Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2022

 

Η ουκρανική κρίση μαίνεται με τα ρωσικά στρατεύματα να βρίσκονται ένα βήμα πριν την πολεμική σύρραξη. Την ίδια ώρα οι ΗΠΑ συνεχίζουν να προσπαθούν να διαπραγματευτούν με την Ρωσία προκειμένου να αποφύγουν τα χειρότερα, χωρίς να υπάρχει καμία εξέλιξη.

Σύμφωνα μάλιστα με το Reuters, οι ρωσικές δυνάμεις συγκεντρώνουν φιάλες αίματος και ιατρικό εξοπλισμό για την φροντίδα των τραυματιών. Αυτό δείχνει και την στρατιωτική ετοιμότητα της Μόσχας.

Η πρόβλεψη Μπάιντεν

Ο Τζο Μπάιντεν έχει προβλέψει πως η ρωσική επίθεση είναι πιθανή, ενώ από την άλλη ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ εκτιμά ότι οι Ρώσοι μπορούν να εξαπολύσουν επίθεση σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.

Όσο για το αμερικανικό Πεντάγωνο, επιβεβαιώνει το ρεπορτάζ του πρακτορείου λέγοντας πως συγκεντρώνεται ιατρικός εξοπλισμός. Μάλιστα ο Μπεν Χότζες συνεχίζει «Δεν είναι απολύτως σίγουρο ότι θα υπάρξει μία νέα επίθεση, αλλά δεν θα εξαπέλυε κανείς επίθεση, χωρίς αυτά (σ.σ. τα αποθέματα αίματος)», σχολίασε ο Μπεν Χότζες, αντιστράτηγος ε.α. που πλέον είναι αναλυτής στο Κέντρο για την Ανάλυση της Ευρωπαϊκής Πολιτικής.

Τι ανέφερε εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου

Σχολιάζοντας το δημοσίευμα ο εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου υπενθύμισε τις προειδοποιήσεις της Ουάσινγκτον για την ρωσική ετοιμότητα. Οι τρεις Αμερικανοί αξιωματούχοι που έκαναν την αποκάλυψη για τη συγκέντρωση φιαλών αίματος, αρνήθηκαν να διευκρινίσουν πότε ακριβώς έγινε αντιληπτή η μεταφορά τους κοντά στα σύνορα Ρωσίας-Ουκρανίας.

Ωστόσο, δύο από αυτούς ανέφεραν πως έγινε μέσα στις τελευταίες εβδομάδες. Ρώσοι αξιωματούχοι έχουν επανειλημμένα διαψεύσει ότι σχεδιάζεται εισβολή. Όμως η Μόσχα διαμηνύει ότι αισθάνεται πως απειλείται από την ενίσχυση των δεσμών του Κιέβου με τη Δύση.

Το αντίκτυπο των κυρώσεων

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και οι σύμμαχοί τους έχουν προειδοποιήσει ότι η Ρωσία θα βρεθεί αντιμέτωπη με σκληρές οικονομικές κυρώσεις εάν επιτεθεί στην Ουκρανία. Οι χώρες της Δύσης έχουν ήδη επιβάλει οικονομικές κυρώσεις από την εποχή που η Ρωσία κατέλαβε και στη συνέχεια προσάρτησε τη χερσόνησο της Κριμαίας το 2014.

Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί πως οι κυρώσεις αυτές είχαν περιορισμένο αντίκτυπο στην πολιτική της Ρωσίας, με τη Μόσχα (που είναι ο κύριος ενεργειακός προμηθευτής της Ευρώπης) να εκτιμά ότι η Δύση θα αποφύγει ενέργειες τόσο σοβαρές που θα επηρέαζαν τις εξαγωγές φυσικού αερίου.

 

Το Facebook πρέπει να επιτρέψει τη χρήση ψευδωνύμων στην πλατφόρμα του σύμφωνα με την απόφαση του Ομοσπονδιακού Δικαστηρίου της Γερμανίας που εκδόθηκε την Πέμπτη (27 Ιανουαρίου). Μέχρι τώρα, οι χρήστες του Facebook ήταν υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν τα πραγματικά τους ονόματα.

Το γερμανικό δικαστήριο, έκρινε ότι ενώ οι χρήστες πρέπει να ενημερώνουν την πλατφόρμα για το πραγματικό τους όνομα, επιτρέπεται να χρησιμοποιούν ψευδώνυμα δημοσίως, καθιστώντας έτσι άκυρους τους όρους χρήσης του Ιανουαρίου 2015 και του Απριλίου 2018 στη Γερμανία.

«Η ακυρότητα της διάταξης σχετικά με την υποχρέωση χρήσης σαφούς ονόματος σημαίνει ότι η διάταξη παύει να ισχύει άνευ αντικατάστασης. Ως εκ τούτου, ο ενάγων έχει αξίωση κατά του εναγομένου να χρησιμοποιεί το δίκτυο με ψευδώνυμο», έκρινε το δικαστήριο.

Η απόφαση βασίστηκε σε αγωγή που κατατέθηκε το 2018 από δύο χρήστες που χρησιμοποίησαν ψευδώνυμο αντί για το πραγματικό τους όνομα για τον λογαριασμό τους στο Facebook.

Το Facebook κάλεσε στη συνέχεια τους δύο χρήστες να επιβεβαιώσουν τα ονόματά τους, αλλά καθώς ο ένας δεν ανταποκρίθηκε, το αντίστοιχο προφίλ στο Facebook διαγράφηκε. Στη συνέχεια, τα θιγόμενα μέρη προσέφυγαν στη δικαιοσύνη.

Το Ανώτατο Δικαστήριο της Γερμανίας έκρινε τώρα ότι οι ενέργειες του Facebook παραβίαζαν τους κανόνες της ΕΕ για την προστασία των δεδομένων, καθώς και τον Γερμανικό Νόμο για τα Τηλεμέσα.

Και αυτό διότι ο Νόμος για τα Τηλεμέσα ορίζει σαφώς ότι οι πάροχοι πρέπει επίσης να επιτρέπουν τη χρήση των υπηρεσιών τους «ανώνυμα ή με ψευδώνυμο», στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό.

Δεν εφαρμόζεται ο Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων

Η απόφαση έχει δεδικασμένο μόνο για υποθέσεις πριν από το 2018, καθώς το σκεπτικό των δικαστών βασίστηκε στην περίοδο πριν από τον Γενικό Κανονισμό της ΕΕ για την Προστασία Δεδομένων (ΓΚΠΔ), ο οποίος δεν έχει ρητές διατάξεις σχετικά με την ανωνυμία, ενώ ο προκάτοχός του είχε.

«Ως εκ τούτου, το άμεσο πεδίο εφαρμογής της απόφασής μας περιορίζεται σε παλαιές υποθέσεις», τόνισε ο δικαστής Ulrich Herrmann.

Ωστόσο, παραμένει ασαφές πώς θα εξελισσόταν μια παρόμοια υπόθεση εάν εφαρμοζόταν ο ΓΚΠΔ.

«Δεν μπορεί να αποκλειστεί ότι η συμπερίληψη των κανόνων του ΓΚΠΔ θα μπορούσε να οδηγήσει σε διαφορετική νομική αξιολόγηση στο μέλλον», δήλωσε στη EURACTIV ο δικηγόρος Stefan Hessel της «Reuschlaw Consultancy».

Αντιθέτως, η ανωνυμοποίηση δεν είναι υποχρεωτική βάσει του ΓΚΠΔ. Αντ’ αυτού, πρέπει να διενεργείται αξιολόγηση κινδύνου για να διαπιστωθεί εάν η ανωνυμοποίηση είναι απαραίτητη για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

«Στον ΓΚΠΔ επιδιωκόταν υψηλότερος βαθμός ευελιξίας, οπότε επιλέχθηκε μια πιο γενικευμένη προσέγγιση αντί της εφαρμογής συγκεκριμένων μέτρων», εξήγησε ο Hessel.

Ως εκ τούτου, το δικαστήριο της Καρλσρούης δεν σχολίασε τον ΓΚΠΔ καθώς θεωρήθηκε ότι δεν είχε σχέση με την απόφαση στην παρούσα υπόθεση. Επιπλέον, το Ανώτατο Δικαστήριο δεν θέλησε να προδικάσει πιθανή αντίθετη απόφαση του Δικαστηρίου της ΕΕ.

Επικριτές και συνήγοροι

Η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου είναι σε μεγάλο βαθμό σύμφωνη με τη λαϊκή γνώμη, καθώς το 64% των πολιτών της ΕΕ υποστηρίζει το δικαίωμα ανώνυμης χρήσης ψηφιακών υπηρεσιών, όπως προκύπτει από αντιπροσωπευτική έρευνα του ινστιτούτου έρευνας κοινής γνώμης «YouGov».

Σε επίπεδο ΕΕ, το δικαίωμα της ανωνυμίας συζητείται επί του παρόντος και στο πλαίσιο της εμβληματικής Πράξης για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (DSA). Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζητά επίσης να κατοχυρωθούν κανόνες ανωνυμίας στην επερχόμενη νομοθεσία – αν και στο ελαφρώς διαφορετικό πλαίσιο των ανώνυμων πληρωμών.

«Μόνο η ανωνυμία μας προστατεύει αποτελεσματικά από την πειρατεία, τις απειλές, τον εκφοβισμό, την παρακολούθηση και τις διακρίσεις στο διαδίκτυο», δήλωσε ο ευρωβουλευτής των Πρασίνων/Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Patrick Breyer, αναφερόμενος στην απόφαση του Ομοσπονδιακού Δικαστηρίου.

Ωστόσο, η απόφαση δεν πάει αρκετά μακριά, σύμφωνα με τον Breyer.

«Το γεγονός και μόνο ότι τα κοινωνικά δίκτυα δεν επιτρέπεται πλέον να δημοσιεύουν το πραγματικό όνομα δεν προστατεύει αποτελεσματικά από την κατάχρηση», τόνισε.

Άλλωστε, δεν είναι όλοι ομόφωνοι στο ζήτημα της διαδικτυακής ανωνυμίας.

Τον περασμένο Ιούλιο, για παράδειγμα, αρκετοί μη λευκοί Άγγλοι ποδοσφαιριστές ήρθαν αντιμέτωποι με έναν κατακλυσμό ρατσιστικών προσβολών που προέρχονταν κυρίως από ανώνυμους λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ως απάντηση, 700.000 χρήστες υπέγραψαν ένα ψήφισμα που απαιτούσε να θεσπιστούν «προϋποθέσεις εξακρίβωσης ταυτότητας» για το άνοιγμα ενός λογαριασμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

 Πόσες Louis Vuitton πουλήσαμε στην Ελλάδα το 2021

Εάν κανείς αναζητήσει μία από τις μάρκες που αποτελούν αντικείμενο πόθου για τον γυναικείο αλλά και κατ’ επέκταση για τον ανδρικό πληθυσμό, θα βρει την απάντηση σε μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες μόδας και οινοπνευματωδών του κόσμου, τον οίκο Moet Henessy Louis Vuitton, η οποία διαθέτει παγκοσμίως τα προϊόντα Luis Vuitton. Eκτός όμως από τις γνωστές τσάντες και αξεσουάρ με το διάσημο μονόγραμμα και σειρά γυναικείων και ανδρικών ενδυμάτων και υποδημάτων θα εντοπίσει κάποιος και ένα ευρύτατο χαρτοφυλάκιο οινοπνευματωδών προεξάρχουσας της σαμπάνιας που προέρχεται από τον οίκο Moet & Chandon.

O γαλλικός όμιλος LVMH αποτελεί τον μεγαλύτερο αυτή τη στιγμή όμιλο προϊόντων μόδας και πολυτέλειας στον κόσμο, όπου εκτός από τις προαναφερόμενες μάρκες, περιλαμβάνονται ανάμεσα σε άλλους, εμβληματικοί οίκοι ρολογιών όπως η Zenith International, η Hublot, η Bulgari, η Tag Heuer, η διάσημη για τα διαμάντια της De Beers αλλά και ποτά όπως η βότκα Belvedere, η σαμπάνια Veuve Cliquot καθώς και η σαμπάνια Krug, αποτελώντας μέρος μόνο από ένα εκτεταμένο χαρτοφυλάκιο θυγατρικών εταιρειών και μαρκών με παγκόσμιο εκτόπισμα.

Ο τζίρος του γαλλικού ομίλου για το 2021 σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η LVMH ανήλθε στα 64,21 δισεκατομμύρια ευρώ, αυξημένος κατά 44% από το 2020 όπου λόγω της πανδημίας ο κύκλος εργασιών είχε κατέλθει στα 44,65 δισεκατομμύρια ευρώ.

Από το συγκεκριμένο ποσό του 2021 τα κρασιά και τα οινοπνευματώδη έφεραν 5,97 δις, τα προϊόντα μόδας και τα δερμάτινα είδη 30,92 δις, τα αρώματα και τα καλλυντικά 6,6 δις, τα ρολόγια και τα κοσμήματα 8,9 δις και το δίκτυο καταστημάτων επιλεγμένης λιανικής, στο οποίο περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων τα καταστήματα καλλυντικών, Sephora, πρόσθεσε 11,75 δις ευρώ. Mάλιστα ο τζίρος του 2021 φέρνει τον όμιλο LVMH σε πωλήσεις μεγαλύτερες κατά 20% και από εκείνες του 2019, πριν ξεσπάσει δηλαδή η πανδημία. Ταυτόχρονα τα κέρδη από συνεχιζόμενες δραστηριότητες από 8,3 δις ευρώ το 2020, εκτοξεύθηκαν στα 17,15 δις ευρώ το 2021 με αύξηση κατά 107%.

Η περίπτωση της Louis Vuitton στην Ελλάδα

Ερχόμενοι στην Ελλάδα, αυτό που εξετάζουμε είναι ότι η μάρκα Louis Vuitton εκπροσωπείται αυτή τη στιγμή από τα καταστήματα της οδού Βουκουρεστίου στο Κολωνάκι καθώς και από δύο καταστήματα στη Μύκονο αυτά της οδού Ενόπλων Δυνάμεων στη Χώρα Μυκόνου αλλά και από ένα ακόμη στην παραλία Ψαρού στο Nammos Village. Σημειώνεται ωστόσο ότι τα καταστήματα της Μυκόνου λειτουργούν εποχικά.

Θυμίζουμε ότι κατά το παρελθόν υπήρχαν και άλλα καταστήματα στην Ελλάδα, ωστόσο πλέον δεν υφίστανται ούτε το κατάστημα της Προξένου Κορομηλά στη Θεσσαλονίκη, ούτε και εκείνο της Κηφισιάς, η διακοπή λειτουργίας του οποίου προηγήθηκε χρονικά εκείνου της συμπρωτεύουσας.

Πωλήσεις 20,9 εκατ. ευρώ έφεραν Βουκουρεστίου και Μύκονος

Εάν εξετάσουμε λοιπόν τις επιδόσεις της Louis Vuitton στην Ελλάδα για το δεκάμηνο του 2021, ήτοι από 1η Ιανουαρίου έως και 31 Οκτωβρίου, θα δούμε ότι ο τζίρος ανήλθε στα 20,9 εκατ. ευρώ με τα κέρδη προ φόρων να ανέρχονται στα 6,5 εκατ. ευρώ. Μάλιστα ο προαναφερόμενος αριθμός σε επίπεδο τζίρου έχει υπερκαλύψει τις συνολικές πωλήσεις του 2020, όταν ο κύκλος της Louis Vuitton στην Ελλάδα μειώθηκε κατά περίπου 63% σε μόλις 13,37 εκατ. ευρώ με αποτελέσματα προ φόρων 2,62 εκατ. ευρώ. Ωστόσο το δεκάμηνο – και όπως όλα δείχνουν το δωδεκάμηνο του 2021 - βρίσκονται αρκετά μακριά από το 2019 που οι πωλήσεις στη χώρα μας για τον οίκο ήταν στα 35,68 εκατ. ευρώ με κέρδη προ φόρων 12,12 εκατ. ευρώ. Η μάρκα ωστόσο δεν παύει να συνεχίζει να αποτελεί μία από τις πιο αναγνωρίσιμες και περιζήτητες στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως.

Η Louis Vuitton κατετάγη πρόσφατα ως η πολυτιμότερη παγκοσμίως εταιρεία ειδών πολυτελείας στην έκθεση Top Global Brands 2021 της Interbrand. Ειδικότερα, η γαλλική εταιρεία κατατάσσεται στη 13η θέση και είναι η μόνη εταιρεία μόδας που εμφανίζεται στην πρώτη 20άδα. Η Chanel και η Hermès κατατάσσονται στην 22η και 23η θέση αντίστοιχα. Οι τρεις πρώτες θέσεις καταλαμβάνονται από τους τεχνολογικούς κολοσσούς Apple, Amazon και Microsoft. Η H&M και η Zara κατατάσσονται στην 43η και 45η θέση στην έκθεση, η οποία επίσης βλέπει τους μεγαλύτερους παίκτες στην αγορά προϊόντων ομορφιάς, l'Oreal και Sephora, να κατατάσσονται στις θέσεις 53 και 100. 

capital.gr

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!