Σάββατο, 28 Φεβρουαρίου 2015

Οι Ναζί και η πρώτη φωτογραφία της Γης από το Διάστημα
Το πρώτο πορτρέτο της Γης από το Διάστημα τραβήχτηκε από έναν πύραυλο ναζιστικής τεχνολογίας.

Η ασπρόμαυρη, μάλλον θολή εικόνα ελήφθη σε ύψος άνω των 100 χιλιομέτρων από έναν αμερικανικό πύραυλο V-2, ο οποίος εκτοξεύτηκε στις 24 Οκτωβρίου 1946 από την βάση του Γουάιτ Σαντς στο Νιου Μέξικο των ΗΠΑ. Η φωτογραφική μηχανή των 35 χιλιοστών ανακτήθηκε μετά τη συντριβή του πυραύλου στο έδαφος, αναφέρει το περιοδικό New Scientist.

Η πρωτότυπη εκτύπωση της ιστορικής εικόνας δημοπρατήθηκε την Πέμπτη από τον οίκο Dreweatts & Bloomsbury στο Λονδίνο, στην τιμή των 1.400 λιρών.

Οι διαβόητοι πύραυλοι V-2 αναπτύχθηκαν στη ναζιστική Γερμανία από τον φυσικό και μηχανικό Βέρνερ φον Μπράουν, ο οποίος παρά την κακή φήμη του θεωρείται σήμερα πρωτοπόρος της διαστημικής εποχής.

Ο V-2, ο πρώτος βαλλιστικός πύραυλος μεγάλου βεληνεκούς, σχεδιάστηκε ειδικά για τον βομβαρδισμό Συμμαχικών στόχων, κυρίως του Λονδίνου, ως αντίποινα για το βομβαρδισμό γερμανικών πόλεων τον Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο.

Με τη λήξη του πολέμου, ο Βέρνερ φον Μπράουν στρατολογήθηκε στο πυραυλικό πρόγραμμα των ΗΠΑ, όπου εργάστηκε μέχρι το 1972.

Επέβλεψε μάλιστα την ανάπτυξη του πυραύλου Saturn που χρησιμοποιήθηκε στην πρώτη επανδρωμένη αποστολή στη Σελήνη το 1969.

in.gr
Βρέθηκε πίνακας του Πικάσο που είχε κλαπεί το 2001 από το Παρίσι
Ένας πίνακας του Πικάσο που είχε δηλωθεί η κλοπή του το 2001 από το Κέντρο Ζορζ Πομπιντού στο Παρίσι, βρέθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου είχε σταλεί ως δώρο Χριστουγέννων ανακοίνωσαν την Πέμπτη οι δικαστικές αρχές της Νέας Υόρκης.
Η αξία του πίνακα που είναι φιλοτεχνημένος το 1911, εκτιμάται σε πολλά εκατομμύρια δολάρια, δήλωσε η Γενική Εισαγγελέας Λορέτα Λίντς στο Μπρούκλιν. Σύμφωνα με εκτιμήσεις η αξία του πίνακα υπολογίζεται σε 30 εκατομμύρια ευρώ.
Ο μικρός καμβάς από λάδι που έχει αναλογίες 33 εκατοστά επί 46 εκατοστά και τιτλοφορείται «La Coiffeuse»  (Το κομμωτήριο) αναφέρθηκε ως κλεμμένος το 2001, αφού το προσωπικό του Κέντρου Ζορζ Πομπιντού διαπίστωσε ότι είχε εξαφανιστεί από το χώρο όπου φυλασσόταν.
Έφτασε στις Ηνωμένες Πολιτείες από το Βέλγιο, στις 17 Δεκεμβρίου και οι αρχές αρχικά είχαν κρίνει- λόγω της κάρτας που τον συνόδευε με την ευχή «Καλά Χριστούγεννα» και παραλήπτη ένα πρόσωπο με το όνομα «Ρόμπερτ»- ότι ήταν ένα δώρο χωρίς αξία, δήλωσε η Εισαγγελέας Λορέτα Λιντς.
«Ένας χαμένος θησαυρός βρέθηκε» συμπλήρωσε η Γενική Εισαγγελέας της Νέας Υόρκης. Ο πίνακας κατασχέθηκε από τις αμερικανικές τελωνειακές αρχές. Καθώς είναι μέρος της συλλογής του Εθνικού Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι αναμένεται να επιστραφεί στις γαλλικές αρχές.
tanea.gr

Η σχέση με τους παππούδες είναι ένας ισχυρός δεσμός αγάπης στη ζωή του παιδιού. Αποτελεί σημαντική προϋπόθεση για την ομαλή εξέλιξη της προσωπικότητάς του, προσφέροντάς του τη δυνατότητα μιας «επιπλέον αγάπης» που διέπεται από τη σοφία, την ενθάρρυνση, την κατεύθυνση, την ασφάλεια, τη συναισθηματική επαφή με το παρελθόν.

Είναι ένα δεύτερο, άλλο είδος αγάπης που δεν χαρακτηρίζεται από προϋποθέσεις και που θεμελιώνει κομμάτια της αυτοεκτίμησης του παιδιού.

Οι γονείς, λόγω της αυξημένης ενασχόλησής τους με το μεγάλωμα των παιδιών και της φθοράς και της κούρασης που βιώνουν με την παράλληλη εργασία τους, λειτουργούν αναπόφευκτα ως σύμβολα των «πρέπει», των κανόνων, της επιτακτικότητας να λειτουργούν όλα με πρόγραμμα ώστε η καθημερινότητα να κυλά πιο ανώδυνα.

Οι παππούδες, από την άλλη, έχουν το πλεονέκτημα να μην είναι οι άχαροι διαχειριστές της καθημερινότητας του παιδιού (διάβασμα, φαγητό, μπάνιο, οριοθέτηση συμπεριφοράς κ.λπ.) και προσφέρουν στο παιδί έναν συμβολικό χώρο ελευθερίας και αποδοχής, που ενισχύει το γενικότερο αίσθημα ικανοποίησης που αντλεί από τη ζωή του.

Στην εποχή της κρίσης ο ρόλος των παππούδων έχει γίνει «ιερός», διότι πολλοί γονείς βασίζονται σε εκείνους για τη φύλαξη των παιδιών τους προκειμένου να διαχειριστούν το άγχος της επιβίωσης. Οι παππούδες αντισταθμίζουν τις πολλαπλές απώλειες που ανακύπτουν, παρέχοντας άπλετη υποστήριξη στις λειτουργίες της οικογένειας.

Η παροχή ενός προτύπου σχέσης στον συναισθηματικό κόσμο του παιδιού είναι κεντρική. Το παιδί χτίζει μέσα του εικόνες και βιώματα αγάπης, αναπαραστάσεις του πώς είναι οι σχέσεις, ώστε να αναπαράγει τις ίδιες στον μέλλον ως ενήλικος.

Η δυνατή σχέση με τον παππού και τη γιαγιά έχει και θεραπευτικές ιδιότητες. Γεμίζει και προστατεύει το παιδί από τα κενά που βιώνει στη σχέση με τους γονείς. Έρευνες λ.χ. αποκαλύπτουν ότι η κατάθλιψη της μητέρας επιβαρύνει τον ψυχισμό του παιδιού διότι εκείνη έχει μειωμένη ανταπόκριση στις ανάγκες του, εκφράζει αρνητικά συναισθήματα και κυριαρχείται από μια γενικευμένη μελαγχολία που καθιστά το παιδί πιο ευάλωτο στο να εκδηλώσει κατάθλιψη στη μετέπειτα ζωή του.

Ένας υγιής όμως δεσμός μεταξύ εγγονού και παππού/γιαγιάς δύναται να αντισταθμίσει τις αρνητικές επιπτώσεις, μειώνοντας τις πιθανότητες της κατάθλιψης σε αυτό.


Πηγή: tanea.gr
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!