Τετάρτη, 19 Ιουνίου 2019


Οι 5 πίνακες και τα 22 σκίτσα του Ντα Βίντσι που αποτελούν τη συλλογή του Λούβρου, θα περιλαμβάνονται σε σχεδόν 120 έργα από τα μεγαλύτερα μουσεία διεθνώς
Το μουσείο του Λούβρου δέχεται από σήμερα, τέσσερις μήνες νωρίτερα, κρατήσεις για την εμβληματική έκθεση «Λεονάρντο Ντα Βίντσι» για την επέτειο 500 ετών από τον θάνατο του μεγάλου ζωγράφου της Αναγέννησης, η οποία θα ανοίξει τις πύλες της στις 24 Οκτωβρίου. Καμιά αγορά εισιτηρίων δεν είναι δυνατή στα ταμεία του μουσείου.
«Λόγω της αναμενόμενης προσέλευσης, η έκθεση θα είναι προσβάσιμη μόνο έπειτα από ηλεκτρονική κράτηση θέσης στο www.ticketlouvre.fr. ώστε να υπάρχει διαθέσιμος χρόνος και να πραγματοποιηθεί πιο άνετα η επίσκεψη. Το σύστημα αυτό εφαρμόζεται για όλους τους επισκέπτες, συμπεριλαμβανομένων αυτών που έχουν ελεύθερη ή δωρεάν είσοδο στο Λούβρο», ανακοίνωσε το μουσείο με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα παγκοσμίως.
Οι πέντε πίνακες και τα 22 σκίτσα του Ντα Βίντσι που αποτελούν τη συλλογή του Λούβρου, θα περιλαμβάνονται σε σχεδόν 120 έργα (ζωγραφική, σκίτσα, χειρόγραφα, γλυπτά, αντικείμενα τέχνης) που προέρχονται από τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά και αμερικανικά μουσεία: Royal Collection, Βρετανικό Μουσείο, Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, Πινακοθήκη του Βατικανού, Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης, Ινστιτούτο της Γαλλίας. Η Τζοκόντα, ιδιοκτησία του γαλλικού κράτους, θα παραμείνει στην αίθουσα του Λούβρου όπου συνήθως εκτίθεται.
Διαπραγματεύσεις είναι σε εξέλιξη για τον δανεισμό έργων από ιταλικά μουσεία στο Λούβρο. Από την πλευρά τους, τα γαλλικά μουσεία αναμένεται να δανείσουν στην Ιταλία πίνακες του Ραφαήλ για μια μεγάλη έκθεση το 2020 στη Ρώμη.
Η Γαλλία θα διοργανώσει φέτος πολλές πολιτισμικές εκδηλώσεις φέτος για τον Λεονάρντο ντα Βίντσι, έναν ζωγράφο από την Τοσκάνη που πέρασε τα τρία τελευταία χρόνια της ζωής του στην Τουρέν, έπειτα από πρόσκληση του Φραγκίσκου Α’. Δεν είναι η πρώτη φορά που το Λούβρο εφαρμόζει το σύστημα των κρατήσεων θέσεων. Έτσι έκανε και για την έκθεση Βερμέερ το 2018. Αλλά για τον Ντα Βίντσι, οι κρατήσεις άρχισαν νωρίτερα, όπως αναφέρει το ΑΠΕ.
Το μουσείο θέλει να αποφύγει τη συμφόρηση που δεν επιτρέπει στους επισκέπτες να δουν καλά τους πίνακες. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 24 Φεβρουαρίου 2020. Σχεδόν 10,2 εκατομμύρια επισκέπτες συνέρρευσαν το 2018 κάτω από την Πυραμίδα για να επισκεφθούν τις διάφορες αίθουσες του πελώριου μουσείου: μια προσέλευση δύσκολα διαχειρίσιμη, παρά τις εκσυγχρονισμένες διατάξεις προσανατολισμού.

Ο Jay-Z ανακηρύσσεται ως ο πλουσιότερος καλλιτέχνης του χιπ χοπ για το 2018, σύμφωνα με την ετήσια λίστα του «Forbes».
Το έγκριτο οικονομικό περιοδικό δημοσίευσε τον κατάλογο των ράπερ με τη μεγαλύτερη περιουσία για φέτος, όπου ο Jay-Z παίρνει το στέμμα από τον Diddy -γεννημένος ως Sean Combs, ο οποίος ήταν στην κορυφή της λίστας το 2017.
Αυτή είναι η πρώτη φορά που αναρριχάται στο Νο1 ο 48χρονος Αμερικανός, κατά κόσμον Shawn Carter, που είναι  και ο σύζυγος της Beyoncé.
Το «Forbes» αναφέρει ότι κατά το τελευταίο έτος, ο Jay-Z αύξησε τα έσοδά του από τα 810 εκατ. δολάρια στα 900 εκατ. δολάρια (734 εκατ. ευρώ). Αυτό συνέβη χάρη στο μερίδιο που έχει στη σαμπάνια Armand de Brignac και στο κονιάκ D’Ussé, όπως, επίσης, χάρη στις πλειοψηφικές μετοχές που διαθέτει στη δισκογραφική εταιρεία Roc Nation και στην υπηρεσία streaming Tidal.
Στη δεύτερη θέση, βρίσκεται ο Dr. Dre με περιουσία περίπου 800 εκατ. δολαρίων. Όπως εξηγεί το Forbes, ένα σημαντικό κομμάτι της περιουσίας του προέρχεται από την πώληση της εταιρείας ακουστικών Beats στην Apple το 2013 (κατείχε το 1/4 της εταιρείας).
Στην τρίτη θέση, φιγουράρει ο Diddy, τα περιουσιακά στοιχεία του οποίου ανέρχονται σε 740 εκατ. δολάρια χάρη στις επενδύσεις του σε εταιρείες συμμετοχών, όπως το τηλεοπτικό καλωδιακό δίκτυο Revolt, το brand ενδυμάτων Sean John και η Ciroc vodka.
Ο Kanye West, ο οποίος είχε οικονομικές δυσκολίες στο παρελθόν, έχει περιουσία 240 εκατ. δολαρίων χάρη στη συνεργασία με την Adidas, τη σειρά αθλητικών υποδημάτων Yeezy που λανσάρει από τη Nike και το brand ρούχων μόδας Yeezy. Ο West κατατάσσεται τέταρτος στη λίστα του Forbes.
Στην πέμπτη θέση είναι ο Καναδός ράπερ Drake, με περιουσία που ανέρχεται στα 150 εκατ. δολάρια. Εκτός από τα έσοδα από τις πωλήσεις των ηχογραφήσεων και από τις περιοδείες του, ο Drake έχει έσοδα από τις πωλήσεις του ουίσκι Virginia Black.

Η περιφερειακή κυβέρνηση της πόλης-κράτους του Βερολίνου ενέκρινε χθες το μέτρο που επιβάλλει ανώτατο όριο τιμής ενοικίου, σύμφωνα με το οποίο οι τιμές θα παραμείνουν σταθερές για μία πενταετία και σε επίπεδα ανάλογα με το ύψος του βασικού ενοικίου στην εκάστοτε ζώνη.
Η κυβέρνηση συνεργασίας της γερμανικής πρωτεύουσας, υπό τον Σοσιαλδημοκράτη Μίχαελ Μίλερ, τους Πράσινους και το Die Linke, υπέγραψαν ένα πακέτο μέτρων, που πιθανότατα θα τεθεί εν ισχύ από το 2020, με στόχο να παραμείνουν σταθερά τα ενοίκια για την προβλεπόμενη περίοδο, όπως ανακοίνωσε η υπεύθυνη πολεοδομικού σχεδιασμού της πρωτεύουσας, Κάτριν Λόμπσερ.
Προκειμένου να αποφευχθεί μία ραγδαία αύξηση των ενοικίων έως ότου ξεκινήσει η εφαρμογή των μέτρων, η συμφωνία θα έχει αναδρομική ισχύ από τον επόμενο Ιούλιο. Το Βερολίνο γίνεται έτσι το πρώτο κρατίδιο που λαμβάνει απτά μέτρα για να συγκρατηθεί η καλπάζουσα άνοδος των ενοικίων και της τιμής των κατοικιών.
Το μέτρο περιλαμβάνει παροχές βοηθημάτων για την απόκτηση πρώτης κατοικίας, κατασκευή περισσότερων λαϊκών διαμερισμάτων και κίνητρα για να αυξηθούν οι παραχωρήσεις οικοπέδων, που θα επιτρέψει την κατασκευή 1,5 εκατ. κατοικιών. Κύριος άξονας για τα μέτρα είναι ο προϋπολογισμός των 5 δισεκ. ευρώ, που η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ έχει ανακοινώσει πως θα διαθέσει για την κατασκευή κοινωνικών κατοικιών.
Επίσης, ιδιαίτερη μνεία στο ίδιο σχέδιο γίνεται στο ταμείο, ύψους 2,7 δισεκ. ευρώ, για το Baukindergeld, το βοήθημα 1.200 ευρώ τον χρόνο επί μία 10ετία σε οικογένειες με τουλάχιστον ένα παιδί, ώστε να αποκτήσουν πρώτη κατοικία.
Το Βερολίνο, εν σχέσει προς τα δεδομένα των άλλων γερμανικών πόλεων, είχε παραδοσιακά χαμηλά ενοίκια, όμως αφότου επανήλθε ως πρωτεύουσα της Γερμανίας, μετά την ενοποίηση των δύο χωρών το 1990, οι τιμές των ακινήτων και των ενοικίων πήραν την ανιούσα.
Μάλιστα κατά τα τελευταία χρόνια, οι τιμές των ενοικίων εκτοξεύθηκαν και υπολογίζεται πως μόνον στο διάστημα 2011-16 αυξήθηκαν κατά 40%, για να «τσιμπήσουν» ακόμη περισσότερο τα επόμενα χρόνια, με ετήσια αύξηση της τάξης του 20%.
Η κατάσταση αυτή έχει οδηγήσει τον πληθυσμό της πόλης σε μαζικές κινητοποιήσεις ενάντια στην κερδοσκοπία και την αυθαιρεσία των ιδιοκτητών ακινήτων, που σήμερα αποτελεί την πρώτιστη πηγή ανησυχίας στο Βερολίνο.
Μάλιστα, τον περασμένο Μάρτιο ξεκίνησε μία εκστρατεία μεταξύ των κατοίκων για την απαλλοτρίωση των μεγάλων κτηματομεσιτικών ιδιοκτησιών. Η εκστρατεία συνεχίζεται ακόμη και μέσα στους πρώτους έξι μήνες έχουν συγκεντρωθεί περίπου 170.000 υπογραφές.
Χιλιάδες κόσμου συγκεντρώθηκαν σήμερα στη Φλωρεντία για το ύστατο χαίρε στον «μαέστρο» Φράνκο Τζεφιρέλι, τον σκηνοθέτη που πέθανε το Σάββατο σε ηλικία 96 ετών, και του οποίου η κηδεία τελέστηκε στον καθεδρικό ναό της πόλης.
«Ο Μαέστρο Τζεφιρέλι δεν είναι μόνο ένας καλλιτέχνης αλλά μια ιδιοφυΐα. Εκπροσώπησε τη Φλωρεντία στον κόσμο, αλλά και τον κόσμο στη Φλωρεντία. Αγαπούσε την πόλη αυτή», δήλωσε ο δήμαρχος Ντάριο Ναρντέλα.
fra1
Σχεδόν 1.500 άνθρωποι πήραν θέση στο εσωτερικό του Ντουόμο, του εμβληματικού καθεδρικού ναού της Φλωρεντίας αλλά πολλοί περισσότεροι συγκεντρώθηκαν περιμετρικά του φημισμένου μνημείου της πρωτεύουσας της Τοσκάνης για το τελευταίο αντίο στον «μαέστρο» που ήταν στενά συνδεδεμένος με την πόλη αυτή.
Η κηδεία του σκηνοθέτη έγινε παρουσία των δυο γιών του, Λουτσιάνο και Πίπο, και μερικών προσωπικοτήτων, ανάμεσά τους ο υπουργός Πολιτισμού Αλμπέρτο Μπονισόλι.
fra2
Χθες, χιλιάδες κάτοικοι της Φλωρεντίας αλλά και τουρίστες από όλο τον κόσμο πέρασαν μπροστά από το φέρετρο του μαέστρο στο Παλάτσο Βέκιο όπου στεγάζεται το δημαρχείο της Φλωρεντίας, της γενέτειράς του.
Ο σκηνοθέτης, τελευταίος των μεγάλων ιταλών κινηματογραφιστών της γενιάς του, θα ταφεί μέσα στο οικογενειακό παρεκκλήσι του κοιμητηρίου των Αγίων Θυρών της Φλωρεντίας.
fra3
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!