Δευτέρα, 29 Οκτωβρίου 2018


Λίγο περισσότερο από μία εβδομάδα μετά τη νομιμοποίηση της χρήσης κάνναβης για ψυχαγωγικούς σκοπούς στον Καναδά τα καταστήματα στο Κεμπέκ ανακοίνωσαν ότι θα παραμένουν κλειστά τρεις ημέρες την εβδομάδα καθώς δεν είναι σε θέση να αντεπεξέλθουν στη μεγάλη κίνηση.
«Εξαιτίας των προβλημάτων στην τροφοδοσία τα καταστήματά μας θα είναι ανοικτά μόνο από την Πέμπτη ως την Κυριακή, τις προβλεπόμενες ώρες λειτουργίας», επεσήμανε στο Twitter η Ένωση Κάνναβης του Κεμπέκ (SQDC).
«Τα καταστήματά μας θα μένουν κλειστά από τις Δευτέρες, τις Τρίτες και τις Τετάρτες μέχρι να σταθεροποιηθεί η διαθεσιμότητα των προϊόντων», πρόσθεσε.
Το μέτρο αυτό έχει στόχο «την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών μας», αποφεύγοντας να αναγκαστούν «να μετακινηθούν άσκοπα».
Η SQDC εγκαινίασε στις 17 Οκτωβρίου τα δώδεκα πρώτα καταστήματά της στο Κεμπέκ, τα οποία είναι ανοικτά από τις 10:00 ως τις 21:00 τις καθημερινές και τα Σαββατοκύριακα από τις 10:00 ως τις 17:00.
Ο Καναδάς είναι η δεύτερη χώρα σε όλο τον κόσμο που έχει νομιμοποιήσει τη χρήση κάνναβης για ψυχαγωγικούς σκοπούς μετά την Ουρουγουάη.
Την Τετάρτη η SQDC, μια δημόσια υπηρεσία, παραδέχθηκε ότι «η αναταραχή των πρώτων ημερών άσκησε πίεση» στο δίκτυο πώλησής της. Έπειτα από μία εβδομάδα λειτουργίας κατέγραψε 138.150 παραγγελίες, εκ των οποίων οι 84.500 σε καταστήματα και οι υπόλοιπες μέσω διαδικτύου.
Η λαχτάρα των Καναδών για την κάνναβη επιμένει και προκαλεί ελλείψεις σε όλες τις επαρχίες της χώρας. Η SQDC προβλέπει ότι «αυτή η κατάσταση θα διαρκέσει σε διάφορα επίπεδα τα πρώτα τρίμηνα λειτουργίας».
Προτού καν νομιμοποιηθεί η χρήση κάνναβης για ψυχαγωγικούς σκοπούς, το ανεξάρτητο ινστιτούτο οικονομικών αναλύσεων C.D. Howe είχε προβλέψει τις ελλείψεις αυτές, εκτιμώντας ότι οι περίπου 120 καλλιεργητές κάνναβης που έχουν λάβει την έγκριση της κυβέρνησης δεν μπορούν να καλύψουν παρά το 30% με 60% της ζήτησης τον πρώτο χρόνο.

Καινούργια βενζίνη από το 2019 και νέες επισημάνσεις για το είδος και τη σύνθεση των καυσίμων θα τοποθετηθούν υποχρεωτικά σε όλα τα πρατήρια καυσίμων, τις αντλίες και τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων καθώς η προσθήκη βιοκαυσίμων στα ορυκτά καύσιμα δημιουργεί νέες ανάγκες ενημέρωσης των καταναλωτών.
Σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία (Ν. 4546/2018, άρθρο 29), από 1ης Ιανουαρίου 2019 καθίσταται υποχρεωτική η προσθήκη βιοαιθανόλης στη βενζίνη, σε ποσοστό 1% (το οποίο γίνεται 3,3% από το 2020, με προοπτική περαιτέρω αύξησης τα επόμενα χρόνια) ενώ η επισήμανση στις αντλίες των πρατηρίων σύμφωνα με τη σχετική Κοινοτική Οδηγία έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί στις 12 Οκτωβρίου αλλά εκκρεμεί η έκδοση σχετικής Υπουργικής Απόφασης.
Η νομοθεσία προβλέπει επίσης ειδικές διαδικασίες ανάμιξης και μεταφοράς της νέας βενζίνης καθώς η βιοαιθανόλη διαλύεται εύκολα στο νερό και η ύπαρξη υγρασίας στο μείγμα βενζίνης – βιοαιθανόλης μπορεί να οδηγήσει σε διαχωρισμό των δύο ουσιών. Για το λόγο αυτό επιβάλλεται όλα τα συστήματα διακίνησης μειγμάτων βιοαιθανόλης να είναι «ξηρά», δηλαδή χωρίς την παρουσία υγρασίας.
Σημειώνεται πως ήδη από το 2005 το ντήζελ που κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά περιλαμβάνει βιοντήζελ σε ποσοστό 7%, ποσοστό το οποίο για το 2018 αντιστοιχεί σε 133 εκατ. λίτρα βιοντήζελ που παράγεται ή εισάγεται στην ελληνική αγορά από τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο. Η εισαγωγή των βιοκαυσίμων στις μεταφορές αποτελεί ευρωπαϊκή πολιτική που αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής με περιορισμό των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και αύξηση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών στη θέση των ορυκτών καυσίμων.
Σε ό,τι αφορά τις νέες επισημάνσεις, σύμφωνα με την Κοινοτική Οδηγία για τα εναλλακτικά καύσιμα 2014/94, αυτές τοποθετούνται στα καινούργια αυτοκίνητα (παραγωγής από τον Οκτώβριο 2018 και μετά), στην περιοχή της τάπας πλήρωσης καυσίμου, στο εγχειρίδιο χρήσης του αυτοκινήτου, στην αντλία καυσίμου όλων των πρατηρίων και στο ακροφύσιο της αντλίας και στα καταστήματα εμπορίας αυτοκινήτων.
Οι νέες ετικέτες θα πληροφορούν καλύτερα τους οδηγούς σχετικά με την καταλληλότητα των καυσίμων για τα οχήματά τους, οπουδήποτε και αν ταξιδεύουν στην ΕΕ, ενώ θα τους βοηθούν να αποφεύγουν τη χρήση ακατάλληλου καυσίμου και θα ενημερώσουν για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της επιλογής τους.
Η Οδηγία έχει μεταφερθεί στο εσωτερικό δίκαιο με το νόμο 4439/2016, εκκρεμεί ωστόσο η έκδοση Υπουργικής Απόφασης από το υπουργείο Οικονομίας που θα επιβάλλει στα πρατήρια και τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων να τοποθετήσουν τις νέες ετικέτες, σύμφωνα με τα αντίστοιχα πρότυπα που έχει ήδη καταρτίσει ο ΕΛΟΤ.
Η Ομοσπονδία των Πρατηριούχων – Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) έχει ήδη υποβάλει πρόταση να αναλάβει την διανομή και επικόλληση των σημάτων στα πρατήρια. Οι ετικέτες που θα τοποθετηθούν σε όλα τα πρατήρια θα είναι:
Για τη βενζίνη ένας κύκλος με το γράμμα Ε (από τη λέξη ethanol, αιθανόλη) ένας αριθμός που υποδεικνύει το μέγιστο ποσοστό περιεκτικότητας σε αιθανόλη. Για παράδειγμα το αυτοκόλλητο Ε10 σε μια αντλία θα σημαίνει ότι παρέχει βενζίνη με περιεκτικότητα έως 10% σε αιθανόλη. Στο ρεζερβουάρ αντίστοιχα η ίδια επισήμανση θα σημαίνει ότι το όχημα μπορεί να χρησιμοποιήσει βενζίνη με μέγιστη περιεκτικότητα αιθανόλης 10%.
Για το ντήζελ ένα τετράγωνο με το γράμμα Β (βιοντήζελ) και τον αντίστοιχο αριθμό.
Για τα αέρια καύσιμα ένα διαμάντι (ρόμβος) με τις ενδείξεις LPG για το υγραέριο, CNG για το συμπιεσμένο φυσικό αέριο, LNG για το υγροποιημένο φυσικό αέριο και Η2 για το υδρογόνο.
Πηγή: topontiki

Ο Noah Deledda, σχηματίζει περίπλοκα γλυπτά από κουτάκια αλουμινίου, με μοναδικό …εργαλείο τα δύο του χέρια.
Ο ταλαντούχος καλλιτέχνης έφτιαξε το βίντεο που θα δείτε, για να αποδείξει ότι δεν χρησιμοποιεί κάποια μηχανή για να δώσει την ιδιαίτερη μορφή σε αυτά τα αλουμινένια κουτάκια. Ξεκινά με το τρίψιμο των δοχείων ώσπου να γίνουν λαμπερά. Έπειτα χρησιμοποιεί τους αντίχειρές του για να δημιουργήσει τσακίσεις και εσοχές στα κουτάκια. Όπως μπορείτε να φανταστείτε βέβαια, είναι μια επίπονη διαδικασία που απαιτεί υπομονή, και ο Deledda την ανέπτυξε μετά από χρόνια δοκιμών και αποτυχημένων προσπαθειών.
Σήμερα, ο Noah Deledda είναι ένας διεθνώς αναγνωρισμένος καλλιτέχνης, και τα απίστευτα λεπτομερή γλυπτά του πωλούνται για πάνω από 2.000 δολάρια το κομμάτι.

Η τιμή αυτή είναι περίπου 45 φορές υψηλότερη από τα 7.000 έως 10.000 δολάρια, που είχε θέσει ως αρχική εκτίμηση ο οίκος δημοπρασιών Christie΄s στη Νέα Υόρκη, σύμφωνα με το BBC.
Ο πίνακας με τίτλο “Πορτρέτο του Έντμοντ Μπέλαμι” (πρόκειται για φανταστικό πρόσωπο) έχει δημιουργηθεί από την καλλιτεχνική κολεκτίβα Obvious με έδρα το Παρίσι, με τη χρήση ενός αλγόριθμου GAN (Generative Adversarial Network), ο οποίος είχε τροφοδοτηθεί προηγουμένως με 15.000 πορτρέτα ζωγραφισμένα μεταξύ του 14ου και του 20ού αιώνα. Ο ίδιος αλγόριθμος έχει δημιουργήσει και άλλα έργα τέχνης, όπως γυμνά και τοπία.
“Η τεχνητή νοημοσύνη είναι μία από τις πολλές τεχνολογίες που θα έχουν επίπτωση στην αγορά τέχνης του μέλλοντος, μολονότι είναι ακόμη πολύ νωρίς για να προβλέψουμε ποιες μπορεί να είναι αυτές οι αλλαγές”, δήλωσε ο ειδικός του Christie΄s, Ρίτσαρντ Λόιντ.
Φυσικά, όπως παραδέχθηκαν και τα μέλη της γαλλικής κολεκτίβας, αιωρείται το ερώτημα ποιος τελικά είναι ο καλλιτέχνης πίσω από τον πίνακα και δικαιούται να “υπογράψει” το έργο τέχνης; Ο αλγόριθμος που δημιούργησε την εικόνα ή οι δημιουργοί του αλγόριθμου;
Το βιο-τούβλο έχει δημιουργηθεί από την ανάμιξη των ούρων με άμμο και βακτήρια. Τα βακτήρια που παράγουν το ένζυμο ουρεάση, διασπούν την ουρία των ούρων, παράγοντας ανθρακικό ασβέστιο, το οποίο με τη σειρά του κάνει συμπαγή την άμμο.
Όταν αυτό το υλικό τοποθετηθεί στο επιθυμητό καλούπι, σε δύο έως έξι μέρες έχει προκύψει ένα τούβλο. Όσο περισσότερο το μίγμα αφήνεται για να στερεοποιηθεί, τόσο πιο ανθεκτικό είναι το τούβλο. Χρειάζονται περίπου 25 έως 30 λίτρα ούρων για να παραχθεί ένα τούβλο, το οποίο στην αρχή μυρίζει λιγάκι άσχημα, αλλά μέσα σε 48 ώρες η μυρωδιά ούρων έχει φύγει τελείως.
Κατά τη δημιουργία του βιο-τούβλου, η οποία λαμβάνει χώρα σε θερμοκρασία δωματίου, χωρίς να απαιτούνται υψηλές θερμοκρασίες έως 1.400 βαθμών Κελσίου όπως για τα κανονικά τούβλα, παράγονται ως υποπροϊόντα άζωτο και κάλιο, τα οποία είναι δυνατό να αξιοποιηθούν για την παραγωγή λιπασμάτων (επίσης στα κανονικά τούβλα το υποπροϊόν είναι το διοξείδιο του άνθρακα που επιβαρύνει την κλιματική αλλαγή).
«Είναι ένα κλασικό παράδειγμα του πώς μπορείς να ξανασκεφτείς τα πράγματα. Παίρνεις κάτι που θεωρείται απόβλητο και από αυτό φτιάχνεις πολλά διαφορετικά προϊόντα», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Ντίλον Ράνταλ του Πανεπιστημίου του Κέηπ Τάουν, σύμφωνα με τη βρετανική «Γκάρντιαν».
Περίπου το 90% των ούρων είναι νερό, αλλά το υπόλοιπο 10% περιέχει πολύ χρήσιμες ουσίες. Όπως είπε ο Ράνταλ, «τα ούρα είναι υγρό χρυσάφι», καθώς περιέχουν μεγάλες ποσότητες αζώτου, φωσφόρου και καλίου. Δήλωσε βέβαιος ότι στο μέλλον «σίγουρα θα χρησιμοποιηθούν τέτοια βιο-τούβλα για την κατασκευή κτιρίων».
Αρκεί, βέβαια, κάποιος να είναι αρκετά γενναίος για να μαζεύει τόσα ούρα, ενώ υπάρχει και το προβληματάκι, του κατά πόσο οι άνθρωποι θα θέλουν ένα σπίτι φτιαγμένο με ούρα και μάλιστα άλλων ανθρώπων...

Ο 60χρονος καλλιτέχνης, το πραγματικό όνομα του οποίου είναι Τρέισι Μάροου, οδηγούσε μια ολοκαίνουρια, σπορ Μακλάρεν. Οι αστυνομικοί του επέβαλαν επίσης πρόστιμο επειδή δεν είχε πινακίδες και άδεια κυκλοφορίας.
Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι ξέχασε στο σπίτι το ηλεκτρονικό πάσο των διοδίων που χρησιμοποιεί και στα άλλα οχήματά του.
"Οι μπάτσοι το παρατράβηξαν λίγο. Θα μπορούσαν να μου δώσουν κλήση. Μέσα κι έξω... Προχωράμε" έγραψε ο ίδιος στο Twitter.
Λίγο αργότερα, ο Ice-T, που παίζει εδώ και πολλά χρόνια τον αστυνομικό στη σειρά Law & Order, ανάρτησε και μια φωτογραφία του από τα γυρίσματα, στο Μανχάταν.
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!