Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2022

 Οι τεχνολογικοί κολοσσοί προσφέρουν μισθούς χρυσάφι στα ικανά στελέχη

Υψηλές αποδοχές εξακολουθούν να απολαμβάνουν εργαζόμενοι σε μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες, οι οποίες βέβαια βρίσκονται παραδοσιακά στην αιχμή του δόρατος των εξελίξεων πληρώνοντας «χρυσά» τα καλύτερα στελέχη, αλλά έχουν ευνοηθεί τα τελευταία δύο χρόνια και από την πανδημία.

Οπως δείχνουν στοιχεία που επεξεργάστηκε το «Business Insider», οι αμοιβές για τέτοια στελέχη μπορεί να ανέρχονται κάθε χρόνο σε αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια. Τα στοιχεία αυτά είναι αποκαλυπτικά και αφορούν σε μεγάλο βαθμό εργαζομένους – μυαλά που πάνε να δουλέψουν στους αμερικανικούς κολοσσούς από το εξωτερικό, με τις εν λόγω εταιρείες να μεσολαβούν για να βγάλουν ευκολότερα βίζα εργασίας, αναφέρει το «Business Insider». Τα στοιχεία δείχνουν μεταξύ άλλων τα εξής για τους γίγαντες της τεχνολογίας:

Στην Google οι μηχανικοί λογισμικού μπορούν να κερδίσουν περισσότερα από 300.000 δολάρια. Η μητρική εταιρεία της Google, η Alphabet, προσέλαβε περισσότερους από 4.000 υπαλλήλους μόνο το δεύτερο τρίμηνο του 2021. Ειδικότερα τα στοιχεία δείχνουν ότι σε μηχανικό λογισμικού προσφέρθηκαν πρόσφατα 353.000 δολάρια, ενώ ένας μηχανικός με θέση αντιπροέδρου μπορεί να λαμβάνει 475.000 δολάρια και ένας ανώτερος αντιπρόεδρος έχει ετήσιο μισθό 650.000 δολάρια.

Οι ειδικοί ανάπτυξης λύσεων στο «σύννεφο» (cloud) της Amazon αμείβονται από 90.800 έως 185.000 δολάρια, ανάλογα με την τοποθεσία και τις δεξιότητες, αναφέρει το «Business Insider». Η μονάδα cloud της Amazon, που τώρα διευθύνεται από τον Adam Selipsky, συνέχισε να προσλαμβάνει νέα ταλέντα τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από το εξωτερικό. Το «Insider» αναφέρει ότι εξέτασε περισσότερες από 200 βίζες εργασίας για τη μονάδα cloud της Amazon από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο για να δει πόσο πλήρωσε η εταιρεία προγραμματιστές λογισμικού, επιστήμονες δεδομένων, εμπόρους, πωλητές, επιχειρηματικούς αναλυτές και άλλες ειδικότητες. Οι πιο ακριβοπληρωμένοι υπάλληλοι, σύμφωνα με αυτά τα δεδομένα, μπορούν να έχουν έως και 185.000 δολάρια βασικό ετήσιο μισθό.

Στελέχη με υψηλόβαθμες θέσεις στο διαφημιστικό τμήμα της Apple μπορούν να πληρώνονται έως και 325.000 δολάρια, αναφέρεται επίσης. Η Apple είχε άλλη μία επιτυχημένη οικονομικά χρονιά το 2021, αυξάνοντας τα έσοδα κατά 33% και δημιουργώντας κέρδη 95 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τις πωλήσεις iPhones, iPads, Mac και άλλων συσκευών και υπηρεσιών. Η εταιρεία ζητά τη χορήγηση βίζας εργασίας για σειρά από καλά αμειβόμενες θέσεις στο μάρκετινγκ.

Μηχανικός ανάπτυξης λογισμικού με διευθυντική θέση στη Facebook μπορεί να βγάλει περίπου 360.000 δολάρια τον χρόνο, αναφέρεται επίσης από το περιοδικό. Διευθυντής διαφήμισης που προσλήφθηκε το περασμένο έτος κερδίζει μισθό 330.000 δολαρίων. Η αμοιβή εξαρτάται επίσης από το πού εδρεύει ο εργαζόμενος. Ενας αναλυτής δεδομένων στην Καλιφόρνια, για παράδειγμα, βγάζει 130.000 έως 150.000 δολάρια τον χρόνο. Ενας αναλυτής δεδομένων στο Τέξας βγάζει 128.000 δολάρια και ένας άλλος 111.000 δολάρια. Ενας μηχανικός λογισμικού στη Νέα Υόρκη βγάζει 160.000 δολάρια. Ενας στο Ρόουντ Αϊλαντ και ένας άλλος στο Τέξας βγάζουν 118.000 δολάρια τον χρόνο.

Οι πιο ακριβοπληρωμένες θέσεις εργασίας της Microsoft περιλαμβάνουν μηχανικούς λογισμικού, διευθυντές πωλήσεων και ερευνητές. Από ανάλυση σε περισσότερες από 1.400 ενεργές βίζες αλλοδαπών εργαζομένων της Microsoft το 2020 προέκυψαν πολλοί που λαμβάνουν 175.000 δολάρια ή περισσότερα τον χρόνο. Ο υψηλότερος μισθός για τέτοια στελέχη αφορά διευθυντή πωλήσεων με ετήσια αμοιβή 250.000 δολάρια.

Οι μηχανικοί σε υψηλόβαθμες θέσεις της Intel μπορούν να κερδίζουν περισσότερα από 300.000 δολάρια τον χρόνο. Η εταιρεία με τεχνολογίες αιχμής βασίζεται για την ανάπτυξή της σε επιστήμονες, ερευνητές, διαχειριστές, στελέχη μάρκετινγκ και πολλούς διαφορετικούς τύπους μηχανικών λογισμικού και υλικού.

Τα πιο υψηλόβαθμα στελέχη της IBM μπορούν να κερδίσουν έως και 335.000 δολάρια βασικό μισθό. Η αγορά από την IBM το 2019 της εταιρείας λογισμικού ανοιχτού κώδικα Red Hat για 34 δισεκατομμύρια δολάρια ήταν μια καθοριστική στιγμή, καθώς η εταιρεία πόνταρε πολύ στο υβριδικό cloud και στην τεχνητή νοημοσύνη, όπως αναφέρεται. Μέρος της αναδιάρθρωσης της IBM περιλαμβάνει την ανάπτυξη της βάσης 350.000 εργαζομένων της για να προστεθούν νέα ταλέντα στο cloud, στο υβριδικό cloud και στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς και σε τομείς όπως η στρατηγική, η συμβουλευτική και η επιχειρηματική ανάλυση.

www.ot.gr

 Πόσες ώρες αφιερώνουμε στα κινητά μας κάθε μέρα;

Όλο και περισσότερες έρευνες επιβεβαιώνουν αυτό που γνωρίζουμε εμπειρικά. Το κινητό τηλέφωνο έχει γίνει λίγο πολύ προέκτασή μας.

Οι άνθρωποι αφιερώνουν πλέον περισσότερο χρόνο από κάθε άλλη φορά στα κινητά τηλέφωνα τους, καθώς πέρασαν το 2021 κατά μέσο όρο σχεδόν πέντε ώρες (4,8) τη μέρα στο κινητό τους, 30% παραπάνω σε σχέση με το 2020, ασχολούμενοι με διάφορες εφαρμογές. Δηλαδή αφιερώνουν σε αυτές σχεδόν το ένα τρίτο του χρόνου τους που είναι ξύπνιοι, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας App Annie. Κάθε λεπτό οι καταναλωτές στον κόσμο «κατεβάζουν» περισσότερες από 435.000 εφαρμογές και το 2022 αναμένεται να σημειωθεί νέο ρεκόρ.

Η έκθεση «State of Mobile» της εταιρείας εκτιμά ότι το 2021 οι χρήστες «κατέβασαν» 230 δισ. φορές κάθε είδους εφαρμογές στα κινητά τους τηλέφωνα και δαπάνησαν 170 δισ. δολάρια για να τις αγοράσουν (όσες δεν ήταν δωρεάν). Η πιο δημοφιλής εφαρμογή για «download» ήταν το TikTok, στο οποίο οι χρήστες πέρασαν πέρυσι σχεδόν διπλάσιο χρόνο (90% παραπάνω) σε σχέση με το 2020. Η App Annie  εκτιμά ότι έως το δεύτερο εξάμηνο του 2022 το TikTok θα ξεπεράσει τους 1,5 δισ. μηνιαίους ενεργούς χρήστες.

«Η μεγάλη οθόνη αργοπεθαίνει, καθώς η κινητή τηλεφωνία συνεχίζει να σπάει ρεκόρ σε κάθε κατηγορία, από άποψη αφιέρωσης χρόνου, λήψεων εφαρμογών και εσόδων», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Θίοντορ Κραντς της App Annie, σύμφωνα με το BBC. Εκτιμάται ότι κάθε λεπτό του 2021 «έρρεαν» στα ηλεκτρονικά καταστήματα για εφαρμογές (app stores) πάνω από 320.000 δολάρια, σχεδόν 20% περισσότερα έναντι του 2020.

Οι εκτιμήσεις της εταιρείας βασίζονται στην ανάλυση στοιχείων από δέκα χώρες (ΗΠΑ, Καναδά, Ιαπωνία, Ινδία, Τουρκία, Μεξικό, Σιγκαπούρη, Βραζιλία, Ινδονησία, Ν.Κορέα). Στις τρεις τελευταίες χώρες ο μέσος χρήστης ξεπέρασε τις πέντε ώρες τη μέρα στο κινητό του. Από αυτό τον χρόνο, το 70% – επτά λεπτά στα δέκα – αφιερώνεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στις εφαρμογές φωτογραφιών και βίντεο (με το TikTok να έχει τα ηνία).

Το 2021 περίπου δύο εκατομμύρια νέες κινητές εφαρμογές και κινητά βιντεοπαιγνίδια κυκλοφόρησαν. Το YouTube είναι η πιο δημοφιλής εφαρμογή για βίντεο streaming παγκοσμίως, ενώ το Netflix βρέθηκε στη δεύτερη θέση. Οι χρήστες δαπάνησαν 116 δισ. δολάρια για mobile games, ένας τομέας που διαρκώς κερδίζει φίλους στα κινητά. Οι διαφημίσεις στα κινητά επίσης τα πάνε πολύ καλά, με την παγκόσμια δαπάνη να ξεπερνά τα 295 δισ. δολάρια το 2021 και αναμένεται να φθάσει τα 350 δισ. δολάρια το 2022.

Οι εφαρμογές για ηλεκτρονικές αγορές, καθώς και εκείνες σχετικά με φαγητά και ποτά, αποκτούν ολοένα μεγαλύτερο κοινό, με αύξηση 50% έναντι του 2020. Ανοδικά κινήθηκαν εν μέσω πανδημίας και οι εφαρμογές για υγεία και σωματική άσκηση, καθώς πολλοί άνθρωποι δεν μπορούσαν να πάνε σε γυμναστήρια. Αλλά και οι εφαρμογές για διαλογισμό και χαλάρωση εμφάνισαν αύξηση 27% αύξηση πέρυσι. Οι εφαρμογές για εύρεση συντρόφου και για κλείσιμο ραντεβού εμφανίζουν αύξηση δαπάνης 95% σε σχέση με το 2018.

 

Αντιεμβολιαστές διαδηλωτές επιχείρησαν να εισβάλουν στο κοινοβούλιο της Βουλγαρίας και συγκρούστηκαν με αστυνομικούς, κατά τη διάρκεια μιας μεγάλης συγκέντρωσης κατά των περιοριστικών μέτρων για την πανδημία, στο κέντρο της Σόφιας.

Τα πνεύματα οξύνθηκαν περίπου μία ώρα αφότου 3.000 άνθρωποι συγκεντρώθηκαν έξω από το κοινοβούλιο. Αίτημά τους ήταν να καταργηθεί το υποχρεωτικό υγειονομικό πιστοποιητικό που, όπως υποστηρίζουν, καταπατά τα δικαιώματά τους και εμμέσως εξαναγκάζει τους πολίτες να εμβολιαστούν.

Οι συγκεντρωμένοι, πολλοί εκ των οποίων έφτασαν με λεωφορεία στο κέντρο της πόλης, έσπασαν τον αστυνομικό κλοιό γύρω από το κοινοβούλιο και έφτασαν στην κεντρική πύλη του κτιρίου. Δεν μπήκαν μέσα αλλά ζήτησαν να βγουν έξω οι βουλευτές και να ακούσουν τα αιτήματά τους. Πολλοί άνθρωποι, μεταξύ των οποίων και αστυνομικοί, τραυματίστηκαν στα μικροεπεισόδια που προηγήθηκαν.

Κρατώντας βουλγαρικές σημαίες και λάβαρα του υπερεθνικιστικού κόμματος Αναγέννηση, που οργάνωσε τη συγκέντρωση, οι διαδηλωτές φώναζαν «Ελευθερία» και «Μαφία» και κατήγγειλαν όλα τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

«Δεν εγκρίνω τα πράσινα πιστοποιητικά. Δεν εγκρίνω να μην επιτρέπεται στα παιδιά να παρακολουθούν τα μαθήματα. Δεν βλέπω ποια είναι η λογική αυτών των πραγμάτων», είπε ο 39χρονος μηχανικός Ασπαρούχ Μίτοφ στο πρακτορείο Reuters.

Οι Βούλγαροι πρέπει να φορούν μάσκες σε κλειστούς χώρους και στα μέσα μεταφοράς και να επιδεικνύουν ένα υγειονομικό πιστοποιητικό (το λαμβάνουν όσοι έχουν εμβολιαστεί, αναρρώσει ή έχουν αρνητικό τεστ) για να μπουν σε εστιατόρια, καφετέριες, εμπορικά κέντρα και γυμναστήρια.

Ο πρωθυπουργός Κίριλ Πέτκοφ, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα τον περασμένο μήνα και δεσμεύτηκε να δώσει ώθηση στον εμβολιασμό, είπε στη δημόσια τηλεόραση BTV ότι λυπάται που δεν μπορούσε να συναντηθεί με τους διαδηλωτές αλλά είναι έτοιμος να το πράξει την Παρασκευή, όταν λήξει η καραντίνα στην οποία έχει τεθεί. Ο Πέτκοφ, ο πρόεδρος Ρούμεν Ράντεφ και υπουργοί της κυβέρνησης τέθηκαν σε καραντίνα επειδή ήταν στενές επαφές ενός θετικού κρούσματος.

Ο πρωθυπουργός επανέλαβε ότι το υγειονομικό πάσο δεν πρόκειται να καταργηθεί.

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!