Δεν είναι μόνο η ικανοποίηση του να βλέπεις έναν μεγάλο αριθμό να
"συνοδεύει" το username σου στο Instagram, το Twitter ή το Facebook. Ο
αριθμός των ακολούθων σας μπορεί να αποτελέσει ένα καλό εφόδιο στο
βιογραφικό σας – ποια εταιρία δεν θέλει έναν «social media guru» στο
ενεργητικό της ή έναν άνθρωπο που με ένα του ποστ φτάνει στα χέρια
χιλιάδων ανθρώπων; Μπορεί επίσης να κάνει την επιχείρηση ή την
επιχειρηματική σας ιδέα πιο αποτελεσματική, επιτρέποντάς σας στην ουσία
να κάνετε δωρεάν διαφήμιση σε μαζικό κοινό ή να μπείτε στο «παιχνίδι»
του πολυπόθητου virality.
Ωραία όλα αυτά. Πώς όμως θα καταφέρετε
να κάνετε τους λογαριασμούς σας στα δημοφιλέστερα social media να
εκτιναχθούν από τη μετριότητα στη μαζική απήχηση και την προσέλκυση
ολοένα και περισσότερων followers; Ιδού οι «χρυσοί» κανόνες:
*Κάντε ενδιαφέροντα ποστΜην περιμένετε να αυξηθούν οι followers, χωρίς να ποστάρετε τίποτα ή επειδή δημοσιεύσατε ένα παλιό τραγούδι των Πυξ Λαξ.
*Χρησιμοποιήστε hashtagsΚι όμως, οι μετρήσεις λένε ότι το σύστημα «δουλεύει» και μπορεί να φέρει περισσότερα μάτια προς το περιεχόμενό σας.
*Διασυνδέστε το blog ή την ιστοσελίδα σας με τα social media σαςΤοποθετήστε ένα ή περισσότερα καλοσχεδιασμένα widgets που να οδηγούν στους λογαριασμούς σας στα social media που σας ενδιαφέρουν
*Ασχοληθείτε με τους άλλους χρήστεςΚάντε
κι εσείς like για να σας κάνουν. Ακολουθήστε άλλους λογαριασμούς, για
να σας ακολουθήσουν. Ο social δρόμος είναι… διπλής κυκλοφορίας.
*Σκεφθείτε… shareΠροτού
δημοσιεύσετε κάτι, σκεφθείτε τρόπους να κάνετε πιο δελεαστικό το
κουμπάκι του share για τους χρήστες. Κάντε, με άλλα λόγια, το
περιεχόμενό σας… πιο shareable. Και πάλι, μιας και είμαστε στον ίδιο,
διπλής κυκλοφορίας δρόμο, κάντε κι εσύ reshare το περιεχόμενο άλλων που
βρίσκετε ενδιαφέρον.
*Αλληλεπιδράστε με «μεγάλα ονόματα» των social mediaΟι
λεγόμενοι «influencers» μπορούν εύκολα με ένα τους share να κάνουν
κάποιον γνωστό εν μία νυκτί. Προσοχή: Δεν θέλετε να το παρακάνετε και να
γίνετε εκείνοι οι «κόλακες» που κάνουν κοινότυπα εκθειαστικά σχόλια
κάτω από κάθε ποστ τους για να τους προσέξουν. Μπορείτε αντ’ αυτού, να
κάνετε share τα ποστ τους, ταγκάροντάς τους.
*Μείνετε ενεργοίΌσο
το αφήνει κανείς… τον αφήνει κι αυτό: Το παιχνίδι των social media
χρειάζεται υπομονή και επιμονή, χωρίς μεγάλα διαλείμματα. Αν δεν
προλαβαίνετε να ασχοληθείτε για μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο,
προγραμματίστε τα μελλοντικά σας ποστ.
*Κάντε δημοσιεύσεις που δεν σχετίζονται με εσάςΟι
ειδικοί των νέων Μέσων χωρίζουν τους χρήστες σε informers και meformers
– οι τελευταίοι είναι αυτοί που κάνουν αναρτήσεις που αφορούν μόνο τον
εαυτό τους – προσωπικές φωτογραφίες, πώς πέρασαν στις διακοπές, τι
κάνουν τώρα κλπ. Προτιμήστε να είστε «κάπου ανάμεσα», δηλαδή να μην
κάνετε αποκλειστικά ποστ για τον εαυτό σας.
*Μάθετε τις κατηγορίες των tweetsΌσοι
ενδιαφέρεστε περισσότερο για το Twitter, μάθετε ότι οι ειδικοί έχουν
χωρίσει τα tweets στις εξής κατηγορίες: Διάδοση πληροφορίας,
Αυτοπροώθηση, Γνώμη/Παράπονο, Τυχαίες σκέψεις, Εγώ τώρα, Ερώτηση στους
followers, Απλή δήλωση παρουσίας, Ανεκδοτολογικά tweets. Οι informers
τείνουν να τουιτάρουν περισσότερο με περιεχόμενη πληροφοριακό, ενώ οι
meformers περιεχόμενο της κατηγορίας «Εγώ τώρα».
*Ανεβείτε στην ιεραρχία των social mediaΈνας
γκουρού των κοινωνικών δικτύων, ο Roy Povarchik, δημιούργησε μια
πυραμίδα με τους τύπους χρηστών, από τους πιο αδύναμους προς τους πιο
ισχυρούς: Παθητικοί αναγνώστες, άσημοι που γράφουν για τη ζωή τους,
διαχειριστές περιεχομένου, τακτικοί δημιουργοί περιεχομένου,
επαγγελματίες bloggers με συχνές αποκλειστικότητες και, τέλος, οι
άνθρωποι που αποτελούν οι ίδιοι είδηση.
*Αποφύγετε τις εκρήξειςΜην
το παρακάνετε με πολλά ποστ σε μικρό χρονικό διάστημα που φλερτάρουν με
το spamming, καθώς και προσβλητικά ή απλώς βαρετά ποστ: Με αυτό τον
τρόπο, αποφεύγετε να χάσετε τους followers που έχετε ήδη αποκτήσει.
Άλλες κατηγορίες ποστ που μπορούν να οδηγήσουν σε unfollows είναι τα
ολοφάνερα αυτοματοποιημένα ποστ, οι πολιτικές τοποθετήσεις, τα συνεχή
παράπονα, η συχνή χρήση αργκό και οι αδιάφορες στιγμές της προσωπικής
σας καθημερινότητας
*Προσφέρετε κάτι στους νέους followersΣύμφωνα
με έρευνες, 52% των followers σελίδων εταιριών ή προϊόντων, περιμένουν
ειδικές προσφορές ή εκπτώσεις από αυτές. Αν έχετε επαγγελματική σελίδα ή
λογαριασμό για την επιχείρησή σας, κάντε μια ειδική προσφορά για τους
followers σας.
*Απαντήστε στους followersΧτίστε
σχέσεις οικειότητας απαντώντας στα σχόλια των χρηστών ή στα μηνύματά
τους στο inbox, για να δώσετε την εντύπωση ενός ενεργού, φιλικού
λογαριασμού.
*Προσέξτε τις ώρεςΜπορεί να
έχετε βρει την τέλεια φωτογραφία, αλλά αν την δημοσιεύσετε στις 4 τα
ξημερώματα να πάει «χαμένη». Μελετήστε πότε είναι περισσότερο ενεργοί οι
ακόλουθοί σας και ποστάρετε περιεχόμενο πάντα στις «ώρες αιχμής».
*Διατηρήστε θετικό προφίλΌσοι
τείνουν να ποστάρουν αισιόδοξα ή χαρούμενα πράγματα και αναρτήσεις με
χιούμορ, έχουν και περισσότερους ακολούθους, λένε οι αριθμοί.
Με πληροφορίες από Fastcompany.com