε ηλικία 76 ετών, θα ξεκινήσει στις 14:00 (τοπική ώρα 16:00 ώρα Ελλάδας) στην εκκλησία St Mary the Great στο πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ, όπου εργάστηκε επί περισσότερα από 50 χρόνια.
«Ήταν αναπόσπαστο και ιδιαίτερα αναγνωρίσιμο κομμάτι του πανεπιστημίου και της πόλης. Για τον λόγο αυτό αποφασίσαμε να τελέσουμε την κηδεία του στην πόλη που αγαπούσε τόσο πολύ και η οποία τον αγαπούσε. Η ζωή και το έργο του πατέρα μας σημαίνει τόσα πράγματα για τόσους πολλούς ανθρώπους, πιστούς και άθεους. Γι’ αυτό τον λόγο η τελετή θα είναι περιεκτική και παραδοσιακή, αντικατοπτρίζοντας το εύρος και την ποικιλομορφία της ζωής του», ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους τα παιδιά του Λούσι, Ρόμπερτ και Τιμ.
Η οικογένεια έχει ζητήσει από έξι πρόσωπα από το πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ να μεταφέρουν το φέρετρο του Χόκινγκ.
Χιλιάδες άνθρωποι έχουν υπογράψει το βιβλίο συλλυπητηρίων, το οποίο άνοιξε μετά τον θάνατο του διάσημου αστροφυσικού.
Στις 15 Ιουνίου θα αποτιθεί εκ νέου φόρος τιμής στον Χόκινγκ κατά τη διάρκεια του ενταφιασμού της τέφρας του στο Αβαείο του Γουέστμιστερ στο Λονδίνο, κοντά στους τάφους του Νεύτωνα και του Δαρβίνου.
«Αρμόζει απόλυτα τα λείψανα του καθηγητή Στίβεν Χόκινγκ να ενταφιαστούν στο Αβαείο, κοντά στους επιφανείς συναδέλφους του», ανέφερε ο επικεφαλής του Γουεστμίνστερ, ιερέας Τζον Χολ σε ανακοίνωση που εξέδωσε.
Ο Ισαάκ Νεύτωνας, ο οποίος έθεσε τα θεμέλια των σύγχρονων μαθηματικών και διατύπωσε τον νόμο της βαρύτητας, ενταφιάστηκε στο Αβαείο το 1727. Ο Κάρολος Δαρβίνος, η θεωρία της εξέλιξης του οποίου ήταν μια από τις πλέον πρωτοποριακές όλων των εποχών, τάφηκε επίσης εκεί, το 1882.
Ο ενταφιασμός μέσα στο Αβαείο είναι μια σπάνια τιμή. Οι πιο πρόσφατες ταφές επιστημόνων εκεί ήταν εκείνες του Έρνεστ Ράδερφορντ, του πρωτοπόρου της πυρηνικής φυσικής, το 1937, και του Τζόζεφ Τζον Τόμσον, που ανακάλυψε τα ηλεκτρόνια.
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!