Πέμπτη 23 Ιουλίου 2015


Η ειδική έκδοση Alfa Romeo MiTo Racer λανσάρεται και στην ελληνική αγορά.

Κινητήρες: βενζίνη 1.4 των 78 ίππων, υπερτροφοδοτούμενος 1.4 MultiAir 140 με αυτόματο κιβώτιο Alfa TCT και ντίζελ 1.3 JTDM-2 85 ίππων.

Πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, στάνταρ VDC/ASR/MSR/Hill Holder, 7 αερόσακοι, Alfa DNA (εκτός από την 1.4 78), κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 17'', σύστημα U-Connect 5'' με χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα Start & Stop κ.λπ. Από 15.280 ευρώ.
real.gr

Η απόκτηση συνείδησης/αυτοαντίληψης από ρομπότ και τεχνητές νοημοσύνες θεωρείται ότι ενδεχομένως να αποτελέσει το έναυσμα της «singularity», δηλαδή της στιγμής που οι μηχανές θα είναι σε θέση να εξελίσσονται ταχύτατα από μόνες τους, δημιουργώντας βελτιωμένες νέες γενιές και ξεπερνώντας κάποια στιγμή την ανθρώπινη νοημοσύνη.

Αναλόγως την οπτική γωνία του καθενός, κάτι τέτοιο θα μπορούσε να αποτελεί θαυμαστό τεχνολογικό επίτευγμα ή τρομακτική απειλή, όπως δείχνουν κλασικά σενάρια επιστημονικής φαντασίας, από τον «Εξολοθρευτή» μέχρι την «Οδύσσεια του Διαστήματος» και το «Battlestar Galactica».

Αν και ένα τέτοιο ενδεχόμενο φαντάζει αυτή τη στιγμή μακριά, το γεγονός ότι τρία ρομπότ Nao (ιαπωνικής προέλευσης) κατάφεραν να περάσουν μία τροποποιημένη έκδοση του αποκαλούμενου «wise man puzzle» (το τεστ του σοφού) ίσως να δείχνει ότι είναι πιο κοντά από ό,τι πιστεύουμε.

Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του PhysOrg, η επίδειξη έγινε στο Rensselaer Polytechnic Institute της Νέας Υόρκης, εν όψει παρουσίασης στη συνδιάσκεψη RO-MAN στο Κόμπε της Ιαπωνίας.

Το «τεστ του σοφού» θεωρείται κλασικό τεστ συνείδησης του εαυτού: ένας βασιλιάς αναζητεί έναν σοφό για σύμβουλο, οπότε καλεί τρεις από τους πιο σοφούς που ξέρει στο δωμάτιό του. Εκεί βάζει ένα καπέλο στο κεφάλι του καθενός από πίσω, έτσι ώστε να μην μπορούν να το δουν.

Στη συνέχεια τους λέει ότι το κάθε καπέλο είναι είτε μπλε είτε λευκό και ότι ο «διαγωνισμός» διεξάγεται δίκαια: ο πρώτος που θα βρει το χρώμα του καπέλου στο κεφάλι του, κερδίζει. Ο μόνος τρόπος να λάβει χώρα δίκαια ο διαγωνισμός είναι να έχουν και τα τρία καπέλα το ίδιο χρώμα: ο πρώτος που θα δει το χρώμα των άλλων δύο και συμπεράνει ότι και το δικό του είναι το ίδιο, κερδίζει.

Στην περίπτωση των τριών ρομπότ, αντί για καπέλα, οι ρομποτιστές προγραμμάτισαν τα τρία «πειραματόζωα» έτσι ώστε να «πιστεύουν» πως τα δύο εξ αυτών έχουν υποστεί επέμβαση («dumbing pill»)ώστε να μειωθεί η νοημοσύνη τους, με αποτέλεσμα να είναι βουβά- αλλά δεν ήξεραν ποια.

Πρακτικά, δύο από αυτά γίνονταν βουβά μέσω ενός πατήματος κουμπιού στο κεφάλι τους. Και τα τρία ερωτήθηκαν στη συνέχεια ποια δεν είχαν λάβει το «dumbing pill». Και τα τρία προσπάθησαν να απαντήσουν «δεν ξέρω», αλλά μόνο το ένα μπόρεσε να το κάνει, κάτι που σήμαινε ότι ήταν αυτό που δεν ήταν βουβό. Ακούγοντας τον εαυτό του να συνθέτει απάντηση, το ρομπότ άλλαξε την απάντησή του, δηλώνοντας ότι το ίδιο είναι αυτό που δεν έχει λάβει το «dumbing pill».

Η μικρή αυτή άσκηση δείχνει ότι ένας βαθμός αυτοαντίληψης μπορεί να επιτευχθεί από ρομπότ, και αποτελεί σημαντική πρόοδο.

Το τεστ πραγματοποίησε ο Σέλμερ Μπρίνγκσγιορντ, καθηγητής του ινστιτούτου, ο οποίος εργάζεται πάνω σε συστήματα τεχνητής νοημοσύνης στη βάση υπολογιστικής λογικής.

Πηγή: naftemporiki.gr

Κρις Κολόμπους: Θα ήθελα να γυρίσω τη συνέχεια του Χάρι Πότερ
Εάν ο Στίβεν Σπίλμπεργκ είναι ο σκηνοθέτης-παιδί που ενηλικιώθηκε -και οι σκηνοθετικές του επιλογές το αποδεικνύουν περίτρανα-, τότε ο Κρις Κολόμπους είναι το παιδί που αρνείται πεισματικά να ενηλικιωθεί.

Ο Κολόμπους, σεναριογράφος κλασικών ταινιών της εταιρείας παραγωγής της Amblin (όπως τα Goonies και τα Gremlins) και σκηνοθέτης μεγάλων επιτυχιών -τα δύο Μόνος στο Σπίτι, τα δύο πρώτα Χάρι Πότερ, η κυρία Ντάουτφαϊρ, ανάμεσα σε άλλα- επιμένει εδώ και χρόνια στις οικογενειακές ταινίες και φέτος κάνει ένα ταξίδι στον χρόνο και τη νοσταλγία.

Στα Pixels, τη νέα του ταινία, ήρωες ρετρό βιντεοπαιχνιδιών αναλαμβάνουν να καταστρέψουν τον πλανήτη Γη. Μία ομάδα πρώην πρωταθλητών θα κληθεί να τους εμποδίσει.

Το in.gr συνάντησε τον Κρις Κολόμπους στο Κανκούν του Μεξικό -όπου ο σκηνοθέτης βρέθηκε μαζί με τους πρωταγωνιστές των Pixels (Άνταμ Σάντλερ, Πίτερ Ντίνγκλατζ, Μισέλ Μόναχαν, Τζος Γκαντ)- και μίλησε μαζί του για την επιστροφή των Goonies, για την επιθυμία του να γυρίσει την... ένατη ταινία Χάρι Πότερ και για τον Ρόμπιν Γουίλιαμς που πέθανε πριν από σχεδόν έναν χρόνο.

  • Με σενάρια για ταινίες όπως τα Goonies και τα Gremlins, έχετε συνδέσει το όνομά σας με τη δεκαετία του 1980. Πώς αισθάνεστε πού γυρίζετε τώρα τα Pixels, μία ταινία για τη νοσταλγία των '80s;
Κρις Κολόμπους: Διάβασα το σενάριο και μου φάνηκε ξεχωριστό. Μέσα σε ένα καλοκαίρι που έχουμε πολλές ταινίες με σούπερ ήρωες ή σίκουελ, μου άρεσε αυτή η διαφορετική ιδέα. Με ρωτούν πολλοί γιατί δεν γυρίζω ταινίες σαν τα Gremlins και τα Goonies, σαν τις ταινίες της Amblin. Η αλήθεια είναι ότι δεν μου δόθηκε η ευκαιρία. Και τα Pixels μου δίνουν τη δυνατότητα να δημιουργήσω ξανά αυτή την αίσθηση που είχαμε όταν βλέπαμε ταινίες όπως ο Ε.Τ. ή ο Ιντιάνα Τζόουνς. Είναι σαν ένα ξεχωριστό είδος, πολλοί προσπάθησαν να το αναβιώσουν, αλλά δεν τα κατάφεραν. Τα στούντιο προσπαθούν να γυρίσουν ξανά όλα όσα έκανα. Ξεκίνησαν με το Adventures in Babysitting, θέλουν να γυρίσουν ξανά τα Γκρέμλινς, τα Γκούνις, το The Young Sherlock Holmes...


  • Γιατί νομίζετε ότι αγαπά τόσο πολύ ο κόσμος τα Goonies;
Κρ.Κ.: Δεν ξέρω. Μου κάνει εντύπωση που έρχονται παιδιά 20 - 21 ετών και μου λένε ότι η αγαπημένη τους ταινία είναι τα Goonies. Τότε δεν ήταν τεράστια επιτυχία, νομίζω ότι στη διάρκεια του χρόνου μετατράπηκε σε μανία. Τα παιδιά το έχουν δει δεκάδες φορές στο βίντεο. Τώρα προσπαθούμε να κάνουμε το σίκουελ, αλλά είναι δύσκολη δουλειά. Δεν θέλω να απογοητεύσω κανέναν!
  • Πώς κάνεις μια ταινία που βασίζεται στη νοσταλγία -όπως το Pixels- να μοιάζει επίκαιρη;
Κρ.Κ.: Ταινίες σαν εκείνες που κάναμε στην Amblin είχαν ένα κοφτερό χιούμορ. Δεν θα πιστέψετε τι μπορούσαμε να βάλουμε σε μία ταινία κατάλληλη για παιδιά. Στο Goonies για παράδειγμα, τα παιδιά χρησιμοποιούσαν προσβλητική γλώσσα. Είναι εξαιτίας ταινιών όπως το Ιντιάνα Τζόουνς και τα Gremlins που δημιουργήθηκε η κατηγορία PG-13 (Κατάλληλη για παιδιά άνω των 13 ετών). Πιστεύω ότι αυτό χαλάει λίγο την εμπειρία, γιατί εκείνες οι ταινίες ήταν κατάλληλες, αλλά ήταν πιο προχωρημένες. Με τα Pixels προσπαθήσαμε να φτιάξουμε μία ταινία διασκεδαστική, που θα μπορούσε να αρέσει στα παιδιά του σήμερα, αλλά μια ταινία και για τους γονείς τους που θυμούνται εκείνες τις ημέρες.


  • Οι κανόνες του να κάνεις ταινίες στο Χόλιγουντ έχουν αλλάξει από τότε;
Κρ.Κ.: Πλέον είναι πιο δύσκολο να κάνεις μία πρωτότυπη ταινία. Τη δεκαετία του 1980 δεν υπήρχε η έννοια του franchise, της σειράς ταινιών. Δεν σκεφτόμασταν ποτέ, «Α, θα γυρίσουμε έξι ταινίες Goonies». Απλά αυτό δεν υπήρχε στο μυαλό μας. Τώρα όλοι σκέφτονται με όρους franchise. Μάλιστα, είμαστε στο σημείο όπου οι ταινίες βασίζονται σε επιτραπέζια παιχνίδια! Παλιά οι ταινίες βασίζονταν στη λογοτεχνία, τώρα βασίζονται στα κόμικ -που θεωρώ σπουδαία λογοτεχνία-, αλλά δεν μπορώ να φανταστώ πώς θα μπορούσα να κάνω μία ταινία βασισμένη σε επιτραπέζιο. Πώς θα μπορούσα να κάνω μια ταινία για το Scrabble; Για το Χόλιγουντ, όμως, είναι πολύ πιο εύκολο να πουλήσει κάτι που το κοινό ήδη γνωρίζει.
  • Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, πώς βλέπετε το μέλλον σας στο Χόλιγουντ;
Κρ.Κ.: Έχω γράψει ήδη τρία σενάρια και περιμένω να γυριστούν. Και τα τρία είναι πρωτότυπες ιστορίες. Έχω, παράλληλα, και μία ανεξάρτητη εταιρεία παραγωγής, τη Maiden Voyage. Έχουμε ήδη τρεις ταινίες, η μία με τίτλο The Witch προβλήθηκε στο Σάντανς και απέσπασε βραβείο Σκηνοθεσίας, η άλλη το Mediterranea προβλήθηκε στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών στις Κάννες. Αυτό που κάνουμε είναι να στηρίζουμε τις πρώτες δουλειές σκηνοθετών, για να μπορέσουν να δουν το όνειρό τους να γίνεται πραγματικότητα. Πρόκειται για τα δύο πιο ικανοποιητικά χρόνια της ζωής μου, το να συναντώ αυτά τα παιδιά και να βλέπω το πάθος τους να κάνουν ταινίες. Εγώ από την πλευρά μου θα συνεχίσω να κάνω τις ταινίες που κάνω ήδη. Θα με ενδιέφερε, όμως, να βρω έναν τρόπο να γυρίσω μια επιτυχημένη ταινία με λιγότερα από δύο εκατομμύρια δολάρια.

  • Έχετε νιώσει ποτέ την ανάγκη να επιστρέψετε σε κάποιους από τους χαρακτήρες σας;
Κρ.Κ.: Ο χαρακτήρας που σκέφτομαι σχεδόν καθημερινά, που με συναρπάζει ακόμα είναι ο Χάρι Πότερ. Αισθάνομαι ότι θα ήθελα πολύ να πάω πίσω. Δεν αναφέρομαι στο Fantastic Beasts (τη νέα ταινία σε σενάριο Τζόαν Ρόουλινγκ), αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Αλλά ο Ρον, ο Χάρι, η Ερμιόνη... Αισθάνομαι ότι η ιστορία τους δεν έχει τελειώσει. Τι συνέβη μετά από αυτό το 7ο βιβλίο -ή την 8η ταινία; Δεν έχω τα δικαιώματα, αλλά αν δω την Τζόαν Ρόουλινγκ θα της πω «ας κάτσουμε και ας αφηγηθούμε το επόμενο κεφάλαιο». Ο Ντάνιελ Ράντκλιφ δεν γίνεται νεότερος, όλοι μεγαλώνουν. Θα ήθελα, επίσης, να δουλέψω μαζί τους τώρα που είναι εξαιρετικοί ηθοποιοί. Εγώ δούλεψα μαζί τους όταν ήταν ακόμα μικροί, τότε που κοίταζαν αμήχανα τις κάμερες, τα φώτα και εμένα και απλά χαμογελούσαν. Θα ήταν ένα σπουδαίο πρότζεκτ. Θα δούμε... Ίσως να γίνει...


  • Γιατί επιστρέφετε στις οικογενειακές ταινίες;
Κρ.Κ.: Μου αρέσει να βλέπω σινεμά με πολύ κόσμο. Θέλω να βρίσκομαι στην αίθουσα με άλλα 400 άτομα που να γελάνε ή να κλαίνε. Έχω κάνει και ταινίες όπου το πρώτο Σαββατόβραδο προβλήθηκαν σε έξι μόνο θεατές, αλλά αυτό δεν ήταν πολύ διασκεδαστική εμπειρία. Το στοιχείο της οικογένειας νομίζω ότι είναι αυτό που με ελκύει προσωπικά, σαν σκηνοθέτη. Μου αρέσουν πάντα ιστορίες για ανθρώπους -είτε παιδιά, είτε ενήλικες- που αναζητούν την οικογένειά τους. Στον Νονό ΙΙ ο Μάικλ Κορλεόνε λέει στη μητέρα του: «Μπορεί ένας άνθρωπος να χάσει πραγματικά την οικογένειά του;» Αυτή η ερώτηση με συνοδεύει στις περισσότερες από τις ταινίες μου, είτε πρόκειται για το Home Alone (ένα αγόρι που το ξεχνάει η οικογένειά του), είτε για την Κυρία Νταουτφάιρ (ένας άνδρας που χάνει την οικογένειά του και πρέπει να ντυθεί νταντά για να την ξαναβρεί), είτε ακόμα και για το Χάρι Πότερ, όπου έχουμε ένα ορφανό αγόρι που τελικά βρίσκει την οικογένειά του στο Χόγκουαρτς.

  • Αναφερθήκατε στην κυρία Ντάουτφαϊρ. Συνεργαστήκατε αρκετές φορές με τον Ρόμπιν Γουίλιαμς στη διάρκεια της καριέρας σας. Τι θυμάστε πιο έντονα από εκείνον;
Κρ.Κ.: Ο Ρόμπιν ήταν αυτός που με έπεισε να μετακομίσω στο Σαν Φρανσίσκο. Μου άλλαξε τη ζωή. Ήταν, επίσης, ο πιο «έντονος» ηθοποιός με τον οποίο έχω δουλέψει. Στην κυρία Ντάουτφαϊρ γυρίζαμε 20 με 25 φορές την κάθε σκηνή. Ο Ρόμπιν ήταν τόσο ιδιοφυής ηθοποιός. Θυμάμαι γυρίζαμε δύο - τρεις φορές την σκηνή όπως ήταν στο σενάριο, αλλά στη συνέχεια ο Ρόμπιν άρχιζε να αυτοσχεδιάζει. Και αυτοσχεδίαζε και αυτοσχεδίαζε και χανόταν τόσο σε αυτό που αν του ζητούσα να κάνει κάτι που είχε κάνει στην προηγούμενη λήψη, μού έλεγε: «Δεν γίνεται. Δεν θυμάμαι τι έκανα». Μέχρι να τελειώσουμε το γύρισμα, είχαμε όλες τις εκδοχές της ίδιας σκηνής: την κατάλληλη, την κατάλληλη για άνω των 13 και την ακατάλληλη για ανηλίκους. Μέχρι σήμερα εύχομαι να είχα την ακατάλληλη εκδοχή: ήταν από τα πιο αστεία πράγματα που έχω δει. Ήταν ο πιο σκληρά εργαζόμενος ηθοποιός από όσους έχω συνεργαστεί. Πραγματικά αφοσιωμένος και εμμονικός με τη δουλειά του. Επρόκειτο να συνεργαστούμε άλλη μία φορά, στο σίκουελ του κυρία Ντάουτφαϊρ. Το σενάριο ήταν έτοιμο και ήταν εξαιρετικό.

* Η ταινία Pixels θα προβάλλεται στις ελληνικές αίθουσες από τις 30 Ιουλίου σε διανομή Feelgood Entertainment.

Αγγελική Στελλάκη

 
Newsroom ΔΟΛ
Απορρίπτεται η μελέτη για τον τάφο του Φιλίππου Β' στις Αιγές
Απάντηση στα συμπεράσματα μελέτης, που επιχειρεί να ανατρέψει ανασκαφικά και ιστορικά δεδομένα για τους βασιλικούς τάφους στις Αιγές (Βεργίνα), δίνει η Αρχαιολογική Υπηρεσία, παραθέτοντας συγκεκριμένα στοιχεία. Πρόκειται για τη μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση PNAS και η οποία υποστηρίζει ότι η τελευταία κατοικία του μακεδόνα βασιλιά Φιλίππου Β', πατέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ήταν ο Τάφος Ι και όχι ο Τάφος ΙΙ, όπως προκύπτει από την έρευνα του Μανόλη Ανδρόνικου.
Στη μελέτη διατυπώνεται η άποψη ότι τα κατάλοιπα ανδρικού σκελετού στον Τάφο Ι ανήκουν στον Φίλιππο Β', ενώ τα κατάλοιπα γυναικείου και βρεφικού σκελετού ανήκουν στην τελευταία σύζυγο του μακεδόνα βασιλιά Κλεοπάτρα και την θυγατέρα της Ευρώπη, άποψη που κατά το υπουργείο Πολιτισμού «είχε προταθεί και παλιότερα από τον ιστορικό  E. Borza, αλλά δεν έγινε αποδεκτή από την επιστημονική κοινότητα».
Σύμφωνα με τους αρχαιολόγους, «μολονότι υπάρχει πληθώρα σχετικών επιστημονικών δημοσιεύσεων», εντούτοις «κρίνεται απαραίτητο, προς αποφυγή σύγχυσης και παρερμηνειών», να παρατεθούν τα ανασκαφικά και ιστορικά δεδομένα «που είναι απαραίτητα για την ορθή κατανόηση και συνακόλουθα την ερμηνεία των συγκεκριμένων ευρημάτων».
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση, οι δύο ερευνητές «εξέτασαν τμήμα και όχι το σύνολο των οστών που βρέθηκαν στο τάφο Ι». Επισημαίνεται, επίσης, ότι:
  • Ο τάφος Ι της Μεγάλης Τούμπας των Αιγών, ένα μνημείο που έχει τη μορφή κιβωτίου (κιβωτιόσχημος), είναι ο μικρότερος και λιγότερο μνημειακός της βασιλικής ταφικής συστάδας που περιλαμβάνει επίσης δύο μεγάλους ασύλητους μακεδονικούς (τον τάφο ΙΙ που αναγνωρίσθηκε από τον Μανόλη Ανδρόνικο ως τάφος του Φιλίππου Β' και τον τάφο ΙΙΙ που ομόφωνα αποδίδεται στον Αλέξανδρο Δ', γιο του Μεγαλέξανδρου και της Ρωξάνης) και έναν τρίτο επίσης μακεδονικό συλημένο και κατεστραμμένο σε μεγάλο βαθμό («τον τάφο με τους ελεύθερους κίονες» που χρονολογείται στις αρχές του 3ου αι. π.Χ. και είναι ο νεώτερος της ομάδας).
  • Ο κιβωτιόσχημος τάφος Ι, στο εσωτερικό του οποίου σώζεται η τοιχογραφία με την παράσταση της αρπαγής της Περσεφόνης, ήταν συλημένος, ωστόσο περιείχε αρκετά χαρακτηριστικά πήλινα αγγεία που χρονολογούν με ασφάλεια το μνημείο και την ταφή στις τελευταίες δεκαετίες του πρώτου μισού του 4ου αι. π.Χ. με ύστατο όριο το 350 π.Χ. Ωστόσο, όπως είναι πολύ καλά γνωστό από τις αρχαίες πηγές, ο Φίλιππος Β΄ δολοφονήθηκε το 336 π.Χ., ενώ η Κλεοπάτρα εκτελέστηκε κάποιους μήνες μετά τον θάνατο του συζύγου της, υπάρχει δηλαδή μια σημαντική χρονική απόσταση που είναι δύσκολο, αν όχι αδύνατο να γεφυρωθεί.
  • Τα οστά του νεκρού που η εν λόγω μελέτη επιχειρεί να συσχετίσει με τον Φίλιππο Β΄ και μάλιστα τα οστά των ποδιών (κνήμες, αλλά και τα οστάρια του άκρου ποδός) βρέθηκαν όχι στο δάπεδο του τάφου, όπως τα οστά της γυναίκας και του νεογνού, αλλά ψηλότερα (περίπου 20 εκατοστά) επάνω σε στρώση με πέτρες και θραύσματα πωρολίθων, μέσα στα χώματα της επίχωσης που εισχώρησαν στον τάφο μετά την τυμβωρυχία. Το γεγονός της ανεύρεσης των οσταρίων σε συνάφεια με τις κνήμες μαρτυρεί «συνάρθρωση» δηλαδή παρουσία μυϊκών ιστών και αποκλείει την πιθανότητα να προέρχονται από την διασάλευση της παλιότερης ταφής (το σώμα της γυναίκας ήταν απολύτως διαλυμένο και τα οστά της βρέθηκαν ανακατεμένα και μαζεμένα σε δυο ομάδες ακριβώς επάνω στο κονίαμα του δαπέδου). Είναι προφανές ότι το σώμα του νεκρού στον οποίο ανήκουν τα εν λόγω οστά αποτέθηκε ή «απορρίφθηκε» στον τάφο μετά την τυμβωρυχία, η οποία, όπως δείχνει η ανασκαφική στρωματογραφία, σχετίζεται με την καταστροφή και την διαρπαγή του γειτονικού υπέργειου «ηρώου».
  • Η καταστροφή της βασιλικής νεκρόπολης των Αιγών είναι ένα γεγονός που μαρτυρείται από τις αρχαίες πηγές και έχει επιβεβαιωθεί απόλυτα από την αρχαιολογική σκαπάνη. Είναι μάλιστα γνωστό ότι συνέβη το 276/5 π.Χ., όταν οι Γαλάτες μισθοφόροι του Πύρρου κατέλαβαν την αρχαία μακεδονική μητρόπολη. Όπως δείχνουν τα ευρήματα από τις  επιχώσεις της (κεραμεική, νομίσματα κλπ.), η Μεγάλη Τούμπα που κάλυψε τη συστάδα των βασιλικών τάφων και σφράγισε τον συλημένο τάφο Ι και τα κατάλοιπα του «ηρώου», το οποίο βρίσκεται ακριβώς δίπλα του, κατασκευάστηκε πριν τα μέσα του 3ου αιώνα π.Χ.  Δηλαδή, το περιστατικό με τον νεκρό άνδρα που τοποθετήθηκε ή «απορρίφθηκε» μέσα στον συλημένο πια κιβωτιόσχημο τάφο Ι πρέπει να συνέβη ανάμεσα στο 276/5 και 250 π.Χ. Αξίζει να σημειωθεί ότι ανάλογα φαινόμενα «απόρριψης» νεκρών ανδρών έχουν παρατηρηθεί και σε άλλους συλημένους τάφους των βασιλικών συστάδων των Αιγών και έχει ήδη προταθεί από τους ανασκαφείς η πιθανότητα να πρόκειται για τυμβωρύχους.
  • Ο εν λόγω νεκρός δεν είναι καμένος, ωστόσο, όπως μαρτυρείται από τις αρχαίες πηγές και όπως έχει αποδειχθεί από τα πλουσιότατα ανασκαφικά ευρήματα, ήδη από τις αρχές του 6ου προχριστιανικού αιώνα, η καύση και μάλιστα σε μεγαλοπρεπείς πυρές συνοδεία προσφορών αποτελεί τον κανόνα για τους μακεδόνες βασιλείς, έθιμο που στα χρόνια του Φιλίππου Β΄ και του Μεγαλέξανδρου έχει επεκταθεί και στους Εταίρους.
  • Το επιχείρημα στο οποίο οι κ.κ. Α. Μπαρτσιώκας και  Juan Luis Arsuaga στηρίζουν την ερμηνεία τους είναι η διαπίστωση τους ότι πρόκειται για άτομο ηλικίας περίπου 45 χρονών με τραύμα στο πόδι, ωστόσο ούτε η μέση ηλικία, ούτε η χωλότητα αποτελούν αποκλειστικό χαρακτηριστικό γνώρισμα του Φιλίππου Β'. Αντίθετα τα ανασκαφικά δεδομένα καθιστούν απίθανη την προτεινόμενη ταύτιση του άνδρα, οστά του οποίου βρέθηκαν στον τάφο Ι, με τον Φίλιππο Β΄ και γενικότερα με κάποιο μέλος της βασιλικής οικογένειας. Προφανώς ο τάφος ανήκει στη γυναίκα και το βρέφος που κατά τον πρώτο μελετητή των οστών καθηγητή J. Musgrave ήταν έμβρυο ή νεογέννητο, οπότε είναι πιθανόν η γυναίκα να πέθανε στη γέννα. Τη συσχέτιση με γυναίκα ενισχύει τόσο η θεματική των τοιχογραφιών -Αρπαγή της Περσεφόνης, Δήμητρα, Μοίρες- όσο και τα κτερίσματα που βρέθηκαν στον τάφο -κατάλοιπα κοσμημάτων, μυροδοχεία, μαρμάρινα αγγεία κοχύλια- αλλά και η παντελής έλλειψη όπλων ή θραυσμάτων όπλων.
«Η γυναίκα αυτή που δεν αποκλείεται να είναι μια από τις πρώτες συζύγους του Μακεδόνα βασιλιά ο οποίος βρίσκεται ενταφιασμένος στον γειτονικό τάφο ΙΙ και ταυτίστηκε από τον Μανόλη Ανδρόνικο με τον Φίλιππο Β', μια ταύτιση που ενισχύεται από όλα τα νεότερα ανασκαφικά δεδομένα των Αιγών και στην οποία επανέρχονται με πληθώρα κατηγορηματικών επιχειρημάτων έλληνες και ξένοι αρχαιολόγοι, ιστορικοί και παλαιοανθρωπολόγοι, όπως  ο Μ. Χατζόπουλος, η Αγγελική Κοτταρίδη, ο Robin Lane Fox, o J. Musgrave κλπ. σε σειρά μελετών και άρθρων που δημοσιεύτηκαν από το 2011 και εξής» καταλήγει η ανακοίνωση.

Η Κινηματογραφική Λέσχη του Ash In Art (ΑΜΜ Club - Άλμα Μεγάλου Μήκους) και η ομάδα Cine 7 Synth, κάθε εβδομάδα, χειμώνα-καλοκαίρι, σας προσκαλoύν να συμμετέχετε σε κινηματογραφικές βραδιές με επιλεγμένες αριστουργηματικές ταινίες των δεκαετιών '30-'60.
Oι προβολές ξεκινούν στις 21.15, ενώ η ταράτσα ανοίγει στις 19.30 για να δείτε το ηλιοβασίλεμα με θέα σε Ακρόπολη, Φιλοπάππου-Λυκαβηττό! Μετά την προβολή ακολουθεί 20λεπτη συζήτηση με τους σκηνοθέτες Κώστα Πρίντεζη και Λεωνίδα Τζωρτζάκη και τον εικαστικό Τάσο Μενεμενόγλου.
22/7 Αμλετ του Lorence Olivier
23/7 Mama Roma του Pier Paolo Pasolini
ASH IN ART - Ηρακλέους 10 & Kαλλιρρόης, έναντι στάσης μετρό Συγγρού - Fix
Τηλ: 210 9216 890
Κυβερνητική βιβλιοαπαγόρευση...στην ταράτσα του Bios
Η ενότητα How Soon is now? Fantastic Planet συνεχίζει με την ταινία Fahrenheit 451, σε σκηνοθεσία François Truffaut βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Ray Brandbury με τους Julie Christie και Oskar Werner. To Fahrenheit 451, αναφέρεται σε μια δυστοπική εποχή, στο μέλλον, όπου τα βιβλία είναι απαγορευμένα. Ομάδες πυροδοτών μπαίνουν σε σπίτια όπου υπάρχουν βιβλιοθήκες, ύστερα από καταγγελίες και τα καίνε. Ο τίτλος του βιβλίου αναφέρεται στην θερμοκρασία (της κλίμακας Φαρενάιτ) αυτανάφλεξης του χαρτιού.

Τετάρτη 22 Ιουλίου
BIOS Terrace - Πειραιώς 84, Τηλ: 210 3425 335
Ώρα έναρξης: 21.15
Μια αναδρομή με μοναδικό τρόπο σε τραγούδια του Φίλιππου Πλιάτσικα και του Γιάννη Μηλιώκα απ΄το 1989 έως το 2015 θα έχουν την ευκαιρία να ακούσουν όσοι βρεθούν την Τετάρτη 22 Ιουλίου στο Αίθριο Θέατρο στο Αμαλίειο του Φεστιβάλ Δήμου Αμαρουσίου.
Η ευαισθησία και η φαντασία του Φίλιππου, συναντά το χιούμορ και τον μουσικό σαρκασμό του Γιάννη, σε έναν μουσικό συνδυασμό που ελπίζει να δώσει το ρεύμα που χρειάζονται οι καλοκαιρινές νύχτες μας για να γίνονται όλο και πιο ζωντανές!
ΑΜΑΛΙΕΙΟ - Λεωφόρος Κηφισίας 219, Tηλ: 210 8020 610
Ώρα έναρξης: 21:00
Αν επιθυμείτε να κάνετε κάτι... καλοκαιρινό και διαφορετικό, την Πέμπτη 23 Ιουλίου μπορείτε να βρεθείτε στο La Esquina για το πιο SUMMER PARTY της πόλης. Πλαστική πισίνα, παγωμένα cocktails, ψάθινα καπέλα, νεροπίστολα, summer music mood, στρώματα, μπάλες θαλάσσης κι άλλα πολλά. Ντυθείτε καλοκαιρινά, αφεθείτε στις μουσικές επιλογές του Dj Αλέξανδρου Ξυριδάκη και απολαύστε special cocktails.
Burgers, δροσερές σαλάτες, ευφάνταστα starters, νόστιμα γλυκά και ξεχωριστά cocktails. Στο all day Burger & Cocktail Bar μπορείτε να βρείτε κάθε στιγμή της ημέρας αυτό που ζητάει η όρεξή σας, να χαλαρώσετε, αλλά και να διασκεδάσετε. Extra Tip: Κάθε μέρα σερβίρεται brunch από τη 13.00 ως τις 18.00, με διαφορετικές προτάσεις που θα σας ξετρελάνουν όλους και ειδικά τους λάτρεις του αυγού!
Χάρητος 43, Τηλ: 210 7232 575
Η Ευρυδίκη με την ιδιαίτερη φωνή και την ξεχωριστή σκηνική παρουσία, έχοντας μόλις κυκλοφορήσει το νέο της τραγούδι με τον τίτλο «Μαγνήτης» έρχεται στην καλοκαιρινή αυλή της Ρότας για ένα μοναδικό Live!
Με καινούργιες και παλαιότερες επιτυχίες της, μοναδικές διασκευές από την ελληνική και ξένη ποπ ροκ σκηνή, αλλά και τραγούδια διαχρονικών και αξεπέραστων Ελλήνων και ξένων δημιουργών και ερμηνευτών, η Ευρυδίκη μας προσκαλεί στον δικό της μουσικό κόσμο και μας παρασύρει σε ένα ταξίδι γεμάτο όμορφες μελωδίες, αγαπημένα τραγούδια και δυνατές ερμηνείες.
ΡΟΤΑ ART COFFE COMMUNITY - Σόλωνος 124 Εξάρχεια, Τηλ: 210-3801033
Ώρα έναρξης: 22:00
Ξέφρενοι, οργισμένοι afrobeat ρυθμοί από το Lower East Side της Νέας Υόρκης!
Συνεχίζοντας ένα σερί από εμφανίσεις στο Gazarte, που τους έχει εξασφαλίσει ένα στέρεο fanbase στη χώρα μας, οι Kokolo επιστρέφουν για μια μοναδική εμφάνιση στις 23 Ιουλίου στο νέο θεσμό της πόλης, τα Gazarte Taratsa Live Sessions!
Έχοντας ήδη πίσω τους μια πορεία σχεδόν δεκαπέντε χρόνων, οι Kokolo Afrobeat Orchestra, όπως είναι το πλήρες, επίσημο όνομά τους, τόλμησαν να συνδυάσουν ρυθμούς, ήχους και κουλτούρες με πρωτοφανή τρόπο, πέφτοντας στη νεοϋορκέζικη σκηνή σαν κεραυνός εν αιθρία. Ο αδιαφιλονίκητος Leader τους Ray Lugo ξεκίνησε το 2001 να συγκεντρώνει γύρω του μουσικούς από όλα τα μέρη του κόσμου, και μέσα σε λίγο διάστημα κατόρθωσε να αναβιώσει παγκοσμίως το κίνημα της Afrobeat, αλλά και να οδηγήσει τους Kokolo να εμφανιστούν σε σκηνές και φεστιβάλ ανά τον κόσμο πλάι στους Manu Dibango, Taj Mahal, Isaac Hayes, Chic, Bloodhound Gang και Roy Ayers!
GAZARTE - Βουτάδων 32-34 Γκάζι, Τηλ: 210 3460 347, 210 3452 277
Ώρα έναρξης: 22.00
Τiki Cocktail Night στην Κόκκινη Σβούρα
Η Κόκκινη Σβούρα που αποτελεί αγαπημένο στέκι του Χαλανδρίου το βράδυ της Πέμπτης σας προσκαλεί να διαλέξετε το ρούμι και τα υλικά που εσείς επιθυμείτε δημιουργώντας έτσι - και καταναλώνοντας - το δικό σας Tiki Cocktail.
Ό,τι κι αν επιλέξετε να κάνετε, να περάσετε όμορφα!
clickatlife.gr

Τελευταία διορία μέχρι αύριο Παρασκευή έχουν οι πολίτες για να προλάβουν «σηκώσουν» από τα ATM’s ή απο τα τραπεζικά γκισέ όσα περισσότερα μπορούν από το ποσό των 300 ευρώ που δικαιούνται ως συνολική ανάληψη της εβδομάδας που πέρασε.
Από τα μεσάνυχτα αύριο και μετά το «κοντέρ» των τραπεζών μηδενίζει και αρχίζει να «μετράει» η νέα εβδομάδα, όπου ισχύει ημερήσιο όριο ανάληψης 60 ευρω ή 420 ευρώ, συνολικά, μέχρι την Παρασκευή 1η Αυγούστου. Αυτό συμβαίνει διότι με το νέο καθεστώς αυτό και μέχρι την λήξη των capital controls, η «τραπεζική εβδομάδα αναλήψεων» ξεκινάει κάθε Σάββατο ξημέρωμα, με όριο αναλήψεως 60 ευρώ ημερησίως αλλά, αν δεν πάει κάποιος την πρώτη μέρα, τότε έχει δικαίωμα ανάληψης 120 ευρώ την δεύτερη ημέρα (Κυριακή) ή, αν δεν πάει και πάλι, θα έχει 180 ευρώ την επόμενη (δηλαδή την Δευτέρα) ή 240 την μεθεπόμενη (την Τρίτη) κ.ο.κ. ή τελικώς θα μπορεί να τα πάει μαζεμένα τα 420 ευρω συνολικά μέχρι τα μεσάνυχτα κάθε Παρασκευής.
Όπως εξηγούσαν τραπεζικές πηγές, το σύστημα αναλήψεων μετρητών λειτουργεί ως εξής:
Από την περασμένη Δευτέρα που εκδόθηκε η νέα ΠΝΟ μέχρι τα μεσάνυχτα της Παρασκευής 24 Ιουλίου οι πολίτες δικαιούνται να πραγματοποιήσουν συνολική ανάληψη εβδομάδας 300 ευρω ανά τράπεζα και ανά κάρτα δικαιούχου.  Εαν όμως κάποια ή κάποιες μέρες έκαναν αναλήψεις έως 60 ευρώ ημερησίως, τότε μέχρι τα μεσάνυχτα της Παρασκευής, δικαιούνται να σηκώσουν μόνον το  υπόλοιπο ποσόν.
Από τα μεσάνυχτα της Παρασκευής χάνονται τα δικαιώματα ανάληψης της περασμένης εβδομάδας γιατί ξεκινάει πλέον να μετράει η νέα εβδομάδα με τα νέα όρια.
Από τα ξημερώματα του Σαββάτου 25 Ιουλίου και μετά οι  πολίτες δικαιούνται αναλήψεις 60 ευρω ημερησίως από τα ΑΤΜ ή τα γκισέ. Εαν κάποια ημέρα δεν σηκώσουν τα 60 ευρώ, το δικαίωμά τους «μεταφέρεται» για τις επόμενες μέρες, αλλά μέσα στην ίδια εβδομάδα που λήγει την ερχόμενη Παρασκευή. Την Παρασκευή 1 Αυγούστου θα μπορούν να «σηκώσουν», συνολικά, έως και 420 ευρω, εφόσον δεν έκαναν καμία ανάληψη τις προηγούμενες ημέρες. Εαν όμως έκαναν κάποια ανάληψη ενδιάμεσα, τότε δικαιούνται  να πάρουν τα υπόλοιπα
aftodioikisi.gr

Μια κάρτα που θα διευκολύνει τους πολίτες σε συναλλαγές με το δημόσιο και θα είναι σε εθελοντική βάση, έρχεται μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου η Κάρτα του Πολίτη.
Αυτό προβλέπεται στα σχέδια του νέου αναπληρωτή υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης Χ. Βερναρδάκη για την αναβάθμιση του δημόσιου τομέα και τη βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη.
Έτσι από ότι όλα δείχνουν η κάρτα του πολίτη μπαίνει στην τελική ευθεία μπαίνει με στόχο την πάταξη της γραφειοκρατίας. Η κάρτα του πολίτη θα έχει το σχήμα πιστωτικής κάρτας και θα περιλαμβάνει τσιπάκι στο οποίο θα είναι περασμένοι τρεις βασικοί αριθμοί που ταυτοποιούν τον κάτοχο:
ο Αριθμός Φορολογικού Μητρώου,
ο Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) και
ο Αριθμός Δημοτολογίου.
Αρχικά υπήρχε προβληματισμός αν θα περιλαμβάνει barcode -για το οποίο αντιδρούν διάφοροι κοινωνικοί φορείς- ή κωδικό (Pin) για την ταυτοποίηση του κατόχου. Το υπουργείο προσανατολίζεται να χρησιμοποιήσει κωδικό πρόσβασης προκειμένου να ταυτοποιείται ηλεκτρονικά ο κάτοχος της έξυπνης κάρτας. Προοπτικά η κάρτα του πολίτη θα μπορεί να χρησιμοποιείται για όλες τις δυνητικές χρήσεις (ως κάρτα δημότη, ως κάρτα ασφαλισμένου, ως κάρτα αγρότη, ως κάρτα ασθενούς, ως κάρτα μετανάστη, ως κάρτα νέου κ.λπ.) και θα περιλαμβάνει τον Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας καθώς και τους κωδικούς για το πρόγραμμα taxis του υπουργείου Οικονομικών.
Στόχος της κυβέρνησης είναι να ενσωματώσει όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που έχουν αναπτύξει τα υπουργεία και να αποτελέσει η έξυπνη κάρτα του πολίτη «ομπρέλα» για ηλεκτρονικές συναλλαγές πολιτών και επιχειρήσεων με το κράτος.
Ενας τύπος πηγαίνει σε ένα pet shop αποφασισμένος να αγοράσει το πιο περίεργο ζώο που θα βρει. Μετά την σχετική συνεννόηση με τον υπάλληλο ο τελευταίος του προτείνει ένα εξωτικό ιγκουάνα.
- Ιγκουάνα έχουν πάρει όλοι. Τί άλλο έχετε;
- Έχουμε κι αυτόν τον απίθανο σκίουρο ο οποίος πλένει πιάτα.
- Καλή φάση, σκέφτεται ο τύπος, αλλά έχω πλυντήριο σπίτι. Τίποτα άλλο;
Έπειτα απο αρκετή ώρα καταλήγουν στο πιο εξωτικό ζώο του καταστήματος, μία σαρανταποδαρούσα που μιλάει. Ενθουσιασμένος ο τύπος τρέχει στο σπίτι όπου και τακτοποιεί το ζωάκι σε μια πολυτελή γυάλα.
Στο καπάκι όμως δέχεται τηλέφωνο από φίλο για μπίρες στο κοντινό μπαρ. Στρέφεται λοιπόν στην σαρανταποδαρούσα για την πρώτη επικοινωνία:
- Θα πάω δίπλα για μπίρες, είσαι μέσα;
Μούγκα η σαρανταποδαρούσα.
- Εσένα μιλάω ρε! Θα έρθεις για μπίρες; συνεχίζει ενοχλημένος.
Τάφος η σαρανταποδαρούσα.
- Λοιπόν εγώ πάω εσύ θα χάσεις.
Και η σαρανταποδαρούσα:
- Σ’ άκουσα ρε μ@λάκα. Τα παπούτσια μου δένω…

Είναι μια γνώριμη στους περισσότερους ακατανίκητη επιθυμία. Αυτή τού να «τσακίσει» κάποιος σουβλάκια, χάμπουργκερ ή άλλα συνήθως ανθυγιεινά και γεμάτα θερμίδες φαγητά μέσα στο ξημέρωμα ύστερα από μια βραδιά «ποτισμένη» στο αλκοόλ.

Η... μυρωδάτη επιθυμία για φαγητό μετά την κατανάλωση αλκοόλ
Εχοντας ήδη καταναλώσει αλκοολούχα ποτά τα οποία είναι «φορτωμένα» με... άδειες θερμίδες, το άτομο αισθάνεται την επόμενη ημέρα ακόμη μεγαλύτερες τύψεις όταν κλείνει τη βραδιά του με ένα fast food μεταμεσονύκτιο γεύμα. Ωστόσο επιστήμονες στις ΗΠΑ πιστεύουν τώρα ότι ανακάλυψαν το γιατί κυρίως οι γυναίκες έχουν την τάση να τρώνε περισσότερο μετά την κατανάλωση αλκοόλ.

Το αλκοόλ, λένε οι ειδικοί του Πανεπιστημίου της Ιντιάνα, κάνει τον εγκέφαλο να γίνεται πιο ευαίσθητος στις λαχταριστές μυρωδιές των φαγητών, ενισχύοντας έτσι την όρεξη.

Οι ερευνητές διεξήγαγαν την πρώτη μελέτη του είδους της αποτιμώντας τον ρόλο του εγκεφάλου στη λήψη θερμίδων ύστερα από την κατανάλωση αλκοόλ από γυναίκες. Η νέα μελέτη, επικεφαλής της οποίας ήταν ο δρ Γουίλιαμ Εϊλερ, έρχεται να προστεθεί σε άλλα παρεμφερή στοιχεία που δείχνουν πως γενικώς το αλκοόλ αυξάνει την πρόσληψη τροφής, κάτι που έχει ονομαστεί «επίδραση του απεριτίφ».

Ο εγκέφαλος και η «επίδραση του απεριτίφ»
Τα νέα ευρήματα όμως δείχνουν ότι η αυξημένη κατανάλωση τροφής δεν βασίζεται μόνο στην από του στόματος πρόσληψη αλκοόλ και στην απορρόφησή του από το έντερο. Οπως σημείωσε ο δρ Εϊλερ, «ο εγκέφαλος, ακόμη και αν δεν έχει τη συμβολή του εντέρου, μπορεί να παίξει ζωτικό ρόλο στη ρύθμιση της πρόσληψης τροφής. Πολλά αλκοολούχα ποτά περιέχουν "άδειες" θερμίδες και όταν κάποιος συνδυάσει αυτές τις θερμίδες με την "επίδραση του απεριτίφ" είναι πιθανό να οδηγηθεί σε πρόσληψη βάρους. Και αυτό διότι από τη μελέτη μας προέκυψε ότι η έκθεση σε αλκοόλ μπορεί να αυξήσει την ευαισθησία του εγκεφάλου σε εξωτερικά ερεθίσματα που σχετίζονται με το φαγητό, όπως τα αρώματα, και να οδηγήσει τελικώς σε μεγαλύτερη κατανάλωση φαγητού».

Προκειμένου να καταλήξουν στα συμπεράσματά τους οι ερευνητές μελέτησαν 35 γυναίκες που δεν ήταν χορτοφάγοι και δεν κάπνιζαν ενώ είχαν φυσιολογικό βάρος. Επιθυμώντας να διερευνήσουν την άμεση επίδραση του αλκοόλ στον εγκέφαλο οι επιστήμονες παρέκαμψαν το πεπτικό σύστημα εκθέτοντας την κάθε εθελόντρια σε αλκοόλ μέσω ενδοφλέβιας έγχυσης πριν από την κατανάλωση τροφής. Σε δεύτερη φάση οι ίδιες εθελόντριες έλαβαν έγχυση ενός αλατούχου διαλύματος (placebo) προτού καταναλώσουν τροφή.

Χρήση μαγνητικής τομογραφίας
Μέσω μαγνητικής τομογραφίας κατεγράφη η απόκριση του εγκεφάλου των γυναικών σε μυρωδιές φαγητών αλλά και σε άλλες μυρωδιές που δεν σχετίζονταν με τροφές. Μετά τη διεξαγωγή των απεικονίσεων του εγκεφάλου στις συμμετέχουσες τούς δόθηκε η επιλογή να γευτούν είτε ζυμαρικά με κιμά είτε μοσχάρι με νουντλς.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν, όπως αναφέρουν στο τεύχος Ιουλίου της επιθεώρησης «Obesity», ότι όταν οι γυναίκες έλαβαν ενδοφλεβίως αλκοόλ κατανάλωσαν περισσότερη τροφή σε σύγκριση με όταν έλαβαν την εικονική ένεση. Πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι υπήρχαν εξατομικευμένες διαφορές - το ένα τρίτο των γυναικών κατανάλωσε λιγότερη τροφή μετά τη λήψη αλκοόλ σε μορφή ένεσης σε σύγκριση με τη λήψη του αλατούχου διαλύματος.

Ο ρόλος του υποθαλάμου
Η περιοχή του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνη για ορισμένες μεταβολικές διεργασίες, ο υποθάλαμος, φάνηκε από τις απεικονίσεις ότι αποκρινόταν επίσης περισσότερο στις μυρωδιές φαγητών σε σύγκριση με τις άλλες μυρωδιές μετά τη λήψη αλκοόλ σε σύγκριση με τη λήψη αλατούχου διαλύματος.

Με βάση αυτές τις παρατηρήσεις οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα πως ο υποθάλαμος παίζει σημαντικό ρόλο σε ό,τι αφορά την ευαισθησία του ανθρώπου σε εξωτερικά ερεθίσματα που σχετίζονται με την τροφή και τελικώς στην κατανάλωση τροφής.

Σχολιάζοντας τα νέα ευρήματα ο δρ Μάρτιν Μπινκς από το Πανεπιστήμιο Texas Tech ανέφερε ότι η νέα μελέτη «μάς βοηθά να κατανοήσουμε καλύτερα τα νευρικά μονοπάτια που εμπλέκονται στη σχέση μεταξύ κατανάλωσης φαγητού και αλκοόλ. Συχνά η σύνδεση μεταξύ αλκοόλ και κατανάλωσης τροφής υπεραπλουστεύεται. Η καινούργια μελέτη αποκαλύπτει μια πιο πολύπλοκη διαδικασία που χρειάζεται να διερευνηθεί περαιτέρω». Και οι συγγραφείς της μελέτης ζήτησαν περαιτέρω διερεύνηση της σύνδεσης που έφεραν στο φως. Οπως είπαν, οποιαδήποτε νέα γνώση σχετικά με τους παράγοντες που οδηγούν στην υπερκατανάλωση φαγητού είναι σημαντική, ιδιαιτέρως στην «παχύσαρκη» εποχή στην οποία ζούμε.

Πηγή: tovima.gr

Πρόκειται για ένα εργαλείο που χρησιμοποιεί τα τελευταία χρόνια το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας των ΗΠΑ και πλέον είναι διαθέσιμο στο κοινό, σε όλο τον κόσμο, μέσω του διαδικτύου. Σε αυτό, ο χρήστης πρέπει να δηλώσει τα βασικά στοιχεία- φύλο, ύψος, βάρος, αλλά και επίπεδο σωματικής άσκησης- και στη συνέχεια να θέσει το στόχο του. Δηλαδή πόσα κιλά θέλει να χάσει και μέχρι πότε. Στη συνέχεια, η ιστοσελίδα του δίνει τη «χρυσή» απάντηση. Δηλαδή, τον αριθμό θερμίδων που πρέπει να καταναλώνει ημερησίως είτε για να διατηρήσει το βάρος του, είτε για να πετύχει το στόχο που έχει θέσει. Το μόνο που απομένει, μετά από αυτό, είναι αρχίσει κανείς να μετρά θερμίδες καθημερινά. Και βέβαια να μην παρεκκλίνει από το πρόγραμμα που θα θέσει.
Για περισσότερα κλικ ΕΔΩ
Σφοδρές αλλαγές στο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων ζητούν οι δανειστές, σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο νέος αναπληρωτής υπουργός Χριστόφορος Βερναρδάκης.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό, οι θεσμοί απαιτούν να ανοίξει η ψαλίδα μεταξύ των διοικητικά ανώτερων και κατώτερων δημοσίων υπαλλήλων, αφού αυτή τη στιγμή υπάρχει η λογική του εξισωτισμού.

Πηγές του υπουργείου ανέφεραν ότι αν γίνει κάτι τέτοιο τότε θα υπάρξουν μειώσεις στις κατώτερες αποδοχές και αυξήσεις στις ανώτερες. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η μείωση των μισθών μπορεί να φτάσουν το 5%-10%.

Το θέμα του δημοσίου θα είναι αντικείμενο της καυτής ατζέντας των διαπραγματεύσεων με τους δανειστές και η ηγεσία του υπουργείου αναζητά ισοδύναμα προκειμένου να μην υπάρξει αναταραχή. Οπως λένε οι πληροφορίες στις σκέψεις εείναι η ένταξη των επιδομάτων - κυρίως των ειδικών μισθολογίων - στον μισθό. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την ενίσχυση των ασφαλιστικών ταμείων καθώς η επιδοματική πολιτική είχε επίπτωση στα ασφαλιστικά ταμεία.

Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί, πως μια τέτοια λύση θα έχει ως αποτέλεσμα σε κάποιες περιπτώσεις μικρές μειώσεις λόγω των εισφορών στα ταμεία.

Σε ό,τι αφορά τις προσλήψεις των δημοσίων υπαλλήλων, για τις οποίες υπήρχε προγραμματισμός ήδη από την προηγούμενη κυβέρνηση, αυτές θα γίνουν κανονικά.

Συγκεκριμένα έχουν ήδη δρομολογηθεί 2.771 προσλήψεις. Σε αυτόν τον αριθμό δεν περιλαμβάνεται το νέο προσωπικό των νοσοκομείων που θα προσληφθεί, καθώς οι κύριες προσλήψεις για φέτος θα είναι στο χώρο της υγείας. Οι επαναπροσληφθέντες είναι 5312, οι οποίοι θα αφαιρούνται από το όριο των προσλήψεων που θα έχει δικαίωμα η ελληνική πλευρά να πραγματοποιεί, έως το 2019.

Σε αυτό τον αριθμό επαναπροσληφθέντων περιλαμβάνονται οι 1817 υπάλληλοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι 1293 σχολικοί φύλακες, οι 943 υπάλληλοι των ΑΕΙ, οι 420 καθαρίστριες

http://www.fpress.gr

Γενικά αίθριος θα είναι ο καιρός την Πέμπτη. Πιθανότητα πρόσκαιρων βροχών στα βορειοδυτικά. Στο Αιγαίο άνεμοι βορείων διευθύνσεων 6 με 7 μποφόρ με βαθμιαία εξασθένηση.
Η αναλυτική πρόγνωση του καιρού για την Πέμπτη από την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία:

Μακεδονία, Θράκη
Καιρός: γενικά αίθριος. Τοπικές νεφώσεις στη δυτική και κεντρική Μακεδονία τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες με πιθανότητα πρόσκαιρων όμβρων στα ορεινά.
Άνεμοι: ανατολικοί βορειοανατολικοί 3 με 5 και στα ανατολικά τοπικά 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 18 έως 36 βαθμούς Κελσίου.

Νησιά Ιονίου, Ήπειρος, δυτική Στερεά, δυτική Πελοπόννησος
Καιρός: στα νότια γενικά αίθριος. Στα υπόλοιπα λίγες νεφώσεις τοπικά αυξημένες στα βόρεια με πιθανότητα πρόσκαιρων όμβρων στην Ήπειρο και την Κέρκυρα. Σταδιακή βελτίωση.
Άνεμοι: μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 20 έως 36 και κατά τόπους στα νότια έως 37 βαθμούς Κελσίου.

Θεσσαλία, ανατολική Στερεά, Εύβοια, ανατολική Πελοπόννησος
Καιρός: γενικά αίθριος.
Άνεμοι: βόρειοι βορειοανατολικοί 4 με 6 και στα ανατολικά τοπικά 7 μποφόρ που σταδιακά από το μεσημέρι θα στραφούν σε βορειοδυτικούς και θα εξασθενήσουν.
Θερμοκρασία: από 22 έως 35 και κατά τόπους στα ηπειρωτικά έως 36 βαθμούς Κελσίου.

Κυκλάδες, Κρήτη
Καιρός: γενικά αίθριος.
Άνεμοι: βόρειοι βορειοδυτικοί 4 με 6 και στις βόρειες Κυκλάδες τοπικά 7 μποφόρ με βαθμιαία εξασθένηση από το μεσημέρι.
Θερμοκρασία: από 22 έως 29 και στην Κρήτη κατά τόπους έως 32 βαθμούς Κελσίου.

Νησιά ανατολικού Αιγαίου, Δωδεκάνησα
Καιρός: αίθριος.
Άνεμοι: στα βόρεια βόρειοι βορειοανατολικοί 5 με 7 μποφόρ με σταδιακή εξασθένηση από το μεσημέρι. Στα νότια βορειοδυτικοί 4 με 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 23 έως 34 βαθμούς Κελσίου.

Αττική
Καιρός: γενικά αίθριος.
Άνεμοι: από βόρειες διευθύνσεις 4 με 6 και στα ανατολικά πρόσκαιρα τοπικά 7 μποφόρ με βαθμιαία εξασθένηση από το μεσημέρι.
Θερμοκρασία: από 26 έως 35 βαθμούς Κελσίου. Στα ανατολικά 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

Θεσσαλονίκη
Καιρός: γενικά αίθριος.
Άνεμοι: μεταβλητοί 3 με 4 και πρόσκαιρα το απόγευμα νότιοι 5 μποφόρ .
Θερμοκρασία: από 24 έως 36 βαθμούς Κελσίου
Οι καλοκαιρινές διακοπές αποτελούν μία μοναδική ευκαιρία χαλάρωσης και ξεγνοιασιάς! Θα ήταν δύσκολο, και πρακτικά «ανέφικτο» να είμαστε σε διαδικασία δίαιτας, μετρώντας σχολαστικά τις ποσότητες που καταναλώνουμε, προκειμένου να διατηρήσουμε τη γραμμή μας ή/και να χάσουμε βάρος.

Ας δούμε λοιπόν, τα πιο βασικά tips ώστε να απολαύσουμε τα διάφορα τρόφιμα και ροφήματά μας με λιγότερες θερμίδες, χωρίς όμως να τις μετράμε... «μία προς μία»!

1. Ξεκινάμε τη μέρα μας με ένα καλό πρωινό!
Το πρωινό είναι ένα γεύμα που μας δίνει ενέργεια και θρεπτικά συστατικά, για να ξεκινήσουμε εφοδιασμένοι την ημέρα μας ενώ παράλληλα, μας βοηθάει να ελέγχουμε καλύτερα την πείνα μας καθόλη τη διάρκεια της ημέρας. Ένα πλήρες πρωινό μπορεί να είναι για παράδειγμα, 1 ποτήρι γάλα ή γιαούρτι με δημητριακά και 1 φρούτο ή 1 τοστ και 1 ποτήρι φυσικός χυμός. Ωστόσο, για όσους μένουν σε ξενοδοχείο, οι πειρασμοί είναι αρκετοί, καθώς ο μπουφές είναι γεμάτος με εδέσματα όπως π.χ. τηγανητά αυγά, μπέικον, λουκάνικα, μπουγάτσες, κέικ, κρουασάν κ.τ.λ. Βέβαια, μπορείτε να εντοπίσετε τις πιο υγιεινές επιλογές, όπως τα δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα, γιαούρτι, ψωμί με τυρί και γαλοπούλα, αυγά, αλλά ακόμη και να δοκιμάσετε και κάποια λιχουδιά, αλλά σε μικρή ποσότητα - φροντίζοντας παράλληλα στην παραλία και στο κύριο γεύμα να φάτε κάτι ελαφρύ.

2. Παίρνουμε σνακ στην παραλία
Η φροντίδα για κατάλληλη διατροφή ακόμα και στην παραλία με καλό προγραμματισμό και σωστή οργάνωση, θα μας βοηθήσει ώστε να κρατήσουμε σε υψηλά επίπεδα την ενέργεια και την αντοχή μας, να χαρούμε το κολύμπι και τα θαλάσσια σπορ αλλά και αντισταθούμε στην πληθώρα πειρασμών που μπορεί να εμφανίζονται μπροστά μας! Επιλέγουμε λοιπόν, θρεπτικά σνακ όπως μία μπάρα δημητριακών ολικής άλεσης, μία χορταστική πολύχρωμη φρουτοσαλάτα, τοστ ή αραβική πίτα με τυρί χαμηλών λιπαρών, δροσερά και ενυδατικά λαχανικά σε sticks! Ένα ισοθερμικό φορητό ψυγειάκι θα βοηθήσει σε σημαντικό βαθμό, ώστε να διατηρήσουμε τα ποτά και τα τρόφιμα μας δροσερά προκειμένου να μην αλλοιωθούν.

3. Επιλέγουμε ροφήματα χαμηλών ή μηδενικών θερμίδων, εκτός από νερό!
Ο κίνδυνος αφυδάτωσης εξαιτίας των υψηλών θερμοκρασιών, ιδίως τις μεσημεριανές ώρες, είναι αυξημένος και επιτείνεται σε μεγάλο βαθμό όταν παράλληλα πραγματοποιείται κάποιου είδους σωματική δραστηριότητα! Δεν ξεχνάμε, λοιπόν, την τακτική λήψη νερού αλλά και άλλων μη αλκοολούχων ροφημάτων, που επίσης συστήνονται για την επαρκή πρόσληψη υγρών, όπως χυμούς, κρύο τσάι, αναψυκτικά, σόδα κτλ. Εάν ωστόσο, επιθυμούμε να κάνουμε «οικονομία» στις θερμίδες, μπορούμε να επιλέξουμε τις light εκδοχές αυτών, όπως αναψυκτικά τύπου light ή zero, έτοιμο κρύο τσάι χαμηλών ή μηδενικών θερμίδων, αλλά και πιο «κλασικά» ροφήματα όπως ο καφές, το τσάι και τα λοιπά αφεψήματα στα οποία μπορούμε να προσθέσουμε γλυκαντικά χαμηλών θερμίδων, όπως η ασπαρτάμη και το γλυκαντικό από το φυτό στέβια.

4. Επιλέγουμε light επιδόρπια
Προτιμούμε έξυπνες, απολαυστικές επιλογές για εμάς και τα παιδιά μας, όπως: smoothies φρούτων (γάλα ή γιαούρτι χαμηλών λιπαρών χτυπημένα με φρούτα), παγωμένο γιαούρτι με μέλι και ξηρούς καρπούς ή φρούτα (φρέσκα ή αποξηραμένα), γρανίτες, παγωτά light με ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά και λιγότερα λιπαρά. Τα light γλυκά ή παγωτά μπορεί να περιέχουν λιγότερα λιπαρά ή/και ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά, αντί για ζάχαρη, με αποτέλεσμα το συνολικό θερμιδικό περιεχόμενο να είναι μικρότερο σε σχέση με το αντίστοιχο «κανονικό» προϊόν. Ωστόσο, είναι καλό να γνωρίζουμε ότι και αυτά τα τρόφιμα αποδίδουν θερμίδες, συνεπώς είναι καλό να τα καταναλώνουμε με μέτρο και να μην το παρακάνουμε μόνο και μόνο επειδή είναι ... light!

5. Ασκούμαστε με..την πρώτη ευκαιρία!
Τους καλοκαιρινούς μήνες, μπορούμε να επιδοθούμε σε διάφορα σπορ για να βελτιώσουμε την φυσική μας κατάσταση! Το κολύμπι, το beach volley, οι ρακέτες, το θαλάσσιο σκι, αλλά ακόμα και πιο «στατικά» σπορ για τους λάτρεις της ξαπλώστρας, όπως οι κοιλιακοί στην ξαπλώστρα ή την άμμο, θα μας βοηθήσουν τόσο να βελτιώσουμε την αθλητική μας απόδοση, όσο και να αυξήσουμε τις θερμίδες που «καίμε»! Έτσι, ακόμη και αν έχουμε επιλέξει το φαγητό ή το γλυκό ή το παγωτό που μας ευχαριστεί, θα μπορέσουμε να αντισταθμίσουμε τις «έξτρα» θερμίδες, αποτρέποντας την αύξηση του βάρους.
Το καλοκαίρι είναι εδώ! Ας το χαρούμε με οργάνωση και σωστές, θρεπτικές επιλογές που θα μας προσφέρουν υγεία, ενυδάτωση και άψογη φόρμα, χωρίς υπερβολές!

Με την συνεργασία του Δημήτρη Γρηγοράκη, Κλινικού Διαιτολόγου- Διατροφολόγου, ΜSc Επιστημονικός Διευθυντής Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Πρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας,
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!